ANWB reviews

4.3

Christel
30-11-2020

Pech hulp onbereikbaar

Tel nr. van pech hulp is onbereikbaar omdat het te druk is. De verbinding wordt gewoon verbroken, daar sta je dan met pech. Al jaren lid, nooit gebeld, en de 1e keer pech geen hulp omdat het te druk is pfff.

Marloes
22-11-2020

Tot 2 keer toe niet geholpen

Ik ben nog niet lang lid van de ANWB maar heb nu in 1 jaar al 2 hele slechte ervaringen met de ANWB, dat is toch heel erg knap van ze. Zojuist niet geholpen omdat de auto niet op mijn naam staat, maar op die van het bedrijf van mijn ouders. Ik ga zeer zeker mijn lidmaatschap opzeggen, wat een ballentent.

19-11-2020

Klantonvriedelijk

Hierbij mijn verhaal, wij zijn al vanaf het moment dat wij ons rijbewijs in bezit hadden (19 jaar en wij zijn nu 63 ) lid van de anwb.

Hadden deze club nauwelijks of nooit nodig, onze wagens en motoren zijn altijd in topconditie.

Ikzelf heb 5 jaar gereden in een dodge nitro en het werd tijd voor een nieuwe auto, dit is geworden een nieuwe dodge ram 1500 waar ik gelijk een hippe dashcam had laten inbouwen.

De dachcam heeft de accu van mijn 2 dagen oude ram leeggemaakt (parkeerstand) dus moest ik de anwb bellen ik had die club nog nooit nodig gehad dus het protocol was mij eenigzins onduidelijk.

Nadat ik met de pechhulp had gebeld kreeg ik te horen dat het kenteken niet bekend was en dat ik het kenteken van de nieuwe auto moest overzetten.

Dus stress ( ik moest die ochtend naar een nieuwe klant) snel het kenteken overgezet.

De pechhulp is toen toch gekomen en had het probleem binnen 5 minuten opgelost (startkabel)

Na een aantal weken kreeg ik een factuur van € 181,50 voor hulpverlening ongeregistreerd kenteken.

Na een klacht te hebben ingediend was het antwoord dat er op de website staat dat je 2 dagen geen gebruik mag maken van de pechhulp.

Mensen dit is een bedrijfsauto die geld voor mijn bedrijf moet verdienen.

Tewijl ik bij het overschrijven een half uur aan de lijn heb gezeten is er met geen woord gerept over kosten, dus totaal geen informatie van die club.

Wij hebben meteen de abonnementen van alle prive en zakelijke voetuigen opgezegd en wij hopen dat vele ons voorbeeld zullen volgen er zijn n.l. Beter en goedkopere alternatieven voor deze logge klantonvriendelijke geld graaiende fossiele toko.

Ik dank u allemaal voor het aanhoren van mijn nare ervaring met die anwb.

Verder ga ik deze ervaring zoveel mogelijk delen met mijn vrienden, familie en zakenrelaties.

Thea
10-11-2020

Wegenwacht

Gisteren moest ik de wegenwacht inschakelen ivm een ronkende geluid. 2 enthousiaste mensen kwamen kijken.

Conclusie: uitlaat is niet in orde.

Ik kon mijn reis vervolgen zonder problemen.

De garage concludeerde dat de remklauwen los zaten.

Ik had een zwaar ongeluk kunnen veroorzaken aldus de garage.

Vandaar mijn 1 ster en kan ik het nog navertellen.

Aukje
07-11-2020

All risk . maar je hoort niks

Alle verzekeringen lopen bij een tussen persoon

Bij deze auto ( we hebben er 3) kiezen we allrisk voor de ANWB

We zijn twee keer dupe binnen anderhalve week zonder zelf de schade te hebben veroorzaakt

Hebben de keus uit 5 bedrijven om naar toe te gaan voor de schade in het Noorden.

We zijn nu bijna een week verder . rijden met de auto verder ( afgetaped want water loopt naar binnen)

Men kan ons nog niets vertellen over de expertise en de eventuele totallos waar men het over heeft? Communicatie gaat via sms .

Opnieuw naar onze hoofdstad van het Noorden met se auto nu komt er iemand van Unigarant die de auto moet beoordelen en het aanbied? Aan wie wat hoe .? Heb ik ook wat te zeggen? If te vinden? Arrogantie ten top!

Ondertussen naar onze garage geweest die schrikken van deze reperatieprijs als ik vraag het expertise rapport in te zien en vraag door te sturen naar mijn email adres!

Het kan voor de helft volgens een ander bekend schade bedrijf . zeg dat je de auto mogelijk wilt houden

We moeten maandag maar weer afwachten .

De verzekering zeggen we op als alles achter de rug is. Helemaal klaar mee met Uniarrogant ( als je je schade formulier meld en op stuurt) krijg je alleen maar ren mail dat het druk is en het 5 werkdagen duurt voor reactie ) en misschien ook wel na 35 jaar met de ANWB

We gaan terug naar onze vertrouwde tussen persoon .,

Cees
12-10-2020

Fiets verzekering

Men had geprobeerd de elektrische fiets van mijn vrouw te stelen. Kennelijk hebben ze daar lopers voor. Die maakt het slot verder onbruikbaar.Maar het extra kabelslot werd ze te veel. Tot mijn verbazing kost het vernieuwen van zo'n slot maar ongeveer 100 Euro.en dat bij een fiets van 3400 Euro. De reparatie van het slot werd vlot betaald, maar om weer een tracker op de fiets te krijgen was een hele lange stront vervelende ervaring

Net als we van de belastingdienst horen, is men er bij de ANWB alleen op uit om een probleem snel van het bureau te krijgen,.heeft niks met oplossen te maken.steeds doorverbinden.lang wachten.en als je geluk heb krijg je een standaard antwoord per mail die nergens op slaat.

Eenzelfde ervaring nu zaterdag de fiets gestolen is. Ik heb direct via de ANWB site het formulier wat daar voor gestolen fietsen te vinden is ingevuld.en kreeg de melding dat men 48 uur gaat zoeken.daarna wordt de verzekering uitbetaald.Niks gehoord.krijg je een arrogante dame aan de lijn die verteld dat je ongeveer achterlijk bent, want diefstal hoor je te melden via de ANWB app.en dat was ons kennelijk bij de polis te kennen gegeven.

Nu bewaar ik die info.en niet dus.Ten eerste , als het melden anders moet, verwijder dan die verouderde methode van je site.ten tweede , als dat te duur is, verwijs dan in die oude methode naar de app.dan kan iemand als ik gaan zoeken en kom ik er heus wel uit

Stijn
11-10-2020

Prop in loopvlak gezet terwijl canvas zichtbaar was.

De man zet zonder het wiel eronderuit te halen een prop in het loopvlak, gelukkig moesten we niet weg. de band stond een uur later weer leeg, zelf eronderuit gesleuteld en aan de binnenzijde was het canvas zichtbaar. Had een mooie klapband geweest als we toch waren gaan rijden. Wat een slechte service voor dat geld.

Mar
09-10-2020

In de stromende regen door de ANWB in de steek gelaten

Ik ben een vrouw van 60 jaar en al 32 jaar lid met het duurste pakket. Ik heb ze nooit nodig gehad tot gisteren. Ik was met mijn hondje naar het bos en toen begon het enorm te gieten. Dus snel naar de auto. Op het donkere bospad het autootje keren met het autootje en toen pats! Autootje sloeg af. Bleek ik over een steen gereden te zijn en de auto was met de bumper over de steen terecht gekomen en kwam niet meer los. Op dat moment was ik blij met mijn lidmaatschap, kwam dat eindelijk een keer van pas. Maar nee, ik kreeg te horen dat ze niet kwamen, want het was niet iets mechanisch. Sta je daar in de stromende regen midden op een bospad. andere auto's konden er niet langs. Maar ik kon het schudden. Ik moest maar met mijn verzekering bellen. Hoe ik aan hun telefoonnummer moest komen? Geen idee. Het enige wat ik nodig had, was 1 sterke man die even dat voorkantje hielp optillen. Gelukkig kwam er uiteindelijk een bosarbeider in een busje, die me geholpen heeft. Kleine moeite, maar mijn dank was zo groot, deze man was echt een held! Maar dat abonnement, dat zeg ik op.

Ingeborg
08-10-2020

Zeer onvriendelijk klantenservice.

Sta je daar met kapotte raam mechanische van je auto. In storm & wind. Ik doorweekt, auto doorweekt. Mijn echtgenoot is Platina lid & wij betalen 109€ per jaar. Nooit hebben we hulp nodig. Kreeg ik te horen dat ik een ledenpas af moest sluiten voor 5€.

Als je wat met harde stem vraagt waarom krijg je te horen dat je moet dimmen en dat je geen hulp krijgt. Mijn man was op zijn werk. Tja u staat bij de auto. Toen ik zei " Nou doen dan maar" had ze de verbinding al verbroken. Digitaal hulp gevraagd. Daarop kreeg ik bericht. U moet eerst lid worden anders helpen wij u niet.

Er is maar 1 auto in ons gezin & zo ga je niet met je trouwe leden om.

Schandalig ANWB.

Cees
08-10-2020

Wisselende ervaringen maar gemiddeld goed

Al sinds 1970 lid. ANWB verzekeringen: ronduit slecht in alle opzichten. Er zijn goedkopere en betere alternatieven. Zoals Centraal Beheer of Inshared. Wegenwachters: super.vakkundig, klantgericht in regen storm of vrieskou. Laten jou niet in de steek. Visitekaartjes voor de anwb. Winkels: wisselend. Soms goed tot zeer goed en dan ronduit slecht. In Deventer vroeg ik om de anwb. Campinggids. "Die zijn op." was het antwoord. Na even zoeken trof ik een giga stapel camping gidsen in de winkel aan. In Den Bosch weer goede ervaringen.

Alarmcentrale: bel ze nooit, maar die ene keer in 15 jaar onbeschoft behandeld. Klacht ingediend. Gesprek werd uitgeluisterd. Klacht gegrond verklaard. Netjes afgehandeld.

Abdullah
06-10-2020

Auto transport heel slecht.

Mij auto transport een dag later garage,dan nu worden twee dag,hoop ik morgen brengen;-(

Moon
02-10-2020

Perfect geholpen

Na alle ervaringen werd ik toch wel bang omdat onze auto met fietsen erop nog gerepatrieerd moest worden.

Vorige week vrijdag auto kapot langs snelweg in Duitsland, afgesleept en kon daar niet snel gemaakt worden. Wij kregen een leenauto om naar huis te rijden, deze moesten we elders ophalen met taxi, helaas zonder trekhaak, dus de e-bikes moesten met de auto terug komen. Natuurlijk duurde het regelen een aantal uren, maar we werden constant op de hoogte gehouden, ook gedurende afgelopen week met transporteren van auto en vanmorgen het bericht dat de auto met fietsen afgeleverd was bij onze garage. Taxigeld hebben we ook al terug. Echt top geregeld.

Het kan dus ook goed gaan, gelukkig.

29-09-2020

Geen inspanning

Op vakantie sputterde mijn Opel vivaro en en hield een beetje in.

Op een gegeven moment gebeurde het 2x achterelkaar dat de motor bijna uitviel ( Toerental viel naar 0 en reageerde niet meer op gas geven), gelukkig ging ook gelijk daarna de storing weer weg maar bleef vermogen missen.

Gelukkig lid van de wegenwacht en deze laten komen.

De "monteur" sloot zijn meter aan en stonden op dat moment geen foutcodes in en duwde met zijn hand het gaspedaal in en verzekerde me dat er niets aan de hand was en het waarschijnlijk vuil in de brandstoffilter was. Ik vroeg hem nog om een stukje te rijden zodat hij het sputteren en inhouden kon merken, maar dat vond hij niet nodig want er stonden geen fouten in de computer.

Ik kon hier makkelijk mee naar huis. Sputterend en een paar keer uitgevallen ben ik thuis gekomen en heb hem naar de garage gebracht.

Deze constateerde eigenlijk dat de 1e verstuiver het niet deed.

Nadat ik mijn klacht bij de ANWB had neergelegd kreeg ik te horen dat de monteur mij naar de dichts bij zijnde garage had verwezen. Nou dat is dus zeer zeker niet waar.

Zeer teleurgesteld ben ik in de ANWB

Maryam
24-09-2020

Perfecte service en ook verrassend cadeautje

Ik was met mijn partner op weg naar het OLVG ziekenhuis voor bevalling. Rondom het ziekenhuis zijn er hoge vervelende drempels en de onderstel van de auto kreeg klappen van de grond waardoor de dempingsplaat los raakte. Nou, dat was geen goed moment om pech te krijgen, vlak voor de geboorte van je kind terwijl jij dan de auto nodig hebt om weer terug te gaan naar huis. Ik heb gebeld en het verhaal verteld. Medewerkster was aardig en wenste mij eerst alle goeds ivm bevalling. Zij heeft mij verteld dat ik het beste even kan wachten tot het kind geboren is. Daarna neem ik weer contact en zij zullen komen helpen. Rond 7 uur ochtend was het kind geboren en om 8 uur belde ik naar wegenwacht. Binnen 30 minuten stond de ervaren man in de parking en heeft het probleem binnen 10 minuten opgelost. Dagje later ontving ik verrassend een post van ANWB Wegenwacht met een kleine mooie pop erin als felicitatie voor de geboorte van ons kind.

Dat waarderen wij heel erg.

Hartelijk dank ANWB, bedankt Wegenwacht.

Veel succes.

Maryam

Sophia
21-09-2020

Giga misverstand

Vanmiddag wilde mijn auto niet starten op zandpad langs de Schipbeek in Diepenheim. Auto maakte geen enkel geluid. Had hetzelfde euvel een paar dagen geleden ook gehad. Dat kon toen verholpen worden met een andere bobinekabel van de sloop. Puur geluk geweest. Ik wist niet dat een motor met één kabel minder nog steeds geluid maakt. Als de wegenwacht DAT meteen had gezegd was er geen enkel misverstand geweest. In ieder geval dank voor het slepen van mijn auto zodat de auto weer startte en ik in ieder geval naar huis kon. De startmotor etc. wordt deze week nog gecontroleerd. De Wegenwacht was supersnel ter plaatse! Chapeau!

Marelon
21-09-2020

Ze laten je gewoon staan

Ik was tot vandaag al jaren lid van de ANWB mede omdat we veel motor rijden in het buitenland. Ook vorige week gingen we naar Oostenrijk met onze wagen met aanhanger en de motoren erop. Op de snelweg in Duitsland kregen we alleen een groot probleem bij een noodstop die we moesten maken knikte de dissel van de aanhanger en we hebben toen de motoren er nog wel af kunnen halen en ter plekke hebben we de aanhanger met spanbanden kunnen stabiliseren zodat we nog wel naar het hotel konden rijden om daar contact op te nemen met de ANWB of misschien de aanhanger daar gemaakt kon worden. Ze hebben de volgende ochtend de aanhanger opgehaald en we kregen na 3 dagen te horen dat deze hier niet te maken was en dat hij ook niet terug ging naar Nederland omdat de dagwaarde niet hoog genoeg zou zijn. Ik heb een van Vossen aanhanger die nieuw meer als 3500 heeft gekost. Er is niet eens een schade-expert bijgeweest. Ze lieten me dus gewoon staan. Ik heb direct het lidmaatschap opgezegd. Mijn aanhangerverzekering maakt nergens een probleem over en zorgt dat hij terug komt. Ik zou veel mensen erop wijzen dat de ANWB er alles aan doet om ergens onderuit te komen. Zelfs de dagwaarde keren ze niet uit. Ik ben er klaar mee

GR M. Geissler - Haaksbergen

Janna
16-09-2020

Wegenwacht uitstekende service!

Senén Gonzalez Fernandez heeft ons echt super goed geholpen! We stonden met de camper langs de weg in Portugal en we werden super snel geholpen! Er werden zelfs meerdere opties aangeboden voor onze terugreis, gezien de camper total loss was.

Iris
15-09-2020

Corona meivakantie 2020 Spanje

Ik heb een doorlopende reisverzekering en annuleringsverzekering bij de ANWB. Onze meivakantie dit jaar kon niet doorgaan vanwege de Corona. We hadden een villa geboekt in Spanje en losse tickets bij Ryanair. Gelukkig hebben we van Ryanair het vliegticketbedrag teruggekregen maar de kosten van de Villa hebben we niet terug gekregen. Niet van de Spaanse tussenpersoon maar ook niet van de ANWB. Super slechte service!

14-09-2020

4x te dure accu

Op zondag accu kapot. Wegenwacht monteert nieuwe accu. Zei dat het start stop accu moest zijn. Ik zei dat er op de Twingo geen start stop systeem zat. Hij zegt deze moet erin. Na montage zei hij de prijs. €188. Ik schrok maar ben vrouw en niet technisch. Start auto en radio en cruise control werken niet. Was mijn probleem zei hij. Maandag naar Renault garage geweest en die zei dat de accu belachelijk duur was. Bij hun €45 incl vervangen. En de Wegenwacht had even bruggetje moeten maken bij aansluiten nieuwe accu en dan had alles gewoon gewerkt. Dus ik klacht ingediend bij ANWB. Antwoord; is goede accu volgens vastgestelde prijs en op juiste manier gemonteerd. En dan de toon van deze man. Nee dit is einde ANWB. Zo ga je niet met klanten om. Daaaag ANWB

09-09-2020

Slechte service winkelpersoneel

In de ANWB winkel in Assen heb ik een polo gezien die ik een uur later op wilde halen. Het rek van de aanbiedingen was inmiddels leeg gehaald om retour te sturen. Ze wilde absoluut geen moeite doen om de uit het magazijn te halen van de retourgoederen. Ze moeten dan wel in 10 dozen gaan zoeken wat ze waarschijnlijk net in een doos hebben gedaan. Zeer slechte service jammer genoeg.