Aegon reviews

2.5

Edson
11-12-2015

Slechte comminucatie

Ben je een paar dagen te laat met betalen , word je verzekering stop gezet

Milly
07-12-2015

Slecht bedrijf doet er alles aan om niet te betalen

Haard valt van de muur met als gevolg schade aan de muur, antieke kolenkit, haard, laminaat. Schade gemeld bij de Aegon en die wil alleen het laminaat vergoeden omdat de rest volgens hen onder de opstal valt.

Volgens het Verbond voor Verzekeringen valt een losse openhaard onder de inboedel. De haard is los kan zo meegenomen worden (net als een tv hangt hij aan de muur) en kan op ieder plaats weer op gehangen worden. Net als een tv, schilderij enz. De haard zit niet nagelvast aan de woning en maakt daardoor geen onderdeel uit van de woning. Een vaste openhaard dus wel. Een gashaard, die wel onder de inboedel valt, moet veel meer moeite gedaan worden om weggehaald te worden dan deze haard.

Nu wil Aegon alleen de schade aan het laminaat betalen omdat de rest onder de opstalverzekering valt (en die heb ik niet bij hen lopen). De opstal zegt, uw haard is gewoon een losse huiskamer inrichting zoals een tv en andere woninginrichting die je ophangt. Dus dit is voor de inboedel.

De Aegon gaat ook tegen de richtlijnen van het Verbond van Verzekeringen in. Deze haard word ook door hen genoemd als Inboedel bovendien is de rest gevolgschade wat niets met de opstal te maken heeft. Dit verhaal werd ook door Independer bevestigd.

Ik ben hier nog niet klaar mee en ik raadt u aan om bij Aegon GEEN verzekeringen af te sluiten want ze doen er alles aan om niet of zo min mogelijk te betalen. Uiteraard innen ze wel uw maandelijkse premie.

Yasenya
19-11-2015

Ontzorgen of meer last bezorgen na schade.

Op 10 oktober 2015 hebben we geconstateerd dat er lekkage was vanuit onze badkamer, zichtbaar in het plafond van onze woonkamer.

Wij hebben gebruik gemaakt van de optie dat de verzekeringmaatschappij Aegon de schade laat herstellen.

Na onderzoek via een lek detectie bureau is er geconstateerd da t de douche hoek gesloopt moest worden omdat er lekkage was in de afvoer leiding.

Op maandag 9 november is de ingehuurde aannemer door Aegon gekomen om te starten met de werkzaamheden.

Prognose was dat ze donderdag (4 dagen later klaar zouden zijn met de herstel werkzaamheden.

Tijdens de sloop op 9 november hebben we geconstateerd dat de douchebak beschadigd was(er was een klein stukje af van de douchebak, was mogelijk ontstaan tijdens de sloop werkzaamheden).

We hebben aan de bouwvakker aangegeven een nieuwe douche bak te willen plaatsen om zo problemen in de toekomst te voorkomen, deze gaf aan deze kapotte douchebak te willen plaatsen, mijn vrouw had duidelijk aangegeven dit niet te willen en indien het moet wij de douchebak zelf zouden aanschaffen.

De bouwvakker werd agressief en niet voor rede vatbaar , deze gaf aan de douchebak niet te hebben beschadigd en dat hij de oude douchebak zou gaan plaatsen,

Mijn vrouw heeft mij erbij gehaald , ik heb hem aangegeven een nieuwe douchebak te willen en dat ik het wel zou gaan aanschaffen, de bouwvakker bleef bij zijn standpunt en gaf aan dat we moesten stoppen hem te beschuldigen anders zou hij zijn boel in pakken en weg gaan, ik heb aangegeven dat het zijn keuze was, en dat we een klacht zouden indienen bij zijn baas. Hij is uiteindelijk niet weggegaan.

Wij hebben daarna zijn baas gebeld deze gaf aan te blijven bij de standpunt van zijn bouwvakker, ook als wij een douchebak zouden kopen was dat geen optie.

Mijn vrouw werd geschoffeerd door de telefoon , dat ze niet goed Nederlands kon , niet begrijpen , etc. etc.Ik heb de beste man gebeld en aangegeven dat ik niet hier gediend van was en dat ik hem niet meer over de vloer wilde hebben, en dit neer te leggen bij Aegon.

Aegon gebeld en aangegeven dat we een nieuwe hersteller willen, en gingen akkoord en zouden een nieuwe hersteller benaderen.

En onze klacht in behandeling nemen.

De volgende dag heb ik de aannemer gebeld , omdat ik de douchebak terug wilde hebben(ze hadden hem meegenomen) om een identieke douchebak zelf te kopen, zodat als de nieuwe hersteller zou komen wij de douchebak al in huis zouden hebben.

De aannemer was verbaasd omdat hij niet op de hoogte was van het voorval met de bouwvakker(de bouwvakker was ingehuurd via een extern bedrijf, installateur)

Hij vroeg mij om hem de kans te geven dit op te lossen en beloofde mij , indien ik dit zou doen hij meteen de volgende dag met herstel werkzaamheden zou beginnen, we moesten wel bij Aegon zijn naam zuiveren en aangeven dat we met hem wilden verder gaan.Hij zou dan ook de volgende dag een nieuwe installateur sturen.

Mijn vrouw vond dit geen goed idee, maar ik gaf aan dat we correct moeten omgaan met deze aannemer omdat de schuld mogelijk niet bij zou liggen, en hem hierin niet moeten benadelen.

Mijn vouw heeft aegon gebeld, en het bovenstaande uitgelegd.

Een dag later heb ik de aannemer gebeld om door te geven dat we bij aegon de situatie hebben uitgelegd, en gevraagd wanneer hij ging start, deze gaf aan pas dinsdag te komen (let wel het was woensdag), en dat hij de zelfde installateur ging sturen die ons geschoffeerd heeft. Waarop heb aangegeven dit niet te willen en dat hij conform afspraak een andere installateur maar moest sturen en dat ook de afspraak was meteen te starten. Hij gaf aan niet meteen te kunnen starten

En dat hij dinsdag geen andere installateur te hebben, en ik maar moest doen wat hij wilde.Ik heb onder protest aangegeven, dat dit niet conform afspraak was en eenzijdig de afspraken aan het veranderen was,.

De afspraak was dat hij dinsdag zou komen.

Heb Aegon hierover gebeld, deze gaf aan nadat het herstel was een klacht neer te leggen over deze aannemer.

Dinsdag afgewacht , de aannemer is nooit gekomen.

Aegon tig malen gebeld , deze zeggen dat we maar moeten afwachten, nu zijn we inmiddels 2 weken zonder douche ruimte(douche ruimte is een bouwput),Aegon doet er niks mee,

De aannemer had nooit de intentie om de herstel werkzaamheden te hervatten, maar wilde alleen door ons zijn naam te zuiveren.

Nadat we tig malen hebben gebeld , tot nu toe geen reactie.

Wij zijn een gezin met 2 kinderen en zijn sinds 10 oktober bezig met deze schade.

Wij hebben gekozen voor Aegon , omdat zij dit soort zaken uit handen nemen en coördineren zodat wij geen hinder van hoeven ondervinden.

Echter heeft het ons niet ontzorgt maar zijn we meer met lasten opgezadeld.

Ik adviseer om in dit soort zaken niet meer het proces uit handen te geven aan Aegon maar zelf de regie te nemen over welke hersteller langs komt.

Je wil toch geen mensen over de vloer hebben die alleen maar uit zijn op in jullie huis te bepalen wat wel kan en niet in het belang van hun voordeel.

Ik ben aan het overwegen om naar een andere verzekeraar over te stappen.Uiteraard zal ik als het nog lang duurt de schade Herstellen, nadat ik een jurist erop zet.

Adriaan
18-11-2015

Super

tv schade gelijk doorgegeven aan aegon snel en vriendelijk geholpen zowel telefonisch als mail schade is binnen een week afgehandeld. super ben er erg blij mee dat ik zo snel geholpen kon worden ondanks de drukte.

gr a dijkstra.

Diana reininga
02-10-2015

Boos teleurgesteld

We hebben 4 jaar geleden lekkage gehad in de huiskamer in tplaffond het kwam uit de badkamer en hebben het direct gemeld er kwamen 2 mannen kijken en ze gooiden het op de kitranden maar die waren vervangen dus dat kon niet. Het werd afgekeurd mijn man geeft de hele badkamer vervongen kosten 5000 euro en komt erachter dat de leiding het probleem was maar dat konden we niet eerder zien dan dat de tegels eruit waren hebben de hele badkamer gestript. Door dat het in de kamer is gaan lekken krijgen we geen vervolgschade uitgekeerd. Het zat ons toen al niet lekker hebben alles nog keer voorgelegt moesten de stukken, foto s en offertes maar opsturen en nu zeggen ze dat het te lang heeft geduurd .Waarom zijn wij nog verzekerd bij de aegon ons vertrouwen is enorm geschonden en overwegen op zoek te gaan naar een andere verz maatschappij. G hofstede

Jack
16-09-2015

Onweer harde knal mijn hond loopt door de hor

Schade 150 euro

Krijg ik niet vergoed want mijn hond valt niet onder de verzekering.

Ga er weg.Kloten bedrijf

Zoran
03-09-2015

Prima geregeld

Bij mij is er ingebroken. Apparatuur, sieraden, geld en kleding meegenomen. Letterlijk een ravage achtergelaten. Schade aan de deur en aan de meubelen. Alles is snel en professioneel opgepakt. Deur is gerepareerd naar originele staat en alles is vergoed. Geld stond binnen 3 weken op rekening. Top service!

Judith Klostermann
21-06-2015

Aegon is zunig ten koste van de klant en ondermijnt een goed systeem

mijn ouders zijn al jaren verzekerd bij aegon, ze betalen 1000 euro per jaar voor hun inboedelverzekering. nu is na 40 jaar voor het eerst ingebroken en nu wil aegon niet bij de politie het procesverbaal opvragen omdat dat ze 9 euro kost. mijn ouders moeten het zelf doen want dat is gratis en dan naar aegon opsturen. maar mijn vader is dement en mijn moeder durft niet weg nu de deuren stuk zijn. dus nu moeten wij als kinderen vrij vragen en naar mijn ouders rijden om dat procesverbaal te bemachtigen. de politie heeft dat opvraagsysteem speciaal gemaakt voor de verzekeraars maar 'aegon werkt niet met dat systeem'. liever laten ze de gedupeerde mensen nog wat extra tobben.

Jannink
08-05-2015

Zeer prettige ervaring!

Heb i.v.m. de situatie in Nepal beroep gedaan op de annuleringsverzekering.

Goed en snel afgehandeld waarvoor dank.

M.
17-04-2015

Geen reactie!

N.a.v. een brief m.b.t. een adreswijziging (welke ik nooit heb doorgegeven?!), gebeld met Aegon, na 10 minuten in de wacht gestaan, besloten om een e-mail te sturen via een antwoordformulier op hun site. Automatisch bericht gekregen dat ik binnen 2 werkdagen antwoord zou krijgen. Nu, na 10 werkdagen nog steeds geen reactie. In de tussentijd een nieuwe e-mail gestuurd, maar wederom geen reactie! Zeer teleurgesteld!

H Jansen
23-03-2015

Zeer snelle en prettige afhandeling van schade

Vrij kort na het afsluiten van de reisverzekering bij Aegon moest ik al een beroep doen op de annuleringsverzekering. De afhandeling ging echter heel prettig en efficiënt. Prima service!

T van Os
03-12-2014

Waardeloze maatschappij die zich niet aan zijn eigen regels houdt

Ik had een huisdierenverzekering afgesloten in september, en ben toen ook met de kat naar een dokter geweest, daar werd op dat moment een lichte Ontsteking aan haar oortje geconstateerd, dit heb ik uiteraard niet gedeclareerd want de eerste maand keren zij niet uit, vrij logisch. Ik moest in oktober terug komen voor controle, maar twee dagen voor de afspraak begon de kat ineens behoorlijk te niezen. dit uiteraard laten checken, zij bleek een poliep in haar neusje te hebben. Dus geld geleend voor de operatie en meteen laten verwijderen. Mooi dat ik nu een probleem heb, Want Aegon keert gewoon fijn niet uit omdat de poliep er volgens hen al zat. op die manier kan ik ook verzekeringen afsluiten. wat doen ze bij brand, niet uitkeren omdat ik de kaarsen al in huis had? uiteraard onmiddellijk al mijn verzekeringen bij Aegon weg gehaald, hoe moet ik nou op zo,n bedrijf vertrouwen? Dus wat mij betreft geen aanrader

Danny
27-10-2014

Kroodle

Verzekering voor je mobiel heb je niks aan. Tot 2 keer toe is mijn verzekering onterecht geweigerd. 1 keer omdat mijn mobiel in een huis kapot ging en de 2e keer omdat ik een week had gewacht. Deze verzekeringsmaatsvhappij zoekt duidelijk de gaatjes op om niet uit te keren.

Nadat ik mijn beklag deed hebben ze ook nooit geprobeerd de situatie te begrijpen en mij als klant tevreden te stellen. Al Tot al NOOIT MEER

Ingrid
04-10-2014

Goeie snelle service

mijn tv viel om en bleek stuk te zijn. ik heb direct aegon gebeld en een schade gemeld. Binnen 1 week was alles afgehandeld en kreeg ik het geld op mijn rekening gestort.

Ik had nooit gebruik gemaakt van mijn inboedelverzekering wist ook niet eens dat schade door eigen schuld verzekerd was. Top verzekering!

Jacki
12-08-2014

Waar voor mijn geld

Ik betaal al jaren premie maar heb nog nooit schade gehad. Nu had ik wel een aanrijding en aegon heeft het goed opgelost. Nu weet ik waarom al die jaren een bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven

Jacki
11-08-2014

Goed geholpen

Tijdens het noodweer van een afgelopen week heb ik een aanrijding gehad. Contact opgenomen met Aegon omdat de schuld bij mij lag. Aegon heeft mij vriendelijk en snel geholpen bij de afhandeling van de schade ect. pluim voor dit bedrijf!

Ralph
20-01-2014

Niet tevreden

Heb een inbraak gehad en verzekering bij Aegon. Tot nu toe blijft men alleen brieven sturen met telkens dezelfde vragen, terwijl reeds meerdere keren de antwoorden op de vragen gegeven zijn. Telkens als ik een brief ontvang kan ik weer 3 weken wachten op antwoord. Dat is hun gemiddelde doorlooptijd. Dus ik ben niet tevreden hoe ze dit bij Aegon afhandelen....

18-12-2012

In april 2012 is er een vrachtwagen achteruit tegen mijn auto gereden. De schade is gerepareerd, doch aegon houdt Euro 200 in bij hun betaling aan het schadebedrijf, Care in Rotterdam Alexander. Dit bedrijf stuurt mij nu de rekening, die ik maar heb voorgeschoten omdat zij met van alles dreigden. Diverse malen gebeld met Aegon en nog nooit zoveel smoezen gehoord. Het ongeluk was duidelijk niet mijn schuld, maar 8 maanden na dato wacht ik nog steeds op mijn Euro 200.

03-04-2012

Prima dienstverlening!

In maart was bij een ongeluk mijn pas 1 jaar oude auto volledig total loss verklaard. Ik had slechts een gebroken arm dus dat viel gelukkig mee. Na het ongeluk heb ik uitteraard contact gezocht met aegon die al eerder was ingelicht. Ik werd goed en vriendelijk geholpen door de mevrouw aan de telefoon. Ze leek erg geïnteresseerd in hoe het met mij was wat ik persoonlijk kan waarderen.

Omdat ik een autoverzekering bij aegon met vervangende auto heb kreeg ik dus tijdelijk een auto tot mijn nieuwe auto die ik nu als vervanging heb gekregen voor mijn total loss auto. Eigenlijk heb ik niets aan te merken op Aegon. Ik zag nog geen ervaringen met de Aegon autoverzekering terwijl deze prima is! Bij deze dus.

24-01-2012

Betreft lijfrenteverzekering; woekerpolis. Aegon heeft na beëindiging van deze polis bij voortduring verkeerde informatie verstrekt en moest dit herstellen. Pas na lange tijd en veel brieven later eindelijk duidelijkheid over samenstelling afkoopsom. Tot dusverre geen informatie over compensatieregeling ondanks toezegging Aegon om dit in 2011 te geven. Klacht bij directie blijft onbeantwoord. Nu klacht bij KiFiD. Nooit meer Aegon!