ANWB reviews

4.3

Joke
11-08-2020

Waardeloze hulp

Het is een te lang verhaal om hier te schrijven, maar het komt er op neer dat wij op de heenweg van vakantie pech hadden met de auto. Onze auto bij de eerste garage is weggesleept door de ANWB. Naar een garage is gebracht die op vakantie ging, toen naar een andere garage (300 km van onze camping). Elke dag bezig met bellen, medewerkers die het dossier niet lezen, die zelfs zeggen "goh wel een lang dossier", beloftes dat we teruggebeld zouden worden, wat keer op keer niet gebeurde etc. 2,5 week na onze pech kregen we bericht dat onze auto klaar stond. Met twee kleine kindjes naar de garage in 40 graden. Auto was niet klaar, sterker nog: er was zelfs nog geen diagnose gesteld. We konden dus niet naar huis. Nog een dag in het hotel, vele telefoontjes (door ons) later, ANWB die ons behandelde alsof wij lastig waren en ingewikkeld deden en zeiden dat ze ons zouden bellen als de diagnose gesteld was. Aangezien we naar huis moesten ivm werk en het weekend eraan kwam en we dan geen vervangend vervoer konden regelen, toch zelf nog maar een keer gebeld. De diagnose was al een tijd binnen. Een vaag verhaal met een veel te hoog bedrag. Het enige wat we konden doen was de auto total-loss laten verklaren en achter laten in Frankrijk. ANWB wilde de auto niet repatriëren, terwijl de dagwaarde van de auto incl schadekosten hoger was dan de repatrieringskosten.

Een hele bittere nasmaak aan onze vakantie, veel onnodig gedoe gehad en een totale teleurstelling in de ANWB. Wij dachten echt dat het een betrouwbare, degelijke club was, maar wij kunnen niet anders concluderen dat het een stel prutsers zijn. Je betaalt jarenlang je lidmaatschap voor het moment dat je hulp nodig hebt en dan dit. het liefst zou ik al mijn geld terugwillen.

Abc
11-08-2020

Wel pech, geen hulp

Auto kapot op vakantie, gelukkig wel verzekerd dachten wij. ANWB reageert niet, moeten steeds zelf bellen. Om 12u komt er iemand, wordt de volgende dag. Auto blijkt niet te maken, dus ANWB gaat op zoek naar andere garage.Na een dag gebeld” sorry, we zijn er nog niet aan toegekomen’

We zitten met 3 kinderen en bagage al 4 dagen vast en hebben nog geen duidelijkheid!

Bij geen enkel verhuurbedrijf is een auto beschikbaar. Ook tegen betaling wil de ANWB ons niet helpen.wat moeten we nu?

Verzekering opzeggen, nog nooit nodig gehad en al sinds 1997 lid, waardeloos!

09-08-2020

Pech onderweg.

Nou ik heb vorig jaar veel pech gehad onderweg iin Frankrijk. Gelukkig was ik goed verzekerd dankzij medewerkers ANWB. Ik ben er al 28 jaar klant.Ik ben heel heel erg goed geholpen door de ANWB. Ze hebben veel meer gedaan dan ze hadden hoeven doen. Verzeker je goed, en ik draag de ANWB al die jaren al een warm hart toe.maar ik kan niet zeggen dan dat ze heel erg behulpzaam LYON en Nederland. Groeten, Derk-Jan Bruil en Dousjka mijn Duitse Dog.

05-08-2020

Gebruiksaanwijzing ANWB Touring Plus 2

Er zat geen gebruiksaanwijzing bij.

Daarom maakte ik voor anderen dit filmpje:

Laura
05-08-2020

Zware teleurstelling, de ANWB laat je in de steek

Na twee weken Italie bleek dat onze aandrijfas van de auto rammelde. Plaatselijke garage bezocht; was volgens deze garage zeer onveilig om terug te rijden naar Nederland op deze manier.

Aangezien we kinderen en dieren bij ons hebben de ANWB ingeschakeld. We moesten telkens zelf terug bellen en na drie dagen kregen we te horen dat de auto moest worden afgevoerd. Niet helder wanneer er vervangend vervoer zou zijn en ook niet wanneer onze auto weer klaar zou zijn omdat het in Italie vakantie is.

Als we gaan rijden met de auto kan de ANWB ons bij pech onderweg ook niet meer helpen want ze weten nu dat er iets mis is met de auto dus gaan ze ons onderweg niet meer helpen in geval van nood.

Heel snel opzeggen de ANWB.

04-08-2020

In de kou laten staan

Sinds 1994 ben ik lid van anwb, In al die jaren een enkele keer gebruik gemaakt van de service maar over het algemeen gewoon lid geweest vanwege het veilige gevoel. Dat bleek echter wel heel erg tegen te vallen. Plots stonden we met een lekke band langs de kant van de franse snelweg. Geen probleem, even de anwb bellen. Dus niet, we hadden blijkbaar een vinkje gezet bij camper ipv caravan, hebben dus jaren 25 euro betaald ipv 15 euro maar hebben volgens de ANWB geen recht op hulp. Sta je dan met je gezin achter vangrail, bedankt anwb. Nu weet ik dat ik al jaren meer dan 200 euro heb weggegooid.

Luc
04-08-2020

Fleece vest "Dan"

Recent dit fleece vest (genaamd: Dan) voor 80 euro bij de ANWB gekocht.

Na 3 maanden en nauwelijks gedragen te hebben blijkt het vest van zeer slechte kwaliteit te zijn. Grootste klacht, naden/stof laten los onder de oksel.

Mijn voorstel was een nieuw exemplaar, aangezien het hier duidelijk een fabricagefout betreft.

Volgens de ANWB komt dit echter omdat ik meerdere keren ergens achter ben blijven hangen of omdat ik veel een rugtas draag. Dit wat absolute onzin is.

Wat ben ik teleurgesteld in de ANWB.

Mensen wees gewaarschuwd, koop dit vest niet!

RJ
31-07-2020

Snelle vervanging defect artikel

Een e-reader, via de webshop aangeschaft, was binnen te korte tijd niet meer op te laden. Zelf konden we de rekening niet meer vinden. Door de ANWB toch snel en correct geholpen en binnen enkele dagen een nieuwe e-reader ontvangen! Zeer positief!

30-07-2020

Vreselijke hulp op vakantie

Wat een vreselijke ervaring met de ANWB.

we zitten in frankrijk met een klapband van de aanhanger achter de motor op weg naar huis.

vanaf dinsdag middag.

Anwb ingeschakeld gelukkig hebben we ons hiervoor verzekerd.

De garage heeft ons wiel meegenomen en vertelde dat hij wel even een nieuwe ging halen.

Woensdag naar de anwb gebeld die wisten nog niets .

Ze konden de garage niet bereiken , zelf de garage gebeld die vertelde dat de band niet te krijgen is (zelf gegoogld er worden er genoeg aangeboden op websites in frankrijk) dit verteld , ook aan de anwb maar die doen hier niets mee.

donderdag na veel telefoontjes zegt de anwb ja maar we hebben 48 uur de tijd.

ik vertelde dat ik de garage net weer heb gebeld en dat deze ze niet heeft.

Ja 48 uur hè wij zijn ook aan het zoeken.

En als de 48 uur verstreken zijn.

Dan nog wachten tot vrijdag om te horen of de aanhanger wel genoeg waarde heeft om terug naar Nederland te worden gebracht.

Waarde? Dit hebben ze niet gevraagd toen ik de verzekering ging afsluiten.

Kortom bureaucratie eerste klas

Weten dat het niet lukt,

maar ja 48 uur.

Wat een trieste bedoeling

29-07-2020

Wegenwacht topper

Zondag gebeld over nieuw fietsendrager die niet paste. Maandag wilden we op vakantie.

Perfect geregeld binnen drie kwartier door een zeer aardige deskundige wegenwachter.

In één woord klasse

TVR

Martine
28-07-2020

Na 44 minuten wachten: verbinding verbroken

Gebeld voor lekke band thuis ( je betaalt extra voor hulp in woonplaats), zoals eerder meegemaakt: NIET BEREIKBAAR. Na 44 minuten in wacht te hebben gestaan, wordt verbinding verbroken. Online een melding maken dan maar, je moet wel je lidmaatschapsnummer opgeven. Alsof de ANWB hiervan geen administratie heeft? Mijn eerdere ervaringen met monteurs: Positief, professioneel, kundig. Het is de onbereikbaarheid en logheid van de organisatie. Kan in vakantietijd geen extra (telefonisch ) personeel worden ingezet? Oorverdovende herrie ook als je in de wacht staat, en of je even geduld wil hebben. Ik stap graag over naar een concurrent.

Franklin
25-07-2020

Na 20 jaar lid te zijn laten ze je barsten.

Wij lieten onze zoon met mijn auto 2 verdwaalde personen ophalen die ook naar een feesje moest waar wij ook zaten. Hij kreeg auto pech onderweg en de anwb gebeld (anwb pas lag in de auto) die waren gekomen en zoon gaf aan dat auto van vader is. Toen zeiden ze als je vader niet erbij is geven wij geen hulp. Zoon belde mij op en was direkt naar hem gegaan. Zelf met anwb gebeld en die zeggen dat ik t maar moet uitzoeken omdat ze al een x geweest waren en ik was er niet bij want dat zijn de regels. Nou, bedankt ANWB ik moest met mijn hele gezin zien thuis te komen vanuit Dordrecht naar Rotterdam, auto daar achtergelaten en te koop gezet. Dit allemaal met een gouden ANWB card na meer dan 20 jaar trouwe lid.

Diny
24-07-2020

Je kan je voor van alles en nog wat verzekeren, behalve als je iets claimt.

We dachten goed verzekerd te zijn bij de ANWB. Bijna oververzekerd zelfs en daarvoor betaalden we dan ook een vrij hoge premie zonder eigen risico. Maar mensen pas op, maak er met kleine schades zoals glasschade bij bijvoorbeeld een telefoon geen gebruik van. Je wordt in een negatief daglicht gesteld. En komt bedrogen uit!

Agaath
24-07-2020

Fietspas ANWB

Ik had pech met mijn elektrische fiets. ANWB gebeld. Na 10 minuten kwam monteur Mike. Binnen 2 minuten had Mike het probleem verholpen.

Miranda
22-07-2020

Pffffff verschrikkelijk

Ik kan alleen maar zeggen: ze houden je continu een worst voor maar zich aan de afspraken houden ho maar. Ook wij hadden pech op vakantie in Frankrijk, de auto werd opgehaald en we moesten mee naar de garage, de anwb zou een taxi terug regelen maar na 1,5 u was er nog geen taxi. Garage was inmiddels dicht en wij maar wachten in de middle of no where. ANWB teruggebeld, de collega moest eerst de case lezen, na 25 min nog niet terug aan de lijn en zelf maar opgehangen. De enkele fietser die kwam aangesproken en die heeft de taxi gebeld ( spreek helaas geen Frans) de anwb belde wel terug met de mededeling dat zij geen taxi’s mogen bellen?

Vervolgen begon de ellende met de diagnose en de huur auto, het komt erop neer dat ze beloven te bellen maar niet doen, de huurauto zeggen te regelen maar vervolgens niet doen.

Ben nog steeds aan het wachten, de onzekerheid en steeds even hoop krijgen die vervolgens weer teniet wordt gedaan omdat het niet klopt.

Hj
22-07-2020

Waardeloos bedrijf dat je gewoon laat barsten

Als Belg in Nederland met pech gestaan

Niet lid van touring, nog van anwb godzijdank.

Na contact met centrale afgesproken €150,- te betalen aan de monteur voor hulp op lokatie. Nadrukkelijk gevraagd dat evt. Sleep kosten zijn inbegrepen naar dichtstbijzijnde dealer 8,2km mocht het niet ter plaatse opgelost kunnen worden. Ja hoor meneer, dit zit bij de kosten in geen probleem. Binnen 90min. Is de monteur bij u. Duurde veel langer maar goed, liever laat dan nooit.

Monteur kon 't niet oplossen en vroeg €150,-

Netjes betaald en gevraagd naar welke Ford garage hij ons ging slepen. Nee meneer dat mogen wij niet, u bent buitenlander en geen lid anwb. U moet zelf een takeldienst bellen. Fijn weekend tot ziens en weg was hij. Gebeld naar de centrale opnieuw en daar beweerden ze ineens dat 't slepen er idd niet bij inbegrepen is. Maar ze gingen het gesprek terug luisteren en zsm contact met ons opnemen om tot een oplossing te komen.

Dat contact moet er nog komen!

Never nooit dat wij lid worden van een slecht bedrijf als dit.

Omar
20-07-2020

Zeer slecht geholpen door ANWB

Slechte service. Medewerkers lieten ons lang wachten, maken valse beloftes en dan doen alsof ze er niks van weten. Ik raar iedereen zwaar af om bij ANWB lid te worden je betaalt jaren lang lidmaatschap en wanneer je ze nodig heb helpen ze je totaal niet. Ik hoop dat ze failliet gaan

Melissa
18-07-2020

Lekker niet helpen en wel betalen

Stonden vast in Duitsland, anwb kon niet doen? Stelt voor om nog een weekendje tot overnachten op eigen kosten en dan tot maandag te wachten tot de auto gemaakt is. Dit kan niet wegens chemo medicatie, hier hadden ze geen boodschap aan. Moeten maar een taxi nemen (€700,-) ?? Lang leve de anwb

16-07-2020

Slechte ervaring bij de ANWB

Gedurende 5 jaar klant te zijn bij ANWB 3 keer te maken gehad met ANWB. Twee keer mijn eigen auto en een keer mijn vrouw haar auto. Alle keren slechte ervaringen gehad. Eerste keer door mijn eigen schuld door lichten aan te laten. ANWB gebeld voor accu hulp en zou binnen een uur geholpen worden. Na 4 uur gewacht te hebben heb nogmaals proberen te bellen en is mij beloofd dat er iemand onderweg is en binnen een kwartier bij mij is. Dit heeft 3 uur extra gekost. zo te zien werken ze met prioriteiten.

Tweede keer weer een accu probleem en heeft 3 uur geduurd voordat ze er waren.

Derde keer viel mijn vrouw haar auto uit bij de stoplicht bij een heel druk gevaarlijk punt op de weg met 2 van onze kinderen erin. Antwoord van ANWB was dat we er van uit moeten gaan dat het anderhalf uur gaat duren op z'n minst. Dit was voor mij het einde om als klant nog bij ANWB te blijven. Heb een taxi laten komen met start kabels en die was er binnen 10 minuten en was nog goedkoper uit dan bij ANWB.

Wanneer ik mensen nu langs de weg zie vraag ik altijd of het misschien een accu probleem is of iets kleins waar ik bij kan helpen en wijs ze erop om hun abonnement te stoppen bij deze geld graaiers die hun werk niet op orde hebben

Nelleke
15-07-2020

Betalen voor opzeggen?!

Je betaald per jaar een bedrag. Als je half het jaar opzegt betaal je hetzelfde bedrag nóg eens. Gewoon 101 euro betalen puur omdat je opzegt. Ik neem aan dat je vooruit betaald? We hebben voor hem 65 euro betaald partner korting. Zogenaamd dus want Nu betaald hij én 65 euro én 101 euro en dat voor een half jaar. En hij heeft nog nooit gebruik hoeven maken van de ANWB!

Belachelijk de ANWB is echt ver gezakt in mijn waarde. Het liefst zeg ik ook op. Maar tja. Opzeggen kost dan weer 101 euro. Nu had alleen mijn man het opgezegd.