ANWB reviews

4.3

Miranda
22-07-2020

Pffffff verschrikkelijk

Ik kan alleen maar zeggen: ze houden je continu een worst voor maar zich aan de afspraken houden ho maar. Ook wij hadden pech op vakantie in Frankrijk, de auto werd opgehaald en we moesten mee naar de garage, de anwb zou een taxi terug regelen maar na 1,5 u was er nog geen taxi. Garage was inmiddels dicht en wij maar wachten in de middle of no where. ANWB teruggebeld, de collega moest eerst de case lezen, na 25 min nog niet terug aan de lijn en zelf maar opgehangen. De enkele fietser die kwam aangesproken en die heeft de taxi gebeld ( spreek helaas geen Frans) de anwb belde wel terug met de mededeling dat zij geen taxi’s mogen bellen?

Vervolgen begon de ellende met de diagnose en de huur auto, het komt erop neer dat ze beloven te bellen maar niet doen, de huurauto zeggen te regelen maar vervolgens niet doen.

Ben nog steeds aan het wachten, de onzekerheid en steeds even hoop krijgen die vervolgens weer teniet wordt gedaan omdat het niet klopt.

Hj
22-07-2020

Waardeloos bedrijf dat je gewoon laat barsten

Als Belg in Nederland met pech gestaan

Niet lid van touring, nog van anwb godzijdank.

Na contact met centrale afgesproken €150,- te betalen aan de monteur voor hulp op lokatie. Nadrukkelijk gevraagd dat evt. Sleep kosten zijn inbegrepen naar dichtstbijzijnde dealer 8,2km mocht het niet ter plaatse opgelost kunnen worden. Ja hoor meneer, dit zit bij de kosten in geen probleem. Binnen 90min. Is de monteur bij u. Duurde veel langer maar goed, liever laat dan nooit.

Monteur kon 't niet oplossen en vroeg €150,-

Netjes betaald en gevraagd naar welke Ford garage hij ons ging slepen. Nee meneer dat mogen wij niet, u bent buitenlander en geen lid anwb. U moet zelf een takeldienst bellen. Fijn weekend tot ziens en weg was hij. Gebeld naar de centrale opnieuw en daar beweerden ze ineens dat 't slepen er idd niet bij inbegrepen is. Maar ze gingen het gesprek terug luisteren en zsm contact met ons opnemen om tot een oplossing te komen.

Dat contact moet er nog komen!

Never nooit dat wij lid worden van een slecht bedrijf als dit.

Omar
20-07-2020

Zeer slecht geholpen door ANWB

Slechte service. Medewerkers lieten ons lang wachten, maken valse beloftes en dan doen alsof ze er niks van weten. Ik raar iedereen zwaar af om bij ANWB lid te worden je betaalt jaren lang lidmaatschap en wanneer je ze nodig heb helpen ze je totaal niet. Ik hoop dat ze failliet gaan

Melissa
18-07-2020

Lekker niet helpen en wel betalen

Stonden vast in Duitsland, anwb kon niet doen? Stelt voor om nog een weekendje tot overnachten op eigen kosten en dan tot maandag te wachten tot de auto gemaakt is. Dit kan niet wegens chemo medicatie, hier hadden ze geen boodschap aan. Moeten maar een taxi nemen (€700,-) ?? Lang leve de anwb

16-07-2020

Slechte ervaring bij de ANWB

Gedurende 5 jaar klant te zijn bij ANWB 3 keer te maken gehad met ANWB. Twee keer mijn eigen auto en een keer mijn vrouw haar auto. Alle keren slechte ervaringen gehad. Eerste keer door mijn eigen schuld door lichten aan te laten. ANWB gebeld voor accu hulp en zou binnen een uur geholpen worden. Na 4 uur gewacht te hebben heb nogmaals proberen te bellen en is mij beloofd dat er iemand onderweg is en binnen een kwartier bij mij is. Dit heeft 3 uur extra gekost. zo te zien werken ze met prioriteiten.

Tweede keer weer een accu probleem en heeft 3 uur geduurd voordat ze er waren.

Derde keer viel mijn vrouw haar auto uit bij de stoplicht bij een heel druk gevaarlijk punt op de weg met 2 van onze kinderen erin. Antwoord van ANWB was dat we er van uit moeten gaan dat het anderhalf uur gaat duren op z'n minst. Dit was voor mij het einde om als klant nog bij ANWB te blijven. Heb een taxi laten komen met start kabels en die was er binnen 10 minuten en was nog goedkoper uit dan bij ANWB.

Wanneer ik mensen nu langs de weg zie vraag ik altijd of het misschien een accu probleem is of iets kleins waar ik bij kan helpen en wijs ze erop om hun abonnement te stoppen bij deze geld graaiers die hun werk niet op orde hebben

Nelleke
15-07-2020

Betalen voor opzeggen?!

Je betaald per jaar een bedrag. Als je half het jaar opzegt betaal je hetzelfde bedrag nóg eens. Gewoon 101 euro betalen puur omdat je opzegt. Ik neem aan dat je vooruit betaald? We hebben voor hem 65 euro betaald partner korting. Zogenaamd dus want Nu betaald hij én 65 euro én 101 euro en dat voor een half jaar. En hij heeft nog nooit gebruik hoeven maken van de ANWB!

Belachelijk de ANWB is echt ver gezakt in mijn waarde. Het liefst zeg ik ook op. Maar tja. Opzeggen kost dan weer 101 euro. Nu had alleen mijn man het opgezegd.

Benjamin
14-07-2020

Wanbeleid

Afspraken worden niet nagekomen. Helaas 1 jaar een betalende klant geweest. Met mooie praatjes overgehaald en onze verzekeringen bij de ANWB ondergebracht. De ellende begint al als je je contractsduur wilt wijzigen van jaarlijks na maandelijks betalen, wat een aanfluiting. Moet je nagaan hoe het is als je echt een probleem hebt! Na een betaling voor meerdere maanden alsnog de deurwaarder op je afsturen omdat intern gegevens niet worden bijgewerkt. Belachelijk. Mij kost het maar een paar tientjes, dus gezien de overige verhalen heb ik nog mazzel. Wil je een goede service? Wees wijs en kijk verder.

Arnout
12-07-2020

Hersenspoelende boodschappen op Tune-in

Deze hebzuchtige organisatie herhaalt hun boodschappen op een misselijk makende manier op Tune-in zodat ik er niet meer naar kan luisteren. Ze ontnemen me hiermee het democratische recht om me te informeren, een van de fundamenteel principes waarop onze vrije samenleving is gebaseerd. Asociaal, Nietsontziend, Walgelijk en Bot.

Renee
12-07-2020

Pech onderweg

Service die nergens op lijkt. Duurste pakket en moeilijk doen over een vervangende auto.

Carla
07-07-2020

Hoezo, snelle service anwb

Vandaag 07-07 zijn wij vanaf cote d'azur op doorreis naar chamonix.10 km onder Sisteron gaat er een lampje branden in dashboard. Wij zetten auto op de vluchtstrook en kijken in het boekje, motormanagement problemen, direct langs garage. Rijden met de auto nog 1 km naar de eerste afslag en bellen om 11.55 uur naar anwb alarmcentrale. Medewerker zegt ons dat hij een sleepbedrijf zal bellen, die ons naar de dichtsbijzijnde camping brengt. Na 4 keer bellen, horen wij rond 14.00 uur dat om half 3 een sleepauto en taxi voor ons ivm corona zal komen. Niets gezien. Om 14.45, 15.15 ,15.40 nog gebeld. Om 16.15 eindelijk een sleepauto die ons op de camping brengt en de auto naar garage. Betekent 4 uur en een kwartier staan wachten in de snikheette zon. Hoezo snelle service, bedorven vakantie kan je beter zeggen.

Milan
06-07-2020

Waardeloze klachtenservice

ANWB heeft zichzelf zo ingedekt met allerlei regels en middels het gebruiken van juristen dat het onmogelijk is om tot een passende oplossing te komen bij het indienen van een klacht. Hiervoor wordt om onmogelijke informatie gevraagd, waardoor ze er weer makkelijk vanaf komen. Meteen weg bij dit egoïstische bedrijf!

Adita
06-07-2020

Al 15 jaar lid

Duurste pakket wat er is

Sta in Oostenrijk met pech ,klapband aanhanger

Contact met anwb ,die zeggen ooh jammer er is een vonkje vergeten voor de aanhanger (15 euro per jaar)dus we kunnen u niet helpen

Waardeloos advies bij anwb

Ik heb het afgesloten met een adviesseur van anwb en aangegeven het duurste pakket ,alles dekkend maar hij was vergeten om aanhanger aan te vinken ,met het gevolg dat alle voor eigen koste was (wegsleep dienst ,hotel ,reparatie band velg alles dus)

Ze ontvangen al 15 jaar flink bedrag per jaar

Als puntje bij paaltje komt dan is het gene waar je om vraagt net niet verzekerd dus mensen denk erom en verzeker je bij beter maatschappij dan anwb

Christian
04-07-2020

Slecht geholpen. Auto defect, geen hulp

Ben zelf 1e monteur apk inclusief hybride monteur.

Auto defect in Duitsland, Adac bij geweest conclusie. auto defect. naar garage geweest en laten kijken. Weten het niet precies. Anwb helpt niet want moet door garage houder erkent worden dat auto niet te repareren valt.

Oftewel. 20 jaar lid. Geen hulp sta met 2 kids in Duitsland en geen hulp. Regel is regel zeggen ze. Nu zelf mensen geregeld die met 2 autos en auto ambulance me komen ophalen. Gelukkig sta ik maar 350km vanaf de grens.

Hoop dat ze snel failliet gaan.

Clifford
03-07-2020

3,5 uur wachten terwijl telefonisch een uur werd belooft

Telefonisch werd een uur wachttijd belooft, na anderhalf uur gebeld word er verteld dat die om de hoek staat. het is nu 3,5 uur later en heb nog maar even gebeld. 20 min word er gezegd.

Geen woorden voor.

Liesanne
29-06-2020

Bedankt voor deze goede service!

Mijn gaskabel was geknapt, en stond te wachten op mijn vriend! Ineens stond de ANWB wegenwacht naast mij, en vroeg of ik hulp nodig had. Deze meneer heeft mijn gaskabel vervangen en kon naar 15 min weer rijden! Wat een service & dat terwijl ik niet heb gebeld!

Meneer van de wegenwacht, bedankt! 10+

LiBu
21-06-2020

AWNB verzekeren

Na parkeren kwamen we terug en vonden we een briefje op de auto. Op het briefje stond, dat er iemand bij het parkeren schade aan onze auto heeft veroorzaakt. (Inclusief telnr getuige, nummerplaat dader)

Na aangifte bij de politie en een melding bij ANWB, heeft het onderzoek in totaal meer dan een jaar geduurd. Eindstand, ANWB kon de getuige niet bereiken?! De zaak is gesloten en wij zitten met de gebakken peren. Echt jammer dit!

Rex
20-06-2020

Tot nu toe alleen maar goede ervaringen

Heb erg goede ervaringen met de wegenwacht en vooral hun medewerkers binnen postcodegebied 3200. Heb het afgelopen jaar meerdere malen met pech gestaan met mijn BMW E39 en ben altijd heel netjes, professioneel en vriendelijk geholpen. Eerst keer een gebroken brandstofpomp, monteur heeft een tijdelijke constructie gemaakt waardoor de auto naar de garage gereden kon worden. Hij bleef achter mij rijden voor de veiligheid en regelde vervolgens nog een mooie huurauto voor me, een splinternieuw Crossland X. Altijd leuk om zoiets te mogen rijden. Hebben mij ook 2 keer afgesleept, 1 keer naar de garage en 1 keer naar huis. Door alle problemen de auto nu wel eruit gegooid :) hopelijk dit jaar geen anwb nodig met mijn nieuwe auto.

Ivg
16-06-2020

Als partner geen hulp

Mijn man is al dik 25 jaar lid van de ANWB. Vandaag voor de eerste keer moeten bellen ivm een kapotte band. Vrouw aan de telefoon vertelde dat ik 5 euro per jaar extra moet betalen omdat de naam van mijn man op de pas staat! En om dat te moeten aanpassen kwam er 50 euro aanpassings/administratie kosten bovenop! Wij hebben maar 1 auto en ik vind het van de zotte dat ik 5 + 50 euro zou moeten betalen voor iets waar wij al dik voor betalen voor onze ENIGE auto. En dan zou ik nog niet eens dezelfde hulp kunnen krijgen. Als mijn man zelf zou bellen dan kon het allemaal wel. Die was er niet bij (werk) en niet bereikbaar dus dat ging niet. Maar dit slaat toch nergens op?! Ik vind het een grote schande dat ANWB hier nog extra geld voor vraagt. En vooral die extra kosten. Ik heb het uiteindelijk maar anders opgelost want dit slaat echt nergens op. Vanavond gaan wij ook gelijk kijken naar een alternatief. Want als ANWB je zo behandeld bij de eerste keer dan zoeken ze het maar uit.

Drift
13-06-2020

Anwb schandalig bedrijf

Ik raad dit ieder zwaar af, zeer slechte service

Mensen wees gewaarschuwd

11-06-2020

Pechhulp op IKEA dak (juni 2020)

Tegen sluitingstijd op dak IKEA Amsterdam.

Renault Megane start niet en lekt benzine.

ANWB gebeld. Binnen half uur aanwezig.

Met 2 man gekeken on de de motorkap.

Uiteindelijk storing ontdekt maar was niet ter plaatse te verhelpen.

Ikea ging sluiten dus met behulp van 2 man ANWB de auto buiten de poort gesleept.

Daarna takelwagen gebeld.

Prima service en zeer behulpzame en vriendelijke ANWB-mannen.

Mooi vak hebben jullie en ik zal zeer zeker lid blijven.

Peter Bierens. Hilversum