Schrijf ervaring Catalogus

Ervaringen met Online.nl

Zeer laag 2.2
77 ervaringen
29-07-2014

Wij zitten al 1,5 jaar aan een contract vast voor diensten die nooit naar behore

Vanaf dag 1 problemen met het signaal van de TV. geblokt beeld, bevroren beeld, helemaal geen beeld. Oplossing van online: De antenne montagekit. Dan stuur je een 24 jarige studente een heel bouwpakket dat aan de gevel van je woning gemonteerd moet worden. Helaas leveren ze de boormachine en overig gereedschap dat je nodig hebt er niet bij. Nadat ik iemand had gevonden die het bouwpakket aan de muur wilde schroeven voor me was het beeld iets beter. Nu alleen nog maar een storing om de minuut waarbij het beeld een poosje bevriest... mits ik met mijn mobiele telefoon in de buurt kom want dat zijn de blokjes gewoon terug.

De interface van de digitale tv is daarnaast ook nog eens zwaar verouderd. Waar een KPN, UPC en Ziggo inmiddels hippe menu's met mooie graphics hebben lijkt het bij online alsof je zit te zappen op een oude super nintendo. Sinds 1995 niks meer aan gedaan lijkt het.

Internet is zo onstabiel dat ik soms niet anders kan dan toch naar kantoor gaan op de dagen dat ik vanuit huis zou werken. Het is traag, verbinding valt regelmatig weg en een film kijken via Netflix lukt 9 van de 10 keer niet. Ik moet nog een half jaar uitzitten tot ik eindelijk van mijn contract af ben maar ik kan niet wachten met overstappen naar een andere provider.

De klantenservice kost een euro per gesprek, en met het geld dat ik daardoor kwijt ben aan alle storingen waar ik voor heb gebeld had ik uitgebreid uit eten kunnen gaan. Wil je overigens klant worden of iets kopen dan kun je gratis bellen. Fuckers!

Ik raad iedereen die overweegt om over te stappen naar online aan om het absoluut NIET te doen! Online.nl is een gevalletje goedkoop is duurkoop. Je hebt geen idee hoe graag ik 10 euro per maand extra zou betalen voor diensten die werken.

26-07-2014

Blij met Online

Ik ben al heel wat jaren klant bij online en ben wel erg positief. De eerste keer dat ik belde met de klantenservice was omdat ik een modem had gekocht die niet werkte. Mij werd toen door de medewerker een nieuw abonnement aangeboden waardoor ik met mijn internetkosten zo'n 10 euro omlaag ging en gratis een nieuwe modem kreeg (ik was toen al klant). Afgelopen week is deze na 3 jaar kapot gegaan. Woensdag gebeld en na 5 minuten aan de telefoon de toezegging dat ik een nieuwe modem kreeg en 2 dagen later was ik weer online. Erg blij met deze service van online.

21-07-2014

SPIJT SPIJT SPIJT

Online.nl ooit aangeschaft omdat ik dacht dat ze goedkoop waren, zo verkochten ze wel online. En ja heel slim aangepakt via T-Mobiel. Als je al klant was van T-Mobiel kreeg je een hoop korting. Zo kan ik het ook wel. En jawel goedkoop is toch duurkoop dat heb ik bij hun mogen ervaren. Ongelofelijk.

Ineens waren ze geen t-mobiel meer. Hoe ik daar ben achter gekomen? Uit het niets zijn ze hun maandelijks factuur via een ander domeinnaam gaan incasseren. Bij de klanten service erkende ze ook dat het niet zo netjes was gegaan en dat ze hun speet.

Ik heb alleen maar internet en die is SUPER traag. Ik word er gek van.

Klantenservice dateert van 2001 en ze hebben geen flauw benul hoe ze een klant moeten helpen. Sorry klantenservice van online.nl ik kan er niets aan doen dat ik nu eenmaal in 2014 en weet wat er allemaal mogelijk is.

Afijn, en als je ze wilt bereiken moet je altijd een 0900 bellen let wel 1 euro per gesprek plus overige kosten.

Dan snap je hoeveel geld toch nog wordt verdient over de rug van de klanten. Want als het product niet goed en je gaat bellen zij toch nog geld aan je verdienen.

Het zijn boevenpartijken.

Ik heb mijn min contract per direct opgezegd en ik ben verlost van deze boeven. Mocht je online.nl overwegen? NIET DOEN AUB. Kijk rond zou ik zeggen.

08-07-2014

Verbinding tv en internet zeer slecht!

Ruk! Ze doen er ook niks aan om probleem op te lossen. Slechte dienstverlening en product van de vorige eeuw

02-07-2014

Slecht!

We hebben ons abonnement opgezegd (wel iets te laat, zodat het nog 12 dagen langer doorloopt, terwijl we dan al weg zijn, onze fout!) wegens verhuizing en omdat we nooit tevreden zijn geweest over de kwaliteit.
Nu zouden we een envelop ontvangen om de modem in terug te kunnen sturen, maar die kunnen ze pas opsturen, 2 dagen voor het einde van het contract! Nou, daar hebben we dus niets aan want dan wonen we er niet meer. En ze kunnen de envelop ook niet naar het nieuwe adres sturen....
Hele slechte service! Lijkt me niet heel veel moeite om nu alvast een envelopje op te sturen...
Gelukkig hebben wij dus ons contract opgezegd!

01-07-2014

Misleiding en waardeloze service!

Wij hebben een tv, internet en telefonie contract bij online.nl. Alles in 1, dus.

Helaas werkt onze tv dienst niet naar behoren, daar al veel contact over gehad met de service desk (verschrikkelijk duur nummer trouwens), en na 4 verschillende kastjes is de conclusie dat het probleem niet door Online opgelost kan worden!

Zij bieden aan het contract te beeindigen, wij gaan daarmee akkoord uiteraard. Maar: na een klacht gelezen te hebben op internet gaat er een lichtje branden: ze bedoelen alleen de tv dienst!
Volgens Online.nl is ons alles in 1 pakket nu opeens een internet+bellen pakket waar we dus nog steeds aan vast zitten! Schandalig!

Wij willen dat Óf onze problemen met de tv dienst naar behoren worden opgelost, Óf ons gehele contract (het is ook 1 contract!) gewoon zonder extra kosten wordt opgezegd.
Maar ho maar. Waardeloos.

30-06-2014

Houden oude klant (11 jaar)? liever niet

Het is niet eens een klacht maar puur verassing! :-D
Gebeld naar de klantenservice vanavond om te vragen of we, als de huidige klanten (11 jaar!), zouden mogen aanvragen Allen in 1 pakket + incl. 2de hd ontvanger+extra zenders pakket tegen de prijs wat Telfort biedt aan. Toch even onderhandelen en we wilden sowieso de aansluitingskosten niet betalen van 30euro (bij Telfort betaal je dat ook niet).
Het antwoord van zeker heel jonge meid was dat dat zijn de vaste prijzen en ze niks kon doen. FF voor vergelijking op 24maanden netto kom ik uit Online 1490euro vs Telfort 1396euro
Ze wilde geen stapje terug voor de huidige klant! :-D En wat nog erger, ze probeerde mij nog overtuigen dat IK soort van blij moet zijn dat ik zo lang bij hun een klant ben en het verschil is o.b.v. 2 jaar en dat voor ons per maand niet zo veel EXTRA zal kosten! Kan me iemand uitleggen waarom moet ik blij zijn bij een provider te zitten NA 11 JAAR en gelukkig zijn nog extra aan hun te betalen?! Opgezegd!

even jonge personeel leren hoe met de klanten omgaan en niet alleen maar een handleiding te volgen:))
Trouwens gebeld naar onze TV aanbieder, en ze waren blij om ons aan te bieden alles in 1 pakket. Dat noem ik verkoop! Niet contract afgesloten, maar zullen heel snel een beslissing nemen.

26-06-2014

Waardeloze shit!

Ze smeren je een abonnement aan. Maar tegelijkertijd smeren ze je ook een contract aan bij DONG energie, waar je helemaal niet vanaf weet. Mensen die niet goed Nederlands praten weten ze goed in de maling te nemen. Vuile vieze bedrijf is die Online.nl. En als je hun wilt bellen kost het 15 cent per minuut. Ze zijn vuile dieven. Ik ga lekker weer terug bij Ziggo!

16-06-2014

Drama!

Dramatisch! Ze beloven een "zorgeloze overstap" van je huidige provider.. Niets is minder waar! Zit al 5 dagen zonder internet/tv/telefonie, omdat ze eerst het signaal killen van mijn oude provider (die liep nog twee weken), maar de router past naderhand sturen.. Navraag bij hun klantenservice helpt niet, die komen niet verder dan "tja, zeer spijtig" of "ik heb een ticket aangemaakt" en "ik kan geen toezeggingen doen wanneer u uw router en decoder ontvangt". Daarnaast wordt je nog eens half afgeperst ook, verzocht vriendelijk om hun signaal te killen zodat ik tenminste van het wk kon genieten met mijn oude provider (nog geen wedstrijd gezien! Ook niet die van nl/esp!), maar dan werd ik er even op gewezen dat ik een tweejarig contract had.. Mafioso zijn het! Tot slot is hun klantenservice werkelijk incapabel en komen zij de simpelste afspraken niet na en zijn niet bereikbaar tijdens hun openingstijden (29 min in de wacht gestaan voor 15 ct. per minuut). Als je een mail wilt versturen moet je inloggen met je gebruikersnaam, maar die konden ze me niet vertellen, ook niet hoe ik dit moest herstellen en ook niet hoe ik een nieuwe moest aanvragen! Wat ook belachelijk is is dat er ergens in een magazijn mijn pakketje ligt, maar dat ie niet zomaar KAN worden opgestuurd.. Mensen dit is een bedrijf dat niet WIL en de klant overlaat aan de willekeur van haar humeur. Dit is weer zo'n uit de grond getrapt bedrijf die haar beloftes niet wil nakomen maar de klant uitlacht als ze worden gewezen op hun verplichtingen.. Drama! NIET DOEN!

16-06-2014

Bah

zit vast aan een 2jarig internetabonnement maar heb zo veel spijt. het eerste modem heeft het nooit goed gedaan en na enkele weken hield hij er helemaal mee op. klantenservice is irritant en langdradig in de hoop je af te poeieren. na heel lang zeuren en dreigen met een opzegging vanwege wanprestatie kreeg ik enkele dagen later een nieuw modem. deze heeft het een tijdje gedaan. helaas valt internet zo'n 30x per dag uit.

13-06-2014

Dramatisch, nooit weer! Blijf hier vanaf!

Nog nooit zon slechte internetverbinding gehad, minimaal 5/6 keer per dag vliegt het er uit. Bellen bellen, klagen klagen, ja we gaan er wat aan doen. Onze technische dienst belt u terug, Nog nooit teruggebeld, geen oplossingen, praatjes praatjes. Ben blij dat ik er weg ben, ik zou iedereen echt zeer sterk willen adviseren GEEN klant bij Online te worden.

05-06-2014

Zeer slecht product.

Mijn huishouden is ook klant van Online.nl. Mijn klachten gaan vooral over het internet.

Het internet dat geleverd wordt is zeer onregelmatig. Sommige dagen gaat het zeer goed, maar vaker als niet heb je gewoon weken achter elkaar dat het gewoon hapert. eerst schreef ik dit af als server onderhoud, maar het werd alleen maar erger. Als gevolg hierop heb ik de internet kabel naar de router vervangen, de router zelf, en de wifi ontvanger op de pc. Niks hielp.

Uit de tests bleek dat zelfs wanneer het internet genoeg snelheid leverde, ik standaard 5 tot 10% packet loss had. Tevens zou dit een 50 mb/s abonnement moeten zijn maar ontvang ik op piekmomenten 3,8 mb/s. Dit is met een AC1750 router, en een TP-link n900 pci wifi kaart, dus zelfs rekening houdend met het feit dat je bij wifi snelheid verliest is dit belachelijk.

Ik ga de medebewoners van het huis z.s.m. overhalen van provider te wisselen. Afschuwelijk product.

26-05-2014

Zeer tevreden

Ik ben 1 week geleden overgestapt naar online.nl.
Alles verliep heel soepel: erg goede communicatie per email over elke stap van de contract afsluiting (opzegging oude provider; wanneer modem bezorgd wordt, wanneer contract ingaat, hoe de installatie verloopt etc). Aansluiting modem duidelijk uitgelegd in de handleiding. Was binnen 5 minuten klaar. Tot nu toe werken internet en telefonie zonder enkel probleem. Bedankt voor de goede service tot nu toe!

Polume Polume
je werkt zeker bij online.nl en zo niet, wil jij over een paar maanden je ervaring met de rest delen aub? ben benieuwd.
21-07-2014

22-05-2014

Irritatie en ergernis

Alles werkt slecht bij Online.nl.
TV signaal is beroerd, antenne moet continu verplaatst worden en zelfs dan werken sommige kanalen nog niet eens. De digitale tv gids is ook een zware ergernis, het geeft nooit de correcte programmering en informatie weer.

Internet is er op de een of andere dag gewoon mee opgehouden, dan bel je de klantenservice op en komen ze met diverse verhalen waar het aan zou kunnen liggen, maar een oplossing komt er niet!

Betaal liever wat meer en krijg waar voor je geld.

17-05-2014

W-a-a-r-d-e-l-o-o-s

Nu 1 jaar online.nl en ik kan niet wachten tot het contract voorbij is. Nog nooit zo'n spijt gehad van een keuze. Slechte ontvangst TV, internet hapert. Router is een prul. Enfin, geen goed woord voor over. Wie het mocht overwegen : NIET DOEN!

13-05-2014

Waardeloze service Online.nl

Begin februari heb ik mijn verhuizing van Amsterdam naar Almere doorgegeven en ik had reeds het vermoeden via de postcode check van www.online.nl dat de diensten niet leverbaar waren op het nieuwe adres. Ook dit kenbaar gemaakt bij de klantenservice echter werd er direct aangegeven dat het leveren geen probleem zou moeten zijn. Het tegendeel bleek waar, 3 weken na mijn verhuizing en nog steeds geen aanlsuiting, vele telefoontjes verder blijkt dat er helemaal niet geleverd kon worden op het adres! De klanten service geeft aan dat KPN speciaal voor ons (!?) de straat moeten opengooien en een aansluiting moet maken, dit gaat natuurlijk niet (op korte termijn) gebeuren. Uiteindelijk is er aangeboden het contract met online.nl te ontbinden, had niet mijn voorkeur maar dat was wel de enige oplossing. Inmiddels zitten we in april en wat blijkt, Online blijft gewoon facturen afschrijven, weer contact met dat hele dure nummer van ze (€ 0,15 c/pm) en wat blijkt het contract is helemaal niet stopgezet en nu komen ze op de proppen met een stapel papier werk wat ik moet aanleveren (nooit eerder aangegeven). Blijkbaar kun je wel telefonisch de boel laten aansluiten, maar een aanbieding van Online om het contract stop te zetten blijkt niet zo eenvooudig en vooral zonder een heldere communicatie. na heel veel getouwtrek en letterlijk 1,5 uur met ze aan de lijn en een tweetal brieven is het contract 2,5 later pas stopgezet en weigeren ze facturen te crediteren van de maanden dat ze niet hebben geleverd, schande. De klanten service heeft geen kennis, is onbeleefd en informeert klanten onvolledig. Ik ben ruim 10 jaar klant geweest maar mij zien ze nooit meer terug!

10-05-2014

Waardeloos en slechte service

9 mei is het aangesloten eigenlijk 5 mei maar het werkte niet monteur van kpn is geweest en heeft het aangesloten toen bleek dat ik maar 14 mb had in plaats van de beloofde 30 mb nu komt het ergste nog.
ik vroeg de monteur hoe het kon dat ik maar 14 mb had zij hij dat heeft te maken met signaal verlies en bij de centrale kwam er maar 20 mb uit dat is dus al 10 mb te weinig
ik heb er dus niks aan en ga er dus ook voor pleiten van het abbo aftekomen

Mag ik iedereen vragen die dit leest en ook klachten heeft dit te mailen naar kassa
Samen staan we sterker dan alleen en wat ik hier al lees is het niks dan goeds

07-05-2014

Waardeloze klantenservice!

Ik ben al meer dan een jaar klant van Online.nl en hebal vaker problemen gehad met de internetverbinding. Vaak storingen ´s avonds laat, slechte bereikbaarheid via de telefoon. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de klantenservice. Ten eerste zijn ze slecht bereikbaar, de tijden die voor de klantenservice op de site staan vermeld, komen niet overeen met de tijden dat zij werkelijk bereikbaar zijn. Op meerdere momenten van de dag heb ik geprobeerd ze te bereiken, maar zonder resultaat: er wordt gewoon niet opgenomen. Wanneer ze wél opnemen, kost het een fortuin. Toen ik ze eindelijk te pakken kreeg, kreeg ik een onwetende man aan de lijn die niets wist over de hele situatie. Hij stelde zichzelf niet eens voor. Gedurende het gesprek, begon de meneer in kwestie zijn stem te verheffen en mij te onderbreken terwijl ik nog mijn probleem aan het uitleggen was. Na een kwartier was mijn beltegoed op , zie de hoge kosten per minuut die je betaalt, was het gesprek ten einde gelopen. Ik ging ervan uit dat zij mij terug zouden bellen , wat dus niet is gebeurd. Na 20 minuten heb ik ze terug gebeld, en kreeg ik een collega van de man aan de lijn. Ik moest het hele probleem opnieuw uitleggen , wat me weer een hoop geld kostte. De meneer beloofde dat ik binnen 48 uur het probleem weer verholpen was terwijl zijn andere collega beloofde dat het probleem binnen 24 uur verholpen zou zijn. Ze zijn dus niet goed op elkaar afgestemd, niet wetend hoe ze de klant moeten behandelen en uit zijn op het geld van hun klanten. Ik stap over naar de concurrentie, Tele-2, waar we in eerste instantie nooit problemen mee hebben gehad en de klantenservice er wel op uit is om de klant zo goed en zo snel mogelijk te helpen.

01-05-2014

Eigenlijk nooit problemen gehad, maar nu er wat is wordt je niet geholpen.

OK, online is niet snel, maar (tot nu toe) wel stabiel en heeft de afgelopen jaren geen weinig problemen gegeven (anders dan even de router resetten en dan weer verder; wel soms weat vaak en snel achter elkaar, maar toch viel het wel mee). Helaas, nu werkt internet helemaal niet meer en ook mijn telefoon niet. Dus dan moet je de "servicedesk" bellen op zo een duur 0900 nummer. moet je natuurlijk een heel menu door, gegevens invoeren, in plaats van direct een medewerker. Die medewerker negint eerst weer allemaal vragen te stellen, die al bekend zouden moeten zijn. Je hebt immers al alle inforamtie ingevoerd (waaronder je unieke klantnummer). Dan blijkt ook nog eens dat je te maken hebt met mensen die weinig of geen ervaring hebben, geen opleiding hebben gehad over omgang met klanten, niet weten wat service is of inhoud en het gesprek gaan beeindigen omdat het ze niet aanstaat (een servicedesk die het contact als eerste verbreekt, ongelofelijk). De volgende dag weer gebeld, krijg je de wind van voren omdat er niet geluisterd wordt, het systeem kennelijk niet laat zien dat ik al eerder heb gebeld en ook deze medewerker blijkt weinig of geen ervaring en of trainig te hebben en geen service te verlenen. Ik wordt afgeblaft dat ik niet had moeten bellen omdat dat gisteren toch al is gezegd, moet maar afwachten tot de technische dienst contact met mij opneemt. Al met al een treurige ervaring, dus pas op, zolang het goed gaat ok, maar wanneer er een probleem is laat online je meteen ind e steek.

25-04-2014

Kastje-muur bij klantenservice Online.nl

Menustructuur van de betaalde klantenservice is waardeloos. Wanneer je dan eindelijk iemand te spreken krijgt, blijkt hij je niet te kunnen/ helpen of naar de juiste persoon door te sturen. Inmiddels drie medewerkers gesproken en nog steeds onduidelijk of mijn probleem nu is opgelost.. :(

Toon meer Online.nl reviews
Beoordeel Online.nl

Alleen geverifieerde ervaringen worden gepubliceerd.

© 2011-2014 Ervaringen.nl. Alle Rechten voorbehouden.
Voorwaarden | Privacybeleid