Rok
29-11-2023

Zeer slecht! Ze zijn onbereikbaar, onbehulpzaam en brutaal. Ze zijn zeer star en weigeren ook maar ergens mee te helpen. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ook met opzeggen binnen opzegtermijn van 14 dagen geven ze je geld niet terug. Je moet dan eerst nog nog weken lang mailen.

Een verzekering afsluiten hier is weggegooid geld want je zal nergens mee geholpen worden.

11-01-2023

Slechte communicatie. Verwijzen meerdere keren naar een verkeerd artikel uit hun voorwaarden.

Doorlopende annuleringsverzekering doet niks voor je. We wilden geboekte excursies claimen die door geannuleerde vlucht niet door konden gaan. Dat leggen ze gelijk terug bij de vliegtuigmaatschappij die het maar onder EU regelgeving moet vergoeden.

Dat valt helemaal niet onder die regelgeving.

Yvette
27-07-2022

Kinderwagen uit reistas (gehaald?) op schiphol. De reiswieg lag los op de bagage band. Flinke beschadigingen zoals de bodem om meerdere plaatsen gebroken en kan niet meer gebruikt worden. Na reis met 4 maanden oude baby geen aangifte gedaan op het vliegveld. Wij waren ons daar niet bewust van en met een baby die overstuur is, denk je daar op dat moment ook niet aan. Na een maand wachten op reactie (en dus geen kinderwagen kunnen gebruiken) een terugkoppeling gekregen dat niks vergoed wordt. In de polis staat NERGENS dat bagage NIET verzekerd is als er geen aangifte is gedaan. Bij werkwijze staat dat er in PIR formulier moet worden ingevuld maar niet als vereiste. Nogmaals, met een kleine baby die overstuur is, denk je daar niet aan. Schandalig dat het zo wordt afgewimpeld.

Niels
04-09-2020

Kastje naar de muur verzekeraar

Kastje naar de muur verzekeraar!

We hebben een reisverzekering bij FBTO afgesloten, deze dekt kennelijk niets. Ik heb brandwonden tijdens mijn vakantie op Sicilië opgelopen doordat een thermostaat van de douche niet goed werkte en ik kokend water over me heen kreeg. Aantal uren op EHBO van ziekenhuis verbleven. Medische kosten gemaakt. Ik mag niet meer in de zon of alcohol nuttigen terwijl ik nog 10 dagen hier verblijf. Helemaal niets wordt vergoed. Waarom heb je dan een verzekering afgesloten, vragen wij ons hardop af. Medische kosten? Regel maar met je zorgverzekeraar. Misgelopen vakantieplezier? Had je maar een annuleringsverzekering moeten afsluiten. Aansprakelijk stellen van de lokatie waar we verbleven? Had je maar een rechtsbijstandsverzekering moeten afsluiten. Wat een trieste bende zeg, dat FBTO. Nooit meer dit amateurclubje voor ons.

Henri
15-04-2020

Snelle afwikkeling

Medische kosten in het buitenland moeten maken. Na terugkomst binnen 2 dagen door FBTO vergoed en geld overgemaakt. Pluim.

H. Swinkels

Ja
11-04-2020

Misleidende informatie

Ik sloot bij hen een reisverzekering af na uitgebreid geinformeerd te zijn over de dekking. Eenmaal op vakantie deed ik een beroep op verzekering omdat onze vlucht werd geannuleerd en wij dreigden niet meer terug te kunnen naar Nederland ivm de afgekondigde coronamaatregelen. De Fbto gaf aan dat ze geen hulp gingen bieden. Eenmaal weer thuis diende ik een klacht in op grond van de misleidende telefonische informatie vooraf. Ik kreeg zgn het opgenomen telefoongesprek terug te luisteren en wat bleek.er was een heel stuk uit het gesprek geknipt.Wat een oplichterij! Het toezicht op dit soort malafide praktijken schiet toch tekort. Maar nooit meer Fbto voor mij!

Ja
30-03-2020

Reisverzekering bij de FBTO niet doen!

Voorafgaand aan reis naar Marokko gebeld voor informatie over een reisverzekering. De mw. die ik aan de telefoon kreeg spiegelde mij voor welke hulp wij zouden kunnen verwachten als wij in Marokko hulp nodig zouden hebben o.a. welke bemiddelende hulp wij zouden kunnen verwachten als onze terugvlucht zou worden geannuleerd. Toen in Marokko onze terugvlucht daadwerkelijk werd geannuleerd en ik contact opnam met de FBTO gaven zij niet thuis. De telefonisch gegeven informatie klopte niet.

Jeff
24-03-2020

Beloven maar komen niet na

Slechtste service ooit. een hele sneaky beleid. ik krijg een dienstbevel met dat ik niet op vakantie kan gaan wegens nationale veiligheid anders volgt er een boete en tevens ontslag. oplossing van fbto bij een reisverzekering.

Algemene voorwaarden U wordt ontslagen

U wordt ontslagen zonder dat u dat wilt. Dit is niet uw schuld. Dit geldt niet als uw

arbeidscontract op het afgesproken tijdstip afloopt.

Hierbij word gezegd "jij maakt de keus om te reizen, je kan ook kiezen om niet gaan en die 2500 te laten. Dus al ik een dienstbevel krijg om dit land te beschermen is dat een keus of ik ontslagen wil worden met sancties

Tip: nooit verzekeren hier je kan beter je reis om boeken bij je vliegmaatschappij +-€75 nog goedkoper ook.

Brand
14-03-2020

Corona en doorlopende reisverzekering

Vanwege het coronavirus moesten wij onze reis, helaas last minute, afzeggen. Wij werken beide als Intensive Care verpleegkundige en zijn nu nodig in ons ziekenhuis.

FBTO vindt dit echter geen geldige reden om onze reis af te zeggen en betalen niets uit.

Wrang dat wij nu zelf de kosten moeten betalen voor iets wat duidelijk overmacht is.

Ik ben erg teleurgesteld in FBTO en had meer van ze verwacht.

Wij zijn overigens al 20 jaren klant en we hebben nog nooit gedeclareerd.

Hannah
10-03-2020

Reisverzekering helpt je niet bij je terugreis

Wij zitten vast in Zwitserland vanwege de non communicatie en slechte service vanuit fbto. Ik mag een week na mijn ski-ongeluk nog niet naar huis, omdat fbto vindt dat er voor mijn terugreis een ambulance vanuit Nederland moet komen. Dit is tegen het advies van de arts in Zwitserland in, die zegt dat ik gewoon mag vliegen. Fbto weigert echter een terugvlucht te regelen. Hierdoor zitten we nu al een week vast. Helemaal klaar mee.

Wout
30-01-2020

Groots gebaar

Doorlopende reisverzekering opgezegd omdat mijn vrouw al enige jaren zo ziek is en we gewoon niet weg/ op vakantie kunnen.

De volgende dag werd een prachtige bos bloemen bezorgd met een lief kaartje waarin ons sterkte werd gewenst en mijn vrouw beterschap.

Wij waren blij verrast en waarderen deze attente reactie enorm.

Sowieso blij geweest met FBTO want een eerder schadegeval werd snel en zeer adequaat afgehandeld. Klasse????

Margot
20-10-2019

Top! Heel tevreden over mijn reisverzekering!

Heel tevreden met mijn doorlopende reisverzekering! :)

Uitgebreide dekking, geldig voor lange reizen en relatief goedkoop.

Afgelopen reis was mijn laptop beschadigd geraakt. Ik kon deze schade heel makkelijk online via een formulier invullen (5 min werk) en binnen 2 dagen kreeg ik een mail dat de door mij ingevulde reparatie kosten overgemaakt zouden worden op mijn rekening. En jawel 2 dagen later stond het bedrag daadwerkelijk op mijn rekening! Hele snelle afhandeling en zonder gedoe met schade aantonen of rekeningen opsturen e.d. Heel fijn! :D

Zou FBTO zeker aanbevelen aan mede reizigers! ??

01-10-2019

Reisverzekering keert niet uit bij diefstal

Bij een reisverzekering van FBTO met module zakenreizen, keert de verzekering niet uit. Ik had de laptop in een kluis moeten achterlaten, als ik twee tellen bij het apparaat vandaan loop.

Volstrekt onmogelijk en compleet waardeloos dus!

Fruts
07-06-2019

Moeilijk bedrijf

Tijdens een vakantie op Cran Canaria is onze strandtas naast onze ligstoelen op het strand gestolen. Het was al laat in de middag toen we naar ons hotel wilden rijden en we ontdekten dat de tas was verdwenen. Rijbewijzen, zonnebrillen, sleutel huurauto etc weg. Schade met contant geld ca. €1000,00

Daar stonden we dan in onze badkleding op de boulevard van Puerto Rico. Hoe moesten we naar het hotel komen 40 km verderop en zonder geld. We werden fantastisch geholpen door de jongens van de ligbeddenverhuur. Zij brachten ons naar de Politie en vertaalden alles in het Spaans. Belden het autoverhuurbedrijf die een takelwagen stuurde en kregen een nieuwe huurauto op het vliegveld van Las Palmas. Ook werd het hotel gebeld om de kamer te blokkeren en onze geldpassen werden geblokkeerd. We kwamen na uren oponthoud in ons hotel.

FBTO reageerde snel door mee te delen, dat er niets wordt vergoed, omdat er onvoldoende toezicht is gehouden tijdens het zonnen op de ligbedden.

Hiertegen hebben wij bezwaar gemaakt, omdat de strandtas binnen bereik lag maar dat we deze moeilijk op onze buik kunnen plaatsen als we zonnen en er ook geen kluis is naast onze ligbedden. Volgens de Politie gebeurt het regelmatig en zijn het Roemenen die snel toeslaan als het rustig is.

Nadat we bezwaar hebben aangetekend, gaf FBTO toe toch uit te keren. Wij hadden inmiddels verzekeringsklachten.nl in kennis gesteld van ons bezwaar en die liet weten dat het te gek voor woorden zou zijn als FBTO ons bezwaar zou afwijzen. FBTO staat bij haar slecht bekend, omdat zij er altijd onderuit proberen te komen.

Inmiddels het schadebedrag uitgekeerd zonder opgave van de vergoeding mobiele telefoon. Ook hebben zij een aantal posten onder diversen geplaatst zodat wij niet kunnen zien wat wel, gedeeltelijk of niet wordt vergoed.

Tevens moesten wij vaststellen dat er tweemaal een eigen risico van € 100,00 is ingehouden. Na hierover weer gecorrespondeert te hebben, kregen we een excuus. Het was een systeemfout. We zijn er nu klaar mee en kiezen voor een andere verzekeraar.

Yvonne
17-05-2019

Fijne positieve ervaring, zo kan het dus ook.

Begin dit jaar na ski ongeluk waar ik nog steeds van herstellende ben, een hele nare ervaring gehad met annuleringsverzekering bij Unigarant. Hun totale gebrek aan empathie en de ronduit onbeschofte reactie heeft me destijds behoorlijk geraakt. Vandaag schoot me te binnen dat ik de annuleringsverzekering nog om wilde zetten naar de FBTO. En de medische verzekering wilde toevoegen. Zeer fijn geholpen door Sabina van de FBTO. Het kwam zo ter sprake waarom ik de doorlopende annuleringsverzekering naar de FBTO wilde overzetten en zij reageerde heel begripvol. Fijn dat mensen ook zo met je kunnen omgaan. Een uurtje later gaat bij mij de bel en staat Fleurop voor de deur. Met een bos bloemen namens de FBTO van Sabina met een voorspoedig herstel toegewenst. Dat is toch geweldig attent?

Nog even ter aanvulling: vanuit de doorlopende reisverzekering die al wel bij de FBTO liep ben ik trouwens begin dit jaar zeer goed geholpen. Dus ik was al een tevreden klant.

FBTO: ik wens jullie veel klanten toe.

Ev
13-11-2018

Voortreffelijke service! Vriendelijk en gemakkelijk

Wij hebben een doorlopende reisverzekering bij FBTO afgesloten omdat we ongeveer een jaar in het buitenland zijn. FBTO was de goedkoopste optie voor wat wij nodig hadden.

We hadden gehoopt de verzekering natuurlijk niet nodig te hebben maar helaas hadden we een ongelukje met water over de laptop. Na onderzoek door een bedrijfje hier bleek de laptop niet meer te redden. De hulp en service van FBTO tijdens dit proces was meer dan uitstekent!

We konden gewoon via Whatsapp doorgeven wat er aan de hand was en ze maakten er totaal geen lang en ingewikkeld proces van. De medewerkers op de whatsapp waren vriendelijk en we hebben de laptop volledig vergoed gekregen

Ik heb altijd het beeld van verzekeringen dat ze onnodig moeilijke vragen stellen om je te strikken in je antwoorden zodat ze niet uit hoeven te betalen. Van FBTO kreeg ik dit beeld totaal niet! 10/10 dat ik FBTO zal aanraden voor een doorlopende reisverzekering

Niels
10-11-2018

Wat een scheinheilig bedrijf!

Ze adviseren je om niet in zowel je reis als je zorgverzekering de werelddekking aan te zetten, want dit is dubbelop. Vervolgens mag je wel 200,- voor je vaccinaties betalen omdat je niet in zowel je reis als zorgverzekering de werelddekking aan hebt staan.

Wat een oplichterij!

15-10-2018

Firma Bedrog Ten Overvloeden

Ik heb jaren een reisverzekering bij FBTO. Onlangs was ik mijn paspoort kwijtgeraakt in Kuala Lumpur en ik kon daardoor niet mijn eindbestemming bereiken: Bali. Ik heb een nieuwe ticket moeten kopen van KL naar Bali. Ik dacht dat deze vergoed zou worden door mijn reisverzekering van FBTO, tenslotte is een reisverzekering ervoor, dat je je eindbestemming kunt bereiken. NIET DUS! Een FBTO medewerker zei echter, dat een nieuwe ticket extra reiskosten zijn die niet vergoed worden. Dit is de service die je krijgt van FBTO! Waar heb ik dan tenslotte een reisverzekering voor nodig?!? Uiteraard meteen de verzekering opgezegd!

Sabine
26-06-2018

Geldklopperij

Voor een lange reis was ik evrzekerd bij de doorlopende reisverzekering van FBTO. Met berovingen en schade aan camera's e.d. had ik weinig aan ze, zelfs na aangifte kon ik fluiten naar een geldbedrag dat gestolen was, de andere items had ik ook niks aan want over élk artikel is de eerste 100 euro die het waard zou zijn voor jezelf. Oftewel, haast geen van de dingen die ik mee had waren boven die 100 euro en hier had ik helemaal niks aan. Ik dacht eerst nog dat het eenmalig een eigen risico was maar toen bleek dit over elk iotem te zijn. geldklopperij als je het mij vraagt.

Hendrik
19-02-2018

FBTO heeft ons in de kou laten staan

Omdat we voor onze wereldreis van 12 maanden goed verzekerd wilden zijn, hebben we alles bij de FBTO ondergebracht. Tijdens onze reis hebben we verschillende persoonlijke en materiële ongevallen gehad. Dit varieerde van geannuleerde vluchten, tot een defecte laptop en een behandeling in het ziekenhuis. In alle gevallen heeft de FBTO ons in de kou laten staan. Wij zijn hiervan erg geschrokken en hebben we ons de rest van de reis niet veilig gevoeld. Mijn advies is om niet een verzekering bij de FBTO af te sluiten maar op zoek te gaan naar een partij die daadwerkelijk is ingesteld op lange en verre reizen.

Meer FBTO Reisverzekering reviews