ROBIN
26-01-2024

Ik heb verzekering gedaan voor tandarts krijg declaratie binnen staat op dat ik 248 euro moet betalen FBTO heeft alleen 40 betaald wat voor gierige mensen zijn ze ook wel niet beter had ik geen verzekering aangevraagd ik betaalde eerder ook zoveel

Ed
03-03-2022

WAARDELOZE ZORGVERZEKERING

Na een paar keer bellen en uitleggen over declaraties toch heeft fbto zonder overleeg geld afschrijven van mijn rekening weer gebeld hoop tijd in gestoken gaan ze bedraag weer terug storten! Blijf af mensen hebben momenteel moeilijk mee met alles is durder geworden en fbto denkt aan zakkenvullen ongelijvelijk.

Ze noemen zich ZORGVERZEKERAAR maar op die manier gaan ze mensen nog ziekker maken.

Ik heb geen worden voor alleen zeggen wagelijk.

Waardeloze zorgverzekering!

Madelon
12-01-2021

Slechte communicatie

Dacht dat ik eindelijk van ze af was en had mijn zorgverzekering bij een ander bedrijf geregeld. werd er alsnog geld van mn rekening afgeschreven. maar de site is zo onduidelijk dat ik nergens kon terug zien waarvoor dat was. Dus heb hierover navraag gedaan. maar kreeg in een gesprek contact met meerdere personen en hij ging een discussie aan over het feit dat ik hun site onduidelijk vond. hij had mij ook netjes mjin gegevens kunnen vragen en vertellen waarvoor ik had betaald. maar inplaats daarvan heeft hij mij geen uitleg gegeven en alleen gediscussierd. terwijl ik duidelijk aangaf dat ik niet meer verzekerd wilde zijn omdat ik niet tevreden was. nu ben ik nog veel minder tevreden dan dat ik al was.

Rudolf
20-07-2020

Goed en gewoon in orde

Als sinds 2003 bij FBTO ziektekosten verzekering, van begin af aan altijd goed geweest, bij vragen wordt je duidelijk en terzake kundig te woord gestaan ( geen call-centre waar de basis communicatie niet nederlands is). Een keer vraag gesteld is direct behandeld en per direct opgelost. Altijd duidelijk en correct.

Lujein
22-01-2020

Top verzekering

Hele goede ervaring met FBTO. Niks te klagen. Zowel de zorgverzekering als de inboedelverzekering met buitenhuisdekking zijn top. Contact is makkelijk en je wordt snel en vriendelijk geholpen!

Els
22-01-2020

Perfecte zorgverzekering - aangesloten bij al mijn zorgverleners!

Ik heb al járen en zorgverzekering bij FBTO en heb heel positieve ervaringen. Buiten het eigen risico wordt zo ongeveer alles vergoed zonder dat ik er verder zelf iets van merk. Alles wordt snel en adequaat geregeld. Verder zit er geen limiet aan de kosten

van gespecialiseerde GGZ ( wat niet bij elke zorgverzekeraar zo is). De klantenservice is verder bijzonder goed: heel vriendelijk, geen lange wachttijden en altijd goed geholpen.

Het enige is dat ik een aantal jaren het overzicht heel onduidelijk vond wat betreft het eigen risico. Er werden ook bedragen afgeschreven van laat ingediende nota's van zorgverleners van eerdere jaren, waardoor ik een aantal jaar vér boven de 385 euro eigen risico uitkwam, en geen overzicht meer had.

De laatste twee jaar is dat niet meer het geval.

Verder is het heel prettig bij de tandmodule dat je tot een bepaald bedrag vergoed krijgt, en een eventuele rest zelf betaalt. Geen gedoe met procenten . Je weet daardoor waar je aan toe bent.

Ik vind ze een aanrader.

Boaz
16-07-2019

Zielig zooitje

Elke maand wordt er op een andere dag afgeschreven. Zorgt voor een onhandig zooitje. Ook schrijven ze soms dubbel af en wordt de tandartscontrole niet betaald, ook al staat in de documenten dat dit bij de basisverzekering in zit.

Matthew
11-04-2019

Prima afhandeling

Vanwege ziekenhuisopname van zoon vlak onze vakantie overlegd met FBTO over vergoeding van extra vliegtickets om een aantal dagen later te kunnen gaan. (reis + annuleringsverzekering) Dit omdat we (ondanks positief reisadvies artsen) een paar dagen wilden kijken hoe het ging omdat er een flinke verkoudheid aan zat te komen.

FBTO dacht mee aan een goede oplossing voor beide partijen. Uiteindelijk konden we een aantal dagen later op vakantie en vergoedde FBTO de kosten van de nieuwe tickets. Dat we de paar gemiste dagen niet vergoed kregen vonden we geen issue vanwege de flexibele opstelling en het meedenken. Geld stond de dag na indienen al op de rekening!

Esther
24-12-2018

Prima

Goede zorgverzekering. Nooit problemen mee gehad.

19-12-2018

FBTO en declaraties zorgaanbieders

Afgelopen jaar twee vervelende ervaringen met FBTO gehad. Ten eerste stuurde kraamzorgbedrijf Care4U een rekening voor de kraamzorg. Direct betaald want valt immers onder eigen risico. Bij latere controle van zorgnota's bleek Care4U dezelfde rekening ook bij FBTO te hebben gedeclareerd. Kregen we dezelfde nota ook nog eens via eigen risico FBTO gepresenteerd. Ja, verklaart FBTO, in januari hebben we de regels aangepast voor zorgaanbieders, daarom had Care4U per ongeluk de rekening verstuurd. Maar onze nota was wel in juni. Hebben ze het dan al die tijd fout gedaan? Hoeveel dubbele declaraties zijn er verstuurd aan mensen die niet hun zorgnota's checken?

Ten tweede dan de diabetesstrips die de apotheek ons liet betalen. Deze vallen binnen de basisverzekering. Apotheek stelt dat we de rekening maar moeten opsturen naar FBTO. Rekening opgestuurd: FBTO reageert dat ze een contract hebben met de apotheek en dat die de rekening direct naar FBTO had moeten sturen. FBTO vergoedt ons niets. Tientallen Euros hebben we uitgegeven die wel onder de basisverzekering vielen.

Beide incidenten tonen aan dat FBTO de afspraken met de zorgaanbieders niet goed op orde heeft. De problemen die daardoor ontstaan worden afgewenteld op de klant. Zorgaanbieders doen alsof ze van niets weten en wijzen naar FBTO. FBTO wijst vervolgens weer naar de zorgaanbieders.

Andrea
17-12-2018

Zorgverzekering Aan te raden!

Ik ben al jaren verzekerd bij FBTO.

Ik vind het prettig dat ik uit verschillende pakketen kan kiezen die in het komende jaar bij mij van toepassing zijn en deze kan aan zetten. Informatie wordt goed uitgelegd en snap ik iets niet helpt de klantenservice graag verder. Zeer tevreden en ook aan te raden.

MvM
31-07-2018

FBTO geeft zeer slechte en onvolledige informatie bij een 18 jarige!

Als je kind 18 jaar wordt, moet deze zich zelf verzekeren. FBTO geeft aan, als de ouders niets doen, blijft het kind verzekerd zoals hij verzekerd was toen hij nog onder de polis van zijn ouders viel. Totdat de tandarts bezocht wordt door de 18 jarige en ineens een factuur voor de tandarts moet betalen. Nu is FBTO niet meer thuis! Alle modules zijn door gezet (ook de module gezinsplanning.) maar behalve de module Tand. Deze had volgens hun apart individueel afgesloten moeten worden maar hoe moeten wij als ouders dit weten? Hier wordt niets over gecommuniceerd. Informatie van FBTO ver onder de maat. Ze zijn wel goed om de hoge premie met de modules waar een 18 jarige niets aan heeft automatisch van je rekening af te schrijven. Stelletje geldwolven. Bij ons GEEN FBTO meer!

Janine
28-06-2018

FBTO! DOE HET NIET!

Ba ba wat een oplichters, al vanaf het begin van de aansluiting (zorg) problemen mee, niks woord vergoed alles brengen ze in rekening, zelfs sturen ze rekeningen die niet kloppen gelukkig had ik bewijs dat die niet klopt anders was ik weer 400 euro opgelicht.

Als u niet onnodig geld kwijt wil, sluit u dan alstublieft niet aan bij de zorg van FBTO.

Rudi
21-06-2018

Zorgkosten niet toegankelijk.

Inloggen met DigiD lukt. Zorgkosten bekijken lukt niet. Al vele malen contact gehad, nog geen resultaat.

Ray
19-12-2017

Geeft rekening eigen risco voor niet geleverde zorg

FBTO weigert de rekening van een zorgverlener aan te tonen. Ook meerdere verzoeken van mijn kant. Vanuit de wetgever zijn ze wel degelijk verplicht een declaratie van een zorgverlener na te trekken. Ik word wel onterecht belast met het eigen risco. Aangezien jij als consument geen mogelijkheid hebt ondanks dat wij mij zijn alle de basisverzekering betalen een valse rekening terug te vorderen en FBTO dit in alle toonaarder weigerd adviseer ik geen zaken te doen met FBTO of achmea want ook daar heb ik geklaagt en zij sturen de klacht door naar de beklaagde . Dus geen zaken met FBTO doen.

18-12-2017

Valse voorlichting!

Jaren trouwe klant.We hebben telefonisch contact opgenomen over vergoeding tanden de codes doorgegeven meneer het word volledig vergoed vervolgens ligt er een rekening in de bus of we €129,30 willen betalen.VALSE VOORLICHTING!Je kunt klachten per e.mail/telefoon melden maar ze schepen je gewoon af.schandalig!Hadden we dit geweten had ik uiteraard de behandeling in het nieuwe jaar laten doen ook snel modules veranderen de laatste week v.h jaar snel een andere zorgverzekeraar zoeken voor ons geen f.b.t.o meer!

Charlotte
02-07-2017

Nooit meer

Ik heb een ruime zorgverzekering afgesloten voor behandeling van mijn schouder en bekken. Ik nam het aanvullende pakket 'spieren en gewichten' voor de maximale vergoeding, 1000 euro per jaar. Nu weigert FBTO de behandelingen te betalen, ik ben er nu achter dat FBTO alleen fysiotherapie betaald. Triggerpoint therapie (spieren) en chiropractie (gewrichten) word helemaal niks vergoed. Ik heb spijt dat ik weg ben gegaan bij de Friesland. Ik ging naar FBTO omdat de aanvullende verzekering iets goedkoper was, nu blijkt het duurkoop. Wel de premie vol betalen maar een vergoeding hoef je hier niet te verwachten. Zakkenvullers.

29-05-2017

Voorwaarden fysiotherapie

Ik had twee verschillende blessure's (een bij mijn schouder en en een bij mijn hamstring) hiervoor was ik bij twee fysiotherapeuten onder behandeling. Beiden behandelingen combineerde ik op maandag, omdat dit mijn vrije dag was. Nadat ik dit al 7 keer had gedaan kreeg ik te horen dat er maar max. 1 behandeling per dag vergoed zou worden.

Erg triest!

Veerle
30-01-2017

Klantenservice serviceverlenend?

Ik belde over een vraagje over iets waarvan ik dacht dat er niet iets niet klopte in de module. Zonder dat er in eerste instantie werd meegekeken en goed geluisterd werd, werd de fout min of meer al naar mij gewezen. Na wat aandringen van mijn kant wilde de mevrouw van de klantenservice wel meekijken. Ze klonk geirritteerd en onvriendelijk,waardoor ik daar geen zin meer in had en me ongemakkelijk voelde. Vorig jaar werd ik met een vraag wel heel vriendelijk geholpen. En zo hoort het ook! Maar helaas 1 ervaring voor mij zoals dit is een reden om eind van het jaar over te stappen naar een andere verzekering.

Britni
02-01-2017

Ik raad FBTO sterk af

Ik ben ik 2016 overgestapt naar FBTO zorgverzekering. Sinds dag 1 heb ik alleen ellende met FBTO gehad. Eerst waren ze veel te laat met afschreven van mijn premie waardoor ik een achterstand hebt opgelopen. Ik heb de klantenservice gebeld om te vragen wat daar aan de hand was en kreeg ik antwoord dat het geld al lang afgeschreven was en geen zorgen maken. In maart nog geen geld van mijn bank afgeschreven. Weer gebeld en ja idd daar was een fout opgetreden waardoor ik gevraagd hebt over een acceptgiro. Nee dat kon niet daarom waren ze zo goedkoop en door de achterstand moest ik 10 euro extra betalen door de fouten van FBTO. Ik zei dat kom 2017 stap ik naar een ander. Jammer zei ze. Augustus 2016 heb ik een gezamenlijkerekening met mijn man. Ik gaaf dit door en alles ging goed dacht ik. Ik had ook een betaalregeling over mijn eigenrisco en dat was ook geen probleem. Daarna schreven ze mijn premie af via mijn nieuwe rekening maar niet de bedrag van mijn eigenrisico. Vreemd vond ik. De maand daarna wel 15 euro en ook mijn premie. November kreeg ik in eens een brief dat is moest alles in een keer betalen omdat ik niet aan mijn belofte hield en dat ze het geld niet konden afschreven. Huh? Oké. December ging ik naar mijn oude zorgverzekering terug CZ had nooit moet weg gaan daar. CZ zeggen mijn verzekering op bij FBTO. Ok goed dan. Nu vandaag is er ineens geld van mijn bank afgeschreven van FBTO en zonder iets te zeggen of mij op de hoogte te brengen dat daar ook ineens 10 euro bovenop is gekomen op mijn premie. Bij alle andere verzekeringen kreeg je netjes een brief met de medeling dat jouw premie is om hoog gegaan. Niet FBTO ze denken alleen aan geld en geen brieven of geen email om u als klant op te hoogte te brengen als daar een verandering. Helemaal niks! Slechte bedrijf en ik zie meer klachten dan goede dingen over FBTO en ze zijn trots op zichzelf. Jullie moeten schamen over jullie gedrag en jullie verdienen geen beste zorgverzekering of zo echt niet. Bah! Ik ben woeden op FBTO. De klant is niet eerste plaats bij FBTO. Jullie moet naar een klantenservice training. Dat meen ik echt.

Meer FBTO Zorgverzekering reviews