ANWB reviews

4.3

31-03-2019

Ramon super held!

We zijn vandaag geholpen door Ramon van de ANWB en wat voor goede hulp was hij! Met alle geduld en positiviteit maar vooral kennis van zaken en humor heeft hij onze camper aan de praat gekregen en ervoor gezorgd dat we nog onwijs lekker in de zon konden genieten. Super dank! Bint & Esther

27-03-2019

Reisverzekering

Zeer slecht na skiongeval via huisarts naar ziekenhuis doorverwezen direct geopereerd. Moet je zelf de kosten voorschieten€ 7000 en dan ook nog horen dat je ze niet vergoed krijgt, omdat het ziekenhuis geen overeenkomst heeft met zorg en zekerheid/unigarant

Kortom zeer slecht

Marie-José
23-03-2019

Al voor de 3e keer uitstekend geholpen, zéér tevreden

Kan alleen maar lof uitspreken voor de ANWB, heb ze vandaag voor de 3e keer nodig gehad en ze waren er binnen een half uur. V-snaar was stuk, meteen een nieuwe met hun opgehaald en monteur heeft het weer mooi gefikst. Ben echt blij met mijn abonnement en zal ook zeker lid blijven.mijn complimenten!

Carlo
21-03-2019

ANWB wil niet helpen!

21 maart 2019

Wij hebben als bedrijf al meerdere jaren het meest uitgebreide zakelijk abonnement bij de ANWB voor onze bedrijfswagen. Vandaag hadden we een lekke band. We bellen net met de ANWB en dit was het antwoord: "Sorry wij kunnen u niet helpen want de lekke band komt niet door een pech situatie" De auto stond namelijk lek voor ons werk.

Wat heb je nu aan een abonnement van jaarlijks 300 euro als je er geen gebruik van kunt maken?

Waronne
15-03-2019

Parnerpas is duurkoop

Zo onwijs goed de anwb ben je 8 jaar lid nooit gebeld naar ze zeggen ze dit jaar tegen je een partnerpas is voordeliger. Ik partnerpas genomen . Is van weekend mijn auto totallos geraakt net 3 dagen een andere moest aleen kenteken nog wijzige bij anwb dat is geen probleem maar omdat je daardoor 2 autos heb nu mag het niet en word je dus niet normaal geholpen aleen als je 160 euro even betaald. Hoe kom je van je klanten af!

Koen
11-03-2019

Ik had motorpech in België en de ANWB gebeld voor hulp. Twee uur in de kou gewacht en mocht niet eerder terug bellen. Kwam een jonge knul, zonder materieel en gereedschappen aan. Hij kon verder niets doen, kon alleen mijn wagen naar de grens brengen en vandaar opnieuw ANWB bellen. Het is van de zotte.

11-03-2019

Autopech in Duitsland

Afgelopen week met vier volwassenen en de auto afgeladen richting Oostenrijk vertrokken voor een wintersportvakantie waar we ons erg op hadden verheugd. Net over de grens van Nederland naar Duitsland begon de motor te tikken, dit werd alsmaar erger, waardoor we genoodzaakt waren om de auto om 04:30 uur aan de Duitse snelweg op de vluchtstrook te zetten. Ontzettend balen, wetende dat dit niet een 'kleinigheidje' is. Gelukkig lid van de ANWB en na een belletje werden we door de ADAC naar de dichtstbijzijnde gespecialiseerde garage in Duitsland gebracht. Inmiddels 05:30 uur op zaterdagochtend, wachtend op de garage die om 08:00 uur zou openen. Aldaar zou een diagnose gesteld worden en bekeken worden of de auto binnen 48 uur weer gebruiksklaar zou kunnen zijn of dat we een leenauto konden krijgen. Het beloofde een lange dag te worden en ik zag onze vakantie al in het water vallen. Na een tijdje wachten kwam er een telefoontje van de ANWB, ze hadden een snellere en betere oplossing voor ons gevonden. We werden opgehaald door Henk Middelkoop van bergingsbedrijf Koolen uit Emmen. Prettige bejegening en goede service. We kregen een nette en luxe leenauto ter beschikking voor de hele week. Binnen vier uren na ons pechgeval konden wij onze reis alweer vervolgen! 's Middags werd ik gebeld door een medewerker van de ANWB om na te gaan of alles goed was gegaan.Tevens werd onze auto direct op maandagochtend door Bergingsbedrijf Koolen naar de door ons opgegeven garage gebracht. Allemaal erg prettig geregeld, wij zijn zeer tevreden over het handelen van de ANWB, de ADAC en bergingsbedrijf Koolen! Door de goede service hebben wij alsnog een fantastische, zorgeloze vakantie gehad!

08-03-2019

Acceptatie stacaravan verzekering

Om een stacaravan verzekering af te kunnen sluiten moet er een uniek nummer op je stacaravan staan. Er wordt niet uitgelegd waarom dit nodig is. Alleen take it or leave it. Nou ANWB, leave it. Gewoon bij andere maatschappij afgesloten. Die wil weten waar de stacaravan staat. Klink veel logischer dan een uniek nummer op je stacaravan.

Angela
07-03-2019

Geen geld terug na 3 maanden

In december schoenen teruggestuurd en nog steeds geen geld terug.

Geen klantvriendelijke klantenservice, je wordt zeer onvriendelijk geholpen (Of eigenlijk niet geholpen)

Firat
06-03-2019

Klantvriendelijkheid is daar ver te zoeken!

Hierbij wil ik mijn klacht melden, ik was een korte tijd verzekerd bij de ANWB de premie zou automatisch van mijn rekening worden afgeschreven zo gezegd zo gedaan. Op een dag kreeg ik een brief van de ANWB dat zijn mijn schade jaren niet konden overnemen via Roy Data systeem.

Ik heb daarna gelijk meteen met ANWB gebeld ik had een hele arrogante mevrouw aan de telefoon die oprecht meedacht en adviseerde wat voor mij nodig en het beste was. Toen ze mij terug belde kreeg, ik geloof ene mevrouw Bos, die niet goed naar mij luisterde en enkel het advies gaf waar zij voordeel uit zou halen en ik niet extra zou betalen. Zij gaf geen goed antwoord op mijn vraag en dacht niet mee. Want ik kon mijn auto niet op de naam van mijn partner verzekeren. Je zou zeggen dat zou wel moeten. Nee hoor! Bij ANWB werken ze niet mee. Want zij willen juist meer en meer geld binnenhalen! Erg jammer! Klantvriendelijkheid is daar ver te zoeken!

Claudette
05-03-2019

Pech onderweg

Wat een super service. Gisteren had ik blijkbaar een gebroken veer links voor. De anwb was er binnen 20 min, heeft gezorgd dat ik naar hun servicestation kon rijden omdat mijn garage dicht was, een afspraak voor me gemaakt en ik kan de dag erna mijn auto al weer ophalen. Ik ben helaas je naam vergeten maar SUUUUUUper bedankt!

Kia
02-03-2019

ANWB weigert mij een auto verzekering

Vanaf mijn 19 e jaar lid geweest bij de ANWB.auto verzekering en pechhulpdienst.

Ik was 35 jaar oud en had een ander auto gekocht die ik wilde verzekeren , maar dat kon niet.het was een Toyota Celica GTI 2.0 uit 1991.en daarvoor had ik een Audi 2.0 TDI .ANWB wou de auto niet verzekeringen omdat ik in een risico groep van jongeren zat? Mmmmm, vreemd, 35 jaar en vanaf je 19 e jaar Schade vrij gereden? Ik heb meteen de verzekering per direct opgezegd en heb me die zelfde dag de auto bij Univé kunnen verzekeren , Univé was heel vriendelijk en klantvriendelijk om de auto verzekeringen zonder probleem te kunnen afsluiten.sinds mijn 35 e jaar heb ik een auto verzekering bij Univé lopen.ben nu 47jaar oud.

Ik schrijf dit omdat ik me nog steeds boos kan maken dat ANWB me toendertijd de auto verzekering niet toe kon laten en ik heb geen dag spijt van gehad dat ik toendertijd overgestapt ben naar Univé waar ik nu al mijn verzekeringen hebt lopen.

Ik beveel iedereen Univé aan omdat deze voor iedereen openstaat en niet moeilijk doen om daar je verzekeringen te nemen.

Diane
01-03-2019

Prima service van de ANWB

Onderweg vanuit Twente naar Zuid Limburg komen er allerhande meldingen op het dashboard van de auto die maken dat het niet verantwoord is veel verder te rijden. we bellen de ANWB en spreken af dat we nog een tiental kilometers doorrijden naar het huis van onze dochter. Daar aangekomen is de ANWB al aanwezig. helaas was de storing dermate dat het niet ter plekke verholpen kon worden. Wij wilden nog graag door naar België die avond ivm een te bezoeken handbalwedstrijd aldaar. Binnen een uur was de sleepservice ter plaatse die gelijk een vervangende auto had meegenomen. We hebben die avond de wedstrijd kunnen zien en kregen de auto 5 dagen te leen om de reparatieperiode te kunnen overbruggen. Een dikke pluim voor de prima service!

Ellen
28-02-2019

Wat een teleurstelling

Al meer dan 20 jaar lid van de ANWB vandaag sinds jaren de ANWB nodig komen ze niet. Auto heeft een eendaags kenteken en dan laten ze je gewoon staan. Of je ni wel of niet al jaren lid bent. De regeltjes hè, verder geen tips. Dus geen geweldige service.?

26-02-2019

Misleidende wervings teksten scooterverzekering.

In de wervingsteksten staat de gratis aankoopwaarde garantie beschreven, die kun je uiterasrd tegen betaling zelfs uitbreiden naar 3-jaar! geweldig toch!

Zou je denken, maar pas op!

Dit is 'n geweldige misleiding!

Lees eerst de kleine kettertjes! en de

De bijkomende voorwasrden, in de achteraf naar jou toegezonden polis.

Dan blijkt het allemaal wat anders te zijn, en heb je met je "wa beperkt casco en diefstal verzekering met "gratis aankoopwaarde garatie" helemaal geen aanschafwaarde garantie! maar ja dan heb je de polis al afgesloten he' :-( lekker puh!

Had je maar op moeten letten.

Bah! wat 'n walgelijke verkooptruc van die z.g. Betrouwbare anwb. echt schandig!

Lex
26-02-2019

ANWB sterk in gebreke

Auto gestrand en de desbetreffende monteur kon de storing niet uitlezen zei hij.

Op maandag gebeld met VW en zeiden dat dit onzin was.(het niet uit kunnen lezen)

De monteur heeft wel gekeken en een dieselleiding losgedraaid en de hele motor zat onder de dieselolie en niet schoongemaakt, maar niets opgelost.Hij stelde voor de auto meteen al weg te slepen naar een garage zodat hij niets hoefde te doen.Het onbeschofte gedrag van de monteur en call center was voor mij een verklaring dat ze niets meer repareren ter plekke maar alleen de mensen afschepen met wegslepen.Erg jammer.Ik heb spijt als haren op mijn kop dat ik als goud "membership" ooit lid ben geworden. Ik heb helaas geen hoge verwachtingen meer van de ANWB pech hulp.erg teleurstellend!

Lilian
25-02-2019

Alles perfect geregeld!

Vakantie 2 maanden Bali, na 6 weken kreeg ik voedselvergiftiging, soort huisarts langs geweest, na onderzoek met ziekenauto naar ziekenhuis gebracht, te kennen gegeven dat ik naar een Australië ziekenhuis vervoerd wilde worden.

1telefoontje naar Alarmcentrale ANWB en alles was geregeld. Volgende dag hebben ze nog terug gebeld om te vragen hoe het ging.

Perfect geregeld allemaal!

24-02-2019

Zeer snelle en kundige hulp!

Ik stond voor het eerst met pech aan de snelweg op de A28 voor Amersfoort. ANWB gebeld, die waren er in no- time, bergingswagen gebeld die zeer snel kwam en mij naar een parkeerplaats reed. Daar door de zeer kundige monteur geholpen. Hij ontdekte dat er een relais stuk was, iets wat we voor die tijd niet boven water konden krijgen bij de garage. Hij knutselde 2 draadjes aan elkaar zodat ik binnen no time mijn weg weer kon vervolgen. Ik ben ondertussen al gouden lid bleek, want had er onderweg nog nooit gebruik van gemaakt. Ik ben zeer tevreden over de snelle en kundige behandeling. De monteur kreeg dus niet alleen het 'lek' boven water maar wist mij ook weer snel op weg te helpen. Complimenten aan de ANWB!

Marin
12-02-2019

Verkoop praatjes i.p.v. meedenken

Allereerst had ik een hele aardige mevrouw aan de telefoon die oprecht meedacht en adviseerde wat voor mij nodig en het beste was. Toen ik echter de tweede keer belde kreeg ik een man aan de telefoon, ik geloof ene Maurice, die niet goed naar mij luisterde en enkel het advies gaf waar hij voordeel uit zou halen en ik extra zou betalen. Hij gaf geen goed antwoord op mijn vraag en dacht niet mee. Jammer

11-02-2019

Doorlopende reisverzekering afsluiten bij de anwb zonder legitimatie

Krijg ineens een email dat ik een doorlopende reisverzekering bij de Anwb zou hebben afgesloten. Dus nooit afgesloten. Ik verwijt de anwb aan onzorgvuldigheid van verificatie van de indentiteit van degene die een verzekering afsluit. Indien je de gevens van iemand kent dan kan je zomaar een verzekering online afsluiten op naam van een ander. Zo in mijn geval. Ik ben 61 jaar en chronisch ziek, ben aan een rolstoel gebonden en moet 3x in de week naar het ziekenhuis voor nier dialyse. Een doorlopende reisverzekering is niet nodig om af te sluiten omdat ik gewoon niet in staat bent te reizen. Daar ben ik gewoon te ziek voor. Volgens de anwb zou ik deze verzekering online hebben afgesloten. Mijnvrasg waz dan ook hoe ze mijn identitteit hebben vastgesteld? Heb ik een kopie legitimatie moeten op sturen of heb ik een passport nr moeten doorgeven? Het schijnt heel eenvoudig te zijn, gewoon de gevens van iemand invoeren en die persoon is verzekerd.

Ik heb ook nooit een polis mogen ontvangen. Nu wil de anwb dat ik 40 euro betaal en heeft inmiddels een deurwaarders ingeschakeld. De klerk vs niekus gerechtsdeurwaarders en I casso. ik weiger deze 40 euro te betalen omdat ik simpelweg geen verzekering hebt afgesloten. I middels ben ik gedaagvaard en de deurwaarderskosten zijn opgelopen naar 229,78. Ik snap ook niet waarom een deurwaarder zo'n zaak aannemen. Het is gewoon eigen belang en een verdien model tenkoste van een zieke burger met een ziekte uitkering. Ook de anwb gaat hier over lijken. Men vroeg mij ook of ik aangifte had gedaan over identitteit fraude. Als ik een rolstoel taxi moet bestellen heen en weer naar het dichts bijzijnde politie bureau ben ik ook 40 euro kwijt. Dus ik ga geen kosten maken. Ik laat deze zaak ook gewoon voor komen as woensdag in Rotterdam. Indien de rechter in mijn nadeel beslist ben ik financieel helemaal genaait door de anwb door onzorgvuldigheid en onvoldoende vaststelling van persoonsgegevens, identiteit teneinde bescherming persoonsgevens. Ook de deurwaarderskantoor komt mij hier over als niet belangenloos. Schandalig wat hier gebeurt. De uitslag rechtspraak zal ik hier publiceren.