ANWB reviews

4.3

Daniel
13-11-2021

Na ruim18 jaar trouw lid te zijn zonder betalingsproblemen wordt je gewoon als een dief behandeld wanneer er een bataling mis gaat door een communicatie fout. Je wordt van het kastje naar devmuur gestuurd en gelijk incassokosten van 49 euro. ( helft van het lidmaatschap). Sorry anwb maar zo ga je niet met leden om

Joost
29-10-2021

Vanochtend een accu (AMG start-stop) laten vervangen. Ik moest maar liefst 249 EUR aftikken, terwijl een soortgelijke accu 100-150 EUR kost. Vooraf is op geen enkele wijze aangegeven dan de ANWB 2 tot 3 keer de normale prijs hanteert. Heb direct een klacht ingediend en het smart drive abo opgezegd. Wegenwacht abonnement zal ook opgezegd worden, indien de klacht niet tot tevredenheid opgelost wordt.

Tara
27-10-2021

We hadden pech maar zijn echt vriendelijk geholpen door ANWB.

Dankje wel. 🕊😇

Yvonne
24-10-2021

Lekke band met de e-bike. Toch onhandig om daar weer mee naar huis te lopen met boodschappen. Ik had nog nooit gebruik gemaakt van de pechhulp die bij de fietsverzekering zit. Ben top geholpen aan de telefoon, niet lang gewacht en goed geholpen. Vrolijke man. Echt super, zelfs mijn fietsbel gemonteerd als extraatje.

Marjan
20-10-2021

16-08-2021 heb ik een schade claim in gedient voor de schade aan mijn nieuwe elketrische fiets, verzekerd via de anwb.

23-08-2021 afspraak gemaakt met CED, voor de expert bij Fietsenmaker d.d. 10-09-2021.

Ik heb contact gezocht, met mijn fietsenmaker, vanaf mijn vakantie adres, over het bezoek van de expert, maar deze was helaas niet geweest.

Vanaf mijn vakantie adres, heb ik nieuwe afspraak gemaakt, voor d.d. 15-09-2021.

Eind september heb ik weer telefonisch contact gehad, over het verloop van de zaak, en kreeg ik te horen, dat de expert het eind dossier 05-10-2021 zou overhandigen aan unigarant.

Nu, 20-10-2021 na zelf weer te bellen met de ANWB, kreeg een telefoontje, van de (expert) en wat denk je, hij wordt gereinigd. Na 10 weken komen ze met deze uitkomst.

Dus geen fietsverzekering afsluiten, bij de ANWB, kost je alleen veel geld, maar als het op helpen aankomt, zijn ze niet thuis. Stappen dus maar op.

18-10-2021

Slechte service maken fout met faktuur sturen en zomaar zit je bij associale incasso bureau.

Hun fout en meteen anwb opgezegd zit je er nog 10 maanden aan vast belachelijk mag toch niet anwb zware afrader.

Rachel
04-10-2021

Vandaag eerste keer een ervaring met ANWB gehad. Was top! Had te weinig benzine in mijn tank, oeps! Gelukkig was daar Farid (sorry als ik je naam verkeerd heb gespeld) aan de telefoon die mij netjes hielp en goede aanwijzingen gaf. Toen kwam er een takkelwagen aan gevolgd door de ANWB wagen met David. Hij was erg vriendelijk en hielp mij met het checken of het alleen aan de benzine was. Ik ben tevreden! Top service. Iedereen was vriendelijk en ik had een goede dag en mijn auto leeft nog. Een ding heb ik geleerd: op tijd tanken!

Jurgen en Nicole
26-09-2021

Vandaag pech met onze auto. Het kon even duren voordat ze er waren …. Druk.

Tot onze verbazing waren ze er binnen 3 minuten 😄 .

Super fijn geholpen! De auto moest wel afgesleept worden maar alles werd netjes voor ons geregeld , afslepen van de auto en daar stond een vervangende auto voor ons klaar. (Broekmans Venlo) Toppers!

Leo Van
24-09-2021

Wat een top service.

Gisteren gestrand, en op alle fronten super geholpen. Van het ophalen, tot het bezorgen van mijn auto bij mijn eigen garage, tot het regelen van vervangend vervoer.

Uitmuntend👍

Chay
23-09-2021

ANWB wil alleen klanten naar binnen halen en ze een abbonement aansmeren. Vies bedrijf en heel erg spijt van het aansluiten. 144 euro betaald voor 1 keer hulp.

ik stond langs de snelweg in paniek en ben dan een jaarabbonement aan gesmeerd terwijl ik niet wist dat het een jaarabonnement is. slechte service en erg in de steek gelaten. Ik moest de auto zelf slepen. Eenmalig hulp gehad van anwb en dat koste me een grap van 144 euro.

19-09-2021

Ik overweeg de pechhulpservice na een ongeval in in Italie. Nog steeds een brief te schrijven. ik wilde de boel de boel laten. maar het ongenoegen komt zo af en toe weer in me op. letterlijk stonden we in de kou te bevriezen met de motor . uren hebben we daar gestaan door waarschijnlijk een onkundige medewerker, uren en uren later kwam wel een kundige vrouw aan de lijn. Die het zo opgelost had. maar toen hadden we alsnog een bizzarre koude tocht in het pikkedonker voor de boeg. we waren met drie motorijders op de Stelvio pas en 1 van ons kwam ten val. niemand kon ons urenlang vinden terwijl die vrouw later "gewoon" een sms stuurde waar mn broer op kon klikken en de hulp bijna gelijk ter plaatse kwam.

Niet te vergeten alle lof uit te spreken voor een vrijwillige rode kruis medewerker die met zijn motor stopte en ons super geholpen heeft met aanwijzingen tot aan het vertrek met de Ambulance toe. topper! Thnx

NS
15-09-2021

We hebben al jaren pechhulp van de ANWB. Mijn vader kwam onlangs stil te staan langs de snelweg met ons busje. Mijn vader die niet zo goed Nederlands spreekt heeft ANWB gebeld. Op locatie hebben ze mijn vader ervan overtuigd dat hij een zakelijk account erbij moet afnemen anders wordt hij niet geholpen. Hoe zo zakelijk? Het gaat om een prive aangeschaft busje.

Voor ons betekent het dat we voor één huishouden twee ANWB lidmaatschappen hebben (dubbele kosten).

Vandaag heb ik met ANWB gebeld en de situatie uitgelegd. Ik word aan de telefoon door de medewerker voor "eigenwijs" uitgemaakt en als ik vraag hoe hij heeft, hangt hij direct op.

Top klantervaring tot zo ver. NOT :-(

Diederik-jan
13-09-2021

Zeer slechte zaak

Zeer slechte partij. ANWB lokt je met een mooie kortingsactie van 50% over het eerste jaar. Vervolgens factureren ze wel het hele bedrag, dit doen ze bewust na de opzegtermijn zodat je niet meer af kunt zien van je lidmaatschap. Vervolgens contact opgenomen met de klantenservice, die vertelde mij dat ik geen recht had op de korting omdat ik ooit lang geleden al lid ben geweest van de ANWB. Zeer slechte zaak dit, voor mij nooit meer ANWB

11-09-2021

Maakt een klein probleem 30 keer zo erg.

Mijn motor starte niet in de ochtend bij mijn hotel. Niet een mega probleem, maar zit bij de ANWB, dus toch maar gebeld. Komt na 4 uur een gast aan, die laadde mijn accu kort op, hij starte maar later niet meer. Hij nam hem mee naar een kleine garage. ANWB verzekerde die motor wordt terug gebracht. Garage kon Motor niet maken, hij moest naar een specialist. De eerste garage gaf een onmogelijke diagnosis, duidelijk om geld af te troeven.ANWB heeft de motor 200 km over de Donau (geen bruggen hier) naar Bucharest gebracht. Grap is dat ze niet bepaald om geven hoe ik ooit in Bucharest kom, het is te ver weg om motor terug te brengen.

Krijg ik een telefoontje van de Motorzaak in Bucharest: “Ja, we hebben allemaal rondjes gereden op je motor. Wat is eigenlijk het probleem?” Kennelijk had de eerste garage de accu opgeladen wat de motor laat maken. Desondanks had de ANWB de motor afgevoerd (200 km). Ben achtergelaten in een uithoek, bankautomaat in het dorp is kapot. Heb één Roemeense Lei in cash over en geen eten en drinken. Moet nu onmogelijk in Boekarest komen met al mijn bagage.

De grap is dat een motorrijder langskwam toen mijn moto werd afgevoerd. Hij wou graag de accu opladen voor me, ik dacht ANWB doet dat nu wel. ANWB heeft een klein probleem 30 x zo groot gemaakt. Ben nu gestrand zonder eten, alle taxi bedrijven gebeld maar niemand wil komen. Moet nu liftend weg komen met alle bagage zonder geld. Terwijl de motor het gewoon doet. Ondertussen liet ANWB niet eens weten dat ze de motor helemaal naar Boekarest hebben geloosd. Een week in een hotel en straks als ik vervoer kan vinden echt een hoofdprijs betalen om naar Bucharest te gaan; terwijl de motor het gewoon doet!

In kort: laat je motor aanduwen (mensen helpen altijd) en vind iemand die je accu oplaad en rij zelf naar een stad met moto garage! ANWB bedankt voor me achterlaten zonder iets.

10-09-2021

Binnenhalen? Graag. Je helpen? Liever niet!

Wil je een nieuw abonnement afsluiten? Sta je met pech langs de weg in Nederland? Wil je info over de nieuwste reclamefolder? De ANWB is je beste vriend, alhoewel ik voor het vervangen van een band wel bijna 2 uur moest wachten voordat er iemand was.

Wil je je afmelden? Heb je klachten? Sta je met pech in het buitenland? De ANWB is nergens te bekennen als het even niet hoeft. Als je iets vervelends hebt, kun je ook alleen bellen, niet mailen of op de site benaderen. In het weekend of buiten kantoortijden zijn ze natuurlijk slecht bereikbaar.

Ik heb een hekel aan bedrijven die snel zijn als er geld valt te verdienen, maar traag en moeilijk doen als het besteed moet worden. 1 van de 10 is dan ook het beste wat ik er van kan maken.

Jan van der Weerd
10-09-2021

Boeven zijn het

In juni een nieuwe accu gekregen van de ANWB. In september blijkt de accu niet deugdelijk. Op de aankoopkosten staat welk bedrijf de garantie bepaalt. Als ik die bel verwijzen ze me door naar de ANWB. Als ik die bel krijg ik te horen dat er geen garantie wordt gegeven als iemand aan de accu gezeten heeft. Dat staat nergens vermeld op de aankoopbon en is ook niet door de wegenwachtmonteur verteld. Afgesproken wordt dat we de wegenwacht mogen oproepen zodat die zelf kunnen constateren dat de door hen geleverde accu in aanmerking komt voor garantie. Voorwaarde is wel dat ik persoonlijk aanwezig ben als de monteur komt checken. Maar ik zit nu in Maastricht en de auto staat in Venlo. Het zal de ANWB worst wezen dat ik tijd en geld moet spenderen om naar Venlo te reizen om aanspraak te kunnen maken op garantie. Ze maken zich ervandaan met een beroep op hun regeltjes. Wat een stijfkoppige klantonvriendelijke en onterechte afhandeling van een claim om garantie te krijgen op een door de ANWB geleverde ondeugdelijke accu.

Gerda
09-09-2021

Hulde aan de Anwbman in Anduze

Onze complimenten voor de Anwbman in Anduze.

Op zondag 22 augustus stonden we met kokende motor langs de weg tussen Ganges en Anduze bij een temperatuur van 38°. Melding gemaakt bij de Anwb. Na verloop van tijd de koelvloeistoftank zelf bijgevuld met water en verder gereden. Melding stopgezet. Even later stonden we weer stil. Toch maar weer Anwb gebeld. De opdracht was al ingetrokken, kon erg lang gaan duren. We leggen de telefoon neer en daar is de man van de Anwb. Hij had zelf gedacht: ik ben nu in de buurt en ga toch maar even kijken. Ons super geholpen en is achter ons aan blijven rijden tot de camping. Vond het waterpeil toch te veel gezakt en we zijn nog een stukje gaan rijden. Uiteindelijk het water aangevuld met K-seal en we konden de volgende dag naar huis (1200 km zonder problemen) Geweldig bedankt, Anwbman in Anduze.

Priscilla
09-09-2021

Onmenselijk bedrijf 🤬😖😡

Kapotte auto spanje .

Vervangend vervoer pas na 48 uur? op een berg zit je met je gezin?

800 euro kosten terwijl je weet dat het niet gemaakt kan worden

Behandeld worden als stront

Tyfus herrie aan de telefoon wachtttoon

Wie heeft in godsnaam bedacht om een hardrock nummer als wacht muziek te uploaden …. Wachttijden van 45 minuten tot 1,5 uur

Onprofessioneel ( 16 jaar oud aan de telefoon )

En dan na een week zeggen u heeft maar recht op 21 dagen vervangend vervoer dus u zoekt maar uit hoe u in nederland komt 🤬😡🤬😡🤬😡🤬😡🤬😡

Art
08-09-2021

Pech geval Frankrijk

Wij zijn met pech komen te staan in Frankrijk en zijn daarbij fantastisch geholpen door de ANWB. Door voorzichtig te rijden konden we op eigen kracht nog net bij een door de ANWB aanbevolen garage komen die toevallig open was op zaterdag (dingetje in Frankrijk). De reparatie duurde meer dan 48 uur (want de volgende dag was de garage gesloten)en we kregen een super fijne leenauto zodat we onze reis door konden zetten. Eigen auto weer opgepikt op de terugweg. Onze ervaring is dat de ANWB vooral regelt en zorgen weg neemt, maar in het buitenland evengoed afhankelijk is van de situatie ter plaatse. (Onze leenauto stond 80km verder op, en we moesten soms lang wachten op antwoorden; achteraf begrijpelijk op het moment zelf stresvol en alles is dicht in het weekeinde). Daarnaast moesten wij zelf ook aan de bak om een extra hotelovernachting te regelen. Wij zijn vol lof en super tevreden met de afhandeling van onze schade. Er staan hier veel negatieve reacties, welllicht om dat mensen niet goed op de hoogte zijn van wat er wel en niet in hun pakket zit. Het loont om voor je vakantie de voorwaarden goed door te nemen, niet alle pakketten omvatten bijvoorbeeld vervangend vervoer, dat moet je bij problemen dan zelf regelen.

07-09-2021

Digitaal afpoeieren.

Recentelijk een kortlopende reisverzekering afgesloten van 1 week. Na de vakantie miste we een onderdeel in de bagage. Via schademelding website geprobeerd te melden. Polisnummer wordt niet herkend en de schade kan niet meer worden geclaimd. Telefonisch contact lukt niet. Via chat melden ook niet je wordt doorverwezen naar de website. Na telefonisch contact met Unigarant in Hoogeveen en de menu keuze auto ongeval kregen we te horen dat dit een tekortkoming is van het systeem. Ik denk dat de meeste het maar opgeven. Digitaal afpoeieren noemen ze dit. Ohra doet het beter.