Ervaringen met Online.nl

• 4% beveelt dit bedrijf aan
  • 523 ervaringen
25-07-2016

Man man man man

- als het werkt, werkt het prima. - maar als je een beroep moet doen op de klantenservice ben je de sjaak. - nieuwe abonnement anderhalve maand te vroeg aan gezet. wijzigen kon niet meer. ik woon nog niet eens op dat adres. - oude abonnement mocht ik opzeggen omdat ik naar een glasvezel verbinding ga. ik zeg de ene dag op en de dag erna is de verbinding al afgesloten, ofwel geen opzegtermijn van 30 dagen en dus geen TV, Internet voor een maand. aan zetten kon niet meer. tijdelijke verbinding ook niet. Ik moest maar naar Ziggo of KPN gaan voor een tijdelijk abonnement.

ik zou online.nl niet meer aanbevelen.

Sylvia21-07-2016

Wat een ongelooflijk slecht bedrijf

Bij het aangaan van een nieuw contract met interactieve tv begon het drama 3 monteurs verder... zelfs kpn monteur over de vloer gehad.. Niets aan het handje... maar wel storing 3 modems verder nog storing hoop gezeur 300 telefoontjes verder en bijna een jaar verder... mogen we hem dan vervroegd op zeggen... per 1 augustus.. vanmorgen helemaal niets meer dus bellen weer was niet eerder stoppen gezet lag aan de kabel moesten we vervangen vanavond bellen en wat blijkt hij is al opgezegd per vandaag.. dat kunnen ze voor 1 augustus niets meer aan doen... dus conclusie een slechter bedrijf als dit bestaat niet en die ene ster is voor een bedrijf als online.nl al te veel

20-07-2016

Zeer slecht

ze hebben destijds gezegd dat ze de overstapservice zouden regelen vergeet het maar hebben ze nooit gedaan

18-07-2016

Slecht, traag internet. TV ook slecht.

Internet is slecht, trage verbinding en veel korte uitval. Zelfs een weekend gehad met 170 uitvallen (cijfers van online zelf)! TV ook slecht, als je iets hebt opgenomen en terug kijkt is het beeld altijd in slow motion. Bij begin gemist heel veel last van beeld bevriezingen. Online geeft uiteraard niet thuis. Mijn verzoek, een upgrade naar glasvezel willen ze niet aan. Eerst contract uitzitten, mijn argument ik blijft bij jullie dan of na contract ben ik weg is niet belangrijk voor ze.

14-07-2016

Pas op begin er niet aan

Pas op begin er niet aan heb helaas nog een jaar voordat mijn contact afloopt ik kan niet wachten om er eindelijk vanaf te zijn , problemen met online.nl te veel om op te noemen enkele voorbeelden af en toe geen internet voor ween paar uur tv beeld dat blijft hangen kortom drama betaal liever ergens wat meer dan dit gezeik

• 2
14-07-2016

1,5 jaar internet bij Online, geen problemen

Mijn ervaring met Online internet is goed. Nooit uitval of problemen gehad. Ik weet niet of de regio uitmaakt? Ik woon in het midden vh land.

13-07-2016

Erg slecht

Begin 2016 regelmatig geen of slecht internet. Na klachtenformulier ingevuld te hebben niets vernomen, ik heb het opgezegd....nog een halve maand en ben er van verlost.

Diep, in en in triest

Ruim 25 jaar goede internet verbinding gehad, Provider Myweb werd Wanadoo, werd Orange, werd enz enz nu Online.nl en kunnen sinds zoveelste overname beter spreken van Offline.nl. Afgelopen jaar en zeker laatste 2 maanden een aaneenschakeling van uitval en storingen. Bij contact met klantenservice krijg je een veelheid van (vrouwelijke) contactpersonen, die maar een ding voor je kunnen doen en dat is opnemen in dossier met excuses. Vervolgens ligt oorzaak niet bij online.nl maar moet je tien keer je eigen kant van het systeem nalopen omdat het daaraan zou liggen. Ook ineens bij vele andere online klanten is dit opeens het probleem. (volgens online) Echt heel triest, wij stoppen de discussie met online en gaan naar andere provider

• 4

Slechter geworden

Sinds 2013 al klant van online, lid geworden i.c.m gratis ps3.

internet was altijd ok, digitale tv was drama.. storingen of wegvallen van beeld geluid.

Nu overgezet naar interactieve tv maar ook DRAMA, beeld vaak vast. moet dan ontvanger opnieuw aanzetten. Zou teruggebeld worden door technische dienst, krijg opeens een sms volgens onze gegevens werken alle diensten en thats it.

slecht slecht slechte service en klantvriendelijkheid!

Eric12-07-2016

Slechtste Customer Service ooit

Na meer dan een jaar ellende komt Online.nl eindelijk met een oplossing: overstappen naar een andere provider. Dat ik voor een vermogen aan visitekaartjes, briefpapier, foldermateriaal e.d. in de vuilnisbak kan kieperen, daar heeft men geen boodschap aan. Ondernemers ... wees dus op uw hoede want dat kan u de kop kosten. Geef liever wat meer uit per maand want maandenlang geen telefoonverbinding hebben kost u handenvol geld dat niet door Online.nl vergoed gaat worden!

Sinds de verkoop, door T-Mobile, is het met Online.nl snel bergafwaarts gegaan. Niet zo vreemd, want tegenwoordig maakt het deel uit van de Luxemburgse M7 Group S.A. waar ook het Nederlandse CanalDigitaal deel van uit maakt. En ook dat bedrijf heeft een rijke historie aan klachten die niet opgelost worden. Als manager zou ik de veters uit m'n schoenen lopen om een klacht te verhelpen. Maar daarvoor moet je natuurlijk wel capabele managers in dienst hebben. Want als die de zwakke schakel zijn, kan de Servicedesk die ook niet oplossen. Jammer, want in the good old days heb ik zelden problemen ondervonden.

Kwaliteit van online.nl

Wat een drama. Sinds ik bij online.nl zit slecht internet en telefoon. constant wegvallen. Na 8 maanden van veel bellen en mailen geen oplossing. Nu kon abonnement opgezegd worden. Dit zou per 14 augustus gebeuren ivm nieuwe provider vinden, maar: 1 dag later alles opgezegd, geen internet meer, geen telefoon meer. En ze kunnen niets voor mij doen. Wat een slecht bedrijf. Ik raad iedereen af hierbij te gaan

12-07-2016

Traag internet, vaak geen telefoon

Wij hebben regelmatig geen kiestoon. Internet is vrij traag, wifi valt steeds weg waardoor tv uitzending ook stopt. Te duur voor wat je krijgt. Nog een half jaar dan kunnen en zullen we zeker overstappen!

Slechtste klantenservice ervaring ooit

Sinds 30 april 2015 heb ik een klacht over de diensten van Online.nl. Helaas heb ik hier na meerdere mailtjes en telefoontje nooit een passende oplossing of nette reactie op gehad.

Graag vat ik mijn verhaal nog 1 maal kort samen:

2015 - In april 2015 ben ik verhuisd en had ik mijn abonnement van online.nl niet meer nodig. Deze wilde ik na telefonisch contact met jullie te hebben gehad overzetten naar de naam van vrienden van mij. - Op 30 april kreeg ik bericht dat mijn abonnement naar het nieuwe adres was aangepast, echter was dit niet correct aangezien deze ook van naam veranderd zou moeten worden. Dit heb toen direct aangegeven, maar geen reactie op gehad via mail. Telefonisch werd mij meerdere malen beloofd dat het geregeld zou zijn, echter was dit ook niet het geval. - 30 mei nam ik wederom via mail en telefoon contact op met mijn klacht, waarop nooit een reactie was gekomen en dat we nog steeds geen internet en tv op de nieuwe naam te ontvangen was. Op dit moment heb ik ook het automatisch incasso van Mei gestorneerd omdat ik het niet nodig vond te betalen voor een dienst die ik niet kreeg. Dit heb ik ook via mail aangegeven. - Op 5 Juni ontvang ik van online.nl een mail dat ik een betalingsachterstand heb. Hierop reageer ik wederom met mijn eerder verstuurd mail waarin een duidelijk uitleg staat waarom ik het automatisch incasso heb gestorneerd. (Hierop ontvang ik ook geen reactie) - Op 9 Juni wordt er wederom gewoon een maandelijks bedrag van mijn rekening geschreven, welke ik ook storneer. - Op 14 Juni ontvang ik wederom een waarschuwing dat ik een betalingsachterstand heb. 16 Juni reageer ik hier op met nogmaals mijn klacht uitgebreid uitgelegd en de reden van de stornering. - 18 Juni ontvang ik een standaard mail dat mijn klacht in behandeling is.. Op 20 Juni ontvang ik een mail die zegt dat mijn klacht niet behandeld wordt omdat het antwoord mogelijk ook op de website te vinden is. - Op 23 Juni ontvang ik en mail waarin staat dat wij een vergoeding van €11,77 zijn overeengekomen na aanleiding van mijn klacht. Dit zal ik zien op de nieuwe nota (Ik kan hier echter niks van terug vinden op mijn rekening) - 30 Juni ontvang ik een mail dat online.nl het jammer vind dat ik mijn contract wil opzeggen, en dat deze vanaf 30 Juli stopt. - 7 Juli ontvang ik de waarschuwing/dreiging dat online.nl een incasso bureau in zal schakelen als ik mijn betalingsachterstand niet voldoe. Deze keer via een sms. - 28 Juli ontvang ik bericht dat mijn abonnement officieel stop is gezet - 1 augustus stuur ik wederom een mail dat ik het jammer vind dat mijn klacht nooit in behandeling is genomen en of hier alsjeblieft iemand naar wil kijken zodat ik dit netjes kan afsluiten. - 6 augustus ontvang ik weer de mail die zegt dat het antwoord op mijn klacht mogelijk ook op de website te vinden is en dat hij daarom niet in behandeling wordt genomen. - 19 augustus stuur ik wederom een mail omdat ik nog steeds dreigingen ontvang met betrekking tot mijn betalingsachterstand. - 24 augustus nogmaals de mail van online.nl ontvangen waarin staat dat ik het antwoord op mijn vraag op de website kan vinden.

- 28 oktober heb ik al lange tijd niks van online.nl vernomen en ga er dus vanuit dat dit afgesloten is. Echter heb ik de tv ontvanger en het internet kastje nog thuis liggen en stuur ik een mail met de vraag wat ik hiermee kan doen. - Hierop ontvang ik een antwoord dat ik het kastje en de ontvanger mag weggooien, wat ik dat ook doe.

Ik ontvang vanaf dit moment nooit meer iets van online.nl. Geen post, geen mails en geen sms.

2016 - 11 Juli wordt er een bedrag van €332,24 van mijn rekening afgeschreven door Online.nl Zodra ik de afschrijving zie storneer ik deze wederom. Echter heb ik maanden niks van online.nl vernomen en is het mij echt 1 groot raadsel waar men het lef vandaan haalt om opeens een bedrag van mijn rekening af te schrijven.

Ik heb nu via de bank Online.nl geblokkeerd voor enige afschrijving van mijn rekening in de toekomst. Echter heb ik sterk mijn twijfels of ik hier geen andere stappen voor moet ondernemen. Gezien de bizarheid van de situatie en de grote afwezigheid van enige reactie van Online.nl.

Ik ben op dit moment echt tot wanhoop gedreven en weet niet wat ik verder nog moet doen.

• 2
12-07-2016

Slechter dan online.nl bestaat niet

1. online.nl wil fout van medewerker niet corrigeren, waardoor er een ander dan het gewenste contract tot stand is gekomen. 2. communicatie is bedroevend: - in wacht zetten en dan verbinding verbreken - beweren dat online gebeld heeft, maar dat er geen gemist bericht is - niet kunnen helpen omdat er een interne storing is - mails/brieven laat, te laat en geheel niet beantwoorden 3. vergeten een monteur te sturen als dit bij aanvang van de overeenkomst expliciet gevraagd is.

Dons11-07-2016

WAT EEN ZOOITJE

Wij stapten over naar online met nummerbehoud ja dat had je gedacht na ruim 3 weken hadden we ons oude nummer pas weer terug mijn man is zpper dus afhankelijk van de telefoon dus opdrachten mis gelopen.Internet is ook heel sloom telefoon ligt er regelmatig uit en de tv is ook prut .Bellen met online per mobiel toch gauw 45 min en dan op het laatst zeggen u moet het modem resette. Dit was wekelijkse koek ach ze zouden een monteur sturen vrijdags kwam ...wat door gemeten en gedaan ...hij was weg de telefoon ook dus weer niet bereikbaar ...'s-maandags belde online zelf dat het niet goed zat en dat ze weer een monteur zouden sturen of dat goed was(ze vertelde er niet bij dat die betaald moest worden)die kwam en ontdekte dat die monteur van vrijdags een draadje vergeten was aan te sluiten.En daar zouden wij voor moeten betalen ....toen zou het goed moeten zijn ja daag overstappen naar glasvezel mocht niet pas na het contract van 2 jaar ...terwijl we maar een contract van 1 jaar hebben .Na veel bellen kregen we te horen dat er veel mis was gegaan ..en mogen overstappen en dat wij aan moesten geven wanneer we overstappen ...dus een ander provider gezocht die 18 juli de aansluiting komt regelen ...dus wij hebben online nog niet afgezegd wat denk je vanmorgen een mail dat ze ons vandaag al af zouden sluiten .Wat een ballentent heel online het heeft ons erg veel geld gekost

10-07-2016

Nog nooit problemen gehad

al 10 jaar klant bij Online en nog nooit een probleem gehad, klantenservice is ook keurig!

Eric09-07-2016

Meer dan 25 jaar bij Online (voorheen Tiscali, Wanadoo, Orange, etc., etc.)

Vorig jaar overgeschakeld naar een abonnement met TV en sindsdien alleen maar problemen. TV-opnames worden stotterend weergegeven of ineens afgekapt. Heel frustrerend als je een documentaire (of film) aan het bekijken bent en de rest niet weergegeven wordt. Telefoonverkeer bleek maandenlang niet mogelijk. En dus faxverkeer evenmin. Volgens Online.nl lag alles aan ons. Alle bekabeling door het gehele pand vervangen. Zonder resultaat.

Een uiteindelijk (na meer dan 6 maanden ellende) door Online gezonden monteur constateerde dat het euvel aan het modem lag (hetgeen we al diverse malen meedegedeeld hadden). De telefoonpoort bleek niet goed te functioneren. Dat werd, na plaatsing van een nieuw modem, verholpen. Het afgelopen jaar werd hierdoor heel veel schade geleden want we hebben een bedrijf aan huis. Desondanks werd er slechts een schamele compensatie van € 120 aangeboden. Daar konden we het mee doen.

Da's trouwens niet de eerste keer, dat Online.nl ons ''met een kluitje het riet instuurt''.

Enige jaren geleden besloot men bij overname van T-Mobile alle voorgaande @wanadoo en @orange E-mailadressen te laten vervallen. Briefpapier, visitekaartjes, autoreklame, met deze Emailadressen werden dus onbruikbaar. Schade: meer dan € 4000. Het deed mij, als zelfstandig ondernemer, bijna ''de das om''.

Online heeft mij inmiddels, telefonisch, laten weten dat men mijn klachten niet serieus meer neemt en aangeraden om naar een andere provider over te stappen.

Online.nl lijkt dus wellicht een aantrekkelijke provider ... maar als er problemen ontstaan, laat Online.nl je vallen als een baksteen.

06-07-2016

Bellen is niet best bij online

al anderhalf jaar lid van de club oline internet prima tv kijken goed maar bellen een regelrechte ramp,al diverse malen kontact gehad maar tis nog niet opgelost. \

05-07-2016

Upgraden .. Niet mogelijk bij online!

Het is niet mogelijk bij online mijn nog 5 maanden durende contract van ADSL, te upgraden naar het snellere VDSL ...... Ik ben met stomheid geslagen... Over 5 maanden loop ik over naar een provider, waar mensen met hersenen het beleid vormen en zich bewust zijn van de voordelen van klantenbinding en extra euro's per maand ...etc .... Lol ...

04-07-2016

Te veel incassseren