Allianz reviews

Hellen
14-09-2021

Telefoonverzekering via mediamarkt

De nieuwe telefoonverzekering van de mediamarkt loopt nu via allianz. En dit is een drama! Wat we ook doen we krijgen geen reactie op de mails. ALs we bellen krijgen we een nauwelijks nederlands sprekende dame aan de telefoon die verteld dat je moet mailen en de verbinding gewoon verbreekt als je aangeeft dat daar geen reactie op komt. Ook werkt deze dame nu al meer dan een week ( dagelijks bellen) iedere keer voor de 1e dag daar. En al haar collega's zijn druk en manager is in gesprek. Raar genoeg krijg je hoe vaak je ook belt alleen haar aan de telefoon.

nooit meer allianz en mijn andere verzekergingen haal ik dus ook direct bij hun weg

Gijs
24-08-2021

Annuleringsverzerking

Vragen betreffende een Annuleringsverzekering werden niet gehoord, helpdesk wil niet 'helpen' maar verwijst naar voorwaarden en schadeformulier. Totale verspilling van tijd & geld om hier je annuleringsverzerking af te sluiten.

Arno
19-08-2021

Klant wordt behandelt als crimineel!

Ze hebben 1x in de 15 jaar dat ik klant was niet automatische de premie van me auto verzekering kunnen afhalen. Dus hebben ze me 2 emails gestuurt. Ik lees eerlijk gezegd bijna nooit me emails omdat ik me email nauwlijks gebruik(misschien nalatigheid).doe liever alles per post .Dus heb de emails niet gelezen. Dus ook geen brief op belletje gehad . Nu heb ik een boete van €400 gekregen van de rdw plus ik ben de verzekering uitgegooid en sta op de zwarte lijst. Om weer verzekert te kunnen worden moet ik dubbele lasten gaan betalen en de jaar vooruit betalen de aankomende 5 a 8 jaar. Dus zo gaat ALLIANZ met hun klanten om. In mijn ogen een KUT maatschappij.

Roman
07-08-2021

Slechte communicatie

De jaarlijkse betaling voor mijn autoverzekering werd afgeschreven van mijn rekening. Bij Allianz krijg je dan slechts 2 herinneringsmails en vervolgens wordt je autoverzekering opgezegd. Dit alles binnen een maand.

Als je autoverzekering wordt opgezegd, kom je bij de meeste verzekeringen niet meer binnen en ben je aangewezen op dure verzekeraars.

Na 10 jaar klant te zijn bij Allianz, vind ik dit zeer betreurenswaardig.

Andre
08-07-2021

Klant speelt stommetje

Heb daar een motorverzekering die ik wil opzeggen. want ik heb de motor niet meer. maar allianz wijgert gewoon de verzekering op te zeggen. denk dat ik aangifte ga doen van flessentrekkerij, hopelijk doen ze wat met die aangifte en zeggen ze de verzekering op.

Floris
05-07-2021

Wat een verschrikkelijk bedrijf.

Fouten die Allianz maakt mag ik zelf op gaan lossen. Constant word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Dan zorg ik voor de oplossing en dan vergeten ze het recht te trekken. Zoveel vraag ik niet van jullie! Het is daar bovenop ook erg vervelend dat de 'klantenservice' net zo slecht is, die mij succes wenst en de chat beeindigd (naam: Karishma).

Gert
08-06-2021

OPLICHTING

Auto gekocht, vier jaar auto met een forse nieuwprijs destijds. Mijn huidige verzekeringsmaatschappij waar ik al ruim 30 jaar bij zit, eiste een alarmklasse 4 om de auto te verzekeren. Even op internet surfen en ik kom bij Allianz direct. Na een premieberekening vragen komt er niets over een alarmklasse naar boven. Toch nog even de dame aan de chat vragen of dat klopt. Zeker, wij stellen geen eisen aan een alarm. We gaan er vanuit dat auto's vanaf de fabriek de juiste beveiliging hebben. Omdat ik liever telefonisch contact heb, bel ik naar de klantenservice om de verzekering af te sluiten en nog een keer voor de zekerheid te vragen of een alarmklasse 3 voldoende is. Zeker, daar stellen wij geen eisen aan. Verzekering afgesloten en krijg het polisblad en polisvoorwaarden gemaild. Even lezen in de voorwaarden en ik zie staan dat als de auto niet het juiste alarmsysteem heeft, dat schade niet vergoed wordt. (zie polisblad) Op het polisblad staat er niets over. Weer met dezelfde dame aan de chat. Alles uitgelegd. Ze gaat het nakijken. Hoor ik een tijd niets en schrijft ze dat ze het polisblad voor zich heeft en daar staan de alarmeisen op. Ik heb mijn zojuist ontvangen polisblad uitgeprint voor mij liggen, maar er staat niets. Raar schrijft ze, ik zie het hier. Op dat moment komt er een email binnen met een aangepast polisblad. Dus zowel de dame aan de chat als de medewerker aan de lijn vertelde dat er geen alarmeisen waren. Als ik de polisvoorwaarden niet doorgespit had, dan reed ik lekker onverzekerd rond. Weer bellen, krijg ik iemand anders. Die had dit nog nooit meegemaakt en ging het uitzoeken. Ik bel u binnen een half uur terug. Inmiddels uren later en niks meer gehoord. Uiteraard per direct de verzekering binnen de bedenktijd opgezegd. Bewust informatie achterhouden en liegen. Werken ze daar op provisiebasis? Ik begrijp niet dat deze maatschappij nog bestaat!

Anneke
21-05-2021

Niet bereikbaar

Ik ben al 3 maanden bezig een schade te innen die ik bij derden heb begaan. Helaas heeft allianz liever geen bellende of mailende klanten want er zit niemand op kantoor om ze te beantwoorden. Ook wordt je schade niet afgehandeld, misschien wachten ze tot je het vergeet. Ik ga mijn 3 verzekeringen daar weghalen want als je ze nodig hebt dan zijn ze er niet

Zeer zeer zeer slecht

Neem geen verzekering bij allianz

Jenny
17-05-2021

Inboedelverzekering en AVP

Ze hebben schijnbaar hun site veranderd. Nu wordt er al 2 maanden niet geïncasseerd. Zeker 4x gebeld komt in orde komt in orde. Nou niets komt in orde was het zo zat ga per 1 juni naar een ander. Weet toevallig dat ze niet betalen als je 1x niet betaald, dan word je geroyeerd. Heb daar geen zin in. Zou vorige week geïncasseerd worden en ja hoor weer niet! Ze hebben me wel verzekerd dat er geen royatie plaats zal vinden, maar toch! Je krijgt niemand van de incasso afdeling , je kunt geen mail sturen niet te bevatten. Dus met andere woorden Ga Niet Naar Polis Direct!

DB
10-05-2021

Autoverzekering

Slecht onderhouden website ik kan al paar maanden niet mijn polisblad of groene kaart ik zien

Prima dat ze geen papier meer sturen maar zorg dan dat je website het doet!

Jeffrey
07-05-2021

Ga nooit in zee met Allianz

Ik kan hier een lang verhaal typen maar mijn tijd is mij kostbaar.

Ga a.u.b. niet in zee met deze maatschappij en betaal wat premie extra in de maand aan een maatschappij dat WEL goed bereikbaar is en WEL het beste voor heeft met zijn/haar klanten. Dit bedrijf communiceert enkel en alleen via e-mail, hierdoor een tijd ZONDER verzekering rondgereden zonder dit te weten, really Allianz? Vervolgens wordt je weggezet als wanbetaler omdat zij de communicatie niet op orde hebben. Er worden lagere premies aangeboden, hiervoor lever je wel een hoop service in. Men bespaart op personeel en papier, eindstand ben je een stuk duurder uit wanneer je je verzekerd via deze tent.

Wees gewaarschuwd en betaal een paar euro extra aan een maatschappij die wel deugt.

Louise
24-04-2021

Allianz

Geroyeerd door Allianz. Had een schade gemaakt, auto stuk gegaan, verzekering opgebeld en opgeschort, ze hebben mijn verzekering opgezegd, en kon daarna niet meer verzekerd worden, moest daardoor 2 jaar lang verzekerd zijn bij Rialto voor 1500 per jaar. Totdat er gelukkig een fatsoenlijke verzekeringsmaatschappij mij gewoon wilde verzekeren. Nu schade door een ander en die is verzekerd bij Allianz. Al 1,5 maand aan het wachten.

En ze kunnen gewoon doorgaan. Goedkoop is duurkoop!. Hoe komt het dat dit bedrijf steeds groter en arroganter wordt en er niets aan wordt gedaan! En de consument wordt ordinair opgelicht en als een wanbetaler weggezet!.

Kunnen we onze krachten bundelen en een advocaat in de arm nemen?.

04-04-2021

Allianz weigert de regels van de AVG te volgen.

Ondergetekende heeft een advocaat aansprakelijk gesteld vanwege talloze fouten bij de Kantonrechter in een zitting gemaakt. Deze heeft een deel van het dossier zonder mijn toestemming en met vervalsing van het bewijs doorgestuurd naar Allianz. Zowel de advocaat weigeren de verplichtingen uit de AVG te volgen. In het licht van het feit dat Allianz de gaskamers verzekerde in de Oorlog volgens een artikel uit Die Zeit is het zeer ernstig dat deze verzekeringsmaatschappij thans weer zo slordig met gegevens van verzerden en procespartijen omgaat. Mijn casus heeft heel wat mensen met herrineringen aan de oorlog pijn gedaan. Een dergelijk bedrijf dient de beste leerling van de klas te zijn en niet wederom oude fouten te maken.

Fie-Anne
26-03-2021

Nooit Allianz!

Ik sluit mij aan bij vele reacties voor mij. Erg klantonvriendelijk. 3 jaar premie betaald. 1 x niet gelukt (januari). Februari wel weer betaald. Alleen contact via email (in spambox gekomen). Nu verzekering geroyeerd en voor 3 jaar geregistreerd als wanbetaler. Ik kwam hier toevallig achter! Nooit geinformeerd over deze registratie. Dit kan en mag echt niet.

NOOIT ALLIANZ!

Esmee
16-03-2021

Samen dit bedrijf bij kassa melden?

Aangezien ik, net als heeeeel veel anderen onterecht als wanbetaler ben afgezet. En ik dus nu ook met een groot probleem zit omdat ik de auto nou nergens meer kan verzekeren. Lijkt het mij een slim plan allianz bij kassa op te geven. Ik heb me melding al gedaan! Laten we samen deze idiote op hun plek zetten!

Jacqueline
27-02-2021

Geen aanvraag doen bij Allianz voor verzekering!

Zonder opgaaf van reden is onze aanvraag voor een woonverzekering bij Allianz geweigerd. Raar, nooit eerder geweigerd, maar door naar de volgende verzekeraar: blijkt dat er een reden nodig is voor weigering bij aanvraag van een woonverzekering. Allianz kan en wil die niet geven na meerdere verzoeken. Wij kunnen ons nu niet meer verzekeren. Hoe kan dit? We betalen netjes op tijd, we hebben al 10 jaar niks geclaimd, zijn gewoon gewone mensen. Maar nu wel gewone mensen die zich niet meer kunnen verzekeren.

Doe geen aanvraag bij Allianz, al lijkt het een goed aanbod, want als je je ooit nog wil kunnen verzekeren steken zij er een stokje voor!

Voornaam
25-02-2021

Mails genegeerd, collegas werken langs elkaar, niet klantvriendelijk

Ik werd een paar keer gemaild om schadeformulieren aan te leveren door elke keer dezelfde schadebehandelaar, terwijl ik dat al had gedaan. Ik reageerde meteen binnen een halfuur op die mails, maar ik kreeg elke keer nul reactie. Na een maand weer een mail van diezelfde behandelaar of ik het wou aanleveren en toen weer direct gereageerd en zo ging het even door. Elke keer snel gereageerd, maar geen enkele reactie en toch weer een mail! Echt totaal niet klantvriendelijk! De mails werden verstuurd vanaf schade@allianzdirect en daar mailde ik ook naartoe. Ook geen collega die het beantwoorde ofzo. Daarom telefonisch contact opgenomen met de klantenservice. Die had gezien dat de formulieren gewoon in het dossier zaten. De medewerker zelf was ook verbaasd dat ik gemaild bleef worden met dezelfde vraag en begon zich af te vragen of die behandelaar er elke keer overheen kijkt of niet weet waar die moet kijken. Toch kreeg ik weer een mail. Daarom wederom contact opgenomen met de klantenservice (via chat dit keer) en toen werd ook bevestigd dat de formulieren toch echt in het dossier zaten. Nu krijg ik na maanden niks op nul info uit het niets dat ik schadevrije jaren kwijt ben, maar ben niet een keer geïnformeerd dat het blijkbaar in behandeling was. Weer binnen een uur gereageerd per mail, maar weer geen antwoord. Het blijkt ook dat de schadebehandelaar(s) en de klantenservice nogal langs elkaar heen werken. Hoe kan de klantenservice zien dat het in het dossier zit en de schadebehandelaar herhaaldelijk niet? Waarom wordt je als klant niet op de hoogte gehouden of een schade die is gemaakt wordt behandeld of niet? Op de klantenservice werken ten minste nog aardige mensen (niet allemaal helaas), maar die schadebehandelaars negeren je mails gewoon. Geven gewoon nooit antwoord. Echt belachelijk onvriendelijk. Zodra het mogelijk is, stap ik over naar een ander. Als dat maar goed gaat overigens, ik lees op ervaringen.nl genoeg verhalen dat Allianz je niet zomaar laat overstappen zonder allerlei problemen te veroorzaken voor je.

Darius
17-02-2021

Een boete van 600 euro en titel wanbetaler, bedankt.

Bij het aanschaffen van een nieuwe auto een verzekering proberen af te sluiten bij Allianz. Dat ging prima, het bedrag zou maandelijks automatisch worden afgeschreven. De betalingsherinnering kwam enkel via de mail en kwam terecht in mijn spam box. Op de laatste dag van de betalingsmogelijkheid, kwam ik achter de mail omdat het bedrag nog niet van mijn bankrekening was afgeschreven. Na contact op te nemen met Allianz, kon ik last minute het bedrag overmaken. Enkele weken later kreeg ik een bericht dat het bedrag niet tijdig was ontvangen en ik daardoor niet verzekerd was. Daardoor kreeg ik een boete van het CJIB voor onverzekerd rondrijden en kwam ik op de zwarte lijst te staan. Hierdoor moest ik bij een van de weinige verzekeringen die je dan accepteren nog eens 1700 euro voorschieten om verzekerd te zijn.

Een collega van me had een paar maanden later hetzelfde bericht gehad, dat het bedrag automatisch zou worden afgeschreven. Ook bij haar werd het bedrag niet afgeschreven. Maar doordat ik haar al had gewaarschuwd, was ze proactief gaan bellen met Allianz. Die gaven aan, het wordt normaliter automatisch afgeschreven maar mocht dat niet zo zijn, kun je het bedrag zelf overmaken voor de uiterlijke datum. Belachelijk! Zo ga je niet om met klanten en hun betalingen. Er gaat daar iets dramatisch verkeerd.

15-02-2021

Kut verzekering.

Ik zit nu een jaar bij Allianz ik heb in mijn jaren dat ik auto rijd nog nooit zo een slechte auto verzekering gehad ten eerste probeer ze maar eens te bellen duurt minimaal twintig tot dertig minuten voor dat je iemand aan de lijn heb.

Anton
28-01-2021

DRAMAAAA

Al jaren verzekerd bij Allsecure, alles ging eigenlijk perfect, de online omgeving de klantenservice enz enz. totdat Allianz het overnam.

Ik ontving een mail waarin stond vermeld dat mijn verzekering automatisch was verlengd en dat ik niks hoefde te doen! op een gegeven moment merkte ik dat mijn premie niet werd afgeschreven. Dus ik belde zelf om te vragen hoe dit zat. De 1e medewerker die ik sprak zei dat er tijdens de overname intern problemen waren met facturen/betalingen. Ik zou die zelfde dag nog gebeld worden, dat gebeurde natuurlijk niet! de volgende dag toen ik terug belde werd mij verteld dat ik een wanbetaler was en dat zij mij een mail hadden verstuurd met een betaallink. Die betaallink is in mijn spam terecht gekomen die heb ik nooit gezien! Mijn verzekering is stopgezet en ik kan nergens anders meer een verzekering afsluiten.

Zo ga je niet met klanten om die jaren probleemloos klant zijn! Het ergste is gewoon dat ik lees dat er zoveel mensen gedupeerd zijn en met zoveel problemen zitten nu. Schaam je Allianz! wat een rotbedrijf!