Constance
25-11-2022

Al jaren heb ik bij Aegon verschillende verzekeringen lopen en ongeacht wat ik meld, er wordt altijd serieus op ingegaan.

Al eerder schreef ik een groot compliment over de klantenservice van deze maatschappij en ook onlangs had ik wederom de ervaring dat ik bij Aegon nooit tevergeefs aanklop.

De medewerkers van de klantenservice kunnen luisteren, meedenken en zijn empathisch.

Ik ben hen heel dankbaar dat ik nooit alles tot in detail hoef uit te leggen, maar dat men mij als klant het vertrouwen geeft en ook daarnaar handelt.

Datum van ervaring: 21 november 2022

Rowena
30-09-2017

Inboedelverzekering

Geen goede ervaring helaas!

Schade aan mijn inboedel wat eigenlijk via de aansprakelijksheidverzekering van mijn familielid moest lopen, maar door onderlinge afspraken met verzekeraars moest dit toch via mijn inboedelverzekering. Aegon zorgdraagt nergens voor en ik kan alles zelf regelen, oa afspraken inplannen met een schade expert, offerte aanvraag voorschieten, een verhoogd eigen risico komt oppoppen en als ik deze terug wil moet ik dit zelf verhalen bij de aansprakelijkheids verzekering van mijn familielid. Wie werkr hier nou voor wie eigenlijk?

Robin
27-09-2017

Schade inboedel

Maandag een schade gemeld en was binnen 5 minuten afgehandel en krijg de schade netjes vergoed tot de nieuwprijs.

Van mij een dikke 9!

19-07-2017

Inflexibel en niet uitbetalen

Na contact met Aegon zou mijn laptopscherm worden vergoed. Prima geregeld dacht ik. Mooi niet. Het mag alleen bij een eigen schadeherstelbedrijf die de laptop 5 dagen nodig heeft en waarvoor je een formulier moet tekenen met voorwaarden, die in geen relatie staan met de schade (o.a. mogen ze mijn laptop formatteren). Daar kan ik echt niet mee akkoord gaan. Komt nog bij dat een scherm vervangen nog geen kwartiertje werk is. Helaas pindakaas. Geen verzekering nemen bij Aegon!

Suzan
24-02-2017

Snelle en super nette service

Onder het mom van: Complimenten mogen ook wel eens gedeeld worden.

Ik heb het gepresteerd om in een half jaar tijd, 2 keer schade op te lopen met mijn mobiele telefoon. Eerste keer is mijn telefoon gevallen, scherm compleet kapot. Gebeld en er werd direct een afspraak ingepland bij een reparateur. Binnen 2 uur had ik een nieuw telefoonscherm en ik heb niets hoeven betalen.

Nu waterschade opgelopen aan mijn telefoon, ook deze keer wordt alles vergoed en wordt het allemaal snel geregeld. Telefoon is helaas niet meer te repareren maar dagwaarde krijg ik terug! Hele nette service!

Tiffany
20-08-2016

Verzekerd maar niks uitgekeerd

Mijn buurvrouw is verzekerd voor inboedel, zoals ik alleen zitten wij bij interpolis.

Interpolis is werelds, die keren ook echt uit als er wat kapot wordt gemaakt.

Aegon niet, aegon keert niks uit al ben je verzekerd.

Zij heeft bericht gehad dat zij alleen bij regen en onweer verzekerd is wat mij onterecht lijkt gezien ze het zelfde verzekerd is als ik.

Mohamed.benchabar
26-05-2016

Ik heb geen bon maar wel foto (inbraak)

Ik ben verzekerd bij aegon maar het probleem is dat er bij mij is ingebroken je betaald je inboedel iedere maand netjes en er gebeurd een keer wat krijg je dit ik heb foto's van de 5 spulletjes die ik opgenoemd hebt maar volgens hun is geen bon geen vergoeding wat is dit voor oplichting.

Maaike
04-04-2016

Kapotte GSM

Vrijdag is mijn smartphone in het water gevallen. Ondanks dat de telefoonwinkel zei dat de gsm niet meer te repareren is er toch contact met mij opgenomen door een bedrijf waar jullie mee samenwerken. De medewerker had dat namelijk niet meegekregen.

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van onze tussenpersoon dat ik heb volledige bedrag vergoed krijg.

Hartstikke fijn, kan ik een ander toestel aanschaffen!

Ryan
24-02-2016

Geen gehoor van Aegon!

Op 21 augustus 2015 is er helaas bij ons ingebroken. Naast de schade aan de voordeur hebben ze ook in onze keuken behoorlijke beschadigingen aan gebracht tevens is het laminaat op diverse plekken beschadigd. Daarnaast hebben ze spullen meegenomen zoals sieraden, geld en apparaten etc.

Wij hebben direct contact gezocht met Aegon toen blijkt dat er ingebroken is. De politie is twee keer op de zelfde dag langs geweest en er is een forensisch team langs geweest om sporen onderzoek te doen. We hebben de alles aan Aegon doorgeven via het betreffende schadeformulier, inclusief alle bijbehorende stukken (proces-verbaal/schaderapport/facturen).

Al snel kregen wij al te maken met onnauwkeurigheid bij Aegon. Er werd ons beloofd dat we binnen 2 weken gebeld zouden worden door een schade expert. Na vier weken hadden we nog niks gehoord. Zelf gebeld naar Aegon werd doorgezet naar het schadebedrijf Dekra en een afspraak gemaakt. Het gesprek met de schade-expert verliep niet prettig. Het leek eerder op een overhoring over de claim die wij bij Aegon hadden ingediend I.p.v. dat hij de schade kwam opmeten. Wij kregen de indruk dat wij beschuldigd werden voor fraude door de schade expert. Dit heeft de betreffende schade-expert ook gecommuniceerd naar Aegon. Dit blijkt uit een kopie van het verslag die wij in bezit hebben gekregen. Daarnaast was hij totaal niet op de hoogte van de inhoud van onze verzekering/ polis en heeft daardoor bewust spullen niet meegenomen in zijn rapport (autoslot, geld etc.)

Na weer weken niks gehoord te hebben, hebben we nogmaals contact gezocht met Aegon. Toen werd ons verteld dat ze binnen een week met ons contact zouden opnemen. Anderhalve week later weer niks gehoord, wel een klantentevredenheidsonderzoek ontvangen in de mailbox. Het onderzoek ingevuld een onvoldoende gegeven. Na aanleiding van dat onderzoek werd ik de volgende dag gebeld met de vraag waarom wij een lage score hadden gegeven aan Aegon. Ons verhaal gedaan dan uitgebreide wat hier boven staat. Kregen we binnen 5 dagen deel van ons geld.

Wij waren hier niet mee eens. De schade aan de keuken was aanzienlijk groter dan het uitgekeerde bedrag. Vervanging van het autoslot n.a.v. de gestolen reservesleutel is helemaal niet meegenomen. Hetzelfde geldt voor het verjaardagsgeld van mijn zoontje, die 3 weken daarvoor jarig was. Terwijl in de polis wel wordt aangegeven dat dit onder de dekking van onze inboedel verzekering valt. Ook dit hebben wij eerder aangegeven.

Meerdere keren hebben wij contact opgenomen omdat het uitgekeerde bedrag niet juist was. Keer op keer kregen wij te horen dat we binnen elke dagen terug gebeld worden.

Op 26 november 2016 hebben we besloten een officiële klacht in te dienen, via de mail en per aangetekende post. Zelfs hier heeft Aegon niet op gereageerd, niet eens met een ontvangst bevestiging.

Wekelijks bellen wij zelf om te vragen naar de status van onze klacht. Helaas krijgen wij dezelfde mededeling te horen: “u wordt uiterlijk volgende week terug gebeld”. Het is nu precies 3 maanden(!) na de aangetekende brief en we hebben tot op heden nog geen enkele reactie mogen ontvangen.

Bovenstaande zou niet moeten kunnen gebeuren. Toch komt Aegon hier blijkbaar makkelijk mee weg. Waar wij al jaren klant zijn van Aegon en altijd netjes aan onze verplichtingen voldaan hebben. Laat Aegon na zijn klanten zelfs maar te woord te staan. Laat staan inhoudelijk op de schadeclaim en klachten in te gaan. Dit verwacht je niet van een beursgenoteerd bedrijf die in 2015 619 miljoen nettowinst wist te behalen.

nr :170813

21-01-2016

Geen uitkering

November 2015 bij ons ingebroken, expert langs geweest, schade bepaald op € 10.000,00.

Premie inboedelverzekering op tijd betaald uitkering €0,00. Inmiddels zijn we met Aegon klaar en zullen we KIFID laten beoordelen wie er gelijk heeft. Een tip van mij ga geen verzekeringen aan bij Aegon, ik heb ook nog zakelijke polissen lopen bij Aegon en deze worden binnenkort beeindigd.

Milly
07-12-2015

Slecht bedrijf doet er alles aan om niet te betalen

Haard valt van de muur met als gevolg schade aan de muur, antieke kolenkit, haard, laminaat. Schade gemeld bij de Aegon en die wil alleen het laminaat vergoeden omdat de rest volgens hen onder de opstal valt.

Volgens het Verbond voor Verzekeringen valt een losse openhaard onder de inboedel. De haard is los kan zo meegenomen worden (net als een tv hangt hij aan de muur) en kan op ieder plaats weer op gehangen worden. Net als een tv, schilderij enz. De haard zit niet nagelvast aan de woning en maakt daardoor geen onderdeel uit van de woning. Een vaste openhaard dus wel. Een gashaard, die wel onder de inboedel valt, moet veel meer moeite gedaan worden om weggehaald te worden dan deze haard.

Nu wil Aegon alleen de schade aan het laminaat betalen omdat de rest onder de opstalverzekering valt (en die heb ik niet bij hen lopen). De opstal zegt, uw haard is gewoon een losse huiskamer inrichting zoals een tv en andere woninginrichting die je ophangt. Dus dit is voor de inboedel.

De Aegon gaat ook tegen de richtlijnen van het Verbond van Verzekeringen in. Deze haard word ook door hen genoemd als Inboedel bovendien is de rest gevolgschade wat niets met de opstal te maken heeft. Dit verhaal werd ook door Independer bevestigd.

Ik ben hier nog niet klaar mee en ik raadt u aan om bij Aegon GEEN verzekeringen af te sluiten want ze doen er alles aan om niet of zo min mogelijk te betalen. Uiteraard innen ze wel uw maandelijkse premie.

Adriaan
18-11-2015

Super

tv schade gelijk doorgegeven aan aegon snel en vriendelijk geholpen zowel telefonisch als mail schade is binnen een week afgehandeld. super ben er erg blij mee dat ik zo snel geholpen kon worden ondanks de drukte.

gr a dijkstra.

Zoran
03-09-2015

Prima geregeld

Bij mij is er ingebroken. Apparatuur, sieraden, geld en kleding meegenomen. Letterlijk een ravage achtergelaten. Schade aan de deur en aan de meubelen. Alles is snel en professioneel opgepakt. Deur is gerepareerd naar originele staat en alles is vergoed. Geld stond binnen 3 weken op rekening. Top service!

Judith Klostermann
21-06-2015

Aegon is zunig ten koste van de klant en ondermijnt een goed systeem

mijn ouders zijn al jaren verzekerd bij aegon, ze betalen 1000 euro per jaar voor hun inboedelverzekering. nu is na 40 jaar voor het eerst ingebroken en nu wil aegon niet bij de politie het procesverbaal opvragen omdat dat ze 9 euro kost. mijn ouders moeten het zelf doen want dat is gratis en dan naar aegon opsturen. maar mijn vader is dement en mijn moeder durft niet weg nu de deuren stuk zijn. dus nu moeten wij als kinderen vrij vragen en naar mijn ouders rijden om dat procesverbaal te bemachtigen. de politie heeft dat opvraagsysteem speciaal gemaakt voor de verzekeraars maar 'aegon werkt niet met dat systeem'. liever laten ze de gedupeerde mensen nog wat extra tobben.

Ingrid
04-10-2014

Goeie snelle service

mijn tv viel om en bleek stuk te zijn. ik heb direct aegon gebeld en een schade gemeld. Binnen 1 week was alles afgehandeld en kreeg ik het geld op mijn rekening gestort.

Ik had nooit gebruik gemaakt van mijn inboedelverzekering wist ook niet eens dat schade door eigen schuld verzekerd was. Top verzekering!

Ralph
20-01-2014

Niet tevreden

Heb een inbraak gehad en verzekering bij Aegon. Tot nu toe blijft men alleen brieven sturen met telkens dezelfde vragen, terwijl reeds meerdere keren de antwoorden op de vragen gegeven zijn. Telkens als ik een brief ontvang kan ik weer 3 weken wachten op antwoord. Dat is hun gemiddelde doorlooptijd. Dus ik ben niet tevreden hoe ze dit bij Aegon afhandelen....