ANWB reviews

4.3

Prashana
10-02-2017

Top

Super vriendelijk en goede hulp. Hij was er heel snel. Dik tevreden

Henri
09-02-2017

Super geholpen.

Wederom stond ik met een lege z.g.a.n accu, na doormeten en en onderzoek door de wegenwacht schakelde hij een collega in voor materiaal hulp, beide heren hadden een incorrecte verbinding in het laadsysteem ontdekt en ter plekke verholpen. De heren Ron van wagen 968 en Pascal van wagen 9878 nogmaals reuze bedankt.

Iris
31-01-2017

Altijd goede hulp!

Vandaag werd ik voor de tweede keer in twee maanden goed geholpen door de wegenwacht. Beide keren waren ze binnen een uur aanwezig en hebben ze ervoor gezorgd dat ik thuis kon komen. Ofwel door mijn auto tijdelijk te repareren, ofwel door het slepen van mijn auto naar een vertrouwde garage. Ik zou zeker aanraden een ANWB abonnement te nemen, al is het maar een instap!

Has
26-01-2017

Anwb????????????

Ik stond vanmorgen met pech met onze enige auto, anwb lidmaschap staat op mijn vrouws naam. Ik beld naar anwb wat zeggen ze, maar ja wij kunnen jou helpen alleen als jou vrouw bij de auto staat. Natuurlijke, ik laat toch mijn vrouw niet in de kou staan. helaas goud kaart was niks waard. Ik beld mijn autoverzekering gelijk opgelost, blijkt dat ik eigelijk anwb niet nodig had. Dus voor dat Je lid word bij de anwb kijk eerst naar jou autoverzekering.

Hypoteeuw
26-01-2017

Opzeggen i.p.v. wijzigen

Het tussentijds aanpassen van het lidmaatschap is niet mogelijk, opzeggen wel! ANWB heeft liever geen klant dan een betalende klant! ONBEGRIJPELIJK!

23-01-2017

NOG NOOIT ZO GOED GEHOLPEN DOOR ANWB

Had problemen met de accu, waardoor ik de deur niet meer open kon krijgen met de sleutel (op afstand bediend). Ook mijn reservesleutel was afgebroken, dus kon de auto niet meer in, dit ook om de accu uit de auto te halen voor te herladen. Auto stond voor onze deur en had ANWB gezegd dat er niet zoveel haast mee was, waarmee de monteur erg blij was, achteraf. Deze persoon heeft echt heel erg zijn best gedaan en is echt wel een dikke pluim waard, dit aangaande vriendelijkheid, bereidheid en actie. Was heel erg tevreden en ben blij met zulke personen bij de ANWB. John Bartens, Hof van Blois 85 te Zaandam.

Jaap
13-01-2017

Terug ivm sterfgeval

Afgelopen zomer terug moeten komen uit Frankrijk ivm een sterfgeval, heb een reisverzekering bij de anwb. deze stelden dat ik een schatting moest maken van de te maken onkosten ( via een online schadeformulier), gedaan en deze werden erg snel uitbetaald zonder dat ik ook maar een bonnetje hoefde te overleggen. prima afgehandeld.

W.
12-01-2017

Anwb lidmaatschap per bestuurder

Mijn echtgenote heeft zojuist haar ANWB bronzen lidmaatschapskaart voor 2017 ontvangen. Het blijft me verbazen: We zijn al 40 jaar lid van de ANWB, in al die jaren ook slechts 1 auto waar we allebei gebruik van maken. Het wil er bij ons maar niet in waarom we, sinds 2 jaar, ieder een eigen lidmaatschap moeten hebben en moeten betalen. Het zou reeel zijn als het lidmaatschap autogebonden is; een auto heeft toch slechts 1 bestuurder? Kortom een jaarlijks terugkerende ergernis als de passen/rekeningen op de deurmat vallen.

Tip: mocht u nog een pechhulpverzekering/lidmaatschap moeten afsluiten dan zou ik me nog eens achter de oren krabben of je dit wel bij de ANWB zou willen doen.

INGRID
06-01-2017

Koude douche!

Na jarenlang lid te zijn geweest bij de ANWB waren ze er niet toen ik ze een keer nodig had! Ongeveer 3km van mijn woonhuis vandaan sloeg de motor van mijn auto tijdens het rijden af. Noodgedwongen moest ik door rood rijden (het kon) om de auto nog net in de berm op een iets veiligere plek neer te kunnen zetten. Omdat er snel een bekende langs kwam ben ik opgelucht ingestapt zodat ik op die gevaarlijke plek weg was. Het gaat om een onverlichte N-weg waar je 80 mag en waar erg hard wordt gereden. Thuis aangekomen belde ik gelijk de ANWB, die zeiden dat ik terug moest fietsen (dat is dan ongeveer 3 km meer omdat je dan om moet fietsen, het was donker, min 4 graden en ik ben een vrouw alleen en daar zou ik ong 2 uur in het donker op de hulpdienst moeten wachten. Ik heb natuurlijk uitgelegd dat ik me daar niet goed bij voelde, dat dat geen veilige situatie is, en omdat ik nog geen 5 minuten van de plek waar mijn auto stond, woon (het verlengde van die doorgaande weg) had ik gevraagd of ze naar mijn huisadres konden komen. Maar nee, dat deden ze niet! Dat was teveel werk! dan moesten ze helemaal omrijden?!?! let wel ongeveer 3 km, dus nog geen 5 minuten! Dus van mij krijgt de ANWB EEN HELE KOUDE DOUCHE! EN KRIJGT IEDEREEN VAN MIJ HET ADVIES GEEN ANWB WANT ALS JE ZE NODIG HEBT ZIJN ZE ER NIET!

Bastiaan
28-12-2016

Duidelijke afspraken, slechte afhandeling

De ANWB. Na jarenlange lidmaatschap toch moeten bellen met pech. Leenauto die niet aan de afgesproken eisen voldeed. Eigen auto twee weken langer dan verwacht (totaal 6 weken) kwijt geweest. Duidelijk met de ANWB gecommuniceerd en dus de 4 weekse leenauto mondeling door ANWB twee weken langer toegezegd gekregen. Helaas is het bij praten gebleven want de verhuurder van de auto wist van niks wat resulteerde in een huursom van bijna 1200 euro voor mijn rekening en heeft bijna tot aangifte van diefstal geleid omdat de leenauto te lang weg bleef. ANWB houdt zich aan het originele contract en zegt dat ik fout was terwijl we mondeling via de telefoon overeenkwamen, dit moet op band zijn opgenomen maar wil de ANWB niet terugluisteren

Slechte, hele slechte service die geleid heeft tot een torenhoge rekening van de autoverhuurder.

Linda
21-12-2016

Dit is service met een *S*

Maandag 19 december in de kou en donker langs een drukke snelweg komen te staan, met een auto die er dus blijkbaar geen zin meer in had, is geen pretje. Na de wegenwacht te hebben gebeld, kwam er al binnen 12 min een takelwagen aanrijden. Een aardige en beleefde ANWB medewerker haakte mijn auto aan en gaf mij een warme plek in de cabine en reed ons naar en " veilige" plek, alwaar tot mijn stomme verbazing al een andere medewerker stond te wachten die mijn auto onderzocht. Helaas was het euvel niet 1,2,3 op te lossen, maar hier hield de service niet op. Hij sleepte mijn auto naar mijn garage (gelukkig dichtbij) en ging pas weg toen ik door anderen werd opgehaald. Mijn DANK en COMPLIMENTEN!

Johanna
14-12-2016

De ideale partner voor onderweg

Dashbordverlichting viel uit, acculampje brandde, koplampen geen goede verlichting.

ANWB wegenwacht monteur kwam, luisterde goed naar mijn verhaal, dacht na, concludeerde dat de dynamo stuk was, loste het probleem zodanig op dat ik veilig mijn garage heb bereikt voor reparatie.

Kortom,

Een man die goed luistert, nadenkt en handig is. De ideale partner ;)

Johanna

Ir
10-12-2016

Sta met een lege accu en bel de ANWB. Nee mw uw man is lid en als hij daar niet is kunnen wij u niet helpen. Dus vraag ik als hij late op de dag belt of het dan alsnog geregeld kan worden? Nee de eerste melding is leidend en u heeft het al gemeld dus wij zullen niet meer komen. Alleen als hij nu komt en tegelijk met de monteur aankomt dan kan het wel. Succes mevtouw. Sta je dan met een kind met koorts!

Elvee
05-12-2016

Opzeggen lidmaatschap

Omdat ik tot de ontdekking kwam dat ik dubbel verzekerd was bij de ANWB en ook via mijn vaste autodealer wilde ik mijn lidmaatschap opzeggen bij de ANWB. Nou dat heb ik geweten.een spervuur van onrelevante vragen over het waarom was het gevolg. En wat ik ook probeerde, steeds maar weer; ja maar mijnheer als u een platte band enz. Toen ik kwaad werd en de persoon vertelde dat ik geen zin had in dit geouwehoer werd de verbinding verbroken omdat mijnheer zich beledigd voelde omdat ik zo kwaad reageerde. Geachte ANWB.ik wilde mijn lidmaatschap opzeggen en dan verwacht ik niet dat mij het hemd van het lijf wordt gevraagd over het waarom ! Ik heb opnieuw gebeld en toen iemand aan de lijn gekregen die de zaak gewoon heeft afgehandeld, waarvoor dank. Maar voor mij in ieder geval nooit meer ANWB pechhulp ! Is trouwens ook veel te duur en je kunt alleen af te sluiten op je naam. Dus als je vrouw ook in die auto moet rijden, moet zij zich ook lid maken voor een behoorlijk bedrag. Dus ANWB, ik zou als ik jullie was dat regeltje maar eens schrappen en het lidmaatschap op de auto zetten. Ook eens naar de hoogte van het bedrag voor het lidmaatschap kijken, want dat is ook behoorlijk aan de dure kant.

Sam
29-11-2016

ANWB rekening

Beste ANWB,

Vandaag wilde mijn trouwe auto niet starten. Het was zelfs voor mij duidelijk dat de accu weigerde. Netjes voor het eerst gebeld naar de ANWB. Na een ruime wachttijd kreeg ik een meneer van de ANWB aan de lijn. De auto konden ze wel maken, zonder uitleg waren ze al bekend met de oplossing. Het gesprek ging er over dat ik een rekening van 145 euro zou krijgen omdat ik geen lidmaatschap had voor ‘woonplaats’hulp van de ANWB. Ik heb mijn huidige lidmaatschap ruim 7 jaar geleden afgesloten, de ANWB heeft in oktober weer automatisch geïncasseerd. Ik ben al lid maar ik was me er niet meer van bewust welke keuze ik 7 jaar geleden gemaakt heb. Mijn fout, de rekening vind ik echter wel erg fors voor 2 minuten gebruik van de startkabels van de ANWB pechhulp. Het verschil tussen de pakketten op de ANWB site is slechts 30 euro. Ik heb nog snel even mijn vader gebeld die me adviseerde om de startkabels van de buurman even te lenen… maar ja, ik ben toch niet voor niets lid van de ANWB. Maar de ANWB bellen blijkt een onverstandige keuze. Graag betaal ik een bedrag voor het wijzigen van mijn lidmaatschap, de rekening van 145 euro extra voor een jaar verplicht lidmaatschap vind ik belachelijk. Het resultaat is dat ik nog een jaar lid zijn uitzit en dan direct mijn lidmaatschap opzeg en nooit opnieuw de keuze zal maken voor de ANWB. Inmiddels heeft mijn vader zijn lidmaatschap na 45 jaar opgezegd. De reactie van de ANWB is slechts: ‘meneer u mist uw DIAMANTEN kortingen’. Hij geeft aan dat u kansen mist. Beste ANWB, u heeft een korte termijnstrategie en bent star in een veranderende markt. Met klantvriendelijkheid en welwillendheid en meedenken komt u een stuk verder. Een klant van 45 jaar en een klant voor nog 45 jaar zomaar verdwenen.

Met vriendelijke groet,

S Jansen

24-11-2016

Jaren lid zonder problemen, wanneer nodig; geen service

Al jaren lid bij de anwb met meerdere auto's. Vlak voor een verhuizing een nieuwe auto gekocht en in alle hectiek vergeten het nieuwe kenteken door te geven. Bel voor een pechgeval; Jammer! Kenteken niet op tijd doorgegeven.

Ik kan bewijzen hoe lang de auto reeds op naam staat, hoe lang het andere kenteken reeds weken geleden overgeschreven is. Maakt allemaal niet uit. Jaren geld overmaken zonder pech geval en wanneer ze echt nodig zijn dus geen service!

Meedenken met de klant komt in de visie van de ANWB schijnbaar niet voor.

Hegazy
22-11-2016

Bagger

Bagger service. Om bij mijn afspraak te komen om 18:30 op een dinsdagavond startte mijn auto niet, heb mijn pasje en kentekenbewijs bij mijn zoon achtergelaten en gevraagd of hij de anwb kon bellen zodat zij de accu kunnen komen vervangen. Hij kreeg een NEE lid moet zelf aanwezig zijn. Dit met als gevolg dat ik de volgende ochtend de auto niet kan gebruiken omdat er geen tijd is om te wachten op de servicewagen. Bedankt al lid sinds 1982

Josine
21-11-2016

Warme douche!

Weer thuis na een gevalletje lekke band. Personeel is allervriendelijkst, behulpzaam, denkt mee en kundig! Bedankt!

Mari
20-11-2016

Super service van de Wegenwacht!

Zondagavond 13 nov. 2016, rond kwart voor 9, reden we over de A50 zuidwaarts richting Heteren. De motor van onze auto hield er plotseling mee op en het lukte nog net om hem op de vluchtstrook te zetten. Buiten stonk het behoorlijk naar benzine. Toen we de Wegenwacht belden, kregen we meteen enkele veiligheidstips, zoals de auto verlaten en in de berm gaan. Er werd binnen een half uur hulp toegezegd en daar heeft men zich keurig aan gehouden. We maakten kennis met een vriendelijke vijftiger die zich voorstelde als Rien. Hij probeerde eerst onder de motorkap de oorzaak op te sporen en vervolgens onder de auto. Daar bleek een benzineleiding losgeschoten te zijn. De auto had ong. 4 weken geleden een grote onderhoudsbeurt gehad. Misschien was er toen iets niet goed vastgezet. De auto werd naar een veiliger plek gesleept en in tweede instantie werd besloten door te rijden naar het naburige ANWB Wegenwachtstation om de auto daar op de brug te kunnen zetten. Onderweg had zich een tweede WW-auto aangesloten voor extra veiligheid. Bij aankomst kwam er al hulp aanlopen om mee te helpen de auto op de brug te duwen. We kregen koffie/thee aangeboden en terwijl we die opdronken en ons opwarmden, werd in korte tijd een afdoende noodreparatie uitgevoerd. Vervolgens konden we na een gezellig, afrondend praatje weer onze weg vervolgen. We zijn aangenaam verrast door de snelle, vriendelijke en professionele hulpverlening. Daar willen we Rien en zijn collega hier nogmaals hartelijk voor bedanken.

Suzan
06-11-2016

Lekke autoband

Vanmorgen een lekke autoband doordat we in een schroef hadden gereden. Anwb gebeld binnen twee minuten was de wegenwacht erbij en zijn we erg goed geholpen. Hierdoor konden we onze gezellige dag voortzetten. Nogmaals dank.