Allianz Direct reviews

1.5

Suzan
21-02-2022

Gebeld in september met de vraag of onze geplaatste overkapping ook verzekerd was…. ja was het antwoord.

Nu na de stormschade is het antwoord opeens nee 👎

Gelijk verzekering opgezegd!

Abderrahman
10-02-2022

Ik ben geholpen door Hajar en ben supergoed door haar geholpen en heel professioneel ten alle tijde. Ze was heel geduldig. Want ik ben namelijk al langer dan 3 jaar klant en heb een nieuwe auto gekocht dus ging het een beetje mis. Nou echt een topper is ze. Ze mag me gerust een mail sturen dan trakteer ik haar graag op een bakje thee. (e-mailadres verwijderd)

Selina
21-01-2022

Verzekering Allianz direct weigert bij autoschade een tegenpartij aansprakelijk te stellen. De reden die ze vermelden is dat het niet te bewijzen valt, terwijl ik ervoor heb gezorgd dat er camerabeelden apart zijn gehouden voor hen, die zij op kunnen vragen. Al vanaf vorige week maandag 10 januari dat ongeluk is gebeurd. Ondanks dat weigert Allianz al bijna 2 weken lang de camera beelden op te vragen en blijven zij bij het standpunt dat er geen bewijs is. Ik heb nog nooit zo een slechte verzekering gehad en besloten gerechtelijke stappen richting hen te nemen en tevens naar de media te stappen. Lieve mensen,neem deze verzekering NIET! Aub! Super slechte verzekeraar!

Jukp
12-01-2022

Al maanden aan het wachten op de afwikkeling van een schade op de woonverzekering. Ik bel steeds, maar er gebeurt niets

MJ
07-01-2022

Ik hang gemiddeld een uur in de wacht voordat ik een medewerker kan spreken.

Dit is niet van deze tijd of wel?

04-01-2022

Allianz Direct is zeer slecht bereikbaar, zowel telefonisch, per chat als per mail. Hoe doet zo'n bedrijf dan nog zaken?

Ik zou dit bedrijf niet aanraden bij familie, vrienden en kenissen

Maarten
01-01-2022

Grappig; ik kreeg het nieuwe premie voorstel; ruim 63 euro WA+ met nog wat service.veel vond ik, dus ik even naar de site en net doen of ik hetzelfde voertuig met zelfde schadevrije jaren en de zelfde serviceses. ik kom ruim 15 euro per maand goedkoper uit met precies dezelfde voorwaarden. ik ga dus weg hier natuurlijk. 180 euro per jaar. Kun je na gaan eerst wilde we nog al onze verzekeringen onderbrengen, niet meer dus. Ik ben een voorzitter van een VVE dat gaat ze dus veel geld kosten!

ANN
03-12-2021

Na 2 jaar bezig te zijn geweest om de goede roy data registratie te verkrijgen, zijn ze nog steeds niet in staat dit eenvoudige (1 druk op de knop karweitje goed te klaren.). Weest verstandig lees alle negatieve berichten: nooit met deze verzekeraar in zee gaan.

02-11-2021

Ik heb een schade aan mijn auto gehad en krijg nu aanmaningen van het voorgeschreven herstelbedrijf dat de rekening niet is betaald door Allianz.

Op mails wordt niet geantwoord en telefonisch kom je er niet doorheen.

Geen contact mee te krijgen

Maksim
01-11-2021

Zeer slechte service.

Je kan alleen telefonisch geholpen worden door onervaren werknemenrs. Telefonisten weten niet waar ze het over hebben en vertellen verschillende verhalen. Niks is zwart op wit te krijgen en wordt opgehanden als je verder doorvraagd.

Service in het algemeen waardeloos en je bent dagelijks uren aan het bellen (2 uur gemiddeld in de wacht) om iets voor elkaar te krijgen.

Blijf weg van deze verzekeraar.

Hen
10-10-2021

Had mijn autoverzekering bij Allianz.Na aanschaf andere auto kon ik deze niet verzekeren omdat er op mijn adres mijn bedrijf zou zijn ingeschreven.Dat was door Allianz gezien bij de site www.kvk.nl/zoeken/handelsregister.Als men echter niet te belabberd geweest om alles goed te lezen had men daar kunnen lezen dat ik al een eeuwigheid geleden was uitgeschreven.Na chatcontact met Amir en Joanne van Allianz ben ik zeer incorrect behandeld.Verzekering inmiddels elders afgesoten. Ze zijn zeer klantonvriendelijkheid.

Heinz
05-10-2021

Na de beëindiging van mijn leasecontract 5 jaren heb ik een auto gekocht en bij Allianz verzekerd. De vooraf opgebouwde schadevrije jaren, aantoonbaar via vorige polissen werden achteraf niet geaccepteerd. Men beriep zich op Roydata. Zelfs de leasemaatschappij had 5 schadevrije jaren vermeld maar ik werd met mijn 40 jaren schadevrije rijden op 0 gezet. Gelijk overgestapt naar een van mijn vorige verzekeraars. Had ik gelijk moeten doen. Dat Allianz avontuur heeft mij alleen maar zenuwen gekost. Zeer slecht en af te raden.

Tim
31-08-2021

Autoverzekering opgezegd

Na 3 jaar lang betaald te hebben via automatisch incasso is het Allianz is het afgelopen maand niet gelukt. Mijn autoverzekering is direct stopgezet met een CIS-registratie. Toen ik ze opbelde waarom de incasso niet gelukt was, bleek het dat ergens op de website een vinkje had moeten aanklikken. De afgelopen 3 jaar nergens last van gehad, en nu moet ik ineens een vinkje aanklikken. Mijn verhaal uitgelegd aan hen, maar zonder succes. Het was blijkbaar mijn eigen schuld en ze kunnen niks meer voor me betekenen. Verzekeringen afsluiten lukt alleen nog tegen een premie die 3x zo hoog is.

Steven
25-08-2021

Afsluiten wel! Maar opzeggen niet!

Autoverzekering afsluiten ging vlot maar opzeggen via de site/mijn account? Tientallen keren : “Oeps! Er ging iets mis! Probeer het later nog eens!” Dat later is na tientallen keren nog steeds: “Oeps er ging iets mis”

En dat voor een “wereldwijd bedrijf”

Chatten lukt wel, maar een beloofde reactie blijft ook uit.

Steven.

27-07-2021

Opzegging niet doorvoeren

Nooit verzekeren bij deze verzekeraar! Ondanks 2x opzeggen dien ze niets en proberen premie te incasseren. Telefonisch onbereikbaar.

03-07-2021

Wat een ellendige verzekeraar

Na het kopen van een 2e auto werd deze verzekerd als eerste auto. Na een brief dat ik onverzekerd rondreed, heb ik gebeld en zou het worden opgelost. 3 jaar later wil ik overstappen naar een andere verzekeraar, heb ik maar 2 schadevrije jaren terwijl dat er dertig waren. Daardoor bij de nieuwe verzekering een torenhoge premie. Alianz kan er niets aan doen zeggen ze! (ze willen er gewoon niets aan doen) de oplossing was simpel, gewoon de andere auto ook weghalen bij die sukkel. Wat een slecht bedrijf!

Alex
03-07-2021

Harde en onsympathieke verzekeraar die 'Direct' vertelt niets uit te keren.

2 jaar geleden een barst in een raam op de 2e verdieping. Okay: netjes gerepareerd, maar de glaslatten e.d. waren er af geweest: bijschilderen kon ik zelf doen. Eeeh . op de 2e? Nou ja: einde verhaal: ruit gerepareerd, maar ik kon 'barsten'.

Kort geleden: keuken onder water door defect vaatwasser. Veel schede aan laminaat. Uiteraard, waterschade, de verzekeraar aangesproken. Krijg ik, tot mijn stomme verbazing, te horen dat ik geen inboedelverzekering heb. Ik was 2 1/2 jaar gelden overgestapt: in (alle) welkomst mail stond 'Woonverzekering', maar blijkbaar in de roes overgang AllSecur/Allianz Direct was het fout gegaan, en had ik alleen een opstalverzekering.

Allianz Direct trekt dan 'Direct' z'n handen van je af, geen enkele vorm van meedenken of hulp. Ook mijn rechtsbijstand verzekering doet niets: woonverzekering is geen juridische term (alleen ook bij A.D is een Woonverzekering een inboedel + opstal verzekering . dus . hoe moeilijk is het? ). Duidelijk dus 2 1/2 jaar premie voor niets betaald.

Nico
21-03-2021

Fatsoenlijke communicatie met Allianz is onmogelijk!

Bij de transitie van All Secur naar Allianz is er met mijn opzegging iets fout gegaan bij Allianz. All secur bevestigt

correct op datum mijn opzegging. Allianz 7 dagen later.Nu krijg ik voor die 7 niet terechte dagen rekeningen en brutale aanmaningen met dreiging van incasso bureau etc. Je bent er maar weer druk mee! Mijn advies doe geen zaken met Allianz, want communicatie is ondoenlijk.

Denise
15-03-2021

1 betaling gemist en je bent niet meer welkom

4 jaar klant, altijd netjes betaald. 1 betaling gemist en de betreffende mails waren in de spam terecht gekomen. Bellen met de klantenservice om te vragen of ik z.s.m de betaling alsnog kan doen. Krijg ik te horen dat ik niet betaald heb en dus geen klant meer ben, kan niks voor me gedaan worden en ben ook niet meer welkom als toekomstige klant. Als ik 1 telefoontje had gekregen had dit voorkomen kunnen worden, maar helaas allianz direct doet alleen contact per mail. klantonvriendelijk. Wil je mijn geld niet? Prima, doei!

Rutger
10-03-2021

Onterecht en onprofessioneel

Ik had een paar maanden terug mijn verhuizing doorgegeven via de telefoon. Dit was verders goed gegaan en mijn auto verzekering zal weer verder lopen. Toen had ik een simpele vraag over mijn verzekering. Vervolgens kwam er tot het licht dat mijn autoverzekering niet actief is en zomaar gestopt is vanaf december door een fout waarvan ik niks wist. Ook heb ik helemaal niks afgezegd of wat dan ook. Of te wel ik heb ongeveer ander halve maand zonder verzekering rondgereden. Dus weer teruggebeld en ze hebben mijn autoverzekering weer geactiveerd. Maar ik moet nu met terugwerkende kracht mijn premie betalen namelijk van december en januari terwijl ik in december niet eens verzekerd was en het is ook nog eens hun fout. Waarschijnlijk als ik in die periode auto schade had opgelopen hadden zij waarschijnlijk gezegd van je bent niet verzekerd dus wij vergoeden niks (=mijn vermoede). Ik denk dat als Allianz dit bericht leest het hun geen moer uit maakt wat er gebeurt is maar het bericht is ook meer een waarschuwing voor eventuele andere mensen die opzoek zijn naar een autoverzekering.

Dus weer gewaarschuwd voordat je in zee gaat met dit bedrijf!

Ik zit er nu ook sterk aan te denken om over te stappen naar een andere verzekering.