Monuta reviews

5.3
Alexia
05-10-2023

1 ster is eigenlijk nog te veel,sluit nooit een verzekering af bij deze maatschapij zeer en zeer slecht,als nabestaande zit ik nu nog 1 jaar na overlijden van mijn moeder met een hoop ellende,dat het zover heeft moeten komen dat ik het via de juridische weg heb moet laten gaan

Riet
16-11-2022

Ik heb onlangs voor iemand de crematie moeten regelen aangezien deze niet lang meer te leven heeft .

De begravenis medewerker van monuta kwam

Hij is goed verzekerd in natura polis zei deze.vrij te besteden bedrag voor je wensen 1800 eur

Zijn wensen gezegt en toen begon het.

Zwarte kist te duur.

Naar crematorium geleen dat moest dan betaald worden van het vrij te besteden bedrag .anders moest het in monuta crematorium kerkrade dat was gedekt door polis .

Wij wonen in geleen .crematorium naast de deur .

Hij moet opgebaard in sittard dan vervoerd naar kerkrade waar de crematie vergoed word uit polis .

Hoe onlogisch .

Dus toen de bid prentjes 100 /100 kaarten en postzegelsvalt in polis foto niet mogelijk alleen standaard zwart wit.

Geen bloemen geen koffietafel want het vrij te besteden bedrag moet crematorium geleen betaald worden dus karig heeel karig voor jaren betaald te hebben.

Monuta schaam jullie

Rita
04-11-2022

Onze moeder is 17/08/ 2022 overleden,toen de medewerker van Monuta bij mijn zus in huis kwam om alles te regelen feliciteerde hij mijn ipv te condoleren.Daar bij had deze man ook geen laptop bij zich die was hij vergeten,dus kon ons weinig laten zien daar moest hij de volgende dag voor terug komen.Hij had 1400€ gereserveerd voor grafkosten en die hebben wij netjes betaald,maar achteraf had dat bedrag naar de steenhouwer gemoeten ,wij zijn 6 weken bezig geweest om dat bedrag betaald te krijgen aan de steenhouwer je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.Ik moet wel zeggen de dames die mij moeder hebben afgelegd verdienen een dikke pluim,maar de rest zou ik zeker niet aanbevelen!

28-10-2022

Na het overlijden van mijn broer wil ik graag benadrukken dat we ontzettend veel hebben gehad aan de hulp van Monuta. Ze hebben ons vanaf het eerste moment zeer goed geholpen. Er komt echt zo ontzettend veel op je af, dat het fijn is dat iemand je helpt. Bedankt!

Daphne
28-03-2022

Aantal weken geleden iemand aan de lijn gehad ivm afspraak wensen vastleggen, omdat mijn gezondheid niet goed is ,( voorzorgsmaatregelen ) en daarom geregeld wilt hebben voor mijn kids. Ik stond in de winkel, dus het kwam niet om te praten.

Hij zou mij terug bellen. Na 3 weken heb ik zelf maar gebeld.

Meneer had zijn agenda niet biij de hand, En zou de week erop, op maandagochtend bellen. Wederom om 15:30 heb ik zelf maar weer gebeld.

Staat nu eindelijk een afspraak gepland.

Edwin
16-03-2022

Helaas slechte ervaring met Monuta. Zowel mijn moeder als vader binnen 9 maanden verloren. Allebei hebben ze dezelfde polis bij Monuta afgesloten. De uitvaart was voor zowel mijn moeder als vader exact het zelfde. Alleen moet er voor mijn vader meer kosten extra betaald worden. Wij als nabestaande vonden dit vreemd en hebben om opheldering gevraag. Helaas is niet of nauwelijks reactie. De uitleg is niet helder en zelf komt Monuta er niet uit. Wij zijn nu ruim 5 maanden verder en er is nog steeds geen goede uitleg. Wel blijven de factuur herinneringen en aanmaningen komen met verzoek tot betaling.

Het is gewoon respectloos hoe Monuta met de nabestaanden omgaat. Geen gevoel en alleen op de centen uit. Geen andere woorden voor.

Edwin.

20-02-2022

Heel goed geregeld de crematie van mijn vader 24 januari 2022 door Monuta met grote dank naar uitvaartbegeleidster Joke Warmerdam.Helemaal zoals wij het wilden heeft zij het geregeld. Zeer professioneel en persoonlijk.

Bedankt Pieter

Marjan
19-12-2021

Fijne uitvaart gehad, mooi verzorgd. Mee-, en ruimdenkend.

Echter ,wel onnodig geld incasseren.

Zo gaf familie de laatste zorg , maar werd hier wel €102 voor gerekend.

Het zijn kleine kosten voor bij een uitvaart, maar netjes vind ik dit niet.

Roelof
02-12-2021

Zeer zeer slecht. Mijn vader is gisteren overleden is zeker 19 jaar verzekerd bij monuta, altijd netjes zijn premie betaald. Monuta gebeld en doorgegeven dat hij overleden was krijg 3 uur later telefoon met bericht, helaas meneer ondanks dat uw vader bij ons verzekerd is kunnen wij u niet helpen. Het is zo druk dat wij niets voor u kunnen doen. U moet maar een andere uitvaart onderneming bellen sorry. Echt waardeloos!

Sonja
10-11-2021

Waardeloos maken misbruik van je verdriet.

Frea
05-09-2021

Slechte ervaring

Mijn Zoon komt om het leven bij een auto ongeluk 19 jaar . Het was op vrijdag 13 Augustus. Volgens de mensen van monuta was ik voor 1000 euro verzekerd moest anders maar wachten tot maandag. mijn zoon was gewoon voor 7100 euro verzekerd.

12-07-2021

Lijkenpikkers

Monuta gijzelt je lijk in een eigen mortuarium als je in een ziekenhuis ligt en daar sterft. Heel slim hebben deze aasgieren mortuaria bij alle ziekenhuizen geplaatst. Wil je van hun peperdure diensten geen gebruikmaken, dan gijzelen ze je lijk en mag je 3500 euro betalen. Waarna je een fatsoenlijke uitvaartondernemer kan gaan inschakelen.Wie o wie pakt deze lijkenpikkers aan?

Marion
24-02-2021

Service

Monuta gebeld zijn zeer vriendelijk meedenkend

Snel met afhandelen????????????????????????????????

Joke
14-02-2021

Hele mooie ervaring

Van het eerste contact tot en met de begeleidingsgesprekken na de crematie was het een hele warme en steunende ervaring. Alles wat we wilden werd geregeld en heel goed begeleid. Wij waren vol lof voor en heel blij met de mensen van Monuta.

Miep
25-12-2020

Discriminatie en privacy?

Na 2 uur met iemand van Monuta om de tafel gezeten te hebben en bijna alles besproken, gaat ze even bellen. Ze komt dan terug dat ik niet de hoofdopdrachtgever kan zijn omdat ik niet kredietwaardig ben. Ze had in het systeem gekeken, volgens haar deden alle uitvaartondernemers dat, en zag dat er 3 telefoonnummers op mijn naam stonden. Dat klopt, van mijn 2 kinderen en van mij. En ik woonde in een dubieuze buurt. ik kon vooraf betalen of iemand anders was hoofdopdrachtgever. Ik ben weggegaan en kom er nooit meer terug.

Denis
05-10-2020

Onbeschoft

Na het overlijden van mijn zus heeft Monuta nooit de moeite genomen om mij de kosten die ik gemaakt heb rond de uitvaart vergoed te krijgen.

De begeleidster van Monuta heeft wel de gemeente duidelijk weten te maken dat ik de "einenaar van het graf ben"!

Wel heeft de afdeling uitkeringen willekeurig ruim €3000.- overgeboekt naar een bloemist, omdat men mijn rekeningnummer niet had.

Leuk geprobeerd om onder de kosten uit te draaien Monuta .

Ik wacht nog steeds op MIJN geld .

Sjaan
13-03-2019

Crematiebegeleiding

Op 9 maart 2019 om 13.30 uur woonden wij de crematie van een familielid bij in crematorium Schollevaar. Alles was keurig verzorgd en de uitvaartbegeleidster sprak mooie woorden en gaf het woord aan de volgende spreker. Echter, zij was relatief klein en de microfoon was exact op haar lengte afgesteld en de spreker die na haar kwam was aanzienlijk langer waardoor de microfoon voor deze spreker veel te laag stond en bijna niemand veel heeft kunnen verstaan. Ik vraag me dus af: Hoeveel werk is het om de microfoon bij de volgende spreker op de juiste hoogte af te stellen? Lijkt me wel zo netjes. We hebben uiteindelijk alleen de uitvaartbegeleidster goed kunnen verstaan.

Bastiaan
22-03-2018

Monuta top!

Monuta is een betrouwbare partij. Ze hebben mij telefonisch en per email zeer goed geholpen.

Een aanrader!

Vriendelijke groet, Bastiaan

Rik
09-11-2017

3 jaar verzekerings geld opgeslok.

Beste lezer Deze verzekering heeft rond de 200€ lekker in hun zak gestoken. Ik Had mij bij deze verzekering aangesloten van 2013 t/m 2016 verwegen mijn verhuizing naar het buitenland heb ik deze weer moeten afsluiten. Nu ik weer in Nederland woon wou ik mijn verzekering weer oppakken, dit was niet mogelijk wel kon ik een nieuwe Verzekering afsluiten. Nee bedankt.

Wilfred
24-06-2016

Zeer professioneel

Fijn en betrouwbaar bedrijf. Eerlijke uitvaartverzorger. Prima verzorgd.

Meer Monuta reviews