Schrijf ervaring Categorieën

3.7 / 10269 ervaringen
Bekijk aanbiedingen van Telfort
over Internet + tv + bellen15-11-2014

Nog geen klant

Tja zit nu bij ziggo en nooit problemen .Heb nu 90 mb en krijg op draad 92mb en ongeveer 25mb via wifi.Wilde overstappen ivm kosten maar als ik zie wat een rotzooi telfort leverd doe ik het niet.
Dank voor de revieuws.

• 5
over Internet + tv + bellen14-11-2014

Internet onderbrekingen

Ik zet regelmatig mij wifi naar telfort internet uit omdat mijn 4G verbinding via mijn telefoon (andere provider) meer zekerheid biedt dan mijn internetverbinding via Telfort thuis. Als je daar over nadenkt dan is dat eigenlijk te gek voor woorden. Ik moet helaas opzoek naar een alternatief. Met de tv aansluiting overigens geen probleem.

over Mobiel13-11-2014

Waardeloos!

Heb al bijna 2 jaar een mobiel abonnement + verzekering bij Telfort. Abonnement vervalt per Januari 2015, maar ik mocht nu al verlengen. Heb ik ook gedaan. Ondanks de verlenging per Januari 2015 ingaat, heeft Telfort me alvast de nieuwe toestel thuis gestuurd. De nieuwe toestel heb ik sinds 2 weken geleden ontvangen, maar is helaas gister gestolen. Aangifte gedaan bij de politie. Gister Telfort gebeld voor blokkering simkaart. Simkaart was geblokkeerd, maar voor een nieuwe toestel werd ik naar de Telfortshop verwezen. Vandaag bij de Telfortshop, wordt ik naar de klantenservice verwezen, want de shop kan niks voor me doen. Ik bel naar de klantenservice en wordt mij verteld, dat ik geen nieuwe telefoon krijgt, want mijn verlenging gaat pas volgend jaar januari 2015 in. Ik vraag aan de medewerker: Waarom sturen jullie mij nu alvast de toestel dan? Krijg ik antwoord: "wij sturen dat nu alvast, omdat u dit jaar nog voor volgend jaar hebt verlengd, maar het gebruik van de nieuwe toestel is uw eigen verantwoording. U beslist of u de toestel nu gebruikt of pas volgend jaar wanneer de verlenging ingaat.

over Internet + tv + bellen12-11-2014

Spijt van overstap naar Telfort Alles in 1: TV ondermaats

sinds week alles in een van Telfort.

Internet sneller: prima router
Bellen is oke

Iinteractieve TV en TV-app voor Tablet.
Daar begint mijn spijt:
Op voorhand verteld dat ik mijn bestaande digitale tuners (Ziggo) kon blijven gebruiken. Op glasvezelmodem zit idd een coaxaansluiting. Wat blijkt: Het digitale signaal over Coax is voornamelijk niet-HD. Balen als een stekker dus. We kijken
HD (keken via Ziggo) door heel het huis. Wil ik hetzelfde resultaat moet ik extra netwerkkabels leggen door heel het huis + extra ontvangers nemen: niet dus. Ik blijf Ziggo Digitale TV kijken.

De TV-app (Glashart Media) kan alleen worden gebruikt nadat je de tablet hebt aangemeld bij de digitale interactieve ontvanger (die ik niet wil gaan gebruiken).
Geen beeldvullend scherm, oftewel minder kijkplezier. Helaas kan ik de Ziggo-app niet meer gebruiken (geen internet van Ziggo).

Zeker geen financieel voordeel omdat ik Ziggo blijf gebruiken voor TV.

Dus: volgend jaar beter om mij heen kijken naar andere glasprovider. Misschien wel weer gewoon terug naar Ziggo.

Telfort biedt mogelijkheid om via

• 0

Ik raad je toch aan eerst eens de handleidingen te lezen. Ik ben ook overgestept van Ziggo, gebruik de decoders die ik ook in gebruik had en kan gewoon digitale kwaliteit krijgen. Dat is wel wat anders dan inter=actieve tv! Dus juiste frequenties insleutelen en gaan. Succes
18-11-2014

Henri over Internet + tv + bellen12-11-2014

Afgesloten na overname concepts adsl

Telfort neemt in april concepts over, alle bestaande klanten worden zo van de ene op andere dag afgesloten, zonder waarschuwing zonder bericht niks. Na bellen, ja meneer u heeft er ook geen rekening meer van gehad. Nee wat interesseerde mij dat ik wil internet, en ik wil betalen geen probleem, sluit mij weer aan, helaas dat is niet mogelijk. Telfort stopt met alle oude adsl klanten van concepts (daarvoor adsl totaal.nl)

over Internet + tv + bellen10-11-2014

Internet matig en TV ronduit slecht

Al een aantal jaren hebben wij Telfort Internet en interactieve TV in huis. De modem moet ik vaak opnieuw opstarten en soms zelf helemaal resetten. TV stoort als een gek. Vooral als we iets hebben opgenomen dan hapert het om de 5 minuten, pauzeren en play drukken helpt maar omdat nu de hele uitzending te doen...
Als je een probleem hebt komen de KPN monteurs langs, aardige gasten maar mocht je een probleem hebben die niet alledaags is dan kan je je maar beter voorbereiden op geen internet voor dagen. De langste tijd zonder internet was voor ons 2 weken. 2 Weken geen internet en TV voelt tegenwoordig toch onwennig aan. Hoe snel is het al niet meer weg te denken he.

Telfort adverteert scherp, als je niet veel eist van je provider zou je het kunnen doen. Mocht je toch iets meer willen neem dan gewoon een betrouwbaarder provider. XS4ALL ofzo, krijg je geen spijt van en van de 'gratis' Spotify genieten we ook met volle teugen.

Remon over Internet + tv + bellen06-11-2014

Slecht

van ziggo naar glasvezel telfort gegaan en in de eerste maand werkte het al slecht. hd tv werkt soms bijna nooit dus, internet zou sneller zijn en is dus niet sneller. ook valt internet regelmatig weg dus in 1 woord slecht. mijn advies ga niet over naar glasvezel want dat zijn alleen maar
lokkertjes. oja en de service van telfort is al helemaal drama.

• 4
over Internet + tv + bellen05-11-2014

3 in 1 van telfort werkt niet slecht

Ruim een jaar 3-1 van telfort. Heeft nog nooit langer dan een dag normaal gefunctioneerd. Ondanks talloze pogingen van telfort om het goed te krijgen. Het werkt niet. En dan met name het internet. Beter iets meer betalen dan telfort. Neem de ervaringen van dit forum mee!

over Internet + tv + bellen03-11-2014

Niet op komen dagen en zonder overleg de opdracht eenzijdig annuleren

Bij de verhuizing van ADSL naar Glasvezel blijkt dat er heel veel fout kan gaan en dat communiceren echt een vak is.
Bevestiging adreswijziging lukt nog, maar daarna gaat alles fout wat maar fout kan gaan.
Adreswijziging wordt eerder in gang gezet dan afgesproken, waardoor de communicatie niet meer zichtbaar is.
Wat blijkt verder: de afdelingen communiceren niet met elkaar; dat mag de klant doen. Ja, want Telfort ADSL is heel wat anders dan Telfort Glasvezel....
Na een plandatum te hebben vastgesteld erachter komen dat de vorige bewoner nog de lijn bezet hield. Hoe moet je dat weten?
Uiteindelijk gaat weer een nieuwe termijn in van ZES WEKEN! Uiteindelijk komt de monteur niet op het geplande tijdstip niet opdagen, omdat de monteur een verkeerd telefoonnummer belde. Waarom bellen als je al een afspraak gepland hebt staan? Speciaal een vrije middag genomen en dan zelf moeten bellen om erachter te komen dat zelfs de opdracht EENZIJDIG IS GECANCELD.

Nu al een bijna twee maanden verder om een adreswijziging en een overgang van ADSL naar Glasvezel te realiseren.
Vanaf moment één houdt Telfort zich niet aan de afspraken.
Telfort bood wel heel snel aan dat wij kosteloos het abonnement konden opzeggen. Wat een oplossing ! ?
Nu afwachten wat de tegenprestatie wordt, want hun voorstel om opnieuw een aanvraag in te dienen en dus ZES WEKEN weer te wachten kan je als buiten alle proporties beschouwen.
Telfort; laat je menselijke kant zien en draai 't eens om: wil jij zo behandeld worden?

Anneke over Internet + tv + bellen03-11-2014

Prutsers

In augustus kreeg ik aardige meneer aan telefoon die me heeft omgepraat om van Ziggo naar Telfort over te stappen. Het was een leuke aanbieding (leek het). Ik ben nog nooit overgestapt en ik dacht waarom niet een keer proberen. Na al m'n twijfels met hem besproken te hebben bevestigde hij dat het helemaal goed zou komen op 1 november zou het telfort abbonement ingaan zonder extra kosten te hoeven maken. Nee dus op 1 november gebeurde er niks en heel de weekend zonder telefoon internet en tv gezeten. Vervolgens na veel gebel ( extra kosten) komt er vandaag dus iemand aansluiten en wat denk je ( 115 euries ligter als alles aangesloten is ) voordelig abbonement heeft totaal geen nut en communicatie van flut. Als jaar om is ga ik zeker weer naar Ziggo

over Internet + tv + bellen03-11-2014

Waardeloze service, heel klantONvriendelijk

Door de overname van Lijbrandt door Telfort zijn wij gedwongen gebruik te maken van dit klantonvriendelijke bedrijf. Een oudere dame, die niet eens weet hoe een computer eruit ziet, wordt nu gedwongen om haar facturen via e-mail te ontvangen, of op te halen via MyTelfort.
De brief met aankondiging van de wijziging gaf aan dat er voor haar NIETS veranderde. Maar ineens belde zij anoniem (terwijl voorheen haar nummer werd doorgegeven).
Facturen kreeg ze per post (want ze heeft immers geen computer), maar Telfort heeft bepaald dat ze dat niet meer gaan doen! Zonder dat te melden. Ja, waarschijnlijk is die melding naar het e-mailadres gestuurd dat ze voor haar hebben aangemaakt...

Huh, er veranderde toch niets?!
Bel je met de klantenservice, krijg je doodleuk te horen dat Telfort de regels bepaalt en dat wij dat maar moeten slikken (slikken-of-stikken-beleid).
Hoezo klantonvriendelijk?!

Mij zien ze daar niet meer terug, ik stap over!

over Internet + tv + bellen02-11-2014

Adviesen via klantenservice kan beter

Sinds 3 oktober over gestapt naar Telfort. Alles aangesloten volgens het boekje maar had problemen met verbinding. Klantenservice meerdere malen gebeld waarbij mij aanbevolen werd een tv wandcontactdoos te gebruiken om het signaal door te geven. Zelf wilde ik de modem in de woonkamer in de telefoon aansluiting te pluggen. Dit werd mij sterk afgeraden er zouden dan storingen op treden de afstand tussen meterkast en telefoonaansluiting zou daarvoor te lang zijn nl 28 meter. Heb dus zo'n wandcontactdoos aangeschaft kosten € 80,-. Uiteindelijk ales werkend toch regelmatig blokjes storing van tv. Weer contact opgenomen waarbij geadviseerd werd tv kastje te resetten wat resulteerde in nog meer storing. Uiteindelijk besloten de modem toch aan te sluiten op telefoon aansluiting woonkamer en resultaar perfekt beeld en verbinding. Ik had mij dus de kosten
voor de wandcontactdoos kunnen besparen. Ik begrijp niet waarom er toch altijd geadviseerd wordt de modem in de merkast te plaatsen. Nu heb ik een perfecte verbinding zowel tv als internet en geen draden meer in huis.

Harley over Mobiel31-10-2014

Slechte service!

Ik heb een nieuw mobiel apparaat gekregen met een sim-kaart erbij, het activeren van deze sim-kaart ging heel moeizaam en is zeer klant onvriendelijk. Ik kreeg een code per SMS die een week geldig was. Toen ik deze code invoerde werd deze als ongeldig gezien en moest ik een uur wachten. na bellen en een uur verder gingen ze mijn sim-kaart activeren en zou die het na 10 minuten doen. nou niet dus. dus ik testen of het aan de sim-kaart of het apparaat ligt, nou het lag dus aan de sim-kaart . kan gebeuren toch? 2 dagen later kreeg ik een nieuwe opgestuurd waarna ik na instructies weer 10 minuten moest wachten en mijn telefoon moest uitschakellen etc. wat denk je? doet het nog steeds niet en de sim-kaart word weer niet gelezen. Ik vind dit niet kunnen als groot telefoon bedrijf!

Temmo over Internet + tv + bellen31-10-2014

Slechte service !

Klant vanaf 24 augustus. Spijt. Mijn internetsnelheid is zo laag dat ik m'n mail beter persoonlijk kan gaan bezorgen, lopend. Dan ben ik nog sneller. De downloadsnelheid komt zelden boven de 5 uit en de uploadsnelheid nooit boven de 0,8.
Ik krijg geen gehoor bij Telfort. We bellen u terug is dan steeds de boodschap, maar ik hoor vervolgens niets meer. Er is een maal een monteur geweest van KPN, maar dat heeft niets uitgehaald. Het probleem is er nog steeds. KPN zou weer bellen voor een afspraak maar daar hoor ik niks meer van....

Als ik anderen iets mag adviseren, neem dan zeker dit product niet.
Het is vreselijk traag en dan de service... zeer slecht. Niet doen dus.

• 3
over Mobiel23-10-2014

Bij verloren telefoon

Tijdens tweede vakantiedag in Amerika Iphone verloren. Direct gemeld bij Telfort en nummer geblokkeerd. Na bijna 3 weken ontvang ik email van Telfort dat telefoon is gevonden. Telefonisch Telfort medegedeeld dat ik nog op betreffende bestemming ben en graag contact wil met 'eerlijke vinder' om telefoon in ontvangst te nemen. Geen reactie!
Bij thuiskomst contact gezocht met Telfort, blijkt dat eerlijke vinder Telfort verzocht heeft zijn emailadres aan mij door te geven, zodat afgesproken kan worden hoe telefoon te retourneren. Jammer, jammer, jammer, twee dagen eerder was ik nog in dezelfde stad!
Uiteindelijk emailadres gekregen en vinder laat mij weten pas na 10 dagen reactie te hebben ontvangen van Telfort en vervolgens niets meer....
Uiteindelijk heeft vinder telefoon naar Nederland opgestuurd à $50 verzendkosten en € 88 inklaringskosten etc.
Had allemaal niet nodig geweest als Telfort direct had gereageerd door mij emailadres te verstrekken, zoals de vinder verzocht. Nu heeft vinder moeite moeten doen (pakketje verzenden /postkantoor) en zijn onnodige kosten gemaakt(€ 125), waarvoor ik weer in contact moet met postnl en belastingdienst/douane, omdat het hier mijn eigen telefoon betreft en geen aangekocht artikel is.
Op site Telfort deze klacht ingestuurd. Ontvangstbevestiging dat ik binnen 10 dagen antwoord ontvang.
Helaas...10 dagen verder, maar.........NIETS!
Na afloop contract voor mij geen twijfel: einde Telfort

• 3
over Internet + tv + bellen22-10-2014

Geweldige service

Vandaag geweldig geholpen door Maurice van de klantenservice van Telfort! Normaal slechte ervaringen met telefonische hulp. Deze jongen heeft bewezen dat het toch nog kan tegenwoordig! Dank. Helaas toch een minpuntje.. Dat schandalige keuzemenu waar je al een kleine 5 minuten aan kwijt bent!

over Mobiel22-10-2014

Teleurgesteld

Ik ben op dit moment nog klant bij Telfort. Ik heb maart 2013 mijn sim only abonnement verlengd naar een abonnement met toestel lease. I.v.m. het verlengen heb ik op de toestel lease een korting gekregen van 7 euro per maand over het eerste jaar.
Nu heb ik eerlijk gezegd nooit naar mijn afrekeningen gekeken. Ik kwam pas deze maand er achter dat die 7 euro nooit verrekend is. Ik heb hierover gebeld maar nu blijkt dat er geen notitie van is gemaakt en de voicelog van mijn telefoongesprek destijds is er ook niet meer. Telfort zegt dat ze deze maar anderhalf jaar hoeven te bewaren en dat ik zelf te laat hier op heb gereageerd. De automatische afschrijvingen is bewijs dat ik het bedrag geaccepteerd heb. Mijn abonnement duurt 24 maanden en het lijkt mij dat ik tijdens de duur van mijn abonnement terug moet kunnen vallen op de voicelog van destijds. Ik heb nu geen poot om op te staan. Ik wil graag bij verlenging mijn telefoon behouden maar dat kost mij ruim 90 euro. Als ik die 84 euro van hun niet terug krijg heb ik er niet veel zin in om ze ook nog die 90 te sponseren. Ik ben dus teleurgesteld en in dubio. Is er nog een manier waarop ik dat geld van hun kan terug krijgen?

over Internet + tv + bellen19-10-2014

Ontevreden

Hiervoor 11 jaar lang (bijna altijd tevreden) klant bij Ziggo, maar omdat het te duur werd heb ik besloten om over te stappen naar Telfort.

Regelmatig komt het voor dat ik traag internet boven heb. Terwijl ik slechts 4m van de router verwijderd ben. Ik heb het regelmatig aangegeven bij de Telfort winkel en iedere keer krijg ik een ander antwoordt op hetzelfde probleem. Een medewerkster was zo zelfverzekerd om te zeggen dat het niet aan Telfort lag maar dat ik een extra router moest gaan aanschaffen zodat het signaal beter kon doorkomen. Wat heb ik nou aan zo'n antwoord, ik wil gewoon snelle internet, door het gehele huis. Daar betaal ik tenslotte 40 euro per maand voor. Ik heb geen verstand van electronica en ik wil niet meer geld uitgeven dan nodig is.

Toch maar weer overwegen om terug naar Ziggo te gaan.

Dus mijn ervaring met Telfort: ONTEVREDEN.

Jacqueline Jacqueline
Hoi, ik ga hier gewoon op reageren. Een routor heeft een beperkte signaal sterkte over een oppervlakte, een signaal kan zwak worden door vloeren en electronica en al helemaal vloer verwaming en verwarming elementen.

Wat die persoon bij Telfort zegt is niet zo raar, als jij je signaal wilt behouden kan je een extra aanknoop punt voor je signaal neerzetten dmv een router extra . dit wel natuurlijk dmv een bekabeling.

Dan heeft u wél signaal maar ik zeg u eerlijk, de signaal wordt dan ook zwakker dmv, de lente bedrading. Hoe langer de lengte van de draad hoe zwakker het signaal.

Als alleen uw internet slecht is boven dan is dat inderdaad een oplossing of een betere routor te vragen met hulp (Fritzbox is 1 van de beste boxen die ik ken) van uw provider. Die kunnen best (al zeg ik het zelf) een monteur sturen.

ik hoop dat dit iets verhelderend is, ikzelf heb ook een wat ongemakkelijkere huis en het signaal is op veel plekken enorm slecht.

Dus vandaar dat ik weet dat dit wel helpt. overigens een 2e routor geeft u geen extra abonement kosten maar een 1 malige extra kosten aan een routor alleen :)
25-10-2014

Jeroen Jeroen
Sorry Jacqueline,
maar s.v.p. alleen reageren als je verstand van zaken hebt. De router heeft waarschijnlijk een draadloos en vast netwerk. Beide hebben fysiek niets met elkaar te maken.
Eerst zal Telfort deze dame/heer op eenduidige wijze moeten helpen met het bepalen van het knelpunt. Als dan i.d.d. blijkt dat het e wireless deel v.d.router het probleem is dan zou Telfort een goede oplossing tegen betaling (of niet) kunnen bieden.

Er wordt heel vaak geroepen dat het 'uw probleem' is. Waar blijft de oplossing dan ?

Mag je je geld terugvragen als de aanname van Telfort niet klopt ?
12-11-2014

over Mobiel14-10-2014

Goed, maar kan veel beter.

ik heb zowel mobiel als internet/telefonie van Telfort.
Mobiel heb ik een goed bereik, maar ze worden er niet goedkoper op in KPN handen.
Sim Only kan goedkoper en zeker voor vaste klanten.
Internet/telefonie thuis is goed, maar krijg niet de snelheid die ik wel in het modem kan aflezen.
Draadloos of bedraad maakt niet veel uit in dit geval.
Ik vind het af en toe traag internet. Bij internet problemen wordt er wel snel gehandeld, ik had kortgeleden nog een uitval, bleek kabel in wijkkast te zijn geweest.

Het beantwoorden van e-mail met tien werkdagen is niet van deze tijd meer en ik heb de indruk dat urgente mailtjes voorrang krijgen op suggesties of klachten die geen betrekking hebben op je storing.
De trage beantwoording van de mail is volgens mij om eerder tot bellen over te gaan met 0,50 cent per gesprek. Irritant ook is het lange keuze menu eer je iemand aan de lijn heb om je te helpen met een stem tussendoor of je mee wilt helpen aan de verbetering van Telfort doeleinden, zit ik niet op te wachten als ik storing heb.

over Mobiel06-10-2014

Geen of slecht mobiel internet

Sinds 27 augustus 2014 heb ik regelmatig geen internet verbinding. De telfort winkel in Arnhem heeft settings gewijzigd, waarna ik op dat moment wel weer internet had, maar op dit moment heb ik enkele malen per dag geen bereik voor mobiel internet.

Toon meer Telfort reviews
Beoordeel Telfort