ANWB reviews

4.3

Dick
31-12-2019

Door wegenwacht van de weg gereden.

Deze avond door WWbestelbus van de weg gedrukt op Harpelerweg in Vlagtwedde. Zette ook nog even lekker groot licht op vlak voor hij bij ons in de buurt kwam. ASO

31-12-2019

Reisverzekering

Voordat ik op vakantie ging naar midden en zuid-Amerika heb ik een reisverzekering afgesloten. In Panama kreeg ik ineens erge last van mijn rechter onder kies. Er bleek een heel groot gat in te zitten. Het was een helse pijn, dus moest ik wel naar aan tandarts. Die heeft het gat voor 90 dollar gevuld. Dit bedrag heb ik omgerekend binnen 2 dagen netjes op mijn rekening gestort gekregen. Prima service van de ANWB reisverzekering dus.

Rick
27-12-2019

1e klap is een daalder waard

Gister voor het eerst als nieuwe klant gebruik moeten maken van de anwb nadat ik een lekke band had gereden.

Schade melden via de app werkt prima, duurde 2uur voordat er een geel busje voor kwam rijden. Geen probleem, want hulp was onderweg op 2e kerstdag!

Helaas, aangezien ik geen reserveband had en de schade aan de band te groot was om te repareren werd mij advies gegeven de auto te laten staan en de volgende dag naar de kwikfit 25m verderop te gaan.

Tot nu toe nog niks negatiefs te melden betreft de service!

Vandaag naar de kwikfit gegaan, banden waren niet op voorraad en zou tot de 31e duren voor deze binnen zouden zijn.

Toen maar de dealer gecontact of zij iets voor me konden betekenen. Auto moest dan wel bij de dealer komen. Dus weer terug naar de anwb gebeld om te kijken of ze mij konden assisteren met repatriëring/berging richting de garage.

"u staat toch bij de kwikfit?" was het antwoord, "helaas kunnen wij niets voor u betekenen"

(*geluid van een ambulance, verbinding verbroken))

Dat was het. Nog geen succes, fijne dagen of wat dan ook. Dat de medewerker een kutkerst heeft gehad en er tegenop zag om te werken is niet mijn probleem. Ik betaal uiteindelijk om geholpen te worden of advies te krijgen. Meedenken wordt niet gestimuleerd bij de anwb blijkbaar.

Vooraf wordt er bij het telefoon gesprek aangegeven dat het gesprek "opgenomen kan worden, ten behoeve van trainings doeleinden."

Misschien maar eens beginnen bij die kwal die ik gesproken heb!

Ondertussen in samenwerking met dealer/heuts en ander autobedrijf geregeld dat ik nieuwe bandjes eronder heb, en service kreeg die mijn wensen overtroffen.

Anwb, dank voor de "service en klantvriendelijkheid", fijne dagen en al het beste voor 2020, hopelijk niet teveel werk voor jullie, aangezien (sommige) van jullie medewerkers er niet al teveel zin in hebben.

Eens kijken hoe lang ik dat abonnement door laat lopen, want dat geld kan ik ook voor iets anders gebruiken.

Danny
24-12-2019

Wel incasseren maar geen service

Een gouden pas, jawel 23 jaar lid! en nu stond ik 1x met een niet startende auto een half uur over de grens bij een hotel, klaar om te vertrekken, met een lege accu #%$* ? (achteraf bleek het parkeerlicht de avond ervoor per ongeluk aan gezet te zijn). Uiteraard de Anwb gebeld voor assistentie maar omdat ik geen verzekering voor buitenland had konden ze me niet verder helpen, niet eens de moeite nemen voor een locale mobiliteits services! Ik moest het maar in het hotel regelen.whtf

Gelukkig schoot me te binnen dat ik een pas van de VW mobiliteit servicedienst had en stond de service dienst binnen een halfuur bij m’n auto .toppie VW

Anwb, wat een flut service, ik ga m’n bijna kwart eeuw oude lidmaatschap opzeggen want zo ga je niet met je klanten om.

Doeterniettoe
21-12-2019

Dik tevreden

Ik begrijp niet waarom er zo’n lage gemiddelde score staat voor de dienstverlening van de ANWB. Wij hebben de afgelopen tientallen jaren behoorlijk wat keren gebruik gemaakt van de dienstverlening en deze was steeds uitstekend, wat mij betreft een 9+. Wellicht is het zo dat vooral de mopperaars zich op deze website melden, misschien een oproep aan mensen die tevreden zijn om ook eens een bericht te plaatsen.

Anton
20-12-2019

Slechte Service slechte adviezen

In Frankrijk had ik problemen met motorfiets. De motorfiets reed nog wel en ik had dus gewoon naar dealer kunnen rijden. Ik heb toch maar even ANWB gebeld. Deze meldde dat ik geen buitenland-service had. Mijn vrouw wel, wat heel bijzonder is omdat mijn vrouw nooit met eigen vervoer in buitenland komt.

Ik had dus geen service, maar ANWB advies was om Frans tel.nr. te bellen. Ik werd door sleepbedrijf opgehaald. Niet dat zij iets hebben gedaan, want mijn motor reed nog en euvel verhelpen konden zij sowieso niet.

Het komen van sleepbedrijf kostte mij 137 euro. Dank je wel ANWB. Geen Service. Wel jaarlijkse kosten lidmaatschap van kleine 200 euro.

In december ANWB opgezegd. Reden geen goede advied. Ook achteraf geen beklag mogelijk. Een lidmaatschap van enkele tientallen jaren is de ANWB niets waard.

Pat
16-12-2019

Ze weten zelf niet hoe of wat

Heb een platina kaatt. Jawel! 26jaar lid!

Partnerpas op de grote auto.

Kind heeft inmiddels ook rijbewijs. Maar mag voorlopig alleen in kleine auto. 2wkn geleden telefonisch kindpas geregeld op kleine auto. Inmiddels kleine auto ingeruild voor jonger model. En wil kindpas op nieuw kenteken.

Blijkt niet te kunnen. ik kan maar 1 nummer invoeren voor man en kind. Slaat toch nergens op? beide auto's staan op mijn naam! en zou je een kind niet gewoon mee moeten laten surfen op beide nummers?

Dat is niet eens wat ik vroeg. Gewoon kind op kleine auto was te veel gevraagd.

Ook 4maanden geleden al een akkefietje.

Om 1uur snachts werd ik niet geholpen omdat ik mn autopapieren niet bij mij had. wel mn rijbewijs en mn lidmaatschapkaart.

Mn sleutel lag in mn auto ingesloten dus ik kon er niet in. Maar ze kwamen niet zonder mn autopapieren.

Nieuwe leus voor ons.

Anwb klaar ermee.

Zo boos en teleurgesteld ben ik dus!

Job
16-12-2019

Afhandeling autoschade.

Review ANWB/Unigarant Autoverzekering

Op 20 september had ik een aanrijding van achter. Op 5 november zijn alle aspecten afgehandeld. De auto is economisch total loss verklaard, ingenomen en in geld uitgekeerd. Bij de afhandeling zijn vier partijen betrokken geweest: Unigarant zelf, Schadenet Jos van Boxtel uit Den Bosch, CED Schade Experts uit Rotterdam en Autobedrijf Succes uit Oud-Gastel. In verband met de samenhand mijn opmerkingen in de onderstaande volgorde:

1. Schadenet Jos van Boxtel: Met dit bedrijf een prima contact gehad. Ze zijn alle afspraken stipt nagekomen, ook waar een grote kans op miscommunicatie bestond. Als er nieuwe ontwikkelingen waren, namen ze prompt contact op. Ook de leenauto die ik twee dagen nodig had zag er verzorgd uit. Een keer reageerde men licht verongelijkt toen ik in verband met de vrijwaring extra controleerde of alles goed ging. Omdat ze ook dit punt voortreffelijk hebben afgehandeld, is dat iets dat een professional nu eenmaal wel eens overkomt. Ook kon men helaas niet ingaan op mijn verzoek bij inlevering van de beschadigde auto mij thuis te brengen. Met deze minpuntjes verdienen ze niettemin een ruime 9.

2. Autobedrijf Succes: Kocht de auto op. Begon goed met een minpuntje. Het duurde ongeveer een week sinds ik wist dat zij de auto opgekocht hadden voor ze belden. Toen ze belden boden ze aan de auto indien mogelijk thuis op te komen halen (deze was nog rijvaardig en in gebruik), en omdat ze zelf niet goed wisten wanneer ze konden, om mij terug te bellen. Helaas vergaten ze beide afspraken, dat bleek een week later. Dus de auto in overleg bij Schadenet Jos van Boxtel gezet, en zij daar de auto opgehaald en gevrijwaard. Dat alles gebeurde binnen een redelijke tijd. Alles bij elkaar een 6 1/2.

3. CED Schade Experts: Heeft de schade getaxeerd en het restant verkocht. Deze begonnen redelijk. Wel konden zij niet voor het begin van een afspraak tot herstel, hetgeen tot zorgen over eventuele miscommunicatie leidde. Dit heeft Jos van Boxtel vervolgens opgelost door herstel op mijn verzoek aan te houden. CED belde die avond vrij laat, maar de contactpersoon legde alle scenarios goed en begripvol uit en zegde toe om een schriftelijke bevestiging van alles op te sturen. En kwam vervolgens die afspraak niet na. Nadat ik deze op de afspraak gewezen had, kwam een heel vervelende reactie:

a. De contactpersoon reageerde verongelijkt dat hij het telefonisch had uitgelegd en ging niet in op het niet nakomen van de afspraak om dat schriftelijk te doen.

b. Het meeste heeft hij wel opgeschreven, maar enkele geruststellende conclusies voor een van de scenarios liet hij na te vermelden. Daarmee kwam hij andermaal zijn afspraak niet volledig na. Bovendien kreeg de mail een vervelende "als je niet met ons in zee gaat (om het restant te laten verkopen), dan. Dat moet je niet onnodig doen als professional, daar kom je nooit goed uit voor de dag. Als het per ongeluk is, is het dom, als het bewust is, is het verkeerd. In alle gevallen is het niet professioneel.

c. De contactpersoon eiste nog dezelfde dag een beslissing, wat dan weer telefonisch niet afgesproken was. Als je dan bedenkt dat ik verhinderd was om mijn mail te lezen tot s'avonds laat, bleef er bitter weinig tijd van die dag over. Een mogelijkheid die men had kunnen beseffen. Het raakte ook aan een de contactpersoon bekende gevoeligheid, namelijk de zorg een overbruggingsperiode zonder auto te komen zitten. En als je tot slot bedenkt dat CED vervolgens nog een week nodig had om het restant aan Succes te verkopen (en zij, zoals bovenstaand, door omstandigheden nog twee weken om die op te komen halen). Zo'n haast was er dus ook weer niet bij, dan zou het vervolg wel sneller zijn geweest. Alles bij elkaar gewoon zwaar onvoldoende.

Na deze misser en een geïrriteerde reactie herpakte CED zich wel en heeft hun gedeelte koel en zakelijk, maar wel correct, afgehandeld. Toch blijven zij steken op een 5.

4. Unigarant/ANWB Verzekeringen: Positieve en verbeterpunten:

Positief:

a. Men heeft de schade vlot afgehandeld en uitgekeerd, zelfs enigszins vooruitlopend op het moment dat het restant is opgehaald.

b. Het schadebedrag was groter dan de vermoedelijke inruilprijs als ik de auto onbeschadigd had ingeruild.

c. De eerste contacten, steeds met dezelfde contactpersoon, verliepen prettig, en ik kreeg de informatie die ik op dat moment nodig had vlot.

d. Inschakelen van de ANWB Wegenwacht voor een provisorische reparatie hielp de auto tijdelijk rijvaardig te houden.

Verbeterpunten:

a. Weten waar je aan toe bent en wat je kan verwachten aan mogelijke scenarios. Na de eerste prettige contacten ging dit niet goed. Het duurde enkele weken voor er weer contact werd opgenomen. Vervolgens kwam CED onaangekondigd uit de lucht vallen. Je weet op dat moment niet goed wat er speelt en dat is verontrustend.

b. Ik kreeg de indruk dat ze op een gegeven moment niet goed meer wisten wie van welke partijen wat aan het doen was. Daardoor kwam de belasting om die draden weer tot een samenhangend geheel aan elkaar te knopen bij mij te liggen.

c. Een keer had ik telefonisch contact met een andere contactpersoon. Deze was niet goed op de hoogte van het dossier en begreep ook de zorg (eventuele overbruggingsperiode zonder auto) niet goed. Dat contact liep niet, en die zorg is dan ook niet goed geadresseerd.

d. Email werd herhaaldelijk niet beantwoord.

e. Lange wachttijden aan de telefoon.

f. Uiteraard, als eindverantwoordelijke voor de onderaannemers, hebben zij een ongelukkige keuze van genoemde onderaannemers.

Al bij al blijft er wat te wensen over, maar het was niet alleen kommer en kwel. Een 6.

Anir

Wegenwacht

Duurt bijne 3 uren.

Frits

Prima service

Deskundig en goed geholpen.

Pech onderweg.

Prima geholpen door de wegenwacht monteur Frank.

Netjes afgehandeld tot aan de voordeur thuis. Zwet vriendelihk en vakkundig. Ik ben 28 jaar lid. 2de keer dat ik hun hulp inriep. Dik tevreden.

Myrte
05-12-2019

Vandaag lekke band ,na 3uur wachten eindelijk daar kwam de anwb

Ze laten je veels te lang wachten , 3 uur voor een lekke band

Annette
27-11-2019

Redder in nood

De ANWB heeft mij al heel vaak uit de brand geholpen met pech onderweg.

Altijd vriendelijk en snel.

Vorige week stond ik midden in de nacht en duurde het wat langer dan normaal doordat er een incident was op een nabijgelegen snelweg.

Maar na wat geduld zijn we door een zeer vriendelijke en kundige monteur weer op weg geholpen.

Krijg ik tot mijn verrassing vandaag een excuusbriefje (voor het lange wachten) en een cadeaubon om het goed te maken!

Wat een geweldig bedrijf is dit.

26-11-2019

Slechte ervaring met sneeuwkettingen via anwb webwinkel

In 2014 sneeuwkettingen gekocht op de website van de anwb. op basis van de configurator gekozen voor pewag van 99 euro. afgelopen januari 2019 voor het eerst gebruikt en toen bleek het een heel slecht product te zijn. Ze gingen er wel op, maar om ze los te krijgen, zijn we meer dan een uur bezig geweest en moesten we uiteindelijk met de hand de ketting stuk maken. Zowel ANWB alsook Pewag doen geen enkele moeite om dit probleem op te lossen. ze verschuilen zich achter een verlopen garantietermijn.

Wil
22-11-2019

Auto start niet mee

Prima geholpen door monteur. Maar 2,5 uur wachten met klein kind wat naar bed moet vind ik wel erg lang. Abonnement is duur zat. Ben daar niet blij mee

22-11-2019

Rekening van 17 euro incassokosten 48 euro

Ik kreeg een brief dat ik niet verzekerd zou zijn als ik niet zou betalen.

Dat vond ik prima.

Wat ze bedoelden was je moet nog steeds betalen maar je bent niet verzekerd.

Kom op zeg.

Wuring
20-11-2019

9 jaar lid en ANWB laat mij letterlijk in kou staan.

10 november, had ik met mn vriendin een dagje uit gepland in antwerpen. Echter 5 km voor de belgische grens begon onze volvo plotseling te trillen op de snelweg. De auto op snelweg bij een tankstation aan de kant gezet. Bleek er een vlam te zijn bij cilinder 2. Gelukkig dit vlammetje kunnen doven met een doek bougie kabel bleek gesmolten te zijn.

Ik was behoorlijk geschrokken door de situatie en belde gelijk anwb op ben daar hoger verzekerd met vervangend vervoer en 9 jaar lid (zilver)

Het complete verhaal uitgelegd. Echter weigerde anwb langs te komen. (ik stond 120km van mn huis en stond op een snelweg) omdat er een vlam bij de auto was geweest dit zou vallen onder schade. Vervolgens hingen ze op. Stond letterlijk en figuurlijk in de kou.

Ik wist serieus niet wie ik kon bellen. Heb uiteindelijk de unive wegenwacht alarm centrale gebeld waar ik niet lid van was. Deze mensen snapte mij helemaal en toonde zeer veel begrip voor de situatie. Hebben gelijk transport geregeld en een taxi voor ons om weer thuis te komen. Dit allemaal kosteloos betaald door unive waar ik dus niet lid van was.

De auto is afgelopen week opgehaald door een sloopbedrijf. Die zeiden heel vrolijk dat anwb het probleem terplekke had kunnen oplossen.

Unive was zeer verbaasd hoe anwb hiermee om is gegaan. Heb een klacht ingediend bij anwb echter is hier niets uit gekomen.

Ronduit zeer slechte organisatie. Ik rade voorheen iedereen aan lid te worden van de anwb. Ik heb inmiddels anwb opgezegd en ik ga naar de unive wegenwacht overstappen.

Belangrijk om te weten. Hou je altijd van de domme bij anwb! ik was eerlijk. Vertelde t hele verhaal tot detail. Dit was voor anwb genoeg reden om mij te laten staan. Had ik niet gezegd dat er een vlam was bij de cilinder 2 dan had ik met na een uur mn rit kunnen vervolgen. En mn auto nog gehad.

Anwb kan komende dagen tienallen opzeggingen verwachten. Alle mensen die ik adviseerde en lid zijn geworden stappen nu bijna allemaal over naar unive wegenwacht

Ali.osman
18-11-2019

Ik ben brons pakket van anwb en komen ze niet eens helpen

Anwb is een oplichters bedrijf ‘

Waar ik lid ben ‘en ik heb en bros lid padje van anwb’en lekker 100€ p/m laten betalen en komen ze mijn auto niet weg slepen ‘(omdat ) hun rijden toevallig andere kant van de staf of zo ‘ vaag verhaal ‘van anwb’duuus lekker opgelicht door ANWB

Lucinda
17-11-2019

Super goede en snelle service

Super goede en snelle service gehad!

Binnen 15 minuten was er al iemand.

We werden netjes meegenomen na een anwb punt, waar ze vervolgens de auto gingen bekijken en met 20 minuten was alles geregeld en kregen we kosteloos vervangend vervoer mee. De man die ons hielp was super vriendelijk en behulpzaam met onze zoon van 11 maanden en onze hond die ook mee was.

Sabine
12-11-2019

Super service, en nog snel ook!

Via de Anwb een annuleringsverzekering afgesloten voor een citytrip. Helaas bleek dit een goede investering, want we moesten de trip annuleren. Via de site lukte het niet helemaal om de declaratie juist in te voeren, dus daarom een berichtje via messenger gestuurd. Dit deed ik laat in de avond en de volgende ochtend had ik al bericht terug waarin stond dat alles geregeld was en het geld onderweg was naar mijn rekening. Bedankt Anwb en in het bijzonder de vriendelijke medewerkster achter het messenger bericht!