ANWB reviews

4.3

E.
08-09-2018

Professionele ervaringsdeskundige

Kort geleden de wegenwacht laten komen voor een mankement wat leek op een ontstekingsprobleem. De betreffende monteur was van andere mening en vond het interessant om de motor te checken op eventuele koppakking problemen, gezien de leeftijd en gelopen kilometers van de auto. Om mij een plezier te doen werd 1 bougiekabel en bougie gecontroleerd, maar de conclusie was om deze ouwe auto toch maar uitvoerig door een garage te laten analyseren, want hij had ook geen goed materiaal om te kunnen uitlezen. De volgende dag waren de problemen minder aanwezig en heb ik er een poosje mee door kunnen rijden. Na een paar dagen begonnen de problemen opnieuw. Terwijl ik zelf radeloos onder de motorkap stond te kijken naar waar ik het moest zoeken, kwam een bekende uit de buurt langs gewandeld. Een jongeman die nog maar kort geleden zijn opleiding tot monteur had afgerond. Hij luistert naar wat er aan de hand is en zegt, 'laten we bij stap 1 beginnen, alle bougies en kabels controleren. Binnen 5 minuten zag hij dat 2 kabels versleten waren, eentje zelfs gebroken. Ik vraag me dan echt af waarom de goed opgeleide monteur van de anwb niet deze stappen volgde en het zo snel had kunnen zien. Via internet een nieuwe kabelset besteld en de volgende dag vervangen. Motor loopt lekker rustig. Pluim voor deze jongeman, twijfel over de kunde van de anwb.

Lucky
07-09-2018

Snelle hulp

Vandaag met pech langs de a 12. Gelukkig bleek ik via de Knmv hulp te kunnen krijgen van de ANWB. Dat zit Iinbegrepen bij lidmaatschap van KNMV. Binnen 10 minuten kwamen er twee wagens (1 voor veilig stellen rijbaan) die daarna de motor konden bergen en in de garage ypenburg repareren.

Daisy
07-09-2018

Weken te wachten

Anwb heeft ons op vakantie 4 dagen laten wachten op een leenauto waardoor wij onnodig kosten hebben moeten maken met 3 kids omdat wij nog lang niet op onze bestemming waren. Helaas geeft anwb geen gehoor of reactie meer terwijl hier onderzoek naar gedaan zou worden kwa kosten, ook de rekening van onderzoekkosten of onze auto binnen 48 uur gemaakt kon worden is nog niet terug gestort. Een enorme koude douche voor de anwb.

06-09-2018

Gemiste kans

Bij de ANWB zijn ze niet zo gehecht aan trouwe leden wel aan euro's. Behalve als je het hoger op zoekt dan kan alles.

Davy
23-08-2018

Verzekeringspremie onterecht

Ik heb mijn premie altijd op tijd betaald. Nu stort ANWB teveel restitutie terug aan mijn ex en krijg ik de rekening. Wanneer ik hierover netjes bel zeggen ze dat ze het gaan oplossen en zonder dat ik het weet geven ze de vordering uit handen. Zit ik ook nog met extra kosten. Triest

20-08-2018

Mercedesdealer ingehaald door Wegenwacht

Na paar maanden stilstaan in parkeergarage bleek accu v mijn Benz 320cdi helemaal leeg. Geen reactie op elektr sleutel. Noodsleutel erin en ook dat werkte niet om deur te openen. Mercedes hulplijn gebeld. Geen techn kennis via centrale in Maastricht beschikbaar. Met Mercedes merkdealer in Hilversum doorverbonden, hetgeen dichtstbij mijn woonplaats is. Sleuteltje naar links en 2x snel achter elkaar aan deurhendel trekken. Gaat niet open. Advies van officiële Mercedesdealer: bent u lid vd Wegenwacht? Dan kunt u hen het beste bellen ? Wegenwacht binnen uur erbij. Luchtbalgjes tussen portier en dak. Hengelen met een draad en open! Accu bijgeladen en Benz rijdt weer. Wegenwacht erg bedankt!

Albert
18-08-2018

Scooterpech

Had donderdag 16/8/2018 scooter pech, perfect geholpen door monteur Frans van de ANWB. Deze man ging in Ypenburg een aandrijf riem voor mijn halen, en heeft deze gedemonteerd, een zeer toffe gast deze man ,en ANWB ik vind jullie top.

Linda
13-08-2018

Uitzonderlijk goed geholpen door de ANWB

Toen we op vakantie waren aan de andere kant van de wereld overleed een familielid. De ANWB heeft ons bijzonder goed bij gestaan. 2 dagen later zaten wij in een directe vlucht naar huis toe, we kregen 2 aparte stoelen achterin het vliegtuig en men had duidelijk oog voor ons. We hebben hier zelf niets voor hoeven regelen. We zijn erg tevreden over de ANWB reisverzekering!

Dion
11-08-2018

Anwb compleet met een lekke band

Zo kom je s'middags bij je bedrijfswagen en zie je dat je een lekke band hebt. Hierop de anwb gebeld om te vragen of zij dit kunnen komen oplossen. Dat was geen probleem en ze zouden met een uur bij me zijn, een uur later wordt ik gebeld dat er geen monteur naar me toe komt aangezien die het niet normaal vind te moeten uitrijden om mijn band van lucht te voorzien ofwel te verwisselen. Gelijk lidmaatschap maar opgezegt en opzoek naar een Wegenwacht die ze klanten wel serieus neemt. uiteindelijk nu een compressor moeten kopen en zelf me band opgepompt. DANKJEWEL ANWB

04-08-2018

25 jaar lid 0,0 hulp

Ben je al 25 jaar lid en rij je toevallig in een auto op grijs kenteken dan heb je ineens een zakelijk abonnement nodig , dan kan je eerst een nieuw abonnement afsluiten á € 98,- wat je vervolgens dan wel zelf nog moet omzetten in een zakelijk abonnement en zit je mooi aan 2 abonnementen vast. 0,0% meedenkwerk van de helpdesk behalve de euros uit je zak kloppen. Mijn huidige abonnement (van 25 jaar) overzetten naar zakelijk was onmogelijk, ook niet als ik daarvoor de extra kosten zou vergoeden.

Bij de ANWB zijn ze niet zo gehecht aan trouwe leden wel aan euro's. Heel triest daar gaat een trouw lid

04-08-2018

Pech in Duitsland

Woensdag 1 augustus 9.30 de auto stottert en geeft motorstoring aan. Gestopt ANWB gebeld en er komt na 1.5 uur iemand van adac. Motor uitgelezen geeft afwijking aan sluitstuk maar kan geen kwaad. We rijden weer tot 11.30 in tussentijd is de motor 3x uitgevallen tijdens rijden. Er komt een sleepwagen en we worden afgesleept naar een garage. Dan komt het.het is inmiddels 14.30 en we horen niets meer van de anwb. Paar keer gebeld kregen reactie we zijn er mee bezig. Half 5.weer gebeld dat ze vaart moeten maken want 18.00 gaat garage dicht. 17.00 17.30 17.45 gebeld. Niets.18.30 weer gebeld inmiddels licht geïrriteerd nu zit garage dicht caravan staat op onbewaakt terrein. Ach mevrouw u mag naar een hotel 250 euro wordt vergoed zijn sowieso voor u. Duh.zondet bon? Ik kan mn caravan niet onbewaakt laten staan en heb ook nog eens 2 kleine kinderen. We staan inmiddels 7 uur stil. Ik bel u morgen terug over de diagnose. Heb gedreigd als dit niet gebeurt ik opzeg. Uiteindelijk moeten we 3 uur wachten smorgens op een leenauto maar die moeten we zelf ff ophalen in Karlsruhe.en.moet maandags 10.00 terug zijn bij europcar in desbetreffende plaats. Maar we moeten alle twee werken. Jammer is uw probleem. En dat terwijl we 3 weken moeten wachten tot onze auto weer in Nederland is en gemaakt wordt hier. Schandalig. We moesten zelf continue achter de zaken aanlopen. Laatste woord is nog niet gezegd.

Joost
03-08-2018

Wachten voor niets

Nadat we pech kregen aan de multiriem in kroatie heeft de door de zuster organisatie van de anwb een garage geregeld. Ik moest de anwb echter 's ochtends herinneren aan de afspraak. De garage was een erg fijn bedrijf waarbij het snel klaar was. Ze hebben hier echter per abuis een slang van mijn turbo los getrokken. En deze viel na een kilometer uit. Ik wilde echter doorrijden naar mijn volgende camping is Slowakije maar omdat ik een garage tegen kwam toch maar hulp gevraagd. Ze gaven aan dat de turbo vervangen moest worden. Ik naar de dichtstbijzijnde Mac Donalds gereden omdat daar eten, drinken, wc en oplaadpunten zijn en de anwb om 13.23 gebeld met het gehele verhaal. De jongen maakte nog grapjes over een dichtbijzijnde bioscoop en de hond die mee was. Ik zou twee uur moeten wachten en dan zou er zeker iemand zijn. Ik had twee uur gewacht en nog niemand dus ik belde opnieuw volgens de afspraak. Dezelfde jongenman die zegt, 'sorry meneer maar de hulp is naar Kroatië gestuurd en daarna naar Servië'. terwijl we duidelijk in Slowakije stonden. Hij zou alles regelen en nagaan wat er fout ging en het zou goed komen. Wij weer twee uur wachten, weer niets dus wij weer gebeld, kreeg ik een vrouw aan de lijn die het niet echt snapte en die zou overleggen en terugbellen. Na drie kwartier wachten nog geen reactie dus ik terug gebeld. 'ja meneer ik zie alleen een melding van half vijf maar die zijn naar kroatie' 'Maar u staat in Servië'? Ik uitleggen dat we niet in Servië maar in Slowakije stonden en dat het inmiddels bijna vijf uur later was. Ze ging overleggen en kwam terug dat ik een bon kreeg van 50 euro omdat het allemaal fout ging maar hiermee was nog niets geregeld. Het was inmiddels 6 uur en ik gaf aan dat door hun toedoen ik verplicht moest overnachten, ze keer vervolgens naar de verkeerde verzekering waarna ik haar moest vertellen dat ik toch echt maximaal verzekerd was. Ze vertelde me vervolgens dat de auto waarschijnlijk niet meer terug naar Nederland gebracht zou worden en dat de kosten voor een nieuwe turbo erg duur zouden zijn. Ze zouden me dan de dagwaarde plus reparatiekosten uitkeren. Maar m'n spullen waren daarmee niet thuis en ik had dan alsnog geen auto. Na het ophangen heb ik een bevriende monteur gebeld met het verhaal en een paar foto's gemaakt, zelf gekeken en gezien dat er een vacuümlijn los zat, tegelijk met het monteren kwam de autoambulance om de hoek gereden om 7 uur. Bijna 6 uur later! Maximaal verzekerd voor maximaal wachten en minimale hulp.

Arjan
03-08-2018

Wat een afzetters !

Na zaterdag na dagje weg in Duitsland op vakantie terug bij appartement maakte auto een raar geluid. Na wat googelen toch ANWB gebeld . Na uitleg over de klacht adviseerde de man aan telefoon de adac langs te sturen. Die kwam netjes op de afgesproken tijd op locatie aan. Slepend geluid bleek de airco compressor te zijn. Deze was stuk. Adac vertelde me netjes dat beste optie was mee rijden auto afzetten bij de Mazda dealer en bij adac ( zelfde industrieterrein ) een vervangende auto mee te nemen zodat ik met mijn gezin daar in regio toch vervoer zou hebben. Ik belde waar adac medewerker bijstond de ANWB weer op met het verdict en de ge oden oplossing. Daarmee werd ik zeer onbeschoft onderbroken en werd me doodleuk verteld dat er in Dld geen auto meer beschikbaar was. Nou mooie onzin want volgens de adac medewerker wel dus. Maandag auto naar garage gebracht en daar na diagnose gelijk ANWB gebeld. Kreeg toen een dame aan de lijn en zij zouden de garage nog bellen en ik zou ook nog gebeld worden ( mooi niet dus ) ik heb haar verteld over de onbeschofte manier waarop ik met mijn gezin dus zonder oplossing van ANWB maar moest zien hoe ik überhaupt bij een winkel kom 6 km vanaf dorp . Waarop de medewerkster doodleuk zei vraag de garage maar een auto en declareer later maar. Nou ANWB lekker makkelijk wel 150 euro innen al ruim 20 jaar en geen zak regelen. Daarbij werd er ook vaag op mijn vraag gereageerd wat evt repatriëring naar Nederland kostte kreeg alleen maar te horen als reparatie en repatriëring meer is als dagwaarde is auto Total löss en komt ie niet terug naar Nl maar ze kunnen niks zeggen over de kosten hiervan? Verdict de ANWB is een waardeloze organisatie . Ik voelde me in de steek gelaten en er is totaal geen inlevingsvermogen bij de telefonische medewerkers ja lekker overdreven vriendelijk reageren maar met oplossing komen waar ik dik voor betaal ho maar. Ik snap best dat er niet gelijk iets geregeld kan worden maar de adac medewerker snapte totaal niet dat ik niet gelijk mee kon naar hun steunpunt want er staan auto’s genoeg. I.p.v. daarvan hebben we dus 2 dagen extra moeten verblijven en konden we lopend naar de winkel. Als ik mijn mountainbike niet mee had was het eigenlijk niet te doen. Ik overweeg serieus om samen met adviseur te gaan bekijken of ik mijn lidmaatschap terug kan vorderen aangezien ANWB haar afspraken niet nakomt. Wij hebben na 48 uur recht op vervangend vervoer en druk of niet dat is niet mijn zaak maar dan moet de ANWB de zaken beter voor elkaar hebben. Dus een 1 is eigenlijk nog teveel .

Hulp?

Hierbij de eerste review tijdens het voor de 2e keer een uur aan de telefoon te hangen. Het is nu half twaalf s avonds en krijg de anwb niet aan de lijn. Ik ben sinds 17.30 bezig. Inmiddels auto weggesleept en wij moesten maar taxi belllen, ergens in zuid Frankrijk in de middel of ergens. Totaal onduidelijk wat er verder gebeurt. Ook aangegeven dat ik diabetes patient ben ivm wachten. Hier werd totaal niet op ingegaan, maar kreeg als reactie, ja, melding is gemaakt, succes verder. Einde gesprek!. Gelukkig is mijn vriendin 3 kwartier heen en 3 kwartier terug gaan lopen om iets eten te regelen. Auto was toen nog steeds niet opgehaald. Pas na ongeveer 3 uur kwam er iemand. Alleen weggesleept. Punt. Op dit moment nog steeds aan het wachten op.contact, nog steeds in de wacht. Dit wordt opzeggen en wat anders regelen hierna. Volgende review volgt.

Arlet
02-08-2018

ANWB beloofd van alles, maar maakt niks waar.

Op 31 juli 2018 op de terugreis van Le Mont Saint Michel naar onze (ik, mijn zus, haar 2 kinderen en mijn zoontje) camping in courseulles sur mer. Om 16:00 rijden we op de snelweg wanneer het motorolie lampje begint te branden en piepen en er witte rook vanachter de auto vandaan komt. Direct gestopt op de vluchtstrook, we reden op de snelweg. ANWB gebeld, na een half uur wachten iemand aan de lijn gekregen. Hij vertelde dat de ANWB niet op snelwegen in Frankrijk ter plaatse mogen komen (wat ons van te voren niet is verteld). Vervolgens kreeg ik een nummer dat ik moest bellen en een smsje waarin in het Frans stond wat ik moest zeggen en als de sleepdienst ter plaatse was moet ik weer terug bellen naar het terugbel nummer van de ANWB. Na 3 kwartier was de sleepdienst ter plaatsen en op het moment dat wij in het voertuig zaten en de auto erop stond, het terugbel nummer gebeld, waar ik weer eerst een half uur moest wachten. Iemand aan de lijn gekregen die zei dat wij een hotel moesten gaan zoeken en niet te lang bij de garage moesten blijven rondhangen omdat het geen gezellige plek is. Laten weten dat ik het er niet mee eens was om een hotel te zoeken en dat dat geen doen is met kinderen. Na al meer dan een uur bij de garage te hebben gewacht, bleek dat de garage niet eens naar de auto ging kijken. Nadat mijn vader vanuit Nederland contact heeft gehad (na weer een half uur wachten) konden wij een taxi laten bellen, die wij in eerste instantie zelf moesten betalen (230 euro). Dit bedrag zal later vergoed worden werd gezegd. Wanneer onze eigen auto niet in Frankrijk gemaakt kan worden, krijgen wij een leenauto met kinderstoelen/ zitjes voor de kinderen. Na nog een poos wachten, omdat de garage de ANWB aan de lijn wilde om zeker te weten dat zij de sleep kosten zouden vergoeden en wij weer een half uur moesten wachten voordat er bij de ANWB iemand aan de lijn kwam, kon de taxi gebeld worden. 6 uur na het pech geval waren wij om 22.00 wij eindelijk op.de camping. 1 augustus 2018 Kwamen er sms’jes binnen op mijn telefoon dat de auto naar een andere garage is gebracht en er een diagnose is gesteld. Er waren grote problemen met de auto die ze aan ons wilden toelichten. Die dag daarvoor vertelden ze dat ze ons zouden BELLEN wanneer er meer bekend was over de auto. Maar in plaats van bellen kreeg ik dus een SMS. Zelf weer gebeld dus, na weer een half uur wachten weer iemand aan de lijn die vertelde dat er op 2 augustus een vervangende auto naar de camping gebracht zal worden en wij daar eerst op 2 augustus over gebeld zouden worden en dan ook meer uitleg zouden krijgen over wat er met onze eigen auto aan de hand is en wat er gaat gebeuren. Nogmaals. Aangegeven dat we 3 kinderen bij hebben en we dus zeker wilden zijn dat er zitjes in de auto zaten en nogmaals werd bevestigd dat deze aanwezig zullen zijn. 2 augustus Om 12.15 word ik gebeld door Engels sprekende ANWB, wij moesten zelf de auto ophalen bij een garage (wat niet de afspraak was). Zij zouden een taxi bellen, die om 14.00 ons zou komen ophalen en de rit zou ons niks kosten. Helaas om 14.00.geen taxi. Om 15.00 weer bellen, weer heel lang wachten. Ondertussen belt de ANWB mijzelf, eigenlijk om ons meer informatie te geven over onze eigen auto, maar ik begon over het feit dat de taxi al een uur opzich liet wachten en dat alles ons begon te frustreren en het geen manier van doen is zo met die kinderen.Hij zou erachteraan gaan en nog terugbellen (ook over de eigen auto). Weer terug gebeld door de Engelse ANWB die lieten weten dat de taxi binnen 20 minuten zou komen. 2 uur en een kwartier later, om 16.15 kwam de taxi. Taxi rit verliep zonder problemen, en we hoefden inderdaad niks te betalen. Aangekomen bij de garage, na alles geregeld te hebben lopen we naar de auto. Bij de auto aangekomen, blijken er dus helemaal geen zitjes in te zitten. Toch maar naar de camping gaan rijden (40 minuten) en ondertussen de ANWB gebeld, omdat wij als wisten dat we toch weer een half uur moesten gaan wachten. Een aantal keer werden wij eruit gegooid. Inmiddels kookte het bij ons van binnen en was ons geduld echt op. In het keuze menu gekozen voor Nederland waar wij na een paar minuten al iemand aan de lijn gekregen die ons zou doorverbinden. Gelijk kregen wij iemand aan de lijn, De ANWB laten weten dat er dus geen zitjes in de auto zaten zoals ons wel meerdere malen beloofd was. Het dringende verzoek gedaan om dus autostoelen naar de camping te brengen, omdat wij dat stuk naar de camping noodgedwongen onverantwoord moesten rijden en dat wij de service van de ANWB op deze manier zat zijn. Totaal geen begrip tonend voor de situatie en de kinderen. Weer een andere vrouw aan de lijn, die ons verteld dat er valse beloftes zijn gedaan en dat zij daar niks aan kan doen, want ze is ook maar iemand die de telefoon aanneemt. En dat wij de autostoelen van ons zelf Maar moesten gaan halen bij een garage 1.5 uur verderop, terwijl de kinderen nood gedwongen onverantwoord in de auto zaten. Omdat wij ons geduld waren verloren en met verheven stem spraken, wilde ze niet verder met ons praten en ze gooide zo de hoorn erop. Dus nog steeds geen oplossing voor de autostoelen. Inmiddels als 3 dagen bezig met telefoontjes en wachten. Bovendien nog steeds geen telefoon terug gehad over onze eigen auto. ANWB ‘het hele jaar verzekerd van de beste hulp op reis’. Hebben wij dus totaal niet ervaren. Onze vakantie voor de kinderen is niet geworden waar wij juist zo.op gehoopt hadden. Het had een leuke en onvergetelijke vakantie moeten worden, maar dit is het niet.

Geen ANWB

ANWB= Asociale Nutteloze Waardeloze Bedrijf

Gewoon oplichters. Ze zijn waardeloze bedrijf met asociale medewerkers.

Eduard
01-08-2018

24/7 is in het echt 8 uur p.d. in werkeeek

Pech in Frankrijk. Alles wat met de remmen te maken heeft lichtte op in het dashboard. Dan durf je toch niet te rijden. Bellen met de wegenwacht en vriendelijk geholpen. Echter van de 7000 wegenwacht hulpen in Europa wordt geen gebruik gemaakt. Er wordt alleen afgesleept naar een garage, en dat gebeurt morgen. Tja, je hebt geen keus. Op de vraag wat in mijn doorlopende reisverzekering vergoed zou worden, we zitten 80 km van de camping en moeten dus of een taxi nemen of een hotel regelen, werd verteld dat we daarvoor de verzekering van de ANWB moeten bellen. Oké, polis erbij gepakt en het tel.nr. gebeld wat volgens deze polis 24/7 bereikbaar is. Wat schetst mijn verbazing:hetzelfde nummer als de pechhulp. De juffrouw wist mij te vertellen dat de verzekeringsafdeling alleen op werkdagen tijdens kantooruren bereikbaar is.?! Hulp nodig bij de ANWB voor verzekering buiten kantooruren? Vergeet het maar. Dus deze verzekering gaat er uit. Morgen komt het vervolg. Ben benieuwd of ik alles moet gaan opzeggen of dat ik blij wordt van de ANWB (alsnog). Toch jammer dat van de 7000 wegenwacht hulpen niemand kan komen, al zou het de volgende dag worden. Ik zie het somber in voor de ANWB.

30-07-2018

Goed geholpen

Ik stond 3 dagen na aankoop van mijn auto al met startproblemen bij een tankstation op de parkeerplaats. De vorige eigenaar had mij gewezen op het feit dat de auto een handleiding heeft wat betreft starten. Maar nu reageerde de auto serieus nergens meer op. Ik was nog geen lid van de ANWB dus ik moest bij mijn belletje gelijk lid worden tegen hoger tarief helaas. Maar goed als ik daar maar weg kom. De ANWB-man was snel ter plaatse en is anderhalf uur bezig geweest. Uiteindelijk bleek het in de zekeringen kast te zitten. Door de kast flink te schudden resette de boordcomputer en kon er weer gestart worden. Sindsdien heb ik totaal geen startproblemen meer gehad en die starthandleiding van de vorige eigenaar kon ook de prullenbak in. Volgens de ANWB-man moest ik zo snel mogelijk naar de garage vanwege onbetrouwbaarheid maar dat bleek dus niet nodig. De auto moest toch voor de APK en ik heb het toen wel verteld aan de garage over het starten. Die besloten om er niet eens naar te kijken. Als hij nu goed start waarom zou je er dan naar kijken? Trouwens de auto is goedgekeurd. :) Fijn en pluim voor de ANWB.

25-07-2018

Slechte reclame

Na 30 jaar lid te zijn, met maar1x hulp gevraagd te hebben.lidmaatschap wat ik heb is zonder Woonplaats. Problemen met auto gehad in woonplaats, net op de rand van mijn woonplaats . Anwb gebeld komen pas als ik de woonplaats lidmaatschap accepteer. Deze lidmaatchap gaat me honderd euro meer kosten. Na 30 jaar lidmaatschap te hebben betaald vind ik dit asociaal. Conclusie je kunt beter geen lidmaatschap pakken , dan kun je bellen voor autopech dan kun jenaar 1 jaar het lidmaatschap opzeggen. Zo betaal je niet meer dan nodig, want nou heb ik 30 jaar voor de bok zijn kloten betaald. Anwb bedankt

24-07-2018

Van 60 euro naar minstens 1200 euro betalen

Gisteren bij het starten van de auto Volvo XC90 kreeg de melding koelvloeistof laag. De ANWB ( al 27 jaar lid maar 1 keer gebeld in al die jaren) gebeld. De monteur die langs kwam heeft zelf een Volvo en wist waar het aan lag. ( de tractie riem of zoiets) Hij heeft zelf ook een Volvo en ging enthousiast bellen. Er was een aandrijf rol kapot en hij ging bellen voor de kosten. 60 euro voor de rol en hij deze zelf monteren. De auto werd afgesleept naar de garage van waaruit hij het klusje zou klaren en ik hoefde alleen 60 euro te betalen voor de nieuwe rol en de auto weer ophalen. Na uren van stilte zelf eens gebeld met deze voor ons onbekende garage in eigen woonplaats. De man wist me te vertellen dat de ANWB monteur s' avonds om 19:00 de auto zou komen maken, top service. De volgende dag werd ik gebeld door de monteur dat er een tegenslag was en dat ook het distributie schild defect is. Kosten voor het schild 370 euro. kosten rol 60 euro en het is minimaal 10 uur werk a 50 euro per uur. Ik vroeg uiteraard of de ANWB de auto naar mijn eigen dealer kon brengen. Immers de ANWB had dit in gang gezet en niet ik. Nee dat kon niet de auto stond nu bij een garage waar de reparatie kon worden uitgevoerd en dat was het wat hem betreft. Na bellen met de ANWB werd mij verteld dat ik recht had op 1 verplaatsing en dat daar de kous mee af was. Dat ik mij onterecht behandeld en dit voelde mijn inziens als oplichting , kon ik een klacht indienen. En tot ziens. Schandalig ik voel bij belazerd door de monteur van de ANWB en zal formeel een klacht indienen.