Anderzorg reviews

4.2

Charlie
12-01-2015

Walgelijk

Ik ben 2 jaar klant van de Anderzorg geweest en ik DOE HET NOOIT MEER.

Het eerste jaar heb ik niet veel problemen gehad omdat ik helemaal niet naar de dokter of wat dan ook ben geweest.

Maar het tweede jaar ben ik begonnen aan een ADHD medicatie traject en toen ging alles mis.

Ik heb stapels onduidelijke facturen gekregen met soms zelfs PRECIES hetzelfde factuurnummer en dezelfde datum erop. Die bedragen moest ik dus gewoon dubbel betalen voor Jan Lul.

En als je inlogt op "mijn Anderzorg" krijg je ook niet te zien waar die factuur precies vandaan komt, laat staan waar je allemaal voor moet betalen!

Blijkbaar willen ze het liever geheim houden om de een of andere reden.

Dat jaar heb ik ook de anticonceptiering geprobeerd en deze bij de apotheek meteen betaald.

Ik dacht dat ik um kon declareren, wat niet zo is, maar ik stuurde de declaratie in en ontving een brief thuis dat ik het bedrag nog een keer aan Anderzorg moest betalen.

Ik heb geprobeerd te bellen naar de klantenservice, die konden ook niet meer zeggen dan dat de Anderzorg dat bedrag aan mij "voorgeschoten" heeft.

Daarna heb ik gemaild en ik dacht de Anderzorg serieus naar mijn email zou kijken, maar dat was niet zo.

Ik kreeg een standaard mail terug wat gewoon niks met mijn vraag te maken had.

Uiteindelijk maar gewoon betaald..

Nu ben ik overgestapt naar het Zilveren kruis krijg ik opeens nog een brief binnen met WEER onduidelijke factuurnummers en bedragen waar ik geen idee heb dat ze vandaan komen.

Ik wil nooit meer iets iets met de Anderzorg te maken hebben.

Stelletje parasieten dat het zijn!

Steve
26-11-2014

Nooit meer

Aanvankelijk tevreden over Anderzorg, maar sinds 2 jaar niets anders dan problemen met premiebetalingen, verrekeningen en deurwaarders. Ik betaal elke maand 2x de premie voor mij en mijn man, dus 24 betalingen per jaar zijn er afgeschreven, en toch weer een deurwaarder. Klachten worden niet behandeld en zonder aanmaning direct dwangbevel via de deurwaarder. Ik zeg op voor 2015. Anderzorg is voor mij gelijkwaardig met UPC in de slechtste tijd. Gewoon 1 administratieve bak ellende.

26-11-2014

NOOIT MEER ANDERZORG!

Tot ongeveer 3 jaar geleden had ik jarenlang mijn zorgverzekering lopen bij Anderzorg. Omdat ik ontevreden was over de slechte bereikbaarheid (toen alleen per mail) en vervolgens telefonisch nauwelijks bereikbaar kreeg ik als klap op de vuurpijl met regelmaat onbeduidende rekeningen. Uitleg werd niet gegeven. Toen ik de verzekering had opgezegd kreeg ik bijna een jaar later nog een zgn verrekening van ruim 600,-. Waar deze op betrekking had was onduidelijk. Betaal je niet dan komen de incasso's binnenwaaien.

Kann
19-11-2014

Geen probleem

Dit is het derde jaar dat klant ben. Prima tot nu toe. Ook naar mijn ziekenhuis opname plus operatie .

( afkloppen )

wel irritant is altijd inloggen met digiD op hun site .kan dat niet anders .

Met vriendelijke groeten

Fam Kann

Steve
13-11-2014

Ondoorzichtige facturering

Aanvankelijk waren we altijd tevreden met Anderzorg, tot 2 jaar geleden. We kregen problemen door de afschrijving van het eigen risico's, meerdere dossiernummers die werden gesloten en later weer heropend. We hebben gebeld, gemaild en een klachtenformulier ingevuld. De reactie van Anderzorg ? Direct incassobureau die ook zonder enige aanmaning een dagvaarding verstuurde. Wij zeggen voor volgend jaar op, voor i s nooit meer Anderzorg.

Dee
09-09-2014

SLECHT !

Anderzorg is SLECHT ! (sinds het jaar 2011)

Ze mogen wel het cijfer 0 van mij.

Ze denken dat ze slim zijn, maar zijn zo doorzichtig, zelfs hier bij de beoordelingen.

Noor Wester
25-05-2014

Onprofessioneel onbeschoft

Jaren klant bij Anderzorg. Nooit enige achterstand met betalingen gehad[automatisering]. Begin dit jaar krijg ik verrekening eigenrisico. Via de internetsite , anders kan niet, gekozen voor gespreide betaling in verband met de hoogte van bedrag. Na de eerste betaling wordt via de automaat het gehele bedrag alsnog afgeboekt. Dus ik storneer en dien gelijk een klacht in over voorgaande. Blijf maandelijks de bedragen betalen welke ik via acceptgiro's ontvang van Anderzorg. Nog twee betalingen te gaan krijg ik de deurwaarder tussen de deur voor het openstaande bedrag. Bezwaar gemaakt over de gang van zaken. Anderzorg ontkent doodleuk alles met andee woorden ik was een wanbetaler. Gelukkig kopieer ik alles dus heb bewijs dat het duidelijk anders ligt en dat Anderzorg de waarheid niet spreekt. Dit alles voorgelegd aan de deurwaarder van Anderzorg en vermeldt dat dit de juiste wijze was. Krijg hierop een schrijven dat er meerdere kosten bijgevoegd waren en dat ik dat direct moest voldoen. Hierop heb ik geen reactie gegeven omdat ik aan mijn betalingen voldoe. Krijg zojuist een volgend schrijven dat Anderzorg om moverende redenen de kwestie niet doorzet en het dossier sluit. Met andere woorden zij willen niet zeggen dat zij er zelf niet uitkomen en daarom in verband met gezichtsverlies de kwestie in de prullenbak donderen. Wat een bedrijf. Ik heb zij geschreven dat ik,liever gisteren dan vandaag de relatie wens te beëindigen maar daar zal wel niet op gereageerd worden want geld is toch geld blijkbaar doe ik dit toch juist. Anderzorg= Andere Zorgen.

Louise
09-05-2014

Kosten voor zelfde aantal poducten met 33 procent verhoogd!

Sinds 2014 geldt voor bepaalde hulpmiddelen volgens Andrzorg een DAGPRIJS.! Hoe verzinnen ze het. Sinds jaar en dag bestel ik 1 x in de 2 maanden 10 pakjes van hetzelfde incontinentie-materiaal. Eind dec 2013 kostte dit (eigen risico) ca. € 37,00.

Sinds januari 2014 (dagprijs blijkbaar !) kosten diezelfde 10 pakjes ineens ca. € 50,00. Belachelijk.

10 stuks blijft bij mij 10 stuks. Zo wordt dus de klant vogelvrij verklaard en kan elke verz.maatschappij. gewoon maar doen waar ze zin in hebben. Een dergelijke prijsverhoging is uit den boze, ANDERZORG.

Eind van dit jaar zeg ik op, zeker weten.

Ma
04-04-2014

Ongewenst niet verzekerd met dank aan anderzorg...

In december aangemeld bij Anderzorg, met het verzoek ons bij de vorige verzekeraar af te melden. Geen probleem natuurlijk :-)

Maar ja, al in december bleek dat we dubbele premie betaalden (dus bij zowel oude als nieuwe zorgverzekeraar). Dat kan natuurlijk als overgangssituatie. Maar half januari herhaalde zich dit. Sindsdien een dossier van hier tot Tokyo opgebouwd van alle contactmomenten.

Met als klapper 24 maart. Eerst telefonisch duizenden excuses. Toen de afspraak dat dan maar hun nieuwe verzekering met terugwerkende kracht ongedaan zou moeten worden gemaakt. En Nee, het kon niet bestaan dat ik onverzekerd zou zijn als de vorige verzekeraar ineens toch wel tot stopzetting over zou gaan, want men moet eerst een register raadplegen om te voorkomen dat men onverzekerd is!

Welnu, binnen 12 uur was ik eindelijk dan afgemeld bij de vorige verzekeraar, maar tevens bevestigd niet meer verzekerd bij Anderzorg... Dat kon toch niet, was mij beloofd?!

Dus direct 25 maart contact opgenomen met Anderzorg dat ze de boel moesten herstellen. Reactie: "We proberen binnen 3 werkdagen jouw vraag te beantwoorden". Vandaag is het 4 april, 3 werkdagen plus een week na deze reactie. Nog altijd niets gehoord...

Dan maar via een andere weg (lees: emailadres) geprobeerd een ingang te krijgen bij Anderzorg. Reactie op 1-4: Allereerst mijn excuses voor deze gang van zaken. Ik kan me goed voorstellen dat u om opheldering vraagt. Ik kan u helaas hierbij niet helpen. Ik ga namens u een klacht indienen. Afdeling Klachten en Bezwaar gaat uw zaak nu overnemen. U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangst bevestiging van de klacht en binnen 3 werken wordt u verder geïnformeerd.

En daar zit ik nu dan nog steeds op te wachten...

Onverzekerd en wel :-(

Maar ja (zie reactie 1-4) "ik kan u helaas hierbij niet helpen"

Maarten
25-12-2013

Uitstekende zorgverzekering. Geen enkel probleem gehad! En de laagste prijs bij maximaal eigen risico!

Arno
09-12-2013

Prima zorgverzekeraar, de goedkoopste en dat telt voor mij. Ik ga echt niet meer betalen dan nodig is! Een basis verzekering is een basis verzekering, overal hetzelfde. Goede keuze dus voor een prijs bewust persoon. (zeker als je jong bent, je gaat toch niet voor die ouwe mensen de zorg betalen :-P )

R.Hoofd
07-11-2013

Omdat ik voor de maand juli geen acceptgiro had ontvangen heb ik om anderzorg tegemoet te komen de premie a. 114,10 handmatig over gemaakt van de rekening van mijn vrouw onder vermelding van mijn naam en achternaam en de vermelding geen acc. ontvangen.

Mijn vrouw heeft haar premie eveneens over gemaakt van juli 2013 d.m.v. de ontvangen acc. echter van haar girorekening zoals al jaren het geval is. (dus niet van de rekening die ik heb gebruikt.

In september gedonder in de glazen, aanmaning van juli 2013 voor mij. Contact opgenomen en kopie bankafschrift gestuurd van de betaling. Reactie A.Z.: Ja meneer konden het bedrag niet thuis brengen dus afgeboekt op Uw vrouws naam. Ìk: maar waar is dan die betaling die mijn vrouw heeft gedaan in juli? dan is die premie dubbel betaald!! A.Z.: Gaat U n iets aan vertellen wij niet i.v.m. de privacy!!Ik: Oke stort het bedrag dan maar terug op die rek. van mijn vrouw maak ik het opnieuw over van mijn eigen rekening! A.Z. Nee meneer beginnen we niet aan gewoon betalen anders deurwaarders bezoek!!

Toch is Anderzorg in bepaalde dingen wel goed o.a.: DREIGEMENTEN, ONBESCHOFT ZIJN, EEN PUINHOOP VAN HUN ADMINISTRATIE MAKEN, LUI,LUI EN NOG EENS LUI, en last but no least: Totaal geen feeling met de klant dus niet geschikt voor deze handel!!!!

07-10-2013

Klantonvriendelijke verzekeraar die geen enkele vorm van persoonlijke service kent. Echt massawerk, wet van de grote getallen. Vreselijk bedrijf wat jaren geleden een geweldige firma was met heel goede service waar nu niks meer van over is.

-geen gratis telefonische helpdesk (0900)/alles loopt eigenlijk via mail

-stug/weinig persoonlijke service

-personeel heeft geen autorisatie om beleid te omzeilen/befehl ist befehl!

-mager basispakket en aanvullende verzekeringen/er is beter

-onduidelijke website met weinig interactieve mogelijkheden vgl CZ direct!

+lage prijs premie maar dat heeft ook zijn prijs!!

Alfons

13-04-2013

Hierbij dien ik mijn klacht in tegen Anderzorg. Op 3 september ‘2012 jl, heb ik na lang wachten een telefonisch gesprek gehad met Frank J dat is de Directeur, hij heeft mij antwoorden gegeven die ik belangrijk vind en vond namelijk de risico eigenbijdragen of deze gespreid betaald kon worden want dit geeft ruimte en is bij een aantal zorgverzekeraars ook zo geregeld.

Deze Frank heeft mij ook nog per brief bevestigd dat het geen probleem was is om dit gespreid over het jaar te doen betalen.

Wel nu niet dus er is een verplichte automatische incasso die het dan te gespreide betalingen doet afschrijven, dit is onlogisch omdat mensen die een afwijkende betaal data hebben van werkgever of uitkerende instantie zei in de problemen kunnen komen en dus de banken die dan ook binnen een bepaalde termijn verstrekking terug boeken en zo een achterstand komt en dus een schuld.

Dit is zwaar en zeker het opschrift staat en je weken zo niet maanden moet wachten op inhoudelijke berichtgeving op brieven die gestuurd zijn, mondelingen afspraken en op schrift zijn rechtsgeldig en daar houd Anderzorg zich niet aan, wij hebben thans de gedachten om einde van dit jaar uit te zien naar een zorgverzekeraar die haar afspraken wel na komt en geen probleem heeft met het betalen eigenbijdragen middels acceptgiro.

Anderzorg heeft zeker een doorloop van klanten door het onvriendelijke gedrag welke zelfs als onmenselijk gezien kan worden, hier is het financiële deel belangrijker dan de gevolgen die kunnen ontstaan door automatisch incasso.

27-02-2013

2 jaar geleden voor mijn dochter, die toen 10 jaar was, een tandartsverzekering genomen want ik ontving een speciale brief van Anderzorg waarin dat werd aangeraden.

Nu moet ze een beugel maar Anderzorg heeft in die tijd de polis veranderd en geeft voor kinderen onder de 18 jaar geen vergoeding meer. Een alternatief is ook niet geboden en een extra briefje voor zo'n belangrijk aanpassing zat er ook niet in.

De tandartsverzekering is sowieso erg duur in verhouding met de vergoeding die daar tegenover staat.

Nooit meer Anderzorg!

23-02-2013

Ik betaal mijn anderzorg altijd zelf elke maand, want ik heb geen in automatisch incasso.

Nu beweren ze dat ik een maand achter loop met betalen..

Na betalingsbewijzen gestuurd te hebben en een hoop gevel en gemail, word er nog steeds gezegd dat ik niet betaald heb, wat ik erg schandalig vind!

Ik betaal natuurlijk niks extra, en heb een advocaat om handen genomen, want ik ben het zat natuurlijk!

19-01-2013

In december ontving ik van Anderzorg een bericht dat wanneer ik iemand zou tippen, ik € 40 mocht verdelen dus de nieuwe klant en mij.

Ik ben nooit ziek, dus mijn vrouw wilde er wel bij. Dus gauw geregeld toch??????

Nou niets was minder waar. Ik moest een socialshop aanmaken en zij moest zich aanmelden. Drie mailtjes, twee klanttevredenonderzoeken verder, is het mij nog niet gelukt. Iedere keer krijg ik een bericht dat ik uiterlijk 5 dagen later een antwoord krijg, maar niets.

Hun telefoon 0900 - 16.............. kan ik niet bereiken.

Hun chat kan mij niet helpen.

Hun moederbedrijf Menzis wil mij niet helpen!

Ik heb dus mijn zorgverzekering alvast opgezegd voor het jaar 2014, maar ook hierop geen reactie. Gelukkig heb ik nog bijna een heel jaar. Dus ik blijf gewoon proberen in contact te komen met dit slecht georganiseerde bedrijf.

Je kan dus prima verzekerd zijn, geld wordt heel snel afgeschreven. Maar volgens hoor je nooit meer wat van ze!!!!!

Mijn vrouw heeft inmiddels gekozen voor een andere verzekering CZdirect. Deze zorgverzekering is nog geen € 5 duurder voor een heel jaar. Maar je kan ze telefonisch bereiken. Ze zijn bijzonder vriendelijk en ze denken mee. Een 10 voor CZdirect en een dikke 1 voor de moeite voor Anderzorg.

Met Anderzorg heb je er een zorg bij!

14-11-2012

Susan en Jan uit Zeeland, ik ben het helemaal met jullie eens bij mij is hetzelfde gebeurd.

Ik ben ook al een aantal jaar bij Anderzorg in het begin ging alles oke, maar langzaam kwam de narigheid op gang.Ten eerste vond ik het al vreemd dat ik een eigen risico van 2 jaar geleden moest betalen.Waar of niet waar dat viel niet meer te achterhalen. En ja hoor daar kwam een rek, exact dezelfde die ik vorig jaar al betaald had. Over en weer gemaild met betalingsbewijzen, gebeld nee hoor de ene keer konden ze het bedrag niet terug vinden en de andere keer was het zogenaamd verrekend met een maandpremie, vreemd want ik heb toch alle maandpremies van mijn eigen rekening betaald en kan niets terug vinden dat er iets verrekend is. En toch doorsturen naar de deurwaarder die ook met hun onder 1 hoedje speelt. Want merkwaardig is het wel als je de betalingsbewijzen toe stuurt dat dan ineens een vlek over het bedrag zit zodat dit voor de deurwaarder niet meer te lezen valt en je toch het gevorderde bedrag moet betalen. Voor mij geen Anderzorg meer.

08-11-2012

Ik ben dus nu 2 jaar verzekerd bij Anderzorg en ik vind dat ze heel slordig te werk gaan. Premies die betaald zijn opnieuw een acceptgiro opsturen, na telefonisch en chat contact blijkt dat er niks van betaald is.

Vervolgens gevraagd naar een overzicht wat er open staat en dan te horen krijgen dat er een x bedrag open staat waar je bestaan niet van af wist, dus de klantenservice gevraagd om een overzicht, maar nog op heden niks ontvangen en dit is al zo een week geleden.

Ik vind dit niet acceptabel en de administratie is niet in orde. Klantenservice kan je niet helpen.

Als ik nog een keer een rekening krijg die al voldaan is dan neem ik een advocaat in de arm en sowieso stap ik dit jaar nog over naar een andere zorgverzekeraar.

17-07-2012

Ik ben 2 jaar klant geweest bij Anderzorg.

Mijn ontevredenheid staat los van de vergoedingen, want gelukkig ben ik in goede gezondheid.

Ontevredenheid onstond toen mijn post niet tijdig werd doorgestuurd door een tussenpersoon (niet Anderzorg).

Ik ontving een stapel post van Anderzorg die zich had opgestapeld met een aantal aanmaningen voor premiebetaling (terecht).

Inmiddels was de achterstand zover opgelopen (bijna 6 maanden), dat Anderzorg mij dreigde met aanmelding bij CVZ.

Ik kon mijn premie nog net (op tijd) betalen (ondanks financiele krapte), maar de betaling liep vertraging op buiten mijn schuld.

Zodoende meldde Anderzorg mij alsnog als wanbetaler bij het CVZ, die dan beslag mag leggen op mijn bankrekening.

Deze gang van zaken heb ik aangevochten in overleg met de Ombudsman, afdeling zorgverzekeringen.

Uiteindelijk heeft CVZ mijn beroep geaccepteerd en mij afgemeld als wanbetaler, gelukkig.

MAAR :

- De computerbrief die het CVZ mij stuurde bevatte een zinsnede die mij bizar overkomt :

..."tegen uw afmelding als wanbetaler kunt u geen bezwaar maken " ??

- Er kwam alsnog een rekening voor gemaakte onkosten i.v.m. de beslagleggingsprocedure.

Ik begon de indruk te krijgen dat deze zorgverzekeraar vooral zorg heeft voor haar eigen portemonnee.

Begin 2012 heb een brief gestuurd naar Anderzorg waarin ik mij heb afgemeld als klant.

Toch blijven er rekeningen binnenkomen, nu zelfs via een incassobureau.

Ook professionals uit de zergsector ontdekken inmiddels dat de zorgverzekeraars vooral interesse hebben in het innen van premies .

Mijn vertrouwen in Anderzorg is verdwenen en ik weet niet meer wat mijn status is.

Intussen ben ik ook verhuisd en is recente post van Anderzorg zoekgeraakt (buiten hun schuld)

Hierbij doe ik een oproep aan Anderzorg :

- stuur mij svp een overzicht van de premies die ik heb betaald

- leg mij uit waarom ik alsnog word achtervolgd door een incassobureau.

Voor de zekerheid hierbij mijn nieuwe adres :

Postbus 62

7350 AB Hoenderloo