ANWB reviews

4.3

Xander
25-06-2021

Online opzeggenb

Niet mogelijk half uur gewacht aan de telefoon voor 1 min gesprek. ga aub beetje met de tijd mee

24-06-2021

Na 20 jaar lidmaatschap opgezegd

Als je in het jaar van auto wisselt en je hebt 2 kentekens , dan jij je dus tot het jaar erop wachten omdat er gesproken wordt over een derde kenteken

Dat je inmiddels 1 kenteken niet meer in bezit hebt doet er niet toe

Nou ja men wil wel komen tegen betaling van 150 euro

Vandaag dus na 20 jaar mijn lidmaatschap opgezegd

16-06-2021

Pech in Duitsland

In Keulen wil mijn auto niet uit de P stand (automaat). ANWB gebeld en gevraagd om hulp. Na enige tijd komt een afsleep dienst van ADAC. Ik had een Duitse wegenwacht verwacht. Na enig bellen met anwb begrepen dat in Duitsland deze service niet zo goed is als in Nederland. Afslepen niet geaccepteerd. Intussen op internet gegoogled en begrepen dat er een unlockknopje moet zijn. Technische man van anwb heeft op afstand geprobeerd om me te helpen. Lukte niet. Uiteindelijk mijn eigen monteur gesproken die me de oplossing heeft gegeven. Was eigenlijk een simpele handeling.

De moraal van het verhaal. Duitse wegenwacht bestaat niet. Ze kunnen alleen afslepen met alle gevolgen van dien. Wat wij verwachten van eigen wegenwacht is niet logisch in buitenland. Dát wist ik nog niet.

Anoesjka
12-06-2021

Mijn reddende engel!

Was met de motor touren, scheurde de slang van de koelvloeistof. ANWB gebeld, waren er vrij snel. Omdat de slang bij mijn motor een heel aparte slang is, moest hij provisorisch iets maken met een andere slang, maar dat kreeg hij voor elkaar! Ik kon in ieder geval veilig naar huis rijden. Helemaal geweldig! Dikke pluim voor de monteur!

Christel
09-06-2021

Geholpen door wegenwacht

Vanmiddag om 15.23 uur gebeld met pech aan mijn auto.

Om 16.05 uur had wegenwacht Henk hem al gemaakt.

Henk en ANWB bedankt voor de snelle service in Zuidlaren!

Sipke
03-06-2021

Contactsleutel in de (motorkoffer).

Tijdens een toerrit naar Lauwersoog had ik op een gegeven moment mijn contactsleutel in de motorkoffer gelegd en jawel: de motorkoffer dichtgegooid met de sleutel er nog in. Via de mobiele telefoon van een vriend, die meereed, de pechhulpdienst van de ANWB gebeld. Het viel uiteindelijk erg mee, Jorrit van de wegenwacht was er binnen 25 minuten en nog een kwartier later konden we onze toerrit voorzetten.

Jorrit (wagennummer 2860), je bent een kei! Ik ben bijzonder tevreden met de relaxte hulp die je bood!

Angelien
31-05-2021

Fantastisch geholpen

Was gestrand in Amstelveen met een kapotte dynamo. De WW was er met een uur en heeft mij én de auto naar Utrecht gebracht. Ik werd thuis afgezet en de auto is naar het anwb servicecentrum gebracht. Daar wordt de dynamo vervangen tegen kostprijs. Morgen kan ik hem weer ophalen.

Hele fijne vriendelijke wegenwacht en goede communicatie vooraf. Chapeau!

Marjolein
31-05-2021

Terug betaling annulering

Wat een goede service zeg!

Na een annulering van onze tickets ivm een operatie hadden wij binnen 24 uur ons geld op onze rekening staan.

Ook een zeer vriendelijk telefonisch contact via de telefoon.

22-05-2021

Niet assertieve medewerkers

Na het starten van de auto hoorde ik al wat gebonk en 200 meter verder viel het achterwiel er bijna af. Het stond helemaal schuin. Dit om 23:45. Meteen de ANWB gebeld. Ze zouden de takelTanja sturen om de auto op te halen maar het was druk. Een uur later weer even gebeld. Ik was al zeer tevreden over het snelle handelen maar vond de medewerkster in het geheel niet assertief. Niks van het gebruikelijke "u moet maar even wachten" en "u vraagt naar de bekende weg" maar vooral mij als klant als koning behandelen. Weer een uur later was de takelTanja er nog steeds niet . Weer gebeld. Assertief ho maar. Maar wel heel tevreden over het snelle handelen en mij als klant / koning behandelen. Ik hoefde ook totaal geen begrip te hebben dat het wat langer duurde. Dat was allemaal hun schuld, de drukte, gebrek aan takelTanja's enz.Totaal niet assertief. De medewerkster vond het vooral haar fout dat ik moest wachten. Uiteindelijk om 03:45 arriveerde de takelTanja (het was overigens een takelTinus) prima gast, goed geholpen. Nog even gesproken over de medewerkster van de alarmcentrale en hun gebrek aan assertiviteit. We concludeerden dat de dames er alles aan hadden gedaan om mij tevreden als klant en koning te houden maar ANWB. alsjeblieft zeg. geef deze medewerkers eens een assertiviteitstraining!

22-05-2021

NIET klaar voor jou

50 jaar lang lid, mijn dochter leent mijn auto en wil hem terugbrengen accu leeg. "Anwb" zeg ik, vergeet het maar "eigenaar moet bij de auto zijn" "Als die er bij was dan was het geen probleem geweest om te helpen" hahaha, dan niet geweldig. Aan een goede buurman die uit zijn bed wil komen heb je meer dan aan de ANWB!

Pech dat ik bij de ANWB was, ga nu bij andere pechhulp.

Chelle
16-05-2021

Niet Doen!

Met pech stonden mijn arme vader, mijn zoon en ik boven in de parkeergarage. Jammer genoeg had mijn vader lief de lampen van zijn auto aan laten staan waardoor de auto niet wou starten. ANWB gebeld. De ANWB stelde mijn vader gerust om toezeggen dat ze z.s.m kwamen! In de tussen tijd zijn er drie uurtjes verder nog geen ANWB! Mijn vader met suiker probleem beld weer met knikkende knieën ANWB op om te vragen waar ze bleven?! Service medewerker antwoord daarop ze zijn onderweg. Na anderhalf uur kwam hij uit eindelijk! Totale wachttijd vier en een half uur gewacht! Is dat je geld waard? Nee ik ga hem ergens anders aanmelden. Belachelijk SLECHT!

Els
15-05-2021

Check lidmaatschap en kijk voor alternatieven

Na 15 jaar trouw lidmaatschap werden wij niet geholpen omdat onze auto in onze woonplaats stond.

Onvriendelijk door telefoniste te woord gestaan.

Wij zijn klaar met de ANWB.

Zoek net als ons naar andere betere en goedkopere alternatieven!

15-05-2021

Goede organisatie

Goede service, duidelijke informatie.

Bij nodig hebben van Wegenwacht ook uitstekend geholpen.

Natuurlijk, soms moet je wat langer wachten, dat is niet te vorkomen en zeker niet de schuld van de wegenwachter.

35 jaar lid, nog geen enkele klacht te melden.

Midas
10-05-2021

Zijn er niet voor je als je de nodig hebt.

Zijn er niet voor je als je de nodig hebt. Kunnen alleen via protocollen werken. Telefonisten snappen niets.

07-05-2021

Snel en goed weg bij de A4

OP de A4 begaf mijn koppeling het, 4000 toeren en max nog 70-80 km/H. Op p-plek de auto aan de kant gezet (plus 3 kinderen, plus bomvol bagage) Wegenwacht was er binnen een uur. Diagnose binnen 2 minuten: deze auto kan niet verder. Oplossing binnen 5 minuten: auto wordt opgehaald door berger, en die brengt meteen ook een vervangende auto mee. Na 3 kwartier was de berger er. Hij nam de volle auto mee achterop naar ons huis, de bagage kon er gewoon inblijven. Wij reden met 5 in de Leenstra dezelfde route. Thuisgekomen auto uitgepakt, vervangende auto ingeleverd in Zaanstad. Totaal maar 2,5 uur vertraging, en 100 euro te betalen. Zowel de Wegenwacht, als de Berger als de autoverhuurder hadden die dag hun vriendelijkste en meeste behulpzame mensen in het rooster. Heel fijn.

Salem
28-04-2021

Super slechte hulp en onvriendelijke wegenwacht

Super slechte hulp en onvriendelijke wegenwacht en hulpdesk. Waardelooos

Dianel
27-04-2021

Niet komen opdagen!

Ik ben heel ontevreden over de service. Je vraagt pechhulp aan en vervolgens komen ze gewoon niet opdagen, met een excuus dat ze zijn langsgeweest en ons niet hebben aangetroffen. Terwijl ze echt niet langs zijn gereden, hebben ze afgemeld. Uren lang laten ze een zwangere vrouw wachten. Ik hoop dat ze nog wel komen!

Laura
21-04-2021

Ze hebben mijn klacht naar tevredenheid opgelost. Ik ben content met de uitkomst.

ANWB Gold membership : Na 15 jaar geen hulp zonder bijbetalen !

Ik ben sinds 2006 lid van de ANWB. Gold member. Gelukkig nog nooit pechhulp hoeven vragen. Vandaag voor het eerst pech, bleek dat ze mij niet wilden helpen omdat mijn man in mijn auto reed en niet ikzelf. Zij wilden alleen hulp bieden als ik direct 150 Euro wilde bijbetalen. Wat een shit organisatie. Ga ik dus echt niet doen. Ze hebben in al die jaren zo'n Euro 1000,- aan mij verdiend, nog nooit een hulpvraag ingediend. Ik betaal nog liever 300 Euro aan Roadguard, dan nog 150 Euro extra aan ANWB. Nooit meer ANWB!

Tjalling
18-04-2021

Kermit Lite needed help

Ik reed vandaag in de gifgroene peugeot 207 van een kennis. Geeft de informatica allerlei verontrustende informatie. Dus veilig aan de kant gezet. Ik was erg onder de indruk van de communicatie met ANWB. Geweldig om te zien wat er gebeurt via de digitale snelweg. Super deskundige medewerker, Gerard uit Ede. Wat een geweldige kerel. Super bekwaam, trots op zijn werk en het bedrijf. Tijdens computer uitlezing etc. leuk gesprek ook gehad met hem. Case 21041850731

Loes
13-04-2021

Erg goed geholpen door de ANWB! ?

Twee keer in 21 jaar pech gehad in Frankrijk en tot twee keer toe perfect geholpen! Afgelopen Januari kreeg ik autopech in Frankrijk, de ANWB gebeld en binnen no time kwam er een bergingsbedrijf en werd ik naar een industrieterrein afgevoerd waar vervolgens een volgende berger mij kwam ophalen. Helaas was de garage al dicht toen we aankwamen. Veel contact gehad met de ANWB, de eerste nacht in mijn campertje doorgebracht en de dag erop in het hotel geslapen aangezien mijn campertje binnen bij de garage stond. Alles goed geregeld door de ANWB en ik had het geluk dat er een Engels sprekende man aanwezig was in de garage was de communicate een stuk makkelijker ging aangezien ik weinig Frans spreek. De ANWB heeft mij goed geholpen en ben erg blij met hun service. Hopelijk hoef ik geen gebruik meer te maken van hun service ??

Nogmaals dank aan de empathische dames en heren van de ANWB wegenwacht!