Ervaringen met Online.nl

2.0 / 10Korting bij Online.nl
  • 3% raadt dit bedrijf aan
  • 214 ervaringen
03-08-2015

1 grote rommel echt een AFRADER !

Verschrikkelijk ! Slechte service en een hele slechte verbinding. Je wordt er niet geholpen en de meeste medewerkers snappen er zelf niks van. Zij hebben geen antwoord op je vraag. Allemaal smoesjes en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik was net bevallen en dan zit je echt niet op de ellende van je provider te wachten. Beeld werd niet geleverd. Wij bellen . na een half uur in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de telefoon gekregen. Het probleem lag volgens hen aan ons, want wij hadden de inboedel volgens hen niet goed staan voor het bereik.

Daarna de afstand weer stuk, de verbinding weer weg. Na eerlijk waar, een week gebel met hun niet intelligente medewerkers hebben we eindelijk een nieuwe afstand gekregen.
De ellende was nog niet voorbij, weer geen beeld. Mijn man en ik hebben netjes gevraagd of er wellicht iemand van hun langs kon komen om te komen kijken. Dat kon, maar wel voor onze rekening. Nou dat dachten we toch niet. Na een hoop gebel zijn we eindelijk weer aangesloten. Maar de vraag is voor hoe lang.

Helaas zitten we nog een jaar aan hun vast.

ONLINE.NL IS ECHT AF TE RADEN !

29-07-2015

Bel je om je internet te beëindigen, heb je de volgende dag al geen internet meer. Ja er loopt nog een actieve internet mevrouw. Gaan de td ernaar laten kijken...als het maandag nog niet verholpen is, kunt u weer bellen. WAT? Er moet ook nog gewerkt worden aam de andere kant van de lijn ja! Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd bij Online. Ik ben lang klant geweest maar op deze manier wil ik geen klant zijn. Blij dat ik opgezegd heb. En er komt nog een officiële klacht bij ze aan wegens niet kunnen werken en ontzettend traag oplossing bieden. Mijn oplossing werd zelfs afgeketst! Daarmee waren ze vandaag al van mij af geweest en had ik weer verbinding

Prima voor elkaar!

Ik snap niet dat er zoveel negatieve dingen over worden gezegd. De oplevering en hulp bij problemen is dik in orde! Ik kon het maar niet werkend krijgen vanwege achteraf een verkeerd signaal voor internet en tv. De telefonische helpdesk heeft snel en goed geholpen. Er waren 2 monteurs nodig om het juiste signaal te krijgen. Die zijn heel snel gekomen.

Wel aan te raden. Het is kwalitatief goed, en gunstig geprijsd!

Oplichting

Door een verhuizing kan ik mijn internetabonnement niet meenemen. Ik wil opzeggen maar sta steeds 3 kwartier in de wacht bij desbetreffende afdeling alvorens op te hangen. Ze doen er alles aan om het maar zo lang mogelijk te rekken.

27-07-2015

Doen niet wat ze beloven

Alles in 1 pakket, opnames terug kijken werkt niet. Dit gemeld (2x) en ze zouden elke keer terug bellen, niet dus. Geprobeerd via opname gemist een programma te kijken, dat werkt dus ook al niet. Storingen bij het tv kijken, blokjes in beeld en het startbeeld af en toe.
Het geluid van de zenders verschilt per zender, dit is een bekend probleem bij de servicedesk en ze werken eraan, hoe moeilijk kan het zijn.
Als ik dit had geweten had ik er nooit aan begonnen

26-07-2015

Online is slecht en lever niet wat in het contract staat.

Bijna geen internet verbinding, het is zo traag, digitale tv loopt ook regelmatig vast. begint nu wel vervelend te worden. Bellen helpt niet want ze doen toch niks.

24-07-2015

Slechtste bedrijf en heel klant onvriendelijk

OP 17 juli begonnen met bellen over voicemail probleem.
Nu op 24 juli werd mij medegedeeld om maandag weer te bellen.
Beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen.
Intussen voor 40.00 Euro aan telefoonkosten gespendeerd en probleem is nog steeds niet opgelost.
Werkelijk te gek voor woorden .

Eric24-07-2015

Geen TV-ontvangst, niet de beloofde netwerksnelheid, storingsgevoelig

Ik had al sinds de oprichting van WorlOnline internet, dus heb alle overnames daarna (Tiscali, Wanadoo, Orange / T-Mobile meegemaakt. Na de overname van T-Mobile ging het mis. Klanten met @wanadoo en @orange E-mailadressen verloren die en kregen nieuwe @online E-mailadressen. Het kostte mij en mijn bvedrijven meer dan 5000 euro om alle briefpapier, briefkaartjes van medewerkers en promotiemiddelen met de vervallen E-mailadressen opnieuw te laten maken. Onlangs werd het Online abonnement uitgebreid met Online TV. Dat laatste bleek niet te werken, hetgeen na analyse van de configuratie aan de TV-decoder moest liggen. Er werd een nieuwe TV-decoder toegestuurd waarmee het probleem opgelost leek te zijn. Teruggekomen van vakantie, vorig weekend, schakelde ik de stroom naar de TV en Online Decoder aan maar bleef ontvangst uit. Daarop werden diverse testen uitgevoerd waaruit bleek dat:

– de internetverbinding in orde is
– de telefoonverbinding in orde is

Daarna heb ik van alles en nog wat geprobeerd:

Decoder ontkoppeld, algehele reset van het modem, doorlopen van het storingsmenu van de decoder en het nemen van dienaangaande acties. Doormeten van bekabeling en stekkerverbindingen. Contact met de helpdesk waarin mij beloofd werd, dat er binnen 3 werkdagen contact opgenomen zou worden voor oplossing van het probleem. Tot dusverre zonder resultaat. Na keuze van een TV-kanaal schakelt de TV-decoder in search-mode en verschijnt een donkergrijs scherm. Simpelweg live TV-kijken blijkt dus niet mogelijk. Het vreemde is, dat een TV-programma dat ingesteld wordt om op te nemen, wel opgenomen wordt en daarna ook bekeken kan worden.

Ook de klantenservice / helpdesk, kwam er, nadat diverse stappenplannen werden doorlopen, niet uit. Ik zou dan ook binnen drie dagen door de TD teruggebeld worden maar heb tot dusverre niets meer van Online mogen vernemen. Dat lijkt haast een standaard te zijn bij Online, als ik de reacties zo lees. Na 20 jaar klant geweest te zijn, laat Online mij opnieuw in de kou staan. Ik ben dan ook van plan naar Vodafone of een andere aanbieder over te stappen omdat BBC1 en BBC2 bij Online niet ontvangen kan worden en ik hier graag naar kijk. Ook bleek er, voor de zoveelste keer in de afgelopen maanden a.s maandag 20 juli weer sprake van een internetstoring m.b.t. het E-mailverkeer. Storingen komen vooral de afgelopen maanden regelmatig voor en dat kun je als bedrijf gewoonweg niet hebben. Tevens wordt de beloofde snelheid m.b.t. het nieuwe abonnement (30 Mbit sec / 3 Mbit sec upload) bij lange na niet gehaald, terwijl ik met m'n neus op de centrale zit. De laatst gemeten waardes waren 17,6 Mbit sec / 1 Mb sec upload. Dit komt overeen met de gemiddelde waardes van mijn oude abonnement. En sinds ik voor TV ben overgestapt naar Online maak ik het ook regelmatig mee, dat het beeld bevriest of “verbrokkelt” en stil blijft staan; met name bij opgenomen programma's. Heel vervelend.

Ik betaal liever meer voor een stabiel netwerk met een helpdesk die je gratis kunt bellen (zoals bij Vodafone) dan steeds weer te moeten betalen om een probleem op te lossen dat ook nog 'ns niet opgelost wordt. Het laatste advies van Online n.a.v. mijn laatste E-mail: contact opnemen met de helpdesk. Schijnbaar leest men daar niet goed want ik had al aangegeven, dat die me niet verder konden helpen. En zo wordt je bij Online van het kastje naar de muur gestuurd en blijf je (betaald) bellen.

Klaarblijkelijk heeft men bij Online geen kaas van Online Reputation Marketing gegeten en beseft men (nog) niet dat negatieve reklame bij minimaal 20 andere mensen terechtkomt die dit in hun besluitvorming meenemen. Een betere anti-reklame is er niet.

22-07-2015

Klantonvriendelijk, ondeskundig en administratieve rompslomp

Ik had een all in 1 pakket bij Online.nl.
Echter had ik iedere keer problemen met de modem en WIFI.
Daarnaast ben ik een paar keer onterecht afgesloten.
Door al die rompslomp, heb ik mijn contract eind mei 2014 afgekocht en ben naar een andere provider gegaan (en nog goedkoper uit was!).
Maar nu komt het.
Ik moest een bedrag overmaken zodat het contract afgekocht was.
Dit heb ik eind mei netjes gedaan, maar Online.nl kon dit waarschijnlijk niet waarderen daar ik naar de concurrent was gegaan.
Online.nl heeft een week na mijn betaling de afkoopsom doorgestuurd naar Intrum Justitia ter incasso (onder het mom dat ze niks hadden ontvangen).
Ik een mail gestuurd naar Intrum Justitia met een betaalbewijs.
Eerst dacht ik eind mei 2014 er vanaf te zijn, maar door dit "geintje" werd het dus eind juni 2014 dat ik dacht dat ik er mee klaar was.
Helaas te vroeg gejuicht.
2 weken geleden, 11 juli 2015 (MEER DAN 1 JAAR LATER), kreeg ik weer een schrijven van Intrum Justitia dat Online.nl de betaling van mij niet terug kon vinden.
Dus ik mail naar Intrum Justitia en kreeg (zoals altijd) geen bericht terug.
Afgelopen dinsdag weer een brief gekregen van Intrum dat de deurwaarder langs zou komen vanwege het online.nl verhaal.
Ik heb gebeld, zowel intrum justitia als online.nl voor mongolen uitgemaakt, en heb nogmaals een betaalbewijs moeten sturen.
Nu maar hopen dat ik, na meer dan een jaar, van Online.nl af ben.
Kijkend naar de periode van Online.nl:
- Klantenservice is niet deskundig en vaak ook niet netjes.
- Administratieve rompslomp.
- Een modem die je eigenlijk gewoon gelijk in de vuilnisbak moet gooien.
- Netjes als je binnenkomt als klant, haatdragend als je vertrekt als klant.
Al met al is het een eenmalige aktie van mij geweest om klant te worden bij Online.nl.
Dus mensen wees gewaarschuwd en laat Online.nl links liggen.

21-07-2015

Minachting jegens de klant

Minachting voor de klant lijkt bij Online deel van de bedrijfscultuur te zijn. Vragen en klachten worden routinematig niet behandeld, als men al antwoord krijgt van de klantenservice. Aan mailen doen ze niet bij Online, ook al is het inmiddels 2015, ze zijn louter telefonisch (de reden: 50 eurocent per gesprek). Kwaliteit van de geleverde diensten is ook ondermaats voor het bedrag dat je ervoor betaalt.

Aan ieder die zijn dienst op wil zeggen bij Online wil ik het advies geven om van tevoren een goede rechtsbijstandsverzekering te nemen dan wel op orde te hebben, en uit te gaan van een gang naar de rechter. Bewaar en documenteer alle communicatie en gegevens, maak er een overzichtelijk dossier van. Niemand zegt namelijk zomaar op bij Online.

Schriftelijk opzeggen is zeer moeilijk dan wel onmogelijk, alleen telefonisch, waardoor men dus geen bewijs heeft, laat staan krijgt van opzegging. De vraag is inderdaad of dit wettelijk allemaal toegestaan is, maar Online lijkt daar lak aan te hebben. Van wettelijk bepaalde opzegtermijnen lijkt Online zich eveneens niets aan te trekken.

20-07-2015

Rotbedrijf

Laat je niet in met deze AMATEURS! Wij hebben een abbonement bij ze gehad! Ik heb op 10 maart 2015 het abbo opgezegd. Netjes een mail van gehad! Na 1,5 maand kom ik erachter dat het abbo niet is opgezegd! Dus weer opzeggen. Ondertussen bleven ze maar incasseren. 18 mei een opzegbevestiging voor de 2e keer ontvangen. Op 23 mei een eindfactuur gehad waar ik 30,47 moet ontvangen. Dus wat gebeurt er? Eind mei weer geincasseerd! Ik heb het terug laten storten. Ik wachten op t geld maar nee hoor! Ik heb gebeld eind juni en het geld zou gestort worden! Tot op heden geen geld! Net weer gebeld, zegt die tuthola nee u krijgt 17 euro nog wat, want de maand juni moet worden gefactureerd!

18-07-2015

Nieuwe naam voor Online: Offline

Zeer slechte ervaring met Online. Tot zeven keer toe beloven ze me terug te bellen voor de afhandeling van mijn klachten. Dit is niet gebeurt. Toen ik zelf nogmaals(!) belde werd me gevaard of ik ze de nog een week de ruimte wil geven. Nu het ultimatum gesteld dat ik maandag iemand te spreken krijg om mijn contract zonder kosten voortijdig te ontbinden, een correctie van mij factuur van afgelopen maand+ vergoeding van mijn belkosten.

TIP VOOR MIJN MEDEMENS: LAAT JE NIET IN MET ONLINE! Tenzij je de behoefte hebt om met incompetent helpdeskmedewerkers te spreken.

• 4
18-07-2015

Waardeloos.

Al weken last van uitval internet en telefonie en er wordt gedaan alsof er niets aan de hand is. Waardeloze tent.

13-07-2015

Te vaak problemen

In één week 3 keer met Online.nl aan de telefoon gehangen: slechte internet verbinding, inlog scherm van de router op m'n TV en de derde keer weer slecht internet.

De eerste weken werkte alles goed en had ik nergens last van: snelle internet verbinding en goede kwaliteit TV. Maar na enkele weken begonnen de problemen. Toen ik voor het eerst belde, hadden ze m'n klantennummer nodig. Deze heb ik nooit gekregen dus ik had geen idee. Wat bleek achteraf; ze hadden m'n email verkeerd opgeschreven, dus het klanten nummer was naar een ander adres gestuurd. Na meerdere malen dit gezegd te hebben, is het eindelijk veranderd. Wat betreft het klantennummer, een keer tijdens het bellen kon ik op geen enkele manier gevonden worden omdat ik geen klantennummer had. Deze 'moest ik maar even opzoeken'. Zelfs met een mailadres of woonadres was ik volgens de medewerkster van Online.nl nergens in het systeem te vinden. Na dit te hebben gehoord heb ik netjes het gesprek afgesloten en opgehangen en opnieuw gebeld. Deze keer had ik een andere medewerker aan de telefoon en kon mij direct vinden met het gebruik van mijn woonadres. Een beetje vreemd hoe de ene medewerker mij wel kon vinden en de andere niet?

Nu heb ik steeds vaker last van problemen, afgelopen week zelfs 3 keer!
Na eerst 10 minuten aan de telefoon hangen voordat je iemand kan spreken (lijkt me ten eerste al geen goed teken) krijg je iemand aan de lijn die er minimaal verstand van heeft.

Toen ik het inlog scherm van de router op de tv zag -> Dat komt waarschijnlijk omdat u een smart TV heeft waar ook een internet kabel in zit (?). Ik mag hopen dat Online.nl dit zo geregeld heeft dat dit niet kan gebeuren.

WiFi verbinding is langzaam -> "dan moet u er een WiFi versterker tussen zetten", "mevrouw, mijn laptop staat 1 meter van mijn router vandaag, dat heeft geen zin", "ja maar dat staat toch echt in het contract."

Met zulke opmerkingen kan ik de medewerkers van Online.nl moeilijk serieus nemen en daarmee het bedrijf zelf ook.

Ik wil niet zeggen dat ik spijt heb om klant te worden bij Online.nl, maar als ik dit van tevoren had geweten, zou ik liever enkele euro's paar maand meer betalen voor een beter pakket en goede (klanten)service.

Ik hoop in de toekomst minder/geen problemen meer te ondervinden. Pas dan zal ik Online.nl positiever beoordelen.

• 5
08-07-2015

Vaak storing m.b.t. internet

Vaak storing en uitval zowel met internet en telefonie.
Online wil ook niet mee werken aan mijn anonieme telf. stalking, om dit op te lossen moet ik een ander nummer kiezen. XS4ALL biedt hierin de mogelijkheid om anonieme telefoontjes te kunnen blokkeren.
Zeer teleur gesteld dat je als jaren lange trouwe klant zo behandeld word.

07-07-2015

Redelijk

Best wel goede service na storing vriendelijk geholpen wel jammer dat het servicenummer 09009515 extra kost als je mobiel moet bellen omdat de vaste lijn niet doet.en de app voor live tv is op de i pad en iPhone werkelijk waardeloos ,loopt om de minuut vast alleen terugkijken gaat wel goed.hopelijk krijgen we daar snel een goed werkende update van zodat we deze zomer ook in de tuin kunnen genieten van goede tv.

07-07-2015

Interactive T.v

Beste heren van online

Ik durf de eerste woord bijna niet te schrijven, maar dit gaat echt nergens meer over.
Vier weken heb ik dit kastje in huis waarvan 1 week fantastisch .
De rest een lachertje bellen er word een dossier aangemaakt ik zou terug worden gebeld we hebben alleen zwart beeld.
Naar twee weken nog maar eens gebeld en ja hoor dossier kwijt.
Voor ons was dit bijna geen probleem zeer heet en met de zomerse avonden toch buiten.
Maar er werd een nieuw dossier aan gemaakt ik zou binnen drie dagen terug zijn gebeld heb nu maar niet gewacht en de derde dag zelf maar weer eens gebeld.
Eh ja sorry ja niet terug gebeld ,oh sorry en nog eens sorry!
Maar het weekend staat voor de deur, maandag gaat dit dossier gelijk naar onze technische dienst u word gebeld, maandag avond he beeld maar wacht oh weer weg weer zwart beeld .
Ja je kunt maar tot negen uur bellen in de avond.
Dat zal ook wel genoeg zijn voor die mensen daar bij Online de telefoon zal wel rood gloeiend zijn!
Even een voorbeeld hier onder!
Zal je c.v ketel maar zijn die stuk is en vier kinderen van 0 tot 8 jaar en geen warm water vier weken.
Wat zit er daar voor technische dienst !
Ben het nu echt beu heb geduld gehad had nooit bij hun de tv er bij moeten doende rest heb ik nooit probleem mee gehad ben er al tien jaar klant van MAAR INTERACTVE T.V VAN OLINE NOOIT MEER!

05-07-2015

Hufterige oplichters!

Ik was eerst tevreden klant, maar wegens verhuizing wilde ik opzeggen. Je krijgt gebrekkig Nederlands sprekende medewerkers aan de lijn, die zeggen je opzegging te verwerken. Maar dat doen ze niet!

De maand erop weer geld afgeschreven, weer over gebeld en weer opgezegd. Weer niet verwerkt, want weer hebben ze geld afgeschreven.

Ze blijven nog steeds rekeningen sturen, en opzeggen ho maar, want je kan pas opzeggen als je alle rekeningen hebt betaald! Ik heb inmiddels de incasso geblokkeerd, want ik blijft niet betalen voor iets dat ik niet afneem.

Je moet telefonisch opzeggen, dus je hebt geen bewijs op papier! Ze zeggen gewoon doodleuk iedere keer dat ze mijn opzegging verwerkt hebben. Maar dat doen ze niet.

Ik heb nu 6x gebeld hierover, en iedere keer weer met een kluitje het riet in gestuurd. Ik ben het er niet mee eens, aangezien ik opgezegd hebt! Als ik bel ontkennen ze dat ik heb opgezegd. Ik heb gevraagd of ze de voorgaande gesprekken wilde terugluisteren, zodat ze zelf kunnen nagaan dat ZIJ hebben toegezegd dat ze mijn opzegging hebben verwerkt.
Uiteraard moest de medewerker hier een aanvraag voor indienen. Dat zou hij doen, maar nee hoor... nooit meer iets van gehoord. Op mijn vraag dat ze hier schriftelijk een bevestiging van kunnen sturen, kreeg ik te horen dat hij dat niet kon. Hij kon niet mailen.... werkelijk op gek van de worden van die lui.

NIET AAN BEGINNEN! ONLINE DEUGT NIET!

• 5
04-07-2015

Niet goed op dit moment

Klantenservice stuurt nieuwe modem pas na lang aandringen.
Interactieve tv werkt niet of happerend

Internetsnelheid wel zeer goed
29 mb van de 30 en toch een km of 5 van centrale af.

Ik hoop dat ze interactieve tv zeer snel onder de knie krijgen.
Ondertussen kijken we via oude online.nl digitenne abbonement.

02-07-2015

Klantnummer 87263140

Ben klant bij online.nl sinds januari, internet werkt perfect tot nu en ben zeer tevreden. Digitale TV is waardeloos, geen zenders voor meerdere dagen af en toe, veel storingen met modem, Tv loopt vast en reageerd nergens meer op. Ik moet de modem wekelijks opstarten, anders heb ik geen tv. Nu ook weer, mis een aantal zenders. Dit is mijn laatste jaar bij online.

Toon meer Online.nl reviews
Beoordeel Online.nl