Schrijf ervaring Catalogus

Ervaringen met FBTO

Middelmatig 5.9
38 ervaringen
Zorgverzekering30-10-2014

Ik mag niet behandeld worden bij de dermatoloog waar mijn huisarts me naar verwi

Ik heb een bultje bij mijn neus en moet naar de dermatoloog omdat de huisarts het niet vertrouwd.
Hij verwijst mij naar een dermatoloog maar die mag mij dit jaar niet meer behandelen omdat ze van FBTO geen toestemming krijgen meer patiënten te behandelen dan dat ze dit jaar al gedaan hebben! vanaf 1 januari mogen ze weer nieuwe patiënten aannemen. Het is een erkende kliniek voor dermatologen. Zo ben ik gestopt met roken en heb ik medicijnen voor maar de enige zorgverzekering waar je het zelf eerst moet voorschieten is FBTO. Ik ben na dit jaar in ieder geval weg bij FBTO WAARDELOOS!

Reisverzekering16-09-2014

Doorlopende reisverzekering

Fbto vergoedt snel, misschien wel te snel waardoor klanten even vergeten dat wat ze uitgekeerd krijgen niet in verhouding staat tot je schade. Als je bv meerdere schades hebt gehad op je vakantie bv rugzak van je kind nieuw ter waarde van 110,- krijg je volledig kapot van de bagage band en bv verlies van een camera 500,- in dezelfde vakantie wordt echter maar 20% van de nieuwwaarde - 100 eigen risico per onderdeel, dus in dit geval 2x 100,- in mindering gebracht en nog eens 20% van de waarde ? Dus krijg je 10,- terug voor je rugzak en 300,- voor de camera als schade bedrag vergoedt en dus in totaal 310,- van je 610,-
Dus snap bovenstaande berichten niet dat je weer een nieuwe camera of rugzak kan kopen, een camera in deze misschien wel maar dan een stuk goedkopere om van de rugzak maar niet te spreken. Tevens een beetje jammer dat voor elke vraag die je stelt een tijdspad van 10 werkdagen wordt gehanteerd die ook ten volste worden benut.

Aansprakelijkheidsverzekering 08-09-2014

Aanspraaklijkheidsverzekering

ik had tijdens verhuizen van me schoon moeder de tv uit me handen laten vallen
nu wacht zei al meer dan een week op fbto die nog steeds geen contact heeft opgenomen met mijn schoon moeder ik vind het schandalig om na 10 dagen van schadedatum doorgegeven te hebben nog steeds niets heeft vernomen mailen helpt niet en bellen zeggen ze het komt goed een groot woord SCHANDALIG!

Zorgverzekering19-06-2014

FBTO zorgverzekering: SCHADALIG SLECHT EN ONBESCHOFT!

FBTO is een schandalige en onbeschofte verzekeraar! Ze gaan op de stoel vd arts zitten en bepalen zelf of ze wel of niet vergoeden. De nota's kunnen alleen via de apotheek worden ingediend maar dan vergoeden ze maar de helft aan de apotheek! Logisch dat die dat niet wil. Ik ben nu zo vaak van het kastje naar de muur gestuurd, en m'n medicijnen met medische noodzaak worden nog steeds niet vergoed, dat ik m'n rechtsbijstand ga inschakelen en aan het einde vh jaar al mijn verzekeringen bij FBTO opzeg!

NOOIT naar FBTO gaan, ze lachen je gewoon uit!

Visser Visser
Klopt zelfs een Officier van Justitie worden opgellicht door FBTO en vervalsen een rechterlijke vonnis. Door dat zij zelf denken dat zij de 30 boeken van de Grondwet hebben beschrevn. FBTO is een groote oplichter in zijn zorgverzekeringen.
14-10-2014

Zorgverzekering19-05-2014

FBTO of beter: Rampenplan!

Vanaf vorig jaar november t/m februari van dit jaar ben ik bezig geweest met het treffen van een betalingsregeling. Ik heb letterlijk gesmeekt of ze wilden luisteren. Na 2 keer een groot bedrag te storneren (Op hun eigen advies) en dus in totaal drie maal OP TIJD! de regeling proberen aan te vragen is het dan eindelijk gelukt.. Het is gewoon belachelijk. De klantenservice lijkt heel slecht op de hoogte te zijn van allerlei zaken, is gewoon heel brutaal en geeft enorm slechte adviezen. Elk persoon aan de andere kant van de lijn bij de FBTO geeft een ander advies en zeggen letterlijk dat wat hun vorige collega gezegd heeft, bullshit is.
Buiten dit alles vind ik de vergoedingen voor iets wat bijzondere zaken, wat wel bij veel andere verzekeraars vergoed word of gedeeltelijk, op en top slecht/minimaal is.
Misschien zijn er veel mensen het niet met mij eens maar, mijn ervaring met de FBTO is heel erg slecht.

Visser Visser
Rampenplan om de mensen te vergoeden door leugens van een afdeling zorg.
14-10-2014

Zorgverzekering17-03-2014

Na overlijden geen premie terug, geen reactie, geen initiatief

Begin dit jaar overlijdt mijn vriendin en ik informeer FBTO hiervan om de teveel betaalde premie die ik zelf voor haar heb vooruit betaald voor het jaar, terug te vragen. Enkele dagen later krijg ik de bevestiging dat deze binnen enkele dagen wordt terugbetaald. Zes weken later vraag ik waar mijn geld blijft, pas na twee weken antwoord dat ze al twee geprobeerd hebben om geld te storten op haar rekening, in plaats van de mijne, waarvan het betaald is, en dat dat geld is teruggestort (logisch, want die rekening is opgeheven door haar dood). Zelf contact opnemen is er blijkbaar niet bij. Ik geef mijn rekeningnummer door en vraag wederom voor terugstorting per omgaande. Geen reactie, geen geld. Inmiddels is het bijna drie maanden geleden en ik heb nog steeds geen geld teruggekregen wat rechtmatig van mij is. Dan maar de rechtsbijstand inschakelen. Alsof ik niets beters te doen heb in deze moeilijke tijd. En bedankt, FBTO!

Autoverzekering09-03-2014

Enorm hoge premies, slechte afhandeling

Wegens collectief zou ik 15% korting krijgen, achteraf bleek het eerder een toeslag van 15%.
Let op mensen, de noclaim-korting is nl erg laag waar anderen maatschappijen veel meer korting geven.
Tevens bij opzegging van autoverzekering heeft FBTO verzuimd om dit administratief in RoyData in te voeren.
Hierdoor heb ik een gigantische naheffing gekregen van mijn nieuwe verzekeraar wegens het ontbreken van het aantal schadevrije jaren. Deze naheffing moet later weer geannuleerd worden, als de FBTO wakker is geworden.
Jullie worden bedankt FBTO!
Doe je werk, daar heb ik jaren rijkelijke premie voor betaald en als dank nu in de problemen.

Autoverzekering04-03-2014

Dik tevreden!

Onlangs een kapotte voorruit opgelopen na een flinke storm. FBTO gebeld. Twee dagen later kwam een gespecialiseerd bedrijf de ruit bij mij thuis vervangen en klaar was kees. Geen eigen risico of papieren rompslomp dus dik tevreden.

Zorgverzekering25-02-2014

In 2013 had ik bij fbto een zorgverzekering. Deze einde 2013 opgezegd. Later toch een fbto zorgverzekering opnieuw afgesloten. Door de verwarring van eerdere opzegging bleek ik 2014 niet verzekerd te zijn. Ze hebben alles gewoon beëindigd. Nu weer een vraag ingediend gaat die nu pas in ipv 1-1-2014. Erg klant onvriendelijk deze manier van handelen. Volgend jaar gelijk naar een andere zorgverzekeraar. Is een puinhoop bij de acceptatie van fbto.

Zorgverzekering20-01-2014

al jaren klant, maar nu niet meer zo tevreden. Als je een klacht hebt word er slecht op gereageerd. Je word afgescheept als vaste klant dat je je email maar beter moet lezen.... Maar als er in 1 gezin 3 emails niet zijn aangekomen(dus niet verstuurt...) zegt FBTO dikke pech. Dus nu mijn klacht maar weer ingediend bij klachtenmanagement van fbto. We wachten weer af....

Kortlopende reisverzekering27-09-2013

Ik heb een kortlopende reisverzekering afgesloten.
Mijn telefoon was kapot gegooit door kindje van vriendin van mij heb ik de telefoon van mijn schoonmoeder meegenomen zodat ik toch contact kon hebben thuis met mijn kindjes en man.
Telefoon gestolen en portomonee...
Dus ik bel op met een niet vriendelijke man en die verteld mij dus dat je voor contant geld niet verzekerd bent en ook niet voor de telefoon omdat die van mijn schoonmoeder is en niet van mijzelf...

Doorlopende reisverzekering16-07-2013

Echt een top verzekering! Ik ben net terug van vakantie waar ik samen met mn vriendin was beroofd onderweg van het vliegveld naar ons hotel. Onze paspoorten, camera, galaxy s3 en portemonnee (incl inhoud) waren weg! Toen wij contact opnamen met fbto werd ik vriendelijk te woord gestaan door de meneer aan de telefoon. Niet alleen de woorden waren vriendelijke, ook de daden van fbto zijn echt geweldig. Fbto heeft onze reis die slecht begon een beetje goed gemaakt en wij konden de vakantie gewoon "afmaken". Ik zeg mijn reisverzekering bij fbto nooit te nimmer meer op!

Erwin Erwin
vraagje, waar hebben ze de Samsung Galaxy S3 onder geschaard? ik begreep dat voor telefoons slechts 250 euro is gedekt, terwijl de telefoons van nu toch echt veel meer waard zijn, en ook aan functionaliteit bieden (bijv. camera).
Voor camera's is er veel meer gedekt, vallen dure smartphones wellicht onder een andere rubriek???
31-07-2013

Autoverzekering11-06-2013

Waardeloze maatschappij

Ik dacht zoek even ervaringen op van FBTO, want zit met het zelfde probleem. Echt waardeloze maatschappij.

Ik had gebeld dat ik elke maand netjes mijn rekeningen over had gemaakt en dat ze maar een mailadres moesten geven waarin ik dat netjes kon laten zien.
maar die meneer weigerde me dat te geven. Hij zei gewoon je moet betalen waarop ik antwoorde ik ga niet iets betalen wat ik al betaald heb.

na een hoop gezeur aan de telefoon heb ik maar opgehangen en ze een mail gestuurd met de afschriften waarop ik een mail terug krijg dat ik alsnog de betalingen moet voldoen.

Dus heb maar weer een mail erachter aan gestuurd van lees onderstaande mail daar staan de afschriften en hierbij laat ik zien dat ik mijn betalingen elke maand netjes heb voldaan.

Nu maar weer wachten op reactie....... moe word je ervan

Autoverzekering06-01-2013

Recentelijk heb ik een behoorlijke schade aan mijn auto gehad waardoor ik ook niet meer verder kon rijden. Contact gehad met de alarmcentrale die een bergingsbedrijf regelde. Bij thuiskomst online een schadeformulier ingevuld. Ik vind het erg prettig dat je bij FBTO alles online kan regelen en dus niet aan kantoortijden gebonden bent. Ik heb dan ook mijn zorg- en woonverzekeringen hier ondergebracht. Persoonlijk ben ik erg tevreden over de geleverde service en ook de prijs hiervan is erg concurrerend.

Aansprakelijkheidsverzekering 06-04-2012

Ik heb gewoon een goed ervaring met fbto gehad. Bij vrienden had ik de deur per ongeluk te ver opengegooid waardoor het raam in de deur tegen de hoek van de kast wam. Gevolg was een kapot raam. De claim voor deze schade had ik ingediend bij fbto en mijn wa verzekering vergoede dit. Fbto heeft het snel en goed geregeld zoals het ook hoort naar mijn mening. Ben tevreden!

Reisverzekering30-03-2012

Wij werden in Spanje op de snelweg beroofd. In de handtas van mijn vrouw zaten persoonlijke zaken, pasjes, geld, medicijnen enz. Gelukkig hadden wij onze spullen gescheiden zodat onze vakantie gewoon door kon gaan. Na thuiskomst alles doorgegeven aan FBTO. Sommige zaken zelfs zonder factuur omdat deze invindbaar was. Binnen de kortste keren wordt alles vergoed behalve het contante geld. Ook de gemeentelijke boetes voor verlies van paspoort en rijbewijs werden vergoed. Klasse!

Autoverzekering29-03-2012

Mijn ervaring met de FBTO autoverzekering is goed. Al jaren ben ik bij de FBTO verzekerd met meerdere verzekeringen waaronder dus ook de autoverzekering. Nooit eerder moest ik een claim in dienen maar helaas was het laatst wel zover. Er was in onze auto ingebroken. De airbag, radio en tomtom waren gestolen. En een zijraam was ingetikt. De morgen waarop ik zag dat er was ingebroken heb ik direct aangifte gedaan. En die aangifte samen met de nodige formulieren verzonden naar FBTO. Op voorhand had ik al het vermoeden dat de tomtom niet verzekerd was omdat die gewoon los in het dashboardkastje lag en deze niet standaard bij de FBTO autoverzekering zijn meeverzekerd. Na bericht van de FBTO bleek dit inderdaad zo te zijn. Wel jammer maar helaas. De rest werd wel gewoon vergoed. De afhandeling ging ook redelijk vlot en inmiddels is mijn auto weer gemaakt. Mijn FBTo autoverzekering ervaring beoordeel ik met een 9. Dit om de vlotte afhandeling waarbij FBTO duidelijk zowel schriftelijk als telefonisch communiceerde en geen moment moeilijk deed.

Reisverzekering02-07-2011

Omdat ik meerdere malen per jaar op vakantie ga heb ik een doorlopende reisverzekering afgesloten bij de FBTO. Hierdoor ben ik in elk land het hele jaar door goed gedekt.

Ik kon gewoon bellen naar de helpdesk van de FBTO om deze verzekering af te sluiten. Omdat ik ermee instemde was ik direct verzekerd, al kreeg ik de polis wel later opgestuurd.

Tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad in het buitenland (gelukkig!) dus aanspraak heb ik ook nog niet gedaan.

Inboedelverzekering02-07-2011

Pakketkorting

Omdat ik zo'n beetje al mijn verzekeringen bij FBTO heb afgesloten ben ik sindskort ook met mijn woon en inboedelverzekering overgestapt naar FBTO. Omdat ik nu meerdere verzekeringen bij de FBTO heb uit staan krijg ik pakketkorting ofzoiets. In iedergeval scheelt dat mij weer een paar procenten. mijn fbto ervaring is dus alleen gebasseerd op afsluiten en niet claimen.

Toon meer FBTO reviews
Beoordeel FBTO

Alleen geverifieerde ervaringen worden gepubliceerd.

© 2011-2014 Ervaringen.nl. Alle Rechten voorbehouden.
Voorwaarden | Privacybeleid