Schrijf ervaring Catalogus

Ervaringen met Telfort

Laag 3.8
208 ervaringen
18-08-2014

Waardeloos, al dagen geen TV, Internet en Bellen.

Wij hebben al dagen geen TV, Radio, Internet en Bellen. De kosten voor mobiel internet en bellen rijzen de pan uit, maar worden volgens de kleine lettertjes niet vergoed. De monteur zou binnen 48H contact opnemen voor een afspraak. Niet gebeurt, en maar wachten! Na 15x het servicenummer gebeld te hebben (a €0,50 per gesprek + mobiele kosten) geen oplossing en beroepen ze zich op met netwerk van KPN wat ze gebruiken en waar de fout zou liggen. Hier kunnen zij niets aan doen, informeren wat de status is bij de KPN/Telfort afdeling kunnen ze ook niet. De ARROGANTE KLANTENSERVICE meld doodleuk dat ze, na de dag van melding 5 werkdagen de tijd hebben om überhaupt naar het probleem te kijken, zonder iets op te lossen. Ook zei de klantenservice letterlijk"Telfort niet voor niets €15,- p/mnd goedkoper is dan de KPN"?! De Supervisor vragen heeft geen zin " die ga ik echt niet voor je halen" is waar je het mee kan doen! Een gratis dongel is ook niet mogelijk. SCHANDALIGE SERVICE!

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
17-08-2014

Glasvezel van telfort een aanrader

Snel gelevert, super snel, Interactieve tv werkt goed met de amino. Niets op aan te merken, Upload en Download snelheid rond de 60 mbit constant. met andere woorden prima product en laat je niet bang maken door enge verhalen als je dit product wil afnemen. Tuurlijk zal het voorkomen dat hier en daar er verstoringen zijn. Kan liggen aan je eigen netwerk thuis of dat de glaskabel niet goed is aangelegd of problemen in de wijkcentrale. Ervaring met de monteur waren zeer positief was er volgens afspraak op tijd en heeft alles netjes afgewerkt.

TIP : gebruik naar het interactieve kastje altijd een UTP kabel vanaf het modem ! nooit geen wirefree troep nemen, dit verstoord alleen maar je netwerk, mensen met een oud huis met oude bedrading voel je aangesproken.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
17-08-2014

Snelle, correcte overstap, goede dienst

Na jarenlang KPN overgestapt naar Telfort. Ik had glasvezel en een alles-in-1 bij KPN en neem nu hetzelfde af bij Telfort maar dan voor 3 tientjes (!) minder per maand. Opzegging door Telfort laten doen en alles zeer gladjes verlopen. Glasvezelmodem, router en TV decoder zijn allemaal vervangen en allemaal netjes volgens afspraak. Internet werkt als tevoren, wifi werkt feilloos, telefoon in orde en de Amino decoder is een verademing na de Motorola box. Werkt veel makkelijker en laat zich op afstand bedienen door een iPad app die ook probleemloos werkt. Frapant: Telfort tv beeld is beter als bij KPN ondanks dat Telfort het prijsvechtersmerk van KPN zelf is en nu dus betere diensten voor minder geld. Ik begrijp dat veel mensen problemen kennen maar ik ben het gelukkig bespaard gebleven. Ik heb 1x voor een simpel vraagje de helpdesk gebeld. De mensen die je soms aan de lijn krijgt zijn wel tenenkrommend. Je wordt overladen met onzin die er niet toe doet en het geeft een idee dat ze voor elke vraag wel een mooi verhaaltje klaar hebben staan. Het zijn af en toe wel flappies die je aan de lijn krijgt, maar goed. Geen echte klachten eigenlijk maar zou me wel overgeleverd voelen aan een slechte helpdesk als ik wel hinder zou ondervinden. Ik snap de negatieve reacties heel goed.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
16-08-2014

Telfort Glasvezel : Eén grote bak ellende.

Een jaar lang glasvezel-ellende meegemaakt, eerst Concepts, toen Telfort. Enkele weken zónder diensten (TV, Intenet, Telefoon) gezeten, alles, maar dan ook alles gaat fout bij Telfort, ze laten nooit wat van zich horen, je mag een duur betaalnummer bellen om ze aan de lijn te krijgen en dan nog weten ze niets en snappen ze er niets van. Tot monteurs die nooit op kwamen dagen aan toe, één grote bak ellende. Ben inmiddels terug bij Ziggo, maar mijn abo bij telfort is nog steeds niet opgezegd, ondanks toezeggingen blablabla enz. Zelfs mijn banrekening voor ze laten blokkeren. Wát een ongelooflijk slechte provider.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
14-08-2014

Zomaar een order geplaatst

Ik heb Telfort 13-08-2014 gebeld omdat mijn abonnement binnenkort afloopt en wilde graag weten welke aanbiedingen zij voor mij hadden. De verkoper van Telfort had een aanbieding waar ik wel in geïnteresseerd was maar ik wilde er nog graag even over denken. Zonder het te weten kreeg ik later een order bevestiging via de mail. Er was zonder dat ik het wist een bestelling geplaatst.

Ik heb Telfort gelijk gebeld en heb gezegd dat ik de bestelling wilde annuleren maar de verkoper wist niet hoe dat moest maar hij ging het wel even regelen zei hij. Vandaag 14-08-2014 werd de bestelling geleverd via PostNL. Weer Telfort gebeld en van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk heeft een andere Telfort verkoper verteld wat ik moest doen met het pakketje.


Telfort komt erg knullig over met verkopers die zonder dat je het weet een bestelling doorvoert. Wij hebben meerdere abonnementen bij Telfort lopen maar hierna voor ons nooit meer Telfort! Weliswaar kan ik het pakketje gratis terug sturen maar de belkosten naar de 0900 nummers zijn niet mis.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
11-08-2014

Tot dusverre OK

Sinds twee weken telfort glasvezel incl TV in huis. Omdat mijn aanvraag tijdens de (school) vakanties (in het noorden) was, afgezien van de bedenktermijn om er wat schot in te brengen. Van aanvraag tot realisatie in slechts vier weken tijd! Prima geregeld door telfort naar mijn idee.

Zelf een amino m540 aangeschaft zodat ik eveneens programma’s kan opnemen (wou daar geen vijf euro p/m extra voor betalen). Apparaat werkt perfect. IPTV van telfort is goed te noemen. Het beeld wil sporadisch weleens wat haperen. Daar in tegen is de beeldkwaliteit erg goed te noemen. Beter dan bij schotel! Heb IPTV overigens wel via een aparte en echte (!) cat6 internetkabel (ftp) lopen. Moest wel enkele beeldverbeteraars van de TV uitzetten, omdat er sprake was van (lichte) ghosting in het beeld. De natural HD, 100hz en active control van mijn philips cineos uitgezet en sindsdien geen last meer van ghosting gehad.

Download is erg goed. Met een 50 mbit (ca 6 mbyte) lijn haal ik ongeveer 3.5 mbyte. Dat is redelijk consistent omdat IPTV (met hd) ca 1,25 mbyte (10mbit) neemt. Upload viel me bij snelheidstesten erg tegen. Uitkomst was ca 800kb. Bij andere downloads via Qnap zit deze soms rond de 2.5mbyte. Kan er nog niet echt kaas van maken dus. Overall ben ik tot dusverre tevreden.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
10-08-2014

Waardeloos en frustrerend

Wat een frustratie om glasvezel te krijgen. Ik ben al sinds 2009 klant van Telfort en wou van ADSL naar Glasvezel overstappen. Super makkelijk zei ze bij het winkel. Nou dan....Ik moest 4 keer thuis zijn voor de glasvezelmonteur. Elke keer kwam iemand met een andere vaardigheid. Na aansluiting moest ik nog meer kosten maken om het draadloos aan te sluiten. Dat alle de kabels aan het modem in de meterkast moet aansluiten vertellen ze niet. Dus de keuze is flinke meters kabels door je huis trekken of extra kosten voor draadloze aansluitingen. Zelden een reactie van de service desk. Dubbelfacturering. Kosten gemaakt met telefoongesprekken, etc. Ik moet achter elke actie achter aan. Tot nu toe merk ik weinig verschil in kwaliteit van de verbinding.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
05-08-2014

Van concepts naar telfort

bij telfort snapt de klanten service niets van service concepts werkte echt veel klantgerichter maar is door telfort uit de markt gehaald

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
05-08-2014

Wat een ROT dienst

Ik snap niet dat mensen hier naar over willen stappen. Stom dat ik er zelf in ben getrapt. Eerst stap ik over, en beloven ZIJ mij om mijn huidige contract op te zeggen. Niet gedaan, dus moest dubbel betalen. Ten tweede krijg je een stomme motorola die 9 op de 10 keer gewoon vastloopt. Ik kan niet eens terugspoelen. En als je iets hebt gepauzeerd, en het toestel loopt vast, heb je gewoon pech. Kan je het hele toestel opnieuw starten. Dag opname! Je kan niet eens bellen met Telfort wat al gauw zo'n 50 cent per minuut is. Belachelijk. Ik wou dat ik bij UPC was gebleven. En mijn moeders ervaring? Laat ik daar maar niet over beginnen, zij heeft al zeker 3 weken geen TV, internet of telefoon gehad. Waardeloos TELFORT.

  • Goede review
  • Slechte review

Sya Sya
50 cent per gesprek bedoel ik. Maar toch, als je zo'n 3 keer per dag met dat *** bedrijf moet bellen, ben je al veel kwijt.
05-08-2014

03-08-2014

Goed goedkoop maar slechte WiFi

Ben in een jaar aan mijn derde modem toe, alles werkt goed alleen in de avonduren en weekenden is het internet erg traag. WiFi signaal is erg slecht om boven WiFi te kunnen gebruiken moet je het al extra gaan versterken en achter in de tuin wil het dan ook nog niet.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
21-07-2014

Waardeloos

Geen oog voor de klant, geen oog voor de problemen. Ondertussen hebben wij hier al te vaak aan de telefoon met de klantenservice gezeten. Kort gezegd kan je dus zelf de problemen oplossen en er is niets mogelijk. Veel beloftes maar weinig daden.
Ondertussen hebben wij nog steeds een onregelmatige ontvangst hier thuis wat betreft tv en internet. Toch maar opzoek naar een andere provider.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
17-07-2014

Goed!

Na jarenlang kabeltelevisie via Ziggo werd ik gek van het steeds wisselen van de zenders (zonder aankondiging) Aangezien ik wel een tevreden gebruiker ben van Telfort mobiel en Telfort internet besloot ik tot overstap naar alles-in-een van Telfort. Het zelf aansluiten was een fluitje van een cent maar de tv ontvangst liet veel te wensen over. Bellen met de servicedesk (kost je geld) en toen bleek, na lang aandringen en met behulp van het personeel in de Telfort winkel, dat men bij de centrale mijn instellingen niet goed had ingesteld. Diezelfde middag na mijn telefoontjes zijn de klachten verholpen en heb ik een snelle en stabiele verbinding (en de snelste binnen mijn postcode en tweede binnen mijn gemeente, andere aanbieder is Ziggo extra maar ik betaal 28,50 minder!)

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
16-07-2014

Zeer goed

Nu een jaar alles in 1 van Telfort. Overstap ging vlekkeloos, internet en bellen doen het goed. De 2e ontvanger in het pakket Digitenne omdat ik deze niet thuis gebruik. Maak gebruik van de extra korting i.v.m. ook het mobiel abonnement bij Telfort.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
14-07-2014

Supersnel, voordelig, zelden problemen

Enige minpunt is dat de model af en toe uit en aangezet moet worden.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
08-07-2014

Internet + bellen goed TV op PC kan beter

Sinds een paar maanden alles in 1 van Telfort. Overstap ging vlekkeloos, internet en bellen doen het goed. De interactieve Tv op alles schermen (voor mij een reden van overstap daar ik veel TV kijk op de tablet of PC) kan beter. Website en App haperen vaak, krijg op met zowel de Mac/windows/unbuntu PC vaak de melding "onbekende Fout". Website ondersteund alleen microsoft silverlight wat erg achterhaald is, neem een voorbeeld aan de jongens van NPO telfort, die weten hoe je zo'n interactieve website voor TV kijken goed bouwt. TV kijken via het bijgeleverde kastje (old skool TV) werkt overigens prima. Ik hoop dat Telfort nog aan zijn website sleutelt, het is wel een leuke feature.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
25-06-2014

Waardeloos

sinds 7 mei jl telfort internet tv tel download zou max 50 zijn kom niet verder dan 30, tv valt konstant uit was beter af bij online en digitenne morgen naar telfort winkel toe in gebreke stellen en kijken wat ze er aan doen WAARDELOOS!

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
18-06-2014

Prima stabiele internetverbinding

Sinds 9 maanden internet bij Telfort en dik tevreden: goede downloadsnelheid (12mb/s) en stabiele verbinding. Een incidentele automatisch verlaging van de downloadsnelheid door een storing wordt door tussenkomst van het webcare team vlot verholpen.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
18-06-2014

Internet ok, maar tv zeer zwak.

Sinds een maand of 7 nu overgestapt van UPC naar Telfort glasvezel. De ervaringen met internet zijn ok, maar vooral mijn ervaringen met digitale tv zijn zeer matig. Bijvoorbeeld het opnemen is echt niveau 2, want je neemt niet het programma op, terwijl dat wel wordt vermeld, maar gewoon een bloktijd. Dit in tegenstelling tot UPC, waar je echt het programma opneemt. Als het programma stopt, stopt ook de opname. Bij Telfort, kun ook max. 7 of 9 keer iets opnemen. Als een progr. na 2 keer stopt, wordt er gewoon 9 keer opgenomen:(.
Ook een punt is bijv. het kijken via de laptop. In alle reclames van Telfort wordt aangegeven dat ook online kan worden gekeken. Nergens wordt aangegeven dat dit niet geldt voor het glasvezel pakket! Ja, wel als je de helpdesk belt.
Deels misschien een punt om van te voren uit te zoeken, maar het wordt ook niet/nergens aangegeven.
Na dit jaar zijn wij snel weg bij Telfort!

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
15-06-2014

Verborgen aansluitkosten

Pas op voor verborgen aansluitkosten. Als je zo dom bent als wij door te tekenen aan de deur, laat dan de verkoper ook tekenen, met zijn aam erbij, dat alles zal werken zonder kosten en dat eventuele extra benodigde aansluitingen op kosten van hen zijn. Bij niet nakomen, contract ontbinden en geen 200 euro moeten betalen zoals wij nu.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
Mignon15-06-2014

ZEER SLECHT

Vanaf start datum contract slecht internet 2 mbit download en 50 upload. tv heeft nog nooit gewerkt ( al 4 weken niet ). al paar monteurs gehad. niemand kan het verhelpen. Ik ga het contract opzeggen of ze voor de rechter slepen.

  • Reageer
  • Goede review
  • Slechte review
Toon meer Telfort reviews
Beoordeel Telfort
12345678910

Alleen geverifieerde ervaringen worden gepubliceerd.

© 2011-2014 Ervaringen.nl. Alle Rechten voorbehouden.
Voorwaarden | Privacybeleid