Een bedrijf wat niet kan organiseren. We staan al twee dagen vast in Belgie... het enige wat er moet gebeuren is het verplaatsen van onze kapotte auto van een garage (hartje stad) naar een depot (rand van de stad). Reden: ze kunnen de zusterorganisatie in Belgie niet bereiken. We bellen meerdere malen per dag aan de telefoon, maar er gebeurt niets. Absurd.
o vandaag de waarde van een platina lidmaatschapspas van ANWB geproeft. Geweldig die mensen als je in de winkel iets koopt krijg je meteen een email in je mailbox bedankt voor je bezoek wat attent, Gooi je benzine in een diesel auto dat is het verhaal anders
We maken de rekening op 27 liter afvoerkosten meer dan 20 euro oh maar wat is u postcode Ja Apeldoorn oh maar dat is binnen de woonplaats dan kost het 115 euro u bent namelijk niet lid in woonplaats hoe zo bord u verlaat apeldoorn op 50 meter afstand zal ik hem daar dan maar neerzetten nee dat kan nu niet meer. Weetje wat mevrouw van ANWB u bekijkt het maar ik ben ook lid van EVSAK dat is Echte vriend staan altijd klaar. Uh en lidmaatschap zo goed onderhouden met marketingtools als bedankt voor u bezoek en 35 jaar lid belonen wij die gingen net door putje dit jaar zeg ik op even rekenen nog 20 jaar tegen xxx lidmaatschap is "hoe dom en arrogant kan je zijn
Afgelopen weekend, hadden we helaas pech met de auto. De wegenwacht kwam al vrij snel, en in de bloedhitte, ja het was bijna 40 graden, op het heetst van de dag, heeft de man van de wegenwacht zeker anderhalf uur onder onze auto gelegen om het defect te verhelpen, uitlaat moest eraf en daaronder zat het defect. Helaas toen alles weer ok leek, kwam het defect weer tevoorschijn. En weer ging hij dapper onder de auto, weer de uitlaat eraf, defect verhelpen, zover dit kon. En ja hoor we kunnen weer rijden. Wat een respect voor deze man, die er alles aan heeft gedaan, om ons weer mobiel te krijgen. In de belachelijke bloedhitte, toch met alle geduld ons geholpen. Wij vinden dit zeker een vermelding waard, en hopelijk hebben wij in de toekomst de wegenwacht niet meer nodig, want het is balen als je auto het niet doet. Maar hulde voor deze geweldige hulp, service bij pech!
een week vakantie Frankrijk, pech op de heenweg midden in de nacht. Moest van de ANWB zelf maar een sleepdienst bellen, daar sta je dan. De volgende dag gaf de ANWB aan dat ik mijn auto maar moest laten maken bij de garage waar hij naar toe was gesleept. Kosten reparatie 2100,- euro, de ANWB heeft niet aangegeven mijn auto naar Nederland te slepen, dus het moest maar. Na een paar dagen jawel, kwam weer een reparatie bij, onderdelen moesten besteld worden dus duurde langer. Heb met moeite mijn vakantie op mijn werk met een week kunnen verlengen. Veel gebel heen en weer met ANWB Lyon, je merkte dat niet iedereen daar al goed was ingewerkt voor dit seizoen. Ook vaak aan het lijntje gehouden; ja ik bel je nog terug voor het einde van mijn dienst, niet dus, dus weer bellen, weer het hele verhaal horen.
Na 2 WEKEN(!) kon ik mijn auto weer ophalen, kosten 2700,- euro. Na nog geen uur rijden heb ik mijn auto weer aan de kant gezet en de ANWB weer gebeld. De reparatie die nodig was (trilling in de auto) is niet uitgevoerd. Na overleg toch maar naar NL terug gereden.
Na thuis een klacht ingediend te hebben geen reactie ontvangen binnen de 10 werkdagen. tussentijds weer een klacht ingediend, tot op heden nog geen reactie op ontvangen.
om het toch nog kort te houden; de ANWB heeft mij niet geholpen, aan het lijntje gehouden, onderling hebben ze slecht contact, laten je zelf een sleepdienst bellen in Frankrijk, geven advies maar zijn niet thuis wanneer blijkt dat de reparatie niet is uitgevoerd.
ECHT SLECHT!
Tijdens mijn vakantie in Frankrijk heeft de ANWB ons perfect geholpen, goede adviezen gegeven, en ze hebben goede partners die ze inschakelen. Communicatie vanuit ANWB was zeer goed. Ze hebben ons een hoop ellende bespaard dus ANWB bedankt voor de goede service.
Dit was in eerste instantie de klacht zoals ik netjes volgens procedure verzonden heb aan de ANWB. Inmiddels staat het mail contact op + 10 en het aantal telefoontjes op 6.
"Zojuist voor een 4e maal gesproken met de nota afdeling. Zij adviseerden mij een officiële klacht in te dienen en dat doe ik dan bij deze.
Al bij het eerste contact betreffende het veranderen van de tarieven heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Ondanks de opzegging kreeg ik een factuur. Direct na deze factuur heb ik contact met jullie opgenomen.
Ook na de eerste herinnering heb ik contact gezocht en toen is mijn opzegging bevestigd. Een derde contact van mijn kant leverde excuses en de belofte dat alles in orde zou komen op. Ik ben nu dan ook erg geïrriteerd dat ik deze incasso ontvang. Omdat jullie melden dat alle gesprekken worden opgenomen zal het waarschijnlijk niet moeilijk zijn om deze terug te luisteren. Mijn verzoek is dan ook dit te doen en mijn lidmaatschap zoals gewenst te beëindigen. De reden van deze beëindiging is de tariefsverhoging. Dan is het nu extra zuur dat eea niet loopt zoals het moet en er juist incasso kosten bij komen. Ik was altijd erg tevreden over de ANWB en de opzegging heeft daar ook niets mee te maken."
Tot zover mijn verzonden klacht. De ANWB heeft mij al direct laten weten niet inhoudelijk op mijn klacht in te willen gaan, omdat de vordering bij het incasso bureau ligt. daar ligt nu juist het probleem, die incasso is onterecht en ik heb informatie van de ANWB nodig om dat aan te tonen. Het welbekende van het kastje naar de muur effect. na veel heen en weer ge email kreeg ik te horen dat ik geen kopie opzeg brief kan ontvangen, omdat ze deze nooit verzonden hebben. Echt? Serieus, daar was ik natuurlijk van op de hoogte, anders was de klacht er niet geweest. Hoe dan ook, ze begrijpen mijn teleurstelling en weigeren op de klacht in te gaan. Nu heb ik gevraagd naar de verdere klachtenprocedure, maar tot op heden geen antwoord ontvangen. De klok tikt wel door, want ik ga er vanuit dat het incasso bureau ook niet eeuwig blijft wachten. Natuurlijk heb ik het incassobureau mee genomen in de cc van mijn mail wisseling, zodat ze op de hoogte zijn van alles dat speelt.
In oktober een opgedwongen nieuw servicepakket gekregen waarbij mijn premie bijna 20% stijgt, allemaal om het de consument makkelijk te maken. Diverse keren gebeld, brieven geschreven dat ik het niet wil. Niets gehoord. Ik laat het te hoge bedrag wat automatisch is afgeschreven terug boeken en krijg direct aanmaningen. Inhoudelijk gaat men niet op mijn bezwaren in. Dus opgezegd omdat ik niet akkoord ga met de prijsverhoging. Sturen ze nu een uiterst dubieus incassobureau (TBK Amsterdam) op me af. Die overigens ook inhoudelijk nergens op reageren. Nu een brief naar de directie gestuurd. Als dar geen reactie op komt dan laat ik een stuk plaatsen door TMG (telegraaf) Er zijn zoveel mensen gedupeerd door deze schaamteloze verhogingen om de gouden handdrukken van de bestuurders te kunnen bekostigen. Ik ben een goud lid (23 jaar keurig betaald) en wordt behandeld als een stuk ijzer! Walgelijk dit kantoorgedrag. Wel lof voor de mensen op de weg, die zijn echt top. Maar dat is meestal zo....Let op volgend jaar krijg je een verplichte partnerpas dor je strot gedrukt voor 5 euro. e pas meegeven aan je partner mag dan niet meer. En dat allemaal om het jou makkelijker te maken....Tuurlijk
sta hier al 2 uur te wachten en 2 keer gebeld en nig niks gezien.
ANWB en UNIGARANT zijn twee dezelfde klote maatschappijen, benadelen klanten en sturen om ieder ding een rechercheur van Vidi om brutaal bij je in huis binnen te lopen.
Doe noooit zaken met vooral Unigarant!
Hun opzegtermijn kan gewoon niet anno 2015! Echt belachelijk. Was weer net te laat.....
Verder heb je weinig aan ze in het buitenland, heb steeds alles zelf maar geregeld en opgelost. Vervangende auto nooit gehad, daar komen ze altijd onderuit door hun eigen regels. Echt waardeloze organisatie die alleen op winst uit is.
Allereerst; In maart 2013 prima geholpen toen ik langs de kant van de weg stond met een gebroken gas-kabel. 2 jaar is er € 55,- geïncasseerd voor het lidmaatschap zoals afgesproken. In december 2014 wordt er opeens € 95,- afgehouden.
Dus ik bellen; 'U had voor 15 november op moeten zeggen.'
Tja, daar heb ik geen reden voor als ik altijd € 55,- per jaar betaalde en geen prijswijzigingen doorkrijg. Dan volgt een maand na uiterlijke opzegdatum de incasso en zit je dus weer een jaar vast aan de ANWB. Maandelijks opzeggen kan niet omdat het een vereniging is.
Gisteren een 2e telefoontje, ze kunnen niets voor me doen. Nee, beter gezegd willen ze niets voor me doen;
Uit de algemene voorwaarden; prijsstijgingen worden uiterlijk 1 november bekend gemaakt in de Kampioen en op de website van de ANWB. Ben je het er niet mee eens dan heb je uiteindelijk dus 2 weken de tijd om op te zeggen.
Kijk je in die 2 weken niet op de site en ligt de Kampioen in de kattenbak, dan heb je dus een probleem.
Ik dus die € 95,- terug laten boeken. We hebben het hier over bijna 100% prijsstijging en daar ben ik het principieel niet mee eens. De eerste aanmaning met incassokosten is al binnen. Een dergelijke manier van werken en het ontbreken van vacatures voor de klachten-afhandeling spreekt boekdelen over het winstoogmerk van de ANWB.
U heeft mij laten staan. Afhandelen Nee, Wel Betalen.
René Schellevis
Ik sta inmiddels 2 uur te wachten! Wat mij betreft weer terug naar de sleepkabel
Jaren klant geweest bij ANWB,ik ben afgelopen jaar verhuisd en ben vergeten mijn adreswijziging door te geven aan ANWB, daar zijn facturen verloren gegaan.
Mijn schuld, ik had de adres wijziging moeten doorgeven aan ANWB. Echter vind ik wel dat ANWB erg onpersoonlijk en klantonvriendelijk is geweest door meteen een incassobureau in te schakelen. Een simpel telefoontje of e-mailtje en dit zou zijn opgelost.
Na herhaaldelijk telefonisch contact blijft de ANWB bij het standpunt dat de opzegging van de Wegenwacht Europa Service niet is binnengekomen en dat deze alsnog betaalt dient te worden voor 2015. Jammer om voor iets te betalen wat je niet nodig hebt. En waarvan je dacht dat het geregeld was met die vriendelijke medewerkster die ons de aanbieding voor deze service deed in 2014.
Na 2e jaar beperkt casco zonder schade stijgt mijn no-claim korting weer met 5%.
Dat is mooi zou je zeggen.
Helaas wordt vanwege de gestegen schadelast (totaal uitbetaalde schadeclaims) mijn netto premie verhoogd van 21,21 naar 43,13 per maand
Dat is een stijging van 103% !
De ANWB levert nu één van de duurste bromfietsverzekeringen.
Twee delen. Mijn vrouw werkt als ZZP'er. Voor haar bedrijf moet de dus facturen inboeken. Deze zijn slecht in de maand van de huidige factuur te download op de site van de ANWB. Vergeet je dit te doen, dan is er geen enkele mogelijkheid om de factuur te krijgen. Enkele keren contact gehad met een enorme arrogant ****. Ze zijn voor geen mogelijkheid genenegen om ook maar iets voor je te doen wat niet in de voorwaarden beschreven staat. Ik ben blij dat wij daar nooit hebben hoeven claimen want dat zou gegarandeerd niet goed gegaan zijn. Deze verzekering is dus opgezegd.
Eind van dit jaar ook het normale lidmaatschap opgezegd. Op tijd, maar volgens de ANWB te laar. Ze hadden de brief pas op 25-11 ontvangen wat gewoon onzin is. Nu proberen ze met alle macht, inlcusief incasso bureaus 16,50 te incasseren. Bel je daar over, net zo arrogant. Schrijf je een brief, geen antwoord. Enkel aanmaningen.
Mijn advies, blijf er ver bij weg. Ben je er al, maak dat je weg komt. Wel ruim op tijd want anders naaien ze je nog even als vertrek premie.
Wat een arrogante vereniging is dit zeg. Nooit verwacht......
Ben al ruim 2 weken bezig mijn terugvlucht te regelen ivm medische redenen. Alles maar dan ook alles doen ze om de client te ontmoedigen. @ dr. verklaringen zijn niet genoeg, moet maar weer terug naar het ziekenhuis. Ik heb wel over de 20 mails geschreven dat ik naar huis wil, maar helaas mijn dossier wordt dikker en dikker en de burocratie slaat nergens op. Een arts die zijn naam niet zegt, heeft de fiat om mijn medisch dossier in te kijken, terwijl ik niet eens de naam van de arts mag weten.
Ik waarschuw iedereen met een anwb reisverzekering, stop het abbonement onmiddelijk en neem unigarant of andere verzekeringen. Ik ben mentaal helemaal stuk, door de arrogante hulpverleners die op onmogelijke tijden bellen, dan weer emailen, dan weer met andere voorstellen komen. Ik waarschuw iedereen, een doorlopende reisverzekering van de anwb staat gelijk aan heel veel emails telefoontjes en ander geplaag. U wordt niet geholpen, u wordt verder in de ellende geduwd....en dit alles om maar zo weinig mogelijk te betalen.
Een aantal jaren ben ik lid geweest van de ANWB. Eigenlijk, zoals velen van ons, alleen voor de wegenwacht service. Het maandblad, vol met advertenties voor bejaardenreisjes en -hulpmiddelen die ik de komende jaren echt nog niet denk te gaan maken of nodig te hebben verdween bij ons, ongeopend en ongelezen bij het oud-papier.
De wegenwacht service heb ik helaas een aantal malen nodig gehad. Hierover niets dan lof. Eén keer met de auto een elektrisch probleem waarbij ik binnen een uur weer onderweg was door een noodreparatie. Twee keer met de motorfiets waarbij de WW als formaliteit moest vaststellen dat afvoeren de enige optie was.....
Zowel mijn vrouw als ik waren lid. Dit kostte al het nodige. Daaroverheen kwam de prijsverhoging van dit jaar. Hierover was ik niet te spreken en heb mijn lidmaatschap opgezegd. Tientallen Euros extra betalen voor dezelfde service was mij echt te gortig.
Vandaag ben ik lid geworden van de ADAC, de ANWB van onze oosterburen. Voor 109 Euro hebben zowel mijn vrouw als ik een complete dekking binnen heel Europa, inclusief gekoppelde aanhanger, dus ook caravan (ADAC Plus mitgliedschaft)! Dit kost bij de ANWB minimaal 240 Euro! Door de recentelijke versimpeling van het Europese betaalsysteem kan er gewoon jaarlijks en internationale incasso worden gedaan door de ADAC. Wel kun je het beste langs een ADAC vestiging gaan om problemen met het invullen van NL gegevens in het ADAC systeem te voorkomen.
Ik begrijp dat hulp geld kost maar de ANWB is hierin doorgeslagen.
Mijn vrouw heeft gisteren bij de ANWB winkel het z.g. "cadeau" opgehaald wat de leden krijgen als ze meer dan 25 jaar lid zijn. Bij haar thuiskomst kon ik mijn ogen niet geloven!
Dat ik na 46 (!) jaar, ondanks de komst van andere aanbieders, de ANWB trouw ben gebleven, en dan zo afgescheept te worden met een paar pleisters en een plastic pincet (de z.g. ehbo-kit) vind ik ronduit respectloos c.q. minachting voor die leden, die zoals gezegd meer dan 40 jaar lid zijn en die toch mede een grondslag zijn geweest voor de ANWB van nu.
Als de ANWB het dan toch zo nodig vindt om trouwe leden te belonen vind ik meer dan 40 jaar lid toch iets anders dan meer dan 25 jaar lid.
Ik ga het "cadeau" terugbrengen naar de winkel en overweeg ernstig om mijn lidmaatschap op te zeggen!
Er zijn tegenwoordig alternatieven genoeg.
Geldwolven zijn het als ik hun moet beschrijven in 1 woord! Nooit of te immer en zal mijn uiterste best doen om mijn naaste van hun weg te houden!