Angelique
29-08-2023

Hoe leuk de winkels zijn hoe slecht de zorgverzekering. Ik betaal bijna 400€ premie per maand voor de uitgebreidste verzekering.

In het echt vergoeden zij minimaal en vaak ook helemaal niet. Dit is het eerste jaar voor mij, maar het heeft mij nu al 2000€ uit eigen zak gekost…….overstappen eind van het jaar en héél snel…….

04-12-2022

Tjeetje Hema, wat ga je doen met zulke slechte riveuws? Ik vind de Hema in Hoofddorp de gezelligste Hema van het land omdat de mensen die er werken warm en menselijk zijn en er daardoor een goede sfeer. uitstraalt. Ook heb ik een Hema zorgverzekering en bevalt prima maar ik maak er nauwelijkd gebruik van dus laat nooit iemand zeggen dat het "goedkoop" is want dat is alles behalve waar. Er wordt bakken met geld uitgegeven aan medische kosten die niet nodig zijn. Weet u hoe schandalig de medicatie verspilling (vernietigen)dagelijks is om wat te noemen .Miljoenen zou het jaarlijks schelen wanneer dit eens werd aangepakt. Ook het doorbehandelen van kwetsbare ouderen die veel beter af zouden zijn met goede palliatieve zorg kost onnodig veel.(lijden mag in dit land, dood gaan niet) Ik kom uit de medische wereled en weet waar ik over spreek.

Luuk
16-12-2021

Zeer slechte zorgverzekering. Slechte info over nieuwe zorgverzekering 2021 gehad in 2020. Heeft me minimaal 900 tot 1200 euro gekost. Slechte tot geen info over aanvullende verzekering 2. Zelfs na bemiddeling van ombudsman geen enkele reflectie. Nooit weer deze zorgverzekering

I-one
02-04-2021

Geldklopperij

De Hema doet alles om je binnen te halen dmv een aantrekkelijke premie en eenvoudige voorwaarden. Het is te hopen dat er niets voorvalt want daarna proberen ze op alle manieren ervoor te zorgen dat ze niet hoeven uit te betalen. Ethiek kennen ze niet en het neigt eerder naar oplichting. Mijn advies is om geen verzekering hier af te sluiten!

Charlie
30-09-2020

Fijne verzekeraar

Goede service, snelle reactie, fijne manier van declareren, goede dekking, mooie prijs en als bonus ook nog 10% korting op al mijn aankopen!

Arend
16-04-2020

Preferente medicijnen op basis van kosten?

Al jaren kalktabletten gebruikt voor botontkalking dit werkt prima.

HEMA Zorgverzekering vergoed echter alleen poeder met citroenzuur wat opgelost wordt in water.

Verschil in kosten met tabletten ca 70 cent per maand.

Betaal ca 145 euro per maand aan verzekeringspremie.

Door de citroenoplossing wordt mijn gebit aangetast lijkt me.

Als tandartsen limonade drinken met een rietje voorstellen wat doet citroenzuur dan wel?

Verschil in kosten bijbetalen is niet mogelijk.

Waardeloze verzekering Hema bepaald dus wat je moet slikken op basis van een paar centen.

Ik zeg per eind dec 2020 deze verzekering op en ga terug naar oude verzekering Avero die nooit problemen gaf.

Phbh
08-07-2019

Snelle declaratie

Altijd snelle reacties op declaraties.

Kim
05-04-2019

Zorgverzekering

Polisvoorwaarden onduidelijk, declaratie zou binnen 2 weken afgehandeld worden, na 2.5 week gebeld en word je onvriendelijk te woord gestaan en declaratie afgewezen. Ondanks meest uitgebreide aanvullende verzekering word er nog amper wat vergoed, want je voldoet elke keer wel ergens niet aan de kleine lettertjes. Ben blij als ik in december weer kan overstappen!

Sandra
29-12-2017

Zorgpas/klantenpas

Een vraag? krijg je nog 10% korting met je zorgpas in de winkel 2018

Emma
21-11-2016

De Hema zorg verzekering

Een goede verzekering, waarbij je prima geholpen wordt met vragen. Ook is het handig dat je met je pas korting krijgt bij de Hema. Hele handige actie!

Petra
20-06-2016

Mondhygeniste

Vond het heel erg fijn dat dat ook vergoed wordt bij de tandartsverzekering.

Marisca
08-01-2016

Hema heeft het!

wij zitten bij de hema zorgverzekering. echt een hele goede vinden wij. hele goede dekking en alles heel erg snel betaald. super goede service!

Sadagat
30-12-2015

Altijd 10% korting met Hema pas

Ik ben al een jaar klant van Hema zorgverzekeringen. Ik kan do al mijn inkopen van Hema met 10% korting met mijn Hema pas. Goede service.

Anita
25-12-2015

Hema zorgverzekering TOP!

Hema zorgverzekering: goede service, snel antwoord op je vragen, vriendelijke medewerkers. Tevreden

Johannes
03-12-2015

Ziek van de Hema zorgverzekering

Kreeg net een nota van de Hema €341,68 behandeldatum 24-08-2014

UMCG , wat een domme administratie hebben ze daar. heb de verzekering gelijk opgezegd.

Mevr. Jansen
11-09-2015

Misleiding door HEMA Zorgverzekeraar

Ik heb vorig jaar een ingreep ondergaan welke volgens de voorwaarden van HEMA Zorgverzekeraar volledig vergoed zou worden door de aanvullende verzekering.

Een maand voor de ingreep heb ik voor de zekerheid HEMA nog een mail gestuurd met daarin nogmaals de vraag of ALLE kosten welke met de ingreep verband houden worden vergoed uit de aanvullende verzekering. Het antwoord was kort en krachtig. JA.

Nu viel er plots een rekening in de bus van HEMA. Het betreft zogenaamd eigen risico voor een tweetal nazorgconsulten. Deze had het ziekenhuis volgens HEMA te laat afgesloten waardoor deze consulten worden vergoed door de basisverzekering waardoor er eigen risico dient te worden betaald.

HEMA is er trots op dat ze niet de zogenaamde "kleine lettertjes" hebben in hun voorwaarden. Ik voel mij toch behoorlijk misleid. HEMA had mij veel duidelijker moeten informeren over bepaalde termijnen en andere afspraken en regelgeving. Nu moet ik toch kosten betalen welke ik niet dacht te maken. Misleiding dus. Ik kan het niet anders noemen.

Ik ben er niet meer verzekerd en kan deze zorgverzekeraar naar aanleiding van deze zeer nare ervaring dan ook niet aanbevelen bij anderen. Echt HEMA wordt absoluut niet waargemaakt. Je verwacht een veel sympathiekere verzekeraar, maar helaas.

Ze verschuilen zich achter de regelgeving van de NZA, maar diezelfde NZA geeft aan dat HEMA helemaal zelf bepaalt welke kosten door de basis en welke door de aanvullende verzekering worden vergoed. Ze zijn onvermurwbaar. Geen coulance, geen excuses, niets. Ik ga deze zaak dan ook doorzetten naar de SKGZ.

Najef
22-02-2015

Ik heb de hema zorgverzekering begin december opgezegt. Maar geld is zowel in januari als februari afgehaald. En nog niet terug gestort.

07-11-2013

de ziektekostenverzekering is gewoon van Menzis.

Deze verzekeraar heeft worst aan klant, zorgverlener en medewerker.