ANWB reviews

4.3

Mart
10-07-2019

Wat een slechte service!

22 jaar lid, nooit hulp ingeroepen. Nu een keer hulp nodig, maar helaas sta ik in mijn eigen woonplaats en daar ben ik niet voor verzekerd. Als ik nu EUR 150,00 betaal, zullen ze wel helpen!? Helemaal gek geworden die lui! Snel opzeggen en nooit meer terug.

Petra
07-07-2019

Jarenlang lid en niet geholpen worden door verkeerde informatie in winkel

Dank je wel anwb voor de verkeerde informatie over partnerpassen waardoor ik nu niet geholpen wordt met mijn pechmelding. Schaamteloos! Zelf een gouden pas mijn ouders een platina en meerdere verzekeringen bij jullie lopen. Maar op het moment dat je er een keer gebruik van moet maken geven jullie niet thuis en zitten er medewerkers bij de centrale die je continue onderbreken omdat ze de standaard tekst oplepelen en niet horen wat er gezegd wordt. En het meest onbeschofte. de verbinding verbreken wanneer je om hun naam vraagt. Volgend jaar dan maar samen met mijn ouders voor alles een andere firma zoeken!

Bram
03-07-2019

Top service En erg klantvriendelijk

Meerdere malen geholpen door de ANWB bij pech, lekker band, kapotte versnelling en een kapotte accu. Altijd zeer vaardig en klantvriendelijk geholpen. Er werd goed meegedacht en meegezocht naar een passende oplossing als het probleem ter plekke al niet verholpen werd. 1 van de fijnste en betrouwbaarste bedrijven in Nederland!

Patricia
02-07-2019

Na 26 jaar is het tijd op te zeggen!

Na een drukke avondienst als verpleegkundige zat ik in mn auto en bedacht dat ik mijn mobiel in het ziekenhuis was vergeten. Ik gooide gehaast de deur van de auto op slot met mn sleutel er nog in en ben mn mobiel gaan halen op mn afdeling. Terug bij mn auto kon ik er natuurlijk niet in vanwege de sleutel die nog in de auto lag. Het was inmiddels half één snachts. De anwb app geraadpleegd, ik moest volgens de app bellen met mijn probleem.

Ik heb dus gebeld en heb het probleem aan de starre dame voorgelegd. Of ik mijn auto papieren bij mij had. Helaas ben ik mn autopapieren uit mn andere tas vergeten over te hevelen naar mn werktas,dus nee die lagen thuis. Sorry dan kunnen wij u niet helpen was alles wat die dame kon zeggen. Ik vertelde dat ik wel mn rijbewijs had dus mij kon legitimeren maar ook dat hielp niet. 10 meter voorbij mijn auto stond de politie bij een plaats delict er was geschoten of zo met een vuurwapen. Ik zei tegen die mevrouw dat de politie in de buurt was dus dat zij het kunnen controleren dat de auto op mijn naam stond, maar die mevrouw was niet van plan mij tegemoet te komen. Ik opperde dat ik thuis direct een copy van mn papieren kon mailen/faxen, maar die mevrouw was onverzettelijk!

De tram reed niet meer dus ik kon geen kant op! ik voelde me zo dom,klein, nietig en machteloos maar ook vooral heel erg moe. Het liep al tegen enen snachts.

Ik ben naar de politie gelopen en heb het verhaal uit gelegd. Hij vond het ook belachelijk en heeft aan takel collega's die in de buurt waren, gevraagd om even langs te rijden en mij te helpen. Een kwartier later was de deur van mn auto open. Ik ben de agenten zeer dankbaar.

De anwb daar en tegen kan mijn opzegging verwachten. Na 26 jaar had ik wel wat hulp verwacht! ik ga naar een ander pechhulp organisatie, misschien zijn ze wel coulanter dan wat ik nu heb ervaren!

Anwb? nee! ik kap ermee!

Irene
01-07-2019

Klanten "service"

Twee weken geleden hebben wij uit de ANWB kampioen een arrangement Ardennen geboekt (29 juni t/m 1 juli). Helaas ontvingen wij vorige week bericht van het overlijden van een zeer goede bekende en de uitvaart zou laat op zaterdagmiddag 29 juni bij Haarlem (Driehuis Westerveld) zijn. Omdat het na kantoortijd op donderdag was en de ANWB klantenservice niet meer bereikbaar, heb ik meteen contact opgenomen met het hotel en daar alvast gevraagd of het mogelijk was om het arrangement een dag op te schuiven, aangezien het vanuit Haarlem naar Dinant wel een uur of vier reistijd zou vergen. Het hotel vond dat geen enkel probleem, we moesten het alleen nog even met de ANWB opnemen. De volgende ochtend heb ik meteen de klantenservice gebeld en daar bleek dat er geen sprake van was dat ze twee data konden veranderen. De wijzigingstermijn van 28 dagen was overschreden! Ook toen ik hierop reageerde met: maar wij hebben het pas 14 dagen geleden geboekt en het hotel vond het geen enkel probleem, werd er letterlijk gezegd: "Regels zijn regels, voorwaarden zijn voorwaarden." Nogmaals het argument gebruikt dat het hotel toch degene was die ons zou verzorgen en daarop zei de mevrouw pinnig dat ze wel een hartig woordje met het hotel zou spreken, zij hadden dit nooit mogen toezeggen. Ik was uitgepraat (en diep teleurgesteld). Meer dan VEERTIG jaar lid en in al die jaren EEN keer wegenwachthulp moeten inroepen en dit is de non-service die je krijgt. Het feit dat je het onmogelijk vindt om het getal 29 in 30 en 1 in 2 te veranderen in de computer, gaat mijn verstand te boven (buiten het feit dat je geen enkele coulance kunt opbrengen als mensen naar een uitvaart moeten, we wilden niet naar de kermis!). Platina lid, het stelt hoegenaamd niets voor.

Geertje

Zeer goed geholpen

Mijn ouders stonden met pech langs de weg en zijn perfect en snel geholpen. Zelf ook altijd super goede ervaringen met ze gehad. Zowel in binnen als buitenland. Dank je wel ANWB.

Patricia

Zeer slechte service

Wij hadden gisteren een geklapte remleiding.

Enge ervaring maar goed afgelopen Gelukkig!

En we zijn al jaren lid van ANWB dus het zou vast snel opgelost zijn.

90 minuten gewacht op de anwb op zich geen probleem het was druk.

Omdat het zaterdagavond was was er geen slang meer te krijgen.

We zouden dus naar huis worden gesleept. Maar ook daar was geen wagen voor beschikbaar.

Nouja ok dat lossen we op, we komen wel thuis en de auto zou zondagochtend thuis gebracht worden. Hij stond redelijk veilig.

Zondagochtend wachten. wachten . wachten geen ANWB.

Blijkt de auto naar een berging in Hellevoetsluis gebracht en hij word Dinsdag pas bij ons gebracht.?

Dit is geheel tegen de afspraak, er is zelfs al een monteur door ons geregeld die de slang komt repareren hier.

Heel vreemd deze gang van zaken, er is met geen woord gerept over Hellevoetsluis en de bus staat nu achter slot en grendel waardoor wij ook de monteur niet daarheen kunnen laten komen.

Er is geen oplossing volgens ANWB , wachten tot Dinsdag.Voor een kapot remslangetje ?

Erique
30-06-2019

Pas na 22 minuten contact 3 uur s nachts.

Dan de mededeling krijgen dat Je goldmember card ( meer dan 20 jaar )

Persoonsgebonden is , maar slechts voor 1 voertuig . Bijbetalen 50 euro om me nog 1,5 uur te laten wachten .

Andere aanbieder heeft me uiteindelijk voor 15 euro geholpen zonder lid te zijn .

Goldmember card tot ziens .

zelden zo'n arrogante benadering gehad .

Jef
29-06-2019

Verschil in oude en nieuwe abonnementen, geen coulance

Na 15 jaar trouw lid te zijn wordt geen hulp geboden op grond van kleine lettertjes. Ik had namelijk nog een oud abonnement. Het abonnement heeft dezelfde naam alleen zijn de voorwaarden anders.

Het huidige Europa standaard heeft wel "Pechhulp in de woonplaats" maar mijn oude Europa standaard abonnement niet. Ik betaal bijna net zoveel als het nieuwe abonnement. Resultaat, zie voorwaarden, we gaan je niet helpen, punt.

Juzis
28-06-2019

Huis verzekering ANWB doet niks

Er was een lekkage bij mij thuis gebeurd meer dan half jaar geleden. Hij kwam van boven door het plafond dus lijkt op dat dit komt van bovenbuurman. We hebben schade gemeld en met onze buurman gesproken ook. Na 4 manden gebeurde helemaal niks. Er was alleen 1 automatische antwoord van verzekering binnen. Niemand belde of schreef. In die tijd er is weer een lekkage op het zelfde punt gebeurd. We hebben weer ANWB aan het lijn gehad. Weer geen actie. Uiteindelijk wou ik alles naar mijn advocaat geven en alles beginnen op het hoge niveau doen en pas dan zijn ze wakker geworden. Nu nog steeds niks is opgelost en ze blijven pingpongen met ons zo dat dit is niet ze ding om wat te regelen richting onderzoek en oorzaak vinden. Dus zitten we bijna klem in dit situatie maar premie wordt natuurlijk lekker afgetrokken van mijn bankrekening.

28-06-2019

Hulp in het buitenland

Hulp in Frankrijk werd niet op de juiste manier gegeven.met motor in Barcelona ,,,accu stuk van mijn Harley.gevraagd om een nieuwe accu , omdat ik met de boot uit Marokko kwam.dus twee dagen daarvoor al gevraagd , zogauw ik in Barcelona aankom , kan U dan zorgen voor een nieuwe accu, zodat ik van boord kan.

Nee helaas dit is niet ons protocol.als U aankomt kunt U ons bellen en wij hebben dan 48 uur de tijd om uw motor naar een garage ter controle te brengen en de herstellen.

NEE.ik wil gewoon dat U me helpt met een nieuwe accu .ik ben op doorreis met een groep .helaas dit is ons protocol.

Dank U wel ANWB.U wilt mij gewoon niet helpen.

HHM
26-06-2019

RoamlerTec

Afspraak om 0800 uur. (Blijkbaar met monteur van Roamlertech) 0930 nog niemand. Alleen een smoes van file. (ik heb even gekeken maar deze ochtend was er minder fileleed dan normaal).

@ANWB Jammer, jullie goede naam wordt zo gedoezeld!

Jeffrey
25-06-2019

Goede pechhulp ontvangen van alle ANWB bussen in het bijzonder nummer 2473.

Ik ben al 40 jaar lid van de ANWB met volle tevredenheid. Leuke ervaring meegemaakt met het vernieuwen van water koelslangen bij mijn VW Golf 2 verricht door een enthousiaste monteur van ANWB met reparatie bus 2473 van de ANWB. Heel veel bewondering voor zijn vakmanschap en enorme doorzettingsvermogen bij pech op industrie terrein buiten Ede. Ook andere monteurs hebben mij goed geholpen maar daar weet ik de reparatie bus nummers niet van. Wel de locatie bij splitsing oprit

van A30 / A1 voor de brug A1 en bij Mac Donald. Ook bij Lage Vuursche richting Hilversum bij de bushalte.

Vriendelijke dank ook aan de hele organisatie van de ANWB

namens J.B.Wijkamp en F.J Schrijvers.

Sue
25-06-2019

Verschrikkelijke klantenservice

Had een meneer zojuist gesproken, god wat was hij irritant zeg.

Geen respect voor de klantwens m.b.t. privacy.

Probeert zaken aan te kaarten die voor de situatie en kwestie overduidelijk niet van belang waren.

Dit staat dan los van het feit dat meneer erg onbeschoft naar de klant was.

in een woord: bagger omtrent service, en diensten zou ik ook niet aanraden

Jolanda
24-06-2019

Trekking en wandelsokken niet geschikt!

De wandel en sokken van ANWB zijn niet geschikt voor waarvoor ze worden verkocht :

Te groot

Geen pasvorm

Onvoldoende warmte en vochtabsorberend

Slechte service bij contact

Peter-Paul
18-06-2019

Autopech Rdam-Hillegersberg

Zelden iets aan te merken op ANWB en hun pechhulp, maar vandaag een absolute uitblinker in R'dam-Hillegersberg. Dynamo bleek defect, Khalid deed al het mogelijke en hielp me toen enorm om de auto bij de garage te krijgen, en daarvandaan weer naar het beginpunt. Professioneel, uiterst vriendelijk- gewoon een topervaring. Bedankt Khalid.

Martien
16-06-2019

Wel betalen maar geen hulp

Meer dan 30 jaar lid. In de laatste 20 jaar 2 hulpvragen gedaan. In 2015 werd ik niet geholpen omdat ik 50 meter! van de gemeentegrens afstond. (ik had de auto moeten duwen dan was wel geholpen) en vandaag staat mijn vrouw met pech wordt ze niet geholpen omdat we 2 auto's binnen het gezin hebben. Dus gewoon moeten liegen en zeggen dat we er maar 1 hebben! Wel 30 jaar betaald maar helpen ho maar! Gewoon niets afsluiten en wel pas als je hulp nodig hebt is veel goedkoper!

12-06-2019

Slechte serevice

Mijn zoon heeft vandaag pech gehad met zijn auto. De controle arm is afgebroken waardoor het sturen niet meer gaat.

Dit is gebeurd toen hij normaal over een drempel reed.

Hij heeft gebeld om hiervan een melding te maken. Degene aan de telefoon gaf aan dat dit geen pech is maar schade.

Ik heb vervolgens gebeld en kreeg hetzelfde verhaal te horen en dat ANWB niet wil komen.

Hiervan snap ik niets, voor dit soort gevallen hebben we juist een ANWB abonnement, als we pech onderweg krijgen.

Super Slecht!

09-06-2019

Eindelijk professionele hulp

Zaterdag 8 juni 2019 ca 23:00 uur zijn we professioneel geholpen aan een nieuwe accu voor onze Peugeot 508. De auto wilde smorgens niet starten. De hulpdienst van de garage had ons die ochtend onderweg gestuurd met de mededeling dat de accu goed was en prima kon opladen. Ze konden geen reden vinden van de storing en startten met een startkabels de auto. Deze zou zich zelf automatisch opladen en het probleem zou opgelost zijn. Ok, we reden van Laren naar Oirschot. Na de verjaardag wilden we terug naar huis en nee hoor geen stroom meer. De ANWB gebeld, die was er binnen een uur. De monteur, Mike heette hij dacht ik, was er na meerdere metingen achter dat de accu stuk was en dat de monteur van de hulpdienst van de Peugeot ons op de dynamo naar Oirschot had laten rijden. Er had van alles kunnen gaan storen. Hij had een passende nieuwe accu bij zich die keurig gemonteerd werd. De oude stond al enigszins bol. Ik kreeg een bewijsje van de meetresultaten en kon weer rijden. De monteur was zeer vriendelijk en attent en repareerde en passant ook nog even het klepje van de benzinetank dat niet meer dicht ging. Het geheel was perfect geklaard en we konden terug naar huis. Groot compliment voor deze monteur en de uitstekende en professionele wijze waarop het probleem opgelost werd. Chapeau!???

08-06-2019

Caravan slaat op slot door de wind

Tijdens stormweer in Easterlittens sloeg de deur van de caravan in het slot. De reserve sleutels lagen binnen. Voor de ANWB mechanicus een eerste ervaring. Met behulp van zelf vervaardigd "gereedschap" had hij een raam zonder schade binnen 10 minuten open.

Hulde aan de technische creativiteit van de ANWB medewerker.

Mvg,

W.W.