ANWB reviews

4.3
Miek
13-09-2023

Klantenservice is ontzettend slecht. Je wordt om niets 5 minuten in de wacht gezet, je krijgt geen bevestigingsmail zoals afgesproken etc.

Zeer onervaren meisjes aan de lijn

Sanne
11-09-2023

Tijdens de terugreis autopech. Bel anwb sta met 3 kinderen met 31 graden 2 uur lang op hulp te wachten. Anwb zegt regel maar een hotel en wacht op vervangend vervoer. Het kan vandaag zijn dat we er een hebben maar het kan ook aantal dagen duren voor we een auto ter beschikking hebben😳Zorg dat je onderdak hebt, dan bellen ze eindelijk dat er vervangend vervoer gevonden is, maar zie hoe je bij de garage komt. Want vervangend vervoer komt niet meer op plaats zoek hem zelf maar op 70 km verderop. Dus zo betaal je €200 voor de taxi €600 voor het hotel en de anwb zegt ja u krijgt €70 vergoed.

04-09-2023

We hadden vandaag plotseling pech met de auto.Maar we hadden ook geluk toen we de Wegenwacht belden en een monteur ons kwam helpen.Die monteur was Bart Verhagen en die deed dat gewoon fantastisch: technisch zeer vakkundig want het was nog niet zo eenvoudig toen bleek dat een massariem kapot was.Maar Bart loste het allemaal voortreffelijk op en hij deed dat op een zeer plezierige manier waarbij hij ons precies uitlegde wat er fout was.

We kunnen alleen maar zeggen: Bart,geweldig bedankt!

Jos en Bertie Peeters

Beek en Donk

Alwin
03-09-2023

Helaas de ervaring meegemaakt om benzine i.pv. diesel te tanken. Auto niet gestart en naar een veilige parkeerplaats geduwd. Na een melding via de site te hebben gemaakt terug gebeld om meer gegevens door te geven. Wachttijd was gelukkig niet heel erg lang. Bij aankomst van de hulp eerst een bakkie aangeboden, terwijl er gelijk werd begonnen. Tijdens het leegpompen bijgepraat over van alles en nog wat. Zo werd een lange avond toch nog een bijzondere (gezellige)avond, en is alles weer perfect in orde gemaakt. Wens ik de hulpverlener nog een zeer mooie vakantie in Rome toe. En ben ik blij dat ik ANWB lid ben.

Met vriendelijke groet

A.hirschfeld

Eugene
01-09-2023

De ANWB is gek geworden.

Ze Spammen tegenwoordig hun klanten.

Echt heeeel slecht.

Blijkbaar willen ze echt heeel graag dat ik hun manier van navigeren gebruik.

Ik heb nu mail ontvangen op 1-9, op 30-8, op 27,-8, op 26-8 en op 22-8. Allemaal "Navigeren: slim je route bepalen"

Zijn ze vergeetachtig geworden? Weten ze niet meer dat ze die mail al gestuurd hebben?

Echt heeeeeel slecht dat ze op deze manier klanten lastig vallen.

01-09-2023

Hoewel veel problemen gehad hebbende met mijn auto op de middenbaan van de ring te Antwerpen (erger kan niet) , blijkt de afwikkeling van de schade door de jonges en meisjes bij de ANWB reuze mee te vallen.

Mary
31-08-2023

Ben al jaren gouden lid met auto en sinds 4 jr ook met scootmobiel. Helaas kreeg ik pech met scootmobiel om half 12 s avonds op Centraal station Den Haag. Sta je dan, slecht ter been met 3 jr oude scootmobiel ( dealer onderhouden) die niks meer doet. Na ruim 30 minuten, werd verteld dat ik niet in het systeem stond. Ik opnieuw lid moest worden plus boete en later maar klacht indienen. Of 270 euro gelijk contant betalen. Drie dubbel betalen of niet geholpen worden. Schandalig, deze slechte service en manier. Ik zeg mijn anwb lidmaatschappen op.

David
28-08-2023

ANWB zakelijk wat een verschrikkelijke incompetente klerezooi totaal niet voor de zakelijke markt Misleidende verkoop praatjes. Sta je met je gezin pannen in het buitenland laten je ze met de pechauto/bedrijfswagen half spanje doorrijden voor dat ze een vervang auto inzetten. Storing is bekend dat deze niet in 48 uur gemaakt kan worden. De reis naar huis moest met volle snelheid anders haalden we het inleveren van de vervang auto niet. Enz.

Bedrijfswagen is nog steeds niet bij mijn dealer afgeleverd. Kortom ze luisteren niet sms werkt niet persoonlijke zakelijke pagina op de website werkt niet.

Wat een klerezooi daar.

Bunyamin
21-08-2023

Op 14 Augustus 2023 hoorden wij tijdens onze terugreis met de auto in Servie een rare geluid vanuit de motor komen. Meteen ANWB gebeld, van dat wij een rare geluid horen en niet verder willen rijden met dit geluid. Zij hebben binnen een uur een takelwagen naar ons gestuurd. Deze heeft ons vervolgens naar een garage gebracht wat naar onze zeggen wel aangesloten is of bekend is bij ANWB. Nu hadden ze de probleem gevonden. De airco compressor was stuk en deze moest samen met de V-riem vervangen worden. Nou dachten wij dat dit niet erg duur zou zijn aangezien een compressor richting de 250 euro kost voor ons auto en de v-riem 50 euro. Laten we zeggen dat de compressor 400 euro kost en de vriem 100 en dat er 100 euro arbeid kosten is. Dan zouden het 600 euro moeten kosten. En 200 euro voor de takeldienst. Dan komen we uit op 800 euro wat redelijk is. Maar nee hoor, raad eens wat de garage vroeg. 1750 euro!?!. Meteen ANWB gebeld van dat ze 1750 euro vragen en die zouden een andere garage vo

Ml
21-08-2023

Ontzettend slecht geholpen, onvriendelijke medewerkers met belachelijke opmerkingen.

Je moet alles zelf regelen.

Watceen flut bedrijf!

21-08-2023

Wat een enorm strikt en volgens de regeltjes bedrijf. Als je niet precies aan de voorwaarden voldoet kun je naar de service en pechhulp fluiten. Het is mij duidelijk gemaakt dat ik de eerste 24u/48U geen recht heb op hulp in het buitenland. Vervolgens er alles aan gedaan (zelfs een nieuwe overnachting/vakantie geboekt) om in Nederland te komen met de auto om aan de voorwaarden te voldoen en dan nog naar een eerdere melding verwijzen. Alleen als ik een nieuwe melding maak dan heb ik recht op hulp wat dus zou betekeken dat ik beter mijn auto kan vernielen om hulp te krijgen. Menselijkheid ver te vinden bij de ANWB.

Pietje
21-08-2023

Je word gewoon de gek aangestoken, zelfs om 3 uur s nachts is het extreem druk en alle medewerkers in gesprek.

18-08-2023

Ik betaal voor 3 auto's ca €500,- per jaar en als je een keer iets hebt in het buitenland word je niet geholpen! volgens de factuur heb je recht op hulp in het buitenland, de pechmelding word ook aangenomen en daarna laten ze je gewoon in de kou staan bij de anwb :-(. De klantenservice van de anwb is een afdeling die alles bij elkaar liegt en bedriegt helaas! voor ons nooit geen anwb meer. Wees gewaarschuwd!

Radenka
17-08-2023

Met pech in frankrijk 3 kindjes 2 hondjes ging onze camper stuk. We kregen geen hulp. Een medewerker gaf aan dat wij pas lid zijn dat gaf een probleem. Camper staat in frankrijk wij hebben n huurauto gehuurd en 1100 lm naar huis gereden. 5 dagen stonden we op n industrie terein. Nu een advocaat ingeschakeld.

17-08-2023

Zeer slechte hulpdienst ik betaal 240eu per jaar maar met pech in Frankrijk word je niet eens geholpen, geloof me stap over er zijn veel betere pechhulp diensten dan de anwb

Voornaam
12-08-2023

Gestrand in Frankrijk? Op ANWB hoef je niet te rekenen! Regel de sleep zelf maar, want dat kunnen wij niet. Andere beloftes, zoals repatrieering en vervangend vervoer is ook heel moeilijk want dat gaat geld kosten en daar heeft ANWB geen zin in. Oplichterij eerste klas!

Maarten
11-08-2023

Gisteren, na een korte stop op de A6 wilde auto niet meer starten. Dus de wegenwacht ingeschakeld, eerst via de app en aanvullend telefonisch. Na ongeveer 45 minuten kwam Roy. Hij heeft ons professioneel, vriendelijk en snel kunnen helpen, waarna we de reis konden vervolgen. Roy en de anwb, heel erg bedankt!

Marian en Maarten

Bos
01-08-2023

Vandaag onderweg een klapband gekregen. Wij zijn al sinds 2002 lid. Na een lange poos in de wachtrij te staan kregen we een vrouw aan de lijn. Ze vroeg om de naam en geboortedatum, ik gaf die van mijn moeder door. De vrouw gaf aan dat het kaartje op mijn vader zijn naam stond en zij ons hierdoor niet kon helpen. Daar sta je dan midden op snelweg… anwb helpt niet! We moesten eerst een nieuw pasje aanmaken voordat ze te hulp wouden schieten.

De regels zijn veranderd blijkbaar maar dit mag wel duidelijkere aangegeven worden. Als je al sinds 2002 lid bent en nooit pech hebt gehad, mogen ze dit wel even duidelijk aangegeven dat het is veranderd

Mar
01-08-2023

Mijn dochter heeft 7 juli 2023, een ongeluk gehad op een gelijkwaardige kruising, waarbij zij van rechts kwam en dus voorrang had. Politie en ambulance erbij (gelukkig alleen schaafwonden). Maar de tegenpartij wilde geen medewerking verlenen, dus werd mijn dochter en haar vriendin vriendelijk verzocht te vertrekken. De politie heeft een proces-verbaal opgemaakt en die heb ik tezamen met het niet volledig ingevulde aanrijdformulier opgestuurd naar de ANWB.

Met het idee dat zij de tegenpartij aansprakelijk stellen, maar nee dat moet je dan zelf doen! Maar ik kan niet bij het proces-verbaal - dat moet weer via 'stichting procesverbaal'. De ANWB verleent totaal geen medewerking of hulp in deze, dus nu staan wij met een kapotte scooter en een gehavend kind in onze hemd . lekker klantvriendelijk . .

Louisa
31-07-2023

Zeer slecht. je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

wij hebben een aanrijding gehad; niet onze schuld. maar de tegen partij, zij regel als zelf, in hun voordeel. ik voel mijn behoorlijk opgelicht. het schaden bureau, pas over drie weken, met vacatie.

en dan nog mijn vraag teken, wij zijn al een aantal weken bezig.

dan de uitbetaling laat ook opzicht wacht. verkoop de auto , deze stond nog op onze naam, dus de betaling gaan gewoon door, de vrijwaring blijf uit, en zij verkopen de wagen aan de opkopers. krijgen wij het geld er van , nee dat gaat naar de AWB. maar de wagen staat nog heden dagen op onze naam. dus de wagen van de AWB, maar ook van ons, als op betaling gaat. en de tegenpartij laten achter wegen, en daar zet ik mijn vraag teken achter.

noot meer de AWB Let op.