Ervaringen met Online.nl

2.1 / 10Korting bij Online.nl
  • 4% beveelt dit bedrijf aan
  • 457 ervaringen
30-04-2016

Internet valt continu uit!

Sinds een jaar valt internet zo nu en dan uit. Als reden werd hiervoor gegeven dat mijn thuisnetwerk niet goed zou zijn... Uiteindelijk een nieuw modem ontvangen, waarmee de problemen alleen maar zijn verergert. Internet valt dagelijks weg. Ik probeer nu mijn contract te laten ontbinden. Iemand ideeën hoe dit stop te kunnen zetten?

Vincent28-04-2016

Online.nl wint de prijz voor slechtste internet provider van het land

Een triest bedrijf we hebben 2 keer problemen met modem gehad dan doet je klanten service heel moeilijk , wij hebben ten sloten het een contract maar omdat we te ver van de centrale wonen krijgen we maar de helft van de sterkte van ons contract vervolgens hebben we ook nog eens storingen de helle week door als we daar iets over sturen naar klanten service krijgen we te horen je woont te ver van de centrale , ik vindt dit een groot op lichtend bedrijf raat het ten sterkste af voor iedereen

26-04-2016

Zo'n slecht bedrijf diep triest

nadat we 2 jaar aan ze vast hebben gezeten met slechte verbinding en het vaak uitvallen van de gehele verbinding en elke keer ontkennen dat het gebeurd is zijn wij er eindelijk van af maar nu...

poberen we onze email nog voor iets te activeren want zodra je bij hun weg gaat zetten ze je email stil en kan je er niet meer bij pas hier voor op

al meerdere keren gebeld en steeds weer nemen ze of niet op of ze nemen wel op zetten je in de wacht en hangen dan op

bespaar je de moeite met deze provider en haal iets anders tenzij je het leuk vind om achterlijke mensen aan de telefoon te krijgen die niks snappen van wat ze zelf verkopen en je ook met niks willen/kunnen helpen

Olaf21-04-2016

Rotsstabiele verbinding

Al 12 jaar klant bij online. Tijd om mijn ervaringen met anderen te delen. In 12 jaar heb ik nooit een issue gehad met een factuur, heb ik de helpdesk 3 keer gebeld, kreeg redelijk snel iemand aan de lijn die me direct kon helpen, en geen enkele storing gehad. Als thuiswerker ben ik zondermeer bereid meer uit te geven aan een stabiele ineternet vebinding, maar meer dan 15 euro in de maand dan wat ik nu aan online betaal is niet nodig.

20-04-2016

Ik heb vorige week vrijdag gebeld met de afdeling verkoop ik had eigenlijk de klantenservice nodig maar hiervoor moet je dik betalen.

Mijn internet haperde steeds dus ik heb gevraagd of ik weer een nieuw gratis modem kon krijgen bij verlenging abonnement.

Antwoord verkoper:U bent abonnements vrij en ik ga u geen nieuw abonnement verkopen u bent 5 jaar klant bij online en krijgt een nieuw gratis modem om 5 jarig jubileum te vieren.

Ik ben nu 3 werkdagen verder het nieuwe modem is binnen,aangesloten en werkt als een trein.

Top jongens:Dankzij uw verkoper ben ik van plan om nog heel lang klant te blijven.

Rens19-04-2016

Echt slechte provider geen aanrader

Een hele slechte provider. 13 jaar al klant bij online een paar jaar een abonnement van 20mb nooit meer 6a8 mb binnen gekregen. Veel gebeld met klantenservice gewoon aan het lijntje gehouden. Met veel geouwehoer verbinding terug gebracht naar 10mb. Verder geen en service geschoffeerd Door klantenservice. Ik heb nu een andere provider er dom van online om een goede klant te verspelen.

19-04-2016

FoxSport

Sinds april na kanalen wisseling geen opname rechten meer van FoxSport

Op heel internet is niet over deze beperking te lezen. . Wat raar is daar volgens Online.nl geen enkele Provide r opname rechten zou hebben.

Deze restrictie wordt ook nog niet vermeld bij pakket opname plus

Opzeggen bij Online: ONMOGELIJK

Naast een klantenservice hebben ze zelfs een "klachtenservice" bij dit bedrijf. Zoals de naam het al zegt, die afdeling maakt de klacht alleen maar erger.

Abonnement opzeggen? Lang zoeken op de site en je vindt een keer dat je telefonisch kunt opzeggen (maar dat accepteren ze niet) Je mag ook ook een brief schrijven, die komt echter uiteraard nooit aan. Stuur ook geen MODEL brief van hun site waarop ONTBINDEN staat, want die mag je hiervoor niet gebruiken. Op naar de opzegging verwijzende e-mails wordt niet gereageerd. Als je toch eens een medewerker aan de lijn krijgt wordt je verrot gescholden. Modem in Januari uitgezet. Na 2 maanden de betaling gestorneerd en automatisch incasso stopgezet, dan heb je ineens een betalings achterstand volgens Online! Maar het kan nog gekker. Ze zetten vervolgens je abonnement niet stop en werken nergens aan mee totdat je de betalingsachterstand voldaan hebt. Ze spenderen liever veel tijd = geld aan klanten tegenwerken die hebben opgezegd, als de zaak oplossen. PS: stuur geen mail aan hun overkoepelende bedrijf Euronet Communicatios BV in DenHaag (LEES: communications!) want die reageren ook niet.

Oplossing: Uit handen geven aan een advokaat.

• 1

Ondersteuning Online.nl

Hopelijk geeft deze review wat licht in de tunnel van Online.nl ;). Ik ben namelijk zeer redelijk ondersteund met mijn internet aansluiting. Zowel 2 maal telefonisch als eenmaal monteur welke kosteloos de aansluiting op orde heeft gemaakt. Vooral de telefoongesprekken en daaruit voortkomende acties verliepen naar wens. Goed weekend Geert

Goede service

Ik ben al jarenlang klant van Online.nl, ben erg tevreden met de service, had laatst wel wat problemen met internet.

Telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, wel een kwartier gewacht voordat ik een medewerker kon spreken maar we hebben wel een nieuwe modem gekregen, na 2 dagen ontvangen en alles werkt nu weer.

15-04-2016

Simplistisch bedrijf

In 2015 verhuis ik naar een andere woonplaats en ik vraag Online.nl of mijn abonnement mee kan verhuizen en uitgebreid kan worden. Volgens de medewerker kunnen ze op mijn nieuwe adres helaas niet leveren.Ik hoef me dus ook niet aan het opzegtermijn te houden Want volgens de medewerker kan dat omdat zij niet kunnen leveren. Ik vraag of ik per direct over kan stappen naar een andere provider. En dat is volgens de medewerker geen enkel probleem. De rekening zal per direct worden stopgezet. Maar wat schetst mijn verbazing als ik erachter kom dat online.nl structureel nog steeds een bedrag van € 19,95 van mijn rekening schrijft. Als ik ze hierover benader dan wordt mij belooft dat ze het zo snel mogelijk op gaan lossen. Ik nu ineens wel met een opzegtermijn te maken krijg.Ik betaal dus tot januari 2016. Dit is eenvoudiger voor de administratie en wordt zo spoedig mogelijk recht gezet. Ik ben razend en vraag om opheldering. Maar niemand weet precies waar de fout nu ligt. Talloze medewerkers beloven het in orde te maken maar tot op de dag van vandaag is er nog niets opgelost. Als ik ze eenvoudig rekensommetje voorreken snappen ze het niet het blijkt te ingewikkeld. 9 maanden x € 19.95 is € €179.55 Dus dat is duidelijk lijkt mij en weet je precies wat je terug moet storten. Maar ook dat blijkt te moeilijk voor de medewerkers.Ik krijg vanuit het niets in maart en april twee bedragen op mijn rekening bijgeschreven. 2x € 12.87. En als ik voor de zoveelste keer vraag hoe ze aan die bedragen komen weten de medewerkers dat ook niet. Ik moest met een bewijs komen dat ik per drie juni 2015 de huurder was van het nieuwe adres en woonplaats. Bewijs van de woningbouw gestuurd met een begeleidende brief erbij. Als dat binnen was kreeg ik het geld teruggestort. Navraag deed blijken dat ze dat niet ontvangen hadden en nu moest ik het bewijs bij de gemeente halen. Van de woningbouw was ineens niet geldig. Aangetekend de inschrijving verstuurd met een begeleidende brief. Och dit bewijs en de brief waren ook niet aangekomen. De klachtencommissie verzocht mij foto.s te maken van het bewijs en het per mail naar hen te sturen. Nou ook alweer niet aangekomen. Ineens krijg ik via de mail te horen dat mijn nota is gecorrigeerd en ik met hen het bedrag van € 76.49 ben overeen gekomen. Ik dacht het niet. Heb me steeds bij alle medewerkers verzet tegen dit bedrag. En gevraagd of ze wel kunnen rekenen. Het ging om een bedrag van € 179.55. Uitbetaald is in maart en april € 12.87 Dus dan blijft er nog steeds een bedrag over van € 153.81. Ik krijg ze het dus niet aan het verstand. In al die maanden dat dit nu duurt beloven ze mijn steeds terug te bellen, maar ook dat gebeurt niet. Ik bel nu structureel per week of veertien dagen met ze en er is niemand die het recht kan zetten. Wachttijden van wel 20 minuten en als je doorverbonden moet worden komen daar zomaar nog eens 20 minuten bij. Ik zou me rot schamen als ik een bedrijf had en deze eenvoudige rekensommetjes na 5 maanden ruzie nog steeds niet waren rechtgezet. Ik heb de medewerkers ook gevraag aan welke criteria je moet voldoen om bij online te kunnen werken. Of is het de werkgever die het niet belangrijk vind hoe zijn bedrijf gerund wordt met incompetent personeel? Te zielig voor woorden voor zo.n groot bedrijf. Als ik medewerkers vraag of ik hun meerdere aan de lijn mag dan kan dat helaas niet. Wie houdt hier in vredesnaam toezicht. Ik ben nu op het kookpunt en weet niet tot wie ik mij kan wenden om aan dit gesteggel een eind te maken. Ik ben het zo zat. Maar aanmelden bij een klachtensite laat zien dat ik een bedrijfsnaam in moet vullen maar dat heb ik niet. Wie weet wat ik nog kan doen. Eén ding weet ik wel, nooit never niet meer online.nl.

13-04-2016

Online.nl & Canaal Digitaal NEE niet doen, kij uit!

Ik wil hier mijn ervaringen mee geven aan mensen die dit forum bezoeken voor informatie, voor het afsluiten van een nieuw tv en/of internet abonnement en die willen afwegen hoe de klantenservice is, wat echt belangrijk is zodra je er mee te maken krijgt. Ik was al vele jaren tevreden internet klant bij Online en al vele jaren tevreden schotelantenne klant van Canaal Digitaal. Je hoort om de zoveel tijd op tv (Radar bijv.) of op internet (forums) verhalen van mensen die Elle lange zaken hebben lopen, die niet fatsoenlijk opgepakt/opgelost worden. Ik zit dan met stijgende verbazing te lezen hoe dit anno deze tijd door grote bedrijven wordt afgehandeld, dit is gewoon beleid. Ik ben inmiddels sinds een half jaar ervarings-deskundige omtrent deze 2 bedrijven. per november 2015 ben ik verhuisd binnen het zelfde "dorp". Begin augustus 2015 begint mijn verhaal. Mijn decoder van mijn schotelantenne begint kapot te gaan en ik neem contact op met CD, ze kunnen niks voor me doen "ik moet een nieuwe decoder aanschaffen", omdat ik dit vreemd vind na jaren lange trouwe lidmaatschap besluit ik te weigeren en het abonnement te beëindigen per eerst mogelijke datum (loopt nog 8 maanden door) Dan opeens kan ik een nieuwe decoder kosteloos ontvangen. Omdat ik binnen enkele maanden ga verhuizen en ik ook al een tijdje de storingen bij harde regen en/of onweer zat was, geef ik aan dat dit niet de oplossing voor mij is. Ze geven aan de ze samen gegaan zijn met Online en mijn huidige abonnement van CD omgezet kan worden naar een alles in 1 pakket bij online omdat ik bij hun al mijn internetabonnement heb lopen, bij de verhuizing zullen ze dit samen voegen in een nieuw pakket dus wat bij Online loopt. Goede oplossing en ik besluit dit aan te vragen en vlak voor mijn verhuizing is het geregeld. Eind goed, al goed....lijkt het.... Tijdens het klussen in mijn nieuwe woning valt me s avonds al de eerste avond op dat de verbinding van beide diensten erg stoort/hapert. Contact opgenomen met online, technische dienst van online onderzoek ingesteld en de conclusie is dat ik te ver weg woon van de wijkcentrale waar vandaan het internet en tv signaal vandaan komt, dus te verzwakt bij mij de woning in komt. Hier kan ook de technische dienst niks aan doen en stellen voor het pakket te beeindigen zodat ik de keuze heb een provider te zoeken die wel een stabiel signaal kan leveren, (alleen via de glasvezel dus want elke andere provider via deze telefoonlijn heeft dit probleem bij mijn woning) Zo gezegd zo geregeld. Nu begint het. Ik krijg een rekening voor nog geen 3.5 week gebruik online alles in 1 pakket, wat bijna alleen stoorde, van €176! Hier krijg ik nog 36 euro van terug voor 2 weken te veel inrekening gebrachte abonnementsgeld. Nu ruim 5 maanden later niks gehad, heb rond de 40-50x gebeld totaal en werkelijk waar uren en uren en uren gebeld en een hoop kosten gemaakt maar ik had toen nog mijn principes. Ondertussen kwam ik er achter dat ze vrolijk dubbel incasseerde..... het oude internet abonnement. Na 7x bellen en wederom denk ik wel 1.5 uur aan besteed te hebben en ook weer extra geld, was dit opgelost en heb ik het te veel betaalde abonnementsgeld terug gehad...... let wel..... na een maand of 3! Toen kwam CD tussendoor, die gingen gewoon door met afschrijven van het oude schotel tv abonnement! Hun argument..... je hebt geen alles in 1 pakket van Online. Ik het verhaal uitgelegd,..... ach.... zit dat zo....conclusie jammer voor me....... door betalen komende 8 maanden x 37 euro p.m. Juridisch klopt dit niet want ik heb dit op hun advies zo gedaan en ik heb zelfs dat alles in 1 pakket gehad..en hoe! heb de hoofdprijs betaald voor 3.5 week. Daar sta je dan...... Ze naaien je uit eigen belang voor een paar centen.... Dit is werkelijk waar een Nederlands bedrijf met een Nederlandse klantenservice! Als ik nu ergens nog iets doms gedaan zou hebben of verkeerd beslist heb..... Waar het op neer komt....het interesseert ze niks. Na elke bellen zou je zeggen dat elk contact moment geregistreerd wordt in hun computer....er is telkens maar een enkel contactmoment terug te vinden en nooit worden de toezeggingen genoteerd....wel krijg je elke keer te horen... dat is vervelend meneer, we gaan dit zsm oplossen.....is dit een vorm van georganiseerde ................. of niet! ik heb denk ik wel voor 60-70 euro minimaal uit gegeven aan bellen. Heb nu zo vaak gebeld wanneer iig die 36 euro nog komt...... bijna 6 maanden later niks....en wordt wel toegezegd. Ik ben er mee gestopt! Ben zelfs hier voor verzekerd, aar heb er geen zin in als het met zulke opzet gebeurd. Keep the money maar voor mij en mijn familie en vrienden NOOIT meer Canaal Digitaal of Online.nl, schiet je dan in je eigen voet, korte termijn visie. Als ik manager van zoon bedrijf zou zijn zou ik me dood schamen.

Harry08-04-2016

K*T Provider

Nog een half jaartje, dan ben ik eindelijk verlost van deze oplichters. Slecht internet, stilstaand tv beeld, noem het maar op. Alles kom ik minstens 3x per week tegen! En nu krijg ik ook nog eens vanaf 01-01-2016 maandelijks een nota van € 10.50 voor interactieve tv. Iets wat ik never nooit besteld heb. En communiceren hierover gaat ook al niet. Bellen kost je een vermogen en emails behandelen ze ook al niet. Mijn nieuwe provider mag mij straks afmelden bij deze boeven, zullen ze blij mee zijn!

08-04-2016

Slecht internet

Online hapert de gehele dag door, in 2015 ging het nog wel maar sinds 2016 is het niet meer te doen gewoon.

• 1
08-04-2016

Slecht internet

na overgang van Online naar nieuw netwerk hebben ze mij terug gezet na 10mb betaal voor 30 mb ben er al een week er achter aan aan het gaan wordt niet opgelost Krijg steeds te horen we bellen u terug NIET dus heb voor 2 jaar snel inter net 30 mb maar krijg nu niet meer dan 10 mb. jammer dat mijn contact nog een jaar loopt anders was ik allang weg geweest.

Slechte ervaring

Sinds oktober 2015 ineens veel problemen met de internet verbinding. De klachten worden met de dag erger! Ik hou zelf van gamen en op de woensdagavond speel ik altijd een racespel met vrienden op de ps4. Voor oktober 2015 had ik wel wat problemen met traag internet maar het viel nog te overzien. Sinds oktober krijg ik steeds vaker last dat de verbinding verbreekt. Zo rond december 2015 kon ik nog ongeveer een uur gamen voordat de connectie het begaf. Nu, april 2016, kan ik nog geen 10 minuten gamen. Het gaat gewoon niet meer. Nu is dit niet het enige probleem want surfen op het internet gaat ook steeds lastiger. Steeds vaker krijg ik een dns error en kan ik even niet internetten. Vaak als ik het 10 minuten later weer probeer werkt het wel weer. Heb al meerdere malen contact opgenomen met online.nl maar de klantenservice in ronduit bagger. Voor de mensen die willen overstappen naar deze provider vanwege de lage prijzen, DOE HET NIET!

Bagger provider

slechte internet . stil staan tv beeld !

06-04-2016

Géén internet en géén service

Zowel in 2013 als in 2016 vervelende ervaringen gehad met Online van storingen, slechte modems, hoge belkosten tot géén internet, afspraken niet nakomen en géén internet.

2013: Door een kapotte zeer oude modem hebben we meer dan een week géén internet gehad en meer dan 6 weken zeer slechte internet verbinding. Uiteindelijk na heel veel bellen en wachten kwam er een monteur die direct zag dat de modem vervangen moest worden.

2016: Ik heb onze verhuizing ruim op tijd doorgegeven, maar vanaf de dag van de levering hebben we meer dan een week zonder internet gezeten. Uiteindelijk kwam er een monteur die zag dat Online het internet niet (goed) had omgezet. Toch hebben wij wel de verhuiskosten van € 30,- moeten betalen én het volledige abonnementstarief, géén vergoeding voor de belkosten van 2,5 uur.

Op 15 maart heb ik een klacht ingediend én vervolgens gebeld. Gisteren heb ik nogmaals mijn klacht herhaald. Hier heb ik nog niets op gehoord, zelfs geen ontvangstbevestiging.

Kortom als het werkt heb je geluk, maar als er iets moet gebeuren: verhuizing, modem kapot, storingen, klachtenafhandeling en meer dan heb je een groot probleem.

Slechte verbinding.

2 jaar geleden "supersnel internet 30mb" afgesloten voor 2 jaar. In die tijd nooit boven de 5mb uitgekomen. 30mb is geen garantie maar niet hoger dan 5mb is eigenlijk niet goed. Mijn modem staat ong. 12 mter vanaf het isra punt en nooit problemen gehad met hoge snelheid bij andere providers. In mijn laksheid pas na anderhalf jaar de service gebeld nadat ikzelf eerst van alles had geprobeerd n.l.: Een ander modem aangesloten om te testen. Andere kabels ( UTP cat5 en cat6, LAN cat6 en cat7, 220 2x0,75, Ethernetkaart in computer vernieuwd), Het modem 50 cm vanaf het ISRA punt aangesloten. Kortom niets hielp, dus bellen en het hele verhaal uitgelegd aan zeer vriendelijke meneer. Hij vond het ook vreemd en zou een monteur langs sturen. Deze monteur had gelijk zijn oordeel klaar ook maar zonder iets te meten n.l. kabel verkeerd en te lange afstand. Hij wilde niets van mij weten dat ik alles al had geprobeerd met andere kabels en over een afstand van een halve meter. Metingen werden door de monteur alleen aan de kant van mijn computer verricht en constateerde een snelheid van 5mb. Volgens hem was dat normaal bij een 10mb(?) profile. Ik kon hem niet aan zijn verstand brengen dat ik 2 jaar geleden een 30mb aansluiting had aangevraagd, en voor betaald. Kortom, mijn probleem is niet verholpen en tot overmaat van ramp is er extra 30 euro van mijn rekening afgeschreven voor de monteur! Ik heb mijn buik vol van on-line en dus ook opgezegd.

John Stam

05-04-2016

Neem geen online verbinding 100% slecht !

Meer dan 50 dagen probleem heeft , ze wil niet Contract af en ze kunnen probleem niet oplossen ... heel slechte bedrijf...

Toon meer Online.nl reviews