ANWB reviews

4.3

07-06-2020

Slecht ontzettend Slecht

Slechte klantenservice, hopelijk snel de faillissement in.

Layla
07-06-2020

Geen Pechhulp

Al na jarenlang lid te zijn geweest, wordt mij geen hulp aangeboden omdat ik niet even bij de auto kon zijn. Niemand maar ook niemand moet ooit lid worden van dit malafide bedrijf! Oplichters zijn het.

Sem
06-06-2020

Al 4x achter elkaar 1.5u+ gewacht

Vroeger altijd binnen 1 uur hulp, nu al 4x achter elkaar meer dan 1.5u gewacht. Er gaat intern echt wat mis, vind het schandalig.

Yasemin
04-06-2020

Afschuwelijk geen klanttevredenheid

Afschuwelijk hoe de medewerkers van de zakelijke afdeling omgaan met klanten.

02-06-2020 pech in Belgie, voertuig wordt naar een garage in Brussel gebracht. ANWB geeft aan dat het de volgende ochtend gerepareerd zal worden, dus dat betekend dat het binnen 48 uur voorwaarden valt.

Wat gebeurd er achteraf:

Ik bel 4 juni om extra informatie, medewerker belt de begeleider die geeft aan dat indien de voertuig voor 16.00 uur is gerepareerd alle kosten die ik hebt gemaakt voor mij is. Maar indien het na 16.00 uur zal ik het declareren bij ANWB.

Ik zou nog hierover teruggebeld worden, maar geen gehoor.

Rond 16.00 uur heb ik zelf gebeld, en de medewerker wilt er niet meer over spreken en zegt dat zij zulke beloftes niet kunnen aangeven en dat de medewerker nieuw is en waarschijnlijk de werkwijze niet weet.

Zij geeft aan dat ik haar niet laat uitpraten, maar ow nee zij laat mij mijn woord niet doen. En hangt onbeschoft de telefoon op. Dat vind ik zeker niet kunnen.

ANWB al jaren zakelijk klant, en op deze manier je klanten behandelen?

Yasemin

Erica
04-06-2020

Geweldige hulp ANWB

Afgelopen maandag 2de pinksterdag om 16.10 uur belde ik met de ANWB alarmcentrale. Mijn man was afgereisd naar Belgie en was uren nadat hij zou moeten aankomen niet op de plaats van bestemming. Ben toen zo geweldig geholpen door de medewerker bij de ANWB. Inlevend en hulpvaardig en zo blij voor me dat hij uiteindelijk toch gearriveerd was. Zo fijn om zo geholpen te worden! Dikke 10 sterren en nogmaals bedankt.

23-05-2020

De coulance van de ANWB

Gisteren (22-05)ging ik met mijn vriendin shoppen in Amersfoort samen lekker op de scooter, erg gezellig, maar de deceptie kwam toen bleek dat mijn achterband leeg stond,ik ben 74 jaar en wist niet goed wat te doen.

Nu ben ik al mijn halve leven lid van de ANWB, dus besloot ik maar om hen te bellen,en hoewel ik geen pakket had voor de scooter besloot de medewerker aan de telefoon ons toch te helpen,beloofde dat er snel een monteur zou komen.

Die kwam inderdaad,zijn naam was Rick,een ontzettende aardige man,hij haalde het wiel er uit ,maar zag toen dat de band niet goed was,hij stelde voor om te proberen een band voor ons te regelen, hij ging dus weg met het wiel naar Zwartebroek.

Toen hij terug kwam had hij inderdaad een nieuwe band kunnen regelen, wat waren wij er ontstellend gelukkig mee,zo konden wij dolblij onze weg weer vervolgen naar huis.

Wij zijn de medewerkers van de ANWB, maar vooral de supermonteur Rick ontzettend dankbaar voor deze geste,want hoewel de ANWB ons niets verplicht was regelde zij dit tot in de puntjes.

Hartelijk dank voor deze voortreffelijke geste,mijn vriendin en ik vergeten dit nooit meer.

Wim en Roos.

20-05-2020

ANWB weigert te helpen

Ik ben al 29 jaar lid van de ANWB en de Wegenwacht en heb 2 auto's. Voor mijn partner heb ik een partnerkaart. Zij stond met pech voor stoplicht. ANWB weigert te helpen omdat zij niet in de gezinsauto(?) rijdt.

13-05-2020

Slecht service

Nooit meer bij anwb.

Telefonisch nooit bereikbaar of je moet 1uur aan de blijven. Slecht service en ik raad niemand aan om bij anwb auto te verzekeren.

09-05-2020

Nooit geen ander dan de ANWB. Zijn echt top als wat op doet.

Al in mijn jonge jaren, ruim 40 jaar geleden, gezien hoe goed de ANWB was als je ze nodig had. Sinds mijn volwassen jaren altijd bij de ANWB verzekerd geweest, en nog. Zelden heb ik ze nodig gehad. De laatste twee vakanties toevallig wel. En ja, ze zijn er nog steeds voor je. Schade wordt netjes afgehandeld en ik kan je vertellen dat onze medereizigers elders verzekerd waren en niks vergoed kregen, terwijl wij alles vergoed kregen. Voor mij echt nooit geen andere verzekeraar! En raad eens waar onze medereizigers zich nu gaan verzekeren. Precies!

Bob
05-05-2020

Reisrecensie ANWB dochter Pharos

Reizen met Pharosreizen, bezint eer ge begint.

Ons gezin verheugde zich erg op de rondreis naar IJsland, die begon op vrijdag 7 februari en zou eindigen op vrijdag 14 februari. Dat onze eerste accommodatie reeds drie maanden daarvoor gesloten was en ook dat wij ergens anders zelf in een meterkast de stroomknop moesten omzetten, elke keer als de stroom in onze kamer eruit klapte, namen we voor lief. De hotels waren verder wisselend van kwaliteit maar acceptabel op hooguit een na.

Onze terugvlucht stond gepland op 14 februari 2020, in de ochtend. Deze werd helaas geannuleerd, vanwege een storm die code rood meekreeg. Snappen we. De volgende mogelijkheid op 15 februari, werd eveneens gecancelled. Dat zagen we toen we op het vliegveld aan het wachten waren. Van Pharosreizen hoorden wij vervolgens helemaal niets, daarom hebben we zelf contact met hen gezocht. De desbetreffende medewerker wist niets van een geannuleerde vlucht. Het leek haar het beste wanneer wij contact op namen met de luchtvaartmaatschappij. Ons argument dat wij onze reis bij Pharosreizen hadden gekocht en van hen actie verwachtten, bewoog haar niet tot een andere dynamiek.

De luchtvaartmaatschappij liet ons weten dat de volgende vlucht pas op 19 februari ’s avonds zou vertrekken.

Vervolgens hebben wij weer contact met Pharosreizen gezocht. Van de alarmcentrale werden we doorgeschakeld naar dezelfde medewerker. Onze eerste zorg was het vinden van een accommodatie, waar we de wachtdagen noodgedwongen konden verblijven. De medewerkster zei dat we dit maar het beste zelf konden regelen, want dat werkte sneller, omdat haar contactorganisatie in IJsland in het weekend onbereikbaar was, en zelf werkte zij ook maar tot vijf uur. Wat de medewerker wel bereid was te leveren was de informatie, dat we alle bijkomende kosten konden verhalen op de luchtvaartmaatschappij.

Ook de dagen daarna bleef Pharosreizen stil, met uitzondering van een app op 17 februari, die op dat moment geen enkele functie had.

Met de juiste tegenwoordigheid van geest, had Pharosreizen ons probleem kunnen voorkomen. Daags voor de storm werd een echtpaar, dat eveneens via Pharosreizen op pad was, maar op dezelfde dag als ons terug zou vliegen met een andere luchtvaartmaatschappij, op initiatief van die luchtvaartmaatschappij reeds gerepatrieerd. Bij Pharosreizen is er toen geen belletje gaan rinkelen dat dit wellicht ook een geschikte uitweg voor de overige reizigers kon zijn.

Vijf dagen extra vast zitten op een eiland lijkt voor anderen misschien een buitenkansje, maar wij vonden dit alles behalve grappig. Sterker nog, wij vonden dit een hele traumatische gebeurtenis, ergens zijn waar je de regie volkomen hebt verloren. Nog los van het financiële aspect. IJsland is een extreem duur land. Dit extra verblijf heeft ons een enorme klap geld gekost, terwijl wij echt geen rare uitspattingen hebben gedaan.

Wat ons ongelofelijk heeft teleurgesteld, is dat Pharosreizen niet een keer heeft geïnformeerd of alles met ons in orde was, zelfs niet of we er in waren geslaagd een opvang voor de tussenliggende dagen te vinden. We hebben veel tijd gehad om na te denken en ons hardop afgevraagd wat de meerwaarde van Pharosreizen nu eigenlijk is geweest. Wat wij hebben ervaren is, dat zij in tijden van nood geen enkele betrokkenheid voelen en verantwoordelijkheid het liefst doorverwijzen naar anderen of bij de reiziger zelf neerleggen. In elk geval nooit bij zichzelf. Kortom, men heeft er echt alles aan gedaan om dit ons probleem te laten zijn.

Wij horen op de televisie in consumentenprogramma’s de medewerkers van de ANWB (Pharosreizen is de reistak van de ANWB), regelmatig omstandig uitleggen waarin en waarom veel reisorganisaties tekortschieten en dat er vaak een ruimhartige compensatie nodig is om reizigersleed te verzachten. In plaats van concurrenten op deze pedante wijze de maat te nemen, zou de ANWB misschien ook eens naar het functioneren van haar eigen organisatie en de kwaliteit van de dienstverlening moeten kijken.

Pharosreizen heeft ons intussen laten weten dat zij 3 overnachtingen willen compenseren. Dit lijkt ons een, volstrekt willekeurig gekozen oplossing. Kennelijk gaat men er van uit dat gestrande reizigers 5,5 extra reisdagen met 3 nachten bedrust, zonder verdere ravitaillering wel doorkomen. Het is naar onze mening een ridicule opvatting.

Familie Olgers

22-04-2020

Super service

Ik stond bij de supermarkt met me elektrische fiets met een lekke band ik ze gebelt werd binnen 1 minut tewoord gestaan aan de telefoon en netjes geholpen en nog geen half uur later was de monteur eral en binnen 15 kon ik weer fietsen met dit mooie weer dus echt super toppie service een echte aanrader voor dat relatief lage tarief ze krijgen van mij een dikke 10+

Manon
18-04-2020

Top service anwb

Ik kan alleen maar zeer lovend zijn over anwb. 4 keer met pech gestaan in een jaar tijd. Bij de laatste pechmelding werd netjes van te voren verteld dat ik een eigen bijdragen moest leveren omdat ze voor de 4e keer moesten komen.

Keer op keer weer zeer professionele vakmensen die altijd in zijn voor een gezellig praatje en je nooit het gevoel geven dat alles snel moet zodat ze door kunnen.

Motor helaas stuk de laatste keer dus het advies was naar de sloop ermee. Op dat moment was ik 35 weken zwanger en gisteren een bloemetje ontvangen met de tekst “succes met de verdere verloop van de zwangerschap “. Welk bedrijf doet dit tegenwoordig nog echt top top top!

Ed
15-04-2020

Exorbitante incassokosten

Elk bedrijf wat denk zijn leden 50% toeslag te kunnen berekenen voor simpele incasso-brief verdiend mijn lidmaatschap niet. Dat staat gelijk aan oplichting - al heeft de regering - waarschijnlijk na een lucratieve lobby door incassobedrijven - besloten dat € 45 een prima minimum bedrag is. Zelf rekent de overheid overigens dat bedrag overigens niet.

15-04-2020

ANWB stuurt facturen zonder adres en schakelt TKB incasso in.

ANWB stuurt facturen normaal per post en deze heb ik dus ook niet ontvangen. Reden is dat( na inzage gebleken) dat deze facturen gezonden zijn zonder adressering.

Naast het feit dat TKB incasso een incasso doet zonder specificatie van de kosten.

ANWB en TKB incasso zegt hierover dat de onderliggende facturen/herinneringen per email en post gezonden zijn. Dergelijke email heb ik niet ontvangen. En blijkbaar ook niet de verzonden facturen (zonder adres).

Ik wil daarom iedereen vragen (die deze vergelijkbare ervaring heeft gehad) zich te melden bij ACM.

Kan me namelijk niet voorstellen, dat ik de enige ben.

Tarik
11-04-2020

Let op!

Ik belde de anwb snachts met pecht locatie was een afgelegen donkere weg na mijn verhaal te hebben gedaan en anwb lid te zijn waar ik ook echt voor betaal( dat gevoel krijg je echt niet als je kon meehoren hoe respectloos bijdehand naar en ongelooflijk bijdehand mevrouw van anwb zakelijk was dit telefoontje dateert van 2 april rond 23:48) ik had al een zeer nare ervaring met een telefoniste maar dit sloeg echt alles wil nooit meer iets met dit bedrijf betalen al betaal ik bij een andere bedrijf t dubbele je word als shit behandeld 0,0 fatsoen en emphatie en oja toen ik vroeg of ik een naam mocht om een klacht te maken hing ze zo in me oor op! Ps: Monteurs zijn wel heel aardig. Mensen zoek een alternatief en krijg waar je voor betaald want deze behandeling gun ik niemand!

Georgia
10-04-2020

Accu leeg

8-4-2020 kwam iemand om de accu te starten hij had er compleet geen verstand van!

De dag daarop gebeld en kwam Maurice omgeving Hulst en die was echt een expert!

Supergoed geholpen,kreeg hem wel aan de praat ,

Mijn complimenten!

Alireza
09-04-2020

Goeie servies

Vandaag ben ik door een geweldige man van de ANWB geholpen ,de beterefende meneer heet Hans hij was zeer vriendelijk en behulpzaam en heeft me heel goed geholpen .

Na een vervelend situatie heeft Hans gezorgd dat mijn dag weer goed werd .

Dankjewel Hans voor je geweldige hulp.

08-04-2020

1,5 uur wachten in de kou

Ik heb midden in de nacht 1,25 uur gewacht in de kou, terwijl de ANWB Pechhulp mij beloofde dat een monteur mij binnen een uur zou helpen. Middels hun online systeem werd ik herhaardelijk uit de wachtrij gegooid met als mededeling dat zij hun prioriteiten hadden aangepast. Uiteindelijk heb ik ze gebeld en de pechhulp telefonisch geannuleerd. Ik was immers geen prioriteit voor ze, dus dan bel ik liever iemand anders die mij wel als klant wil behandelen. Daarna belde ik de pechhulp van Centraal Beheer. Enkele minuten na mijn telefoontje kreeg ik een weblink waarop ik de status kon volgen. Hierop stond dat ik binnen 9 minuten zou worden geholpen en na 9 minuten kwam er een grote gele bergingsauto aangereden en enkele minuten later was het probleem vakkundig verholpen. De prijs was ook nog eens EUR 220,- lager dan een heel lidmaatschap van de ANWB. Vanwege het lange wachten in de kou was ik onderkoeld geraakt en bibberden mijn handen zo erg, dat ik niet direct de betaling via mijn telefoon kon uitvoeren. De monteur van Centraal Beheer liet mij daarom eerst even opwarmen in mijn weer werkende auto. Topservice dus bij Centraal Beheer en nooit meer ANWB. Inmiddels enkele maanden later proberen die hufters wel EUR 320 van mijn rekening af te schrijven, nadat ze mij in de kou hadden laten staan. De ANWB zal nog geen euro van mij krijgen en desnoods laat ik dit voorkomen tot aan de hoogste rechter. De ANWB is niet meer wat het geweest is en er zijn tegenwoordig voldoende alternatieve organisaties die wel hun best doen. Ik adviseer een ieder om bij pech dus even te googlen en zeker niet te kiezen voor de ANWB.

Naoufal
06-04-2020

Iets wat ik met jullie wil delen is heel verdrietig

Salaam alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh

Iets wat ik vandaag met jullie wil delen is heel verdrietig.

Mijn vader heeft vandaag contact gehad met de ANWB verzekering, nadat hij een mail van een incasso bureau dat hij nog een openstaande rekening heeft. Hij legde de situatie dat niet wetend zijn contract doorloopt. Klantenservices die vanuit huis werkt had er weinig begrip voor en zei het volgende.

“ Jullie types komen altijd met zulke verhalen, en denken altijd dat Allah of hoe die mag heten jullie zal helpen als jullie pech hebben.

Mijn vader hield zich in en vroeg of hij het nog kon stopzetten en dat hij de rekening daarna

ging betalen.

Toen ik hoorde wat er gebeurde heb ik het initiatief genomen om het openstaande bedrag betalen. Blijkbaar hoeven deze wezens die onze geloof bespotten zich niet correct te gedragen, en hebben vrij spel om alles te zeggen wat ze vinden.

Mijn vraag is stop jullie samenwerking als jullie een ander alternatief kunnen bedenken, zoals Centraal beheer Achmea. Maar als dat jullie nadelig komt, hou wel in je achterhoofd dat dat er moslim haters daar werken. Ik hoop dat we met onze ummah veel kunnen bereiken om een punt te maken! Misschien is dit nutteloos maar ik zou het zelfde hebben gedaan als een instantie mijn geloof bespot!

Mogen Allah ons versterken in onze broeder/zusterschap ❤️

Cor