ANWB reviews

4.3

Geen ANWB
02-08-2018

ANWB= Asociale Nutteloze Waardeloze Bedrijf

Gewoon oplichters. Ze zijn waardeloze bedrijf met asociale medewerkers.

Eduard
01-08-2018

24/7 is in het echt 8 uur p.d. in werkeeek

Pech in Frankrijk. Alles wat met de remmen te maken heeft lichtte op in het dashboard. Dan durf je toch niet te rijden. Bellen met de wegenwacht en vriendelijk geholpen. Echter van de 7000 wegenwacht hulpen in Europa wordt geen gebruik gemaakt. Er wordt alleen afgesleept naar een garage, en dat gebeurt morgen. Tja, je hebt geen keus. Op de vraag wat in mijn doorlopende reisverzekering vergoed zou worden, we zitten 80 km van de camping en moeten dus of een taxi nemen of een hotel regelen, werd verteld dat we daarvoor de verzekering van de ANWB moeten bellen. Oké, polis erbij gepakt en het tel.nr. gebeld wat volgens deze polis 24/7 bereikbaar is. Wat schetst mijn verbazing:hetzelfde nummer als de pechhulp. De juffrouw wist mij te vertellen dat de verzekeringsafdeling alleen op werkdagen tijdens kantooruren bereikbaar is.?! Hulp nodig bij de ANWB voor verzekering buiten kantooruren? Vergeet het maar. Dus deze verzekering gaat er uit. Morgen komt het vervolg. Ben benieuwd of ik alles moet gaan opzeggen of dat ik blij wordt van de ANWB (alsnog). Toch jammer dat van de 7000 wegenwacht hulpen niemand kan komen, al zou het de volgende dag worden. Ik zie het somber in voor de ANWB.

30-07-2018

Goed geholpen

Ik stond 3 dagen na aankoop van mijn auto al met startproblemen bij een tankstation op de parkeerplaats. De vorige eigenaar had mij gewezen op het feit dat de auto een handleiding heeft wat betreft starten. Maar nu reageerde de auto serieus nergens meer op. Ik was nog geen lid van de ANWB dus ik moest bij mijn belletje gelijk lid worden tegen hoger tarief helaas. Maar goed als ik daar maar weg kom. De ANWB-man was snel ter plaatse en is anderhalf uur bezig geweest. Uiteindelijk bleek het in de zekeringen kast te zitten. Door de kast flink te schudden resette de boordcomputer en kon er weer gestart worden. Sindsdien heb ik totaal geen startproblemen meer gehad en die starthandleiding van de vorige eigenaar kon ook de prullenbak in. Volgens de ANWB-man moest ik zo snel mogelijk naar de garage vanwege onbetrouwbaarheid maar dat bleek dus niet nodig. De auto moest toch voor de APK en ik heb het toen wel verteld aan de garage over het starten. Die besloten om er niet eens naar te kijken. Als hij nu goed start waarom zou je er dan naar kijken? Trouwens de auto is goedgekeurd. :) Fijn en pluim voor de ANWB.

25-07-2018

Slechte reclame

Na 30 jaar lid te zijn, met maar1x hulp gevraagd te hebben.lidmaatschap wat ik heb is zonder Woonplaats. Problemen met auto gehad in woonplaats, net op de rand van mijn woonplaats . Anwb gebeld komen pas als ik de woonplaats lidmaatschap accepteer. Deze lidmaatchap gaat me honderd euro meer kosten. Na 30 jaar lidmaatschap te hebben betaald vind ik dit asociaal. Conclusie je kunt beter geen lidmaatschap pakken , dan kun je bellen voor autopech dan kun jenaar 1 jaar het lidmaatschap opzeggen. Zo betaal je niet meer dan nodig, want nou heb ik 30 jaar voor de bok zijn kloten betaald. Anwb bedankt

24-07-2018

Van 60 euro naar minstens 1200 euro betalen

Gisteren bij het starten van de auto Volvo XC90 kreeg de melding koelvloeistof laag. De ANWB ( al 27 jaar lid maar 1 keer gebeld in al die jaren) gebeld. De monteur die langs kwam heeft zelf een Volvo en wist waar het aan lag. ( de tractie riem of zoiets) Hij heeft zelf ook een Volvo en ging enthousiast bellen. Er was een aandrijf rol kapot en hij ging bellen voor de kosten. 60 euro voor de rol en hij deze zelf monteren. De auto werd afgesleept naar de garage van waaruit hij het klusje zou klaren en ik hoefde alleen 60 euro te betalen voor de nieuwe rol en de auto weer ophalen. Na uren van stilte zelf eens gebeld met deze voor ons onbekende garage in eigen woonplaats. De man wist me te vertellen dat de ANWB monteur s' avonds om 19:00 de auto zou komen maken, top service. De volgende dag werd ik gebeld door de monteur dat er een tegenslag was en dat ook het distributie schild defect is. Kosten voor het schild 370 euro. kosten rol 60 euro en het is minimaal 10 uur werk a 50 euro per uur. Ik vroeg uiteraard of de ANWB de auto naar mijn eigen dealer kon brengen. Immers de ANWB had dit in gang gezet en niet ik. Nee dat kon niet de auto stond nu bij een garage waar de reparatie kon worden uitgevoerd en dat was het wat hem betreft. Na bellen met de ANWB werd mij verteld dat ik recht had op 1 verplaatsing en dat daar de kous mee af was. Dat ik mij onterecht behandeld en dit voelde mijn inziens als oplichting , kon ik een klacht indienen. En tot ziens. Schandalig ik voel bij belazerd door de monteur van de ANWB en zal formeel een klacht indienen.

19-07-2018

Geen hulp in zuid Italie

Wij reden een georganiseerde tocht met ongeveer 200 auto’s dor europa. We stranden in de apenijnen in Italie met een kapotte motor bij 37 graden. Ik bel de ANWB - of ze een manier weten d auto te bergen en wij in een hotel ergens kunnen komen. Ik ben platina lid! Hoera! Je zou denken dat komt wel goed. Ik heb nog nooit van ee anwb gebruik hoeven te maken. Nou mooi niet! Ze konden niks voor ons doen. We moesten het allemaal zelf maar uitzoeken omdat we aan een georganiseerde tocht meereden. Wat is dat voor flauwekul? Kleine lettertjes mw. Staat in de voorwaarden. de tocht is geen wedstrijd! Ik kon ze niet overtuigen. Die jongen die mij tewoordstond vond het zooo vervelend voor ons. nou fijn hoor! Helemaal klaar met de anwb. Ik had ook geen autohulp in mijn reisverzekering. ik heb toch buitenlanddekking van de anwb dus dacht dat niet nodig te hebben. ik weet inmiddels beter.

Hano
07-07-2018

Hebben wij u ooit laten staan? Ja dus!

Afgelopen maandagochtend nam ik de rotonde iets te ruim en raakte een betonnen rand. Gevolg twee banden lek. ANWB gebeld. Mevrouw aan de telefoon die vroeg of ik geen reservewiel had. Het blijkt dat de ANWB wel komt voor 1 lekke band maar niet voor 2. Die logica ontgaat mij natuurlijk. Komt erop neer dat ze je gewoon laten staan met je probleem. Zoek het maar uit, de ANWB gaat je niet helpen. Zelfs niet eens meedenken wat je dan moet of kunt doen. Niet eens zeggen welk bergingsbedrijf je kan ophalen. De ANWB lijkt wel een commercieel bedrijf dat aan winstmaximalisatie doet. Ik ben helemaal klaar met deze club! Ze hadden ooit een reclameslogan met de tekst "hebben wij u ooit laten staan?" Ja dus!

29-06-2018

Anwb werkt met partnerbedrijven

Problemen gehad met de auto, de bobine bleek stuk te zijn.anwb gebeld en tot mijn verbazing arriveert er autoservice Gelderland.Deze heeft de bobine vervangen, echter wel dubbel zo duur als bij de reguliere wegenwacht.Uiteraard klacht ingediend en wat schets mijn verbazing " dan kan gebeuren " .werkelijk anwb onwaardig.wees dus Allert.men kan geholpen worden door ketenpartner van de anwb die hun eigen prijzen hanteren voor de vervangen onderdelen.en de anwb doet niks.

Michel
28-06-2018

Ziekelijk behandeld

In 2016 laten de vrienden van de ANWB me staan. vervolgens na dagen erkennen ze de fout . staat zwart op wit.niet te min zeg ik me lidmaatschap op. en daar begon het gezeik. Tot gerechtelijke stappen gaan ze. en hulp ho maar. ze lossen niets op, ze sleuren iemand door de bekende hoop . str.t en zeggen nu kunnen niets doen ligt niet meer bij ons. Ik wil mensen vragen met de slechte ervaringen zich te melden bij radio dracarys en sings . Ik ( wij ) gaan hier eens goed aandacht voor maken, dit wangedrag van deze malafiede k.te organistaie is beneden alle peil

12-06-2018

Geen Service

Krijg totaal niet waar je recht op hebt. Had lekende thermostaathuis. Hijheeft koelvloeistof ingegooid terwijl hij weet dat,dat blijft lekken en zeg je doodleuk kan je nog mee naar garage rijden op vrijdag middag. Zo stom geweest dat te accepteren dus 3 uur bij garage gewacht tot gemaakt was. Zeer vervelend maar ja weer gemaakt ik geholpen en anwb goedkoep uit. Plaats van wegslepen en vervangende auto te geven waar ik voor betaal. alleen beetje koelvloeistof heeft dat hun gekost. Nee wat denk je sturen ze me rekening 22euro dacht dat ik gek werd. Gebeld en gemaild maar kon niks aan gedaan worden. 25 jaar lid geweest nooit problemen gehad maar hoe ze nu werken is het niet waard .Heb gelijk per direct opgezegd. Maar naar all secure.

Albert
08-06-2018

Dure ANWB-buitenspiegel!

Afgelopen week via website ANWB buitenspiegel caravan (DUO) gekocht maar een dag later zag ik exact dezelfde spiegel € 13,00 goedkoper, namelijk slechts voor € 11,95 ipv € 24,95. Dat is nogal een verschil en dat kun je niet compenseren door €2,- ledenvoordeelkorting. ANWB wilde mijn reviews bij de spiegels niet plaatsen. Ga naar Automotive Internet en Vrijbuiter Sport. Daar stond afgelopen week exact dezelfde caravanspiegel € 13,00 goedkoper dan op de ANWB website.

23-05-2018

ANWB top !

Op 16 mei begaven wij ons met onze caravan vanuit Sliedrecht naar het plaatsje Zeeland in Noord-Brabant. Op de A2 ter hoogte van hectometerpaal 104.5 Re attendeerde een medeweggebruiker ons op het feit dat onze caravanstekker los hing. De stekker bleek dusdanig versleten dat hij niet meer functioneerde. De ANWB gebeld en binnen een half uur arriveerde een monteur, de heer R.Broeders, autonr. 9120. De heer Broeders begeleidde ons via de afrit Hedel naar een pompstation, alwaar hij de stekker verving door een nieuwe. Vol lof over de heer Broeders: besluitvaardig, deskundig en communicatief sterk. Overigens vorig jaar in Frankrijk met een kapotte waterpomp ook al prima ervaringen met de ANWB. Hulde voor de ANWB en voor de heer Broeders in het bijzonder. W.J.Philipse Sliedrecht

Diana
14-05-2018

Pech

Vandaag na jaren geen probleem te hebben gehad met mijn auto c1 uit 2009. Mijn auto wilde vanmorgen niet starten, hij deed niks. ANWB gebeld, snel geholpen, vooral de vraag staat u veilig vond ik grappig in de zin ik sta op parkeerplaats er kon weinig gebeuren maar toch. ANWB snel ter plaatse (20 minuten) monteur kreeg eerst ook geen leven erin. Later de accu getest die bleek kapot! Ok mevrouw ik zorg dat u vandaag gewoon kan rijden en wij regelen voor eind van de dag een nieuwe accu. Zo gezegd zo gedaan! Auto startte alleen 300 meter verder stoptte de auto er weer mee, gelukkig stond de ANWB man zijn administratie te doen en kwam naar mij toe, mevrouw het is denk toch echt klaar met de accu. Aan de kapels shock toegediend auto had er weer zin in, hij zij ik rij achter u aan naar het werk en daar regelen we een nieuwe accu. Ok top. Anwb achter mij aan! (Waarschijnlijk bang dat ik weer zou stil komen te staan) op het werk heeft hij de accu eruit gehaald. Bij dichts bijzijnde garage accu gehaald! Ik kon aan het werk hij belde later mevrouw hij is klaar. Testje gedaan! Klaar gefixt. Al met al paar uurtjes met mij bezig geweest. Maar alles top geregeld! Super bedankt voor de hulp. Hopelijk tot niet snel

Lieke
09-05-2018

Slechte service ANWB wegenkantoor

Zondagavond 6 mei koppelingspedaal in onze camper blijft hangen, oliedruk koppeling valt weg, wegenwacht gebeld wij staan 1 km voor de Vlaketunnel in Zeeland, na 1 uur komt wegenwacht, deze vriendelijke man probeert het probleem op te lossen, lukt niet, regelt netjes een takelwagen, die neemt ons mee, maar moet de camper veilig stellen in Goes , in opdracht van het wegenwacht kantoor moet hij ons afzetten bij het NS station in Goes, de behulpzame chauffeur belt nog een keer met kantoor WW of dit klopt, maar hij wordt verplicht ons daar te droppen, dit terwijl wij in ons wegenwachtpakket recht op vervangend vervoer hebben staan, ik heb familie geregeld die ons is komen ophalen, wat mij betreft krijgt het kantoor van de wegenwacht de koude douche, zeer klant onvriendelijk, de andere morgen moest dezelfde takelwagen de camper naar de door ons opgegeven garage brengen, de chauffeur is zeer verbaasd, waarom niet dezelfde avond?, kunnen wij gelijk meerijden, onbegrijpelijk en kostbaar, ik verwacht compensatie van de wegenwacht voor de gemaakte benzinekosten voor het inschakelen van familie die ons is komen ophalen in Goes, nogmaals wat een service.

09-05-2018

De grootste dief-ANWB

Als klant heb je totaal niet te zeggen nadat je een verzekering hebt aangesloten. Zij bepalen alles voor je of dat in jou voordeel is of niet niemand luistert naar je als klant. Ze zijn bot , onvriendelijk en ongeschoold en heel arrogant. Wil je geen hoofdpijn ga niet naar ANWB want ze zijn dieven. Een medewerker van ANWB zei tegen me ah, we hebben al klanten genoegd, dus interesserend ons niet van! Onmenselijk.

Robin
04-05-2018

26 jaar lid? Dus? Nee we helpen tóch niet.

Vandaag stond ik met mijn zojuist ingevoerde auto onderweg van de haven naar de garage voor keuring. Helaas oververhitting van de motor dus anwb gebeld. "We kunnen u alleen helpen als er een NL kenteken, apk en verzekering op de auto zit". was het antwoord van anwb. "Dit zijn onze voorwaarden, dus het is zoals het is". Ik was tot vandaag 28 jaar lid van anwb, maar dit is onacceptabel! Wat een slechte service!

Lester
25-04-2018

Zeer slechte administratie

Zowel het opzeggen van lidmaatschap als adreswijzigingen worden niet goed verwerkt als je dit telefonisch regelt. Vervolgens sturen ze een incassobureau op je dak omdat ze rekeningen naar je oude adres hebben gestuurd.

Pascal
20-04-2018

Anwb voor rolstoelfiets

Geachte, Wil even kwijt dat ik na telefonisch contact met vrouwelijke medewerker zeer correct en vriendelijk geholpen ben. Ik had een vraag of een elektrische rolstoel fiets onder een gewone elektrische fiets valt daar dit eigenlijk een soort driewieler is. Hier had de medewerker nog nooit over gehoord en advies was dan ook om contactformulier in te vullen met desbetreffende foto van fiets. Smiddags werd ik teruggebeld met de mededeling dat zij het uitgezocht had en dat dit geen probleem is om fietshulp af te sluiten. Ik werd teruggebeld zodat ik niet omslachtig het formulier hoefde in te vullen met eventuele wachttijd, je wilt immers graag geholpen worden als je met je gehandicapte zoon langs de weg staat. Dus bij deze een pluim voor het meedenken. Met vriendelijke groet

Alex
13-04-2018

Drama tot de laatste dag echt een afrader

Ervaring met hun niet goed over auto verzekering zogenaamd heb ik niks door gegeven en dan gaan ze mij zeggen dat ik enkele maanden niet betaald had terwijl ik een andere auto had en een andere verzekering omdat ik ANWB verzekering zeer slecht vindt.

R.
11-04-2018

Zakelijk

Ik had vorig jaar nov 2017 aangemeld bij anwb telefonisch € 150 euro 2 weken later komt er een faktuur € 150 ex btw dit werd er niet bij verteld (tot heden nog geen pas ontvangen april 2018). Nog iets particulier heeft 1 lidmaatschappas met 3 a 4 verschillende auto s en betaald 1 bedrag per jaar. Bij zakelijk wordt je hard genaaid. 2 lidmaatschapassen voor 2 bestelbussen en 2x € 150 ex btw betalen + nog eens servicekosten betalen van € 67 euro intotaal € 430 betalen voor 2 tyfuspassen die NIET eens de moeite waard zijn. Wij ondernemers worden HARD belazerd en de rechters doen ook geen ene moer die werken mee met ANWB. Bestaat er nog een andere pech hulp diensten