Ervaringen met FBTO

5.546 ervaringen
Hoeveel kun jij besparen bij FBTO?
PatrickAutoverzekering27-05-2015

Geweldig

2 x pech gehad met me auto en geweldig geholpen, echt een top service binnen een half uur was vervangend vervoer geregeld en de vakantie kon gewoon verder gaan, de mensen daar bij de alarm centrale stellen je op je gemak en maken er werk van . Bedankt fbto medewerkers jullie zijn toppers. mvg 77-fl-lv

Aansprakelijkheidsverzekering 23-04-2015

Addertje onder het gras

Ik heb de inboedel en aanspraakelijkheids verzekering genomen bij FBTO op advies van hun omdat ik me goed wilde dekken vooral omdat ik 2 kinderen heb.
Nou heeft mijn jongste zoon van 2 onze gloed nieuwe laptop van 3 weken oud laten vallen en is volledig stuk.
Ik belde met FBTO en ik kreeg meteen te horen dat ik daarvoor niet verzekerd was, alles wat stuk gaat door een familie lid in je eigen huis is niet verzekerd.
Dat terwijl ik juist bij hun ben gegaan voor dit soort acties.

Dit is echt jammer.

Autoverzekering06-03-2015

FBTO? Daar ligt de paarse krokodil.. Leuker kunnen ze het niet voor je maken..

Gisteravond werd mijn man, rijdend in de auto, gebeld door een medewerker van FBTO met de mededeling dat de auto per direct niet meer verzekerd was omdat de rekening van januari niet betaald was. De rekeningen van februari en maart waren wel betaald. FBTO verklaarde brieven te hebben verzonden die wij heel zeker niet hebben ontvangen. Bleek dat er door overstappen naar een andere bank eea mis was gegaan. Mijn man probeerde uit te leggen dat het een misverstand was en wilde ergens parkeren om gelijk te betalen. Dat kon volgens die FBTO medewerker niet. Dat moest de volgende dag geregeld en dan zou het 24 uur duren voordat de auto weer verzekerd was. Mijn man reed dus op de snelweg van werk naar huis opeens onverzekerd rond! Hoe onklantvriendelijk is dat. Had even 2 dagen van tevoren gebeld dan had was hij ervan op d'r hoogte geweest en hadden wij het geregeld! Ik heb vanaf huis nog geprobeerd eea te regelen maar ook ik werd zeer onbeschoft te woord gestaan, alsof ik een notoire wanbetaler was...Wij zijn al ruim 15 jaar klant bij FBTO en hebben daar bijna al onze verzekeringen lopen. Nog nooit hebben wij een rekening niet betaald of problemen gemaakt voor de verzekeraar. En dan opeens wordt je zo behandeld. En dan verschuilen zij zich ook nog eens achter brieven die wij nooit hebben gekregen en hun regels... Onzin dat het 24 uur moet duren voordat de auto weer verzekerd kan zijn. 3 weken geleden hebben wij nog een nieuwe auto bij hen in de verzekering gedaan. Kostte 1 telefoontje en nog geen premie voor die nieuwe auto betaald maar die konden ze wel gelijk verzekeren...Ik ervaar dit echt als een pesterij/straf van hun kant... Ik ben zeer boos en teleurgesteld in FBTO.. Ik kreeg het gevoel dat ik met ambtenaren van de Belastingdienst aan de telefoon zat. Zoveel onbegrip, onflexibel, star, zich verschuilen achter regeltjes, niet kijken naar de klanthistorie... De paarse krokodil ligt bij FBTO.... Nee, leuker kunnen ze het daar niet maken...

LianneReisverzekering16-02-2015

Onvolledig

Doorlopende reisverzekering afgesloten, me nog telefonisch laten adviseren of er nog addertjes onder t gras zaten, maar dat was ,volgens de vrouwelijke adviseuze aan de telefoon , niet aan de orde.
Ik ga 1 dag skien in Winterberg met mijn kinderen, zet speciaal nog de module wintersport aan, want daar gaan we voor.

Helaas val ik een beetje verkeerd en beschadig mijn bril en helm, kom ook via een ambunlance in het ziekenhuis terecht.
Gelukkig mag ik dezelfde dag weer weg en dezelfde dag kom ik weer thuis.

Volgende dag de FBTO gebeld, wat blijkt ik ben NIET verzekerd voor dagtrips!

Wat heb ik hier nu aan?

Rechtsbijstandverzekering05-02-2015

Alweer supersnel geholpen

Nu al 4 x gebruik gemaakt van rechtsbijstand, 4x supersnel geholpen en afgewikkeld. Accuraat en duidelijk!

Zorgverzekering29-01-2015

Slecht Bedrijf

De klant is geen koning noch een belangrijk persoon. Alleen winst willen boeken met de kleine lettertjes. Altijd het gevoel aan de telefoon dat ze denken dat je hun wil oplichten. Ik bel ze ook niet voor me plezier.

Ik heb het gehad met dit bedrijf jammer dat je de zorgverzekering niet kan beëindigen in het jaar anders had ik die ook nog weg getrokken.

Autoverzekering21-01-2015

Ga niet naar FBTO

Ga niet naar FBTO als je veel schadevrije jaren hebt.
Heb je 1 kleine schade die wel gemaakt moet worden en je hebt 16 schadevrije jaren, dan val je terug naar 4 schadevrije jaren.
Als je hier dan over belt vinden ze het heel normaal dat je 12 schadevrije jaren naar beneden valt. Als je bij FBTO aangeeft dat het op de website wel heel anders wordt aangegeven hoeveel je terug valt, weten ze van niks. In mijn geval had ik dan nog geluk dat ik een no-claim beschermen had. Niemand kan begrijpen dat ik zoveel ben terug gevallen na 1 schade, hierdoor zit je dan ook jaren vast aan FBTO. We hebben nu veel meer verhalen op internet gelezen van mensen die ook zelfs rond de 25 schadevrije jaren zaten en nu op 4.
Gelukkig heb ik een andere autoverzekering gevonden (die net zo goed, zelfs beter is zonder meer te betalen) waar ik toch naar toe kan omdat mijn partner veel meer schadevrije jaren heeft waar ik op mee kan surfen.
Kortom heb je veel schadevrije jaren, ga dan met piepende banden weg bij FBTO, hier zit je dan niet goed. Onze beide autoverzekeringen hebben we nu dus snel verzekerd bij een andere verzekeraar.

Zorgverzekering17-12-2014

Mwah

Wij gaan weg bij fbto. Zolang er niets is,is het een top verzekering. Echter, zodra je wat wilt wijzigen, krijg je foutieve facturen, herinneringen, aanmaningen. Ik had op een gegeven moment twee inboedelverzekeringen lopen bij fbto? Ik vind het jammer om weg te gaan, want de voorwaarden waren prima. Hopelijk gaat het bij een volgende verzekeraar beter.

Zorgverzekering30-10-2014

Ik mag niet behandeld worden bij de dermatoloog waar mijn huisarts me naar verwi

Ik heb een bultje bij mijn neus en moet naar de dermatoloog omdat de huisarts het niet vertrouwd.
Hij verwijst mij naar een dermatoloog maar die mag mij dit jaar niet meer behandelen omdat ze van FBTO geen toestemming krijgen meer patiënten te behandelen dan dat ze dit jaar al gedaan hebben! vanaf 1 januari mogen ze weer nieuwe patiënten aannemen. Het is een erkende kliniek voor dermatologen. Zo ben ik gestopt met roken en heb ik medicijnen voor maar de enige zorgverzekering waar je het zelf eerst moet voorschieten is FBTO. Ik ben na dit jaar in ieder geval weg bij FBTO WAARDELOOS!

Reisverzekering16-09-2014

Doorlopende reisverzekering

Fbto vergoedt snel, misschien wel te snel waardoor klanten even vergeten dat wat ze uitgekeerd krijgen niet in verhouding staat tot je schade. Als je bv meerdere schades hebt gehad op je vakantie bv rugzak van je kind nieuw ter waarde van 110,- krijg je volledig kapot van de bagage band en bv verlies van een camera 500,- in dezelfde vakantie wordt echter maar 20% van de nieuwwaarde - 100 eigen risico per onderdeel, dus in dit geval 2x 100,- in mindering gebracht en nog eens 20% van de waarde ? Dus krijg je 10,- terug voor je rugzak en 300,- voor de camera als schade bedrag vergoedt en dus in totaal 310,- van je 610,-
Dus snap bovenstaande berichten niet dat je weer een nieuwe camera of rugzak kan kopen, een camera in deze misschien wel maar dan een stuk goedkopere om van de rugzak maar niet te spreken. Tevens een beetje jammer dat voor elke vraag die je stelt een tijdspad van 10 werkdagen wordt gehanteerd die ook ten volste worden benut.

Aansprakelijkheidsverzekering 08-09-2014

Aanspraaklijkheidsverzekering

ik had tijdens verhuizen van me schoon moeder de tv uit me handen laten vallen
nu wacht zei al meer dan een week op fbto die nog steeds geen contact heeft opgenomen met mijn schoon moeder ik vind het schandalig om na 10 dagen van schadedatum doorgegeven te hebben nog steeds niets heeft vernomen mailen helpt niet en bellen zeggen ze het komt goed een groot woord SCHANDALIG!

Zorgverzekering19-06-2014

FBTO zorgverzekering: SCHADALIG SLECHT EN ONBESCHOFT!

FBTO is een schandalige en onbeschofte verzekeraar! Ze gaan op de stoel vd arts zitten en bepalen zelf of ze wel of niet vergoeden. De nota's kunnen alleen via de apotheek worden ingediend maar dan vergoeden ze maar de helft aan de apotheek! Logisch dat die dat niet wil. Ik ben nu zo vaak van het kastje naar de muur gestuurd, en m'n medicijnen met medische noodzaak worden nog steeds niet vergoed, dat ik m'n rechtsbijstand ga inschakelen en aan het einde vh jaar al mijn verzekeringen bij FBTO opzeg!

NOOIT naar FBTO gaan, ze lachen je gewoon uit!

• 4

Visser
Klopt zelfs een Officier van Justitie worden opgellicht door FBTO en vervalsen een rechterlijke vonnis. Door dat zij zelf denken dat zij de 30 boeken van de Grondwet hebben beschrevn. FBTO is een groote oplichter in zijn zorgverzekeringen.
14-10-2014

Zorgverzekering19-05-2014

FBTO of beter: Rampenplan!

Vanaf vorig jaar november t/m februari van dit jaar ben ik bezig geweest met het treffen van een betalingsregeling. Ik heb letterlijk gesmeekt of ze wilden luisteren. Na 2 keer een groot bedrag te storneren (Op hun eigen advies) en dus in totaal drie maal OP TIJD! de regeling proberen aan te vragen is het dan eindelijk gelukt.. Het is gewoon belachelijk. De klantenservice lijkt heel slecht op de hoogte te zijn van allerlei zaken, is gewoon heel brutaal en geeft enorm slechte adviezen. Elk persoon aan de andere kant van de lijn bij de FBTO geeft een ander advies en zeggen letterlijk dat wat hun vorige collega gezegd heeft, bullshit is.
Buiten dit alles vind ik de vergoedingen voor iets wat bijzondere zaken, wat wel bij veel andere verzekeraars vergoed word of gedeeltelijk, op en top slecht/minimaal is.
Misschien zijn er veel mensen het niet met mij eens maar, mijn ervaring met de FBTO is heel erg slecht.

Visser
Rampenplan om de mensen te vergoeden door leugens van een afdeling zorg.
14-10-2014

Zorgverzekering17-03-2014

Na overlijden geen premie terug, geen reactie, geen initiatief

Begin dit jaar overlijdt mijn vriendin en ik informeer FBTO hiervan om de teveel betaalde premie die ik zelf voor haar heb vooruit betaald voor het jaar, terug te vragen. Enkele dagen later krijg ik de bevestiging dat deze binnen enkele dagen wordt terugbetaald. Zes weken later vraag ik waar mijn geld blijft, pas na twee weken antwoord dat ze al twee geprobeerd hebben om geld te storten op haar rekening, in plaats van de mijne, waarvan het betaald is, en dat dat geld is teruggestort (logisch, want die rekening is opgeheven door haar dood). Zelf contact opnemen is er blijkbaar niet bij. Ik geef mijn rekeningnummer door en vraag wederom voor terugstorting per omgaande. Geen reactie, geen geld. Inmiddels is het bijna drie maanden geleden en ik heb nog steeds geen geld teruggekregen wat rechtmatig van mij is. Dan maar de rechtsbijstand inschakelen. Alsof ik niets beters te doen heb in deze moeilijke tijd. En bedankt, FBTO!

• 4
Autoverzekering09-03-2014

Enorm hoge premies, slechte afhandeling

Wegens collectief zou ik 15% korting krijgen, achteraf bleek het eerder een toeslag van 15%.
Let op mensen, de noclaim-korting is nl erg laag waar anderen maatschappijen veel meer korting geven.
Tevens bij opzegging van autoverzekering heeft FBTO verzuimd om dit administratief in RoyData in te voeren.
Hierdoor heb ik een gigantische naheffing gekregen van mijn nieuwe verzekeraar wegens het ontbreken van het aantal schadevrije jaren. Deze naheffing moet later weer geannuleerd worden, als de FBTO wakker is geworden.
Jullie worden bedankt FBTO!
Doe je werk, daar heb ik jaren rijkelijke premie voor betaald en als dank nu in de problemen.

Autoverzekering04-03-2014

Dik tevreden!

Onlangs een kapotte voorruit opgelopen na een flinke storm. FBTO gebeld. Twee dagen later kwam een gespecialiseerd bedrijf de ruit bij mij thuis vervangen en klaar was kees. Geen eigen risico of papieren rompslomp dus dik tevreden.

Zorgverzekering25-02-2014

In 2013 had ik bij fbto een zorgverzekering. Deze einde 2013 opgezegd. Later toch een fbto zorgverzekering opnieuw afgesloten. Door de verwarring van eerdere opzegging bleek ik 2014 niet verzekerd te zijn. Ze hebben alles gewoon beëindigd. Nu weer een vraag ingediend gaat die nu pas in ipv 1-1-2014. Erg klant onvriendelijk deze manier van handelen. Volgend jaar gelijk naar een andere zorgverzekeraar. Is een puinhoop bij de acceptatie van fbto.

Zorgverzekering20-01-2014

al jaren klant, maar nu niet meer zo tevreden. Als je een klacht hebt word er slecht op gereageerd. Je word afgescheept als vaste klant dat je je email maar beter moet lezen.... Maar als er in 1 gezin 3 emails niet zijn aangekomen(dus niet verstuurt...) zegt FBTO dikke pech. Dus nu mijn klacht maar weer ingediend bij klachtenmanagement van fbto. We wachten weer af....

Kortlopende reisverzekering27-09-2013

Ik heb een kortlopende reisverzekering afgesloten.
Mijn telefoon was kapot gegooit door kindje van vriendin van mij heb ik de telefoon van mijn schoonmoeder meegenomen zodat ik toch contact kon hebben thuis met mijn kindjes en man.
Telefoon gestolen en portomonee...
Dus ik bel op met een niet vriendelijke man en die verteld mij dus dat je voor contant geld niet verzekerd bent en ook niet voor de telefoon omdat die van mijn schoonmoeder is en niet van mijzelf...

• 2
Doorlopende reisverzekering16-07-2013

Echt een top verzekering! Ik ben net terug van vakantie waar ik samen met mn vriendin was beroofd onderweg van het vliegveld naar ons hotel. Onze paspoorten, camera, galaxy s3 en portemonnee (incl inhoud) waren weg! Toen wij contact opnamen met fbto werd ik vriendelijk te woord gestaan door de meneer aan de telefoon. Niet alleen de woorden waren vriendelijke, ook de daden van fbto zijn echt geweldig. Fbto heeft onze reis die slecht begon een beetje goed gemaakt en wij konden de vakantie gewoon "afmaken". Ik zeg mijn reisverzekering bij fbto nooit te nimmer meer op!

Erwin
vraagje, waar hebben ze de Samsung Galaxy S3 onder geschaard? ik begreep dat voor telefoons slechts 250 euro is gedekt, terwijl de telefoons van nu toch echt veel meer waard zijn, en ook aan functionaliteit bieden (bijv. camera).
Voor camera's is er veel meer gedekt, vallen dure smartphones wellicht onder een andere rubriek???
31-07-2013

Toon meer FBTO reviews