Anderzorg reviews

4.2

Bjorn
28-01-2021

NIET DOEN! Beter iets meer betalen dan dit!

Dit is echt een hele slechte dienstverlener. Afschrijven van geld, daar zijn ze heel goed in. Bij een declaratie zijn ze in staat je van het kastje naar de muur te sturen en proberen ze je moedeloos te maken, zodat je het opgeeft door telkens nieuwe gegevens op te vragen. Aan de telefoon heel vriendelijk (als je ze te pakken krijgt), maar kunnen ze niets voor je doen. Per mail krijg je eerder de enquête over het antwoord dan het antwoord zelf. Echt beste mensen, zoek een andere verzekering. Als je niets hebt is het prima, als het lastig wordt ben je de klos.

Prakash
11-01-2021

Afspraak niet nakomen

Zolang je niets mankeert krijg je geen problemen. mensen met een afbetalingsregeling, na ziekenhuis opnamen, zijn de klos. Regeling wordt na verloop van tijd, niet na gekomen, en vervolgens wordt een deurwaarder gestuurd, voor een bedrag van 37 euro, ondanks afspraak. Communicatie verloopt slecht, en begint met een door een software programme bepaalde, eerste regels, die vervolgens worden ingevuld. Klachtenafdeling, doet alsof ze het snappen, maar ook die moeten weer hun baan proberen te behouden, door de opdrachten na te komen. De ene blunder na de andere, en uiteindelijk een klacht ingediend bij stichting klachten geschillen. Deze loopt op dit moment. Anderzorg, nooit meer. De nieuwe zorg verzekering, beloofde rekening te houden met de situatie. Anderzorg, NOOIT meer.!

Andre
08-01-2021

2x jaarpremie afschrijven op vrijdagmiddag

2x jaarpremie afschrijven op vrijdagmiddag~,bellen.geen oplossing Prettig weekend! Tsja.

07-12-2020

Anderzorg: zéér onbetrouwbaar

Was onlangs in Portugal en nam met Covid achtige klachten contact op met de Anderzorg Whatsapp dienst. Medewerker adviseerde mij contact op te nemen met hun alarmcentrale. Die konden mij niet helpen, maar ik moest maar met de RIVM contact opnemen. Die stuurde mij door naar de NL ambassade in Lissabon en die waren ivm Covid gesloten.

Dus maar zelf naar ziekenhuis gegaan en Covid test laten afnemen. Declaratie wordt nu door Anderzorg afgewezen. Schandalig ☹️

Eduard
14-11-2020

Als verzekerde

Ik ben nu al een paar jaar bij Anderzorg en ben zeer tevreden op de manier zoals ze het doen. Je krijgt duidelijke antwoorden op je vragen. Deze zijn al redelijk snel te vinden op hun site.

Normaal zou ik kiezen voor een andere ziektekosten verzekeraar, dit omdat anderzorg duurder is geworden. Natuurlijk zijn er minpunten, maar welke verzekeraar heeft dat niet.

Maar door het teruglezen van diverse referenties bij anderzorg en bij ‘goedkopere’ zorgverzekeraars, staat anderzorg goed in hun schoenen. Heel simpel uit te leggen, vind ik het fijn een regeling te hebben, om die 385 euro, in termijnen te kunnen betalen. Dat is het voordeel voor mij en zegt iets over anderzorg.

Mounir
07-09-2020

Declaratie buitenland - maffia verzekering

Waarom zijn er voor mij honderden patienten bij dr Wiese geopereerd en hebben alle patienten hun kosten vergoed gekregen en ik niet?

jullie vragen om een chronologische operatie verslag; waarom vragen jullie niet gelijk dat ik de chirurg meeneem naar jullie en aldaar mijn broek laat zakken en dan kan de chirurg ter plaatse uitleggen, wat hij allemaal heeft gedaan?

Had op 31 juli een liesbreuk operatie, heb 2 weken daarvoor gebeld en gevraagd hoe het zit met de declaratie van de kosten. en heb tevens uitgelegd dat ik naar dr Wiese wil, omdat hij zonder plastic matje een liesbreukoperatie uitvoert.

Helaas is deze optie in nederland niet mogelijk. in nederland naaien een stuk plastic in je lichaam, waardoor je de rest van je leven pijn houdt omdat er zenuwen langs dat matje lopen. gevolg is dat je de rest van je leven, pijnstillers moet slikken, vaker naar de dokter moet ivm de pijnklachten, depressief wordt en psychische hulp moet inschakelen, een operatie om het matje te verwijderen is vaak het gevolg, sommige mensen worden er suicidaal van de pijnklachten; dit veroorzaakt mi meer kosten dan de hele operatie bij elkaar.

nu kunt u begrijpen dat ik dus nooit en te nimmer een liesbreuk in nederland zou laten behandelen, helaas wordt je de medische vrijheid hierdoor ontnomen en ben je overgeleverd aan helse pijn klachten de rest van je leven.

de grap is dat de zorgaanbieder mij hiervoor heeft gewaarschuwd, ik had moeten vragen welke verzekering wel de kosten vergoed en daarnaar moeten overstappen.

uiteraard ben ik helemaal klaar met anderzorg en zodra ik kan zal ik overstappen naar een andere maatschappij.

U ziet graag als oplossing: gemaakte kosten zie ik graag vergoed worden.

want nu moet ik een chronologisch verslag aanleveren, hoor ik pas voor het eerst, en iedere keer moet ik van jullie weer een nieuw verlag aanvragen, blijkbaar hebben jullie een hele lijst met zulke antwoorden om maar niet te betalen, heb hierover gebeld met de zorgaanbieder en te horen gekregen, dat dit nog nooit is gevraagd door geen enkele verzekering. nee logisch, nu komt er een domme buitenlander en die gaan we even treiteren, totdat deze het opgeeft.

Natuurlijk gaan jullie dit verhaal niet lezen en sturen jullie een standaard antwoord

Raq
26-06-2020

Meld je niet aan bij anderzorg!?

Anderzorg lijkt een hele mooie verzekering.maar schijn bedriegt! Niks maar dan ook niks wordt vergoed. Mij werd verteld dat dit komt omdat ik een nieuwe klant ben, zodra mijn eigen risico op was dat dan alles werd vergoed. Nou geloof me ik blijf aan het betalen en dat zijn bedragen waar je u tegen zegt! Wat heb ik een spijt dat ik me hier heb aangemeld! Wat een afrader!

Gerry
11-02-2020

Medicijnen voor bloedruk

Amlodipine/​valsartan/​hydrochloorthiazide

Overgestapt naar Anderzorg , nu krijg ik mijn bloedrukmedicijnen niet vergoed

Steeds ziekenhuisbezoeken voor te hoge bloeddruk

na 2 jaar eindelijk de goede medicatie die echt helpt en nu wordt deze niet meer vergoed en krijg ik andere

Betalen we dan nog steeds niet genoeg?

Declarant
21-02-2020

Matig

Onmogelijk buitenlandse declaraties in te dienen.

Nadat ik in Spanje naar de tandarts moest om een vulling te laten repareren (115 euro) heb ik een declaratie ingediend bij Anderzorg.

Deze werd afgewezen omdat ik niet vermeld had dat het om een spoedgeval ging, alsof je voor de lol naar de tandarts gaat.

Dus opnieuw de boel invullen uitprinten en per post opsturen (we leven in 2020!).

Wederom afgekeurd omdat ik niet had aangegeven dat ik pijn had!

Nu dus maar weer voor de derde keer dezelfde declaratie opsturen, waardeloos (zeker omdat het alleen via een brief kan en niet via de App of on-line)

Anderzorg wil gewoon niet uitkeren -> NOOIT aan beginnen.

Michael
27-01-2020

Niet klantgericht

Ondanks dat ik op de zorg niets aan te merken heb, wil ik vooral melden dat je niet hoeft te rekenen op behulpzaamheid van Anderzorg. Hoeveel je ook betaald, inlevingsgevoel en medewerking krijg je niet.

10-01-2020

Terroristen

Dit soort organisaties zijn in principe hetzelfde als terroristische organisaties.

Je bent gewoon verplicht om te betalen en ze verhogen gewoon zonder toestemming de premies terwijl je ieder jaar steeds iets minder vergoed krijgt!

Het zijn zware criminelen die we keihard moeten bestrijden!

Loes
13-12-2019

Geweldige klantenservice

Ik heb via WhatsApp contact gehad met Mirijam van Anderzorg, omdat ik vragen had over (het samenstellen van) mijn (potentiële) pakket. Mirijam heeft me vriendelijk en informeel te woord gestaan en ik ontving zelfs een oproep toen ze beoordeelde dat ze me op die manier beter van advies kon voorzien. Ze was volledig, een prettige gesprekspartner en kwam kundig over. Heel tevreden!

Goos
25-11-2019

Uitbetalen?

Ook als Anderzorg belooft om uit te betalen doen ze dat niet, iedere keer weer een andere smoes om er onderuit te komen dat je je maar iets willen betalen.

15 jaar een gezonde klant, nu nog altijd gezond en een gehoortoestel krijg je ineens geen vergoeding voor. Ik wil geen klant meer bij Anderzorg zijn, na 1,5 jaar, na iedere keer weer een andere smoes, naar steeds weer alles op te sturen, betalen ze niets, schaamjeogenuitjekop Anderzorg.

Ergste is dat je tussen tijds wel belooft om te betalen. Hobby club? Stage lopers? Waar ligt dit aan? verz nummer 155705,

17-10-2019

Getreiter ter voorkoming van zorgkosten vanuit basispakket

Na 2 beoordelingen kaakchirurgen die aangeven dat Anderzorg adviseert om te vergoeden in de basisverzekering moet ik nu weer naar een derde specialist om te beoordelen of die de noodzaak wil afkeuren. Ik wist niet dat Anderzorg zo treitert en corrupt is. Wat dat is het.

Lucie
04-09-2019

Declaratie 2x teruggestuurd

Wat een drama. Zorgkosten in het buitenland. Behandeling in buitenland na overleg met Anderzorg. Later bij thuiskomst alles opgestuurd naar het declaratie adres Postbus 1177 7500 BD Enschede. Anderhalf maand later komt de brief (geopend en in envelop gedaan) onbehandeld retour. Bij navraag zegt Anderzorg dat het adres correct is, maar dat er fouten zijn gemaakt bij KPN. Die alles weer retour stuurt. Dus, vorige week weer het hele pakket naar hetzelfde adres gestuurd, ook weer met 3 postzegels, en korte reactie en vraag om spoedige behandeling. Wat schetst mijn verbazing; ligt vandaag de envelop ongeopend weer in mijn brievenbus. Ik ben zo boos!?? En wat nu? Met de trein naar Enschede en daar afgeven? Zeg het maar! Groet Lucie

Ramon
18-08-2019

Nergens voor verzekerd!

Anderzorg is absoluut 100% de goedkoopste zorgverzekering als je geen zorg nodig hebt! DE FOUT van mijn leven om zo'n risico te nemen. Ervaring: bij huisartsenpost geweest ivm pijn in keel en erg ziek. Medicijnen gekregen en zelf 60 euro betaald. Op de maandag erna naar huisarts geweest en verzocht me om in ziekenhuis Venlo 2 spuitjes te laten zetten wat 10 minuten duurde. 1 week later de rekening BAM.650 euro! Dit was bij VGZ niet gebeurd waar ik altijd klant was en voor paar tientjes ben gegaan?. Anderzorg vind dit normaal,mocht niet mogen zoiets! 100% verschil met VGZ, in januari ben ik weer klant.

07-08-2019

Brillen vergoeding

Eerst kon je bij iedere opticien een bril aan laten meten.

Nu kan ik alleen naar ace die zit alleen in grote steden.

Als ik een bril wil gaan halen is de dichts bijzijn de plaats Breda

Dat is 40 km heen en moet ook nog terug 80 km om een bril uit te zoeken. contact gehad met anderzorg er is een Tool op internet waarmee je zelf je ogen kan meten en dan de bril oline bestellen via internet, wat in service

andezorg ,menzis en hema is 1verzekering ik raad deze verzekering niemand aan .

Goedkoop maar verwacht er ook niets van

03-07-2019

Aanmaning sturen via e-mail

Anderzorg lapt de wet aan zijn laars door ingebrekestellingen via de email te sturen. Dit is wettelijk niet toegestaan maar ze doen het toch.

Lekker gemakkelijk alles via de mail en een stuk goedkoper maar wel erg vervelend als je die mails dus echt niet ontvangen hebt. Vervolgens krijg je van hun incassobureau een brief met incassokosten a 40 euro.

Egbert
28-06-2019

Blijkbaar is er een factuur niet betaald in maart. In plaats van een herinnering te sturen per post (zoals ze normaal alles bij mij per post sturen want ik heb geen DigiD en dit is bekend bij ze) komt er niks per post maar verdwijnt dit in de SPAMbox. Vervolgens heb ik een deurwaarderskantoor achter me aan en ik weet helemaal van niks!

Als je dan contact zoekt krijg je te horen dat ze nóóit wat per post sturen (yeah right neem een kijkje in mijn administratie map, allemaal post van Anderzorg!) en dat je gewoon moet betalen. Lekker makkelijk incasso kosten opstrijken als je het mij vraagt! Echt schandalig. Mijn partner is al 14 jaar verzekerd bij Anderzorg daarom ben ik ook hier naartoe gegaan maar per januari 2020 ben ik weg.

Lisa
07-06-2019

Traag met het verwerken van declaraties

Het duurde maarliefst 6 weken voordat mijn declaratie van een huisarts bezoek was verwerkt. Absurd!