Adobe reviews

1.1
VS
28-08-2023

Zelfde als meer klachten. Adobe 7 dagen free trial geprobeerd. Na 3 dagen wil ik het opzeggen. Werkt niet systeem zegt iedere keer kan niet opdracht uitvoeren. Maar als ik inlog werkt Adobe ook niet meer dus ik denk ik ben er vanaf. Helaas niet. via mijn Creditcard want die gegevens moet je wel meteen achterlaten gaan ze toch 24 euro per maand voor 12 maanden minimaal inhouden. Ik heb nu alles stopgezet en moet daarvoor 120 euro betalen.Dat mag helemaal niet volgens de Nederlandse wet. Maar ja geen instantie die dit voor je kan fixen en een rechtszaak beginnen voor 120 euro doet niemand. Dus leuk verdienmodel voor Adobe. Niet aan beginnen als je niet heel zeker bent dat je het echt voor je werk nodig heb.t

07-07-2023

Ben al weken bezig mijn lidmaatschap op te zeggen , maar krijg steeds een melding dat er een fout is ontstaan , probeer het later nog eens , gewoon een criminele organistatie volgens mij

Karen
16-05-2023

Ik heb voor een jaar betaald, maar ik wil niet dat het aan het einde "automatisch" wordt verlengd. Ik wil gewoon dat deze functie wordt uitgeschakeld. Bovendien is het onmogelijk om je eigen betalingen te verwijderen en dit is onacceptabel. Wat zijn dit voor praktijken?

Daarnaast is het ook onmogelijk om fatsoenlijke ondersteuning te krijgen. Er is alleen een chatbot beschikbaar en na veel moeite heb ik eindelijk met een medewerker gesproken, wat leidde tot verwarring bij het overdragen van de chat van Pranjeev naar Chatlig, enzovoort.

Houd er rekening mee dat Adobe niet meer is wat het vroeger was. Het is een rommeltje met hun Paki-India-SaaS-klantenservice (meer als dwingende verkoop en 0-service) model.

Echt Adobe+SAAS, laat maar zitten, wat een rotclub.

23-01-2023

Oplichters. Aanmelden met 3 klikken.

Maar opzeggen ho maar, dat is zooooo moeilijk: "oeps, de website doet t niet" (3x op verschillende dagen geprobeerd: het is gewoon een standaard procedure) vervolgens krijg je een medewerker die letterlijk 10tal minuten neemt om op te zeggen

Rebecca
23-11-2022

Mijn free-trial is ook omgezet in een jaarlijks plan wat maandelijks geld van mijn bank afschrijft zonder dat ik daarvoor toestemming heb gegeven. Adobe is heel moeilijk te bereiken. Uiteindelijk een telefoon nummer gevonden. Hier krijg je een heel onduidelijk Indiaanse customerservice medewerker aan de lijn. Hij biedt je eerst heel veel offers aan maar na te zeggen dat ik daar niet mee akkoord ga, dat het illegaal is wat ze doen en dat ik ze anders aan moet klagen voor fraude. Toen heeft de medewerker mijn plan stopgezet. Blijf dus volhouden! en dreig op een vriendelijke manier met verdere juridische stappen.

Tamara
28-03-2022

Blijf volhouden!

Ik had adobe photoshop genomen, 7 dagen gratis, daarna maandelijks. Nergens gezien dat ik er een jaar aan vast zat. Dus na de 2e maand wilde ik opzeggen en kreeg ik een boete van 120 euro!

In de chat bleef ik volhouden, in het engels natuurlijk maar ik zei alles wat de andere ook hadden aangegeven zoals;

- volgens de nederlandse wet mag dit niet

- ik wil cancelen zonder een boete te betalen.

- ik ga hier niet mee akkoord.

Ik heb bovenstaande denk ik wel 5 keer moeten herhalen,

Uiteindelijk zei hij dat hij mijn account zou opzeggen en dat ik zonder de boete te betalen hij volledig gecanceld werd.

Blijf dus volhouden!

Patrice
12-03-2022

Ontzettend moeilijk om op te zeggen. Kan volgens mij alleen in de verlenging van je contract. dan dwingt men je om eerst die verlenging in te gaan.

Sowieso niet eenduidig en makkelijk te vinden hoe je moet opzeggen.

Moos
24-06-2021

Oplichting

Tot 2x aan toe wacht ik 5 minuten aan de telefoon om vervolgens op te hangen geworden. Ik moest creative cloud voor mijn studie, ik ben gestopt met mijn studie dus wil het opzeggen. Het filmpje waarin ze uitleggen hoe je een abonnement kan opzeggen klopt niet, ziet er heel makkelijk en van zichzelf sprekend uit maar is in werkelijk anders. De enige manier hoe ik nu mijn abonnement kan still leggen (aangezien ik ze niet kan bereiken en geen mailadres kan vinden) is een nieuwe creditcard aanvragen zodat ze niks meer kunnen afschrijven.

Marretje
25-03-2021

Oplichting

Na een proefabonnement van een maand, dat ik op tijd opzegde, bleef er maandelijks geld van mijn rekening door Adobe worden geschreven voor een jaarabonnement, dat ik helemaal nooit heb afgesloten. Annuleren van het abonnement kost 90 euro. Klantenservice is zo goed als onbereikbaar. Adobe wordt rijk door goedgelovige klanten op te lichten, zo te zien.

Nienke
25-02-2021

De boete niet accepteren!

Zoals vele anderen hier had ik hetzelfde probleem. Klantenservice gecontacteerd om m'n Photoshop abonnement te annuleren, ik kreeg aanbieding na aanbieding. Hele nare, denigrerende manier van communiceren - alsof ik dankbaar moest zijn dat hij mij gratis andere producten probeerde aan te smeren. Maar de boete van 120 (!) euro bleef staan. Ik bleef voet bij stuk houden en heb stukken van de Nederlandse wet in de chat gekopieerd (inderdaad allemaal in het Engels), en na een half uur zeuren kon het ineens wel. De chat was meteen afgesloten en ik heb een case nummer gekregen. Zorg ervoor dat je altijd screenshots neemt en de naam van wie je hebt gesproken - en terug blijven duwen!

Jochem
22-02-2021

Onmogelijk om van je abonnement af te komen

Echt belachelijk slechte service. Ik schrijf nooit recensies maar ik ben zo kwaad geworden door dit bedrijf. Als je ze in de chat vraagt om te helpen het op te zeggen gaan ze je ook nog proberen over te halen het niet te doen, met een kortingsactie o.i.d. Donder op man ik wil gewoon van dit kut abonnement af! vervolgens krijg je een super vage uitleg van hoe het moet, heb het samen met mijn vriendin 10x opnieuw gelezen en kwamen er nog steeds niet uit. Lijkt wel of ze het je expres moeilijk maken.

Vuile ratten, ik geef nooit meer 1 rooie cent uit aan jullie

Jeffrey
08-02-2021

Licentie doet het niet na verlenging

Nieuw jaar abonnement gekocht en geüpdatet in mijn Adobe CC account. Er stond eerst dat het verlengd was tot februari '22. Maar na een paar dagen kreeg ik steeds het bericht dat hij bijna verlopen is (helaas geen screenshot gemaakt).

Vervolgens werkt het Adobe pakket niet meer, contact gezocht met de klantenservice. Ik moest maar een nieuw pakket aanschaffen en die code invoeren.

Heb ik dan voor jan met de korte achternaam een paar honderd euro uitgegeven om te verlengen? Het geld groeit mij (helaas) ook niet op de rug en nu zou ik die kosten dus nog een keer moeten maken.

Marije
23-01-2021

Software prima, klantenservice afschuwelijk slecht

Adobe is een monopolist die zijn macht misbruikt om mensen geld af te troggelen. Abonnementen zijn binnen 2 klikken af te sluiten, maar daarna moet je vloeiend Engels spreken en een eindeloos uithoudingsvermogen hebben om ooit weer van een abonnement af te komen.

Helaas is er nog geen goed, professioneel alternatief voor professionele fotobewerkingssoftware, anders was ik hard weggerend, om nooit meer terug te komen.

Froukje Boven
28-12-2020

Onmogelijk je abonnement opzeggen

Je krijgt geen contact en wordt steeds doorverwezen. Je kan onmogelijk je abonnement opzeggen!

14-08-2020

Waardeloze klantenservice

Om iets te kunnen veranderen in Adobe heb ik op proef Acrobat Pro DC gebruikt en vervolgens voor 1 maand. Daarna zou het abonnement automatisch worden beëindigd, daar hoefde ik niets voor te doen. nu bleek dat er 4 maanden achtereen €30,24van mijn creditcard te zijn afgeschreven. Op internet kun je dan zoeken naar een telefoonnummer van de klantenservice. Hier krijg je te horen dat klachten alleen in het Engels worden behandeld. Na een uitgebreid keuzemenu (waar jouw vraag uiteraard niet bij staat) krijg je iemand uit India aan te telefoon, die weliswaar vloeiend, maar tamelijk onverstaanbaar Engels spreekt. Na allerlei aanbiedingen te hebben afgeslagen, gaat hij akkoord met het beëindigen van mijn lidmaatschap. Van enige refund is natuurlijk geen sprake. Ik zou niet voor 1 maand gekozen hebben, maar voor een maandelijkse betaling van een eindeloos doorlopend abonnement.

Marsha
26-06-2020

Adobe is een stelletje dieven en PayPal werkt hieraan mee

Ik heb een proefversie van InDesign geprobeerd. Ik moest hiervoor al een betaalwijze aangeven wat mijn PayPal-account is geworden. InDesign was niet wat ik nodig had dus heb ik het binnen de termijn van de trial geannuleerd. Na de hele riedel dat ik dan geen gebruik meer kon maken van hun fantastische programma en de cloud en weet ik het wat meer is mijn fout geweest dat ik niet heb gecontroleerd of ik een bevestiging van de annulering had ontvangen. Ik ging ervan uit dat het zo goed was.

Adobe schrijft vervolgens een maandbedrag af van mijn PayPal-account voor het jaarabonnement wat ik zou hebben afgesloten. Ik heb toen nogmaals het programma geannuleerd maar nu zeggen zij dat het buiten de termijn is en zij geen eerdere annulering hebben ontvangen en dat ik dus een jaar moet betalen. Via PayPal geprobeerd te storneren maar dat kan niet. PayPal heeft beoordeeld dat de betaling geautoriseerd is. Volgens mij is dat iets tussen mij en de leverancier en zou een bank hierin geen mening mogen hebben, maar ik dwaal af.

In ieder geval de betalingen geblokkeerd en krijg nu dreig-mails van Adobe dat ik moet betalen.

Tuig is het!

15-03-2020

ADE

Ik wil een 2e KOB e-reader autoriseren via ADE 4.5

ADE en de 1e kobo reader doen het prima, kan alle boeken, mn. engelse ook gewoon lezen.

De 2e reader krijg ik niet geautoriseerd en er komt geen deskundige hulp van Adobe,

zo'n beetje alle aanwijzingen uitgevoerd maar niets helpt. uiteindelijk verwezen naar de community.

en dan maar duimen.

04-09-2019

Voor Adobe lijkt Geen probleem te belazeren

Ik heb inmiddels uren gebruikt om hen mijn probleem duidelijk te maken na een trailversie van photoshop cc2019 te hebben gedownload. Steeds vriendelijk te antwoorden zonder ook meer eenmaal te reageren op je vragen. Dus lijk aub uit met in zee gaan met Adobe

Ted
27-06-2019

Adobe dreigt met onterechte boete

Zojuist mijn licentie gecancelled, terwijl Adobe met een onterechte boete dreigt die tegen de NL wet in gaat.

Iedereen die op deze plek uit komt, herhaal deze zinnen:

I would like to cancel 1 license. I don't need it anymore.

In The Netherlands we have the right for monthly cancellation.

So can you cancel it direct, without cancellation fee, as the law is.

Tip: alle aanbiedingen weigeren. Lekker staccato terugpraten. Je bent alleen wel gewoon bijna 45 minuten verder. hou vol!

Ik hoop dat iedereen door dit bericht geholpen wordt.

Ze proberen echt alles om je te belazeren.

Echt een heel achterbaks klantenbeleid van een monopolist.

17-11-2018

Wijzigen hun foto en filmprogramma's

Eerder kan ik Adobe Photoshop Element 7 en

Adobe Premier Element t samen gebruiken met

Adobe Photoshop Element 15 en Adobe Premier Element 15 samen gebruiken lukt niet meer

Meer Adobe reviews