Aevitae reviews

3.8
Periode2023

Charles
24-01-2023

Geen mogelijkheid tot privé betalen van de premie indien je gezamenlijke zorgverzekering hebt afgesloten. Schending van privacy. Ook geen mogelijkheid voor het gespreid betalen van eigen risico. Klantenservice komt niet met oplossingen.

Sj
09-01-2021

Contracten niet op orde

Vanaf oktober ben ik al navraag aan het doen of onze zorgverleners gecontracteerd zouden zijn in 2021. Hun reactie die ik telkens te horen kreeg: nog niet, maar ik moest mij absoluut geen zorgen maken, zo'n groot ziekenhuis zou zeker gecontracteerd worden.

Vervolgens is het 31 december en hoor ik de brievenbus klepperen. 2 brieven van het Radboud, 1 voor mij en 1 voor onze zoon. De inhoud van deze brieven: er is voor 2021 GEEN contract gesloten met Aevitae. Als u in 2021 zorg nodig heeft dan moet u er rekening mee houden dat u een deel van de kosten zelf moet betalen. Onze zoon kan alleen maar in het Radboud behandeld worden en zijn medicijnen worden via de ziekenhuisrekening (dbc) gefactureerd. Door dit contractprobleem zouden we, alleen voor zijn medicatie al een bedrag van zo'n 7.500,- zelf moeten gaan betalen. En dan de kosten van de afspraken zelf nog en de kosten voor de zorg die ik nodig heb bij het Radboud. Iedereen kan zich vast voorstellen dat dit geen fijn bericht is op 31 december (wat nou als die brief later was gekomen) en wij onze polis dus direct hebben opgezegd.

Michelle
07-12-2020

Onduidelijk en slechte communicatie

Ontzettend onduidelijke site. Ook de klantenservice stuurt je van hot naar her. Degene die je aan de telefoon hebt lijkt er zelf ook maar weinig van te begrijpen.

29-06-2019

Niets afsluiten hier!

Wat een engnekken bedrijf is dit!

Slechte service en oplichten waar je bij staat.

De balans tussen kwaliteit en kwantiteit is ver te zoeken. Dit bedrijf is goed in eenrichtingsverkeer; betalen gaat goed maar informatie en duidelijkheid is ver te zoeken.

Geef maar gewoon een paar tientjes extra uit en zorg dat je goede service krijgt! Ik stap ook zo snel mogelijk op!

Matthias
17-04-2019

Zou me hond hier nog niet verzekeren!

Zojuist 2 jaar marteling afgesloten met Aevitae. Wat zijn dit een oplichters! Als je ze belt nemen ze niet op en per mail reageren ze 1 keer per 2 weken. In die tussentijd schamen ze zich niet om rare bedragen in rekening te brengen die compleet los staan van afspraken! Resultaat, een incassobureau aan je broek en geen mogelijkheid tot contact met wie dan ook. Nee, ik ben geen wanbetaler, nooit gedoe gehad met welk bedrijf dan ook, alleen met Aevitae! Vandaag maar gezegd dat alles wat nog ‘open stond’ volgens hun, in 1 keer betaald wordt door mij. Dan ben ik maar van ze af! Zou me hond hier niet verzekeren!

25-07-2016

Duur, slecht, en waarschijnlijk niet betrouwbaar.

Ik had tot voor kort een collectieve verzekering bij Aevitae. Met het eind van die collectieve verzekering dacht ik ook over te kunnen stappen naar een betere en voordeligere verzekering. Dat mag pas per 1 januari. Aevitae deed mij dus een aanbieding die ik wettelijk niet mocht weigeren: een ziektekostenverzekering voor 135 Euro per persoon per maand. Daarvoor kreeg ik naast een standaard ziektekostenverzekering ook een reisbagageverzekering en een levensverzekering voor 12.500 Euro per persoon. De geldende kosten daarvoor zijn rond de 30 Euro per jaar, Aevitae rekent dat bedrag per maand. Ik heb nooit om een reisbagageverzekering gevraagd, en zeker niet om een te dure levensverzekering.

Declaraties die onder het eigen risico vallen zijn schimmig en onvolledig. Aevitae deed alle mogelijke moeite om te voorkomen dat ik details van dergelijke declaraties zou zien. In tenminste een geval is een dergelijke declaratie (ruim twee jaar oud) waarschijnlijk niet juist. Het blijkt dan moeilijk om een twee jaar oude, mogelijk frauduleuze, declaratie aan te vechten, zeker als de verzekeraar daar niet aan meewerkt.

Annet
22-06-2016

Nooit verzekeren!

Zeer slechte ervaringen zoals de titel al aangeeft. De financiele administratie is een zooitje en ze moeten gokken waar ze rekeningen voor versturen en sturen zonder enige correspondentie vorderingen naar het incassobureau. Navraag leert dat ze zelf niet weten waarover de gezonden nota gaat. Dit na 4 jaar elders verzekerd te zijn. Chaos en ellende

Janneke
06-04-2016

Wat een oncapabele, geldberustte zorgverzekering

Wat een zeer slechte zorgverzekering (dan ben ik nog zeer netjes)! Ik zou je hier ook vooral NIET gaan verzekeren, als je daar over na aan het denken bent. Dit jaar voor het tweede jaar verzekerd en wil er in 2017 totaal NIETS meer mee te maken hebben!

Net voor de kerst kwam ik erachter dat ik een eigen risicofactuur naar aanleiding van een zwangerschap niet had hoeven betalen. Aevitae had dit inmiddels afgeschreven. Jaja, euro tekens in de ogen en ze zien niets meer, geldwolven! Als ik hier voor de kerst niet over gebeld had, had ik nooit iets gekregen! Want ze laten het je niet weten als je teveel betaald hebt.

Net voor kerst voor t eerst gebeld en gezegd werd dat t volledige bedrag begin januari uitbetaald zou worden. Begin januari niets gezien en gebeld werd eind januari. Weer gebeld iets fout gegaan zeiden ze het werd eind februari en zo ook weer eind maart.

Net voor de uitbetaling (had een brief gekregen dat het gestord zou worden), kwam er een nieuwe eigenrisicofactuur dat ik van dat bedrag weer het een en ander moest betalen.

Ik wederom gebeld. Nou bleek (door de enige oplettende medewerker daar) dat deze factuur niet klopte. Uiteindelijk was dit al verrekend met het bedrag dat ik terug zou krijgen. Weer loze beloftes waar niets mee gedaan werd.

Het resterende bedrag zou begin april zeker gestort moeten zijn. En zo ook nu weer.....NIETS.... net wederom gebeld en ja hoor, ik kan het verwachten...eind april!

Ik ben inmiddels zo klaar met deze verzekeringsmaatschappij. Zodra ze geld kunnen krijgen weten ze niet hoe snel ze moeten zijn. Maar als ze moeten betalen trek daar gerust maar een half jaar voor uit.

Aan de telefoon is het sorry, sorry en excuses maar niemand weet wat ze aan het doen zijn of wat ze moeten doen. Iedereen vertelt een ander verhaal.

Ik ben benieuwd hoelang het hier nog gaat duren. Maar verzeker je vooral NIET bij hen!

11-03-2016

Altijd op tijd betalen

Geweldige verzekering vergoed heel veel en altijd optijd en snel met betalen

Jac
14-02-2016

Hier zitje goed

alle vele jaren bij deze zorgverzekeraar met een gunstige premie en goede service.Bij indien van nota!s staat het bedrag enkele dagen later op je rekening.Goede voorwaarden

11-12-2015

De beste zorg verzekeraar

altijd erg goed geholpen

Wendy
11-12-2015

Zorgen zonder problemen

Ik adviseer deze verzekering aan voor iedereen bril vergoeding tot 300€. Ook geen enkele problemen bij bezoek aan ziekenhuis naar keuze, ook voor alle behandelingen bij fysio geen problemen. Heb nog nooit een weigering of dergelijke gehad.