Schrijf ervaring Catalogus

Zeer laag 2.1
97 ervaringen
24-09-2014

Na 5 maanden nog steeds geen werkende internetverbinding

na 4 maanden nog steeds geen internetverbinding omdat het gewoon een zootje ongeregeld is. ik heb ze al 20 keer moeten bellen en nog steeds geen internet. ik blijf ze maar moeten bellen en tot op heden werkt het nog steeds niet. de automatische incasso werkte wel maar daar heb ik een stokje voor gestoken. het is ook niet mogelijk om het abonnement op te zeggen, maar dan denk ik bij mezelf "welk abonnement" ik heb een contract voor een service die zei verlenen.. die service is er niet eens.. echt een waardeloos slecht bedrijf. normaal kijk ik nooit slecht naar bedrijven en ga ik al helemaal me moeite niet verspillen aan dit, maar omdat ze het echt verzieken en er vrijwel niks aan doen moet ik het maar even melden

23-09-2014

Ik zeg op

Sinds ongeveer een jaar heb ik alles in 1 van Online.nl. Vanaf dat moment heb ik ellende met digitale televisie, de rest werkt voor mij prima want de vaste telefoon gebruik ik niet dus geen ervaring mee en internet is voor mij goed zo. Maar dat gedoe met digitale tv daar baal ik wel van. Er zit een constante "brom" in het geluid en het beeld is niet echt scherp en loopt geregeld vast. Het is dat ik een "boete" moet betalen als ik per direct van dit product af wil, anders had ik per direct opgezegd. Ik zing het nu wel gewoon uit en tel een paar keer tot 10... Overigens moet ik wel opmerken dat ik, toen ik belde met de klantenservice, geheel kosteloos een nieuw tv-kastje, externe antenne en externe harde schijf kreeg toegestuurd. Echter zonder merkbaar resultaat/verbetering. Als dit contract is afgelopen stap ik weer over naar Ziggo. Die is wel belachelijk (veel) te duur, maar de kwaliteit ten opzichte van Online.nl is wel beter.

Bianca21-09-2014

Om te janken!

Sinds 1,5 jaar digitale tv en internet bij Online.nl, eerste jaar zonder problemen dus voor ons een reden om het te verlengen met een jaar. STOM het is een drama! Wi-Fi valt steeds uit, tv ontvangst om te janken! Vooral zenders als Fox liggen er constant uit, geen signaal, blokjes en dat wil je niet tijdens een wedstrijd! Helemaal niet omdat je ook nog een grof geld betaald voor die zender.
Klantenservice komt met huis tuin en keuken tips, die wij zelf allang hebben uitgevoerd, voordat wij bellen.
Nu hebben we een buitenantenne ontvangen, nou nog steeds om te janken!

17-09-2014

Al meer dan een week geen internet en nog steeds geen oplossing van Online

Al meer dan een week werkt ons internet via Online niet. Diverse keren gebeld, er is op afstand doorgemeten en het zou het modem moeten zijn. Na een week een nieuw modem binnen maar ook deze werkt niet. Volgens mevrouw van Helpdesk toch de bekabeling naar modem. Gaat monteur aansturen. Kan weer een week duren. In de loop van de tijd diverse telefoontjes gepleegd met Online a €1,- plus gesprekskosten (moet een servicelijn niet gratis zijn?). Wel heel snel mailtjes van Online met het verzoek om een enquete in te vullen betreffende hun service. Willen ze dit serieus weten?
Misschien maar eens rondkijken naar een andere provider die dan meteen maar glasvezel kan leveren. Zijn wij blijkbaar niet interessant genoeg voor. Is Online met een "exit scenario" bezig en willen ze van alle klanten af. Het enige dat mij weerhouden heeft tot nu toe is dat je je mailadressen weer overal moet aanpassen.

12-09-2014

Ongelooflijk slecht

Plots geen internet meer, gebeld voor storing meer dan uur moeten wachten. Ze zouden storing gaan oplossen, oplossing na een week ze gingen een nieuwe modem opsturen. Helaas week later geen modem mogen ontvangen wel mijn aansluiting verhuisd naar ander adres. kosten €50,00 om het weer terug te verhuizen. zijn ze gek geworden.

05-09-2014

Uren aan de telefoon

Omdat ons modem geen verbinding maakte met het internet besloten we de helpdesk te bellen. De eerste 2 keer hebben we het na een half uur in de wacht opgegeven. Een huisgenoot had meer doorzettingsvermogen en kreeg na anderhalf (!) uur eindelijk iemand aan de lijn. Deze persoon zou onze zaak doorspelen naar het "back office". De zaak zou binnen een paar dagen worden opgelost. Indien nodig zou een monteur bellen om een afspraak te maken. We zijn inmiddels bijna een week verder. Geen internet, nul contact vanuit Online. Waarschijnlijk zal het afschrijven van de abonnementskosten wel geen problemen opleveren...:S

01-09-2014

Raad iedereen af online te gebruiken

heb sinds vorige week online internet alles in 1 gekregen...echter doet mijn bellen het niet, en we hebben 3 keer gebeld naar hun om te vragen hoe en wat...in alle 3 de gesprekken met online stonden we meer dan 1 uur in de wacht....en als je ze aan de lijn hebt dan bekken ze je af met van alles en nog wat...dan met mijn inloggegevens kan ik niet eens inloggen...storing mevrouw(vrijdag) nu is het maandag en nog steeds kom ik er niet in...mijn bloed kookt van ellende, want wee oh wee als ik ze face to face zou spreken...

Micha Micha
Zeg het niet graag maar online slaat echt alles, 2,5 uur in de wacht is zelfs niets bij hun. Nu 6 tot 8 keer gebeld en steeds een ander verhaal. Samengevat niets werkt optimaal, krijg je facturen en abonnement gegevens op de mail maar daar komen we niet in, hoe gek wil je het maken. Het ook videoland onbeperkt maar naar 6 films heb ik mijn limiet bereikt, hoe bedoel je onbeperkt?
08-09-2014

Willy Willy
ook wij nu sinds 2 dagen online binnen eerst 2 maanden moeten wachten eindelijk hebben we het binnen en ja hoor tv hangt om de 5 min stil. gebeld uur moeten wachten en niet veel wijzer moeten wachten maar hoelang wist hij ons niet te vertellen.. welkom ONLINE
21-09-2014

30-08-2014

Nooit aan beginnen online.nl

Online.nl spijt dat ik deze provider heb gekozen. Je krijgt maar een halve handleiding toegestuurd, niet het pakket wat er is beloofd, ineens stopt mijn tv ermee. Dat die ermee stopt was een fout van hun ( volgens een werknemer) en mu zit ik al een week zonder digitale tv. Als je vragen hebt hang je veeeel te lang (20min wachten) in de wacht, en je wordt niet eens fatsoenlijk geholpen. Al met al met al mijn haren opun hoofd heb ik er spijt van dat ik bij online.nl alles in een pakket heb afgesloten. En 2 maanden gratis, dat kunnen ze wel geven maar je heb 2 maanden ellende schijtbedrijf!

Sjors29-08-2014

Niet tevreden

De overstap naar Online.nl ging niet zoals ik het had verwacht, na wat telefoontjes verder is het allemaal goed gekomen. Internet snelheid is perfect heb tot 40 mb en ik haal 40 mb ook via wifi. Interactieve tv werkte eerst ook niet moest ik ook achteraan bellen maar dat werkt nu ook goed, vind het wel jammer dat je geen films kan opnemen omdat ze daar geen rechten voor hebben. Tv kijken op je laptop geen idee hoe dat werkt...al met al ben ik niet tevreden over deze provider. Veel beloven maar er komt maar weinig van terecht.

29-08-2014

Drama

Download snelheid komt niet boven de 100kb/s, de upload snelheid komt zelfs hoger uit op wel 130kb/s. Grotendeels van de tijd is de Wi-Fi niet beschikbaar en is een ouderwets kabeltje nodig om het internet te kunnen gebruiken. Zelfs 3G via de telefoon is vele malen sneller.

Boyette Boyette
heb je de helpdesk al gebeld hoe dat kan? is alles wel goed aangesloten?
02-09-2014

Msf Msf
Naar helpdesk bellen :) ik heb ongeveer zelfde meegemaakt, bij het begin had ik snelheid van 17mb na paar maanden later is gedaald naar 12 mb nog eens na paar maanden weer gedaald 4 mb en ik had pakket van 20 mb toen heb ik besloten om ze te bellen en niet 1x gebeld maar meerdere malen gebeld naar die dure 0900 lijn en elke keer krijg ik iemand anders aan de lijn en allemaal zeggen ze zelfde antwoord (ja sorry meneer ik kan niets vinden of zien toch probleem bij jou) ja hoor lekker makkelijk om van klant af te komen. Hierdoor heb ik een nieuw pc gekocht eigenlijk zelf samen gesteld alle onderdelen heb ik van A merk genomen en resultaat 3,6 mb ook de netwerkkabel vervangen door koperdraad ook niet verholpen nogmaals gebeld naar de helpdesk weer een ander persoon en zij was de alle irriterende persoon van online.nl volgens zijn ze allemaal studenten die ervaring willen maken maar ja probleem uitgelegd antwoord was zelfde als hier bovengenoemd, ik kan niets zien geen probleem bij ons toch bij u. Toen heb ik besloten bij online weg te gaan na het opzoeken naar betere provider ben ik nu klant bij xs4all (20 MB) en alles is zo soepel gelopen dat ik hooguit 2 uurtjes offline geweest, na het installeren van modem heb ik gelijk speedtest gedaan en ja hoor 18 MB snelheid dit bedoel ik yessssss en ook betere klantenservice o ja ook geen dure klantenservice gewoon normale lijn. Mijn omgeving is groot door de slechte service van online.nl heeft binnen 1 week 7 vaste klanten kwijt :) al mijn familie leden zijn ook over gestapt naar andere provider dus voor mij ONLINE.NL absoluut nooit meer ook als online zegt voor jouw € 10,00 per maand all-in kom naar ons mijn antwoord blijft zelfde NEE ze moeten eerst leren hoe ze met de klanten omgaan en ervaren mensen aannemen niet de studenten.
08-09-2014

24-08-2014

DRMATISCH!

ONLINE.NL is zo dramatisch. 7 weken geleden aangevraagd en nog steeds niks opgeleverd. Ben natuurlijk als tijden bezig dit abonnement op te zeggen. Ben er zelf na 4 weken achter moeten komen dat er 2 keer een negatief signaal op mijn adres is afgegeven. Online voelde zich niet geroepen dit zelf kenbaar te maken. En ja, ze schuiven de schuld af op Kpn. Nu zou ik al 2 weken teruggebeld worden door een leidinggevende om de opzegging officieel te maken maar uiteraard nog niets gehoord.

Klantenservice? dat je het die naam durft te geven. Het is echt een schande. Communicatie is om te huilen en in mijn laatste gesprek durfde meneer het zelfs om de verbinding te verbreken nadat ik hem de waarheid vertelde.

Online als provider? NOOOOOIT DOEN!

Carol19-08-2014

Zo slecht ik heb eigenlijk geen woorden voor...

Niet eens aangesloten en gelijk al opgezet!

18-08-2014

Wat een verschrikking

Mijn ma heeft ooit een contract genomen bij online.nl omdat internet niet zo belangrijk voor haar is, online was de goedkoopste optie. Daar staat wel tegenover dat de persoon die regelmatig internet gebruikt (dat ben ik, ik zit er nu aan VAST) het volgende meemaakt: Trage internet verbinding, 20x per dag uitval en dan de klantenservice: Ik kan net zo goed met een prostituee om relatietherapie vragen. Of een dakloze hoe je een financieel stabiel leven kan houden. Ik heb heel veel geld uitgegeven om het internet te verbeteren (wireless adapters, nieuwe router). Maar het echte probleem is gewoon de provider gebleken. Klantenservice wilde dat natuurlijk niet toegeven, nadat ze geen oplossingen meer hadden voor mijn problemen met het internet.

Doe jezelf een plezier, ga voor de provider met de beste recensies :).

Alleen met faillissement zal Online haar klanten nog blij kunnen maken.

Kennis ontbreekt

Samenvattend: Voor mijn onvermogende zus heb ik een internetabonnement afgesloten, na een verhuis kunnen zij de geboden snelheid niet meer waarmaken en weigert men kosteloos het contract op te zeggen.

31-10-2013 heb ik een bevestiging ontvangen van mijn abonnement op Online.nl “Supersnel Internet 30Mb/s met registratienummer 9293739.

02-08-2014 is er bij Online.nl een aanvraag tot verhuis binnengekomen.

03-08-2014 kreeg ik een e-mail van Online.nl met de mededeling dat op het nieuwe adres van mijn zus geen 30Mb/s mogelijk is, en werd Snel Internet met 10Mb/s aangeboden. Verwachte snelheid is volgens Online.nl 8-10Mb/s.

04-08-2014 Na een initieel akkoord van mijn kant heb ik Online.nl duidelijk gemaakt op te willen zeggen na overleg met mijn zus, in verband met de snelheid.

05-08-2014 kreeg ik een antwoord, met de volgende opties:
“1. uw verhuisd het abonnement mee naar het nieuwe adres.
2. wij beëindigen het abonnement, wij zullen bij beëindiging de resterende contract maanden in één keer in rekening brengen.”

Waar ik verwezen werd naar “artikel 9″.

Dezelfde dag heb ik gemaild dat ik toch wilde opzeggen, simpelweg omdat de snelheid als vermeld in het contract, 30Mb/s onmogelijk gehaald kan worden.

Na wederom een negatieve reactie heb ik de Algemene Voorwaarden van Online.nl erbij gepakt.

Ik citeer artikel 9.3:
“Als de Klant Online.nl opdracht geeft de aansluiting – behorende bij de afgenomen Dienst – te verhuizen, houdt de Klant in beginsel dezelfde Dienst tenzij dat (bijvoorbeeld door netwerktechnische redenen) niet mogelijk is. In dat geval biedt Online.nl aan de Klant de keuze om over te stappen naar een andere Dienst of om de Overeenkomst op te zeggen waarbij de opzegtermijn van een
(1) maand geldt”

Aangezien dit artikel duidelijk vermeld dat de klant een KEUZE krijgt, heb ik gekozen voor het laatste en dit ook duidelijk vermeld.

Mijn e-mail:
“(..)kies ik hierbij om de overeenkomst op grond van
artikel 9.3 te ontbinden, met ingang van 6 september 2014(..)”

Vandaag kreeg ik te horen dat 9.3 niet op mijn van toepassing zou zijn omdat ik nog in mijn “minimale contractsperiode”* zit. 9.4 zou op mij van toepassing zijn.
*Echter is dit niet vermeld in de algemene voorwaarden, ter plekke verzonnen en dus niet van toepassing.

Maar ik ben de kwaadste niet, dus pakken wij artikel 9.4 erbij. Artikel 9.4 spreekt over “Fiberfast (Ultra)”. (En deze heb ik niet afgesloten, zie eerste deel van deze klacht”.

Artikel 9.4:
“Indien de Klant een Overeenkomst heeft afgesloten voor afname van de Dienst FiberFast (Ultra) van Online.nl en vervolgens binnen de minimale contractstermijn verhuist naar een adres waar Online.nl geen toegang tot deze Dienst kan verlenen,
heeft de Klant de keuze:
a: om zijn huidige Overeenkomst voor FiberFast (Ultra) te
ontbinden en de overeengekomen termijn van FiberFast (Ultra) af te betalen, na ontvangst van een slotnota; of b: om zijn huidige Overeenkomst voor FiberFast (Ultra) te ontbinden zonder schadeplichtig te zijn en voor zijn nieuwe adres per
direct een Overeenkomst af te sluiten voor een bepaalde termijn van minimaal 12 maanden voor levering van een Dienst die qua snelheid en dienstenpakket naar het oordeel van Online.nl het meest overeenkomt met de door de Klant afgenomen Dienst
FiberFast (Ultra) van Online.nl”

Fiberfast bestaat niet en Fiberfast Ultra is een product van T-Mobile, waarschijnlijk het moederbedrijf van Online.nl. Tevens belooft Fiberfast Ultra een snelheid van 60Mb/s en bijvoorbeeld ook toegang tot hotspots, wat bij Online.nl ontbreekt.

Maar, we spelen even mee. Wederom vermeldt artikel 9.4 een keuze, ontbinden of een andere dienst. Kiezen voor ontbinden impliceert het ontvangen van een “slotnota”.

“Slotnota” wordt niet in artikel 9 gedefineerd, maar wel in 4.11. “De hoogte van het verschuldigde bedrag in deze slotnota zal gelijk zijn aan de opstelsom van alle vaste maandelijkse abonnementsvergoedingen tot aan het einde van de Overeenkomst.”

Echter begint 4.11 met dit zinnetje:
“In geval van voortijdige beëindiging door Online.nl(..)”. En Online.nl beeindigt niets, maar ik wel.

Anyway, bij deze mijn klacht. Publiekelijk neergezet, niet louter omdat ik inmiddels een kleine hekel aan Online.nl heb, maar vooral omdat ik potentiele klanten wil waarschuwen voor dit soort wanpraktijken.

Nathalie13-08-2014

Slecht

Online geeft geen goede en volledige informatie daar komt nog bij dat de dienst iptv niet werkt naar behoren waar ze misschien pas over maanden een oplossing voor hebben ik heb altijd al problemen met digitale TV gehad en hoopte dat het opgelost zou zijn met het nieuwe alles in 1 , mag nu niet me hele contract opzeggen maar alleen TV gedeelte , welke providert leverde er TV zonder internet! Geen dus ik ga nu met me rechtsbijstand aan de slag ben kllar met ze en zal ook niet positief zijn als mij gevraagd wordt wat is online voor provider ik raad dit echt af !

Nathalie Nathalie
Ook de app TV anywhere werkt niet kan geen code invoeren ik zit nu ook zonder TV want kan wel 3 dagen duren voor het opgelost is en mag wel het volle pomnd betalen

Joke07-08-2014

Slechte service

Je neemt een goedkoop pakket omdat je gewoon weinig geld hebt koopt een digitenne kastje extra omdat ik dan op bed ook kan kijken i.vb. met gezondheid halen ze de zender 13 th street er uit terwijl ik juist gevraagd had of die zender er op zat ja hoor geven ze KPN de schuld..maar zit wel tot 2016 aan hun abonnement vast dus zou je 2 providers moeten nemen als je bepaalde zenders wil hebben moet toch niet gekker worden oplichters

06-08-2014

WAARDELOOS!

Zeer waardeloos bedrijf! Ben er 1 jaar klant geweest. Om het maar even kort te houden:
- helpdesk alleen via 0900 nummer bereikbaar.
- helpdesk is erg brutaal
- internet viel zeker 2 keer per dag weg.
- tv zeer slecht ontvangst
- ben al 2 maanden bij ze weg en nog steeds incasseren ze geld van mijn rekening.
En ga je klagen over iets, ligt het nooit aan hun. Waardeloos!

Alie Alie
Via hun site kun je terug laten bellen via contact formulier , we l even scrollen. Is niet makkelijk te vinden!
07-08-2014

05-08-2014

Verschrikkelijk! Nooit overstappen naar online.nl

Vorig jaar augustus overgestapt, vanaf het begin alleen maar ellende!
Mijn tv-verbinding werkt voor geen meter.. Dit al meerdere malen gemeld maar ze kunnen er niets aan doen.
In oktober 2013 een nieuwe antenne gekregen werkt ook niet.
De antenne staat bij ons midden in de woonkamer en zelfs dan stoort de tv?!
Vandaag weer contact met Online gehad maar ze willen niet toegeven dat ze fout zitten, en ik kan mijn contract ook niet opzeggen.
Nu mijn rechtsbijstand ingeschakeld welke stappen gaan ondernemen, helemaal klaar met online!
Wat ik overigens heel erg raar vind is dat ze 1 geen emailadres hebben ( anno 2014 erg raar en zeker voor een telecombedrijf ) en 2 ze niet actief op de socialmedia sites ( wat ik overigens wel kan voorstellen want dan krijgen ze bakken met stront over zich heen )

Eigenlijk is het cijfer 1 geven nog teveel voor online, een 0 zou beter zijn geweest!

Nathalie Nathalie
Ik heb wel een email adres voor klachten namelijk: ksonb1@online.nl

Joris04-08-2014

Wat een gingantisch slecht bedrijf

Helaas ben ik overgestapt van Ziggo naar Online als T-mobile klant. Een laagmaand bedrag en een speciale korting voor T Mobile klanten heeft me over de streep gehaald. Na ontvangst van het installatiepakket blijkt dat ik een recorder ontvang met een SCART aansluiting. Mijn Samsung LED TV's hebben beide geen SCART In welk jaar leven we eigenlijk? Dit is niet meer van deze tijd. Contact opgenomen met Online. Bieden geen oplossing aan. Na een bezoek aan Mediamarkt kan ik het verhelpen met de aanschaf van 2 kastjes om het signaal om te zetten van SCART naar HDMI. kosten? 140,- per stuk. Wat een waardeloze service bij Online. Ook de beloofde korting als T Mobile klant heb ik nog niet ontvangen.
Blijf aub fijn bij Ziggo!

04-08-2014

Waardeloze dienstverlening ooit

TV beeld staat regelmatig stil, blokjes beeld, bellen met de klantenservice helpt niet. Het lijkt wel alsof zij zich koning voelen terwijl de klant koning is toch?
Niks daarvan, grote vergissing, zit er nu een jaar aan vast, heb het pas 2 maanden en de klantenservice doet niks om de problemen op te lossen. NOOIT MEER, je bent OFFLINE met ONLINE.
Overgang van KPN hadden ze ook verkloot, uiteindelijk zat ik een paar dagen zonder tv en internet en madameke van de helpdesk zegt gewoon tegen mij, dat ik het maar met KPN moest gaan regelen, terwijl Online de overstapservice aanbiedt en dat allemaal zou regelen..
Geen goed woord over Online, als ik een NUL als cijfer had mogen kiezen, had ik dat gedaan, want dat zijn ze waard.

Toon meer Online.nl reviews
Beoordeel Online.nl

Alleen geverifieerde ervaringen worden gepubliceerd.

© 2011-2014 Ervaringen.nl. Alle Rechten voorbehouden.
Voorwaarden | Privacybeleid