ANWB reviews

4.3

Tam
01-04-2018

Zakken vullen gaat sneller dan hulp bieden

2 uur wachten om vervolgens te horen te krijgen dat het vervelend is om nog langer te wachten. Maak vooral geen statements dat je binnen 1 uur bij je klant bent als je hier niet aan kan voldoen. En dan ook nog eens een arrogante wijf aan de telefoon die de telefoon ophangt. Goed bezig anwb, jullie diensten zijn echt klant gericht! Als je +2 uur in de kou wilt blijven staan moet je hier vooral lid worden. Want we bellen om hulp omdat we toch niks beters te doen hebben.

Artvien
27-03-2018

Toch geen recht op mijn 2 transport ritten per jaar

Ik heb recht op pech hulp, maar die krijg ik niet.

2 weken terug hoorde ik een geluid bij het intrappen van de koppeling. Ik bel dus de anwb, koppeling lijkt versleten, maar ik kan er mee rijden. Ik moet wel een afspraak maken bij een garage om er naar te kijken. Ik besluit vanwege veiligheid niet te rijden en maak netjes een afspraak bij een garage gemaakt. De afspraak kon alleen 2 weken later. (dit is heel belangrijk voor het besluit van de ANWB). 2 dagen voor ik naar de garage ga, stap ik in de auto om te kijken of nog kan rijden. Je raad het al, ik kan niet meer schakelen, onder auto ligt een plas rem/koppeling vloeistof. Ik Bel de ANWB en zij geven aan dat ze niks voor me kunnen betekenen omdat ik te lang heb gewacht. De staat van de auto is veranderd.

Dit is toch raar? Of ben ik gek? of ik nou gebruik had gemaakt van het transport (waar je als lid recht op heb) op de dag zelf of 2 weken later, moet toch niet uitmaken. Wat gebeurt er nu met de 2 transporten waar ik recht op heb? Maar een belangrijkere vraag moet ik nu mijn lid-maatschap opzeggen?, ik ben dit nu echt aan het overwegen.

AARRGHHH toch!

Tina
25-03-2018

Laten staan midden in de nacht -4 en kind van 2

Bedankt ANWB, NOT! jaren lang verzekerd geweest en nooit heb ik jullie nodig gehad. Nu we midden in de nacht (3 uur zaterdag 24 maart 2018) met onze zoon, van 2 jaar in de auto, pech hadden in Duitsland hebben jullie ons gewoon laten staan. Het was koud het was -4gr. We vertelden jullie dat we onze zoon van 2 jaar bij ons hadden en dat het erg koud was. Dat onze auto het helemaal niet meer deed en we in de middel of no where stonden. Wat kregen we van jullie te horen.

"Ja we kunnen niks voor u doen, bel maar een taxi en boek een hotel. Thats it! "

we zeiden nog wat? dus jullie doen niks? Laten jullie ons staan?

Daar ben je dan voor verzekerd. Wisten jullie of onze telefoon het goed deed, wisten jullie wel hoe koud het was midden in de nacht? Wisten jullie wel dat wij geen idee hadden hoe wij midden in de nacht een hotel moeten boeken, waar we heen moeten en hoe we de taxi uit moeten leggen waar we staan? ECHT ONGELOFELIJK en weet je als we nog alleen waren maar met een kind in de auto. Die laat je toch niet zo staan. We waren tenslotte verzekerd! . ANWB je begrijpt ik zeg mijn abonnement gelijk op bij jullie en jullie horen hier zeker nog meer van. Gelukkig hadden we ons goed verzekerd via onze reisverzekering. Die hebben ons midden in de nacht wel geholpen en opgehaald. We hadden het na 2 uur zo koud. Door hun zijn we goed thuis gekomen. Die hebben ons niet laten staan. ANWB ik ben al meer dan 25 jaar lid en verzekerd en zo gaan jullie met ons om? En met een jongen van 2 jaar? Echt ongelofelijk. Ik raad iedereen aan, zeg de ANWB maar op, daar heb je niks aan, sluit een goede (reis)verzekering af, dan wordt je beter geholpen, weet je zeker dat ze je helpen als je ze nodig hebt en ben je nog goedkoper uit ook. #zoboos #ANWBwegenwachtzoslecht

Daan
17-03-2018

Geen hulp, te dure verzekeringen.

Gister avond is mijn achterruit gesprongen. Ik belde carglass. Zeggen ze dat ze mijn ruit niet mogen vervangen omdat de anwb de verzekeringspapieren niet in orde hadden. Werd ik door verwezen naar de pechhulp. Ik hun bellen zegt mevrouw dat ze niks kunnen doen en dus het uit moet zoeken. Ik werd daar boos om krijg ik het antwoord: wat wilt u dat wij doen? waarop ik antwoorde: mij helpen sta met een kapotte ruit langs de weg hingen ze op omdat ik een “te grote” mond had. Ik betaal me helemaal blauw aan de verzekering van ze ben voor ruitschade vergoed. Ik carglass weer gebeld moet ik zelf even 650 euro voorschieten wegens dat de anwb niks op orde heeft. Helaas nog een jaar aan ze vast zeker geen aanrader voor als auto verzekaar. Ik betaal 140 pm terwijl bij centraal beheer precies dezelfde verzekering voor 90 erop staat. (kwam ik later achter) en dan betaal ik ook nog 60 euro lidmaatschap voor de pechhulp die je niet krijgt echt bagger slecht!

Dick
27-02-2018

Telt niet mee

Weer even stoom afgeblazen met mail naar de ANWB klanten service, waar je als zakelijke klant in de winkel schijnbaar niet mee telt. Alles is te veel en over heb je een pas voor nodig en omdat ik mijn passen digitaal heb niet altijd bij me. Ook folie is van pas af maar nieuwe is te moeilijk. Als je particulier lid bent kan digitale pas wel maar zakelijk dus niet wat heeeeel vreemd is. Discussie hierover in de ANWB winkel en zeggen ze dood leuk dat is nou eenmaal verschil van benadering en kosten tussen zakelijk en particulier. Kosten zeker, betaal namelijk bijna 2x zoveel en krijg 10x zo weinig service. Stik in jullie zooi ANWB Dus ik opzeggen maar heb je pas voor nodig die niet meer te lezen is . Denk ook maar niet dat ze je proberen na 20 jaar lidmaatschap te overtuigen om je opzegging te heroverwegen. Wat een slecht zakelijk inzicht ANWB

Frederique
26-02-2018

ANWB

Pech langs de weg. lid geworden van de ANWB €150 En vervolgens niet geholpen! Dus zeker geen aanrader als ze je gewoon langs de weg laten staan en niks doen en wel laten betalen.

Joris
15-02-2018

Snel, adequaat en servicegericht

Vandaag helaas gestrand. ANWB was vrij snel ter plaatse. Wachttijd was < 30 minuten. Bleek een defecte brandstofpomp. Snel en vakkundig geconstateerd. Met een provisorische tik op de juiste plaats de brandstofpomp toch weer even werkend gekregen om de auto bij de garage te kunnen afleveren voor definitieve reparatie. Vanaf garage zelfs naar huis gebracht door de ANWB! Topservice mensen! groet, Joris

Cor
08-02-2018

Klant is koning.maar niet heus

Jarenlang hebben wij een ANWB lidmaatschap. Op naam van mijn man ( die heeft al 29 jaar geen auto meer op zijn naam, auto staat op mijn naam, echtgenote) Wij zijn er altijd vanuit gegaan dat de auto dan gewoon verzekerd was. Nooit de hulp van de ANWB ingeroepen tot vandaag. Lekke band.De dame aan de telefoon vertelde dat mijn man zelf moest bellen en dat de auto niet verzekerd was omdat deze op mijn naam staat. Mijn man is ziek en kan niet zelf telefoneren. Ik kon de verzekering omzetten en ook de pech hulp in Nederland er bij nemen ( wegenwacht was alleen voor het buitenland ( waar wij nooit komen.) Lid sinds 1987! kosten voor het omzetten€ 198,- daarbij nog een extra kaart voor mij kopen. Alles wordt automatisch afgeschreven dus kijk nooit naar de gegevens. Beetje coulance had geen kwaad gekund.

Gebeld om de verzekering op te zeggen maar dat kan ook niet. Mijn man moet dat doen. serieus.hoe dan? Zelf kan hij de telefoon niet meer bedienen. Nooit meer een verzekering van de ANWB. 30 jaar betaald voor niets.

Rina
19-01-2018

Abonnement

Zijn ruim 24jaar lid van de ANWB, het lidmaatschap stond op mijn naam van mijn man, hij reed het meest in onze auto. Omdat mijn man ernstig ziek is en niet meer rijdt wilde ik het lidmaatschap op mijn naam zetten. Dit kon niet, ik kon wel een partnerkaart nemen voor €5,00 per jaar extra. Ik heb niets aan twee kaarten, ik wil alleen het lidmaatschap op mijn naam zetten. Tot mijn verbazing was dit niet mogelijk ik moest voor mijzelf een nieuw abonnement afsluiten en weer van voor af aan beginnen. Ik ben zeer teleurgesteld over deze gang van zaken en vind dit weinig klantvriendelijk. Ik heb het lidmaatschap opgezegd.

17-01-2018

Declaratie

Heb 3 weken geleden na pech in Duitsland mijn onkosten ingediend. Krijg gisteren een mail dat het 4 tot 6 weken duurt voor uitbetaling. Wat is dit, waarom moet dit zolang duren.

Thea
16-01-2018

Accu kapot

Op 15 januari met veel regen en wind wilde mijn VW Up niet meer starten. ANWB gebeld, binnen 30 minuten was hij er. Het beste was een nieuwe accu erin. Gelukkig had hij die bij zich, dus de garage bellen was niet nodig. Heel goed geholpen door meneer Shanti. Nogmaals bedankt!

09-01-2018

Verkoop AREA tolbadge

ANWB verkoop de tolbadge van AREA in Frankrijk. Maar opzegging van deze badge kan je niet bij de ANWB doen maar moet je bij AREA zelf doen. Dat is een ramp. We gebruiken de badge al 2 jaar niet meer en krijgen wel steeds jaarlijkse kosten ad 9,50 geïncasseerd en opzeggen lukt niet. AREA reageert gewoon niet op de opzeggingen. De ANWB zou de verantwoordelijk moeten nemen, omdat ze deze tolbadge verkopen, om de opzeggingen ook door te geven

MPJ
04-01-2018

Klantenservice

Zojuist gebeld over een aantal relatief simpele zaken. De medewerkster aan de andere kant van de lijn stond mij zeer slecht te woord en leek niks te begrijpen. Er werd antwoord gegeven op dingen waar ik niet naar vroeg.

Misschien maar een training, voordat de klantenservice mensen te woord staat?

Caroline
03-01-2018

WAT EEN PRUTSERS!

Enige zondagen geleden hebben mijn ouders pech gehad met hun auto. Hierbij hebben we de wegenwacht ingeschakeld. Omdat ze geen lid waren, zijn ze op dat moment ook lid geworden. Echter zijn ze zeer onkundig geholpen, sterker nog, achteraf zijn ze niet geholpen. De monteur ter plaatse heeft even proefgereden met de auto. Ongeveer 2 kilometer. Hij gaf aan dat hij dacht dat er roest in de turbo zat. Hij deelde mijn vader mede dat hij veilig naar huis kon rijden. Mijn vader gaf nog aan dat hij zelf aan het brandstoffilter dacht, maar hier was geen sprake van zei de monteur. Het brandstoffilter was volgens hem in orde. Een eventuele storing moest mijn vader bij de garage laten uitlezen, maar voor dat moment kon mijn vader in ieder geval veilig naar huis. De wegenwacht is weer vertrokken en mijn vader van ruim 70 jaar is onderweg gegaan naar huis. Onderweg na zo’n 5 kilometer weer dezelfde problemen. Mijn vader heeft de auto weer 10 minuten stilgezet. Daarna weer verder gereden. Na een kleine 5 km weer hetzelfde… Op deze manier heeft hij 4 keer stilgestaan. Uiteindelijk bij mensen aangebeld en gebeld naar mij (ik was inmiddels met mijn moeder onderweg naar een afspraak waar mijn ouders naartoe onderweg waren voordat ze pech kregen) De mobiel van mijn vader was leeg. Ik heb een kennis kunnen regelen die mijn vader en auto op een auto-ambulance opgehaald heeft. Vertrouwen in nogmaals de anwb bellen was er inmiddels niet meer.

Ik ben ook van mening dat de monteur zeer slecht gehandeld heeft. vind het een zeer onprettig gevoel dat mijn vader door de anwb weer op pad gestuurd is met de boodschap dat hij veilig naar huis kon rijden. Nou, niet was minder waar! Inmiddels staat de auto bij onze eigen monteur: van enige vorm van roest bij de turbo is geen enkele sprake! sterker nog, technisch niet eens mogelijk. Het brandstoffilter bleek volledig dicht geslibd te zitten. als de monteur het brandstoffilter gecontroleerd had, had dit meteen moeten opvallen.

Voor kundige wegenwachthulp willen wij uiteraard betalen en lid worden. wij zijn zeer zeer teleurgesteld in deze gang van zaken. Vooral het feit dat jullie monteurs iemand 'veilig' weer op weg sturen wat dus absoluut niet veilig was!

Na een klacht ingediend te hebben, kreeg ik uiteindelijk een verschrikkelijke arrogante bal aan de lijn, die kennelijk zich verschool achter de regels. Het bedrag voor pechhulp werd van de rekening afgehaald, maar lid worden, dat kon niet ongedaan gemaakt worden.

Nou, tussen kunnen en willen zit een verschil! Bovendien op directe vragen n.a.v. Dat die prutser van een monteur verzaakt had t.a.v. Het brandstoffilter kreeg ik geen rechtsteeksantwoord. Ik moest de rechtsbijstand er maar op zetten!

Mensen wordt geen lid van de anwb! alleen al gezien de service, het vinden dat ze gewoon 'gelijk' hebben en daar heb je je als consument maar naar te schikken. Een stel oplichters zijn het!

Mena
16-12-2017

Sneeuw laarzen

Ik heb een tijd geleden sneeuw laarzen gekocht de sneeuw was over dus ze in de verpakking naar de zolder gedaan ,heel dommmmm had ze na moeten kijken nu sneeuwden het van de week en dacht he ik heb nog nieuwe laarzen op zolder ,wat scherts mijn verbazing 1 laars maat 42 en 1 maat 37 mijn maat dus helaas door een inbraak in ons huis is onze computer gestolen waar onze aankoop bonnen in stonden anwb gebeld en hun konden de bonnen niet meer terug vinden , wat ze wel voorstelden wij konden wel 15 euro korting op nieuwe laarzen krijgen want ze stonden nu te koop voor dat bedrag als ze goed hun balans na kijken hebben hun ook 1laars 37 en 1laars 42 over toch? als ze voor 15 euro te koop staan kunnen ze ons toch een paar nieuwe geven? jammer hoor al 40 jaar lid te zijn van de anwb had ik toch wel een beetje meer mede werking verwacht

Roxane
15-12-2017

Goed geholpen, maar duurde erg lang.

Toen ik vanavond naar mijn auto liep en erachter kwam dat ik mijn lampen aan had laten staan (domdomdom) en dat de accu dus leeg was, begon de ellende. Ik heb de accu proberen op te laden door middel van startkabels (met 2 auto's, omdat het na de eerste keer niet werkte). Ondertussen stond ik al een kwartier in de wachtrij om de pechhulplijn te bereiken. Toen er eindelijk iemand opnam zei de mevrouw dat het 60-90 minuten kon duren voordat de wegenwacht er was. Om kwart over 8, na 2 uur en een kwartier wachten in de kou kwam er een (erg vriendelijke) medewerker. Deze had de accu binnen 2 minuten opgeladen. Daar sta je dan 2 uur en een kwartier voor te wachten in de kou. Belachelijk. Daar ben je dan lid voor. Zet gewoon meer personeel in, dan hoeven je leden niet zo lang te wachten!

13-12-2017

Platina lidmaatschap kost je meer

Ben je platina lid dat betekent een trouwe ANWB lid dan betaal je meer voor je lidmaatschap! ik belde hierover. een medewerker vertelde geïrriteerd toen ik de vraag stelde waarom die verschillen. ze begon te lachen. en vertelde meneer je heb al heel veel korting op gebouwd met uw lidmaatschap. toen vertelde ik maar waar blijk dit dan uit. nou je kan heel veel dingen kopen bij ons met korting. en als je pas lid bent heb je dat niet. Maar ik zij moet ik dan eerst geld uitgeven om 10% korting te krijgen. Ik koop nooit wat bij de ANWB echter alles is veel duurder bij hun dan in de gewone winkel. en dit camoufleren ze met zogenaamd eigen merk etc. Dus nieuwe leden betalen 72 euro en platina 96 euro voor wegenwachtservice in Nederland. Wat een scheven verhouding. mw bood mij een schrale troost een bon voor 10 euro te besteden in de ANWB shop net genoeg voor de verzendkosten. Dus het loont op tussen tijd je lidmaatschap op te zeggen.

Patreze
06-12-2017

Lidmaatschap geld niet terug

Beetje jammer dat als je wild stopzetten van de wegenwachtservice en een paar maanden geleden extra service heb afgesloten nu niks meer van de resterende contractperiode retour krijgt bij je afmelding. Aan de telefoon krijg je dus te horen u contract loopt tot july 2018 en u krijgt niets retour terwijl je er een half jaar geen gebruik maakt van de 'service' ook de basis niet! GELDKLOPPERIJ

BJ
04-12-2017

Waardeloze verzerkeringsmaatschappij

Zeer slecht geholpen bij schade afhandeling. Er wordt slecht gecommuniceerd en je moet telkens achter alles aanbellen.

02-12-2017

Dank je wel Ersin /2873 regio Arnhem

Anwb hulp ingeroepen. Doordat ik zelf de hele dag mijn alarmlichten had aangelaten, kwam ik na sluiting van de winkel bij mijn auto die zei die het zelf maar. Binnen 3 kwartier kwam Ersin. Met alle egards en uitleg heeft hij mij geholpen en is zelfs meegereden naar Planken Wambuis om mij op dezelfde avond nog van de juiste accu voor mijn auto te voorzien. Klantvriendelijk en meedenkend! Ersin dank je wel voor jouw fantastische hulp.