In Frankrijk had ik problemen met motorfiets. De motorfiets reed nog wel en ik had dus gewoon naar dealer kunnen rijden. Ik heb toch maar even ANWB gebeld. Deze meldde dat ik geen buitenland-service had. Mijn vrouw wel, wat heel bijzonder is omdat mijn vrouw nooit met eigen vervoer in buitenland komt.
Ik had dus geen service, maar ANWB advies was om Frans tel.nr. te bellen. Ik werd door sleepbedrijf opgehaald. Niet dat zij iets hebben gedaan, want mijn motor reed nog en euvel verhelpen konden zij sowieso niet.
Het komen van sleepbedrijf kostte mij 137 euro. Dank je wel ANWB. Geen Service. Wel jaarlijkse kosten lidmaatschap van kleine 200 euro.
In december ANWB opgezegd. Reden geen goede advied. Ook achteraf geen beklag mogelijk. Een lidmaatschap van enkele tientallen jaren is de ANWB niets waard.
Heb een platina kaatt. Jawel! 26jaar lid!
Partnerpas op de grote auto.
Kind heeft inmiddels ook rijbewijs. Maar mag voorlopig alleen in kleine auto. 2wkn geleden telefonisch kindpas geregeld op kleine auto. Inmiddels kleine auto ingeruild voor jonger model. En wil kindpas op nieuw kenteken.
Blijkt niet te kunnen. ik kan maar 1 nummer invoeren voor man en kind. Slaat toch nergens op? beide auto's staan op mijn naam! en zou je een kind niet gewoon mee moeten laten surfen op beide nummers?
Dat is niet eens wat ik vroeg. Gewoon kind op kleine auto was te veel gevraagd.
Ook 4maanden geleden al een akkefietje.
Om 1uur snachts werd ik niet geholpen omdat ik mn autopapieren niet bij mij had. wel mn rijbewijs en mn lidmaatschapkaart.
Mn sleutel lag in mn auto ingesloten dus ik kon er niet in. Maar ze kwamen niet zonder mn autopapieren.
Nieuwe leus voor ons.
Anwb klaar ermee.
Zo boos en teleurgesteld ben ik dus!
Review ANWB/Unigarant Autoverzekering
Op 20 september had ik een aanrijding van achter. Op 5 november zijn alle aspecten afgehandeld. De auto is economisch total loss verklaard, ingenomen en in geld uitgekeerd. Bij de afhandeling zijn vier partijen betrokken geweest: Unigarant zelf, Schadenet Jos van Boxtel uit Den Bosch, CED Schade Experts uit Rotterdam en Autobedrijf Succes uit Oud-Gastel. In verband met de samenhand mijn opmerkingen in de onderstaande volgorde:
1. Schadenet Jos van Boxtel: Met dit bedrijf een prima contact gehad. Ze zijn alle afspraken stipt nagekomen, ook waar een grote kans op miscommunicatie bestond. Als er nieuwe ontwikkelingen waren, namen ze prompt contact op. Ook de leenauto die ik twee dagen nodig had zag er verzorgd uit. Een keer reageerde men licht verongelijkt toen ik in verband met de vrijwaring extra controleerde of alles goed ging. Omdat ze ook dit punt voortreffelijk hebben afgehandeld, is dat iets dat een professional nu eenmaal wel eens overkomt. Ook kon men helaas niet ingaan op mijn verzoek bij inlevering van de beschadigde auto mij thuis te brengen. Met deze minpuntjes verdienen ze niettemin een ruime 9.
2. Autobedrijf Succes: Kocht de auto op. Begon goed met een minpuntje. Het duurde ongeveer een week sinds ik wist dat zij de auto opgekocht hadden voor ze belden. Toen ze belden boden ze aan de auto indien mogelijk thuis op te komen halen (deze was nog rijvaardig en in gebruik), en omdat ze zelf niet goed wisten wanneer ze konden, om mij terug te bellen. Helaas vergaten ze beide afspraken, dat bleek een week later. Dus de auto in overleg bij Schadenet Jos van Boxtel gezet, en zij daar de auto opgehaald en gevrijwaard. Dat alles gebeurde binnen een redelijke tijd. Alles bij elkaar een 6 1/2.
3. CED Schade Experts: Heeft de schade getaxeerd en het restant verkocht. Deze begonnen redelijk. Wel konden zij niet voor het begin van een afspraak tot herstel, hetgeen tot zorgen over eventuele miscommunicatie leidde. Dit heeft Jos van Boxtel vervolgens opgelost door herstel op mijn verzoek aan te houden. CED belde die avond vrij laat, maar de contactpersoon legde alle scenarios goed en begripvol uit en zegde toe om een schriftelijke bevestiging van alles op te sturen. En kwam vervolgens die afspraak niet na. Nadat ik deze op de afspraak gewezen had, kwam een heel vervelende reactie:
a. De contactpersoon reageerde verongelijkt dat hij het telefonisch had uitgelegd en ging niet in op het niet nakomen van de afspraak om dat schriftelijk te doen.
b. Het meeste heeft hij wel opgeschreven, maar enkele geruststellende conclusies voor een van de scenarios liet hij na te vermelden. Daarmee kwam hij andermaal zijn afspraak niet volledig na. Bovendien kreeg de mail een vervelende "als je niet met ons in zee gaat (om het restant te laten verkopen), dan. Dat moet je niet onnodig doen als professional, daar kom je nooit goed uit voor de dag. Als het per ongeluk is, is het dom, als het bewust is, is het verkeerd. In alle gevallen is het niet professioneel.
c. De contactpersoon eiste nog dezelfde dag een beslissing, wat dan weer telefonisch niet afgesproken was. Als je dan bedenkt dat ik verhinderd was om mijn mail te lezen tot s'avonds laat, bleef er bitter weinig tijd van die dag over. Een mogelijkheid die men had kunnen beseffen. Het raakte ook aan een de contactpersoon bekende gevoeligheid, namelijk de zorg een overbruggingsperiode zonder auto te komen zitten. En als je tot slot bedenkt dat CED vervolgens nog een week nodig had om het restant aan Succes te verkopen (en zij, zoals bovenstaand, door omstandigheden nog twee weken om die op te komen halen). Zo'n haast was er dus ook weer niet bij, dan zou het vervolg wel sneller zijn geweest. Alles bij elkaar gewoon zwaar onvoldoende.
Na deze misser en een geïrriteerde reactie herpakte CED zich wel en heeft hun gedeelte koel en zakelijk, maar wel correct, afgehandeld. Toch blijven zij steken op een 5.
4. Unigarant/ANWB Verzekeringen: Positieve en verbeterpunten:
Positief:
a. Men heeft de schade vlot afgehandeld en uitgekeerd, zelfs enigszins vooruitlopend op het moment dat het restant is opgehaald.
b. Het schadebedrag was groter dan de vermoedelijke inruilprijs als ik de auto onbeschadigd had ingeruild.
c. De eerste contacten, steeds met dezelfde contactpersoon, verliepen prettig, en ik kreeg de informatie die ik op dat moment nodig had vlot.
d. Inschakelen van de ANWB Wegenwacht voor een provisorische reparatie hielp de auto tijdelijk rijvaardig te houden.
Verbeterpunten:
a. Weten waar je aan toe bent en wat je kan verwachten aan mogelijke scenarios. Na de eerste prettige contacten ging dit niet goed. Het duurde enkele weken voor er weer contact werd opgenomen. Vervolgens kwam CED onaangekondigd uit de lucht vallen. Je weet op dat moment niet goed wat er speelt en dat is verontrustend.
b. Ik kreeg de indruk dat ze op een gegeven moment niet goed meer wisten wie van welke partijen wat aan het doen was. Daardoor kwam de belasting om die draden weer tot een samenhangend geheel aan elkaar te knopen bij mij te liggen.
c. Een keer had ik telefonisch contact met een andere contactpersoon. Deze was niet goed op de hoogte van het dossier en begreep ook de zorg (eventuele overbruggingsperiode zonder auto) niet goed. Dat contact liep niet, en die zorg is dan ook niet goed geadresseerd.
d. Email werd herhaaldelijk niet beantwoord.
e. Lange wachttijden aan de telefoon.
f. Uiteraard, als eindverantwoordelijke voor de onderaannemers, hebben zij een ongelukkige keuze van genoemde onderaannemers.
Al bij al blijft er wat te wensen over, maar het was niet alleen kommer en kwel. Een 6.
Duurt bijne 3 uren.
Deskundig en goed geholpen.
Prima geholpen door de wegenwacht monteur Frank.
Netjes afgehandeld tot aan de voordeur thuis. Zwet vriendelihk en vakkundig. Ik ben 28 jaar lid. 2de keer dat ik hun hulp inriep. Dik tevreden.
Ze laten je veels te lang wachten , 3 uur voor een lekke band
De ANWB heeft mij al heel vaak uit de brand geholpen met pech onderweg.
Altijd vriendelijk en snel.
Vorige week stond ik midden in de nacht en duurde het wat langer dan normaal doordat er een incident was op een nabijgelegen snelweg.
Maar na wat geduld zijn we door een zeer vriendelijke en kundige monteur weer op weg geholpen.
Krijg ik tot mijn verrassing vandaag een excuusbriefje (voor het lange wachten) en een cadeaubon om het goed te maken!
Wat een geweldig bedrijf is dit.
In 2014 sneeuwkettingen gekocht op de website van de anwb. op basis van de configurator gekozen voor pewag van 99 euro. afgelopen januari 2019 voor het eerst gebruikt en toen bleek het een heel slecht product te zijn. Ze gingen er wel op, maar om ze los te krijgen, zijn we meer dan een uur bezig geweest en moesten we uiteindelijk met de hand de ketting stuk maken. Zowel ANWB alsook Pewag doen geen enkele moeite om dit probleem op te lossen. ze verschuilen zich achter een verlopen garantietermijn.
Prima geholpen door monteur. Maar 2,5 uur wachten met klein kind wat naar bed moet vind ik wel erg lang. Abonnement is duur zat. Ben daar niet blij mee
Ik kreeg een brief dat ik niet verzekerd zou zijn als ik niet zou betalen.
Dat vond ik prima.
Wat ze bedoelden was je moet nog steeds betalen maar je bent niet verzekerd.
Kom op zeg.
10 november, had ik met mn vriendin een dagje uit gepland in antwerpen. Echter 5 km voor de belgische grens begon onze volvo plotseling te trillen op de snelweg. De auto op snelweg bij een tankstation aan de kant gezet. Bleek er een vlam te zijn bij cilinder 2. Gelukkig dit vlammetje kunnen doven met een doek bougie kabel bleek gesmolten te zijn.
Ik was behoorlijk geschrokken door de situatie en belde gelijk anwb op ben daar hoger verzekerd met vervangend vervoer en 9 jaar lid (zilver)
Het complete verhaal uitgelegd. Echter weigerde anwb langs te komen. (ik stond 120km van mn huis en stond op een snelweg) omdat er een vlam bij de auto was geweest dit zou vallen onder schade. Vervolgens hingen ze op. Stond letterlijk en figuurlijk in de kou.
Ik wist serieus niet wie ik kon bellen. Heb uiteindelijk de unive wegenwacht alarm centrale gebeld waar ik niet lid van was. Deze mensen snapte mij helemaal en toonde zeer veel begrip voor de situatie. Hebben gelijk transport geregeld en een taxi voor ons om weer thuis te komen. Dit allemaal kosteloos betaald door unive waar ik dus niet lid van was.
De auto is afgelopen week opgehaald door een sloopbedrijf. Die zeiden heel vrolijk dat anwb het probleem terplekke had kunnen oplossen.
Unive was zeer verbaasd hoe anwb hiermee om is gegaan. Heb een klacht ingediend bij anwb echter is hier niets uit gekomen.
Ronduit zeer slechte organisatie. Ik rade voorheen iedereen aan lid te worden van de anwb. Ik heb inmiddels anwb opgezegd en ik ga naar de unive wegenwacht overstappen.
Belangrijk om te weten. Hou je altijd van de domme bij anwb! ik was eerlijk. Vertelde t hele verhaal tot detail. Dit was voor anwb genoeg reden om mij te laten staan. Had ik niet gezegd dat er een vlam was bij de cilinder 2 dan had ik met na een uur mn rit kunnen vervolgen. En mn auto nog gehad.
Anwb kan komende dagen tienallen opzeggingen verwachten. Alle mensen die ik adviseerde en lid zijn geworden stappen nu bijna allemaal over naar unive wegenwacht
Anwb is een oplichters bedrijf ‘
Waar ik lid ben ‘en ik heb en bros lid padje van anwb’en lekker 100€ p/m laten betalen en komen ze mijn auto niet weg slepen ‘(omdat ) hun rijden toevallig andere kant van de staf of zo ‘ vaag verhaal ‘van anwb’duuus lekker opgelicht door ANWB
Super goede en snelle service gehad!
Binnen 15 minuten was er al iemand.
We werden netjes meegenomen na een anwb punt, waar ze vervolgens de auto gingen bekijken en met 20 minuten was alles geregeld en kregen we kosteloos vervangend vervoer mee. De man die ons hielp was super vriendelijk en behulpzaam met onze zoon van 11 maanden en onze hond die ook mee was.
Via de Anwb een annuleringsverzekering afgesloten voor een citytrip. Helaas bleek dit een goede investering, want we moesten de trip annuleren. Via de site lukte het niet helemaal om de declaratie juist in te voeren, dus daarom een berichtje via messenger gestuurd. Dit deed ik laat in de avond en de volgende ochtend had ik al bericht terug waarin stond dat alles geregeld was en het geld onderweg was naar mijn rekening. Bedankt Anwb en in het bijzonder de vriendelijke medewerkster achter het messenger bericht!
Contact gehad nav een schade aan de auto om te achterhalen hoe lang de procedure gaat lopen. Antwoord: nadat alles door iedereen ingeleverd is. Nogmaals gevraagd hoe lang het dan daarna zal duren. Dhr Buur (schadeafhandelaar) blafte me af dat ik op moest houden met drammen. Zeer onprettig en zeer onprofessioneel.
Na meer dan 40 jaar lid, uiteindelijk moeten besluiten om mijn lidmaatschap op te zeggen. Reden hiervan is een zeer slechte service tijdens een ANWB reis naar Corfu. Boottocht werd op moment van vertrektijd geannuleerd en geen alternatief geboden, Ook huurauto kon niet geregeld worden. Boottocht was onderdeel van de reis. Voorstel ANWB was een korting van 50 euro voor een volgende reis of 25 euro op bankrekening, terwijl de trip aangeboden werd voor 95 euro (2 personen) Door klachtenafhandeling afdeling zeer formeel op gereageerd en geen discussie mogelijk
Gisteren met pech in Amsterdam. Heb de pechhulp gebeld en die gaven aan ernaar te streven om er binnen een uur te zijn. Heb meteen mijn vrouw gebeld om mij met ons andere auto op te komen pikken, omdat ik niet zeker was dat de auto ter plekke gemaakt kon worden en wij op tijd bij een afspraak moesten zijn. Komt de wegenwacht aan en zien ze ons andere auto achter ons (kapotte auto) geparkeerd staan. Zegt de beste meneer u kunt niet in twee auto's tegelijk rijden, dus ik kan niks doen. Mijn handen zijn gebonden en dit zijn de regels die ik heb opgekregen van de baas. Ik vroeg hem of hij mij wel kon helpen als mijn vrouw niet was gekomen. Hij antwoorde, ja dan kon ik u helpen, maar nu kan ik niks doen. Grote onzin dus. Je betaald iedere jaar netjes je lidmaatschap en als je ze een keer nodig hebt dan vinden ze een smoes om je in de kou te laten staan. Mensen trap niet in deze onzin. Je betaald voor een waardeloze service. Heb een klacht neergelegd bij de ANWB. Ben benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen, maar heb er erg weinig vertrouwen in.
Al bijna 10 jaar lid van de ANWB, nooit mot gehad met ze. Tot vandaag één van ons pech krijgt en de ANWB belt. Nooit ook maar iets gehoord van dat een lidmaatschap op naam staat; altijd (dus echt al die bijna 10 jaren, niet gelogen!) hebben we samen profijt gehad van het lidmaatschap. Niet dat we elke week belden natuurlijk, maar één lidmaatschap was voldoende om 2 mensen te helpen. Zo niet vandaag; man staat met pech ergens in een verdwaald gebied tussen niks en nergens. Belt ANWB. ANWB komt niet want meneer is geen lid. Ok zegt meneer, dan word ik wel lid. Dat kan niet want een kopie van uw rijbewijs telt niet. GvD denk ik dan. Je laat toch iemand niet zomaar staan? Maar jawel hoor. ANWB nogmaals gebeld, uitgelegd. Zeer denigrerend te woord gestaan door een mens wat me niet eens liet uitspreken, wat me voortdurend in de rede viel alsof ik degene was die iets heel simpels maar niet begreep. Toen ik de conclusie trok dat ze iemand dus gewoon met pech laten staan vond zij dat helemaal niet. Nee hoor mevrouw we willen meneer graag helpen. Maar dan moet hij wel eerst zijn originele rijbewijs of ander ID gaan halen. Natuurlijk. Met een kapotte auto eerst naar huis en dan weer terug wachten op de Wegenwacht. Geen woord over een gedeeld lidmaatschap, geen creatief meedenken met 'hoe kunnen we wél van dienst zijn', niets. Helemaal niets. Had gewoon mijn lidmaatschap als onderpand gebruikt denk ik dan. Als ANWB zo bang is dat iemand voor de lol midden in de polder gaat staan wachten om de Wegenwacht es ff een loer te draaien dan hadden ze prima dat kunnen verhalen op mij. Maar nee. Het kan ze niets schelen. Als vaste klant word je gewoon in de modder getrapt. Ze verschuilen zich plots achter regels en wetten, en dan vooral achter de letter van de wet. Handelen in de geest van de wet en iemand te hulp schieten is er niet bij. Het zal best waar wezen dat een kopie als legitimatie officieel niet mag. Maar er is volgens mij geen wet op aarde die zegt: o meneer wat vervelend u bent ontzettend hard gevallen met uw fiets en u heeft zo'n beetje al uw ledematen gebroken. Maar ik zie dat u een kopie van uw legitimatie bij u heeft dus helaas. Loop eerst even naar huis en haal het origineel. Dan brengen we u daarna naar het ziekenhuis.
Wat een kutorganisatie die ANWB. Walg.
Bij het retourneren van producten doen ze erg moeilijk. Klanttevredenheid kennen ze niet. Hebben er een kapot product gekocht en werden vervolgens beschuldigt dat we dat zelf hadden gedaan, Niet van deze tijd. Bespaar u zelf een nare ervaring en blijf weg bij de ANWB in Apeldoorn.