Anderzorg reviews

4.2

Ruben

De beste

Nooit gezeur over rekeningen, alles wordt overal vergoed, vrije keuze in ziekenhuis, dokter etc,

Bettina

Gewoon goed

Al een paar jaar ben ik bij AnderZorg verzekerd. Het digitale declareren vind ik erg handig. Declaraties worden vinnen een week uitbetaald en gespreid betalen van je eigen Risico kun je simpel online regelen.

Brugt

Snel en goed

Anderzorg heeft een hele gemakkelijke en betaalbare zorgverzekering. Je kunt echt alles via internet doen, en mocht je toch een vraag hebben kun je bellen of ze bereiken via Facebook en Twitter. En dan helpen ze je vriendelijk en snel. Echt een aanrader!

Aletta

Slechte informatie

ze halen zo alle rekeningen van je bank af, zonder je te informeren voor een betalingsregeling.

11-12-2015

Budget verzekering met compleet pakket

heb nog nooit klachten over anderzorg gehad

Johanna

Goedkoop

Anderzorg is absoluut de goedkoopste zorgverzekeraar, alleen vind ik het vervelend dat ik alleen bij mijn gegevens kan met een DigId, ik ben ondernemer, dus die heb ik nog niet. Overigens is dat bij de meeste zorgverzekeraars zo, ik wil de nota's gewoon per email ontvangen.

Anderzorg

Goedkope zorgaanbieder, nooit problemen meegehad.

Jolanda

Ben heel tevreden

Hele fijne zorgverzekering. Betaling kan op verschillende manieren. Ook als je een maandje geen geld hebt om je verzekering te betalen, kun je heel gemakkelijk online een betalingsregeling treffen. Eigenlijk kun je alles online regelen. Ben heel tevreden

Esther

Ander(s) ? Makkelijker !

Alles kan je online en digitaal regelen.

Makkelijker kan t niet

Laag maar toch prima

goede zorgverzekering voor een lage prijs

Sophie

Voordelig uit bij Anderzorg

Ik ben sinds 2010 verzekerd bij Anderzorg, dus ik heb 5 jaar ervaring.

Ik denk dat Anderzorg vooral een goede verzekering is voor mensen die niet zo veel aanspraak doen op de verzekering, voor gezonde mensen voor wie de zorgverzekering vooral een kostenpost is. Dat is bij mij zo. Ik betaal al jaren zorgpremie, maar krijg nooit iets terug omdat ik bijna geen ziektekosten maak.

Als ik per mail een vraag stel aan AnderZorg heb ik binnen 2 werkdagen antwoord terug. Voor mij is dat prima. En de antwoorden zijn bevredigend.

De declaraties van de tandarts (gebitscontrole 2x) en de huisarts (een paar doosjes medicijnen) verliepen prima, zij hebben het een en ander zelf ingediend bij Anderzorg. Enkele vrienden van me zijn ook positief over Anderzorg.

Waar ik je op wil wijzen is de actie tip een vriend van Anderzorg. Als je daar aan meedoet en overstapt naar Anderzorg, ontvang je in het voorjaar 20 euro retour via de bankrekening. Dit kan via de link hieronder. Zelf heb ik ook baat bij deze actie, want ook ik ontvang in dat geval die 20 euro's, omdat ik je deze tip geef.

Klik op onderstaande link:

Sophie, AnderZorg klant.

Daphne
10-12-2015

Krijg 3 jaar later een herinnering. Ik heb gebeld met het verzoek of ik deze een maand later kan betalen. Dat kan niet, maar 3 jaar later een herinnering sturen, dat is de gewoonste zaak van de wereld.

Ik ben daar gelukkig weg. Ik raad het niet aan om daar een verzekering te nemen.

Janssen
02-12-2015

Prima verzekering!

Mijn ervaringen met Anderzorg zijn positief. De premie is scherp en de declaraties voor tandartskosten worden gemakkelijk afgehandeld. Andere kosten heb ik niet zoveel. Ik vind "Mijn Anderzorg" overzichtelijk en kan alles prima vinden. Ik kies bewust voor een hoog eigen risico, daarom betaal ik al enkele jaren meer dan 250 euro minder aan premie. Als ik op een gegeven moment wel in het ziekenhuis beland, accepteer ik dat ik de eerste 885 euro zelf moet betalen. Die extra kosten heb ik dan in de jaren ervoor wel bij elkaar gespaard.

Het valt me op dat er mensen vinden dat ze opgelicht worden door Anderzorg, omdat ze het eigen risico moeten betalen. Jammer dat die mensen het systeem niet helemaal begrijpen.

Ik zag wel dat er twee ziekenhuis behandelingen zijn waarvoor je naar een geselecteerde zorgaanbieder moet. Ik hoop dat Anderzorg dat goed communiceert en dat het niet in de toekomst uitgroeit tot een verkapte budget-verzekeraar. Juist de volledige ziekenhuiskeuze in combinatie met de scherpe premie en flexibele aanvullende verzekeringen hebben mij voor Anderzorg doen kiezen. Ik wil liever niet bij iedere aandoening moeten nadenken of deze op een lijst staat en of ik ervoor wel bij ieder ziekenhuis terecht kan. Het staat ook een beetje verscholen in de voorwaarden. Hopelijk krijg ik (of één van de mensen die via mij overgestapt zijn naar Anderzorg) geen heupartrose of rughernia en als ik het toch krijg, hoop ik op heldere informatie via de Anderzorg-site.

18-10-2015

Prima verzekering

Ben al verscheidene jaren bij Anderzorg. Heb 1 jaar Zilveren kruis geprobeerd, maar vond Anderzorg toch beter. Zilveren kruis had namelijk minder vrije keuze dan Anderzorg. Maak zelf niet zoveel gebruik van zorg, dus deze verzekering past daar prima bij. Heb ~een jaar geleden effen wat zorg kosten gemaakt bij cardiologie. Die tot mijn grote verbazing nog groot en deels werden vergoed ondanks hoogste eigen risico. dus viel me alles mee. heb overige familie leden ook overgehaald tot anderzorg. Enkelt als je veel zorgkosten maakt (meer dan €850,-) is het misschien verstandig verder te kijken. Maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Mesken
04-09-2015

Studentenverzekering

Anderzorg is zo slim, om net voordat de studiefinanciering wordt uitbetaald, de incasso te dateren. gevolg is dat die niet lukt, want een student heeft aan het eind van de maand geen geld meer. Gevolg een lawine aan onoverzichtelijke aanmaningen. De incassodatum kan niet verlaat worden. Hoe vreselijk dom kun je als bedrijf zijn. Aanmaningskosten en deurwaarderskosten die je heel gemakkelijk kunt voorkomen. Aangeschreven dat dit anders zou moeten, maar geen enkele reactie. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om te weten dat dit handenvol geld kost. Geld wat naar de zorg zou moeten. Anderzorg ligt er voor volgend jaar uit.

A.B. Steenbergen
23-08-2015

Anderzorg OPLICHTERS

Sinds 1-1-2015 geen klant meer bij Anderzorg. Foutje van hun kant want ik mocht niet overstappen in december 2014. Toch hebben zij mij uitgeschreven. Telefonisch gereageerd en kreeg te horen dat dit een fout was. Anderzijds uit coulance werd de fout niet hersteld.

Heerlijk, dacht ik, weg bij deze oplichters.Niets is minder waar.... Kan me nergens inschrijven, want Anderzorg heeft mijn BSN geblokkeerd!

Krijg ook maandelijks de rekening, die niet klopt als ik terug kijk naar mijn verleden. Ze hebben dus, zonder mij in te lichten, de gemaakte fout hersteld en aan mij een basisverzekering gekoppeld met een eigen risico van 875 euro. Daarbij een aanvullende verzekering die ik niet eens wenst te hebben. Ondanks herhaaldelijke pogingen om met Anderzorg in gesprek te komen, is het probleem niet opgelost. Heb nu zelfs de deurwaarder aan de deur en ik moet gewoon betalen anders wordt er beslag gelegd op mijn goederen en gelden. Dus januari, februari, maart, april, mei, juni, en juli 2015 worden nu betaald aan de deurwaarder. Krijg ik een brief van het zorginstituut, met de melding dat ik aangemeld ben wegens een achterstand van 6 maanden. Dit klopt niet want de eerste 3 maanden zijn betaald aan de deurwaarder LAVG uit Groningen.

Anderzorg zegt nu ook ineens dat ik 180 euro eigen bijdrage over 2014 nog moet betalen. Terwijl alle onderzoeken door specialisten worden vergoed uit het basispakket! Oplichting dus.

Anderzorg is dus bewust bezig om mij kapot te maken. Ik heb nierkanker en mijn behandeling staat al 8 maanden stil en kan niet meer doorgaan omdat de verzekering weigert te betalen en mij op de zwarte lijst hebben gezet door mijn BSN te blokkeren. Ook de BSN van mijn zoon, 16 jaar, is geblokkeerd door Anderzorg.

Menzis, hoofdelijk aansprakelijk voor Anderzorg, weigert mee te werken aan een oplossing.

Ik waarschuw de mensen bij deze voor Anderzorg! KIJK UIT, JE WORDT BEDONDERD DOOR ANDERZORG!.

Diane
17-07-2015

Bijna alles is eerst eigen en vrijwillig risico & onduidelijk en onvriendeli

Al heeft Anderzorg een contract bij een ziekenhuis - Je eigen risico en vrijwillige risico betaal je sowieso eerst als je naar het ziekenhuis moet. Volgens mij is de marketing die Anderzorg gebruikt ivm contract met ziekenhuizen misleidend geweest.

Het ziekenhuis daarnaast kan geen beeld geven over de kosten van een behandeling. 10 minuten een algemeen verhaal van een specialist kan al enorm duur zijn, geeft het ziekenhuis aan.

Je kunt er volgens de zorgverzekering er vanuit gaan dat je zowel je eigen risico als je vrijwillige risico verbruikt voor een behandeling. Een behandelijk kan dus al snel 875 euro zijn.

Anderzorg geeft zelf de waarschuwing ofwel dreigement; als je de behandeling uitstelt naar het volgende jaar, dan worden de kosten nog steeds op dit jaar gerekend.

Oke, ik had niet meer vrijwillig risico moeten nemen dan ik zou willen betalen. Verzachtend is wel dat ik blijkbaar voorheen hele coulante zorgverzekeraars heb gehad die nooit een rekening voor het ziekenhuis onder het eigen risico hebben laten vallen.

Maar volgend jaar hoef ik daar toch niet meer voor gestraft te worden als ik een goede keus qua zorgverzekering maak en geen vrijwillig risico meer neem. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hubert H.
08-07-2015

Afdelingen werken langs elkaar heen, slechte communicatie, achterhouden geld waa

Begin maart 2015 ontving ik een rekening uit 2012. Door twijfel over de juistheid contact opgenomen met Anderzorg. Ik hoefde de rekening niet te betalen, dit zou worden doorgegeven aan de afdeling Incasso. Dag later van afdeling Incasso via mail bericht dat ik wel moest betalen en snel. Direct (en onterecht) betaald en een klacht ingediend. Nu, na vier maanden, nog steeds geen reactie op mijn klacht. Dat terwijl ik dezelfde vraag had voorgelegd aan een advocaat, welke mij na twee uur een antwoord kon geven, voorzien van de bijbehorende wetteksten.

Na meerdere telefoontjes te hebben gepleegd met de afdeling klachten, kwam de aap uit de mouw. Het zou gaan om meerdere soortgelijke gevallen en daardoor om ontzettend veel geld. "Vandaar" dat het lang duurt, dossiers liggen nu bij de juridische afdeling.

Gevoel bekruipt me dat men niet uitzoekt of ik recht heb op terugbetaling, maar eerder hoe ze er onder uit kunnen komen. Er is namelijk geen enkele reden om mijn geld niet terug te storten. Laagste premie houdt toch niet automatisch laagste klantvriendelijkheid en niveau in?

Nare behandeling van mensen die het toch al zwaar hebben. Eerstvolgende mogelijkheid stap ik direct over.

Fedrinho de Zwaag
10-06-2015

Belachelijke zorgverzekeraar!

Lage premies maar heel veel uit eigen zak betalen!

Het ene na de andere factuurtje komt bij je op de deurmat.

Deze verzekeraar denkt puur en alleen aan zichzelf en de winst!

Vonk
24-02-2015

Men betaald mijn declaratie na meer als een maand nog niet

Na veel kontakt mail,telefoon en chat nog steeds geen geld!