ANWB reviews

4.3

13-04-2021

Geweldige mensen

Afgelopen zaterdag was ik even op weg met de auto toen deze een bonkend en schurend geluid maakte. Ik zette hem meteen aan de kant en deed alarmlichten aan. Raakte een beetje in paniek, want mijn man die twee dagen eerder een operatie had gehad, was alleen thuis.

ANWB gebeld en de situatie uitgelegd. Ondanks de drukte was de monteur er binnen een kwartier. Hij heeft mij super geholpen en is achter mij aan naar huis gereden omdat hij het euvel niet kon verhelpen en ik erg bang was voor wat er zou kunnen gebeuren.

Zo geduldig en behulpzaam!

Super dat er zulke mensen zijn.

Dank je wel , ivo uit Echt.

Remi
13-04-2021

Fantastisch geholpen door ANWB medewerker

Fantastisch geholpen door ANWB medewerker

Afgelopen zaterdag een probleem gehad met de remblokken van de auto. De anwb hiervoor gebeld. De jongeman uit de regio Den Bosch heeft mij uitstekend geholpen. Zelden zo iemand behulpzaam meegemaakt. Van het begin tot het eind fantastisch geholpen. De monteur uit De regio Den Bosch verdient een pluim voor zijn werkzaamheden. Hier zouden vele mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

08-04-2021

Ondanks 30 jaar lid extra kosten vragen.

Moest naar ziekenhuis Heerlen. Na behandeling van 45 minuten accu leeg bij terugkomst. ANWB gebeld voor doorstarten.

Heb platina kaart (33 jaar lid) met Nederland dekking. Blijkt dat als je hulp nodig hebt in dezelfde woonplaats, ook al ben je 20 minuten rijden van huis, met dit abonnement geen dekking hebt. Halve km verder ben ik in Kerkrade en dan was het wel goed! Absurd hoe ze bij de ANWB met hun klanten omgaan. Moest eerst ander abonnement kiezen +€50 extra. Hulp geannuleerd en familielid opgebeld. Zeg nu ook per direct mijn lidmaatschap op. Heb je ze eens een keer nodig.

Marinus
07-04-2021

Digitale communicatie

Recentelijk heb ik de ANWB pechhulp - per telefoon - ingeroepen. Met het zweet achter mijn oren heb ik mij op mijn telefoon door de digitale vragen geworsteld. Dit komt mede doordat ik bijna niet eerder de ANWB heb ingeroepen. Wat mij daarbij bijna boos maakte was het feit dat er stellig van word uitgegaan dat e.e.a. routine is. Het beantwoorden van mijn hulpvraag verliep over veel te veel schijven. Naar mijn inzicht zou het veel eenvoudiger kunnen en moeten. Steeds vaker wordt vergeten dat het inroepen van een hulpvraag door oudere personen - in het bijzonder langs digitale weg - zeker niet als eenvoudig wordt ervaren. Ik ben overigens op voortreffelijke wijze geholpen.

Ik bedankt U voor het ontvangen van mijn opmerking.

Nicole
05-04-2021

Sluit nooit iets af bij de ANWB

Echt schandalig, deze zogenaamde service van de ANWB. Ben je 20 jaar lid, nooit schade gemeld, komen ze niet als je auto niet start. De persoon moet zelf bij de auto aanwezig zijn, zo gezegd zo gedaan. Persoon was aanwezig bij de auto maar omdat de eerste melding vanuit een ander familielid is gemaakt, wilden ze toch niet komen. Alleen als we dus een nieuw lidmaatschap afsloten en meteen 90 euro extra betaalden. We bleven netjes aan de telefoon, maar de medewerker vond het nodig om de telefoon op te hangen. Dat kan toch niet als klantenservice? ANWB profiteert van hun naamsbekendheid, maar sluit pechhulp (of elke andere verzekering) ergens anders af!

Abdel
04-04-2021

ANWB armoede

Ben jaren lang een trouwe klant geweest, had een grijze pas. Had een lekke band. Nee we komen niet want je hebt de afgelopen jaar 2x je kenteken gewijzigd en als je wilt dat wij komen betaal je 150 euro cash er bij. Stelletje armoedzaaiers. Geld is waarschijnlijk op. Bij de gemeente kon ik kosteloos en eindeloos kenteken wijzigen. Alleen ANWB vraagt geld. Meteen opgezegd en zal het nooit meer

Stephanie
26-03-2021

Geen hulp ondanks 2 abbonementen

Ik en mijn man hebben alletwee een abbonement van de anwb. Hij een zakelijk, ik een prive abbonement. Omdat hij op mijn motor heeft gereden en een klacht heeft ervaren, kunnen ze geen hulp bieden. Zelf niet als ik eenmalig een groter bedrag om de klacht op te lossen wil betalen. Ongekend. Wij zeggen onze abbonementen op. In 2 jaar 1000 euro betaald, maar op hulp is niet te rekenen.

Simon
18-03-2021

Service ongekend

Stond met pech werd uitstekend geholpen,ook bij vervangend vervoer.Een tien voor de ANWB

10-03-2021

Lekke band

Midden in Brabant(platteland) uitstekend geholpen, binnen 20 min kwam al hulp

Ben
02-03-2021

Geheime adviezen?

Leden kunnen bij de ANWB vragen stellen, die op een platvorm openbaar gemaakt worden wanneer het onderwerp van belang is voor andere ANWB leden.

Het onderwerp van mijn vraag betrof het voortijdig uitvallen van de display van mijn Fiat 500. Een euvel dat veel vaker voorkomt bij de ruim 60.000 auto's van dit type in Nederland.

De dealer in Baarn vertelde mij dat reparatie volstrekt onmogelijk was. Algehele vervanging nodig. Kosten 680 euro. Ik kwam echter tot de ontdekking dat een gespecialiseerd bedrijf in Apeldoorn wel kon repareren. Kosten 200 euro, exclusief BTW.

Ik vroeg advies aan een expert van de ANWB. Zijn reactie: reparatie prima mogelijk. De reactie van de dealer zal te maken hebben met de aantrekkelijke marge.

ANWB bij herhaling gevraagd dit onderwerp op het platvorm te zetten in verband met het belang ervan voor leden. Wordt geweigerd. Ook wil de ANWB niet motiveren waarom plaatsing achterwege blijft.

Carlo
28-02-2021

Chagrijnige monteur

Monteur had behoorlijk zn dag niet. Auto heeft tijdens de vorst stil gestaan, accu leeg. Om een lang verhaal kort te maken: monteur vond het dom dat ik dit niet wist te voorkomen ('dat weet zelfs een 3 jarige') en zou melding tegen mij maken zodat ik niet meer geholpen zou worden bij een volgende pechmelding.

Renee
27-02-2021

Sneller dan ik dacht!

Melding via de app, binnen 3 minuten teruggebeld: ‘De collega’s proberen binnen een een uur bij u te zijn.’Een half uur later: ‘ik ben er!’ Goed advies en voor de deur geholpen. Geen kosten en maandag met een gerust gevoel naar de garage. Erg tevreden!

26-02-2021

ANWB ? Is mij zwaar tegengevallen !

32 jaar lid van de ANWB / Wegenwacht met een abonnement van € 91,- voor ‘pech onderweg’.

In 32 jaar nog NOOIT pech gehad!

Onlangs starte de auto niet, stond voor de deur.

ANWB wilde niet komen, ik had het verkeerde abonnement, geen woonplaats service., moest grof bijbetalen voor eventuele hulp.

(Heb inmiddels meerdere leden gesproken, zonder te weten hadden zij eigenlijk ook het ‘verkeerde abonnement’).

Abonnement meteen opgezegd en een klacht ingediend.

De volgende dag werd ik gebeld en zou ik een mail krijgen met tóch nog een oplossing.

Inmiddels 3 weken verder, nog steeds geen mail ontvangen.

Ik ben klaar met de ANWB / Wegenwacht.

Zo gaat een log bedrijf met trouwe klanten om.

JdB te V.

Her
26-02-2021

Woonpakket verzekering

Woonpakket verzekering, welke ze gewoon ieder jaar automatisch verlengen. Dit is geen probleem, maar via woonpakket ben je juridisch verzekerd.Zo ook voor verkeer fiscaal en vermogen e.d.

Hebben u in de loop van 8 jaar 3x om bijstand gevraagd, maar iedere keer viel het buiten dekking. Ook geen bericht ontvangen van afwijzing alles moeten nabellen.

Meest slechte verzekering niet doen kost veel en doen niets. Elders kan je goedkoper zelfde dekkingen doen. en Nu ook gewoon lidmaatschap opxegeen na 25 jaar

LIesje
25-02-2021

Zeer lange levertijd!

Na anderhalve week maar eens gebeld met de klantenservice waar mijn bestelling bleef. Een (overigens aardige dame) vertelde mij dat klanten nu alleen hun bestellingen via de webwinkel kunnen doen omdat de winkels gesloten zijn.

De webwinkel is echter qua capaciteit niet ingericht op deze plotselinge drukte, waardoor de levertijd veel langer is.

Duidelijk verhaal, maar waarom is dit gegeven niet vermeld op de website, zodat klanten kunnen beslissen of ze wel of niet akkoord gaan met deze lange wachttijd? Dat dit niet vermeld staat, vind ik een zeer slechte zaak.

Nu staat er de ANWB-site vermeld dat de levering de volgende dag is, terwijl het bij mij precies 14 dagen heeft geduurd voordat ik mijn bestelling ontving.

Geen goede referentie voor de ANWB dus en een koude douche!

Astrid
24-02-2021

Pech onderweg, super geholpen.

Ik heb 3 keer gebruik moeten maken met de pechhulp van de ANWB (In 30 jr)

Deze hulp was telkens zeer correct. Ze bellen ook na of alles goed is gegaan. Op vakantie zagen we een ander gezin met pech en zij zijn hun hele vakantie bezig geweest met regelen met alles, zij zaten bij een andere pechhulp instantie. Terwijl wij gewoon heerlijk op vakantie waren en op de terugweg onze gerepareerde auto weer konden ophalen en de leenauto weer konden inleveren. Geen zorgen gehad en gewoon vakantie gevierd.

22-02-2021

Bizar lange levertijden

Bizar lange levertijden: dit kan ECHT niet meer in 2021. besteld op 8 feb - verstuurd op 22 feb!

Smoesjes over drukte zijn, naar mijn mening, onzin. Meer mensen inzetten, processen verbeteren etc etc. Dit is ECHT slecht (en ik ben (nog) lid!)

Hendrik
15-02-2021

Mijn schoonouders zijn al lid sinds 1973.

Zaterdag bij ons op bezoek en bij het vertrek wilde de auto niet meer starten.

Omdat de avondklok eraan zat te komen hebben we mijn schoonouders snel naar huis gebracht.

Volgende dag belt mijn schoonvader de ANWB dat de auto stuk was.

Ze wilden alleen komen als hij zelf bij de auto aanwezig was.

Moesten wij hem maar even ophalen en dan weer bellen.

Dit is mijn laatste jaar als lid van de anwb.

Hilde
14-02-2021

Extreem lange levertijden

Ongelooflijk hoe lang ik moet wachten op m’n bestelling! 2 weken al, en nog geen enkel aanknopingspunt over wanneer ik m’n bestelling mag verwachten. Mijn beklag gedaan, maar 0 op het rekest gekregen. Annuleren kon niet. Maar ondertussen heb ik wel betaald! Slechte zaak

Ludo
10-02-2021

Bestelling webshop

Ramp, winterjas is besteld, nog niet gekregen.

Geen enkele reactie omtrent staus, telefonisch uren in de wacht.

Nooit meer doen!