Schrijf ervaring Catalogus

Laag 3.8
217 ervaringen
Epic30-09-2014

Onrechtmatige Migratie & géén signaal gedupeerde

Met dank aan Telfort zit ik sinds jl. donderdag 25 september al zonder glasvezel verbinding wat concreet betekend: géén internet, telefonie en tv.
Buiten het feit dat dit hedendaags knap onhandig is wordt ik door de fout van Telfort vooral ook (onnodig en onterecht) in een vreselijke ongelukkige situatie gemanoeuvreerd, aangezien ik mijn internet verbinding ook nodig heb voor zakelijk remote inloggen wat nu dus al 6 dagen onmogelijk is gemaakt door Telfort.

Telfort heeft (aantoonbaar) onterecht een migratie van "mijn" glasvezel lijn bij Lijbrandt uitgevoerd (lijbrandt is overigens van telfort/kpn is volgens mij), wat dus zeker niet had gemogen aangezien ik géén contract heb met Telfort. Een en ander heb ik zwart op wit. Er is mij ook telefonisch te kennen gegeven dat dit inderdaad een onjuiste/onterechte migratie is en dat er na overleg met een 'supervisor' een oplossing zou komen. NOU DAAR WACHT IK NOG ALTIJD OP! Tevens heb ik verzocht of ik hier ook een schriftelijke bevestiging van kon krijgen, al dan niet per email dat Telfort inderdaad onterecht een migratie heeft gedaan bij Lijbrandt, plus dat ik er spoed bij wil aangezien ik nu totaal onthand ben door een fout waarin ik part nog deel heb...MAAR U RAADT HET AL OOK OP REACTIE VAN DEZE 'SUPERVISOR' WACHT IK "NATUURLIJK" NOG ALTIJD!

Klantenservice? Afspraken nakomen? Oplossing bieden? TOTAAL NIKS/NIETS/NUL!
=> Terwijl telefonisch erkent is dat het een fout van Telfort is maar de klant zit met de problemen EN oplossen ho maar, ronduit schandalig...
MAAR gezien de complexiteit van het probleem moe(s)t hier intern overlegd worden met een 'supervisor' om tot een oplossing te komen, wat nou complex? Telfort is aantoonbaar FOUT, los het op OF zorg dat ik in elk geval zo lang signaal krijg, DAARBIJ kom op zijn minst volgens afspraak de toezegging na om spoedig met een passende oplossing te komen OF beter gezegd: ,,EEN REACTIE ÜBERHAUPT!'' Spoedig is natuurlijk zeker weten geen dagenlange 'radiostilte'.

Hopelijk dat er nu wel eens een keer iemand van Telfort klantgericht aan het werk gaat een mij met spoed van een correcte nette werkende oplossing komt, maar die hoop heb ik eigenlijk al opgegeven en begin mij te beraden op andere vervolg stappen, schijnbaar is dat noodzakelijk aangezien je anders bij Telfort nergens uit lijkt te komen ZELFS NIET als ze overduidelijk en aantoonbaar verantwoordelijk is voor eigen gemaakt fouten. Maar verantwoordelijkheid nemen en de gedupeerde helpen met een snelle passende oplossing komt niet voor in hun service of wat dan ook, ONBEGRIJPELIJK.

Epic Epic
AANVULLEND:

Reggefiber (infra) heeft/had (nog) niks 'gepatched', ook dit heb ik zelf uitgevogeld omdat men notabene bij Lijbrandt zelf niet eens konden vertellen waarheen mijn signaal was gemigreerd, aangezien het naar Vodafone zou moeten en die volgens hun systeem geen migratie hadden aangevraagd maar sowieso dus in elk geval (nog) geen eigenaar waren.

Toen bleek dus uiteindelijk via Reggefiber dat hun nog niks gedaan hadden (géén 'ompatching') en zodoende Lijbrandt dan dus toch ècht aan het werk moest in plaats van en maar afschuiven en maar afschuiven, toen kwam eindelijk boven water dat ze hebben gemigreerd naar/met Telfort.

DIT WAS NIET DE BEDOELING EN ZEKER NIET DE AFSPRAAK!

Ik heb eerder een voorstel gehad via Lijbrandt (zijn overigens al een onderdeel van Telfort) om te switchen naar Telfort, deze voorspiegeling om te switchen bleek onjuist dus is ook tijdig geannuleerd. RARA, ook hier wisten Lijbrandt en Telfort een puinhoop van te maken, MAAR ik heb wèl alles tijdig geannuleerd EN ik heb ook tijdig alles bevestigd gekregen van die ANNULERING (mijn alternatief is Vodafone geworden tussentijds).
Wat nu dus blijkt is dat er WEL ijskoud (intern?) is gemigreerd van Lijbrandt naar Telfort, ONRECHTMATIG dus want hier is géén opdracht van mij voor gegeven èn er is zeker géén overeenkomst over. Zowel Lijbrandt was en is hiervan op de hoogte als Telfort was en is hiervan op de hoogte, de bevestiging van annulering heb ik "uiteraard" ook op schrift.

Daarbij zou ik per 1 oktober switchen en zou mijn huidige contract beëindigd worden bij Lijbrandt, NIET per 25 september, ook schriftelijk bevestigd gekregen. Nu bleek later dat er 'lead time' zit op glasvezellijnen waarover iedereen mij verzuimd heeft te informeren, tevens ook niet valt na te lezen bij de aanvraag overigens. MAAR dit was geen probleem volgens Vodafone, dan moet je even overleggen met je huidige aanbieder of er langer signaal kan worden doorgegeven (indien deze mee wenst te werken, wat normaliter wel het geval is).
DUS overlegd met Lijbrandt, géén probleem we verlengen de duur van uw signaal t/m 10 oktober en ook dit heb ik (wel) schriftelijk bevestigd mogen ontvangen.

Dus zeg het maar, t/m 10 oktober signaal MAAR per 25 september was dus "fijn" al mijn signaal onrechtmatig afgesloten/gemigreerd en zoek het maar uit, ik onterecht gedupeerd. Vodafone kon dus ook nergens bij aangezien hun geen rechten/mogelijkheden hebben, de monteur van Guidion (infra monteur) moest worden geannuleerd door Vodafone, op basis van juist die specifieke annulering kwam het balletje aan het rollen wat een bende Lijbrandt en Telfort er van hebben.
01-10-2014

29-09-2014

Telfort te traag tijdens de avondspits

De afgelopen week consequent elke avond problemen gehad met Telfort internet. Tussen ca. 21:00 en 23:00 uur wordt de verbinding zo traag dat uitzending gemist of youtube slechts met horten en stoten doorkomt. Dat heb ik per email gemeld. Telfort stelde toen voor om op het moment dat een storing zich weer voordoet (dat was dus telkens na 21:00 uur) de klantenservice te bellen. Openingstijden van 9:00 tot 21:00 uur vertelden ze er doodleuk bij. Dat schiet dus lekker op. Wat een stelletje mongolen!
Ik overweeg nu serieus over te stappen naar XS4ALL, want met dit stelletje halve zolen wil ik eigenlijk niks meer te maken hebben.

26-09-2014

Waardeloos en onbeschoft !

Ik had jaren Telfort internet en tv en dat ging goed, maar sinds een half jaar trage verbinding en zelfs regelmatig viel alles weg. Klantenservice regelmatig gebeld maar zonder resultaat. 3 september wilde het modem het helemaal niet meer doen. Telfort vertelde dat het in onderzoek was en dat ik moest afwachten.
Uiteindelijk heb ik 14 dagen zonder internet en tv gezeten en is het nog steeds niet opgelost. Telfort geeft KPN de schuld en Kpn zegt dat het aan Telfort ligt. Toch wel erg raar voor dochterondernemingen!
Het contract heb ik per direct stop laten zetten en heb een flinke klachtenbrief gestuurd.

Riny16-09-2014

Slechte service klantendiest

Sinds 2008 klant .De eerste jaren ging het redelijk maar de laatste 2jaar valt internet steeds vaker uit .Verschillende keren met klantendienst gebeld Allerlei instructies ontvangen en die verschillende malen uitgevoerd maar het helpt geen fluit Momenteel valt de verbinding steeds weg tijdens het internetten en moet je 20 keer per dag opnieuw opstarten.

10-09-2014

Weinig tot geen mobiel Internet

Ik kan niet mobiel internetten met mijn telefoon. Er zitten al 2 nieuwe sim kaartjes in bij de klantenservice hebben ze mijn telefoon voor internet gereset toen deed hij het 1 weekje goed en nu al weer bout gelukkig loopt mijn abonnement binnenkort af

08-09-2014

TOP!

Een woord TOP! Nu ruim 2 jaar klant bij Telfort. Tot op heden geen enkel probleem gehad. En als vaste klant wordt je gewaardeerd in de vorm van bijv gratis zender pakket of zoiets dergelijks. De problemen die andere klanten hebben horen kennelijk bij de verschillende providers. Ik had juist grote problemen met UPC en ben blij dat ik daar weg ben. Het blijft een moment opname.

03-09-2014

Nooit problemen, beste prijs/kwaliteit

Ik heb alles in één van Telfort.
Perfect HD beeld en nooit problemen gehad.
Ik betaal E40,40 per maand inclusief apparatuur (2x TV, internet en telefoon)

Stef30-08-2014

Waaardellos

nog nooit zo slecht geholpen met een probleem wat Telfort zelf heeft gecreëerd. Mobiel internet op de telefoon werkt niet. Belofte om iets op te lossen c.q. te melden wordt niet nagekomen . Incidenten worden vergeten vast te leggen en terug te koppelen. (vergeten in het systeem op te nemen ! ) . Terug bellen doen ze niet aan . Kafkajaans volgens alle regels . Wegwezen daar !.

Johanna29-08-2014

Vervelrnd

Nooit beginnen aan dat hele telfort. Ze beloven veel maar doen niets. Heb 2 dagen lang in totaal negen zijn gebeld over een aanbieding op hun website waarvan ze aan de telefoon zeiden dat die aanbieding niet bestond, later ben ik teruggebeld en bleek dat zij een fout hadden gemaakt. Nu krijg ik als ik me toch aanmeld nog wat geld terug, maar ik heb geen vertrouwen in de zaak want als ik ze opbel weten ze nooit wat. En ik bel net weer over vragen over het pluspakket, weten ze wederom niet wat er op hun eigen website staat. Wat een slechte zaak. Er is mij zelfs door de klantenservice gezegd " mevrouw, u weet toch zelf ook wel dat de klantenservice alleen voor klanten is?.." terwijl ik was doorverbonden.

29-08-2014

Altijd online

Wij zijn heel erg tevreden over Telfort. Wij hebben internet via de telefoonlijn en eigenlijk nooit echt een storing gehad sinds dat het is aangesloten(dit is nu al een jaar). We hadden wel wat opstartproblemen, maar dankzij het Telfort forum en de medewerkers van Telfort was dit redelijk snel correct opgelost. Wat wij erg kunnen waarderen is het opnemen pakket voor € 5,- extra. Wij hebben hier een hoop schik mee. Wij hebben gekozen voor Telfort omdat dit toch de goedkoopste bleek na alles naast elkaar te leggen. De verbinding vind ik snel genoeg en er is geen hapering op de tv met blokjes e.d. Achteraf denk ik dat de aansluiting vanaf de telefoonlijn naar de modem niet goed was. Ik was namelijk zo "slim" om de oude stekker te gebruiken. Nadat deze was vervangen met die uit de doos en nadat er wat in de modem werd ingesteld was alles helemaal in orde! Al met al een 8 en dan hoop ik toch dat de snelheid in de toekomst nog verder omhoog gaat!

28-08-2014

Tv, internet, telefoon perfect, voorwaarden niet zo

heb nu ondertussen iets meer dan een jaar telfort glasvezel, kan me niet herinneren dat ik ooit zonder internet zat (dankzij telfort iig), Wat ik wel jammer vind is dat ik in juni 2013 contract afsluit voor glasvezel 100mbit met tv, in dec 2013 telefoon met onbeperkt bellen er aan toe voeg en daarmee blijkbaar ook mijn contract weer voor een jaar verleng, waardoor ik dus niet kon overstappen in juni 2014....

wou overstappen naar ziggo maar dat ging dus niet

verbinding is verder perfect maar 100mbit begint wel achter te lopen met de 180mbit die ziggo levert bij ons

Karim27-08-2014

Afsluiting mobiel internet

Ik had een onbeperkt mobiel internet abonnement van Telfort en ik was (dacht ik) bewust van de " Fair use policy" die overigens erg onduidelijk is en je op het verkeerde been zet (het is helemaal niet onbeperkt zoals ze wel lijken te beloven). Ik ben verder een gemiddelde mobiel internet gebruiker, 3G alleen onderweg . Op locatie van bestemmingen gebruik ik vaak WIFI. Nooit problemen gehad, tot maart dit jaar! Ik kreeg maar 1 sms van telfort met daarin de melding dat ik te veel gebruik en over hun "fair use policy" ging. Meegewerkt en mijn mobiel internet gedrag aangepast met hun advies. In april 2014 schijn ik een 2e waarschuwing te hebben gehad, heb hier nooit een sms of schrijven van ontvangen ? Nu ben ik afgesloten! Sterker nog ze vonden dat ze het recht hadden om mijn goedkope internet abonnement zo maar op te zeggen en me nu alleen duurdere abonnementen aan te smeren. Voelt als een gemene truc om van oude goedkope abbo's af te komen die Telfort niet uit komen! Onbetrouwbaar!

Gewenste oplossing:

Mij onbeperkt mobiel internet terug geven zoals het was voor de prijs waar ik een contract voor heb ondertekend in 2010 (verlengd in 2011). En samen achterhalen waarom mijn data gebruik blijkbaar in eens zo enorm uit de hand gelopen is. Ik heb ook niets aan zinloos data verkeer maar een smartphone heeft erg veel settings. Als het mij al niet lukt (ik ben vrij technisch) of de kans krijg dan vrees ik het ergste voor veel nietsvermoedende minder bekwame Telfort gebruikers die ook met dit trucje uit hun abonnement gewipt worden. Dus Telfort, wees service gericht en help je klanten data gebruik onder controle te krijgen ipv. ze in de steek te laten met hun toestel! gemiste kans dit! Karim

22-08-2014

Afschuwelijk slecht

Thuis hebben we al 6 jaar Telfort ADSL en het wordt elke paar maanden slechter... Op m'n werk hebben we Ziggo glasvezel en daar vliegen de GB's moeiteloos heen en weer, maar met Telfort ADSL thuis kom ik amper nog boven de 500 KB/sec. Zulke trage snelheden voor zo'n redelijk duur abonnement is echt niet meer van deze tijd! Bovendien ligt elke week internet wel een paar keer "eruit".
We gebruiken alleen internet thuis, geen tv-aansluiting. Desondanks gaan we toch maar overstappen binnenkort.

18-08-2014

Waardeloos, al dagen geen TV, Internet en Bellen.

Wij hebben al dagen geen TV, Radio, Internet en Bellen. De kosten voor mobiel internet en bellen rijzen de pan uit, maar worden volgens de kleine lettertjes niet vergoed. De monteur zou binnen 48H contact opnemen voor een afspraak. Niet gebeurt, en maar wachten! Na 15x het servicenummer gebeld te hebben (a €0,50 per gesprek + mobiele kosten) geen oplossing en beroepen ze zich op met netwerk van KPN wat ze gebruiken en waar de fout zou liggen. Hier kunnen zij niets aan doen, informeren wat de status is bij de KPN/Telfort afdeling kunnen ze ook niet. De ARROGANTE KLANTENSERVICE meld doodleuk dat ze, na de dag van melding 5 werkdagen de tijd hebben om überhaupt naar het probleem te kijken, zonder iets op te lossen. Ook zei de klantenservice letterlijk"Telfort niet voor niets €15,- p/mnd goedkoper is dan de KPN"?! De Supervisor vragen heeft geen zin " die ga ik echt niet voor je halen" is waar je het mee kan doen! Een gratis dongel is ook niet mogelijk. SCHANDALIGE SERVICE!

17-08-2014

Glasvezel van telfort een aanrader

Snel gelevert, super snel, Interactieve tv werkt goed met de amino. Niets op aan te merken, Upload en Download snelheid rond de 60 mbit constant. met andere woorden prima product en laat je niet bang maken door enge verhalen als je dit product wil afnemen. Tuurlijk zal het voorkomen dat hier en daar er verstoringen zijn. Kan liggen aan je eigen netwerk thuis of dat de glaskabel niet goed is aangelegd of problemen in de wijkcentrale. Ervaring met de monteur waren zeer positief was er volgens afspraak op tijd en heeft alles netjes afgewerkt.

TIP : gebruik naar het interactieve kastje altijd een UTP kabel vanaf het modem ! nooit geen wirefree troep nemen, dit verstoord alleen maar je netwerk, mensen met een oud huis met oude bedrading voel je aangesproken.

17-08-2014

Snelle, correcte overstap, goede dienst

Na jarenlang KPN overgestapt naar Telfort. Ik had glasvezel en een alles-in-1 bij KPN en neem nu hetzelfde af bij Telfort maar dan voor 3 tientjes (!) minder per maand. Opzegging door Telfort laten doen en alles zeer gladjes verlopen. Glasvezelmodem, router en TV decoder zijn allemaal vervangen en allemaal netjes volgens afspraak. Internet werkt als tevoren, wifi werkt feilloos, telefoon in orde en de Amino decoder is een verademing na de Motorola box. Werkt veel makkelijker en laat zich op afstand bedienen door een iPad app die ook probleemloos werkt. Frapant: Telfort tv beeld is beter als bij KPN ondanks dat Telfort het prijsvechtersmerk van KPN zelf is en nu dus betere diensten voor minder geld. Ik begrijp dat veel mensen problemen kennen maar ik ben het gelukkig bespaard gebleven. Ik heb 1x voor een simpel vraagje de helpdesk gebeld. De mensen die je soms aan de lijn krijgt zijn wel tenenkrommend. Je wordt overladen met onzin die er niet toe doet en het geeft een idee dat ze voor elke vraag wel een mooi verhaaltje klaar hebben staan. Het zijn af en toe wel flappies die je aan de lijn krijgt, maar goed. Geen echte klachten eigenlijk maar zou me wel overgeleverd voelen aan een slechte helpdesk als ik wel hinder zou ondervinden. Ik snap de negatieve reacties heel goed.

Toine Toine
Heb je nu glasvezel of adsl
26-08-2014

16-08-2014

Telfort Glasvezel : Eén grote bak ellende.

Een jaar lang glasvezel-ellende meegemaakt, eerst Concepts, toen Telfort. Enkele weken zónder diensten (TV, Intenet, Telefoon) gezeten, alles, maar dan ook alles gaat fout bij Telfort, ze laten nooit wat van zich horen, je mag een duur betaalnummer bellen om ze aan de lijn te krijgen en dan nog weten ze niets en snappen ze er niets van. Tot monteurs die nooit op kwamen dagen aan toe, één grote bak ellende. Ben inmiddels terug bij Ziggo, maar mijn abo bij telfort is nog steeds niet opgezegd, ondanks toezeggingen blablabla enz. Zelfs mijn banrekening voor ze laten blokkeren. Wát een ongelooflijk slechte provider.

14-08-2014

Zomaar een order geplaatst

Ik heb Telfort 13-08-2014 gebeld omdat mijn abonnement binnenkort afloopt en wilde graag weten welke aanbiedingen zij voor mij hadden. De verkoper van Telfort had een aanbieding waar ik wel in geïnteresseerd was maar ik wilde er nog graag even over denken. Zonder het te weten kreeg ik later een order bevestiging via de mail. Er was zonder dat ik het wist een bestelling geplaatst.

Ik heb Telfort gelijk gebeld en heb gezegd dat ik de bestelling wilde annuleren maar de verkoper wist niet hoe dat moest maar hij ging het wel even regelen zei hij. Vandaag 14-08-2014 werd de bestelling geleverd via PostNL. Weer Telfort gebeld en van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk heeft een andere Telfort verkoper verteld wat ik moest doen met het pakketje.

Telfort komt erg knullig over met verkopers die zonder dat je het weet een bestelling doorvoert. Wij hebben meerdere abonnementen bij Telfort lopen maar hierna voor ons nooit meer Telfort! Weliswaar kan ik het pakketje gratis terug sturen maar de belkosten naar de 0900 nummers zijn niet mis.

11-08-2014

Tot dusverre OK

Sinds twee weken telfort glasvezel incl TV in huis. Omdat mijn aanvraag tijdens de (school) vakanties (in het noorden) was, afgezien van de bedenktermijn om er wat schot in te brengen. Van aanvraag tot realisatie in slechts vier weken tijd! Prima geregeld door telfort naar mijn idee.

Zelf een amino m540 aangeschaft zodat ik eveneens programma’s kan opnemen (wou daar geen vijf euro p/m extra voor betalen). Apparaat werkt perfect. IPTV van telfort is goed te noemen. Het beeld wil sporadisch weleens wat haperen. Daar in tegen is de beeldkwaliteit erg goed te noemen. Beter dan bij schotel! Heb IPTV overigens wel via een aparte en echte (!) cat6 internetkabel (ftp) lopen. Moest wel enkele beeldverbeteraars van de TV uitzetten, omdat er sprake was van (lichte) ghosting in het beeld. De natural HD, 100hz en active control van mijn philips cineos uitgezet en sindsdien geen last meer van ghosting gehad.

Download is erg goed. Met een 50 mbit (ca 6 mbyte) lijn haal ik ongeveer 3.5 mbyte. Dat is redelijk consistent omdat IPTV (met hd) ca 1,25 mbyte (10mbit) neemt. Upload viel me bij snelheidstesten erg tegen. Uitkomst was ca 800kb. Bij andere downloads via Qnap zit deze soms rond de 2.5mbyte. Kan er nog niet echt kaas van maken dus. Overall ben ik tot dusverre tevreden.

10-08-2014

Waardeloos en frustrerend

Wat een frustratie om glasvezel te krijgen. Ik ben al sinds 2009 klant van Telfort en wou van ADSL naar Glasvezel overstappen. Super makkelijk zei ze bij het winkel. Nou dan....Ik moest 4 keer thuis zijn voor de glasvezelmonteur. Elke keer kwam iemand met een andere vaardigheid. Na aansluiting moest ik nog meer kosten maken om het draadloos aan te sluiten. Dat alle de kabels aan het modem in de meterkast moet aansluiten vertellen ze niet. Dus de keuze is flinke meters kabels door je huis trekken of extra kosten voor draadloze aansluitingen. Zelden een reactie van de service desk. Dubbelfacturering. Kosten gemaakt met telefoongesprekken, etc. Ik moet achter elke actie achter aan. Tot nu toe merk ik weinig verschil in kwaliteit van de verbinding.

Toon meer Telfort reviews
Beoordeel Telfort

Alleen geverifieerde ervaringen worden gepubliceerd.

© 2011-2014 Ervaringen.nl. Alle Rechten voorbehouden.
Voorwaarden | Privacybeleid