Oxxio reviews

1.9
23-03-2024

Er gelden sinds 11 maart nieuwe tarieven, maar de oude staan nog steeds vermeld.

Je krijgt een chatbot en daar moet je het mee doen.

Telefonisch onbereikbaar.

Bij contact een of ander buitenlands bedrijf wat je vragen moet beantwoorden.

Ook vaste contracten omgezet naar variabel terwijl dit verboden was.

Probleem is dat alle energieleveranciers zwengelen, dus overstappen heeft totaal geen zin.

Matthijs
06-03-2024

Verschrikkelijk slecht bedrijf. Je wordt totaal niet geholpen door de klantenservice. Nu al meer dan 40x gebeld en 25 klachten ingediend. Hier doen ze niets mee. Enorm spijt dat ik met Oxxio in zee ben gegaan.

Annabel
05-01-2024

Wat een waardeloze organisatie! Ik ben vorig jaar in juni verhuist en Oxxio denkt dat ik blijf betalen voor stroom op mijn oude adres. Ik heb in juni 2023 uiteraard meteen de verhuizing doorgegeven en dit is klaarblijkelijk achter de schermen niet doorgevoerd.

Inmiddels meermaals contact gehad met de klantenservice. En wat een incapabele medewerkers daar! Er wordt meermaals beloofd iets aan te passen, systemen werken echter niet mee, waardoor dit niet lukt. Vervolgens beloven ze om terug te bellen, ook dit gebeurt uiteraard niet. En zo blijf je maar bezig met klachten indienen in de hoop dat het eindelijk correct opgelost wordt. (Contract zojuist opgezegd uiteraard). Absoluut niet aan te bevelen om met deze organisatie in zee te gaan!

Atske
25-08-2023

Contact met oxxio is erg slecht.

Mijn ouders hoog bejaard 90+. Krijgen al weken geen contact met de oxxio. Er wordt om een niet te begrijpen reden niet meer geïncasseerd. De nota's en aanmaningskosten lopen op. Mijn vader zit elke dag urenlang te bellen maar krijgt helaas geen contact. Elke maand gaat hij naar de bank zodat er toch betaald kan worden.

Ik stimuleer ze nu om als de donder over te stappen, naar een bedrijf met menselijke service. Wat een afschuwelijk bedrijf!

Nooit, maar dan ook nooit meer de oxxio!

Ger
07-08-2023

Nieuwe klant, na 4 dagen word mijn contract ontbonden en krijg ik 100 euro boete.

Ik wil hierbij mensen waarschuwen om niet naar Oxxio te gaan, dit bedrijf heeft zijn zaken niet op orde. Telefonisch slecht bereikbaar. Mailen naar oxxio kan wel maar je moet geduld hebben als je antwoord op je mail wilt. Ik ben ruim 3 maanden bezig om een oplossing te krijgen op mijn probleem. U bent gewaarschuwd.

Maaike
13-07-2023

Beste mensen ga niet bij oxxio en als je er al wel bent controleer dan je meterstanden en nota's heel goed! Bij ons is er eerst een fout gemaakt op de jaar nota waarbij ze "perongeluk" ons jaarverbruik aan stroom verdubbeld hebben. Dit hebben ze toegegeven dat het fout was en toen hebben ze het gecorrigeerd. Dit hebben ze vervolgens gedaan met 5 correctie nota's waarvan ze zelf ook niet meer snapten hoe het zit toen we om uitleg vroegen. Er zat een vreemd verschil in met opeens 200 euro wat wij extra moesten betalen. Na uren aan de telefoon bleek dit ook een fout en hadden ze een oude nota van 1.5 jaar geleden er "perongeluk" bij opgeteld. Wij gaan zeker weg, wees gewaarschuwd voor deze oplichters!

George J.M.
15-02-2023

Oxxio houdt in termijnbedrag advies totaal niet rekening met tarieven van prijsplafond maar hanteert -nog steeds- eigen meer dan 2x zo hoge tarieven

Oxxio

Jullie voorspelling mbt termijnbedrag klopt niet. Waarom is hierin niet rekening gehouden met prijsplafond?

De tarieven waar jullie mee rekenen zijn meer dan 2x zo hoog als die van het prijsplafond en zijn dus nog steeds achterhaald en pertinent onjuist!

Waarom passen jullie je advies niet aan conform de tarieven van het prijsplafond?

Thomas Meijwaard
14-02-2023

Oxxio heeft onjuiste tarief wijziging doorgegeven waardoor wij in de piek prijzen periode de overstap maakte ter goede trouw uitgaande van een bona fida berichtgeving van de 4,5 euro bij Oxxio.

Ik vond dit al vreemd aangezien er slecht 2x per jaar tarief wijzigingen mogen worden uitgevoerd. We zijn voor 2,5 euro per m3 gas naar Greenchoice overgestapt. Nu blijkt dat Oxxio onterecht wijzigingen heeft doorgevoerd en waren onze tarieven rond de 0,7 cent bij Oxxio. Ofwel, alsnog 1,8 euro per m3 teveel betaald. (en 0,5 cent ruim per kWh.) Kortom, voor ruim 1.000 euro gedupeerd.

Oxxio wil deze tarieven natuurlijk niet vergoeden. Wij zijn ter goeder trouw vertrokken en nu blijken alleen Oxxio klanten gecompenseerd te worden. Ik noem dit onredelijk en billijk. Ben je ook gedupeerd door Oxxio voor duizenden euro's? Bel de Autoriteit Energie Markt en maak een melding.

Sas
20-01-2023

Pure oplichterij. Bij wijze van proef de verwarming een complete dag op 15 laten staan. Brrr. Vol verwachting kijk ik de volgende dag op de app die mijn slimme meterverbruik doorgeeft: 10 kuub verbruikt!, 3 kuub meer dan de dag ervoor waarin ik de verwarming gewoon op 18 had staan. Pardon? Die slimme meter gaat eruit. En wel direct.

Jop
17-12-2022

Dit zijn oplichters. Na afloop vast contract zou een los/vast contract van toepassing zijn met 1 jaar vaste tarieven. Ze ondertussen 3x de prijs verhoogd. Niet voor rede vatbaar. Na dreigingen van meerdere klanten komen ze eind januari 2023 (na 10 maanden) over de brug. Nog maar afwachten of ze een correcte eindafrekening kunnen maken.

George
03-12-2022

Heb geconstateerd dat jullie tarieven zo'n 30 % hoger zijn dan bij jullie collega's

Waarom is dit?

Als dit over een maand nog zo is, dan stappen wij en al onze vrienden over naar een andere leverancier

Dominic
25-10-2022

Zoals velen voor mij hier ook melding van maken is Oxxio zijn klanten aan het oplichten. Ik heb een onafhankelijke app die direct uitleest bij de slimme meter van Enexis. Ook kan ik dat zien in de oxxio app. Ik verbruik 40€ per maand. En zetten mijn maand bedrag op 250€. Ik heb maanden lang 92 euro betaald. Teveel dus . En wacht meer dan een maand op antwoord op mijn klacht

Danny
21-10-2022

Nou tis heel simpel heb dit jaar zeeer zeer zwaar bezuinigd heb maar op de hele jaar basis voor 600 verbruikt. Ik betaal 167 in de maand. X12 is 2004,-euro wat krijg ik terug 795. Dan mis ik nog een aardig bedrag en dan ook maand termijn bedrag van november er al af halen. Deze mensen belazeren ons. Weet je oxxio ik betaal helemaal niks meer. Als je mensen zo zwaar een poot uit trekt moeten jullie je kapot schamen

Raymond
09-09-2022

Oxxio zijn oplichters verhogen je maandbedrag in de app van 100 euro naar 396 euro dit mag niet.

Mike
29-04-2022

Ik wil Oxxio opzeggen. Online verwijzen ze naar de app en die zegt dat je het beste kunt bellen. 30 minuten wachttijd waarin meermaals wordt gezegd dat je het beste alles via de app kunt regelen. Blij dat ik ervan af ben. Althans zodra ze opnemen.

Cees
27-03-2022

Wij zijn nu voor de 2e keer klant van Oxxio en heb daar toch wel een prima ervaring mee anders zou ik een andere leverancier genomen hebben. Ik geen 2 punten in mindering omdat de app die Oxxio heeft een update heeft gehad en je raad het al.ja een regelrechte drama. Het zat prima in elkaar maar dit keer is het heel omslachtig en zal menigeen daar moeite mee hebben om daar iets uit op te maken. Oxxio waarom iets wat goed werkte weer veranderen.voor de lay-out?

01-03-2022

Na verlengingsaanbod binnen 14 dagen aangegeven via ontbindingsformulier én de chat dat wij geen gebruik maken van het verlengingsaanbod. Het verlengingsaanbod is toch in gang gezet.

Na telefonisch contact blijkt dat zowel de chat als het ontbindingsformulier bij Oxxio niet zijn binnengekomen.

Andersom werkt het allemaal wel goed. Bij Oxxio sta je als klant in de kou! Advies: Kies een andere energieleverancier!

Joke
25-02-2022

Word geen klant. Geschat verbruik op jaarnota bijna 3 keer zo groot als werkelijk verbruik. Teruglevering zonnepanelen niet verwerkt. Die kwartier telefonisch contact en geen oplossing. De chat in de app werkt niet.

JHG. Esman.

Nora
10-12-2021

I was an old client from Oxxio. Not recommended anymore! Bad service! Went Oxxion wanted the business from me to call me day and night for almost a year. I decided to come back because the App was good and I thought the customer service are helpful. Now, I can not even able to use OxxioApp or get help from any customer service. It was just because I was an old client I could not do anything about it. call and call many times no one answer the phone. finally, someone answer was not willing to help me. Tell me to delete the account by myself which I explained I could not do it there is no way to lead me into the account that able to delete it. I only have one official Gmail account. This is not possible if I could not even register or fill in my Gmail account because I was an old client before. Can you help me? He said NO! you have to do it yourself! Can you guide me? I ask again.still said no! I am feeling totally disappointed and helpless.!

Jeffrey
01-11-2021

Telefonisch onbereikbaar, wat een bedrijf zeg, mijn god.

Tot 3 maal geprobeerd iemand aan de telefoon te krijgen en na 45 min maar opgehangen, je krijg serieus NIEMAND aan de telefoon.

Meer Oxxio reviews