Anderzorg reviews

4.2

Cella
09-05-2019

Contactlenzen

De Friesland vergoedde m'n lenzen niet meer omdat ik ze online bestelde en dat was geen erkende opticien.

Anderzorg gebeld die dat "dikke onzin" vond en uiteraard naar Anderzorg gegaan.

Eenmalig hebben ze het vergoed (als lokkertje/binnenhaler) buiten hun polisvoorwaarden om en nu vergoeden ze ineens niets meer.

Nee, ik moet naar de Pearl/Eyewish en daar betaal ik drie keer zoveel voor dezelfde lensjes waardoor per saldo ik net zo duur uit ben.

Daarbij moet ik daarvoor 80 km rijden (keer twee).

Wel de aanvullende premie incasseren maar iets vergoeden ho maar!

Terwijl het toch duidelijk afgesproken was.

Nu weer een declaratie ingediend. Ze zeggen dat het wel 5 weken kan duren en ondertussen zijn we al 8 weken verder en het is "nog steeds" in behandeling.

Slechte zaak!

19-04-2019

Anderzorg = Rotzorg.

- helpdesk geeft andere info over vergoedingen dan

uiteindelijk uitgevoerd wordt.

- verstrekt niet volledige argumentatie over het

besluit waarom ze niet vergoeden.

- na een bezwaar tegen eerste afwijzing komen ze

met nieuwe argumenten.

- ondanks dat 3 professionals van mening zijn dat

vergoeding gerechtvaardigd is, beslist dit az zooitje

om niet te vergoeden.

- dit is geen zorgverzekeraar maar een rotzorg

veroorzaker.

- het verdienmodel bestaat uit tegenstrijdige en

onvolledige informatie verstrekking, de zaken

mooier voorspiegelen dan ze uiteindelijk blijken te

zijn.

Frie
05-04-2019

Wat een drama

Het Anderzorg drama: Afgelopen jaar overgestapt voor de zorgverzekering van ONVZ naar Anderzorg. Oei oei, wat een stommiteit van mijn kant. Ik begrijp nu wat ze met Anderzorg bedoelen. Al 19 jaar heeft mijn vrouw op medische indicatie iets nodig waar ze de rest van haar leven niet zonder kan. Toch blijft Anderzorg vragen om aanvullende informatie, een machtiging van de vorige verzekeraar zien (durf je alleen geen beslissing te nemen?) wil haar opnieuw naar een longarts sturen (hoewel wonderbaarlijke genezingen alleen in Lourdes gebeuren en niet in Made) en zo nog een en ander dat al uit en te na is opgestuurd, doorgesproken en uitgekauwd. Nog geprobeerd om een en ander te bespreken met een dame van Anderzorg maar die heeft helaas de cursus "hoe laat ik de klant uitspreken" nog niet gevolgd. Wel het zinnetje dat ze begrijpt dat het me dwars zit dat er zoveel moeite gedaan moet worden voor het verkrijgen van de machtiging maar dat helpt echt niet als je dat 3 keer door mijn betoog heen tettert. Heb je al meer mee te maken gehad zeker? Weet je wat je kunt doen met die machtiging Anderzorg? Mooi, dan hoef ik hier geen onwelvoeglijke woorden te gebruiken. We betalen het zelf wel. En nee, ik geloof niet dat wij volgend jaar nog bij Anderzorg verzekerd zijn.

Wouter
15-03-2019

Totaal niet klantvriendelijk. Communicatie is heel lastig.

Wijnand
12-03-2019

Verhoogt premies na 1 mailtje en communiceert ondermaats

Ook ik heb sinds vorige week de eerste rekening voor de tandartskosten gehad. Stom verbaasd, want ik ben al jaren verzekerd bij AnderZorg en nog nooit een rekening gehad. Wat blijkt, de tandarts vergoeding is verlaagd van 100% tot 500 EUR naar 75% tot 500 EUR. Snel de polis en communicatie erbij gezocht en inderdaad 1 mail gevonden met de gewraakte poliswijziging.

Na contact met de klantenservice teruggebeld door de klachtenafdeling. Hoewel ik fatsoenlijk te woord ben gestaan werd ik er maar even op gewezen dat dit hun goed recht was, dat 1 mail voldoende communicatie is en dat zij met mij van mening verschillen over wat fatsoenlijk is bij dit soort wijzigingen.

Ik ben jaren klant geweest bij AnderZorg zonder significate premiewijzigingen. Door het kopen van een huis ben ik dit jaar er even niet op verdacht geweest dat de premies zo flink zouden stijgen. Het zou AnderZorg sieren als ze hun communicatie wat beter op orde zouden hebben zodat ze gezien zouden hebben dat ik de mail niet geopend heb en dan nog een mail ter attentie erachteraan zouden sturen. Ze zijn tenslotte een internet verzekeraar.

Raoul
08-03-2019

Gevoelloos

Sinds een paar weken ligt onze zoon in het ziekenhuis. Nu kom je er achter dat ik eigenlijk over had moeten stappen. Geen vergoeding Ronald mc Donald huis, geen compensatie voor de gereden km van huis naar het ziekenhuis. Zeer onpersoonlijk! En ik kreeg gelukkig nog een fijne dag toe gewenst via de Whatsapp terwijl mijn zoon doodziek, kriperend van de pijn in zijn bed ligt te vechten voor zijn leven.

Jacob
04-03-2019

Anderzorg is incompetent

Anderzorg wil dat je bij betaling het betalingskenmerk bijvoegt maar doet daar dan vervolgens niets mee. Gevolg is dat betalingen en data niet meer kloppen.

Als je ze dan vervolgens hierover navraag doet bij Anderzorg, snappen ze je vraag niet eens en komen ze met een antwoord wat totaal niet relevant voor de vraag is. Ook geven ze dan nog eens betalingskenmerken van ander klanten door. Dit kost mij onzinnige tijd om de boel weer uit te zoeken, die moet Anderzorg maar eens gaan vergoeden.

Burak
19-02-2019

Zeer slecht, misleidend en onprofessioneel

Zo krijg je van Anderzorg nadat je bent overgestapt een factuur. Wat blijkt nou? Je betaald van je eigen risico bij de tandarts terwijl je een aanvullende verzekering hebt. Blijkbaar vragen ze het verschil van wat de tandarts heeft gerekend en wat zij vergoeden. Schandalig dit. Dit stond nergens toen ik mij bij hun had aangemeld. Dieven.

Roy
27-01-2019

Vergoeding tandarts van 100% naar 75%

Ik ben begin januari naar de tandarts geweest en ontving vorige week ineens een rekening van Anderzorg terwijl ik een tandartsverzekering heb (had)

die 100% vergoed.

Wat blijkt nou? Ze hebben de tandartsverzekering veranderd en de vergoeding is nog maximaal 75%.

En wat denk je? De premie is hetzelfde gebleven.

Dat betekent voor mij dat ik alles zelf betaal of er nog geld op toe moet leggen als ik pech heb.

Schandalig! Dat is dus mijn laatste jaar bij Anderzorg.

Izak
04-01-2019

Anderzorg houdt zich niet aan de wet.

Wie in Nederland woonachtig is, is verplicht verzekerd, of men ingeschreven is in de GBA of niet. Anderzorg weigert mensen te verzekeren die niet ingeschreven staan. Verder intimideert Anderzorg verzekerden met een achterstand van een maand al met deurwaarder, aanmelden referentiebestand Zorgverzekeringswet. Dit kan pas bij een achterstand van 2 maanden. Anderzorg overtreedt hiermee de wet, en reageert niet op klachten.

Niels
21-12-2018

Niet serieus

Slechte bemiddeling

Dit jaar problemen gehad met mijn vorige tandarts. Uiteindelijk van de inspectie en ANT gelijk gekregen. Bij een onterechte declaratie doet AnderZorg te weinig voor zijn klanten. Omdat de tandarts geen contract had heeft AnderZorg na wat bellen en mailen de handdoek in de ring gegooid.

Renate
12-12-2018

Betrouwbaar en duidelijk

Ik ben 12 jaar verzekerd geweest bij Anderzorg en altijd naar volle tevredenheid. Nooit problemen gehad met vergoedingen en makkelijk contact te leggen via de website, inzicht in declaraties en betaalregelingen aanvragen. Ze waren lang de goedkoopste, nu helaas niet meer en daarom ga ik er weg. Ergens een beetje met tegenzin.

Tamar
15-11-2018

Coulance regeling op doorlopende zorg kinderfysiotherapie

Mijn dochter heeft al een aantal jaren fysiotherapie vanwege hypermobiliteit, iets wat chronisch is en waar ze dus ook al een tijd voor onder behandeling stond bij een geweldige praktijk. In 2018 besloot Anderzorg het contract niet te verlengen, wat volgens de wetgeving geen gevolgen zou hebben voor de doorlopende behandeling van mijn dochter. Dit was volgens Anderzorg echter niet zo.volgens hen viel behandeling ineens onder niet gecontracteerde zorg. Ik heb het wetboek inclusief sub artikel moeten noemen om uiteindelijk een coulance vergoeding te krijgen voor het oude gecontracteerde bedrag. Dus €15 per week voor eigen rekening. Logischerwijs stap ik direct over in 2019. Slechte service en duidelijk schurken, die proberen onder de wetgeving uit te komen!

Sander
13-11-2018

Nekklachten of een scheef gebit, kies maar

Je mag bij anderzorg de dekking voor orthodontie & fysiotherapie niet combineren. En daar kom ik dus achter nadat ik een heel jaar heb geinvesteerd in mijn gebit en plots nekklachten krijg. Dus ik moet kiezen tussen deze problemen, want no way dat anderzorg me kan bijstaan met beide. Wat. Een. Onzin.

Nick
19-10-2018

Extra verzekerd voor bril vergoeding

Waardeloos om online een bril uit te zoeken zonder duidelijk bekend te maken dat ze de brilverzekering zo gewijzigd hebben. What.s app je met ze sturen ze ook nog smiley.s en nog wel met een zonnebril.

Ik weet genoeg. oplichters horen achter de tralies

Raysing
03-09-2018

Misleidende informatie, slechte service en er wordt weinig vergoed

Pluspunten: Nihil

Minpunten - weinig vergoed - slechte service ( niet klantvriendelijk) - misleidende informatie

Conclusie: Ultimo 2018 overstappen naar een andere zorgverzekeraar en met mij 5 andere personen, dus dat zegt genoeg!

Anne
03-08-2018

Coulance over eigen risico

Aan het eind van vorig jaar heb ik met Anderzorg gebeld dat ik mijn eigen risico wilde verlagen naar €385,- ivm psychische klachten. Hier zowel over gechat als over gebeld. Tot mijn schrik zag ik in juni van dit jaar dat mijn eigen risico nog steeds op €885,- stond. Na een belletje met de klachtenafdeling werd dit vanuit coulance toegekend, met terugwerkende kracht. Chapeau! Heel fijn opgelost.

Dick
18-07-2018

Anderzorg volledig ONBETROUWBAAR!

Premie een jaar vooruit betaald, toch gaat Anderzorg een schuld opbouwen, die wordt overgedragen aan de asociale agressieve bloedhonden van LAVG en CAK. Zelfs na herhaald aandringen weigert Anderzorg hun fout te erkennen en te corrigeren!

18-07-2018

Anderzorg geeft klant liever een stoma dan medicijnen

Na jaren pijn en ellende heb ik via MDL arts een medicijn gekregen wat mij gelukkig helpt, echter wordt dit niet vergoedt (Zilveren Kruis vergoed dit wel grotendeels, en Rijksvoorlichtingsdienst geeft aan dat de verzekeraars vrij zijn of ze het willen vergoeden).De brief van mijn MDL arts was duidelijk als ik dit medicijn niet kan hebben rest mij niks anders dan een stoma. Anderzorg heeft mijn aanvraag al 3x geweigerd, zij doen niet aan coulance maar duwen hun klanten liever het ziekenhuis in voor een operatie die mijn kwaliteit van leven ernstig zal gaan beïnvloeden, nog niet te spreken over risico's en alle ellende en kosten van een stoma. Ik kan mij dus niet aan de indruk onttrekken dat ik een te grote kostenpost ben, en door halsstarrig te blijven vasthouden aan niet vergoeden weten ze dat ik wel overstap dan. En dan via de chat schrijven dat onze neuzen dezelfde kant opstaan en als ze kunnen helpen dat zeker zullen doen. Pff ja helpen het ziekenhuis in.

15-06-2018

Anderzorg met name Tand aanvullend

Heb al 2 keer een discussie met Anderzorg over de dekking van de aanvullende Tandartsverzekering. Uiteindelijk via allerlei kleine lettertjes dekken ze niets. En je kan er niets tegen doen. Weet u als consument het verschil tussen een T43 en een M03? Wij niet. Echt de allerschlechtste verzekering ooit. Gaan weer snel terug aan het einde van het jaar naar een wel betrouwbare verzekering