24-03-2024

Fbto is niet transparant over de kortingsregeling schadevrije jaren. Zij hebben de bonus-malus-tabellen met aangegeven kortings percentages afgeschaft. Ieder jaar krijg je een maand teveren te horen wat je nieuwe premie is. Hoe die tot stand komt zegt men niet. Je hebt geen idee hoeveel korting je krijgt over 5 jaar na schadevrij rijden of na bijvoorbeeld 2 schades in een jaar. Werkt willekeur in de hand.

Telefonisch contact met fbto is vrijwel onmogelijk, alleen na het indienen van een klacht. Zo kreeg ik uiteindelijk de uitleg over deze regeling.

16-03-2024

Als er in een maand het saldo niet toereikend is word je zo maar uit de verzekering gegooid terwijl ze het geld wel afboeken 2 dagen later

en het mooiste is je krijgt van RDW een brief met vermelding dat de auto niet is verzekerd sinds 16 februari en dus 4 week zonder verzekering gereden terwijl wel is betaald.

In mijn ogen zijn het oplichters telefonisch niet te bereiken en dat is een slechte zaak

Anieta
07-12-2023

Nieuwe auto gekocht, geprobeerd te verzekeren. Kon op geen enkele manier inloggen, of contact krijgen met fbto. Word zeer slecht gereageerd, sowieso krijg je niemand aan de lijn. Uiteindelijk autoverzekering bij een andere maatschappij afgesloten, om toch verzekerd naar huis te kunnen rijden.

Nine
25-09-2023

Aangereden in Zuid-Frankrijk, alarmcentrale gebeld en een half uur in de wacht voor er iemand aan de lijn kwam.auto weggespeeld en kon geen leenauto krijgen was niet door ons meeverzekerd.vind dit niet iets voor onze all risk verzekering maar voor de tegenpartij die tegen mijn geparkeerde auto is gereden.Eerder vakantie afgebroken en thuis 3 dagen aan het bellen geweest met FBTO voor verdere hulp zoals vervangende auto en afhandeling beschadigde auto. Mijn behandelaar was er niet en diverse mensen gesproken die amper Nederlands spraken en lacherig over de klacht deden en geen oplossing boden. Nu een leenauto geregeld met veel pijn en moeite maar eerst alles zelf voorschieten en onze vakantie over 3 weken sis nu niet zeker omdat de auto nog uit Zuid-Frankrijk moet komen en dan nog gerepareerd moet worden en toen dacht de lacherige medewerkster mee dan huur je daar toch een auto en vlieg je naar Spanje.mijn auto is aangereden door iemand anders 😡😡😡😡

Manfred
05-06-2023

Ze zijn niet in staat om de meest simpele dingen van een autoverzekering zoals uit- en inschrijven te verwerken.

Met de zorgverzekering ziet het er ook niet beter uit. Ze verkopen een aanvullende vakantieverzekering maar weigeren met belachelijke argumenten te betalen bij schade.

Debby
04-04-2023

Hilda de jong zeer onvriendelijke mevrouw. Ze gooit zomaar de telefoon op. En is niet netjes en zeker niet aardig.

Hubert
04-01-2021

Slecht klantenservice, medewerkers schreeuwt naar telefoon/ mensen, kan helemaal niks regelen met hun.

Is ook niet klopt dat jouw autoverzekering is binnen 5 minuten afgesluiten, moet jij zo wie zo wachten tot 5 werkdagen en na deze tijd hoor jij dat jij kan toch niet bei hun verzekering afsluiten.

Goed koopste is alleen voor jij vraag maar niet voor kopen.

Alex
31-07-2020

Klant vab FBTO reed mijn vw cabrio 1 in de prak

Schade expert is geweest ivm schade Gol MK1 cabio van 1994. Auto is nul waard. Beetje bijspuitenen klaar. FBTO reageert niet schade expert legde uit auto is niet getaxeerd en is niet all risk verzekerd. Wat dat er meebte maken heeft als de tegenpartij schuld heeft.

Begriploos en onbeschoft behandeld.

Nu zet ik mijn bedrijfsadvocaat erop.

Corne
30-05-2020

Ze willen bij Fbto van hun klanten af

2 maanden geleden verhoging autoverzekering met 25% voor beide auto's. Geen enkele verklaring dus vertrokken naar ander.

Nu 100% verhoging woonverzekering.

Het was een goede maatschappij met goede premies maar ineens moet er blijkbaar extra held binnen komen. Ook niet eerlijk zeggen wat er aan de hand is, nee. Mail sturen met nieuwe bedragen zonder te laten zien hoe veel het verhoogd is. Verzekeraara anno 1995.

Jammer dus ga nu helemaal weg bij FBTO.

Stephan
09-04-2020

FBTO autoverzekering

Ik raad jullie aan om nooit naar fbto te gaan.

Ik heb vorig jaar een auto ongelukje gehad.

We hebben toen alles door gegeven aan de verzekering en ik had toen gelijk gezegd dat ik alles zelf wilden betalen ( het kon nooit veel zijn er was nauwelijks schade ).

Toen ik 5 december wist hoeveel ik moest betalen heb ik binnen 30 minuten alles gelijk betaald.

Gelijk gebeld hoe het nu verder ging.

Ze vertellen dat het 3 tot 4 weken kon duren voordat ik me normale polis kreeg en me geld ( wat ik iedere maand teveel aan premie betaalde ) terug kreeg.

12 januari had ik nog geen geld terug gehad ook geen e-mailtje niks.

Weer gebeld, ze gingen er nu spoed achter zetten, binnen 2 weken moest alles geregeld en klaar zijn.

28 januari nog steeds niks gehad niks.

Dus weer gebeld en weer heel het verhaal verteld en ze zijde: ja het is druk maar binnen 10 dagen heb je echt alles anders moet je maar weer even bellen.

12 februari, nog steeds niks gehad.

Weer gebeld dat ik het asociaal vind dat ze zo met mensen omgaan.

Ze zijden toen dat ze niet wisten waar het fout ging en gingen en super spoed van maken.

Einde van de maand moest het helemaal geregeld zijn ( ik geloofde het niet meer hoor )

5 maart, nog steeds niks gehad, nou mensen geloof me toen was ik niet zo lief meer, heb toen ze de waarheid verteld ( niet gescholden of gevloekt hoor, maar ik was wel duidelijk ).

Ze gingen er gelijk wat aan doen en binnen 1 week zou ik me geld krijgen.

12 maart had ik de helft gehad van wat ik teveel betaald had.

Ik dacht what the fack.

Gelijk weer gebeld, verteld hoe of wat.

Ze gingen het uitzoeken, diezelfde middag werd ik nog gebeld dat ik gelijk had ( jo ).

Binnen 2 weken zou ik het geld krijgen.

26 maart, niks gehad.

Weer gebeld, vragen hoe het zat.

Ja ze hadden het druk kon een paar dagen langer duren.

6 april, niks gehad.

Weer bellen, weer het verhaal verteld, ze gingen er spoed van maken.

8 april heb ik eindelijk al het geld binnen.

En hoe je dan wordt behandeld als je soms belt naar ze, dat is al helemaal ver beneden pijl.

Dus mensen neem alsjeblieft een andere auto verzekering.

Mo
18-03-2020

Afhandeling schade auto bij all risk

Er woord bekijken naar j afkomst

Romy
10-03-2020

Autoschade

Autoschade is goed afgehandeld de klantenservice was super professioneel en aardig en heeft mij zeer goed geholpen door alles goed uit te leggen! Ik blijf zeker bij fbto mede door de goede klantenservice, dank jullie wel

Lisa
18-02-2020

Verzekering aanvragen

19 jaar en net een 1e autootje gekocht. Via internet gezocht naar een goede verzekering die snel geregeld is zodat ik zo snel mogelijk de weg op kan met mijn 1e eigen autootje. Als beginnend (1,5 jaar mijn rijbewijs) bestuurder en jonge leeftijd is de verzekering natuurlijk gelijk een stuk duurder. Uit verschillende vergelijkingssites op FBTO uitgekomen. Er wort ook op internet geadventeerd dat je auto binnen 2 minuten online verzekerd is. Krijg ik na alle informatie ingevuld te hebben een mail dat ik binnen 5 werkdagen reactie krijg of mijn aanvraag is goedgekeurd. ( dit is tevens al 7 dagen geleden). Na contact met foto te horen gekregen dat ze het " erg druk hebben & ik binnen 7 werkdagen antwoord krijg". Na mijn reactie daarop met dat dat een hele andere data is dan vermeld stond in de e-mail. Kreeg ik als antwoord dat " het vervelend is, ze niks kunnen doen on het te versnellen & dat ik maar moet afwachten met de kans dat de aanvraag niet wordt goedgekeurd óf ik moet maar overstappen op een andere verzekering".

Ik vind dit persoonlijk belachelijk. Er wordt nergens vermeld dat het een aanvraag voor verzekering is. Dat ik verder niks hoor dat het ineens langer duurt voordat ik reactie krijg & dat er zo wordt gereageerd op mijn vragen en klachten.

Eldina
03-01-2020

Geen schadevrije jaren

In september vorig jaar heb ik mijn vaders auto overgekocht. Omdat mijn vader verder heel tevreden was over FBTO heb ik de auto op mijn naam, dezelfde dag dat de autoverzekering van mijn vader is stop gezet, afgesloten. Na een verkeersongeluk ben ik erachter gekomen dat mijn vaders gegevens nog in het systeem stonden! Dit was na 4 keer bellen nog steeds niet gewijzigd. Hierdoor heb ik mijn verzekering stopgezet. Nu zegt mijn nieuwe verzekeraar dat ik geen schadevrije jaren heb en dus meer moet gaan betalen. En dit allemaal door de slordigheid van FBTO. Ook vind ik hun manier van communiceren zowel over de mail als telefonisch niet plezierig.

03-01-2020

Sneller dan het licht.

Op 24 dec 2019 nieuwe auto verzekerd bij FBTO, polis oude auto beëindigd. Op 2 Jan. wordt maand premie afgeschreven voor nieuwe én oude auto. Gebeld: blijkt oude polis niet beëindigd. Wordt alsnog telefonisch opgelost en bevestigd per e-mail met toezegging premierestitutie binnen 14 dagen. Vanochtend 3 Jan. is de ten onrechte afgeschreven premie alweer bijgeschreven op mijn bankrekening.

Als dit geen goede service is.

Chapeau FBTO, zo kan het kennelijk ook.

Esmee
03-12-2019

Auto verzekering

Ik heb net 3 maanden mijn eerste auto. Krijg een mail dat ik verkeerde schadevrije jaren heb opgegeven. Dus dat mijn autoverzekering met 70 euro omhoog ging. Bleek het dat ze de schadevrije jaren van een ander persoon op mijn polis hebben gezet. Hebben ze opgelost. Kreeg een cadeaubon(die niet werkt, en ze laten niks meer van hun horen). De volgende dag staat er ineens 70 euro extra op mijn bank rekening. De dag erna is het er 2x afgeschreven. Ik er achteraan bellen. Geen uitleg alleen dat het binnen 10 dagen wordt teruggestort. ze schrijven dus te pas en onpas geld bij en af van je rekening.

Rune
20-09-2019

Uitstekende pechhulp buitenland bij autoverzekering

Op donderdag 5 september 'vast' komen te staan met een lekke achterband op een camping in Italie. Tevens ook nog een portie noodweer over ons heen waardoor natte bagage. Uitstekend en professioneel geholpen door de FBTO alarmcentrale, waardoor we de volgende dag met nieuwe banden én goede zin op pad konden. Speciale dank aan Henk en Daisy van de alarmcentrale!

Phlip
13-09-2019

Autoverzekering

Eerste auto via de website aangemeld, erg makkelijk en goedkoop. Hierna heb ik een importauto gekocht die niet via het internet verzekerd kon worden. Na 1 belletje alles geregeld en heel erg netjes te woord gestaan! toppers

Carlos
18-07-2019

Auto verzekering 2 x + rechtsbijstand

Wat ik me bij FBTO mee maak is gewoon een schande!

al jaren klant bij FBTO maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt 2 auto verzekeringen lopen bij hun

1 x 120€

1 x 55€

1 x 5€ rechtsbijstand

in januari ben ik van ING bank naar KNAB verhuist

een overstap service aangevraagd zodat alles vlekkenloos overgenomen zou worden

nou ING was hierin nalatig en heeft bij 2 instanties niet of te laat de juiste gegevens doorgegeven

dus kreeg op een gegeven moment post van FBTO

dat er een betalings achterstand is van 1 auto

netjes contact op genomen met FBTO en gesproken met RAMON hij zij dat ze probeerde te incasseren maar niet lukte wegens foutief rekening nummer dus gelijk alles telefonisch met hem geregeld en rekening nummer laten aanpassen

we hebben het over alle 3 de verzekeringen gehad en zou allemaal aangepast zijn zou ik me geen zorgen over hoeven te maken.

3 maanden later april wil ik een nieuwe auto verzekeren aangezien de auto van €110 verkocht was dus zij de telefonisten dat ze me niet kon verzekeren aangezien de rechtsbijstand is stop gezet wegens wan betaling voor 3 x 4.50 omdat RAMON die het hier uitbundig met me over heeft gehad niet goed zijn werk had gedaan!

oké zuur ze sturen me uit coulance omdat ze het inderdaad in het dossier heeft kunnen zien een bon van bol.com 20€.

ze ging met acceptatie bellen en het uitleggen en voorleggen dat ze me toch moesten verzekeren inmiddels ook al een klacht neer gelegd bij klachten van FBTO

3 dagen later werd ik op gebeld de verzekering konden ze niet doorvoeren aangezien er dan automatisch een blokkade van 1 jaar is bij fbto!

alleen bij fbto?

ja alleen bij fbto

dus kan ik me auto gewoon ergens anders verzekeren met me 6 vrije schade jaren?

ja dat kan gewoon is geen probleem

centraal beheer achmea gebeld voor een verzekering aangevraagd en moest door acceptatie nog bekeken worden dus eerst 3 dagen wachten

telefoontje nee we kunnen u niet verzekeren ivm betalings achterstand van FBTO geregistreerd ook al is het niet mijn fout en zou ik de 15€ gewoon betalen.

dus weer 1 week verder nu eindelijk bij een andere groep kunnen verzekeren dus niet de achmea GROEP dus mensen kijk uit voor deze verzekerings maatschappijen want het zijn boeven innen kunnen ze maar als ze zelf een fout maken en deze ook toegeven

ben en blijf je de gedupeerde!

Tim
11-07-2019

Fbto independer tegen misleiden aan

Vandaag gezocht op independer.nl voor een autoverzekering, kwam op prijs uit bij fbto, wilde weten wat er is gedekt bij een inzittende verzekering.

Eerst een algemeen stukje tekst gevonden waarom dit zo belangrijk is, bijvoorbeeld bij medische kosten, letsel schade en onderhoudsderving. Echter na even gezocht op de uitgebreide details van deze verzekering kom je hele andere voorwaarden tegen zoals -> medische kosten niet gedekt, letselschade niet gedekt, onderhoudsderving niet gedekt. Heb uiteraard gebeld met independer, deze uiterst vriendelijke man vond t ook vreemd, hij speurde in de algemene polisvoorwaarden van fbto en vond dat je 30% van je salaris vergoed kunt krijgen. Ikzelf heb dat nergens kunnen terugvinden. Vindt daarom dat fbto op de site van independer bij lange na niet transparant is betreft je dekking. Zelf ga ik op zoek waar het duidelijker is en vindt dit tegen het misleiden aan hangen omdat mensen in t algemeen niet heel gedetailleerd kijken, wat bij bedrijven algemeen bekend is en daar ' handig ' gebruik van maken. Hoop dat er iemand aan dit stuk tekst heeft. Gr tim

Meer FBTO Autoverzekering reviews