Allianz Direct Autoverzekering reviews

14-04-2024

Super snel en handig een autoverzekering afgesloten.

Wettelijke bedenktijd verstreken en pas veel later een bericht ontvangen dat ze niet akkoord waren en zonder verder overleg of persoonlijk contact premie verhoogd.

Zelf contact proberen te leggen maar telefonisch niet bereikbaar of mega lange wachttijd. Via chat niet fatsoenlijk te woord gestaan of geholpen. 3x een officiële klacht ingediend maar totaal geen reacties binnen hun eigen gestelde termijn.

Maar wel via mail mij bestoken met onterechte herinneringen en je kunt niet eens fatsoenlijk op de mail reageren want dat wordt niet toegestaan.

Al met al; kom bij Allianz want we zijn goedkoop maar uiteindelijk waardeloze, irritante verzekeringmaatschappij en geeft daardoor alleen maar frustraties. Ben inmiddels overgestapt en wel goed en correct geholpen plus ook fatsoenlijk voorstel gehad.

Arjun
20-03-2024

Al een jaar bezig om een niet te kloppen schade jaren!

Heb in mijn leven geen schade gemeld maar sta opeens in de -4?!

Nu betaal ik bij de nieuwe verzekeraar een godsvermogen!

En Allianz stuurd me van het kastje naar de muur.

Janneke
28-01-2024

Ruim vier maanden geleden betrokken geraakt bij een kettingbotsing. Veroorzaker betrof auto met een buitenlandse verzekering. Kennelijk doet allianz dan meteen niks meer, zelfs niet je informeren dat ze dan niks doen.bij navraag gaven ze aan dat we zelf maar met de andere verzekeraar contact op moesten nemen om de schade te verhalen. Die wisten uiteraard niet wat ze overkwam, verzekerde particulieren die zelf contact op gingen nemen. Werden we dus weer terug verwezen. Uiteindelijk via een omweg doorverwezen naar rechtshulp, goddank loopt die van ons via een betrouwbare verzekeraar en wordt nu, na vier maanden, eindelijk alles opgepakt en hopelijk binnenkort netjes afgehandeld. Heb de autoverzekering uiteraard zsm opgezegd. Weggegooid geld. Zo zie je maar weer: goedkoop is.

Demelza
21-01-2024

Allianz direct is het grootste oplichters bedrijf dat ik ooit gekend heb. Er is door Allianz direct een verzekering op mijn naam afgesloten voor een auto die niet in mijn bezit is. Ook op een vals woon adres. Daarna willen ze niet de valse machtiging die hun zeggen dat ik zou afgegeven hebben verstrekken.

In april 2023 is er op mijn naam (maar valse adres gegevens) een auto verzekering afgesloten via hun website zoals hun dat aangeven. Ik kwam er 2 januari achter en heb de dag erna direct actie ondernomen. Toen waren er al 10 onrechtmatige afschrijvingen van mijn rekening afgeschreven. Toen ik de heer sprak gaf hij aan dat ik met mijn RDW gegevens kon aantonen dat de auto niet op mijn naam stond en hun zouden dan overgaan tot terugbetaling. Ook heb ik direct verzocht om deze verzekering stop te zetten. Dit is niet gebeurd dit hebben ze pas 2 weken later gedaan nadat de politie mij vertelden dat de verzekering nog steeds op mijn naam stond en doorliep.

Aghyad.s
28-12-2023

Ik was een jaar lang klant bij Allianz Direct voor mijn autoverzekering. Gedurende dat jaar heb ik nooit contact met hen hoeven opnemen. Echter, een jaar nadat ik naar een nieuwe verzekeraar ben overgestapt, kwam ik erachter dat Allianz Direct een fout had gemaakt bij het registreren van mijn schadevrije jaren: er ontbrak een jaar in hun systeem. Na contact met de klantenservice gaven ze toe dat het een fout betrof en corrigeerden ze de gegevens. Desondanks blijft de vraag openstaan wie verantwoordelijk is voor de extra kosten die ik hierdoor heb moeten betalen. Een goede administratie had dit probleem kunnen voorkomen. Op basis van mijn ervaring zou ik enige voorzichtigheid adviseren bij het overwegen van deze verzekeraar.

Ad
20-12-2023

Premie van mijn autoverzekering was 20 euro en wordt per 1 januari 2024 verhoogd met 5 euro per maand. Dezelfde verzekering afsluiten via independer kost je 16 euro. Als je belt hierover krijg je als antwoord, jammer meneer dat geldt alleen voor nieuwe klanten. Je verzekering opzeggen en opnieuw verzekeren kan niet zonder eerst een wachttijd van twee maanden.

05-05-2023

Vandaag telefonisch contact mbt wijziging IBAN nummer: Zeer vriendelijk te woord gestaan door Ramesh en tevens voordeel gehaald uit poliswijziging. Deze man denkt mee met de klant!

Michelle
19-12-2022

Ik zat bij allsecur wat werd overgenomen door allianz.deed mijn betaling altijd via de link die ik via sms kreeg. Door de overname kreeg ik de sms niet en was ik (2!) week te laat met betalen, waarop ik vervolgens werd afgesloten. Heb nog gevraagd of ik aan alle betalingen had voldaan, dat had ik. Wettelijk gezien mag je iemand na 2 week niet al afsluiten waarop ik een half jaar na dato nog een rekening van 4 euro te weinig betaalde rekening kreeg. Door dit nutteloze voorval sta ik nu 8 jaar als wanbetaler geregistreerd. Belachelijk! Geen verzekering meer te krijgen terwijl ik altijd netjes betaal.

29-11-2022

Let op als je een autoverzekering afsluit bij dit bedrijf. Ik heb in 2016 een motorongeluk gehad resulterend in -4 schadevrije jaren voor de motorverzekering in ROYdata, deze verzekering heb ik in 2018 opgezegd. Ik had mijn autoverzekering al geruime tijd bij Mercedes-Benz Insurance (tussenpersoon van Allianz Nederland) lopen met begin dit jaar 11 schadevrije jaren. Begin dit jaar besloot ik die over te sluiten naar Allianz Direct i.v.m. de kosten (100,= ipv 150,=). Na twee maanden kreeg ik ineens een e-mail dat de verzekering was aangepast (geen reden). Meerdere keren contact gehad, het bleek dat zij de premie eenzijdig hadden aangepast naar 200,= (ivm van +11 naar -4 schadevrije jaren) en ook dat zij 5 jaar terugkijken en rücksichtslos gewoon de motorset bij ROYdata gebruiken voor de autoverzekering. ondanks dat de risicoafweging voor auto en motor totaal verschillend is. Allianz Direct kijkt vijf jaar terug naar schades, dat is langer dan andere maatschappijen.

Jordey
13-09-2022

Vreselijk slecht bedrijf met een beroerde service. Probeer ze maar niet te bellen want je krijgt ze niet te pakken.

Twee autoverzekeringen aangesloten beiden waren dubbel in hun systeem aangemaakt, na elke maand een afchrijving van de automatische incasso op de bank kreeg ik herinneringen in de email spambox. Na 4 a 5 maanden elke maand uren bezig te zijn ze proberen te bereiken en na tientallen loze beloftes heb ik elders wat afgesloten. Nu bijna drie kwart jaar komen ze in eens met een incasso van nog een openstaande factuur van een maan nadat ik al lang en breed verhuisd was van verzekeraar. Ik betaal de incasso wel maar ze kunnen rekenen dat ik iedereen af zal raden om met deze oplichters in zee te gaan.

Tamara
31-08-2022

Zeer slechte ervaring! Na jaren lang netjes betaald te hebben voor mijn autoverzekering 1 factuur mis gegaan door Allianz zelf. Hierdoor meteen op de zwarte lijst gezet. Nu 1,5 jaar later krijg ik nog een incasso bureau op mij afgestuurd omdat ik nog een factuur niet betaald zou hebben. Ze willen niet aangeven om welke dit gaat en zijn zelf niet te bereiken! Zeer slechte verzekeringsmaatschappij met alleen maar ellende.

Roumaisa
06-06-2022

Slechtste verzekering! Totaal niet klantvriendelijk of klantgericht! Alles draait om geld en niet om service! Ik ben inmiddels al 3 maanden me auto kwijt en bel/mail bijna dagelijks. Bijna geen reactie, telefonisch wordt je van het kastje naar de muur gestuurd! En als je er dan wat over zegt schuiven ze het allemaal op elkaar af!

Ben
03-06-2022

Allrisk verzekerd, premie altijd op tijd betaald; woensdag schade door aanrijding. melding online, alle informatie geüpload. Bevestiging in mijn omgeving. Afspraak voor beoordeling schade en herstel door top schadehersteller (van Allianz Direct). Vandaag staat mijn vrouw bij deze schadehersteller; geen melding vanuit Allianz direct, dus geen actie vanuit schadehersteller, auto niet meer veilig om mee te rijden, geen vervangend vervoer.telefonisch is Allianz Direct niet bereikbaar, chat mogelijkheden vallen halverwege communicatie weg (door thuiswerkers met slechte wifi volgens zeggen). Dan maar de alarmcentrale gebeld; dame heel vriendelijk maar zucht bij het aanhoren van mijn verhaal. Biedt excuses aan maar kan niets (!) betekenen. Chatberichten maar vastgelegd, 6 sessies van gemiddeld 45 minuten zonder resultaat. Ook het in de wacht staan telefonisch met wachttijden tot 87 minuten! nu vrijdag avond, Pinksterweekend voor de deur en geen vervoer. Wat vind u van Alilianz Direct?

Michelle
14-04-2022

Heel slecht. Ook telefonisch volledig onbereikbaar en duurt een maand om via mail reactie te ontvangen.

Abderrahman
10-02-2022

Ik ben geholpen door Hajar en ben supergoed door haar geholpen en heel professioneel ten alle tijde. Ze was heel geduldig. Want ik ben namelijk al langer dan 3 jaar klant en heb een nieuwe auto gekocht dus ging het een beetje mis. Nou echt een topper is ze. Ze mag me gerust een mail sturen dan trakteer ik haar graag op een bakje thee. (e-mailadres verwijderd)

Selina
21-01-2022

Verzekering Allianz direct weigert bij autoschade een tegenpartij aansprakelijk te stellen. De reden die ze vermelden is dat het niet te bewijzen valt, terwijl ik ervoor heb gezorgd dat er camerabeelden apart zijn gehouden voor hen, die zij op kunnen vragen. Al vanaf vorige week maandag 10 januari dat ongeluk is gebeurd. Ondanks dat weigert Allianz al bijna 2 weken lang de camera beelden op te vragen en blijven zij bij het standpunt dat er geen bewijs is. Ik heb nog nooit zo een slechte verzekering gehad en besloten gerechtelijke stappen richting hen te nemen en tevens naar de media te stappen. Lieve mensen,neem deze verzekering NIET! Aub! Super slechte verzekeraar!

MJ
07-01-2022

Ik hang gemiddeld een uur in de wacht voordat ik een medewerker kan spreken.

Dit is niet van deze tijd of wel?

04-01-2022

Allianz Direct is zeer slecht bereikbaar, zowel telefonisch, per chat als per mail. Hoe doet zo'n bedrijf dan nog zaken?

Ik zou dit bedrijf niet aanraden bij familie, vrienden en kenissen

Maarten
01-01-2022

Grappig; ik kreeg het nieuwe premie voorstel; ruim 63 euro WA+ met nog wat service.veel vond ik, dus ik even naar de site en net doen of ik hetzelfde voertuig met zelfde schadevrije jaren en de zelfde serviceses. ik kom ruim 15 euro per maand goedkoper uit met precies dezelfde voorwaarden. ik ga dus weg hier natuurlijk. 180 euro per jaar. Kun je na gaan eerst wilde we nog al onze verzekeringen onderbrengen, niet meer dus. Ik ben een voorzitter van een VVE dat gaat ze dus veel geld kosten!

ANN
03-12-2021

Na 2 jaar bezig te zijn geweest om de goede roy data registratie te verkrijgen, zijn ze nog steeds niet in staat dit eenvoudige (1 druk op de knop karweitje goed te klaren.). Weest verstandig lees alle negatieve berichten: nooit met deze verzekeraar in zee gaan.

Meer Allianz Direct Autoverzekering reviews