Aegon reviews

2.5

Vincent
05-01-2020

Sprintplan koersplan

Ernstig benadeeld in het verleden met koersplan en sprintplan, een een oplichter altijd een oplichter!

Carina
18-12-2019

Doorlooptijd van 6 wk voor verkrijgen definitieve aflosnota

In november 2013 hebben we 30 jarige annuïteiten hypotheek bij Aegon afgesloten, tegen 3,9% (10 jaar rentevasteperiode).

Omdat de hypotheekrente nu laag staat en we een bouwdepot willen voor een aanbouw, hebben we besloten de hypotheek over te sluiten. Op 4 december heb ik online formulier ingevuld voor spoed aflosnota. Die heb ik uiteindelijk ontvangen op 16 december (8 werkdagen later).

Vervolgens wil ik definitieve aflosnota hebben i.v.m. geplande passeerdatum van 31 december 2019. Aegon geeft aan dat niet te redden, want ze hebben 4 weken nodig om definitieve nota op te stellen. Met als gevolg dat we pas volgend jaar kunnen passeren, en daardoor lopen we fiscale voordelen uit 2019 mis.

Wat een logge/trage organisatie. Ik wil daar nooit mee zaken mee doen.

PS: het personeel is overigens wel vriendelijk.

18-12-2019

Waardeloze service en onduidelijke informatie

Ik raad Aegon zeer sterk af. Lees veel vergelijkbare ervaringen. Ik ben al ruim een jaar bezig met het stopzetten met mijn verzekeringen. Dit begon met de WA: deze had ik namelijk al heel lang lopen. Op de een of andere manier zijn de betalingen hiervan misgegaan en zonder waarschuwing kwam ik er tijdens een calamiteit achter dat ik niet meer verzekerd was! Best pittig. Sindsdien wil ik alles stopzetten maar gek genoeg lukt dat ineens niet. Niet betalen dan, dat werkte met de WA ook? Nee daar zitten ze nu bovenop en wordt er gedreigd met een CIS registratie.

Corine
14-12-2019

Geweldige service

Wij moesten ivm ernstige ziekte van mijn vader onze vakantie annuleren.

Ik werd zeer begripvol te woord gestaan en de "schade" werd heel snel en soepel afgehandeld. Er werd zelfs een prachtige bos bloemen thuisgestuurd. Voor mij kan aegon niet meer stuk. Hulde!

Ed
22-11-2019

Ik zit vast

In jaar 2013 een hypotheek afgesloten bij aegon, in het begin allemaal gouden beloften zodra je handtekening onder contract zet drrid alles om.

meerder malen gebeld voor advice mijn tel nummer wordt genoteerd de bedoeling is terug bellen, soms 3 maanden wachten uiteindelijk geen contact.

Ik word moedeloos van, zelfs gisteren hoofdkantoor gebeld klacht ingediend maar aegon contact persoon reageert niet.

Echt jammer dat ze op die manier met klanten om gaan.

Alex
19-11-2019

Ik raad Aegon af, door de lakse en meest slechte manier van communicatie.

Bij mij was ingebroken, en ik deed beroep op mijn inboedel verzekering bij Aegon. Ik ben in mijn leven nog nooit zo laks en slecht behandelt als klant van een verzekeraar. De interne communicatie bij dit bedrijf is zo slecht dat het bijna lijkt of ze nog met postduiven werken die af en toe niet aankwamen. En vervolgens spreek je bij iedere keer dat je belt een ander persoon die dezelfde achterlijke vragen stelt, en aan het einde van het gesprek heb je het gevoel dat je minder weet dan voor dat je belden. Op dit moment ben ik nog steeds niet geholpen en ben ondertussen alweer 7 maanden verder, het was al erg genoeg dat er was ingebroken bij me. Om dan ook nog op deze manier behandelt te worden vind ik echt onprofessioneel voor een bedrijf dat deze producten aanbied.

Ad
06-11-2019

Lijfrenteverzekering

Nu mijn lijfrenteverzekering vrij is gekomen weigert Aegon tot uitbetaing over te gaan.

Na 2 maanden correspondentie geeft men nu toe dat het voor mij niet mogelijk is een betaalrekening te openen bij Aegon voor het uitbetalen van de lijfrente.

Dit omdat ik naar het buitenland ben verhuisd. Hier heb je dus jarenlang voor gespaard maar naar je geld kun je fluiten. Bijzonder kwalijk dat dit zomaar kan.

Daarom advies voor mensen die van plan zijn een dergelijke regeling aan te gaan met Aegon en je hebt plannen om later naar het buitenland te verhuizen,

doe dit niet via Aegon want je loopt het risico dat je je gespaarde geld kwijt bent.

Cees
23-10-2019

Extra hypotheek aflossing wordt tegengewerkt

Al jaren los ik 10% extra hypotheek af. Dit jaar komt de betaling retour. Navraag bij de bank blijkt de rekening te zijn opgeheven. Helaas was het voor Aegon te veel moeite om zijn klanten hiervan op de hoogte te stellen. (Wel krijg je steeds bericht als er weer een nieuwe adviseur is aangesteld e.d.) Navragen wat het nieuwe banknummer is. Dat is er niet het kan nu alleen via mijnaegon inlog.

Oké aanmaken. Zoeken worstelen door veel pagina's eindelijk bij de aflossingspagina. Het overzicht klopt voor geen meter.Vreemde omschrijvingen voor de drie delen. Afwijkende saldo's ten opzichte van het papieren overzicht.

Maar wel een berekening wat je boete vrij mag aflossen. De 1e proberen melding: "mag niet u moet dit aanvragen" Bedrag was gelijk aan wat er stond.Lager bedrag proberen melding "mag niet u moet dit aanvragen". Dan maar een ander deel proberen. stuk lager dan wat is toegestaan. Nou nu mag het wel. He,he, wel 5 handelingen meer dan een gewone overschrijving maar het is gelukt.

De volgende. Helaas drie schermen verder komt de melding: u heeft al afgelost.Een volgende aflossing kan pas als wij die verwerkt hebben.

Nou jongens en meisjes mijn advies kies liever een andere dan Aegon.

Tonmaas
22-10-2019

Klant ontvriendelijk

Onbeschofte medewerkers als je gebeld wordt en allerlei vragen net alsof ze James bond zijn.

Een fout je ligt er uit.

niet bij aegon verzekeren mensen

Je krijgt allen maar ellende

13-10-2019

Uitbetaling aegonfund

Omdat ik de pensioenleftijd bereikte en ik een bedrag in het Aegon rund had daarvoor een lijfrente moest aankopen of in eigen beheer nemen,dat had de tussenpersoon zo geregeld 20 jaar geleden(kon Di nog een keer verdienen) heb ik het maar laten uitkeren in een pensioen bv .

Nadat ik om de afrekening heb moeten vragen kwam ik er achter dat ze de koers (expres) op een andere dag gezet hebben en daardoor 2500 euro te weinig hebben betaald .dit zullen ze wel vaker doen want niet iedereen weet d koers van de goede datum te vinden

Uiteindelijk wel gekregen met excuses .

Het zijn relatieeerde dieven

nden

Mandy
10-10-2019

NOOIT EEN REISVERZEKERING BIJ AEGON NEMEN!

Wat een walgelijk slechte service bij Aegon! In het buitenland beroofd van mijn tas. In eerste instantie kreeg ik voor 2 telefoons 250 euro ze hadden van andere spullen geen goede bedragen uitbetaald en omdat ik het niet eens was met de uitbetaling van de telefoons hebben ze om mij een oor aan te naaien 220 euro betaald voor 2 iPhones waarvan er 1 nog geen 4 maanden uit was. Voor mij nooit maar dan ook nooit meer Aegon!

12-09-2019

Onbereikbaar

Sinds de mededeling dat de dienst rentemiddeling vanaf 1 september 2019 komt te vervallen met een overloopperiode naar 13 september 2019 compleet onbereikbaar en reageren nergens op.

HALLO AEGON

05-09-2019

We nemen contact met u op

Via ervaringen.nl heb ik mijn ervaring gedeeld. Ik kreeg een e-mail van ervaringen.nl waarin stond dat Aegon mijn klacht wil behandelen en mijn klantnummer nodig had. Dat gegeven en uiteraard niks gehoord. Kreeg na tien dagen pas een antwoord op mijn e-mail waar ik vrij weinig aan had. Ik raad het af om met Aegon in zee te gaan. Hier en in mijn omgeving. Aegon geeft weinig om haar betalende klanten.

Dick
23-08-2019

Inlog geblokkeerd

Geen toegang mijn Aegon om veiligheid redenen account geblokkeerd probeer het maar weer over 1 uur. Na dit op mobiel te hebben geprobeerd met een steeds maar weigerende AEGON app is nu de toegang geblokkeerd. Advies kies voor ING NN of Centraal Beheer deze hebben de app wel onder controle. Voor het rendement of de service hoef je ook niet naar Aegon toe.

Jelmer
12-08-2019

Belachelijke klantenservice

Heb twee maal moeten bellen omdat de eerste vrouw er maar snel vanaf wou zijn toen nog een keer gebeld met het zelfde verhaal zit ik even na te denken hangen ze gewoon op je hebt hier helemaal niks aan en nog steeds is niks geregeld wat niet zo lang had hoeven duren aub neem een proffesionele klantenservice

Marit
01-08-2019

Geen begrip voor de situatie.

Mijn ouders hebben een levensverzekering afgesloten voor mij en mijn zus. Nu komt mij geld vrij en zou uitgekeerd worden worden maar helaas ze gaan niet uitbetalen omdat mij situatie is veranderd. Heb gevraagd stuur het geld terug naar de spaarders. Maar helaas dat doen ze niet, ik heb recht op het geld want ik leef nog gelukkig. Heb diverse malen gebeld met de Aegon en de situatie uitgelegd. Gelukkig begrijp mij verzekering Univé het wel. Tja Regels zijn Regels ,zou blij zijn als mijn lieve ouders het geld terugkrijgen wat ze voor mij gespaard hebben. Ik wil het geld zelf niet meer. Aegon ga jullie schamen.

Patricia
12-07-2019

Uitkeren levensverzekering na overlijden

Ongelooflijk moeizaam hoe alles verloopt na het overlijden van onze moeder (en vrouw).

Alle gevraagde documenten hebben wij meteen opgestuurd.

Na enige tijd maar contact gezocht omdat we niks hoorden. Er was niks te vinden.

Na een hoop tijd en gezoek bleek het polisnummer compleet anders te zijn dan in onze brieven vermeld stond.

Wij hebben weer alle gevraagde documenten opgestuurd.

Na weer een geruime periode niks te horen, wederom contact opgenomen. En weeeer klopte het polisnummer niet. En zijn er geen documenten ontvangen.

Na een telefoontje van bijna 30 minuten afgesproken dat het digitaal verstuurd mocht worden. Meteen in orde gemaakt en gemaild.

En nu krijg ik weer een antwoord dat ze meer tijd nodig hebben om het uit te zoeken.

Dit loopt nu al zeker 5 maanden.

Ongelooflijk! Dit gaat nergens meer over.

Ik raad dit bedrijf ook totaal af.

Bea
12-07-2019

Hondenverzekering

Grote afzetters zijn het.De huisdierenverzekering stelt niks voor.Een schijt beetje uitbetaald gekregen.Betaal per maand €25,00. premie.

LLiam
27-06-2019

Aegon amateursistisch en onbenaderbaar

Na het openen van rekenigen voor het uitkeren van mijn, via belastgvrij sparen vergaarde, spaargeld begon het ellende. Aegon keerde de verkeerde bedragen uit van de verkeerde rekeningen en met de verkeerde tijdsverloop. Aegon stond geen directe communicatie toe dus moet alles via m'n adviseur wat tijd koste. Het heeft weken geduurd voor dat zij het corrigeerde. Kort geleden bleek ik niet meer in te kunnen loggen voor dat ik een of andere procedure doorliep voor het wijzigen van m'n mobiele nummer [die zij al hadden en was niet veranderd] waarvoor ik een code via de post moest afwachten. De reden is de invoering van de mogelijkheid tot extra inlogcontrole. Aegon legde niets uit, je kwam er niet omheen. Eenmaal in huis kon ik de code alleen gebruiken voor het wijzigen van m'n nummer dus heb ik dezelved nummer ingevoerd. Ik moest de procedure doorlopen, en voor niets. Andere instanties [DSW, petje af] stuurde n email vooraf met uitleg over de nieuwe regeling en vroeg of ik na inloggen m'n gegevens wilde contoleren, dat m'n mobile nummer juist was en dat m'n email adres ook klopt want dat kan ook voor inlogcontrole worden gebruikt. Aegon heeft nog steeds niets uitgelegd. weigert email communicatie en geeft aan dat alle klachten voor het verbeteren van de website zijn, en dus niet aan de onderneming zelf worden voorgelegd. Als je bij Aegon zit is het een ramp, als je kan wegblijven DOEN!

Jolanda
20-06-2019

Huisdierenverzekering

Als het ze moeten betalen hebben ze altijd wel een antwoord klaar waarom het niet vergoed wordt maar wel bij een bepaalde leeftijd de premie omhoog doen zonder dat je ervan in kennis gesteld wordt, hier zeker nooit meer een verzekering afsluiten, zeer zeker een afrader