ANWB reviews

4.3

Roman
13-08-2021

ANWB Ticket Service: Geen aanrader

Tickets via de ANWB besteld om een paar Euro te besparen. Nu is ons kind ziek geworden en als reactie op het verzoek de reservering te verplaatsen: "[.]Verwijzend naar onze voorwaarden is het niet mogelijk een deel van een order te annuleren.[.]".

Les geleerd: Volgende keer de voorwaarden lezen. In dit geval goedkoop = duurkoop en zeker de laatste keer dat wij via de ANWB tickets hebben besteld.

Demir
12-08-2021

Heel slecht!

Ik wacht op bij A67 bijna 4 uur! 3 keer gebeld "wij zijn druk"

heel slechte

11-08-2021

Niet meedenkend en star - Monopoliepositie

We gaan op wereldreis en hebben daarvoor een internationaal rijbewijs nodig. Dit is simpelweg niets anders dan een officiele vertaling van je eigen rijbewijs. Ons eigen rijbewijs is bijna 10 jaar nog geldig (net opnieuw verlengd), maar de vertaling wil de ANWB maar voor 1 jaar geven. Om deze dan via mail te verlengen, of door iemand die door ons gemachtigd is kan niet. Je moet in persoon weer langskomen. Ze zeggen simpelweg dat we dan maar retour vanuit Chile naar Nederland en weer terug naar Chile moeten vliegen alleen om een vertaling van ons rijbewijs te verlengen met weer 1 jaar. Er wordt ook geen oplossing geboden, slechts medegedeeld dat dat is wat het is. Op die mail kun je dan niet meer antwoorden (no-reply).

Een monopoliepositie waarin ze mega star zijn. We kunnen toch niet de enige NLers zijn die langer dan 1 jaar weg gaan? En dat anno 2021, na corona, waarin ongeveer alles digitaal gaat (eventueel beveiligd via DigiD).

Foeiiiiiiiii ANWB

Foeiiiiiiiii anwb 90% van de klanten zijn op trustpilot boos tot woedend over uw gedrag naar de klanten toe die u in nederland en buitenland in de kou laat staan en alleen maar aan het zakkenvullen denkt zoals ook rtl5 uw programma verkeerd belicht met de kwal van een presentator die zichzelf alleen maar belangrijk vindt. Dit programma laat alleen de heldendaden zien maar niet de ellende die de anwb achterlaat in de kou ergens midden in de rimboe en de raad geven, zoek het maar zelf uit!

Ik heb het duurste europa pakket van…

Ik heb het duurste europa pakket van hun en sta stil met auto omdat de sleutel geen reactie meer geeft en ik de auto sleutel moest bestellen bij peugeot wat mij bijna 500 euro kostte omdat de anwb mij als zwaar invalide persoon niet wilde helpen om de auto naar de garage te kunnen krijgen omdat ik hem niet kon starten.

Let wel? dit gebeurd alles in nederland en niet eens in het buitenland. Het kon de anwb niets schelen en ik moest het maar zelf uitzoeken en een sleepauto bestellen voor 168 euro want voor een niet functionerende sleutel komen ze niet terwijl ik per jaar ruim 250 euro betaal voor hun waardeloze wegenwacht. Als ik gezond was, kon het me niet schelen, maar als zware hartpatiënt en ook nog eens vol met reuma ben ik aangewezen op mijn auto, maar daar hebben ze bij de anwb geen oren voor, maar wel voor, mag ik even vangen van u?

Een hele grote foeiiiiiiiiiiii voor jullie en jullie moeten zich echt schamen voor wat jullie de klant aandoen met jullie grote fantasie beloftes

Irene
10-08-2021

Hulde aan AUTO 425 Jan Verhoef.

Deze man verdiend een vermelding, Tijdens onze trip naar Maastricht kregen we problemen met onze auto, van de snelweg af naar een binnen weg, daar een alleraardigste mevr aan de lijn, die ons netjes en snel gerust stelde, na plm 10 min kwam AUTO 425 aan gereden ,Jan stelde zich netjes voor en ging meteen ad slag, na wat handelingen vertelde hij os dat de injector vd 1e cilinder defect was, en hij ons wel even nd dichtstbijzijnde dealer zou brengen, daar eenmaal aangekomen regelde hij in VIANEN vervangend vervoer en konden wij onze reis toch nog voortzetten.Nogmaals Top service

Fred en Irene.

Betsy

Hulp in Frankrijk

We hadden op zaterdagavond laat ineens geen remmen meer op de camper. Zondagochtend gebeld, we moesten maar wachten tot maandag. We hadden de camper heel voorzichtog naar een peugeotgarage gereden, sochtends om 6 uur met weinig verkeer op de weg.

Maamdagocjt2nd bleek sit een schade herstel garage te zijn, dus daar hadden we niks aan. Anwb weer gebeld , die zouden contact opnemen met collegas in Lyon en de melding uitzetten om ons naar een andere peugeotgarage te slepen. Wij zouden van hen bericht krijgen. 3 uur later, geen bericht. Weer gebeld, de melding werd nogmaals uitgezet naar Lyon. Een uur later: niks gehoord. Weer bellen en nu kregen we iemand van Lyon aan de telefoon, een Nederlandse medewerker. Zij zegt dat de mensen in den Haag bij de anwb helemaal niet weten hoe het in Frankrijk gaat, je word daar gesleept door een garage die samenwerkt met de anwb! Zij heeft nogmaals de melding uitgezet en een uur later werden we opgehaald en geholpen door een topgarage.

Savonds om half 10 wordt nog een keer door de anwb alarmcentrale in den Haag gebeld of we ook weggesleept zijn.beetje laat, niet?

Al met al niet zo'n beste ervaring dus, maar je bent blij dat je geholpen wordt, in Frankrijk is namelijk niet zoiets als de anwb.

Reza
09-08-2021

ANWB in Europa komt zijn afspraken niet na

Zeer onprofessioneel , ze laten je stikken in Europa .word niet lid bij anwb.je hoeft niet op ondersteuning te wachten in Europa ookal heb je een volledig pakket lopen bij hun.

Bespaar je hoofdpijn en ga met een ander bedrijf in zee

Je bent gewaarschuwd

Marielle
06-08-2021

(Geen) hulp bij autopech in Europa

Hulp in buitenland (Europa) bij auto-pech is absoluut niet gegarandeerd! Ik werd van kastje naar de muur gestuurd, werd niet teruggebeld (hoewel dat wél toegezegd was), 2 x vervangend vervoer toegezegd gekregen, wat bij het volgende telefoontje (door een andere medewerker) weer werd afgezegd… Zeer teleurgestelde ervaring na jarenlang (>20 jaar!) de vereiste contributie te hebben betaald … de ANWB komt de afspraken in de polis niet na en gaat bij de ‘ondersteuning’ zeer onprofessioneel te werk. Dit heb ik overigens al eerder gehoord van andere reizigers …

06-08-2021

De auto niet terug naar Nederland

Onze zoon is heel blij met zijn Volkswagen Polo, maar kreeg afgelopen week stukken aan zijn auto in Basel Swiss.

het kon gemaakt worden ruim 600 chf, alleen na 2 dagen wachten op een onderdeel bleek er meer stuk te zijn, ANWB maar weer gebeld om zijn auto naar Nederland te brengen. kreeg hij te horen dat de auto te oud was(eerst op verzoek van anwb laten maken)

16 jaar is te oud. zat een nieuwe motor in.

gelukkig had zijn vriend vervangend vervoer bij zijn verzekering(ZLM) afgesloten.

nu staan er een auto in Basel en nu ANWB?

kortom vroeger stond de anwb als betrouwbaar bekend LET OP ze laten je in de steek.

Berend
02-08-2021

Ramp om na schade iemand aan de lijn te krijgen

Nadat er schade aan ons voertuig is veroorzaakt door een ander .Geprobeerd. contact te krijgen telefonisch. Niet mogelijk na half uur in de wacht te hebben gestaan contact zomaar verbroken . Heel de dag weer geprobeerd wat een fiasco bedrijf is dit , zal heel snel de verzekering om laten zetten .

EEN SCHANDE is het .

Esther
31-07-2021

Na 4 uur pas echt helpem

19.15 gebeld vanuit Italië. We staan in onze zwemkleding boven op een berg en hebben geen eten. Er zit een scheur in de radiator.

Om 23.00 weer gebeld. Blijkt dat de melding pas 20.00 is gemaakt.

We moeten nog een uur wachten, dan worden we pas geholpen.

Ons hotel is 1,5 uur verderop.

Na de vraag wat er gebeurt als er over een uur geen hulp is krijgen we te horen: Dan pas gaan we achter de melding aan bellen.

Bedankt, duur lidmaatschap! Ik zit bovenop een berg in the middle of nowhere met stervende honger.

Pi
27-07-2021

Waarom verzekeren

Na schade te hebben gereden (t.w.v. 600 eurp) vervielen onze schadevrije jaren en moesten wij ineens 150 euro per maand extra betalen. En dat zou de komende 4 jaar zo zijn. Voor 600 euro schade rijden zouden wij dus meer dan 4000 euro aan anwb moeten betalen.

Uiteindelijk hebben wij 3 uur aan een telefoon gehangen om dan te besluiten dat wij zelf de schade betaald. Zodat wij de teveel betaalde premie terug zouden krijgen.

De volgende maand werd er ineens weer 150 euro extra afgeschreven. Weer 3 uur wachten en doorsturen via de telefoon verder was er een foutje in de administratie. Ze zouden dit allemaal z.s.m. regelen.

Weer een maand later betalen wij gelukkig weer de normale prijs voor een schandalige verzekeringsmaatschappij. Maar tot op de dag van vandaag hebben wij niet onze teveel betaalde premie terug (ook weer 600 euro).

Ik zou zeker oriënteren naar een andere verzekering.

09-07-2021

ANWB laat je in een noodsituatie stikken

In de nacht van 12 op 13 mei jl hebben wij motorstoring gehad in Duitsland. Er was een redelijke noodsituatie want er was aldaar geen vluchtstrook.

Aangezien wij al heel lang lid zijn (ruim 20 jaar) hebben wij de ANWB gebeld. Maar het bleek dat wij geen buitenland in ons pakket hebben. En dus kon men niets voor ons doen. We hebben toen aangegeven zelf alle kosten te willen betalen als we maar uit de benauwde situatie geholpen zouden worden.

Maar ook dat hielp niet. We moesten maar zelf 112 bellen en de verbinding werd verbroken. Zo ging het letterlijk. Mijn vrouw belde in lichte paniek, maar de ANWB medewerkster zei gewoon 'ik verbreek nu de verbinding'.

Ik begrijp heel goed dat als je iets niet in je pakket hebt dat je daar geen recht of zo op hebt. Maar ik ben wel lid, als ruim 20 jaar. En op deze geholpen worden door 'onze' ANWB vind ik echt ongehoord.

Vroeger gaf lid zijn van de ANWB een veilig gevoel. Wat er ook gebeurd er was altijd hulp, hoe dan ook. Nu laten ze je gewoon stikken.

Later bleek dat wij verzekerd zijn voor hulp via de merkdealer. Die hebben ons fantastisch geholpen.

En delen van die hulp zoals vervangend vervoer en repatriëring van onze auto, werd in opdracht van hen gewoon uitgevoerd door de ANWB. Met een klein beetje extra aandacht had de ANWB ons gewoon uit onze benaderde situatie kunnen helpen.

Natuurlijk heb ik al een klacht ingediend maar ze wuiven het gewoon weg.

Carl
08-07-2021

Goede dekking maar verborgen kosten

ANWB biedt in principe een prima dekking, maar ze hebben allerlei verborgen kosten en kleine lettertjes. Bijvoorbeeld als ze zeggen dat een doorlopende reisverzekering €50 kost: dan klopt dat niet, dan kost het namelijk €66,80. Je moet namelijk €8,80 administratiekosten betalen voor het afsluiten en ook nog eens €8,00 betalen om op te mogen zeggen. Ja u leest het goed: als je contract van een jaar voorbij is en je wil er vanaf per einddatum contract: dan moet je een verborgen boete betalen aan de ANWB. De reisverzekering is dus ruim 33% duurder dan waarmee ze adverteren en die opzegkosten zijn ook nog eens nergens vermeld bij het afsluiten. Dat is bijzonder klantonvriendelijk en gewoon een erg smerige tactiek van de ANWB om de kosten flink op te drijven voor de consument, zonder dat die zich daar bewust van is.

Daarnaast weigert ANWB voor haar reisrechtsbijstand te specificeren wat ze precies bedoelen met "kans van slagen", je weet dus als je deze dekking afsluit nooit of je daadwerkelijk gedekt bent of niet; want de voorwaarden zijn extreem vaag. Pas daar dus heel erg mee op als je deze module afsluit.

Gerben
06-07-2021

Dramatische klantenservice!

Dramatische klantenservice bij de anwb! mij werd een korting toegezegd in 2020 die ik zou ontvangen in 2021. Nu kreeg ik alsnog dezelfde te hoge factuur! nu ik ook wel die negatieve recensies zit zie ben ik blij dat verreweg de meerderheid de anwb uitkotst! ik zou teruggebeld worden door een leidinggevende omdat ze het bandje terug zouden luisteren waarop de medewerker te horen zou zijn ( van 1 jaar geleden) die mij deze korting toegezegd had. ik zei dat ik het bandje ook wilde horen. Ze zouden me vrijdag terugbellen! het is nu dinsdag. de anwb heeft lak aan klanten die ruim 20 jaar lid zijn.

Ik ben er klaar mee!

Alle
03-07-2021

Duurt erg lang

We hebben een melding gemaakt van een pechgeval. Beloofd binnen 90 minuten. Gebeld door ANWB met de mededeling dat het nog langer gaat duren. Heel aardig maar geen tijd dus we schieten er niet mee op.

Twee keer gemeld dat mijn partner aan het werk moet in de zorg We staan nu meer dan twee uur te wachten.

Jannes
29-06-2021

Accu garantie

Vergeet het! Eerst bij betaling anders komen ze niet.

28-06-2021

Verzekeringen verkopen 'ja', flexibiliteit 'nee'

Hoewel wij alle grote verzekeringen bij ANWB hebben ondergebracht is ANWB blijkbaar niet in staat mee te denken met hun klanten. Flexibiliteit is niet mogelijk voor klanten die tijdelijk (en dit is het kernwoord) een verzekering bij de ANWB willen afsluiten. Ik vind het ronduit schandalig dat men hierin niet meedenkt en adviseer dan ook zeker niet om de ANWB naar flexibiliteit te vragen.

AvdH
27-06-2021

Prima pechhulp

Als je ze nodig hebt bij pech zijn ze er

Het word indien mogelijk goed gemaakt maar ze zijn geen rijdend magazijn en hebben niet alles bij.

Daarom word het vaak een noodreparatie zodat je naar de garage kan.

Nic
27-06-2021

Problemen met mijn kopenlingpendaal

Blijk dat je 3 hulpverlening krijg per jaar zit er 1 over heen maar die oplichters schrijven 2 keer op moest 50 euro betalen nu moet ik 100 euro betallen ik zit hier al 27 jaar en dat dit soort praktijken gebeurd enoplichters en nog iets anwb zij probeer het gaat het niet bel dan en ga daarna naar de garage ik gedaan dag later niet goed en daarvoor willen ze die 1 keer teveel in mijn maag douwen eikels