Maurice
02-01-2023

Verzekering wordt steeds duurder, dekking en voorwaarden slechter.

Ik ben begonnen met een eurootje of 17, vandaag kreeg ik een mail dat er binnenkort 33,61 euro wordt afgeschreven. De verzekering wordt steeds duurder, HEMA past steeds de voorwaarden en maandbedrag aan. i.p.v. 100% heb ik ook nog maar 80% vergoeding per ingediende rekening en je moet nog eens 45 euro eigen risico betalen.

Mijn advies, ga never nooit je huisdier verzekeren bij de HEMA, maar doe dit ergens anders of leg het geld zelf apart. Want dit zijn praktijken dit niet zouden mogen kunnen,

Marlous
26-11-2022

Hema verzekering dier, wat een afzetters. Begonnen met €19,- per maand, 8 jaar later en een hond die nauwelijks wat heeft: €54 per maand. Daarnaast is het declareren een verschrikkelijke rotklus, krijg je standaard te horen dat er iets niet klopt en probeert Hema altijd onder de kosten uit te komen. Beter zet je 50€ per maand opzij en koop je elk jaar hopelijk iets moois voor je dier ipv deze misselijkmakende maatschappij rijk te maken.

Deborah
27-03-2019

Wat een slechte verzekeraar

Wat een slechte verzekeraar is dit. Hebben onze hond nu 9 jaar verzekerd, nog niet eerder een beroep op hoeven doen, gelukkig.

Nu had ze ineens een dikke neus, onderzoeken gehad, dachten aan een tumor. Verschillende röntgenfoto's gehad en seconde opion omdat ze het niet wisten. Torenhoge rekeningen. Uiteindelijk bleek ze een ontsteking te hebben aan de wortelpunt.

Wil deze verzekering niks uitkeren omdat het te maken heeft met het gebit.

Daarnaast zijn ze ook erg koud. Empathisch vermogen zeer beneden peil.

Raadt deze verzekering niemand aan. Je kan beter het geld maandelijks opzij zetten, dan houd je waarschijnlijk geld over.

Martine
15-05-2018

Neem geen dierenverzekering!

Sinds 2012 heb ik een dierenverzekering lopen bij de Hema. Altijd prima behandeld, alles duidelijk. Ergens is iets veranderd. Wil nu een aantal declaraties doen en wordt behandeld als potentiële fraudeur ipv. een klant. Als u een dierenverzekering zoekt, zou ik iets verder kijken. De Hema heeft voor mij helemaal afgedaan.

Dori
10-02-2018

Hema dierenverzekering

Ik heb net zo'n vervelende ervaring met de Hema Dierenverzekering gehad. Toen mijn kat twee dagen ziek was ben ik met haar naar de dierenarts geweest. Omdat ze aan de beterende hand was en moest binnenkort ingeent worden stelde de dierenarts voor dat gelijktijdig te doen. Blijkbaar vindt de Hema dat de toelichting aangaf dat mijn kat niet ziek was en weigeren de consultatiekosten (waarvan ik toch 50% zelf moet betalen) te vergoeden. Ik heb mijn les geleerd. Nooit meer bij de Hema - je wordt toegesproken alsof je een crimineel ben - en opletten bij de dierenarts dat een volledig en juiste notitie op de patiëntenkaart is genoteerd. EN nota bene als voorbeeld, omdat je 45 Euro zwz moet betalen als je maar een enkele faktuur wil indienen mocht het bedrag op je faktuur onder 45 Euro zitten dan krijg je niets terug

Esma
30-12-2017

Slechte dierenverzekering

Vreselijke verzelering! Alle notas van een jaar opgespaard en in 1 keer ingeleverd. Want je betaald per ingeleverde nota 45 euro dus dat deed ik in 1 keer. Tot mijn grote verbazing werd er niets vergoed! Lees de kleine lettertjes maar goed mensen want voor elke dieranartsbezoek hadden ze een reden om niet te vergoeden. Heel slim gedaan Hema! Mensen een jaar lang zoet houden door maandelijks geld naar jullie over te maken, omdat ze toch pas na een jaar erachter komen dat je er niks aan hebt. Want dan lever je pas de nota's is. Gluiperds.

Nicolette
03-05-2017

Afgewezen voor de hondenverzekering

Onze pup is nu 4 maand, digitaal wilden we een hondenverzekering afsluiten , er kregen elke keer een foutmelding. Berichtje gestuurd met onze gegevens, kregen we vandaag bericht dat we de afgelopen 5 jaar teveel gebruik hadden gemaakt van andere verzekeringen ( auto ed) en schademeldingen dat we geen verzekering mogen afsluiten bij de Hema.afgelopen 6 jaar 1 keer met mijn auto een busje geraakt .wist niet dat we nu in de categorie "risicovol" vielen haha. Wat slecht !

Thijs Jan
06-01-2017

Let op uitsluitingen. ALLES is uiteindelijk uitgesloten! Nooit geen uitkering!

Lees de polis alsjeblieft goed door. Als er ook maar iets klein is gebeurt/mankeert aan je huisdier, wat helemaal niets te maken heeft met de klacht of kosten die je declareert, keert de Hema toch niks uit. Ze melden zelfs dat ze de verzekering niet eens accepteren. Maar ze innen wel maandelijks de premie, zonder je hier attent op te maken!

Aa
01-04-2016

Verhoging premie huisderverzekering met meer dan 17% !

Vandaag ontving ik bericht van Hema verzeleringen dat de huisdierverzekering die ik heb afgesloten voor mijn 2 honden van 33,82 per maand naar 38,80 euro per maand gaat vanaf 1 mei a.s.. Dat is maar liefst een verhoging van meer dan 17%. Schandalig. Mede gezien het feit dat je met honden die ouder dan 7 of 8 jaar zijn niet meer geaccepteerd door een andere dierenverzekering.

Ik ga bezwaar maken bij de Hema tegen deze absurde verhoging.

Vera
23-02-2016

Schandalige behandeling dierenverzekering HEMA

Juli 2015 mijn hond laten verzekeren bij de HEMA. Bij de vraag of mijn hond Moosje gezond is JA ingevuld.

Augustus 2015 met Moos naar de dierenarts gegaan omdat ze veel krabde. Ze had dit al een tijd en misschien was het een vlooienallergie. Ze was verder supergezond en haar huid zag er prima uit.

Eerst een eliminatiedieet met voer van 77,00 euro maar dat werkte niet.

Na voorstel allergietest ben ik eerst bij de HEMA gaan informeren of dit vergoed werd omdat ik een minimum inkomen heb, ik kreeg zwart op wit dat dit zou gebeuren en ook de vervolgbehandeling zou betaald worden.

De patientenkaart moest ik meesturen.

Na de test heb ik alle rekeningen opgestuurd, inclusief vorige rekeningen met consult, bij elkaar bijna 600 euro.

Ik hoorde een tijd niks maar afgelopen zaterdag kreeg ik een mail dat er niets vergoed zou worden.

Er werd gezegd dat Moos al "ziek" was voor het aangaan van de verzekering en dat ik geen JA had mogen zeggen op de gezondheidsvraag!

SCHANDALIG !

Vandaag kreeg ik bericht dat Moosje per direct uit de verzekering gezet is!

Ik kan haar niet meer verzekeren ook omdat ik het geld er niet meer voor heb.

Dat maakt me erg angstig omdat ik niet meer naar de dierenarts kan gaan als er iets gebeurt.

Alexander
16-02-2016

Honds gedoe met die dierenverzekering

Probeer je de eerste keer een paar dierenarts-rekeningen gedeclareerd te krijgen moet je plotseling allerlei aanvullende bewijzen inclusief een patientenkaart (echt waar!) overleggen voordat je überhaupt een teruggaaf krijgt.

Veel gedoe, tot nu toe heel erg weinig wol. Waar is het vertrouwen?

Jammer, had het me zo anders voorgesteld bij de HEMA.

Dier
05-01-2016

Mag mijn hond hier niet verzekeren omdat ik hem heb laten enten

Een verzekering aangevraagd bij Hema. Hond van 5 jaar vorige maand nog geënt met bijbehorende check. Nu word ik afgewezen omdat ik het laatste half jaar bij de dierenarts ben geweest. Het moet niet gekker worden. Het likt mij een goede zaak dat ik mijn hond laat enten en jaarlijks laat nakijken . Willen ze liever een een hond die al jaren niet nagekeken is? Ik begrijp hier niets van. Pups worden wel aangenomen en krijgen toch ook vanaf 6 weken een enting en zijn dus naar de dierenarts geweest. Schiet mij maar lek

JGF van Voorst
28-03-2015

Top verzekering

Ook de nazorg die ik nog had met mijn hond is allemaal netjes vergoed.

Ik ben zeer tevreden over deze dier verzekering en raad het ieder een aan voor zijn huisdier.

Wat er kan altijd iets onverwachts gebeuren met jou huisdier en dan is het fijn te weten dat

de Hema alles keurig afhandelt en vlot!

Rina
18-08-2014

Prima

Mijn golden retriever werd 27 juni 2014 plotseling erg ziek en uiteindelijk moest ze om te overleven een bloedtransfusie hebben.

Dit is gedaan in de gespecialiseerde kliniek het Medisch Centrum voor Dieren in Amsterdam.

Ik krijg net bericht dat ze alles vergoeden (minus eigen risico van 45 euro ) en ben daar heel blij mee want ik ben tot nu toe al 2000 euro lichter! Maar onze hond leeft nog gelukkig en ben dus héél tevreden met de Hema dier verzekering!

Fam.Swaneveld
06-01-2014

Grote honden zoals onze Newfoundlanders zijn niet te verzekeren bij de Hema.

03-04-2013

Ik heb ook ontzettend slechte ervaringen met de Hema. Heb een paar jaar geleden mijn hond verzekerd. Dan krijg je 2 maanden wachttijd. Na die 2 maanden had mijn hond een ongelukje gekregen waarbij ze haar poot brak. Een operatie van €700,-. Toen ik mijn declaratie inleverde, gingen ze eerst uitzoeken of ze dit niet al eerder had opgelopen, tijdens de wachttijd. Wat een idioten!! je laat een hond toch geen weken met een gebroken poot rondlopen!!! Na een hoop gezeik heen en weer zonder dat je idd iemand te spreken kreeg, kreeg ik dus mijn geld niet terug omdat ze een stagiaire van de dierenarts hadden gesproken en zij had gezegd dat onze hond deze klachten dus al langer had. Maar mijn dierenarts had ze nog op een briefje geschreven dat dit dus absoluut niet klopte. Dus dan geloven ze een onervaren ding van nog geen 20 jaar eerder dan een ervaren dierenarts.

Mijn 2e verhaal is dat ik mijn declaraties opspaarde omdat ik anders mijn eigen risico moest betalen. Dus na bijna een jaar gewacht, had ik alles opgestuurd. Zijn ze veranderd van verzekeringsmaatschappij? Dus de 1e declaraties waren voor de Hema, de anderen voor die nieuwe. Dus na aftrek van alle eigen risico's kreeg ik alweer niks terug.

Helaas is de Hema voor deze hond nog steeds het goedkoopste, anders was ik allang weggegaan. Maar ja, zit er eigenlijk aan te denken om toch te stoppen met die verzekering aangezien ze bijna niks meer vergoeden.

Heb sinds kort nog een hondje, die heb ik bij het Kruidvat verzekerd. Ben heel benieuwd...............