Ervaringen met Online.nl

• 4% beveelt dit bedrijf aan
  • 399 ervaringen
08-02-2016

Dit is Online.nl

Ik was een klant van CanalDigitaal en wilde het abonnement beëindigen. Helaas kreeg ik een zeer geraffineerde manipulerende verkoper aan de telefoon die mij Online.nl aanpraatte en snel en goedkoop internet beloofde, een jaarabonnement met gratis monteur. Deze wilde ik later annuleren vanwege herroepingsrecht waar ze ook mee adverteerden. Toen bleken ze dus telefonisch niet bereikbaar. Na de keuzemenu kreeg je alleen maar muziek te horen. Het langste dat ik gewacht heb is ruim twaalf minuten en vanwege mijn werk moest ik steeds weer ophangen. s ’Avonds en in het weekend waren ze helemaal niet bereikbaar, je kreeg geen keuzemenu, alleen maar muziek. Ik heb geprobeerd het via CanalDigitaal op te zeggen omdat zij mij Online.nl aangepraat hadden, maar daar helpen ze je niet verder. Ik heb talloze keren gebeld (tijdens de pauzes op mijn werk) en het verste dat ik ben gekomen is dat ik eindelijk een medewerker aan de telefoon kreeg, ik annuleerde, de man moest even mijn gegevens erbij pakken en weer kreeg ik ruim zeven minuten muziek te horen en moest ik weer ophangen vanwege einde lunchpauze. Ik dus de volgende dag weer bellen en eindelijk kreeg ik een medewerker aan de telefoon die de slechte bereikbaarheid erkende en dat het abonnement geannuleerd zou worden. Later kreeg ik een e-mail waarin stond dat de annulering niet geaccepteerd werd omdat alleen bij hoge uitzondering opgezegd kon worden. Ik dus weer opgebeld en gemeld dat mij beloofd was dat de slechte bereikbaarheid telefonisch erkend werd, de annulering geaccepteerd zou worden en dat ik het pakket zou weigeren. (Deze was nog niet geleverd) Later werd €167 van mijn rekening geschreven wat niet afgesproken was, de monteur werd dus wel in rekening gebracht. Dit bedrag heb ik dus gestorneerd. Ik besloot niet meer te bellen want hun “service” had mij al genoeg gekost. Eerst kreeg ik een brief waarin stond dat het verschuldigde bedrag €60 zou zijn en weer later een brief dat er een bedrag van €153 openstond en als ik die binnen twee weken niet betaalde, de VDSL-aansluiting afgesloten zou worden. Ik heb niet betaald, ik maakte immers geen gebruik van hun diensten. Weer later werd ik opgebeld door Online.nl met de mededeling dat ik recht had op een gratis monteur. Ik heb de dame het hele verhaal voor de zoveelste keer verteld, dat die monteur niet nodig was, maar haar gegevens waren anders en het gesprek verliep zo moeizaam dat ik ophing. Ik werd later weer gebeld maar heb niet opgenomen. Ik begon te koken van woede! Intussen werd het mogelijk op de website van Online.nl een klacht in te dienen zodat zij hun “service” konden verbeteren en ik zou hier over gebeld zou worden. Dit is dus niet gebeurd. Nu heb ik een brief ontvangen waarin staat dat ik het hele tweejaar-abonnement van €873 binnen twee weken moet betalen anders wordt er een incassobureau ingeschakeld. In het bedrag zijn ook de kosten van de monteur meegenomen. Bij het aangaan van het abonnement is mij snel internet beloofd (tot 50 Mb) en bij de bevestiging blijkt dit dus 12Mb. Ik heb de postcodecheck gedaan en het maximaal mogelijke op mijn adres is 11 Mb.

07-02-2016

Te slecht voor woorden

Ik heb er eigenlijk geen woorden voor hoe slecht het internet en tv van online.nl zijn. Zowel de internet modem als de digitenne zijn meerdere keren vervangen maar desondanks hebben we nog steeds dagelijks dat het internet weg valt (zelfs met een vaste kabel) en de tv zeer regelmatig een groot deel van de zenders niet kan ontvangen. Tot dusver nog steeds geen oplossing gevonden. De enige oplossing is een andere provider zoeken en zeker niet met online.nl in zee gaan. Of moet ik offline.nl zeggen....?

06-02-2016

Help de HELPdesk

3x klacht doorgegeven in 4dagen per email formulier geen reactie toen maar via faceboek chat dit lukte wel en na 3 dagen wachten op nieuwe modem dit aangesloten te hebben geen wifi kanaal in te stellen. Helpdesk wederom gebeld moest maar een nieuw kabeltje dat bijgeleverd was er tussen zetten..Hierdoor valt de DSL lijn natuurlijk uit en moet weer opstarten Het zeer intelligente brein van de helpdesk vond het niet nodig om terug te bellen op de 2 bekende nummers De klacht waar het om ging regelmatig uitval van de DSL nog steeds niet opgelost.

06-02-2016

Drama

Veel te vaak geen internetverbinding, nu eindelijk een nieuwe modem; nu werkt mijn telefoon niet meer. Waardeloos

05-02-2016

Verkeerde voorlichting

Sinds 12 november 2015 aangesloten 3in1 van Online.Wij hadden al jaren online voor internet en telefoon,Nooit problemen gehad.Dachten handig als we ook TV nemen,hadden digitenne van KPN.Nou we hebben een en al ellende,vier keer een nieuwe modem,want als je belt is het van,o,Ik zie het al,uw modem is kapot!Een grote onzin.Snelheid van internet schommelde van 6.04 tot 13 mb.Niemand vertelde hoe dat kwam.Na de tweede monteur thuis te hebben gehad zijn wij te weten gekomen dat als het kastje van de TV aanstaat de snelheid halveerd!Dank je wel online dat jullie dit vermelden bij het aangaan van een tweejarig abonnement! Mijn man heeft zoveel gebeld met online dat hij deze maand geen beltegoed meer heeft.

Monique03-02-2016

Tv kastje altijd stuk

Het is nu al de derde keer dat mijn tv kastje stuk is nadat er steeds nieuwe zijn opgestuurd. Krijg zwart beeld en doet helemaal niets meer. Als ik de klantenservice bel krijg ik steeds een malloot aan de lijn die zegt dat ik binnen 3 werkdagen word gebeld door iemand van de technische dienst, ik heb dus zo een week geen tv terwijl ik wel lekker door betaal.

Bespaar jezelf de ellende en sluit geen abonnement af bij Online.nl, alleen maar drama!

Ad03-02-2016

Telefonisch contact onmogelijk

Bijzonder slecht .er wordt opgehangen met n smoes dat ik niet te verstaan zou zijn.wel op eigen kosten telkens bellen om het probleem aan te geven maar kom er niet door.waardeloos zoals ze klanten behandelen

Kimo03-02-2016

Waarschuwing Online.nl

Ook al is het ondertussen 2 jaar geleden wil ik toch iedereen waarschuwen voor deze grote oplichters. Ik had een alles in 1 pakket 20mb afgesloten en kreeg daar redelijk direct een bevestiging op, werd gefeliciteerd en moest de gegevens even controleren. 3 weken later kreeg ik de handel geleverd en begon met aansluiten, daar begon het eerste probleem, kreeg het modem niet aan de praat, bellen kon ook niet. Kaart in de tv en daar had ik wazig beeld. Dus ik ben gaan bellen, ze konden me niet helpen en kreeg een ander modem opgestuurd, hierop heb ik 1 week gewacht en toen deze aangesloten, maar weer niks! Heb direct weer gebeld en wilde mijn abonnement opzeggen ivm 14 dagen bedenktijd, maar dat telde niet omdat Online.nl deze afgeeft bij de email die je ontvangt na aanvraag en vanaf dan gaan de 14 dagen in , ook al heb je geen spullen. Ik heb direct UPC gebeld en alles daar afgenomen en ben gaan vechten met Online.nl dmv meerdere brieven aan het hoofdkantoor, Via klachtenkompas een klacht ingediend ( een aanrader klachtenkompas) overal waar ik kon ben ik mensen gaan waarschuwen voor deze maffia. Ik kreeg ineens een telefoontje van Online en ze waren bereid om het contract te ontbinden. Ik sprong een gat in de lucht. Prijs lijkt leuk, maar het is een waardeloos bedrijf, Afgelopen jaar meer dan 2000 klachten. Onvoorstelbaar dat deze mensen, blijkbaar legaal iedereen mag oplichten. Te triest voor woorden.

Kies voor een betrouwbare provider ook al kost het iets meer! Dit bedrijf moet weg!

Monique Monique
Het is echt om te huilen. Mijn tv kastje is al voor de derde keer stuk nu en ik zit nog aan een contract vast van een jaar!

02-02-2016

Om te huilen!

Al meer dan 10 jaar klant, sinds sept. 2015 een alles in 1 pakket en sindsdien alleen maar ellende, de eerst maand helemaal geen verbinding en met veel pijn en moeite kwam er een monteur, nou ja monteur die wist er ook niet veel van want het probleem was nog niet opgelost, ik heb zovaak gebeld totdat er eindelijk een echte monteur langskwam, deze wist mij te vertellen dat de modem niet op de juiste frequentie zat, het probleem was eindelijk verholpen, totdat ik de nota kreeg voor de monteurskosten, toen begon de ellende weer, de klantenservice begrijpt helemaal niets, ze beginnen gewoon te schreeuwen, zovaak moeten bellen om de kosten te corrigeren, nu ben ik bezig om mijn telefoonkosten terug te krijgen, ipv 50 cent per gesprek hebben ze mij 1 euro per minuut berekend, dit keer schriftelijk maar tot op heden niets gehoord, ik ben het hele online zat, kan niet wachten totdat het jaar voorbij is en dat ik kan overstappen, mijn advies: BEGIN ER NOOIT AAN!

02-02-2016

Ronduit slecht!

ik ben een zeer ontevreden klant bij online.nl betaal 30mbit maar ontvang 10 en de 14mbit, ik heb nu dus een dienstverlening waarbij internet en tv signaal constant weg valt. mijn abonnement is zonder dat ik hier vanaf weet in 2014 verlengt waardoor ik nu tot eind dit jaar aan deze zeer slechte dienst vast zit. online doet of zijn neus bloed en ik moet het zelf maar uitzoeken.

29-01-2016

Vanzelf gratis upgrade van 4Mb naar 10Mb internet!

Hier een positief ervaring, kort geleden kreeg ik vanzelf een upgrade van 4Mb naar 10Mb internet van Online, voor hetzelfde bedrag.

Dit vind ik dus een toffe verrassing, hoewel ik jaren geleden had gezeurd om voor toen een goedkopere 17,50 actieprijs om te zetten. Dit was niet mogelijk, moest eerst opzeggen en dan opnieuw aanvragen met opnieuw de aansluitkosten erbij, waardoor de voordeel pas na jaren kan worden terugverdient.

Maar na deze upgrade heb ik pas eindelijk wat voordeel gekregen. Goedzo!

Monique Monique
Je bent echt een van de weinigen!

28-01-2016

Telefoon werkt niet, online meldt niets

Teruggekomen van vakantie werkt de telefoon niet meer. Geprobeerd te resetten volgens het advies van Online. Klantenservice gebeld. Men vertelde mij dat de storing al 10 dagen duurt en "dat eraan gewerkt wordt". De arme klantenservicemedewerker heeft geen idee hoe lang de storing nog zou kunnen duren. Op de website staan geen storingsmeldingen. De klantenservice-medewerker zegt dat al vaak is gevraagd om de storing op zijn minst op internet te zetten,, maar de afdeling die daarover gaat doet dat alsmaar niet. Waarom doet men dat niet?

27-01-2016

Belabberd

Maandenlang al problemen met onze internet en telefonie. Nu besloten over te stappen en daarna is het allemaal alleen maar slechter geworden, slecht internet, telefoon die vaak niet werkt.

Mijn advies is om geen klant te worden bij online.nl

Andre26-01-2016

Inderdaad online is offline.

Al jaren klant van online, zonder noemenswaardige problemen. Sinds een half jaar slecht internet en de vaste telefoon valt weg tijdens het gesprek, heel vervelend voor de persoon waar je mee belt. Maar wat me het meeste verbaast, is dat op mailtjes hierover niet gereageerd wordt, en als je belt ben je zo een half uur bezig voor je eigen kosten. Soms wordt er beloofd, dat je korting krijgt voor gemaakte telefoonkosten, maar die belofte wordt nooit ingelost. Ik zit met smart te wachten tot mijn 2 jarige contract afloopt, en hoop ,dat er in Nederland een goede provider bestaat.

26-01-2016

Online is meestal Offline!

Zowel internet als de telefoon vielen gisteren wel 30 keer achterelkaar uit. Er valt geen gewoon gesprek meer te voeren. Er valt ook niet gewoon meer te internetten. Vandaag weer hetzelfde. Waardoor II omt dat opeens? Ik ben maar eens naar een andere provider gaan kijken. Ik heb dit al eens meer gehad met Online en wordt het een beetje zat. Bellen helpt ook niet echt.

26-01-2016

Nooit doen opgezegd maar desondanks 50 mails om te bevestigen dat we bijna waren aangesloten ! Traumatisch en niet van af te komen zo raar, unieke ervaring

25-01-2016

Niet meer kunnen bellen na omzetting nummer van KPN

Ik ben al meer dan 10 jaar klant, eerst heette het Wanadoo, toen Orange en nu dus Online. Al twee keer al mijn email adressen moeten wijzigen dus.... Nu besloot ik na jaren voor een telefoonnummer te hebben betaald aan KPN en aan Online (waar ik dus een tweede nummer had) om het nummer van KPN te laten omzetten. Daarvoor moest ik een ander abonnement hebben zei men aan de helpdesk, nou ja dat moest dan maar. Bij het aanvragen was de dame kennelijk vergeten dat de omzetting van het nummer van KPN de reden was, ze was dat vergeten aan te vragen. Dus achteraf moest dat nog weer, nadat mijn abonnement al omgezet was. De verbinding is nu 8 mb, eerst 14 mb, niet echt een verbetering. Maar sinds de dag dat het nummer omgezet zou worden kan ik niet meer bellen of gebeld worden, de kiestoon is er wel overigens. Al meerdere malen gebeld (is het nu 15 cent per minuut of 50 cent per gesprek, zelfs daarover zijn ze niet duidelijk) Enfin, een week later zijn we dus nog steeds niet bereikbaar en hoor je niks meer van ze. En dan ben je meer dan 10 jaar een trouwe klant die ze al meer dan 4000 Euro heeft opgeleverd! In het jaarboek van de consumentenbond 2016 staat een mooie slogan: Online = offline. Gelukkig doet mijn internet het nog wel maar ze weten niet waaraan het ligt dat ik niet kan bellen, verschillende verklaringen door de medewerkers dus het zal voorlopig nog wel even duren voor we weer bereikbaar zijn. Laat dit nu precies de reden zijn waarom ik het nummer omzetten niet 'durfde te doen'

24-01-2016

3X NIEUW TV ONTVANGER

Dit is al weer de derde tv ontvanger, en wat denk je, weer geen zenders alleen 1,2,3, Weer terug naar je jaren 70 Gaan maar weer eens bellen naar online even moet verzamelen

Monique Monique
Bij mij ook al de derde keer nu, nu is die weer stuk! Voordat ik een nieuwe krijg zijn we ook zo weer een week verder. Echt om te janken dit!

23-01-2016

Klantonvriendelijk

Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle slechte hiervoor genoemde ervaringen. Niet aan beginnen, wat een ballentent.

20-01-2016

Wat en een slecht bedrijf

ik ben echt teleurgesteld met online internet provider, het internet valt iedere half uurje. gebeld aan online monteur komt .draadjes zit los .weer goed.monteur weg. 4 uurje goed internet ik blij hhhh. niet dus, weer internet weg .het word zuur twee jaar contract met online.wat een drama. jammer voor mij.yes men voor online.

Toon meer Online.nl reviews