ANWB reviews

4.3

Dave
10-02-2019

Slechte service in de loop der jaren

Het lijkt wel of de ANWB in de jaren steeds slechter wordt in service and klantvriendelijkheid. 18 Jaar lid. In her verleden nooit problemen gehad. Afgelopen 5 jaar krijg ik monteurs die je nergens mee helpen. Je aankijken of ze alles te veel is. Van te voren al beginnen te roepen dat doe ik niet. Terwijl een band plakken toch echt bij hun service hoort as je geen reserve band hebt en still staat met lekke band. Rubber brandstofslang van de injectie motor kunnen ze ook niet vervangen waar ingebeten is door een marter en bezine lekt.Moet ik maar mee naar een garage rijden zegt de monteur ter plekke. Terwijl de benzine eruit spuit en de auto in brand kan vliegen tijdens het rijden. Lampje vervangen verdommen ze ook al etc. Waarom ben ik dan ANWB verzekerd? Voor elke keer een klant onvriendelijke, bijna brutale en met rare instelling van monteurs langs te krijgen die nooit helpen met pech? Ik denk dat de ANWB schijnbaar klanten teveel heeft. Dus ik zal mijn abonnement gaan opzeggen en overstap naar de concurentie.

08-02-2019

ONTERECHT DYNAMO VERVANGEN

Ik bel de ANWB omdat mijn auto steeds afslaat en daardoor was op die bewuste dag ook de accu leeg gestart, vervolgens komt de WW kijkt en constateert dat de dynamo niet goed is, ik leg hem nog uit dat het mij gaat om het uitvallen van de motor tijdens het rijden, en dat het steeds vaker voorkomt. Hij komt met een verhaal dat de borsteltjes van de Dynamo steeds meer zullen slijten en het dus niet vreemd is dat de motor tijdens het rijden steeds vaker afslaat en volgens hem zou het vervangen van de dynamo opgelost zijn. Ik laten hem vervangen a 300€, maar het probleem is niet opgelost ga naar de dealer om op advies van ANWB uit te laten lezen, zij lachen nog om de ANWB actie, omdat de Dynamo als functie heeft Accu opladen die zal wel slecht zijn, maar niet de oorzaak van het door mij aangeven probleem. Het uitlezen van de computer geeft aan dat de oorzaak het Roetfiler en Turbodrukregelaar zijn. Dus ik ga naar het klachtenbureau van de ANWB om die onterecht vervangende Dynamo te claimen, zij doen dit af met de opmerking dat de Dynamo ook slecht was en bijdraagt aan het probleem, en dus geen creditering, ik heb verschilende monteurs geraadpleegd en zelfs de Man in het Service Center van ANWB beweerd dat het Dynamo niet kon zijn en adviseerde mij juist dit te claimen, maar het klachtenbureau beslist anders. Ik heb inmiddels geinformeerd bij Bosch Car Services, want het vertrouwen in de ANWB is weg, want dit is geen correcte service.

01-02-2019

Zeer slechte service

Ga meteen abonnement opzeggen al jaren lang lid dus mijn vrouw en ik ,mijn vrouw heeft ook woonplaats service ik niet. Mijn vrouw rijd weg met haar auto omdat ze een afspraak heeft maar kont terug met de auto omdat hij raar doet en een lichtje gaat branden! ik breng haar vervolgens met haar auto van haarlem naar beverwijk en merk idd dat hij in de noodloop gaat en vermogen verliest. Vervolgens rijd ik voorzichtig terug en bedacht nog zal ik in beverwijk bellen . Maar het weer is slecht en er brand een kacheltje dus denk ik rij maar naar huis en bel dan de anwb en ja hoor u heeft geen woonplaats service vervolgens komen ze niet die hufters of je moet ff €50 betalen en je abonnement uitbreiden omdat ik als partner die service niet heb! waarop ik zeg dan rij ik de auto wel ff 1500 mtr verder dan staat hij niet meer in haarlem , waarop ze zeggen de melding staat geregistreerd dus dat kunt u wel vergeten! 20 jaar lid twee keer kleinigheidje gehad in 20 jaar en zegt de anwb fuck you! waarop ik zeg fuck you anwb einde lidmaatschap!

01-02-2019

Slecht service

Ben al 35 jaar lid en gister had ik ze nodig omdat ik een lege accu had ,gebeld en zei dat ik niks bij me had.maar me dochter had de id kaart bij d'r en woon op het zelfde adres.geen hulp hoor . ANWB dit is het laatste jaar.

31-01-2019

Lekkere service maar dan anders.

Ben nu 13 jaar lid, meest uitgebreide abo, heb ik ze eindelijk een keer nodig, omdat ik met de auto over de A16 over iets ben gereden, komen ze niet. Ik moet mijn verzekering maar bellen.? ik sta stil op een hele smalle vluchtstrook, levensgevaarlijk? niet helpen. Waar zijn ze dan voor.

Lydy augustijn
30-01-2019

Martijn was er snel bij

Sta je op een heuvel voor de verkeerslichten, slaat je automaat af! Wat normaal en R of A is, is nu een F. Foutje dus. En nu?! Geweldig geholpen door 2 mannen achter mij (pionnen en vestje) en ANWB gebeld. Martijn van de ANWB was er supersnel. Dank! Eerste keer ANWB voor mij. SUPER! Ben blij dat ik lid ben.

Groetjes, Lydy

Lydia
24-01-2019

REISVERZEKERING ONTZORGT!

Januari 2019, wintersport kaltenbach

En daar lig je dan, midden in de nacht, in een hotelkamer in oostenrijk met een man die wakker wordt met een hartritmestoornis.

Hartritmestoornissen waar we bekend mee zijn hoor maar niet in het buitenland!

En ja, wat doe je dan?

Het enige wat je moet doen op zo’n moment,

En dat is bellen met de alarm centrale van de anwb!

De meneer aan de andere kant van de lijn(ik ben jammer genoeg zijn naam vergeten) stelde ons een aantal vragen en vertelde wat de mogelijkheden waren.

Wij kozen ervoor om zelf met een taxi naar het ziekenhuis te gaan en hij ging de rest in gang zetten,

Contact met onze zorgverzekering voor medische informatie voor het ziekenhuis, de eerste hulp op de hoogte brengen van onze komst etc.

Per sms stuurde hij ons nog het complete adres van het ziekenhuis.

Toen wij in het ziekenhuis aankwamen zei de dame achter de balie

“aah, die hollander” en we konden gelijk doorlopen.

De man aan de telefoon zei niet alleen dat hij de rest in gang zou zetten, maar heeft werkelijk alles gedaan om ons onze zorgen weg te nemen.

‘s middags werden we nog teruggebeld of alles goed gegaan was!

Wat een kanjers bij die alarm centrale, we hopen het nooit meer nodig te hebben maar mocht er nog eens wat gebeuren weten we nu ook dat we ons geen zorgen hoeven maken!

Anwb alarm centrale ontzorgt echt!

Vriendelijke groet

Lydia en cock van drunen

Woerden

Klaas

ANWNEE

Zojuist mijn lidmaatschap opgezegd omdat ik zeer zelden de auto gebruik. Gebeld met de klantenservice en de reden genoemd van opzegging vraagt de medewerkster twee maal door wat de eventuele gevolgen kunnen zijn als ik mijn lidmaatschap opzegt. Alsof mijn leven ervan afhangt. Heb afgelopen 1,5 jaar twee keer de wegenwacht moeten bellen. In eerste instantie om een lekke band waarvoor ik 6 uur heb moeten wachten vanwege een incompetente medewerker die de locatie niet kon vinden en niet de juiste gereedschap in zijn bezit had. Uiteindelijk in totaal 8 uur verder met wegslepen etc. en een dag later pas een nieuwe band. Tweede keer een gerekte koppelingskabel. Twee uur wachten voor een controle van 2 minuten. Altijd dezelfde praatjes. De jaarlijkse contributiekosten haal ik met deze service er nog geeneens uit.Nee bedankt ANWB. Droevig zooitje.

Piek
23-01-2019

Goed contact en super hulp in buitenland

Ik kwam vast te zitten in Portugal omdat de versnellingsbak van mijn auto op was. Het contact met ANWB was heel goed en vriendelijk, ze hebben me door het hele proces heen fijn geholpen. Het was een ietwat ingewikkelde case geworden doordat ik ook nog mijn rijbewijs was kwijtgeraakt en ziek werd, maar de ANWB was altijd goed bereikbaar, geduldig en meedenkend in alle mogelijke oplossingen. Ook goed contact na afloop toen ik eenmaal thuis was om alles netjes af te ronden. Heel blij mee.

Corona
23-01-2019

Logge organisatie, werkt nergens aan mee!

10 jaar lid geweest van de ANWB, vervolgens na een verhuizing adreswijziging doorgegeven en blijkbaar hebben ze alles naar het oude adres gestuurd. Na een tijdje wordt er contact opgenomen door TKB incassobureau dat er per ommegaande betaald moet worden. Nooit een brief ontvangen, geen telefoontje van de ANWB, maar mag wel het dubbele betalen. Vervolgens ANWB gebeld om het op te zeggen, af te handelen en een klacht in te dienen. Ook daar niks meer van gehoord. Ik heb de dubbele kosten betaald, maar ANWB nooit meer! Klantvriendelijkheid is daar ver te zoeken.

Dol
21-01-2019

Anwb zakkenvullers

Ik heb vauit frankrijk op zaterdag gebeld vorige jaar om hulp te vragen ik werdt niet geholpen 25 jaar lid en met gold pas toch .betalen voor niks

slecht ervaring ik waarschiw iedereen niet met anwb gaan beginnen hoe dan ook.

Ze zijn zakkenvullers.

Hnj van Dijk
19-01-2019

Woonverzekering

Als je geen klant meer bent halen ze je ervaring weg

Rien
18-01-2019

Lekke band

Op 5 januari ben ik voor 2 maanden naar Spanje vertrokken.

Daar mijn auto bij de plaatwerker in Amsterdam stond en niet op tijd klaar was heb ik mijn zoon gevraagd mijn auto bij de plaatwerker op te willen halen.

Dit heeft hij op 14 januari 2019 gedaan en is daarmee naar Hoofddorp gereden. Onderweg heeft hij een lekke band gekregen en daar ik geen reserveband in mijn auto heb, heeft hij de WW moeten bellen. Hij heeft toen te horen gekregen dat hij geen lid was en dus 190.00 euro moest betalen om MIJN auto te repareren. Hier ben ik het volstrekt niet mee eens daar ik zelf niet in de gelegenheid was mijn auto op te halen.

Ik ben reeds 33 jaar lid van de ANWB en kan mij niet herinneren

wanneer ik hiervan gebruik heb gemaakt. Daar mijn zoon voor mij een dienst heeft gedaan en daarvoor op deze manier gestraft wordt, voel ik mij dan ook verplicht deze kosten voor mijn rekening te moeten nemen ondanks ik lid van jullie ben.

Ik hoop dan ook dat hiervoor een regeling getroffen kan worden en dit bedrag kwijt gescholden wordt wat ik wel redelijk zou vinden. Indien wij hier niet uitkomen zal ik toch overwegen mijn lidmaatschap na 33 jaar op te moeten zeggen. Hopende op een goede afloop van deze zaak verblijf ik,

Als reactie van de ANWB kreeg ik te horen dat de 190.00 euro gewoon betaalt moet worden waarop ik mijn lidmaatschap wilde opzeggen. Bij dat servicenummer kreeg ik te horen dat ze mij niet als lid kwijt wilde raken en mij daarom 25% korting op mijn lidmaatschap van dit jaar wilde geven daar ik hier niet mee accoord ging wilde ze mij daarnaast nog een bloemetje aanbieden maar ook dat heeft mij niet over de streep kunnen trekken. Al met al moet ik dus de 190.00 euro gewoon over maken. Als ik op de site van Allsecur kijk was mijn zoon 95,00 euro kwijt geweest. In de toekomst zal ik de ANWB dus met een grote bocht omzeilen en voor Allsecur kiezen. Aldus een teleurgesteld EXLID van de ANWB

Ralph
17-01-2019

Auto stuk voor de deur.

We hadden een opel astra die op een goede morgen niet meer wilde starten.

Zodoende heb ik heb ik toen de ANWB gebeld.

Die zouden over drie uur komen, wat ik erg lang duren vond.

Omdat we aan de Duitse grens wonen en mijn viendin ook Duits is hebben we de ADAC gebelt, waarvan zij lid is.

Die zouden meteen komen.

Een half uur later staat er een auto van de ANWB voor de deur.

Ik ging naar buiten om te vragen waarvoor ze kwamen.

De monteur zei dat hij gestuurd was door de duitse ADAC.

Dus dan kan het wel snel!

Kun je zien dat je als lid niet echt voorrang hebt.

wij zijn overigens erg tevreden met de service van de duitse ADAC.

Die doen echt gekke dingen om je te helpen als je pech hebt.

Daar kan de ANWB zich nog een puntje aan zuigen.

17-01-2019

Waardeloos Anwb

Ik wil even toch doorgeven dat ik zeer ontevreden ben over de anwb afwikkeling.

Hierover een klacht ingediend en zelfs daar reageren ze niet zoals t hoort!

Ik wacht nog even en anders dien ik een klacht in bij een andere instantie hierover.

Nooit meer anwb voor mij .

12-01-2019

Wegenwacht

Ben vandaag zeer goed geholpen door de wegenwacht,

Bij vertrek na bezoek aan onze ouders op de begraafplaats , trapte ik mijn koppelingskabel kapot.

Heel vervelend , maar gelukkig zijn we lid van de ANWB (pfff).

Wij ANWB gebeld, werd echt heel netjes en geduldigte woord gestaan, de eerste vraag aan ons was , och meneer, maar staat u veiligvervolgens half uurtje moeten wachten (Lochem toch), komt er een busje van de wegenwacht aan gereden, ik was zo blij, en die monteur , ook weer zo vriendelijk, en super vakman, koppeling kabel had hij al bij zich, niet te geloven vond ik dat, pech en ff ruim een uurtje verder reed ik weer.

Helemaal super

, ben superblij dat ik lid ben , zou t iedereen aanraden

Kiki
05-01-2019

Na 12 jaar trouw te zijn kan wegenwacht abonnement net bevroren worden

Na 12 jaar trouw lid van anwb wegenwacht service te zijn mag ik mijn abonnement niet tijdelijk bevriezen (omdat ik tijdelijk geen auto heb) omdat ik mijn nl service afgelopen jaar heb omgezet naar europa service.

Nou service 0,0 dus, na 12 jaar op deze manier de deksel op mijn neus te krijgen.

Anwb ga je schamen!

04-01-2019

Slecht nooit bij hun verzekeren

Ik betaal elke maand meer dan 72€ aan verzekering en ze zeggen dat ik verzekerd ben tegen aanrijding met een dier.

Ik heb een dier aangereden waardoor ik tegen de vangrail aankwan.

Ze zeggen dat ze dat niet gaan vergoeden.

Ze vergoeden allen de schade van de dier zelf aan de auto.

Niet normaal.

Nooooooooit bij hun verzekeren.

Je betaalt voor niks.

Diefstal gewoon.

Mandy
02-01-2019

Auto start niet meer

Het afgelopen jaar heb ik de ANWB 2x nodig gehad. Dit ging echt heel snel. Beide keren was er binnen een uur hulp. De 2e keer was de ANWB er al binnen en kwartier. Een aantal jaren geleden stonden wij in Wassenaar (ver van onze woonplaats) en er bleek ingebroken te zijn in onze auto. Ik heb eerst de politie gebeld en vervolgens de ANWB. De ANWB was er velen malen sneller dan de politie. Hulde aan de ANWB. Jullie werk wordt zeer gewaardeerd. Met vriendelijke groet, een zeer tevreden lid.

Harry
02-01-2019

Pech met voertuig

Al 25 jaar lid van anwb

Had pecht met net buiten istanbul maar kreeg geen hulp omdat er geen dekking was .

Ik zat 5 km erbuiten na 25 jaar lid word je niet geholpen omdat je 5 km overheen bent ( had beter iets terug kunnen duwen de voertuig )

Absoluut geen aanrader

Gr harry