Ervaringen met FBTO

• 27% beveelt dit bedrijf aan
  • 85 ervaringen
Ingrid16-05-2016

WAARDELOOS

Heb per abuis een verkeerde module aangevinkt ipv ""Tandzorg"heb ik "Gezichtszorg en Orthodontie" aangezet,kost me ff €200 voor iets waar ik niets aan heb,tussentijds uitzetten gaat niet,had maar beter op moeten letten was hun reactie ,foutje maken is toch menselijk,maar de FBTO is niet te vermurwen ,knap WAARDELOOS en een makkelijke manier om geld binnen te harken

29-03-2016

Na ongeval, toch veel zelf betalen.

Ik ben drie jaar geleden overgestapt naar FBTO, vanwege het modulaire karakter. In de eerste twee jaar heb ik geen gebruik gemaakt van het tussentijds aanzetten van de modules, maar het leek me een mooi concept.

Onlangs (2016) heb ik helaas een ernstig motorongeluk gehad, waarvan ik moet revalideren. Omdat ik me bewust ben van het verhoogd risico van motorrijden heb ik een aantal modules standaard aanstaan.

Even mijn modules langs: Zorg en Herstel; Hoewel de titel anders doet vermoeden, betekent deze module werkelijk helemaal niets voor iemand in een revalidatietraject na een ongeval. Jammer, verkeerde keuze.

Ongevallen; Gelukkig niet nodig gehad. Deze module keert eenmalig een bedrag uit bij blijvende invaliditeit of overlijden.

Tand ongeval - heb ik standaard aanstaan. Tijdens de valpartij is een stuk tand afgebroken, maar hierover heeft het ambulance personeel en het ziekenhuis geen melding gemaakt bij de initiële opname. Ik kwam er zelf ook pas een paar dagen later achter. Bij melding bij FBTO worden er eerst een hoop barrières opgeworpen; aanvankelijk accepteerden ze alleen een rapport van de kaakchirurg. (WTF?!) Er is maar een klein stukje afgebroken, dit kan mijn eigen tandarts tzt ook verzorgen. Maar goed; ik hierover ben nog in overleg, ik zie het echter somber in. Dus deze rekening zal waarschijnlijk voor mezelf komen. (standaard tandverzekering, ik heb een goed gebit).

Spieren & Gewrichten; Dit is een mooie. In deze module valt fysiotherapie. In eerdere jaren (2014/2015) was het mogelijk om tussentijds deze module te activeren. Er was dan wel een limiet op de uitkering. Dit verzekeringsjaar heeft FBTO in al haar gierigheid besloten om tussentijdse activatie niet meer toe te staan. Eindresultaat: Mijn revalidatie heeft een langdurige indicatie. Dit betekent dat vanaf de 20ste fysiotherapie sessie, de verzekering pas uitkeert. De eerste twintig sessies (620,-) komen geheel voor mijn rekening. Zowel de fysiotherapeut als het ziekenhuis waren onaangenaam verrast. In mijn regio zien ze veel VGZ en CZ en deze verzekeraars hebben fysio blijkbaar veel beter geregeld.

Kortom; volgend jaar weer terug naar VGZ of CZ.

Carlijn15-03-2016

Fbto is ok

Je kunt bij fbto paketten aanzetten. Dit heeft als voordeel dat je nooit betaald voor zorg dat je niet nodig bent. Het nadeel is dat wanneer je bijvoorbeeld plotseling fysiotherapie nodig bent dat je eerst je paket aan moet zetten. Je kunt er dan gebruik van maken in de eerst volgende maand. Dit kan soms erg vervelend zijn. Vervolgens betaal je het hele jaar voor dat paket. In het nieuwe jaar vervalt dit paket weer en betaal je alleen voor het basis paket. Mocht je gebruik maken van bijvoorbeel fysiotherapie dan moet je er goed om denken dat je je paket opnieuw aanzet.

Verder kun je op internet veel informatie vinden over de paketten, de kosten e.d

09-03-2016

Hoezo module aanzetten voor 1-1-2016?!

FBTO maakt reclame over de modules die je tussentijds aan kunt zetten, dit is de reden geweest dat ik vorig jaar ben overgestapt. Nu heb ik fysiotherapie nodig en nu is die module niet aan te zetten na 1-1-2016... En ga ik dus voor alle kosten zelf opdraaien. Laatste jaar FBTO voor ons!

• 1
06-03-2016

Waterschade niet vergoed

Ik kreeg een fikse waterschade (ruim Euro 1500,-) veroorzaakt door een lekkage bij de aansluiting tussen gevel en kozijn niet vergoed van FBTO. Hun motivatie was dat hun expert had geconstateerd dat de oorzaak sinds oplevering van de woning reeds aanwezig was en dat ik er sinds 2007 (bouwjaar woning) niets aan gedaan had waardoor de schade niet onvoorzien was! Nu vermelde het schade rapport van hun expert waarvan ik een kopie heb niets over hoe lang de aansluiting al niet goed was noch over het feit dat ik hier iets van had kunnen weten. Tevens heb ik een Bouwkundig opleveringsrapport en is het betreffende kozijn tot 2x toe door een professioneel schilderbedrijf geschilderd in de afgelopen 8 jaar. Hun fantasie is even groot als hun wens om geen schade uit te hoeven betalen.

03-03-2016

Uitermate tevreden

Ik heb hele goede ervaringen met FBTO. Nadat ik hulp nodig had ivm priveomstandigheden hebben de medewerkers van fbto er alles aan gedaan om mij goed te begrijpen en te helpen, Nog nooit problemen mee gehad. Zeer tevreden

01-03-2016

PAS OP MET FBTO

Ik wilde graag weten of de Roosevelt kliniek, die bekend staat met de beste zorg voor een bepaalde klacht, vergoedt gaat worden door FBTO. Wanneer je de klantenservice belt kunnen ze je niet meer vertellen dan wat er op de website staat en blijkt ook nog eens dat ze maar 75% vergoeden en geen overeenkomst hebben met de Roosevelt kliniek en veel gerespecteerde zorginstellingen. Ze kunnen je niet eens een alternatief aanbieden. Het is toch te absurd, ik betaal 130 euro per maand en kan niet de zorg krijgen die nodig is.

21-02-2016

Klantvriendelijk

De werknemers van FBTO zijn zeer klantvriendelijk. Ze nemen rustig de tijd om vragen van de klant uit te zoeken. Ik heb geen enkel moment het gevoel gehad dat ze gehaast waren.

19-02-2016

TOP ZORGVERZEKERAAR

FBTO is zeker aan te raden, wij hebben er veel plezier van

15-02-2016

Fijn die modules

Onverwacht geopereerd aan mijn schouder. Dus niet voor 1 januari de module fisiotherapie aangezet. Nu dus onverwacht wel fisiotherapie nodig alleen minder dan 20 behandelingen. Ik betaal genoeg aan deze onzin en oplichterij en nu word er doodleuk gezegd we kunnen niks voor u betekenen u zal het zelf moeten betalen. Prima aankomend jaar met 5 man maar overstappen ookal zal hun dat niks interesseren.

• 1
08-02-2016

Verkeerde adres overgenomen

We zijn zeer ontevreden over FBTO, ze hadden per ongeluk ons oude adres ingevuld bij de woonverzekering. We waren dus 1,5 jaar niet verzekerd door een fout aan hun kant. Slordig is een understatement in dit geval.

07-02-2016

FBTO site

Het declareren gaat super makkelijk en snel. Alles staat ook duidelijk aangegeven en kan je dus alles overzichtelijk zien

02-02-2016

Fbto

Vorig jaar was ik klant bij de fbto zorgverzekeraar en dat was vooral vanwege inzetbare modules. Daar heb ik ontzettend profijt van gehad ook mijn gezin want de tandverzekering die normaliter erg prijzig is kon ik nu later inzetten en de module aanzetten was gemakkelijk en alles is verder goed afgehandeld. Omdat de modules er in dit jaar 2016 uitgingen ben ik toch overgestapt ivm net iets voordeliger polis voor mijn volwassen zoon die thuiswoont. Maar ik was tevreden over de fbto.

26-01-2016

Erg sloom

ingediende facturen worden op slakkengang verwerkt wat ik nogal jammer vind. betaal namelijk genoeg aan deze onzin verzekering die je nog verplicht bent ook. en het mooiste van alles is altijd als je zelf te laat betaal. 2 dagen later ligt er dan al iets binnen. dus zo zie je maar weer waar ze de meeste tijd in stoppen.

24-01-2016

Ik bepaal zelf wat en hoe ik verzekerd wil zijn.

Te oud voor kraampakket en fysio bepaal ik aan hand van mijn klachten, hoeveel ik denk nodig te hebben per jaar. Zijn mijn lasten/ klachten minder neem ik ook minder.

16-01-2016

Betrouwbaar

Al 6 jaar trouw bij FBTO. Altijd snelle afhandeling, goeie service en je betaalt alleen voor wat je nodig hebt!

16-01-2016

Prima keus

Ik ben al meer dan 30 jaar klant bij FBTO, en altijd zeer tevreden geweest. prijs is prima, als er wat is lossen ze het op, die ene keer dat er uitgekeerd moet worden is er geen discussie.

Dus prima en houden zo.

14-01-2016

Fbto en omgang met klanten

ik heb een zorgverzekering bij fbto. als ik er heen bel voor vragen moet ik vaak erg lang wachten voor er iemand opneemt. als ik eenmaal geholpen wordt nemen ze wel de tijd voor je. wel jammer dat ik geen berichten krijg wanneer er een bedrag van mijn rekening wordt gehaald, ik heb een paar keer gehad dat er extra geld van mijn rekening is afgehaald en ik had geen idee waar dat van was,.

01-01-2016

Samen klant

Een tijd geleden zaten mijn man en ik bij de Ohra, maar na een aantal klachten van onze kant hebben we besloten om over te stappen naar de FBTO en ik moet zeggen, daar hebben we geen spijt van! Toen er bij ons werd ingebroken en we een schadeverzekeraar moesten inschakelen werd het supersnel geregeld. Binnen drie dagen hadden we ons schadegeld op de rekening gekregen en konden we het kapotte raam laten repareren. FBTO hartelijk dank!

30-12-2015

Goede Service

Uit mijn ervaring word je bij problemen goed verder geholpen en vriendelijk behandeld.

Toon meer FBTO reviews