Ervaringen met Telfort

3.3 / 10Korting bij Telfort
  • 13% beveelt dit bedrijf aan
  • 541 ervaringen
29-07-2016

Je krijgt bijna medelijden met de mensen die er werken, niets gaat goed.

Zolang je trage verbinding werkt overigens niets aan de hand maar probeer ze nooit te bellen. Krijg je grijze haren van.

25-07-2016

Telfort verprutst het, KPN lost het op

Aangezien ik ging verhuizen, heb ik enkele maanden geleden geprobeerd mijn Telfort-abonnement stop te zetten. Daarop werd ik gebeld door Telfort met het idee om het abonnement mee te verhuizen. Dit vond ik een matig idee, omdat er in mijn nieuwe omgeving goedkopere providers waren, waarna de afspraak werd gemaakt dat ik meteen na de verhuizing gebeld zou worden door Telfort om de eerste 3 maanden gratis te krijgen. Dit kon pas na de verhuizing omdat het Telfort-systeem blijkbaar geen twee dingen tegelijk aankan, een verhuizing en een periode met korting.

Na de verhuizing bleek het internet niet te werken. De klantenservice verbond me door met Gidion en na enkele dagen kwam er inderdaad een monteur langs. Deze vriendelijke man bleek het probleem niet te kunnen verhelpen, daar was een speciale DHZ-expert voor nodig. Deze had hij aangevraagd en men zou mij daarover bellen. Dat gebeurde niet, dus ik ben zelf gaan bellen. De DHZ-experts bleken erg moeilijk te pakken te kunen krijgen door hun eigen Gidion-collega's waardoor ik een aantal dagen achter elkaar niks voor elkaar kreeg en met veel verschillende klantmedewerkers heb gesproken die geen afspraak konden regelen. Na vier dagen kwam een van de medewerkers met het nieuwe, totaal onverwachte plan om een KPN-monteur te regelen. Hierover zou Telfort mij bellen. Natuurlijk niet gebeurd, ik moest zelf bellen, waarna er een heel nieuw verhaal werd verteld over problemen tussen de centrale kast en het huis. KPN zou ermee bezig zijn. Diezelfde dag werd ik gebeld door KPN voor een afspraak en de volgende ochtend kwam de monteur. Hij kon geen problemen vinden en vroeg zich zelfs af of het abonnement wel was meeverhuisd (iets dat Telfort mij de hele week had beloofd). Ik belde weer met de Telfort-klantenservice, die mij dit opnieuw verzekerde, maar op datzelfde moment werkte het signaal op wonderlijke wijze opeens wel. Wat een tovenarij bij Telfort. Ondertussen wacht ik nog steeds op het telefoontje om de eerste 3 maanden korting te krijgen. Fan van de service van KPN, niet fan van Telfort en Gidion

22-07-2016

Goede ervaringen en probleemloze overstap

Ongeveer een maand geleden overgestapt. Nog nooit zo'n probleemloze overstap meegemaakt. Alles liep als vanzelf. Ik heb geen snel internet dat is niet mogelijk op mijn adres alleen met glasvezel met een onbekende aanbieder dat wil ik niet. Het internet bij mijn vriend is snel maar ik merk geen verschil thuis! Het zou hetzelfde zijn als KPN alleen de prijs is veel minder. Ik betaal slechts €32.50 per maand incl €5 korting omdat ik ook een Telfort abonnement heb. Het enige verschil is dat ik op een ander adres geen live tv kan kijken op mijn mobiel en laptop en de klantenservice bellen is niet gratis. Via mail wordt je echter snel geholpen met een duidelijk antwoord en genoeg andere mogelijkheden om tv te kijken op mobiel en laptop dus voor mij blijft het Telfort.

22-07-2016

Klantenservice

Belachelijk dat je voor je eigen provider zoveel geld moeten betalen, als je de klantenservice wil bereiken "50 cent per gesprek" en dan ook nog je eigen belminuten voor problemen waar de klant zelf niks aan kan doen maar de provider!

18-07-2016

Goed

ik ben over gestapt van ziggo naar telfort geen problemen alles werkt prima .een keer een probeemje gehad door eigen onkunde .de monteur was er binnen een dag en alles mooi opgelost

17-07-2016

Geen tv geen internet slechte service

Helaas na vele telefoontjes met Telfort en de beloofde monteur die bij de centrale een kijkje zou gaan nemen... Nog steeds geen veranderingen en niet terug gebeld! Internet en tv dat om dr haverklap uitvalt en zeer slecht te vinden nummer vd klantenservice! Al met al... Zeer slechte ervaring!

Ziggo it is!

16-07-2016

Altijd opletten

in 2007 ben klant geworden en ik krijg te horen dat ik bij de abonnement 2 nummers krijg voor thuis telefonie? een gebruik ik en de andere nooit na 10 jaar kom ik achter dat de andere nummer kost euro 2.50 in de maand lachen..... omgerekend 300 euro in 10 jaar en ze zeggen sorry hoor goed ik ga zoeken naar een andere

16-07-2016

Tv kijken op alle schermen...vergeet het maar!

Op de laptop blijft het beeld steeds hangen, het geluid loopt niet synchroon dus je hebt er totaal niks aan. De tv zelf geeft steeds aan dat hij het signaal niet kan ontvangen. Moet ik dat kasje steeds uitzetten zodat hij opnieuw zenders gaat zoeken. Zwaar irritant. Kortom ze bieden niet wat ze beloven. Waardeloos, spijt dat ik ben overgestapt naar telfort.

11-07-2016

Weten niet wat ze doen en laten klant in de kou!

Vrijdag 8 juli zou op verzoek nota bene van Telfort mijn glasverzelinstallatie gemoderniseerd worden. Smorgens om 09:00u wordt ik afgesloten en de glasvezel monteur breekt de oude installatie om 11:30u af. smiddags zou monteur komen. komt niet opdagen maar beweerd aan de deur geweest te zijn wat pertinent niet waar is. Om 15:00u is Telfort niet meer instaat iets te regelen. Na 5 telefoontjes een afspraak op maandag 11e 10:00u. Monteur komt om 10:35 en constateerd dat Telfort weer eens het foute kastje geleverd heeft. Telfort zal nieuw kastje sturen waarna ik nieuwe afspraak voor monteur kan maken. Wanneer dus opgelost weten ze niet. Waarschijnlijk 2e helft van de week. GEVOLG IS DAT IK DAN BIJNA EEN WEEK ZONDER INTERNET< TV< RADIO EN TELEFOON ZIT. Eenwaardeloze organisatie die NIET AAN HAAR KLANTEN DENKT

09-07-2016

Halen en brengen

Op zich is Telfort geen slechte provider. Maar het is beter geweest. Mijn internet verbinding valt tegenwoordig geregeld weg, en alleen een reset van mijn modem kan de boel weer aan de praat krijgen. WiFi is erg traag, en zelfs via een LAN kabel houdt de snelheid te wensen over. Gisteren wilde ik een filmpje op YouTube plaatsen. Prima, al duurde het erg lang, maar ik moest vervolgens we mijn email uitschakelen en andere sites bezoeken werkte niet; mijn gehele bandbreedte werd in beslag genomen door de upload van een relatief klein filmpje. dat zijn praktijken die je zou verwachten van het jaar 1999, niet van 2016.

Als dit niet snel verbetert, ga ik op zoek naar een andere provider.

08-07-2016

Klote zooi

neem geen telfort dan kun je nog beter een verrotte schoonmoeder hebben. niks werkt normaal tv blijft hangen internet moet 80 mb zijn is maar net aan 3 mb 2e tv is niet mogelijk omdat ik daar niet genoeg signaal voor binnen krijg en als ik het licht aan doe staat de tv weer stil en buiten dat al om noemen ze dit een draadloos systeem terwijl je wel 60 euro extra moet betalen voor een kastje dat op je lichtnet aangesloten dient te worden. .Van daaruit gaat er dan een draad naar je tv toe . Draadloos dus. O ja en wil je dit niet aanschaffen dan verteld de gratis monteur je dat zelf draden moet trekken om zo d tv via de bekabeling aan te sluiten conclusie zeer slecht internet een tv die stil staat als je ergens anders je stroom in gebruik zet. en uit ergernis toch maar naar je schoonmoeder toe zodat truus daar goeie tijden kan zien. Ik ga nu dubbel betalen omdat ik een andere provider neem want zo blijf ik niet zitten Telfort bedankt

07-07-2016

Zou op 1 juli 2016 een totaal pakket krijgen van internet,tv en bellen. Hellas niets werkt,gebeld en kreeg te horen er komt een monteur dat zou morgen(zaterdag 2-7-2016) kunnen hij belt u op. Zaterdag niets en maandag gebeld en kijk ineens tv en internet maar geen vast bellen. Donderdag 7-7 geen tv en internet maar weer bellen sturen een monteur maar kunnen niet zeggen wanneer. Al met al aardig kosten gemaakt om met mobiel telfort te bellen en heb nog steeds niets.

Snelheid Internet

Ik ben al ongeveer 8 jaren lid van Telfort. Tot ongeveer 2 maanden geleden was ik altijd zeer tevreden over ze totdat ik het vermoeden begon te krijgen dat mijn verbindingssnelheid aan het zakken was. Op dit moment is mijn daadwerkelijke downloadsneldeid gezakt van 3,2 mb/s naar 2,1 mb/s. En het kan nog lager :( Als dit zo doorgaat wordt het om kijken naar een andere provider.

Perikelen met Telfort

Een maand geleden hebben we telefonisch een contract opgesteld bij Telfort voor een Alles-in-een glasvezel abonnement. De vriendelijke verkoper beloofde ons van alles: • wifi die beter werkt dan die van de KPN, door een nieuw systeem • net als bij KPN opnemen van tv-programma’s via de tv-ontvanger • Netflix via de Telfort app, voor € 7, - per maand (advies: eerst je oude Netflix abonnement opzeggen) • Een alles-in-een pakket dat veel goedkoper is dan ons KPN abonnement. In de mail met het contract lazen we: “U neemt uw telefoonnummer(s) mee naar Telfort. U kunt deze direct na het aansluiten gebruiken”. “U ontvangt een brief met uw wachtwoord” Kosten: abonnement € 56,- per maand eenmalige kosten € 30, - servicekosten monteur € 50,- Problemen: • De wifi werkt nog slechter dan bij de KPN. De tv werkt nu via een vaste kabel, voor onze computer moesten we kastje lenen om de aansluiting via het elektriciteitsnet te regelen. onze mobiele apparatuur valt steeds uit door de haperende wifi. • We hadden geen brief met wachtwoord ontvangen, dus de monteur kon onze mail niet instellen • De telefoon werkt na een hele dag nog steeds niet • Opnemen van de tv lukt niet, dit moet je extra inkopen voor € 5, - per maand • Een antivirusprogramma moet je ook later zelf downloaden: € 5, - per maand De vriendelijke klantservice medewerker van Telfort helpdesk bracht uitkomst: Na een uur bellen had hij wachtwoorden voor ons aangemaakt en onze e-mail aangesloten. Hij vertelde dat het omzetten van de telefoon 1-3 dagen kon duren! Volgens de servicemonteur ontstonden de wifi problemen, doordat de glasvezelkabel in de meterkast was geplaatst. Een oplossing had hij niet direct, misschien een wifi range extender. Extra kosten voor ons: • Langdurig bellen per mobiel i.p.v. met onze gratis telefoon • Aanschaf van 2 kastjes om internet via elektra voor onze twee tv’s te krijgen kosten: € 115, • Aanschaf van een wifi range extender (ca € 60,-) Het abonnement wordt met opname en Telfort veilig € 66, per maand. Goedkoper dan ons oude KPN-abonnement, maar het zal langduren voor we die winst eruit hebben; de eenmalige kosten lijken al op te lopen tot ruim 220 Euro. of weet Telfort een beter oplossing?

05-07-2016

VERLEGING VAN ABONEMENTEN MET FALSE INFORMATIE

Mensen hebben gebeld met offertes over nieuwe toestel of bundels. Ik heb nee gezegd en ik had een abonement zonder internet in het buitenland. Met de verlenging van abonement de telefoniste heeft dit niet uit gedaan en dan voor eerste 2 dagen van mijn vakantie kreeg ik 80 euro faktuur. Ze zeggen: we hebben sms gestuurd, contract gestuurd, enz. Maar het verlenging was onder hetzelfde condities: geen internet in het buitenland.

05-07-2016

Zeer bedreven om opzeggen te ontmoedigen.

Let op mensen met het aansluiten van een Telfort abonnement. Het opzeggen hiervan kan maanden duren en het is zelfs zo dat ze zomaar een compleet nieuw contract op je naam aansluiten. Zonder handtekening! Je kan niet via de website opzeggen, dat moet schriftelijk. Als je het schriftelijk hebt gedaan krijg je een email met afwijzing van je verzoek, maar reageren op deze email is niet mogelijk. Ook als je hierna je spullen hebt opgestuurd naar ze, valt het kwartje niet dat je geen gebruik meer wil maken van hun zeer ondermaatse diensten. Wanneer je dan een winkel bezoekt, kunnen ook zij je niet helpen en zie je tot over maat van ramp dat ze een compleet nieuw contract hebben aangesloten op je adres. Daarna via Facebook geprobeert om het issue weer aan te kaarten via een prive bericht, dan nog moet je opnieuw vanalles sturen én opnieuw kunnen ze je niet helpen met het afsluiten van het contract. Erg lastig allemaal...lijkt me een geschikt Kassa item dit.....

01-07-2016

Eigenwijze telfort

Na bij aanvang al een aanvaaring gehad te hebben met de klanten service komt dit regelmatige terug Je betaald bv voor een extra muziek zender pakket verdwijnen er zomaar zenders Je betaald voor een opname pakket is er niet normaal naar te kijken moet altijd truc uithalen om te kijken Diverse keren defecte afstand bediening ,modem ect wat kapot gaat ,stilstaand beeld slecht geluid ,traag internet Laten je allerlei testen doen bellen terug of reageren niet op mails ect En geven dan leuk toe dat het bekende klachten zijn Een nieuwe modum sturen doen ze niet moet een monteur langs komen Alsof de kabels die niet verplaatst zijn door de kabouters zijn vernield Weken niet goed gebruik kunnen maken waar je voor betaald Nu helemaal zonder Als je zeg wordt tijd voor een andere provider is het antwoord dan ga je toch Trouwe klant met tv internet bellen en gsm abonnementen Is dit de dank

01-07-2016

Klantenservice is er niet voor de klanten

Ik ben tijden bezig geweest om de incassodatum voor mijn abonnementsgeld voor Telfort aan te passen volgens mijn wensen. Dit werd steeds toegezegd, maar gebeurde niet. Na nog een keer mailen werd een warrig verhaal gehouden over hoe Telfort incasseert. Bij vragen moest ik maar de klantenservice bellen. Dus voor de zoveelste keer, nu telefonisch, uitgelegd wat ik wilde. Telfort vertelt alleen maar wat NIET mogelijk is (en alles ligt overigens aan 'het nieuwe systeem'), maar er wordt niet meegedacht om te zien wat er wel mogelijk is. Toen ik mijn onvrede over die klantonvriendelijkheid uitte, kreeg ik een neerbuigend "ja hoor mevrouw". Wat een rottent. Zelfs Ziggo doet het beter. Telfort leeft qua klantenbenadering nog 50 jaar terug.

30-06-2016

Betaal voor 80 Mbit/s krijg vaak maar 20 Mbit/s

Heel leuk en zo dat goedkope internet, maar je hebt er werkelijk niets aan. Vorige maand van een 20 Mbit/s overgegaan naar 80 Mbit/s, en het is een tijdje redelijk geweest. De laatste tijd is het echter zo instabiel als de pest, altijd als ik het eens test haal ik niet eens de 30 Mbit/s, en dan nog niet eens stabiel, nee dikke dips van minuten lang dat het naar 8 Mbit/s zakt. En dat elke dag. En ja, ik het wel boven de 60 Mbit/s gemeten, maar dat is nog steeds níét de beloofde 80...

30-06-2016

Geen vaste prijs

Internet is heel erg langzaam. Maken leuk reclame voor vaste lage prijs maar ben van 17,50 euro 3,5 jaar geleden naar 17,85 euro naar 19 euro en sinds deze maand naar 22,49 euro gegaan.

Toon meer Telfort reviews