ANWB reviews

4.3

Al
23-08-2017

Laten je in de steek

Na dat ik de deur dichtgooide kwam ik er achter dat ik de sleutels in de auto had zitten. Ik moet wel eerlijk zijn het was een gejaagde dag en ik had alles thuis gelaten pas rijbewijs id. Ik had via telefoon alle gegevens door gegeven maar ze kwamen niet het kon zijn dat ik n auto aan t stelen was jaja dat kan natuurlijk maar toch na alle gegevens te hebben gegeven kwamen ze niet. p,s Als ik de rest van de reviews leest is dit maar t topje van de ijsberg.

Arif
16-08-2017

Aan ons lot overgelaten door ANWB

Onderweg naar Nederland kregen we in de nacht pech met onze auto. We waren in een stadje nabij Istanbul. Het was 3uur in de nacht en je staat ergens stil. Ik overdrijf niet het was eng. Met 4 andere inzittenden. We hebben gebeld met ANWB alarmcentrale die zou dan kijken hoe en wat en dat hij ons terug zou bellen. Echter is dit nooit gebeurd rond 9 uur hebben we weer gebeld en wat er toen ons werd verteld was dat ze van niks afwisten en dat er geen dossier was aangemaakt. Dus we moesten alles opnieuw voorleggen. We hebben zelf een takelwagen ingehuurd om onze auto naar een garage te brengen daar aangekomen konden ze niks meer betekenen auto was kapot en kon niet meer gemaakt worden. Rond 17 uur in de middag had de ANWB contact gezocht met de garage en geconcludeerd dat de auto uitgeschreven moest worden van mijn paspoort. Dus ik moest mijn auto daar laten en wat moet ik dan met al mijn spullen in de auto? Dat wisten ze allemaal niet. Ven de garage eigenaar moesten we 18uur de auto naar buiten verplaatsen want zij zouden gaan sluiten in die tussentijd is er niemand geweest bij ons contact met de garage was dan ook telefonisch gegaan. En moesten we weer in de auto met 5 man overnachten. En dit terwijl we een ANWB reisverzekering hebben. Het is nu 8:15 uur en we zitten nog in de auto en weten niet wat er gaat gebeuren. Eerst werd ons een vervangende auto beloofd en toen konden ze dat niet doen omdat de auto er slecht aan toe was. Dit is dus hoe ANWB met zijn leden omgaat. Ik weet niet hoe we terug moeten komen. Geld is nu ook een probleem want na al deze gebeurtenissen vragen ze allemaal de volle pond zoals de takelwagen de garage eigenaar en we zijn geen millimeter vooruitgegaan.

Edwin
07-08-2017

Bedankt ANWB!

Op de terugreis van Kroatie naar Nederland met auto en caravan, ging onze auto kapot. Na contact met de alarmcentrale was alles in korte tijd geregeld. Vervoer van auto en caravan naar het dichtsbijzijnde servicepunt. Auto in raparatie en vervolgens de caravan naar dichtsbijzijnde camping vervoerd. Wat een top organisatie. Mijn lidmaatschap dubbel en dwars waard.

Susan
07-08-2017

Service ANWB webwinkel waardeloos

Jarenlang lid van de ANWB maar koop aub niets via de webwinkel! Ik heb een autovignet voor Oostenrijk betaald maar nooit ontvangen. ANWB zegt doodleuk om dan maar een nieuw vignet aan te schaffen en schuiven de schuld af op de bezorging van Post NL. Schandalig! Op deze manier houdt de ANWB geen klanten meer over. Ik heb meteen mijn lidmaatschap opgezegd.

Alfred
05-08-2017

ANWB laat je in de steek

Al meer dan 30 jaar lid van de ANWB en in die tijd slechts 1 keer gebruik gemaakt van de service wegenwacht, mede doorat ik altijd de auto goed laat onderhouden mbt tot service beurten. Onlangs met het gezin een aantal dagen naar Frankrijk (Parijs Disneyland) we verbleven in een van de Hotels. de volgende ochtend wilde ik de auto openen en had direct in de gaten dat er iets mis was. jaar hoor de achterklep van de auto wilde niet openen. Te lage accu spanning. (bij aankomst vergeten de verlichting van de auto uit te schakelen. Balen natuurlijk, eerst via de receptie van het hotel en een medewerker die zijn Auto en start kabels beschikbaar stelde geprobeerd het probleem te verhelpen. helaas zonder succes. Toen de wegen wacht gebeld. Blijkt dat de ANWB gedurende ons 30 jarig lidmaatschap ergens in de tijd de voorwaarden heeft aangepast. en blijkt dat je allen recht hebt op hulp in Nederland. "en als ik er extra voor betaal" sorry mijnheer wij kunnen u niet helpen. Sorry ANWB niet raar opkijken dat ik per 1-1-2018 niet langer lid ben van dit verbond!

Marianne
04-08-2017

Aan ons lot overgelaten door de ANWB

Na een fantastische vakantie in Italië gingen wij met volle moed naar huis met de auto op zaterdag 29 juli 2017. Eenmaal de Brennerpas gepasseerd te hebben, constateerden wij in de buurt van Innsbruck, dat onze auto (Fiat Stilo) met het kenteken 39-PF-DT het lampje van de accu ging branden. Wij hebben opgezocht in ons boekje van de Fiat. En constateerden dat we snel contact op moesten nemen met een Fiat dealer. Uiteindelijk viel onze radio, stuurbekrachtiging, tomtom, gevarenlichten en als laatste onze motor uit, ter hoogte op de A12 bordje 18.5 (later bleek vlakbij het plaatsje Völs). Gelukkig waren we lid van de ANWB! We hebben onze meisjes van 5 en 8 jaar en onszelf een veiligheidsvestje aangetrokken en achter de vangrail hebben we om 13.30 uur contact opgenomen met de ANWB-Centrale. Na ongeveer een half uur kwam de wegenwacht aan. Volgens de wegenwacht was onze generator (dynamo) kapot. We konden niet verder rijden. Onze accu liep leeg. Hij heeft ons naar een veilige plek geloosd. Bij de garage Meisinger in Völs. Hij heeft het adres opgeschreven waar we waren, met een telefoonnummer van de garage en een taxicentrale. Wij moesten de ANWB bellen, want in het weekend is de garage gesloten. Na dat de man weg was gegaan, hebben we de ANWB gebeld om circa 14.30 uur. We kregen een dame aan de telefoon , we hebben haar verteld dat we voor een dichte garage stonden en de verdere situatie uitgelegd. En de situatie betekende sowieso dat de auto niet binnen 48 uur gerepareerd ging worden, aangezien de garage pas weer op maandagochtend open ging en dan nog de diagnose gesteld moest worden, de onderdelen besteld en reparatie uitgevoerd moest worden. We vroegen haar wat we moesten doen. Zij had 2 opties voor ons. 1 . Zij zou een huurauto regelen en onze auto kan op transport naar Nederland. 2. Wij konden tot maandag wachten. De auto door de garage laten maken en de ANWB zou dan 50% vergoeden. Het was voor ons duidelijk dat de 50% vergoeding ter compensatie was voor het feit dat de ANWB dan niet aan zijn verplichting hoefde te voldoen om een huurauto en transport naar Nederland te regelen. De dame in kwestie had immers aangegeven dat dit een probleem ging worden i.v.m. de drukte. Wij wilden natuurlijk zo snel mogelijk weg en kozen voor optie 1. Wij hebben onze gegevens zoals thuisadres, autogegevens inclusief de gegevens van ons garagebedrijf in Herwijnen doorgegeven. Onze autosleutel moesten we in een envelop doen met de tekst Transport Nederland en er werd ons ook verteld dat het wel 3 weken kan duren eer onze auto in Nederland was. De envelop konden we in de desbetreffende brievenbus deponeren bij Meisinger. Wij zouden door de ANWB teruggebeld worden betreft de huurauto. Na 4 uur wachten in onze auto op een industrieterrein werden we eindelijk gebeld door de ANWB. Wij blij! Want we dachten dat er vervangend vervoer was. Dat bleek echter niet zo te zijn. De ANWB-Centrale zei dat dit niet de voorwaarden waren. Alleen als het garagebedrijf de diagnose stelt dat de auto niet binnen 48 uur gemaakt kon worden, hadden we recht op vervangend vervoer. Onzin natuurlijk, aangezien het tijdstip (zaterdagmiddag) per definitie inhield dat de auto niet binnen 48 uur gerepareerd kon worden. De kosten waren ook voor onszelf, zei hij. In een normale situatie, ja, maar wat de eerste dame bedoelde, was dat die 50% ter compensatie was voor het feit dat de ANWB niet instaat was zijn verplichtingen na te komen. Alles werd nu in een keer terug gedraaid. Deze heer liet ons niet uitpraten, praatte intimiderend en probeerde ons duidelijk te overbluffen. Hij slaagde achteraf gezien in die opzet. Als laatste beloofde hij om het uit te zoeken en om een oplossing te vinden. Hij zou ons daarover terugbellen. Geheel volgens het beeld wat wij van deze meneer hadden gekregen tijdens het onplezierige gesprek, gebeurde dit niet. Na 2 uur wachten, met jonge kinderen die steeds meer in paniek raakte, heb ik uiteindelijk zelf terug gebeld. Ik kreeg weer iemand anders aan de telefoon. Hij vertelde me dat zijn collega aan het uitzoeken was wie ons optie 1 had beloofd. Inmiddels was het al avond en we zaten nog steeds op een industrieterrein bij de gesloten garage in Völs. Deze laatste meneer adviseerde ons, om toch een een slaapplaats te regelen en tot maandag te wachten. Ze zouden nog contact met ons opnemen. Uiteindelijk hebben we onze overnachting in Frankfurt gecanceld. En zijn we op zoek gegaan naar een overnachting. Alle hotels en pensions in de omgeving waren vol. Lokalen van het plaatsje Völs hebben ons geholpen en uiteindelijk kwamen we in Unterperfass terrecht bij een mevrouw die 100 euro per nacht rekende. Dat hebben we gedaan, wat moet je dan? Met 2 kleine kinderen moet je wel. We kunnen namelijk niet met hen in de auto slapen op een verlaten industrieterrein. Uiteindelijk zijn we op maandagochtend om 8 uur teruggekeerd naar Meisinger in de veronderstelling dat de ANWB contact met hen heeft gehad. Eerst had de garage geen tijd, het zou pas volgende week worden. Maar zagen toch wel in dat wij met 2 kleine kinderen geholpen moesten worden. Maar het zou wel 974 euro kosten (plus 200 euro voor de overnachting, die we niet hadden gehad als de ANWB aan zijn verplichtingen had voldaan) In totaal 1174 euro in 3 dagen tijd. Daar kunnen we een week voor op vakantie. En die 974 euro was pure oplichting, misbruik makende van het feit dat mensen wanhopig zijn en naar huis willen. Navraag in Nederland leerde ons dat zo'n reparatie niet meer dan 450 euro mag kosten; waarschijnlijk minder. Dat was ook één van de redenen dat we wilde dat onze auto naar Nederland werd gebracht door de ANWB. Wij hebben nooit meer wat van de ANWB gehoord. En blijkbaar heeft de ANWB ook nooit contact gehad met Meisinger terwijl de ANWB wist waar we stonden en waar de auto gemaakt kon worden. Uiteindelijk hebben we zelf de rekening betaald met de ANWB Visa Card. ANWB pech in het buitenland? Laat stilstaan met pech je zomer niet verpesten! Kies voor wegenwacht! Hiermee adverteren jullie? Ik ben sinds 1999 lid bij de ANWB (goud). In de ANWB-winkel in Gorinchem hebben ze mij ook gezegd dat ik mij bij eventuele pech in het buitenland geen zorgen hoeft te maken en dat de ANWB ons altijd helpt bij pech. Nou niet dus! Wij voelen ons heel erg in de steek gelaten en aan ons lot overgelaten. Wij hebben veel te hoge kosten gemaakt door nalatigheid van de ANWB. In eerste instantie omdat we onze auto niet in Nederland konden laten repareren. En later omdat de ANWB ons had overgeleverd aan de wolven en niet heeft geprobeerd te onderhandelen met Meisinger over de prijs, of voor ons een garage heeft gezocht die wel normale prijzen hanteert voor moedeloze toeristen.

Samenvattend: De ANWB heeft nagelaten aan zijn verplichting te voldoen onze auto naar Nederland te transporteren, terwijl direct duidelijk was dat de auto niet binnen 48 uur gerepareerd kon worden. We zijn belogen en geïntimideerd door een tweede persoon die het ook duidelijk voor dat doel had overgenomen van de dame die ons in eerste instantie had geholpen en zaken had beloofd. Moederziel alleen op een verlaten industrieterrein zijn we niet teruggebeld, zoals wel beloofd. We hebben buitensporige kosten moeten maken omdat de ANWB niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan.

29-07-2017

Pechhulp voor overledene?

In nov 2015 overleed een tante van mij die al meer dan 25 jr lid was van de ANWB. Door mij is de ANWB hierover schriftelijk mededeling gedaan. Tot mijn verbazing kreeg ik vervolgens een brief waarin gevraagd werd of zich nog wilde bedenken. Hierop telefonisch contact gehad met ANWB duizend excuses men zou de gegevens verwijderen uit het bestand. Begin juli 2017 kreeg ik wederom een brief om weer lid te worden van de ANWB. Het toppunt van onbegrip. Een mail gestuurd, die weinig begripvol/zakelijk werd beantwoord. Een waardeloze instelling die zeer onzorgvuldig om gaat met de persoonsgegevens.

13-07-2017

Waardeloze service

Altijd excuses zoeken om niet te hieven repareren, onduidelijke pasjes regeltjes enz enz

Marjan
10-07-2017

Kenteken vergeten door te geven

Dikke vette rekening op de mat alleen maar omdat wij vergeten zijn het nieuwe kenteken door te geven! We kunnen aantonen dat de nieuwe auto met de pechhulp al van ons was maar ondanks dat crediteren ze niet de rekening! Einde lidmaatschap. Na jaren lidmaatschap is de echt heel slecht! Ben echt boos hierover. Gaat ook niet om een klein bedrag! € 181,50! Klaar met de ANWB!

Mart
24-06-2017

Pech in Zwitserland

Super geholpen. Leuke medewerkers. Niets op aan te merken. Klasse zo als ik geholpen ben. Is maar net hoe je zelf aan de Telefoon de ANWB GEDRAAGT.

Gerdien
20-06-2017

In de kou laten staan door de ANWB

Afgelopen zondag zijn we op de terugreis gestrand in Zwitserland door pech met de auto. Na 1,5 uur wachten was er een monteur ter plekke. Noodreparaties geprobeerd, maar dit was niet voldoende om verder te kunnen rijden. In overleg met het hoofdkantoor kregen we vervangend vervoer en werd onze auto naar een depot gebracht voor repatriëring. We zijn afgezet op een industrie terrein voor een vervangende auto. Daar hebben we uren gewacht, omdat de ANWB geen akkoord gaf voor het uitgeven van een vervangende auto. Nadat we zelf maar eens hebben gebeld, bleek dat onze auto naar een garage is gebracht om maandag beoordeeld te worden. Wij moesten maar zien hoe we thuis kwamen. Hierover zijn wij NIET geïnformeerd en eerdere toezeggingen werden teruggedraaid! De monteur heeft tweemaal de ANWB duidelijk gemaakt dat onze auto niet binnen 48 uur klaar was, maar hier had het hoofdkantoor geen boodschap aan. Er stonden drie betalende ANWB klanten in Zwitserland, maar we hebben op geen enkele manier hulp gekregen van de ANWB. Uiteindelijk heeft een andere reisverzekering van reismaatje (UNIVE) ons vervangend vervoer geregeld en repatriëring van onze auto. Uiteindelijk hebben we 8 uur stil gestaan. Als het aan de ANWB lag, stonden we er nog. Zonder schaduw, eten, drinken, toilet oid. en wisten we niet waar onze auto was.

I.K
19-06-2017

Medewerker van het jaar

Vrijdag ochtend 15-06-2017. Had ik pech, mijn auto had al enige tijd last van kapotte versnellingsbak heb er niet zoveel verstand van maar het was niet niets. Ik had de auto nog voor huis staan en ik wou er niet meer mee rijden. Zo gezegd zo gedaan anwb gebeld. Binnen een uur waren ze bij me even proberen. De auto kon echt geen meter meer vooruit. Het kraakte en rammelde best erg daar in die versnellingsbak. Het protocol is Een autougarage in uw dorp of stad. Mijn favoriete auto garaga is helaas 35 km verderop. Anwb er Louis Rosink kon na 1 belletje gelijk regelen dat mijn auto gewoon naar mijn favoriete garage kon gaan. Wat bleek dus versnellingsbak kapot. Om een lang verhaal kort te maken heeft deze heer (Louis Rosink) mij zomaar even €1000,- bespaart. Bij deze wil ik anwb en deze meneer van harte bedanken. Ik blijf voor altijd lid.

Femke
18-06-2017

Waar betaal ik voor?

Gisterenavond pech met de motor. Mijn man was op werk en ik stond met mijn motor op Scheveningen. Volgens de centralist zou ik geen recht hebben op hulp omdat enkel mijn man een pas zou hebben. Na verder zoeken bleek toch de partnerpas in het systeem te staan. In eerste instantie gaf mevrouw aan dat de pas niet kenteken maar naam gebonden te zijn, nu opeens de partnerspas in het systeem gevonden was was de pas blijkbaar opeens kenteken gebonden. Betaal al jaren lidmaatschap en heb nog nooit een beroep hoeven doen op hulp. Nu sta je een keer met pech en lijkt men er alles aan te doen om geen hulp te hoeven bieden. mijn motor staat nog steeds in Scheveningen, athans.dat hoop ik Waardeloze "service". ik zeg op!

JGA
12-06-2017

Anwb visa

Heb ruim half uur gebeld tot beltegoed op was niet bereikbaar, overweeg nu al mijn diensten daar op te zeggen na veertig jaar,

Bri
08-06-2017

Hulp in nood

Belde om hulp .kleinkind en sleutels in de auto .auto op slot vreselijk.ze waren er binnen no time geweldig Met pech ook altijd netjes geholpen

Danny
08-06-2017

LEES DIT AUB VOOR DAT U OOK MAAR IETS BIJ DE ANWB AFSLUIT !

Willen we onvermijdelijk laten betalen voor 12 auto's voor pechhulp wat niet eens meer op mijn naam staan ! ik was 12 dagen ja 12 dagen te laat met opzeggen en nu willen ze me een vol jaar laten betalen omdat je een zakelijke pechhulp niet (volgens hun midden in het jaar kan opzeggen) hallo anwb ik was 12 dagen en niet midden in een half jaar te laat

ze hebben zelfs een incasso bureau ingeschakeld ervoor

ik had ze al netjes een voorstel gedaan van luister meneer die auto's hoeven geen pech hulp meer ik ben best bereid om 1500 euro te betalen waar jullie eigelijk niks voor hoeven te doen die mensen bij de anwb of moet ik zeggen de bloedzuigers willen gewoon 3000 euro hebben voor iets waar ze niks voor hoeven te doen

EEN RAAD BLIJF HIER BIJ WEG !

Sander
03-06-2017

ANWB houdt niet meer van auto(mobilisten)

Sinds 1 dag heb ik een andere auto. Ik kwam met vermeende pech te staan: de schakelrobot wilde niet meer in de versnelling. Dus de ANWB gebeld en met verontwaardiging gezegd dat ik de auto net pas 1 dag had. DAT had ibeter NIET kunnen zeggen. 'Dan zijn de kosten van de vervolghulp voor uw eigen rekening' . HUH? DAAR heb ik nog nooit van gehoord. Daar wordt niet mee geadverteerd! En waar slaat dit op? Alsof ik EXPRES een auto koop die na 1 dag al stilvalt zodat ik 'lekker' de ANWB kan bellen! Denk toch eens na stelletje non-dienstverleners! En maar reclame e-mails sturen dat er weer truien in de aanbieding zijn. Wat zijn jullie in godsnaam voor club geworden?! Het wordt HOOG tijd dat de bezem door de bestuurskamer wordt gehaal en dat er weer wat mensen worden neergezet die WEL weten waar de NWB voor zou moeten staan.

Karel
31-05-2017

Gestrand in België met een oldtimer

Zaterdag 27 mei met mijn 62 jaar oude Citroën Traction Avant in België gestrand met een lekkende radiateur. Via de buitenlandhulp van de ANWB is de auto naar een garage in Zeeuws-Vlaanderen gebracht. Daar stond een huurauto voor ons klaar zodat wij zaterdagavond toch thuis konden komen. De defecte auto is dinsdag keurig bij ons thuis afgeleverd. De oldtimer is met extra zorg behandeld. Prima service!

Rita
29-05-2017

Repatriëren van mijn zoon vanaf Curacao liep perfect.

Mijn zoon heeft een ernstig auto ongeluk gehad op curacoa.

Na een maand kon hij vanuit het ziekenhuis daar naar het Erasmus in Rotterdam.

Hij moest op een brancard in het vliegtuig. Alles prima geregeld, wij hoefden nergens aan te denken. Uitstekende zorg voor mijn zoon tijdens de vlucht!

Ook kregen wij alle kosten zonder gedoe en snel vergoed

Carlijn
24-05-2017

Gestraft omdat ik vergeten ben een verhuizing door te geven

Doordat ik vergeten ben om een verhuizing door te geven ben ik voor ontzettend veel geld gestraft.

Het incasso bureau kan mij gelijk vinden door de telefoon te pakken en mij te bellen wat er aan de hand is echter doen ze dit pas nadat de boete maximaal is opgelopen. Ik heb ze gebeld met het verzoek om de boete kwijt te schelden omdat ze mij wel konden bereiken maar daarvoor niet de moeite willen nemen totdat de boete ontzettend is opgelopen. Kwijtschelden willen ze niet aan doen omdat ze voldoen aan de wet. Bah wat een bedrijf

Groeten Carlijn