ANWB reviews

4.3

M.C.
27-11-2017

Goed geholpen Spanje

Flinke autopech in Spanje met Spaanse auto in enigszins afgelegen bergachtig gebied. Adequate hulp bij wegslepen, regelen van vervangend vervoer en contact met de garage, autoverhuur, taxi ed. Goed overleg. Zeer blij met de hulp, we hadden er zelf niet makkelijk uitgekomen. ( ANWB pechhulp totaal).

Robbert
24-11-2017

ANWB laat mij in de kou staan

Na een lange dag bruiloft kregen wij pech in Tilburg,als lid gebeld kreeg te horen dat het ruim een uur zou duren voordat er hulp kwam. Hebt besloten mijn zoon bij de auto achter te laten en ben meegereden met familie terug naar Wateringen ben nl; hart patiënt. Anwb heeft besloten om niet te helpen omdat ik persoonlijk niet bij was, heb enkele keren telefonisch contact hierover gehad en de situatie voorgelegd van een te langedag voor mij en was ook tijd voor mij medicijnen , maar bleef bij zijn besluit. Vervolgens vroeg mijn zoon, ik sta hier in een industrie terrein in het donker en is ook koud, wilt u mij bij een benzinepomp afzetten zodat ik daar wordt opgepikt, antwoord van de anwb was; dat gaan we ook niet doen.

Een dienstverlenende instantie toch?

Bianca
21-11-2017

Minder motivatie bij slecht weer?

Daar stond ik dan. stromende regen op een drukke N weg een onveilige plek en de ruitenwissers deden het niet meer. Wegenwacht maar bellen! Ben tenslotte lid. Na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de telefoon. Situatie uitgelegd, mevrouw u krijgt voorang want u staat op een gevaarlijk punt! 30 minuten zijn we er! Een uur en een kwartier later ja! Daar is ie! Monteur pakt een zaklampje doet de moterkap open en weer dicht. Mechanisme moet vervangen worden zegt ie. Ik kan niks voor u doen! Wacht maar tot het droog is en rij dan voorzichtig verder. Verbaasd blijf ik achter maar doe wat hij zegt. Eenmaal thuis open ik de moterkap, haal ik de beschermkap weg en zie ik dat de arm er alleen maar uitgeschoten is! In 10 minuten had ik het zelf weer gemaakt! (Als vrouw zonder technische achtergrond) Dit had hij dus in 5 minuten kunnen maken! Wat was het dat hij niet de moeite nam om even te kijken? Gebrek aan ervaring? Was mn auto te oud? Regende het te hard? Was ie te laat voor het eten? Ik weet het niet maar brn zeer teleurgesteld in de service! Vraag me serieus af waarom ik eigenlijk lid ben

B.
20-11-2017

Helaas was de garantieperiode van onze wandelschoenen en laarzen en een jack, gelijktijdig gekocht bij de ANWB, net verlopen. Het klittenband op de jas functioneerde na een paar weken al niet meer en heb het erbij laten zitten, 'beetje dom". Nadat het schoeisel niet meer waterdicht te krijgen was, was de maat vol. Van de ANWB zou je toch enige coulance verwachten maar helaas het antwoord was " helaas, uw garantieperiode is verstreken. Voortaan gewoon weer Meindl schoeisel iets duurder in aanschaf maar veel betere kwaliteit en gaat daardoor ook veel langer mee.

15-11-2017

Wat een slechte service!

Mijn auto stond met pech in Schoorl (koppeling werkte niet meer) en ik heb de wegenwacht gevraagd de auto naar mijn monteur in Wormerveer te brengen. De wegenwacht was alleen breid de auto naar de dichtstbijzijnde (dure) garage te vervoeren. Wat een slechte service! Mijn vriend (lid sinds 1985) en ik hebben per direct het lidmaatschap bij de ANWB opgezegd. Je betaalt ieder jaar maar als je ze nodig hebt geven ze niet thuis. Niet doen!

14-11-2017

Geweldig

Vandaag de ANWB gebeld omdat ik met pech langs de weg stond! Ben al een jaar lid en heb gelukkig nog nooit de ANWB nodig gehad. Na 5 min was dhr. Serge Trentelman van de ANWB Badhoevendorp aanwezig om mij weg te slepen. Deze heeft mij vanuit Amsterdam naar Volendam gebracht naar mijn garage en vervolgens heeft hij mij thuis afgezet. Hij gaf nog aan dat hij het geen probleem vond als ik mee reed naar mijn kantoor in Amsterdam om daar mijn privé auto op te halen! Een geweldige eerste ervaring en ik zal zeker weten aan iedereen aanbevelen lid te worden van de ANWB! Gr een tevreden lid

Ragnhild
12-11-2017

Iedere keer perfect geholpen

Vanavond de wegenwacht moeten bellen omdat de auto die altijd perfect loopt ineens niet wil starten. Binnen een uur ter plaatse, handig dat ze je bellen als ze er bijna zijn omdat ik op een wat lastig te vinden plaats stond. Na enig zoeken was het euvel gevonden en verholpen en werd ik weer helemaal blij van de wegenwacht. Iedere keer weer zeer vriendelijke en vooral ook kundige mensen. Dit was mijn 4e ervaring met hen en ik kan de wegenwacht alleen maar van harte aanbevelen!

10-11-2017

Eerste bestelling als klant van ANWB

Kort geleden zijn mijn vrouw en lid geworden van ANWB. Dit omdat je dan tegen ledenkorting in de ANWB winkel en op hun webshop kon kopen. Ik wilde graag bergschoenen die ik al eerder had gehad. Alleen online te krijgen, met een ledenkorting van 40 euro en 5 euro voor het inschrijven op de nieuwsbrief. Goede actie dus, op de site stond geschreven dat het artikel de volgende dag geleverd zou worden. En zo de volgende dag het bericht (met barcode) dat de bestelling was afgegeven bij PostNL. Alleen wist PostNL van niets (aangemeld maar nog niet in het sorteerproces opgenomen).

Even vragen via Facebook of het wel goed gaat, heb tenslotte niet voor niets de dag gereserveerd. Kreeg keurig het volgende antwoord: "Ik heb je bestelling er even bij gepakt maar zie dat wij hem gistermiddag rond 14 uur al hebben overgedragen aan Post.Nl. Misschien dat het vanavond komt . met vriendelijke groet, Karin ANWB Webcare"

Maar ook "s avonds nog steeds het zelfde antwoord van PostNL en geen pakket.

Volgende dag nog eens geïnformeerd. Toen volgde een totaal ander antwoord: "Wij hebben het nagekeken, het pakje was wel op tijd aangemeld maar er was te weinig ruimte in de wagen om het eerder mee te nemen waardoor het later wordt geleverd. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Leonie ANWB Webcare.

Op mijn antwoord dat dit niet correct was zei deze dame " Ik snap je teleurstelling. Er kan altijd iets mis gaan met het leveren. Ik hoop dat dit een éénmalige ervaring is. Nogmaals excuses. Met vriendelijke groet, Leonie ANWB Webcare"

Hoezo mis gaan!, bewust achterhouden zonder de klant te informeren noem ik niet misgaan, dat is de klant belazeren, AWB heeft beloofd de volgende dag bezorgen, zonder bericht wordt daar van af geweken.

Voor mij dus een slechte ervaring met mijn 1e bestelling bij ANWB. Erg jammer

10-11-2017

Niet betalen!

Tijdens vakantie erge pijn in onderrug gehad. Door een arts direct voor foto's naar een radiologiecentrum verwezen. Menzis betaald alleen het Ned. Tarief en volgens hun had dit kunnen wachten tot in Nederland. adviseerde kosten in te dienen bij reisverzekering. Deze hebben wij al meer dan dertig jaar! Unigarant betaald echter niets omdat Menzis zegt dat het wel had kunnen wachten. ?

Pierre
26-10-2017

Prijsdiscriminatie nieuwe leden

Ik stond met pech langs de weg, ANWB gebeld terwijl ik nog geen lid was, dit was geen probleem dan moest ik dit even telefonisch afsluiten. Nou geen probleem want ik wil graag geholpen worden. Mij wordt verteld dat het abonnement 96 per jaar kost en ik moet 90 euro betalen omdat ze me komen helpen terwijl ik nog geen lid was. Na mijn inschrijving zie ik een uur later dat op de website dat er meerdere abonnementen mogelijk zijn. De instap van 54 euro is voor mij al voldoende maar ik ben hier niet van op de hoogte gesteld. Wat me nog meer opviel is dat nieuwe klanten bij een standaard abonnement van 96 euro per jaar 1 jaar 25% korting krijgen. Dus ik navragen of ik dat ook kreeg. Maar nee dat krijg ik niet want ik heb me telefonisch aangemeld. IK vind dit ronduit oneerlijk. en niet klantvriendelijk. Het gesprek dat ik met een chatmedewerker heb gehad lost niks op. Zij zegt dat dit de procedure is en dat het eerlijk is dat ik geen korting krijg maar andere nieuwe klanten wel. Nouja dit wou ik even kwijt. Let dus goed op.

Job
23-10-2017

ANWB nostalgie

Jaren lang lid van ANWB. nooit pech. vandaag start mijn auto niet meer terwijl ik er 10 min geleden nog een half uur mee gereden heb. ziet er naar uit dat startmotor niet rond wil en de accu niet genoeg lading. Ineens bedenk ik me de ANWB eens te bellen. De man verteld me niet te gaan helpen omdat ik in mijn eigen woonplaats ben. verbaasd was ik. de man begon mij duidelijk te maken dat ik dit had moeten weten waren het niet dat ik zelf ooit eens dit abonnement afgesloten heb. tja ik houd mijzelf niet dagelijks bezig met ANWB fanclub en pechhulp in het algemeen. Vervolgens begint de man mij te vertellen dat ik dan maar een ander abonnement moet nemen en nog meer bijkomende kosten. Voor mij voelt dit al een soort van chantage. Jaren lang lidmaatschap betaald aan de ANWB fanclub en als je ze echt nodig hebt, moet je nog maar meer betalen. Betalen voor dingen die je niet echt wil zoals, een tijdschrift wat ik nooit lees. blijkbaar verzekeringen winkels enz. Ik heb de man van de ANWB verteld dat ik even moest nadenken wat ik hier nu van vind. vervolgens stap ik uit en vraag een andere man met een auto of hij mij wil helpen starten van mijn auto. Dat wilde hij en 5 min later waren we beiden weg. dat is menselijkheid en vriendelijkheid op zijn top. hij vroeg geen geld. De ANWB teert gewoon op dat nostalgie gevoel en is zeker geen menselijk bedrijf meer. Het gaat ook bij de ANWB om geld. Daarom ben ik gaan kijken voor alternatieven. war een ontdekking de ANWB heeft grote concurrentie die hetzelfde doet voor minder geld ;-) . bedankt helpdesk medewerker van de ANWB. nu ben ik mijzelf bewust geworden van de bovenstaande feiten en ga bekijken bij welke concurrent van de ANWB ga aansluiten

Robin
19-10-2017

TOP Alamcentrale

Helaas op mijn vakantie ongeval gehad. Door toedoen van de de ALARMCENTRALE (Team Egypte) MENZIS/ANWB echt een bijzondere goede afwikkeling lokaal gehad. Geen overhaaste beslissingen maar gedegen te werk gaan om samen de meest passende en doeltreffende oplossing te zoeken. Lokale ondersteuning op het vliegveld en ook het op de hoogte houden en nacontrole dankzij betrokkenheid personeel helemaal geweldig. Er was zelfs nog een taxi geregeld vanaf Schiphol maar toen was ik al thuis.(die hadden ze niet gemeld)

Ga zo door om klanten zo te helpen!

Rens
17-10-2017

ANWB webwinkel doet niet wat beloofd wordt

"Op werkdagen voor 21:00 besteld, volgende dag geleverd", liet de webwinkel weten bij mijn bestelling. Dat is dus een leugen. Ik deed mijn bestelling op vrijdag ruim voor 21.00 uur met als afleverpunt de ANWB-winkel in de buurt (!). Pas op de maandagochtend werd de zending overgedragen aan de vervoerder. Dinsdag aan het eind van de middag ontving ik het bericht dat het pakket kon worden opgehaald in de winkel. De beloften van de ANWB dienen met een flinke korrel zout te worden genomen.

Mathijs
09-10-2017

Goed geregeld!

Misschien omdat het in oktober is, dus niet in het hoog seizoen. Maar wij zijn goed geholpen door de ANWB!

Wij hadden pech in Frankrijk. Gelijk gebeld met de ANWB. en zij hebben verder alles overgenomen. Ik hoefde niet met in het Frans te klooien om uit te leggen wat het probleem was. Ze denken gelijk met je mee, vervangend vervoer, hoe je aan je vervoer kan komen. en de rest.

Alles hebben ze voor ons goed geregeld. Ik ben er blij mee!

Ismail
29-09-2017

Hele slechte service en schade procedure

Ik moet eerst mijn auto laten maken bij een aangesloten garage en vervolgens gaan ze kijken of dit verhaalbaar is. zoja, dan hoef ik niks te betalen. zo nee, dan gaat mijn premie flink omhoog of ik vergoed de reparatie kosten wat elders paar honderden euro's minder kost. is toch een belachelijke procedure. nadat ik heb besloten om niet die risico te nemen heb ik de garage gebeld om af te zeggen dat kostte mij €338,80. Dank je wel ANWB en Unigarant!

Marleen
26-09-2017

Reisverzekering

Zodra je een reisverzekering afsluit ben je niet per definitie ook verzekerd voor je bagage. Dit is toch synisch, aangezien je altijd bagage meeneemt als je op reis gaat en juist DAT net de reden is dat je een verzekering neemt (uitzonderingen uitgesloten).

Miranda
23-09-2017

Zeer slecht

Slechte ervaring ben jaten lid .als je ze nodig hebt kun je uren wachten .

Harmen
20-09-2017

Wat had ik dit niet verwacht van ANWB.

Schoenen in juli 2016 gekocht. 2 weken gedragen. Augustus 2017 heb ik 1,5 week deze schoenen gedragen. En de zool is totaal versleten. Delen zijn losgekomen.

Reactie ANWB: Het ligt aan u, wij kunnen niet controleren of de schoenen langer dan 4 weken gedragen zijn(oftewel, ik geloof mn klant niet) en u loopt verkeerd.

Ik gaf aan dat ik het er niet mee eens was en vroeg naar wat mogelijk was. De reactie van de medewerker was. Ooh u kunt naar de rechter gaan. Jammer, dat doe je natuurlijk ook niet voor schoenen van 150 euro.

Erg jammer van de kwaliteit en service. Ik heb hierna ook per de eerst volgende mogelijkheid mn ANWB lidmaatschap opgezegd.

Mich
13-09-2017

In de steek gelaten.

ANWB/Unigarant laten je aan je lot over, beantwoorden geen e-mail en de algehele dienstverlening en specialisme mbt mijn schade afhandeling van de auto is ver beneden de maat. Ronduit teleurstellend.

Floor
07-09-2017

Hulp met gestrande auto

21-07-2017 Met een APK gekeurde auto op weg naar Duitsland. Door Luxemburg gereden en net onder Luxemburg stad gaat het display aan. STOP anders kans op grote moter schade. We reden in de file en zijn naar de vluchtstrook gereden , driehoek neergezet en de ANWB in Ned. gebeld. We zijn gestrand wat nu, de koelvloeistof loopt er aan de onderkant uit en de motor stoomt. Zij zouden de wegenwacht te plaatse bellen, na 2,5 uur wachten werden wij opgehaald door 2 Frans sprekende mannen { wij verstaan geen woord Frans} ze gebaarde ons dat wij in hun auto moesten gaan zitten, onze auto werd opgeladen en de caravan erachter aan de trekhaak en wij naar de garage in de stad Luxemburg. Daar aangekomen werden wij aangesproken door de Bali medewerker, maar ja, dat verstonden wij niet. Dus weer naar ANWB Ned. gebeld, wij staan hier, maar spreken jullie Frans, vloeiend was het antwoord. ik zei: leef je uit, ik geef de Bali medewerker de telefoon, als hij klaar is hoor ik graag van u wat er gaat gebeuren. en dat ging prima. het was vrijdagavond, dus het personeel was naar huis. volgende week zouden zij weleens kijken naar onze auto. Dus er werd een taxi gebeld, die bracht ons naar een depo van leen auto`s. Daar kregen wij een Volvo XC60 mee van 2mnd. oud. en konden onze caravan op gaan halen bij de garage en om s`avonds 21.30 uur waren wij op de camping in Duidsland. Onze auto bleek achteraf een kapotte oliekoeler te hebben. De ANWB medewerker Casper uit Nederland krijgt van ons een 10 , Hij heeft alles voor ons geregeld. Wij hadden en goede reis verzekering en het heeft ons niets gekost. Jullie verdienen een Lintje