ANWB reviews

4.3

11-08-2019

We zijn ermee bezig en ik bel u terug. (NOT)

Gestrand met onze auto en caravan in Duitsland werden we afgesleept naar een garage in de buurt van Nürnberg. Daar werd om half 3 duidelijk dat de auto op transport naar Nederland moest en er een huurauto moest gaan komen.

Gebeld met ANWB met de woorden: “ ik moet overleggen met mijn chef en bel u binnen een kwartier terug” . Half uur later geen bericht, zelf gebeld en nog niks duidelijk. “We zijn er mee bezig” en “ik bel u terug” heb ik daarna nog ongeveer 14 keer gehoord, omdat er telkens geen contact werd opgenomen ondanks de afspraak dat dit wel gedaan zou worden”

Soms werd eea nog aangevuld met de woorden “ het is erg druk” . De instructies voor de medewerkers waren duidelijk: Snel doorschuiven van de casus, betrokkenheid veinzen en afronden met we bellen u terug. (Waarschijnlijk in de hoop dat het probleem zichzelf oplost)

Plotsklaps telefoon vanuit Europecar rond 18 uur, er is een auto gevonden met trekhaak, of ik deze ruim 50 km verderop kan komen ophalen. Op de vraag waarom deze niet afgeleverd wordt, antwoord de medewerker van Europecar: zit niet in uw verzekering!

Via via een taxi geregeld, maar voor de voorzichtigheid Europecar gebeld voor adres. Bleek er toch GEEN auto beschikbaar.

Weer bellen met. ANWB. Bijdehante dame aan de lijn die na een aantal cynische opmerkingen van haar zijde de lijn verbreekt in plaats van een statusupdate te geven. (Gelukkig worden de gesprekken opgenomen, dit is een mooie voor de training!)

Anderhalf uur later lijkt er weer een auto te zijn gevonden, ditmaal kleine 70 KM verderop. Taxikosten worden 50 euro van vergoed. Na kleine ontploffing bij mij, zullen de kosten volledig worden vergoed. Auto opgehaald, die overigens prima is, ondanks allerlei zaken die in de communicatie tussen ANWB en Europecar zijn misgegaan.

Nadat we de auto hebben opgehaald is het te laat om nog een camping te zoeken en hebben we geluk dat de garage-eigenaar zo vriendelijk is om ons in de garage te laten slapen. Geen fijne plek, maar geen beter alternatief. in het naastgelegen dorp nog snel wat gegeten, waar de keuken om half 10 s avonds eigenlijk gesloten was, maar voor dit gestrande gezin met kleine kinderen uiteraard een uitzondering werd gemaakt. Fijn dat de Duitsers wel snappen wat Service en betrokkenheid zijn, daar kunnen ze bij ANWB nog heeel veel van leren.

Kortom ANWB is verworden tot een verzekeraar waar ze je graag wijzen op de kleine lettertjes, geen enkele vorm van service of compassie is, waar medewerkers elkaar graag zaken in de schoenen schuiven zonder zelf verantwoording te nemen en zaken af te regelen en waar je (zeker als je 10 jaar lid bent geweest zonder ooit een beroep op ze te doen!) veel te veel voor betaalt!

Wij zijn er weg, voortaan regelen we het met een goede reisverzekering.

09-08-2019

Wilt u mij svp op de hoogte houden?

Na de 2e dag van onze vakantie in Frankrijk begaf onze auto het. Maar gelukkig we zijn we ANWB lid en worden natuurlijk direct geholpen. Auto aan de kant hond eruit, gelukkig is het niet warmer dan 40 graden en bellen. helaas zone blance, geen bereik. op goed geluk hier en daar aanbellen en in mijn beste Frans gevraagd of ik mag bellen. Na 30 min contact en er wordt gezegd dat ik terug gebeld zou worden over het tijdstip dat wij en de auto zou worden opgehaald. Het is 15:30 om 19:30 uur ben ik het zat, ik weet nog steeds niets. Sleutel van de auto afgegeven en gevraagd of we afgezet konden worden in ons vakantiehuisje. Deze lieve mensen hebben dat gedaan. 20:30 uur na stokbrood en kaas weer bellen om 22:30 uur braken we door maar wisten nog niet waar onze auto was en wat de oplossing zou zijn. Dag 2 geen bericht, was wel belooft, dan zelf maar weer bellen, tegen de avond eindelijk een mens aan de telefoon maar die kon alleen zeggen dat de auto was opgehaald maar dat er geen diagnose gesteld kon worden en dat de auto naar een andere garage versleept zou worden. Waar mijn auto was wist men niet. over vervangend vervoer was nog niets over te melden omdat er geen diagnose gesteld was. Maar weer oud stokbrood eten met kaas. Dag 3, hele dag weer bellen, want je weet niets en wordt niet terug gebeld, wordt er 's avonds beslist dat we vervangend vervoer krijgen, als we zelf een taxie zouden regelen en voorschieten en ons naar Belgie lieten rijden dan zou ik vanavond om 24:00 uur eindelijk een auto hebben. Eerlijk is eerlijk deze medewerker van de ANWB was zeer behulpzaam en na enkele gesprekken met een hoog allo allo gehalte werd het hem duidelijk dat we geen receptie tot onze beschikking hebben, geen creditcard, geen geld, (we hadden nog niet kunnen pinnen) en al enkele dagen op ons zelf waren aangewezen in ons Tiny house midden in het bos met de dichtstbijzijnde winkel op 25 km afstand. Na een heerlijke maaltijd van zeer oud stokbrood met kaas met pijn in de buik naar bed. op dag 4 werd ik opgehaald door een taxi en naar Belgie gereden om de vervangende auto op te halen. Daar aangekomen werd mij de auto eerst nog geweigerd omdat het contract op naam van mijn vrouw was gemaakt en niet op mijn naam. Maar na een telefoontje met Nederland was dit opgelost. Goed na 4 dagen waren we mobiel en konden we boodschappen doen en eindelijk iets anders eten. Maar waar is onze auto? aan het eind van de middag wisten we pas waar hij was en dat hij die bewuste dag pas om 23:00 uur was opgehaald (goed dat we niet zijn blijven wachten). Maar de auto wordt niet terug gebracht want de reparatie kosten zijn te hoog. Hoe hoog kon niet gezegd worden de garage die eerder geen diagnose kon stellen kon dat nu wel en wist dat als het e.e.a. er nieuw zou worden ingezet hij het wel weer zou doen, maar ja dat kost wat. ik kreeg de keus om afstand te doen of zelf in Nederland een garage zoeken die een reparatie zou kunnen uitvoeren lager dan de dagwaarden. Dat is gelukt en ik heb netjes per Email alle gegevens gestuurd met het verzoek om mij op de hoogte te houden. Nu 18 dagen later hebben we weer gebeld, de ANWB weet niet waar mijn auto is en wat de status is, we zouden worden terug gebeld. Van ellende heb ik maar in afwachting van de repatriëring en reparatie een andere auto gekocht, ik moet tenslotte ook weer naar mijn werk. Niets is zo vervelend als niets weten.

David
07-08-2019

BLIJF WEG VAN ANWB hier is waarom.

Zelfs één ster is veel voor ANWB, maar helaas is dat het minimum. Internet staat vol met beoordelingen van mensen dat hun geld is gestolen door ANWB. Van mensen die hun adres hebben gewijzigd maar ANWB de rekening naar hun vorige adres hebben gestuurd, hoewel ze hun e-mailadres hadden (in dit geval kunnen ze beweren dat ze contact met u hebben opgenomen, maar u hebt niet geantwoord dus hebben ze een excuus om meer in rekening te brengen) naar degenen die hebben geannuleerd hun contract op tijd, maar ANWB dwingt hen om een ​​extra jaar te betalen met de extra kosten van hun incassobureau en nog frauduleuzer, mensen die nooit een contract hadden en gedwongen werden te betalen. Ja, ik weet dat je denkt dat het niet mogelijk is, maar ANWB deed het eigenlijk met veel mensen zoals ik. Ik belde en gaf hun mijn gegevens en vroeg om een ​​offerte, ondertussen heb ik ook andere opties gecontroleerd, maar ik vond een veel betere deal, dus ging ik daarvoor. 4 maanden later ontving ik een brief van hun andere partij TKB zegt dat ik de contributie plus de incassokosten en wettelijke rente moet betalen. Ze hebben me verteld dat je lidmaatschap hebt aangevraagd en dat telefoontje kan worden beschouwd als een ondertekend contract! Omdat de rekening minder dan 200 Euro is als u het juridische proces wilt doorlopen, kost het u meer. Ze weten dit en verdienen op deze manier geld met verschillende excuses. Hier som ik een aantal van de belangrijkste manieren op die ik in de beoordelingen heb gevonden:

1. Uw adres is gewijzigd, u bent vergeten ze te vertellen dat ze de rekening naar het vorige adres hebben gestuurd, hoewel ze uw e-mailadres hebben. u zult de rekening niet zien, zodat u niet betaalt, dan moet u met hun andere partij TKB afrekenen en de rekening betalen met extra kosten.

2. Uw adres is gewijzigd, u heeft hen laten weten dat ze de factuur nog steeds naar het vorige adres sturen, hoewel ze uw e-mailadres hebben. u zult de rekening niet zien, zodat u niet betaalt, dan moet u met hun andere partij TKB afrekenen en de rekening betalen met extra kosten.

3. U annuleert het lidmaatschap via de telefoon. U verwacht geen enkele factuur later een e-mail van hun andere partij TKB en wordt gedwongen te betalen omdat u geen bewijs heeft dat u hebt geannuleerd. Zelfs als u klaagt dat u de originele factuur niet heeft ontvangen, zullen ze beweren dat ze deze naar u hebben verzonden.

Afgezien van deze, zijn ze ook erg slecht in het geven van diensten, kijk gewoon in hun review om te zien hoe slecht ze zijn.

Er zijn ook enkele verborgen dingen in hun lidmaatschap, ze vertellen je bijvoorbeeld niet dat het lidmaatschap voor jou is, niet de auto, dus als je vrouw of partner pech had met de auto, zullen ze er niet zijn om te helpen. Of in een ander voorbeeld, zag ik dat een recensent beweerde dat hun auto naar zeer dure garages was gebracht die met ANWB werkten en zij enkele diensten in die garages ontvingen die ze op zijn minst twee keer goedkoper in een andere konden hebben. Conclusie: meer blijf je weg van ANWB meer gelukkig je zult leven.

Helen
06-08-2019

Afschuwelijk hoe ANWB hun klanten behandelen

Lees dit aub helemaal door.

We hadden een vakantiehuisje gehuurd in belgie voor 8 dagen. Na de 2de dag hadden wij een autopech de olie lekte en konden we niet verder rijden. Anwb gebeld en na 3 uurtjes te hebben gewacht in de hitte met 3 kinderen, kwam er een sleepwagen en trok ons auto mee naar de garage. Wij zelf moesten telkens tig keer bellen om op de hoogte te blijven. De garage gaf aan dat het niet gemaakt zou kunnen worden binnen 48 uur, dus we hadden recht op een huurauto. Nou de 4de dag in op ons vakantie, gingen we naar de bestemming om ons huurauto op te halen maar eenmaal daar werd er een probleem gemaakt met mijn rijbewijs dat het ongeldig verklaart word op het systeem (op mijn rijbewijs is het nog geldig tot 2020 dus nog een jaar geldig) wij helemaal voor de gek gehouden en maar wachten in de snik warme weer met mijn 3 kinderen. Na 4 uurtjes besloten we maar terug naar ons vakantiehuisje te gaan omdat het niet werd opgelost. Volgende dag belde ik de gemeente en de rdw om achter te halen wat er mis is met mijn rijbewijs. Beide hadden aangegeven dat mijn rijbewijs klopt en er helemaal niks mis mee is. En rdw gaf ook aan dat anwb naar hun moest bellen als er een fout was. Maar anwb zelf heeft het zelfde systeem als rdw om de rijbewijs te checken. Kort gezegd wij zijn helemaal voor de gek gehouden. Dus eenmaal de 5de dag aangekomen trok ik het niet aan en wou ik naar huis gaan in nederland. Nou wij bellen voor de 500ste keer en aangeven omdat wij geen huurauto gekregen hebben om inplaats daarvan ons plus de auto mee te nemen naar nederland, nou de afspraak werd toen gemaakt om 10 uur bij de garage te zijn met koffer en al om opgehaald te worden en naar nederland gebracht te worden. Nou raad eens! 2 uurtjes gewacht en nog steeds geen sms ontvangen of een telefoontje dat ze onderweg zijn. Wij besloten maar zelf met de trein terug te komen. Eenmaal thuis aangekomen belde we anwb en zeiden dat de plan nooit is uitgevoerd in hun systeem. Nou wij voor de grap heen en weer gestuurd terwijl al hun gesprekken worden opgenomen? Geen idee waarom ze maar blijven liegen. Nou volgende dag gebeld waar de auto nou precies is en of het is opgehaald nouuu weerrr eeen leugennnn! Dat ze het adres niet hebben vandaar dat de plan niet is uitgevoerd. Wij hebben alles gegeven wat ze vroegen aan ons, informatie van A tot Z en alsnog maar blijven liegen. Nou wij wachten nu al 10 dagen op ons auto en wij maar vast in ons huis en vakantie is helemaal verpest en geld is weg.

Iedereen die lid is van ANWB gelijk laten stoppen! Ik ben al meer dan 15 jaar lid en geen 1 keer heb ik hulp gevraagd maar voor deze ene keer dat ik het nodig had, hebben ze mij heen en weer gestuurd als een grap. Ben er helemaal klaar mee. En dit is maar een kwart van het verhaal.

Graag wil ik weten of iemand soortgelijke ervaring heeft als ik.

Ralph
05-08-2019

Uren in de wacht en praktisch alles zelf geregeld

Pech bij 34 graden op een landweg. Dochter had last van de hitte en ANWB onbereikbaar. Met reserve telefoon tegelijk Ford assistance gebeld maar na de keuze “buitenland” blijkt dat Ford dit doorstuurt naar de anwb. Uit ellende na twintig minuten in de wacht (ook geen idee hoeveel wachtende nog voor je zijn) een camping in de buurt gebeld. Deze lieve mensen hebben mij opgehaald. Daar water en schaduw gevonden. Na weer bellen en 40 minuten wachten iemand gesproken die een sleepwagen zou sturen. Die reden naar een totaal verkeerd adres 30km hier vandaan. Ik vroeg de medewerkster hoe dit kan aangezien ik ook de link “locatie bepalen” had gebruikt en zichtbaar was dat dit klopte. Toen weer teruggebeld door een Franse collega die uitlegde en per sms bevestigde dat hulp er over 90 minuten zou zijn en ik bij de camping kon wachten. Letterlijk 5 minuten later belde de sleepdienst met de

Camping (niet naar mij ook geen gemiste oproep). Dat ik er niet stond. Ik was gewoon bij de camping maar de sleper had geen zin de zijweg in te slaan (gewoon verhard,

Camping op 800mtr van de hoofdweg). Dus ik moest direct komen. Rennend naar de weg in de hitte, daar aangekomen niemand te vinden. En dan?! Weer bellen, dit keer maar 35 minuten in de wacht?! Die dame zei letterlijk “ik weet het ook niet meer”. Schijnbaar was haar Frans niet goed genoeg en moest een collega bellen. Weer 10 minuten in de wacht om te horen dat ik moest blijven staan waar ik was (alsof ik weg was geweest) ze wist niet wanneer maar ergens vandaag komen ze. “Mevrouw ik sta op een kruising in de brandende zon op 800mtr van een camping waar mijn dochter door de campingeigenaar wordt opgevangen”. Dat was heel vervelend maar ik moest blijven staan want de sleper zou geïrriteerd zijn en het was heel moeilijk te vinden. (Echt complete onzin. Grote en enige D weg in de omgeving tussen 2 bekende plaatsen. Heel overzichtelijk. Ook de link met locatie gebruikt. Hierop zei de dame “misschien hebben ze geen navigatie?!?! Lol! NOT!. Is dit pechHULP in het buitenland?! Dus ik vroeg nogmaals, sta ik hier nog 20 60 minuten of uren? Ze had geen idee maar ik moest blijven staan. Wat een grote waanzin. Uiteindelijk kwam een sleper. Ik stond nog op de kruising, was niet naar de toilet geweest en dorst als een paard. Zeer onvriendelijke rit en man sprak geen woord Engels (dus met mijn beperkte Frans gered). Want ja, bellen naar de anwb heeft geen zin want voordat ze opnemen had ik in Parijs kunnen zijn. De man hielp me met minimale middelen en ben zelf naar een lokale garage gereden nadat ik verder kon. Je hebt HE-LE-MAAL niets aan de anwb buitenland hulp. Je bent op jezelf aangewezen. En als mijn auto niet gerepareerd had kunnen worden kon het in augustus wel een week duren voordat ze een diagnose stellen. Tja. en de anwb wijst je er alvast op dat die diagnose er eerst moet zijn voordat ze een vervangende auto kunnen regelen. Die ervaring heb ik helaas ook.

En natuurlijk was de anwb weer verrast dat het druk kan worden aan de telefoon. Wat een aso abonnement is dit als jullie de bezetting niet op orde hebben waardoor mensen serieus in de problemen komen.

@ANWB: 303568674 luister de bandjes maar even terug! Ralph

Marjolein
05-08-2019

Slechte informatie bij afsluiten verzekering en waardeloze service

ANWB reisverzekering afgesloten, telefonisch. De medewerker benoemde wel drie keer dat de bagage tot €400 verzekerd was.maar "vergat" er wel bij te vermelden dat er alleen wordt uitgekeerd op basis van dagwaarde.

Dus toen de kinderen hun elektrische tandenborstels hadden laten staan in ons vakantie huisjes, kregen we, na letterlijk tien telefoontjes en van het kastje naar de muur gestuurd te zijn van de ANWB naar Unigarant en weer terug, €20 terug als vergoeding voor beide tandenborstels! Ik had me beter niet kunnen verzekeren, dan had ik voor de niet betaalde premie zelf nieuwe kunnen kopen!

Vervolgens werd ik gebeld, nadat ik een klacht had ingediend, en vertelde de ANWB medewerkster dat het na een klacht mogelijk was om de verzekering direct op te zeggen. Waarop ik zei, dan doe dat maar. Om vervolgens een rekening te krijgen met daarin kosten voor het tussentijds opzeggen van een verzekering. Dat was ze voor het gemak ook even vergeten te vermelden. Oplichters zijn het!

Enrico

Vakantie

Het is echt onzin dit staan Hier al bijna 4 uur bij een garage krijgen we eindelijk een auto en toen we die na een halfuur weer hadden ingeladen wordt er gezegd dat ie al afvuurde was

Tevens we hadden al 3 keer gebeld om 9 uur 10 uur en 12 uur in de ochtend en er gebeurden helemaal niks

Ik vind dit erg jammer want mijn twee dagen Parijs zijn nu niet meer te redden

Dankje ANWB

Pim

Gevoelloos!

Frankrijk eind van de middag ruim 40 graden twee Kleine kinderen. Gebarsten radiatorslang staan we veilig met caravan langs de autosnelweg op een parkeerplaats. 5min voor Millau. Eerst via de app zoals word gevraagd om vervolgens na een hallfuur informatie in te vullen, de melding te krijgen dat ze ons niet kunnen helpen via de app, en ik alsnog moet bellen. Ik bel en leg de situatie uit, het onmenselijke antwoord dat wij direct krijgen is, u staat langs de autosnelweg hier mogen wij geen diensten uitvoeren en kunne u niet verder helpen, zelfs 5min van de camping af niet! Oplossing volgens ANWB politie bellen deze moet het beoordelen vervolgens auto en caravan af laten slepen naar depot.Alleen lukt dat vandaag niet meer meneer alles is gesloten, morgenochtend kunt u bellen, dus u zult daar te plekke moeten overnachten. Waarop mijn reactie is, voelt u zich wel lekker? ik sta hier met vrouw en twee kleine kinderen in de brandende zon met ruim 40 graden. Reactie: ik begrijp u frustratie meneer, maar dat zijn de regels en wij kunnen niets voor u doen. Ik kan u nog wel een sms sturen met in het frans vertaald het verhaal dat u aan de politie kunt laten zien om een eventuele taalbariere te voorkomen. Ik heb opgehangen. Na drie uur uit en inbouwen het provisorisch proberen te maken met een energie drank blikje en een rol ducktape. Nieuwe koelvloeistof erin. De camping was al gebeld en op de hoogte de eigenaresse zou het hek snachts open laten.

Kinderen in de auto en gaan op hoop van zegen. En ja Gehaald! Om 22:30uur rijden we de poort van de camping binnen. De volgende ochtend kap open geen koelvloeistof meer in het reservoir, we hebben dus echt geluk gehad! Direct de ANWB bellen we staan immers nu in een stadje op de camping. We bellen en leggen de situatie uit. Direct worden we onderbroken helaas kunnen we u niet verder helpen de officiële melding was immers langs de autosnelweg en die blijft van kracht.anwb valt Niet meer mee te praten. Uiteindelijk met een hoop zoek werk en een nieuwe bijna gelijke slang het zelf gerepareerd en onze weg kunnen vervolgen. ANWB lidmaatschap word direct stopgezet.

Tijs
03-08-2019

2cv wereldmeeting

Op weg naar de wereldmeeting van 2cv,s gestrand in Duitsland met een doorgebrande 6 volt startmotor van mijn 2cv Azam6 uit 1967.

Uiteraard geen onderdelen verkrijgbaar. Omdat ik tevens een kleine travelsleeper bij me had, moest ik een vervangende auto hebben met trekhaak. Binnen een dag geregeld. Ik kreeg een VW Multivan 7 persoons. Zeer luxe. Ik kon mijn reis voortzetten. ANWB complimenten. Top.

Jose
30-07-2019

Geweldig geholpen door de ANWB medewerker

Wij kwamen op zondagochtend stil te staan met onze auto wij werden echt prima en deskundig geholpen door de ANWB (Nico Dummer )we werden afgesleept ,auto naar de garage gebracht ,en wij zelf naar huis .

Echt top hoe dit opgelost werd

Nico bedankt

Fam Verhoeven Gennep

Ersin

Defecte auto.

Met incasseren van nota’s zijn ze snel. Maar als men een vervang auto moet regelen nadat je al 3 dagen op een camping staat waar je niet hoort te staan. Moet toch echt eerst de diagnose van een Franse garage afgewacht worden en dan kan pas beslist worden. Bagger slechte service. Hele vakantie in de laatste week vergalt door de slechte service van de ANWB.

Arjan
29-07-2019

Camper defecte radiator .

Sta op camping met kapotte radiator , bij een garage aangekomen . ANWB heeft niks voor mij betekend ,, geen vervangend vervoer , moest ca 10 km lopen om naar mijn camping lopen met 34 graden . ik zeg mijn lidmaatschap op na 25 jaar

Fabian
29-07-2019

Mankementen gevonden, laten nakijken bleek onzin

Wilde onze auto verkopen bij de ANWB autoverkoop service icm met BCA auctions.

Nadat de medewerker van de proefrit terugkwam, welke hij alleen deed (vonden we al verdacht) waren er mankementen gevonden die later op de dag (zijn meteen naar de garage gereden) onzin bleken te zijn, wij snappen dat er verdient moet worden aan de auto’s die ingeleverd worden, maar om nu extra mankementen te gaan zoeken en daarna met een fikse prijs verlaging komen, lag in de lijn van de verwachting (aangezien de reviews dit vaker melden) maar toch nog steeds schokkend als het je zelf overkomt.

Laat eerst de auto bij de garage nakijken, zodat je zeker weet wat er speelt.

Dus voor iedereen die dit leest, pas op voordat je je iets op de mouw laat spelden.

En ga niet akkoord met het aangeboden bedrag.

Met vriendelijke groet,

Fabian

Eva en Sjalling
24-07-2019

Zeer tevreden met Frans

Pech met nagel in het weel - gebeld, Frans Schoorl (Auto 9281) heeft alles snel opgelost, - was extra vriendelijk rustig, behulpzaam, zodat onze nervositeit verdween als sneeuw in de zon. Een tien voor Frans, maar we moeten toch iets langer vanwege drukte wachten. Goed was, dat we op de hoogde gehouden werden hoe lang het nog zal duren tot hij kon aankomen.

Caroline
24-07-2019

ANWB pechhulp voor de fiets

Had een lekke band met mijn elektrische fiets en bij mijn verzekering zat pechhulp dus gebeld en ze zouden binnen het uur komen.binnen een half uur was Mark er een supervriendelijke man. Mijn band keurig geplakt en kosten 0!

Ik was super blij dat ik zo snel ,netjes en vakkundig geholpen ben . TOP!

Agnes
21-07-2019

Achtergelaten bij een tankstation in NL vanuit Duitsland

Mijn zoon kreeg pech met de auto in Duitsland. Zijn startmotor en dynamo waren kapot. Hij moest de auto steeds aan laten en dus niet uitdoen en om de haverklap een klap op de dynamo geven. Dat heeft hij vanuit Budapest gedaan, maar in Duitsland was het dus over en uit. Hij stuurde in de nacht de vluchtstrook op, en knalde over een geklapte autoband van een vrachtwagen, die de radiator lek sloeg. ANWB gebeld.

Vanuit Duitsland is hij met de auto gerepatrieerd door ADAC naar het eerste tankstation over de grens in NL. Daar moest hij de ANWB bellen. Monteur van ANWB komt eraan en constateert een radiatorlek door schade. Dus mijn zoon wordt niet geholpen en moet de verzekering maar bellen. Maar de schade is een gevolg van de pech! Kortom, als men eronderuit kan om service te verlenen, dan doet de ANWB dat. Direct weer opzeggen dus!

Remco
16-07-2019

Als je strand in het buitenland

Pech op de weg in frankrijk

Je word dan weg gesleept

Vervolgends niet geholpen 5 uur later vertelt dat ik maar een hotel moet pakken en me voertuig achter moet laten daar

En dan weer niet geholpen worden

Om vervolgends derna weer niet geholpen worden

Vervangend vervoer is ook een dingentje

48uur na het stranden recht op een vervangende gelijkwaardig vervoer . Bij mij kreeg ik op de dag van weggaan een leenbus die uit nederland is aan komen rijden ruim 10 dagen later

Kwart tank eruit en de chauffeur moest ik wegbrengen 40 minuten rijden en 40 minuten terug

Deze kwam uit nederland omdat frankrijk geen busje kon leveren

Mijn vervoer is terug getransporteerd vanuit een garage in bellac (nogaret) . Ik heb de bus terug gekregen waarnaar blijkt dat me bus is leeg gerooft .

Uiteindelijk krijg ik helemaal niets en zit ik met een transport schade en diefstal van materialen uit mijn bus (aantoonbaar) kortom betaal ik voor een dienst wat en te laat is me niet helpt en ook nog eens met schade laat zitten . Los van het feit je 300 telefoontjes moet plegen en je elke dag moet bellen . Want via de ap zoals ze het beschrijven werkt het niet

En hulp bieden geen probkeem wegslepen is zo gedaan kost 175 a 200 euro . Maar verder helpen

Gelijkwaardig voertuig krijgen was ook al een drama

Maar goed ik ben thuis . 4000 euro lichter aan materiaal diefstal .

2000 euro aan transport schade

Een hele zure nasmaak qua vakantie

En op het moment nog steeds bezig met verzekering om alles te fixen .

Oom agent vertelt dat zei verder niets kunnen doen behalve aangifte aannemen maar dit is enkelt voor verzekering want zei doen er niets mee want het is in frankrijk gebeurd .

Thanks anwb . Voor de zure nasmaak van me vakantie me hobby en me auto .

daar het alleen een rubbere leiding was die uiteindelijk gescheurd was .en geen 45 minute werk was om te vervangen maar in frankrijk was alles moeilijk moeilijk moeilijk

Een 700 euro aan reparatie kosten werd gerekent voor een pomp en 50 euro diagnose kosten

Waar dit niet eens de daadwerkenlijke probleem is en was

Gelukkig is dit niet gedaan daar

Want hier was ik 75 euro kwijt inclusief montage en olie

En als je anwb nu belt zichzelf maar van de domme houden want ook hiermee kunnen ze niets voor je betekenen

En dat als vaste klant en elk jaar weer trouw betalen .

Maar thanks heb weer zoveel meer vertrouwen in jullie gekregen dat ik nu een aparte reisverzekering heb afgesloten waarbij pech en hulp ook zit

Zodat ik eind dit jaar anwb zeker ga opzeggen

Josiane
15-07-2019

Pech met scootmobiel

26 Juni j.l., het was al erg warm die ochtend, kwam ik terug van het ziekenhuis en merkte ik op een gegeven moment dat de voorband van mijn scootmobiel, ik noem hem mijn scooter, dat klinkt vriendelijker leeg liep. Meteen gestopt, en toch maar een stukje achteruit gereden zodat ik in de schaduw onder een brug stond. Dit was al de derde keer in korte tijd. Die andere twee keren was hij leeg gelopen bij mij thuis en heeft mijn man hem gemaakt. Maar nu was ik op weg en mijn man was werken, dus. de wegenwacht van de ANWB gebeld, daar ben ik gelukkig verzekerd. Een hele aardige mevrouw stond mij te woord. Ze was bezorgd om mij omdat ik op een scootmobiel onderweg was, de temperatuur flink aan het stijgen was en ik geen water bij me had. Ze bood mij hulp aan binnen een uur, hier kwam ze meteen op terug. Ze zou mijn " geval " naar voren halen. En jawel hoor binnen 20 minuten werd ik geholpen door een even aardige vriendelijke jongeman die al even bezorgd was vwb de stijgende temp. en het gebrek aan iets te drinken. Meteen haalde hij uit zijn wagen een heerlijk koel flesje water, en zei, eerst drinken mevrouw en dan gaan we kijken wat we gaan doen. Vervolgens pompte hij lucht in mijn voorband. Ik kreeg van hem de instructie mijn weg naar huis te vervolgen en als de band weer leeg liep mijn hand op te steken en te stoppen. Hij reed over het fietspad mee tot aan mijn woning waar hij , in de schaduw, mijn band plakte. Ik ben zo goed geholpen door jullie, dat ik dit even met anderen wil delen. ANWB wegenwacht jullie hebben door je manier van optreden een hele dikke PLUIM verdiend en nogmaals heel hartelijk bedankt voor jullie snelle, vriendelijke en bezorgde manier van afhandelen.

Josiane

Echtalles
14-07-2019

Slechtste service ooit

Gestrand in frankrijk. Auto wordt weggesleept, achteraf blijkt naar een garage 100km verderop waar vervolgens niks gebeurd. Herhaaldelijk bellen en na 2 dagen mag er dan een huurauto komen. Die staat ook weer 100 km verderop. Taxi wordt gedeeltelijk vergoed omdat het te ver weg is. Na de vakantie moet de auto worden ingeleverd, dan moet de caravan daar blijven staan, dan moeten we met een taxi onze auto halen en dan terugrijden naar de caravan. Serieus? Vraag ik nog, ja meneer dat zijn de regels. Regels gaan blijkbaar voor klantgevoel. Ik ga mijn abonnement opzeggen na 40 jaar en zal iedereen aanraden hetzelfde te doen. Anwb bedankt voor het verpesten van onze vakantie

Nick
14-07-2019

Onprofessionele en slechte service

Vandaag een all risc verzekering afgesloten, meteen een kapotte scooter dus ik zag een mooie kans om hier gebruik van te maken. Op het moment dat ik met ene Ana aan de telefoon zat werd er tegen mij gezegd dat ik opnieuw een abonnement af moest sluiten omdat ze “het niet kon vinden” in het systeem en we dan maar maandag zelf terug moesten bellen om deze dubbele inschrijving recht te zetten, dit zou zij niet voor mij kunnen doen. Erg bijzonder maar oké. Vervolgens een pick up willen regelen maar daarvoor moest dan wel cash betaald worden, anders was niet mogelijk “dacht ze”. Ook was ze niet in staat om ons te verzekeren van enige hulp. Wachttijd 60 minuten maar ook dit zou langer kunnen duren. Eindstand? Geen hulp gekregen en leek ze zich te irriteren aan onze vragen. Super geregeld hoor ANWB ;)