Schrijf ervaring Categorieën

Ervaringen met Online.nl

2.1 / 10154 ervaringen
Vergelijk korting bij Online.nl
Sjors14-04-2015

Internetsnelheid is prima, de rest is Slecht!

Qua internet snelheid doen ze wat ze beloven in het noorden des lands, snelheid van 40 mb is ook echt 40 mb. Maar interactieve tv daar zou ik niet aan beginnen dat werkt echt niet. Ben je een dag te laat met betalen van je abonnementskosten dan sluiten ze je meteen af van je telefoon. De klantenservice is ook reteslecht dus al met al begin er niet aan.

Chantie
Hier het zelfs probleem vervolgens dus te laat met betalen de 1e keer waarna netjes heb overgemaakt bedrag wat op nota stond echter beweren ze nu ik afgesloten ben ik nog een bedrag van 108 euro heb openstaan omdat ik te weinig volgens hun heb betaald en de bedrag dus ff verhoogd hebben wist nergens van dus als niet betaal geen tv en Internet zo spijt van online.nl
16-04-2015

Ruud13-04-2015

Slechter dan slecht

Na binnen een uur opgezegd te hebben ivm zelfde aanbod Telfort die ons niet kwijt wilde ( wat ruim op tijd was gezien opzegtermijn 3 weken in actieweken ) ,is alles misgegaan ! Kreeg een week later een brief : welkom bij Online ,ik bellen ...neeee ik wil niet bij Online ...blijf bij Telfort . O sorry ik zie dat U op tijd opgezegd heeft ,ga ik regelen zegt Giovanni . Week later : U krijgt binnenkort een ontvanger etc toegestuurd ,ik weer bellen ..o sorry . Maak U niet druk . Het gaat toch niet gebeuren dat Jullie straks dag voor Kerst mijn TVen Internet eraf halen bij Telfort .. Neee tuurlijk niet ...dus wel en vervolgens 4 weken geen internet en tv . Wat een bende daar . Vervolgens 5 GB over mijn zakentelefoon en rekeningen mocht ik declareren want was hun schuld ! Nu al ( 7-04-2015 ) bijna 4 maanden bezig met bellen etc . Iedereen beloofd terug te bellen en geld te crediteren maar tot op heden nog HELEMAAL NIETS !
Verschil tussen Online en de Maffia ? De Maffia is georganiseerd ! Wat een onproffesionele bende ! Nooit nimmer zaken mee doen ! Wees gewaarschuwd !

13-04-2015

Dramatisch slechte klantenservice bij verhuizing

Wij zijn verhuisd naar een woning iets verderop in de straat. Dan denk je: verhuizing doorgeven via de klantenservice en weer snel bellen en internetten. Niets is minder waar. Eerst moet je een bewijs van inschrijving uit de basisadministratie van de gemeente opsturen. Kosten: ca €13,-. Duur: ca 7 een week. Als online dat heeft verwerkt (ca 10 dagen verwerkingstijd) kun je een nieuw abonnement afsluiten. Als je na 10 dagen de email krijgt dat je abo is beëindigd, duurt het evenwel nog ca 1 tot 2 maanden voordat je uit het systeem bent verwijderd. Je kunt in de tussentijd geen nieuwe aanvraag bij online doen, omdat er volgens 'het systeem' nog een aansluiting loopt op jouw naam. Ondertussen ben ik dus al 1 1/2 maand verder en heb nog geen zicht op afwikkeling.......

01-04-2015

Online of was het nou offline?

Die lijers hebben mij van Internet afgesloten, omdat ze met de overstapservice de ingangsdatum hebben gewijzigd maar niet de opzegdatum en ze hebben de verkeerde lijn bij KPN aangevraagd

01-04-2015

NOOIT DOEN EEN EN AL ELLENDE

We zijn overgestapt naar online glasvezel. Alles wat maar mis kan gaan gaat ook mis. Wordt van alles belooft komen werkelijk niets na. En je belt en belt maar maar iets oplossen ho maar. Ben het spuugzat met ONLINE. Als ze dan nog wat doen om het in orde te maken maar nee. Klantenservice zegt iedereen wat anders. doorverbinden kunnen ze wel goed en geld innen maar de rest. pfffff. NOOIT DOEN

30-03-2015

Wat een slechte klantenservice zeg. Nederlands kampioen doorverbinden.

Als bestaande klant telefonisch een alles in 1 pakket aangeboden gekregen met toezegging dat tv gemist en opname functie beschikbaar zou zijn (anders had het nl geen toegevoegde waarde dus specifiek nagevraagd). Maarrrrr je verwacht het niet... blijkt dus helemaal niet zo te zijn.

Waardeloos - echt ongelofelijk. Ik hoop dat Youp van t Hek er een Bucklertje van maakt.

Monique Monique
Echte loosers bij online, nooit doen!
09-04-2015

28-03-2015

Helemaal slecht.

Onze ervaring is dat online.nl ongeveer 15% van de internet snelheid geeft.
Het ligt altijd aan de afstand van de centrale.
3 tot 10 keer per dag internet uitval, bij online.nl vinden ze het heel vreemd.
Het is altijd de schuld van de klant.
Super slecht!

25-03-2015

Om moedeloos van te worden

na diverse klachten gelezen te hebben, kan ik mij volledig hierbij aansluiten.
o.a. klantenservice voldoet absoluut niet aan de trots die ze op hun website propareren.

Theo
Heb nu een maand Online en heb nog niet 1 dag normaal TV kunnen kijken. Het zijn blokjes zoals je bij een schotelontvangst kunt hebben. Zou nieuwe apparatuur krijgen. Is wel onderweg, maar ben inmiddels al wel met de oude apparatuur afgesloten. Dus GEEN TV ontvangst meer. Het enige wat Online HEEL GOED afgaat is "Incasseren van geld" Een ronduit waardeloze instantie. Geen service en medewerkers die niet willen luisteren.
03-04-2015

25-03-2015

Prima !

Net internet van Online.nl in hetnoorden van het land. De telefoonlijn was niet goed. Zonderkosten is er vanmorgen een monteurvan KPN geweest en alles werkt prima. Degenene van de helpdesk waren ook erg behulpzaam.

Arnesen19-03-2015

Slecht

Wacht al vanaf december dat mijn tv het doet!

Heb er echt geen woorden voor.

Klantenservice is slecht, super lang wachten tot ik geholpen word.

Opzeggen is een ramp, want dat kunnen ze niet.

Onvoorstelbaar...

Reinier
Telfort kon mij over dezelfde lijn minimaal 12 mbit leveren. Nu ik over ben op online krijg ik met geluk op hetzelfde lijntje 8 mbit. Ik zit helaas nog een jaar aan die rot organisatie vast. Online heeft blijkbaar zeer slechte apparatuur die storing kan verwijderen als de centrale meer dan 2 kilometer weg is. Telfort kan dan nog 12 mbit geven, maar online geeft dan nog maar 8. En telkens hebben ze dezelfde smoes dat de kwaliteit van de centrale achteruit kan zijn gegaan. Bullshit. Maar ja, kan er niets tegen doen. Nu moet ik dus terwijl ik in een grote stad woon met een magere 8 mbit verbinding doen, terwijl mijn 3g verbinding van Vodafone nog sneller is. Nu kan ik niet eens normaal 480 films streamen.
22-03-2015

09-03-2015

Zeer traag en onvriendelijke klantenservice

Inmiddels ben ik alweer een jaar of 5 klant bij online.nl. Toen ik nog in Den Haag woonde was alles redelijk goed. Internet was niet al te traag en ik had weinig problemen. Sinds ik verhuisd ben naar Enkhuizen is het vreselijk! Niets anders dan gezeur en slecht bereik. Het internet is zo traag dat m'n 3G netwerk op m'n mobiel soms nog sneller is! M'n vriend vindt het leuk om online te gamen. Niet mogelijk met online.nl want spellen laden duurt een eeuwigheid. Afgelopen jaar betaalde ik €24,- voor het alles in een pakket. Dit jaar is het omhoog gegaan naar €44,-! Voor €24,- vond ik het acceptabel, maar €44,- is echt belachelijk veel geld voor slecht internet en die paar kanalen die wij hebben! Ik heb inmiddels opgezegd, maar helaas zitten we er nog aanvast tot november :-( Online.nl zegt dat zij een perfecte dienst leveren en dat ik gewoon pech heb omdat ik 2 km van het aanleverpunt zit... Ben blij als ik over kan stappen want online.nl zijn echt een stelletje oplichters! Ze beloven supersnel internet en je krijgt internet dat supertraag is en vervolgens laten ze je er de hoofdprijs voor betalen

02-03-2015

Zeer slecht

Ik kon bijna 2 maanden niet gebeld worden. Vanaf dag 1 heb ik contact gezocht met het dure 0900 nummer van online maar kreeg steeds geen antwoord van ze. Brieven gestuurd die ze niet inhoudelijk beantwoorden. Inmiddels vele kosten verder en onderhand een dossier ter dikte van een boek. Toppunt was wel het gesprek waarin ik de geboden schadevergoeding karig noemde en niet kostendekkend waarop de medewerker tegen mij zei dat mijn toon hem niet aanstond en dat dit niet in mijn voordeel werkte. Dit terwijl ik na al die tijd gewoon netjes ben gebleven. Mijn vraag voor het ontbinden van het contract zoals dat in de eigen algemene voorwaarde staat bij een gebrek van online, kreeg ik het antwoord ja maar er staat niet bij welke termijn. Een termijn van 2 maanden geen telefoon lijkt mij belachelijk.

De grofheid van dit bedrijf en zijn medewerkers en geen enkele bereidheid om de problemen binnen redelijk termijn op te lossen. Het niet kunnen opzeggen van dit wurgcontract maakt voor mij van online niet alleen een heel slecht bedrijf maar gewoon een criminele organisatie in de meest letterlijke zin. Nee voor mij nooit geen online.nl meer, heel erg naar dit.

• 7
28-02-2015

Blij dat ik er vanaf ben

Na bijna ruim 11 jaar trouwe klant te zijn geweest,eindelijk weg bij Online.nl Ik zat er in de tijd toen het nog Wanadoo was later Orange toen Online en sinds het nu T-Mobile geworden is.Na 6 jaar kreeg ik een telefoontje van hun met de mededeling dat omdat ik al zolang klant was bij hun ik een gratis Fiber Fast abonnement kreeg,en dat voor dezelfde prijs die in toen die tijd betaalde voor alleen internet.Nu keek ik laatst op mijn bank afschriften en tot mijn verbazing werdt er ipv 24 euro in ene 30,46 van mijn rekening gehaald.Hierop heb ik Online getracht te bellen en heb ruim een uur in de wacht gestaan.Heb het hele verhaal uitgelegd aan hun en hun zeiden dat ze mij een schrijven via een factuur hadden gedaan waar ik normaliter nooit in kijk.Daar stond in dat ik geen mobiel meer had van T-Mobile en dat ze daarom de abonnements kosten va het internet hebben verhoogd.Ik melde hun dat ik al 5 jaar geen mobiel meer had bij hun en dat dit niet de afspraak was,maar werd door de klantenservice van Online als leugenaar bestempeld,en meneer kwakte zo de haak er op.Uiteindelijk heb ik besloten om alles op te zeggen bij hun en dit belde ik door naar hun op 23 Februari,en tot mijn verbazing loopt mijn contract nu af per 27-03-2015,langer dan de opzegtermijn dus van een maand.Dus diefstal van 5 dagen dus,maar daar zal ik me maar niet druk over maken ben blij dat ik weg ben bij die gasten.Als je zo met trouwe klanten omgaat kan je van mij ook de Pl....s krijgen.Ik zeg Dag Online,en als jullie zo doorgaan zullen jullie weinig klanten overhouden op deze manier.Succes met de ondergang van jullie bedrijf...Laterrrrrrr

• 7
  • 4
27-02-2015

Slecht

Vandaag alles aan gesloten,kastje werkt niet,telefoon werkt niet.ze hebben me nog gewaarschuwd.foei morgen klantenservice bellen,ik hou mijn hart vast.

• 5

Heinz
Sorry te vlug gereageerd ,na alles aangesloten te hebben en 2 dagen erna werkt alles perfect.alleen nummer behoud is er nog niet.maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt
01-03-2015

26-02-2015

Waardeloos. Alles.

Sinds augustus 2014 heb ik een Alles in 1 abonnement bij Online. Grote fout! Het begon al met de eerste receiver, zo'n M8-kastje uit het jaar nul. Er zat niets van een handleiding bij. Geen idee hoe te activeren. Na bellen met de klantenservice blijk je een vage code op de afstandabediening in te moeten voeren. Logisch natuurlijk. Kastje geactiveerd. Na één keer aan te hebben gestaan is hij kapot. Weer bellen. "Heeft u al een reset gedaan". "Ja mevrouw, al 8x". "Nou laten we het nog een keer proberen". Na een half uur discussie met iemand zonder kennis besluit ze toch maar een nieuwe toe te sturen. Zit je direct een week zonder tv. Het nieuwe kastje werkt maar er blijken zenders te ontbreken in het pakket die wel waren toegezegd. De modem werkt alleen met een ethernetkabel naar de receiver, zit je dan met 100 meter kabel door je huis. En dan de kwaliteit van het beeld. Mijn god zeg. Alsof je naar opnames van de eerste videocamera zit te kijken, ik kan de pixels op mijn beeld tellen zo groot zijn ze. Helemaal bij live tv zoals voetbal. Wat een drama.
Een week nadat ik mijn abo afsloot kwamen ze met een actie "eerste 2 maanden gratis". Ik zeg "gezien de stroeve start zou het jullie sieren mij die actie alanog te geven". "Nee meneer, u bent met andere voorwaarden akkoord gegaan".
Het is nu bijna maart en se beeldkwaliteit is nog even belabberd. TV kijken is niet eens leuk meer. Internet is snel als het werkt maar valt regelmatig even weg, en de wifi reikt nauwelijks tot de slaapkamer.
Conclusie: het meest waardeloze, minst servicegerichte, en meest onproffesionele bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad. Ik ga eisen dat mijn contract wordt ontbonden, inclusief teruggave van abonnementsgelden. Deze mensen zijn de meest domme, blind orders opvolgende, alleen maar op je geld uitzijnde van ons land.
Trap er niet in. Nooit zaken mee doen!

• 5
  • 3

Klaas Klaas
Heb dezelfde ervaring ,vanaf 5-1-2015 online offline en ook vanaf die tijd ellende heb na twee maand abonnement opgezegt is gehonoreerd gelukkig ,begin nooit aan online.nl alleen als je offline wil zijn natuurlijk
21-03-2015

24-02-2015

Online.nl als je van soms wel en soms geen internet of telefoon houdt...

Sinds oktober 2014 modem en tv ontvanger geïnstalleerd volgens de zeer beknopte gebruikershandleiding. Valt vaak uit. Modem 1 minuut uit zetten en dan werkt het weer. Telefoon werkte gelukkig wel. Begin deze maand opeens geen internet en geen telefoon. Online.nl gebeld bleek het modem niet op glasvezel maar op DSL te staan, dit heeft de vriendelijke mevrouw gereset en het modem op glasvezel gezet. Alleen geen telefoon meer. Zou na 24 uur weer werken, niet dus! Na een week na talloze telefoontjes een nieuw modem ontvangen, deze wederom geïnstalleerd en weer geen telefoon. Weer bellen (met mobieltje) , tja modem stond weer op DSL, weer gereset op afstand en telefoon deed het weer voor een paar uur. Dus heel boos weer gebeld met online.nl, de 3e ticket wordt aangemaakt pfff. Abonnement vandaag afgezegd, ga proberen via rechts bijstand omdat je 10 achtereenvolgende dagen zonder internet, tv en telefoon moet zitten om je abonnement gratis op te zeggen. Ben al vanaf 6 februari hiermee bezig en ik heb het gevoel dat dit niet op korte wordt opgelost.

• 3
21-02-2015

Ontzettend slechte kwaliteit, en slechte klantenservice

We zijn nu drie maanden aan het 'genieten' van de producten van Online.nl. Werkelijk alles is een lachertje: niets werkt en we worden al een maand aan het lijntje gehouden.
Afspraken worden niet nagekomen, zelfs het terugbellen wordt keer op keer vergeten.

Wat hebben we afgenomen: 2 jaar Alles in één pakket voor €30,-
Internet: is acht tot vijftien keer zo traag (rond 300 / 500 KB/ps) als waarmee geadverteerd (30 Mb/ps) wordt. Ligt er daarnaast iedere dag zo'n kwartier tot half uur uit.
Televisie: Het is geluk hebben wanneer je TV kunt kijken waarbij het geluid synchroon loopt, het beeld niet in één grote pixel vastloopt. Het is eingelijk geluk hebben als je überhaupt wat ziet/hoort. Iedere dag minstens drie keer een storing.
Telefoon: Werkt na drie maanden nog steeds niet, we hebben één dag kunnen telefoneren. Er is inmiddels zes keer een reset uitgevoerd, twee keer een nieuwe modem beloofd, en twee keer een KPN signaal controle.

De klantenservice: kennis gaat niet verder als een reset uitvoeren, zodra dit niet werkt wordt de 'back-office' ingeschakeld middels een oproep, welke naar eigen zeggen - pas na drie dagen reageren op de oproep. Waarschijnlijk zit de back-office ook zonder telefoon en internet, want ze hebben nog nooit teruggebeld, laat staan een oplossing uitgevoerd.

Enige voordeel van Online.nl: Gratis telefonische helpdesk. Onee, dat is alleen voor nieuwe klanten.

• 4

Klaas Klaas
Opzeggen die hap
21-03-2015

John20-02-2015

Online levert niet meer de kwaliteit die ik gewend was

Online is ver achter uit gegaan zo wel zijn telefonieverbinding als de service ! Zij hebben een heel slecht werkend financieel gebeuren waar door je ellenlange communicatie moet voeren al voor ze bij Online pas inzien dat de betaling wel voldaan is ! Afsluiten zijn ze wel goed in terwijl er gewoon betaalt is.
Ik persoonlijk ben helemaal klaar met Online ne wacht tot mijn contract is afgelopen om het dan te kunne beeindigen.
Mijn advies is dat u ver uit de buurt van Online moet blijven om dat zij volgens mij zelf niet weten waar ze mee bezig zijn op geld incaseren na dan haha.

Suzette Suzette
Helemaal met je eens. Ik heb dezelfde ervaring.

Suzette Suzette
Jammer, ze waren goed maar nu is het een ramp...

Suzette Suzette
Net een contract afgesloten voor 2 jaar toch kijken hoe ik hier onderuit kan komen want ze leveren niet wat ze beloven. Nu ligt de telefoon er weer uit.

Droom Droom
Ik heb alleen internet van Online,sinds 3 jaren helemaal geen problemen.
13-03-2015

Cynthia19-02-2015

Feest nu we eindelijk weg zijn bij Online.nl

Na 2 jaar heel veel ellende en problemen door niet bereikbaar zijn en of geen internet Vandaag eindelijk bij een andere provider aangesloten !
Binnen 1 week aangesloten na foute afsluiting door Online en heb gelijk snel en werkend internet en vaste telefoon !
Ook Tv signaal en digitale tv veel beter beeld en sneller.
Daarnaast ook nog eens van Nieuwe provider 1 maand gratis gehad als welkomstkadootje !
Online VAARWEL !

18-02-2015

Bedankt mensen, toch maar geen online 3 in 1

momenteel heb ik alleen internet via Online waarvoor ik een mager 6je geef omdat ik met het internet verbonden ben, maar dat is het dan wel. Jaren lang voor een snelheid betaald die niet eens haalbaar is. Ik wil overstappen naar 3 in 1. Aangezien Online een goedkoop pakket levert en ik eigenlijk geen zin heb in het veranderen van mail adres, dit is door de jaren heen bij elk contact bekent, sta ik op het punt een nieuw contract met Online aan te gaan.
beter van niet dus, als ik al die negatieve berichten hier lees. Toch maar over gaan op een hotmail waar ik iedereen van op de hoogte zal moeten brengen?
Tja het is nu of over een jaar als blijkt dat online toch niet levert wat ze beloven en dus vele slapeloze nachten.
Bedankt iig voor het makkelijker maken van mijn keuze :)

Toon meer Online.nl reviews
Beoordeel Online.nl