01-03-2016

Echt om te huilen!

Op de terug weg van vakantie gestrand met onze auto.

na het contact kwam er een afsleep wagen,onze auto is een automaat en stond in de pakeer stand en wou daar niet meer uit omdat de motor het niet meer deed.

wij hebben de man van de sleep wagen er nog op gewezen dat de auto in de n moet staan voordat hij er op gesleept werd (dat is een speciale handeling)maar daar had deze man geen zin aan hij was zelfs te lui om het sleep oog er in te draaien gewoon een spanband om de draagarm en door trekken!(hopelijk heeft onze auto hier door geen schade op gelopen). Na een paar uur nog niks gehoord en weer gebeld naar de ANWB bleek er nog niks geregeld te zijn. Het was een druk weekend. Weer een uur later gebeld nog steeds geen huurauto geregeld. Het was sneller als we die zelf zouden regelen. Sta je daar met 3 kinderen te wachten in Duitsland bij een afgelegen autobedrijf. Na zelf de huurauto geregeld te hebben zijn we naar huis gereden. Volgende dag contact met ANWB gehad en de auto zou op transport richting Nederland gaan. 4 dagen later worden we door het autobedrijf gebeld dat ze die auto daar weg willen hebben. Ik neem contact op met de ANWB om te horen wanneer hij daar weg gaat blijkt er wederom nog niks geregeld te zijn en is er nog geen akkoord gegeven dat de auto op transport gaat. Terwijl dat 4 dagen terug toch duidelijk gezegd is. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren. Ik zou niemand de ANWB aanraden want als er iets is staan ze niet voor je klaar. Heel erg jammer na zoveel jaar al klant te zijn en dan heb je ze een keer nodig en dan laten ze je letterlijk en figuurlijk in de KOU staan.

Sam
07-02-2016

Andriijfas uit versnellingbak.

ANWB heeft de auto weggetakeld naar de garage.

Martijn
01-02-2016

Geen contact.

Het afgelopen jaar slechte ervaring opgedaan. Niet met de service van een wegenwachter. Die keren dat ze er moesten zijn ( niet vaak) deden ze hun werk prima. Daar kunnen ze op het hoofdkantoor nog wat van leren. klachten worden totaal niet behandeld. Nadat ik er een had ingediend heb ik heel lang niks gehoord. Uiteindelijk werd ik gebeld of ik tevreden was over de afhandeling waarop ik aangaf niet gehoord te hebben. Daarover zou ik teruggebeld worden. En drie maal raden wat er gebeurde.... Niks. Toen een email gestuurd en ook nooit wat van gehoord. Vervolgens begin dit jaar een rekening gekregen via de post en via mijn omgeving. De opbouw van de rekening was anders waardoor ik het niet begreep. Call center meerdere malen niet te pakken gekregen. Wederom maar een mail gestuurd en weer niks gehoord. Gelukkig heb ik bij mijn net aangeschafte auto een eigen mobiliteitservice want met de anwb strand je vanzelf, althans in ieder geval bij het hoofdkantoor

Ben
10-01-2016

Pech in Frankrijk met de camper

woensdag 6-1-16 vertrokken uit Nederland richting Portugal

Maar in Frankrijk een wild zwijn onder de auto gekregen waardoor de bumper stuk en deels door de radiateur was geklapt en deze leeg liep, Meteen de ANWB alarm centrale gebeld en ons verhaal verteld, die heeft meteen een sleep dienst gebeld en anderhalf uur later was deze bij ons.

Deze heeft ons met de camper en aanhanger naar een garage gebracht waar wij in de camper hebben geslapen, s'morgens heeft de monteur naar de schade gekeken en door gebeld naar de ANWB die daarop ons weer belden dat de auto daar niet gemaakt kon worden. Kortom er moest vervoer komen om ons en de camper terug te brengen naar Nederland, dit werd keurig geregeld door de ANWB voor ons werd er een bus geregeld zodat wij de aanhanger zelf mee konden nemen met onze spulletjes.

wij werden regelmatig gebeld door de ANWB met de stand van zaken( goeie communicatie)

wij kunnen alleen maar zeggen veel lof voor de ANWB

pech afd. voor alle hulp en begrip die zij ons hebben geboden.

ANWB Hartelijk bedankt

07-01-2016

De ANWB ; om te huilen.

Mijn dochter had mijn auto nodig, zal je juist zien ; kapotte brandstofpomp. Nu is zij ook lid van de ANWB, dus gelijk gebeld en daar kwam de wegenwacht, helaas, niet te repareren. Het betreft hier een Saab 9-5 automaat, dus mijn dochter geeft aan dat hij niet gesleept mag worden en met een bergingsvoertuig vervoerd moet worden. Maar dat doen zij niet, alleen slepen naar de dichtstbijzijnde garage, volgens de desbetreffende wegenwacht geen enkel probleem om een automaat te slepen. Zo gezegd zo gedaan, maar voordat je deze automaat sleept moet er 2 ltr. Extra ATF vloeistof in de automaatbak, dit staat ook duidelijk aangegeven in het boekje. Nee hoor, niets bijgevuld, gewoon zo gaan slepen. Ik bel nog met de wegenwacht en vraag hem of hij heeft bijgevuld, zijn commentaar is ; nee, niets bijgevuld, ik sleep altijd op deze manier en heb nog nooit klachten ontvangen.

Vervolgens bel ik de klachtenlijn om mijn beklag te doen, zij zouden een aantekening maken en als er iets aan de hand zou zijn moest ik nog maar eens bellen of een klachtenformulier invullen. De volgende dag is de brandstofpomp gerepareerd, ik haal de auto op en de automaatbak maakt een vreemd geluid. Thuisgekomen vul ik direct het klachtenformulier in en enkele dagen later wordt ik gebeld. De ANWB “ inderdaad, was misschien niet zo handig van ons, maar wij hebben bewust dit risico genomen, als er iets mankeert aan de automaatbak, moet ik maar aantonen dat het door het slepen is veroorzaakt “. Oh ja, is misschien verstandig dat ik maar niet meer met de auto ga rijden.

Ik was met stomheid geslagen ; de ANWB houd zich niet aan de sleep-instructie, willens en wetens dit risico nemen met andermans auto, en vervolgens moet ik dit aantonen ! Voor het onderzoek moet de auto naar een transmissie-specialist met een bergingsvoertuig, kosten € 850,- Of ik die even zelf wil betalen. Indien de automaat schade heeft, komt de specialist van de ANWB en wordt achteraf bepaald of- en hoeveel zijn meebetalen aan de reparatie. Aan de telefoon krijg je dan ook nog eens te horen dat je te emotioneel reageert, is toch niet zo vreemd.

Hoe dan ook, zij blijven bij hun standpunt, en komen ons op geen enkele manier tegemoet, willen niet helpen met een bergingsvoertuig, geen cent (mee)betalen aan het onderzoek en van te voren zeker geen afspraken maken hoeveel zij bijdragen aan een evt. reparatie. Kortom, ik zit met de problemen en de kosten en zij wassen hun handen in onschuld. Ik heb nu mijn rechtsbijstand maar ingeschakeld, kijken of zij verder komen, ik ben er klaar mee.

De ANWB :

ONDESKUNDIG – de kennis mbt het slepen van een automaat ontbreekt blijkbaar, en een boekje, daar houden zij zich niet aan.

KLANT ONVRIENDELIJK – geen enkel medeleven/inlevingsvermogen met de ellende die ze veroorzaken en te beroerd om ook maar mee te denken over een oplossing, laat staan meebetalen aan de schade die zij veroorzaakt hebben.

Jullie worden bedankt !

28-12-2015

Pech met de PECHHulp.

Lid sinds 1989. Dus Platina. Om een lang verhaal kort te maken: Sleutel in het contactslot laten zitten. Deuren dicht. De auto sloot zichzelf af. Stom en dikke PECH.

GEEN hulp van de ANWB, want geen kentekenbewijs op zak. Daar sta je dan. Geen enkele hulp; geen enkele bereidheid mee te denken in een oplossing. Deur ging dicht een het beeld op zwart. Waarom nog lid van de ANWB als ze je niet helpen bij PECH. Ja, PECH bij PECH bij de ANWB. Vooral GEEN hulp.

Dit was het laatste jaar.

A.
23-12-2015

Slechte klantenservice

In augustus dit jaar een reisverzekering afgesloten en tegelijkertijd een basislidmaatschap aangevraagd. Ik was in de veronderstelling dat een lidmaatschap een jaar duurt vanaf het moment dat je lid geworden bent. ANWB echter biedt lidmaatschappen aan die per kalenderjaar worden afgesloten. Dat werd mij pas duidelijk toen ik de tweede nota kreeg en ik hierover telefonisch contact zocht met de klantenservice.De medewerker vertelde mij dat ik dubbel pech heb, omdat ik nét drie dagen te vroeg lid ben geworden. Vanaf september geldt namelijk: wie nu nog lid wordt, hoeft geen lidmaatschap meer voor 2015 te betalen, wel voor 2016. En ik ben lid geworden op 28 augustus. Wat een afknapper! Dat deze actie er aan zat te komen stond natuurlijk nergens vermeld, zodat mensen tot op de laatste dag van augustus zich lid zouden maken en de volle pond moeten betalen. Vervolgens zegt de medewerker er niks aan te kunnen doen.Waarom heeft ze het dan überhaupt aangekaart? Met deze nieuwe informatie heb ik de klantenservice gemaild. Ik kreeg in de eerste mail een ongeïnteresseerd antwoord hierop en na twee weken kreeg ik in de tweede mail uiteindelijk een tegoedbon aangeboden. Helaas voor ANWB had ik mij intussen al afgemeld als lid.

Manus
23-12-2015

Geen communicatie

Wij kregen vanochtend om 02:00 een lekke band op de snelweg in Spanje dichtbij San Sebastian. De medewerker van de ANWB wilde van me weten welke weg dat was. de E-nummer had hij niet op zijn system. Hij vroeg me om te lopen naar de dichstbijzijnde SOS paal en ook een kilometer naar de dichstbijzijnde hmp. Hij zei dat hij me zou terugbellen, maar helaas moest ik terugbellen. Ik belde 6 keer naar de ANWB alarmcentrale om te vernemen naar de volgende stappen. Ze beloofden allemaal terug te bellen maar dat gebeurde niet. Ik moest in alles zelf bellen en zelf regelen. De band was kapot en de Euromaster kon geen band vinden in de maat van mijn Mercedes. Ik kreeg 2 keuzes. Of 4 nieuwe winterbanden kopen (ik heb net een dag van tevoren 4 nieuwe zomerbanden erop gezet) of een huurauto nemen en mijn auto na mijn vacantie in Portugal ophalen. Ze hadden geen begrip voor het feit dat ik een aanhanger had en dus niet zonder de aanghanger naar mijn vacantie kon gaan. Het hotel waar ik verbleef belde een paar keer namens ons naar Euromaster om te vernemen naar de status.

Pechhulp van de ANWB is het geld niet waard. Als je die nodig hebt, dan zijn ze er niet voor je. Nooit weer.

Jan Schepers
06-12-2015

Pech onderweg uitstekende dienstverlening van de medewerker van de ANWB Wegenwac

Na een gezellig weekend doorgebracht in Sittard ( Fitland ) tevreden en voldaan richting huiswaarts. Onderweg als afsluiting een bezoekje aan Roermond. In Roermond een melding op het dashboard storing in het motorblok. ANWB wegenwacht gebeld correct geholpen door de telefoniste. Uurtje gewacht en daar kwam de bekende gele auto aangereden. Zeer vriendelijke en begripvolle medewerker van de ANWB.

heeft ons uitstekend geholpen. De storing bleef terugkomen maar gelukkig bleef de medewerker van de ANWB achter ons rijden. Wederom de storing verholpen en wederom bleef de medewerker achter ons aanrijden. Kortom wanneer je de ANWB nodig hebt dan zijn ze er. Al vanaf 1981 lid van de ANWB. Vaak zijn Nederlanders over verzekert! Maar wanneer je pech hebt en ver van huis bent dat ben je blij dat je lid bent en verzekert van hulp.

Ons fijne werkend kon niet meer stuk. Complimenten voor de vakkundige en klantvriendelijk medewerking van de ANWB Wegenwacht.

Kia
17-11-2015

Monteurs met geen verstand van zaken.

Het begon allemaal in juli, mijn auto kreeg het controlelampje op het dashboard en viel uit rijdend op de snelweg. Auto kon niks meer, ook niet aandrukken. Een uur op de anwb gewacht, want ik stond ook nog gevaarlijk.

Diagnose apparaat vind van alles wat er kapot moet zijn, wat zeer onlogisch is. De monteur kan er niks van maken en besluit mij af te slepen naar een tankstation om beter te kunnen kijken, 2 uur van alles geprobeerd auto start nog steeds niet, uiteindelijk hebben mijn vader en ik een poging gedaan om aan te drukken en hij starte meteen. Anwb monteur opgelucht en ging snel weg en ging er van uit dat het is opgelost. Later thuis met de auto deed hij het weer niet, weer aangedrukt doet weer probleem heeft zich niet meer voor gedaan, tot september dat jaar. Ik had de auto stilgezet en ja hij start niet meer. anwb er bij zelfde liedje ligt aan van alles, monteur had het druk en geen tijd, mijn auto werd afgesleept naar een terrein van een autodealer. terwijl mijn huis nog geen 10 km verder op was. later die avond ben ik terug naar mijn auto gegaan. en toen kwam ik er achter, je kon de sleutel er uithalen als hij liep en dus herkende hij de sleutel dus niet voor het starten. volgende dag zelf auto aan de praat gemaakt, naar eigen garage gereden en nieuw contactslot in laten zetten. Anwb monteur had dit toch moeten opmerken bij het starten van mijn auto? Probleem opgelost, maar niet voor lang.

2 Weken na dat mijn auto bij de garage geweest is, wil hij weer niet starten, weer bijna 2 uur op anwb wachten, halve motor uit elkaar slopen, en probleem nog niet verholpen, licht overal aan en moet maar na garage. Ze gaan ook altijd maar van dat uitlees apparaat uit!

Ik kreeg zelf het idee dat het aan de boordcomputer of relais lag van de auto. Heb zelf op de sloop een paar relais gehaald en verwisseld en en oude doorgemeten, en wat blijkt; die van de main toevoer, dus ook het starten schakelde slecht. Vervangen door een andere, en nooit meer problemen gehad! auto loopt en start perfect. 2 min werk, dat de anwb niet hier in gezocht heeft, en maar naar de garage sturen, terwijl er haast niks aan de hand is. Ongelooflijk dat ik zelf voor monteur moet spelen.

Bert koelman
18-10-2015

Sinds 1973 lid en geen hulp

Op zondag bedrijfsauto meegegeven aan personeelslid. Hij krijgt pech. Ik adviseer: bel de anwb en vermeld mijn lidnummer, ik ben lid sinds 1973. Ik heb nog nooit een beroep op de anwb gemaakt. Dat lukte niet omdat hij geen lid is. Daarna heb ik gebeld, maar de eerste melding geldt. Ik kon alleen ter plekke een 3e lidmaatschap (mijn vrouw is ook al lid) afsluiten ad € 245,--. Zwaar teleurgesteld en ik ga mijn lidmaatschap, ook van mijn vrouw opzeggen. Na +/- € 4000 lidmaatschap te hebben betaald zonder iets terug te vragen had ik dit veel eerder moeten doen. Externe indicentele hulp is veel goedkoper.

Bert koelman

Hanno
28-09-2015

Toch geen vergoeding van reparatiekosten

Tijdens onze vakantie kreeg onze camper in Frankrijk te maken met een jankende ventilatorriem. Dit hebben we telefonisch gemeld bij de ANWB Alarmcentrale en er werd door hun monteur aangegeven dat we hiermee naar een garage moesten gaan. Een afspraak bij een garage is door de ANWB ingepland. Aldaar is de ventilatorriem vervangen. De rekening voor arbeid heb ik gedeclareerd omdat in de voorwaarden van mijn ANWB Europa Compleet pechhulpverzekering het volgende staat: "Sleutelhulp — Het ter plekke door een (nood)reparatie proberen uw auto weer aan het rijden te krijgen of ervoor zorgen dat rijden weer verantwoord is. Niet in alle landen binnen het dekkingsgebied is het mogelijk om langs de weg sleutelhulp te verlenen (bijvoorbeeld in Frankrijk). U wordt dan voor sleutelhulp afgesleept naar de dichtstbijzijnde garage. De kosten van sleutelhulp door een hulpverlener in het betreffende land worden door ons vergoed." Mijn camper kon nog wel rijden, dus ben ik naar de garage gegaan bij wie de ANWB een afspraak had gepland (1 1/2 uur rijden!). De kosten voor arbeid heb ik gedeclareerd bij de ANWB. Wat schetst mijn verbazing? Ik krijg een brief terug waarin staat dat mijn declaratie niet onder de dekking valt. Waarom het niet onder de dekking valt, wordt niet vermeld.

Saldi Heerman
15-09-2015

Misleidende website

Voor het afsluiten van een Lidmaatschap (Europa standaard) was een mooie aanbieding. Korting voor het resterende jaar. Maar bij het afsluiten krijg je dar geen bevestiging van per mail. 123,- euro was de rekening. Voor een heel jaar betalen. Geheel tegen de afspraak in. Gebeld en bij het onbeschofte af behandeld door de dame aan de andere kant van de lijn. Mijn klacht werd aangehoord en het enige wat ik kreeg te horen was:, vaak zegt men het lidmaatschap meteen weer op en alleen voor de vakantie lid willen zijn en dat zij het verder niet weet: "maar u moet wel betalen". werd wel een keer of drie medegedeeld. Daar sta je verwart. Eem bedrijf (vereniging) met een geschiedenis en reputatie. Ik kon en kan het bijna nog niet geloven. Ik zal wel moeten betalen daar ik schriftelijk geen bewijs heb gekregen voor wat ik op hun site heb afgesloten.Maar ik ga wel direct aangetekend deze zwendel opzeggen.

Ja, aangetekend. Het kan ook op de site van de anwb maar lijkt mij niet verstandig dit te doen. Ik vindt dit allemaal zeer misleidend en vind dat de reclame code commissie hier wel eens serieus naar mag kijken.

Rob den Hartog
02-09-2015

Grote bureaucratisch instelling

Met motor pech in Noorwegen als maar blijven bellen met de alarmcentrale

er wordt als er wat geregeld moet worden zeker als het om vervangend vervoer betreft .

Stelletje slampampers zijn, het terug bellen gaat ook niet van harte.

Ook nog transportschade opgelopen ,moest me geen zorgen maken want allles komt goed!

De schade expert werd na wikken en wegen dan nog wel geregeld,verder moest ik het maar uitzoeken met de transporteur

Chantey
31-08-2015

OPLICHTER

OPLICHTERIJ

Bij aanvragen pechhulp worden volledige jaarkosten in rekening gebracht, terwijl het resterende jaar nog maar 4 maanden telt!

Nooit ingelicht bij informeren dat je de volledige jaarkosten hoe dan ook ALTIJD betaald, ongeacht wanneer je een pechhulp afsluit. Slechte informatie voorziening. Zowel op site als telefonisch!

Nog geen 3 weken geleden aangevraagd, stuur je een mail om te annuleren, krijg je doodleuk het antwoord dit wordt niet geaccepteerd!?

Waar gaat dit heen met de wereld?! Wat een oplichterij zeg! Nog nooit zo iets meegemaakt!

Te belachelijk voor woorden dit!

Piet mesu
22-08-2015

Super geholpen op een zaterdag middag

Vandaag een top ervaring gehad met de anwb

Op bezoek bij mijn schoonouders nog even mijn auto wegzetten uit de vergunninghouderszone klapt de v snaar.

Ik de Mercedes garage bellen daar niemand meer aant werk half vier op zaterdag middag.

Toen maar de anwb gebeld vriendelijk geholpen en binnen het uur zou er een anwb monteur komen en even zou bellen als ie er was.

Binnen tien minuten ben ik gebeld door een freelance monteur/partner van de anwb of de auto airco had hij ging nog even een snaar halen en dat hij onderweg was.na een half uur was ie er een man van door de vijftig en die heeft anderhalf uur onder de auto aan het sleutelen geweest. Ik heb een a klasse dus alles via onder op de tast en zonder ruimte.super!

Ik ging er van uit dat mijn auto moest worden afgesleept en ik met een leen auto naar huis. Maar ik kon door deze super monteur met mijn eigen auto naar huis en de auto is niet alleen maar provisorisch gemaakt maar gelijk in 1 keer goed

Chapo bedankt

Marietje
10-08-2015

ANWB plukt je kaal en laat je aan je lot over in het buitenland.

Vanaf 2007 heb ik een ANWB lidmaatschap met Europadekking en vervangend vervoer. Dit staat op mijn naam en zorgt ervoor dat in welke auto ik ook rij ik recht heb op ondersteuning van de ANWB. Op 18 juli zijn we met ons gezin naar onze vakantiebestemming in Frankrijk gereden. We hadden een afgelegen gite voor twee weken gehuurd nabij de plaats Gievres. Op de heenweg daarnaartoe waren er geen bijzonderheden te noemen.

Zondag 19 juli kwamen we er tijdens het tanken van de auto achter dat er rechts achter bij de wielkast extreme hitte van de auto velg afkwam van de Volkswagen touran die we hadden geleend van mijn schoonouders . Ook roken we een brandlucht. We hebben een afweging gemaakt en zijn de resterende kilometers rustig naar de gite gereden. Daar hebben we contact gelegd met de ANWB om te overleggen. We hebben vanaf het begin bij de ANWB gemeld dat we het idee hadden dat de rem niet goed los kwam en waarschijnlijk aanliep wat de hitte kon verklaren. Er zou een monteur worden gestuurd die ter plekken zou kijken wat er loos was. Niet dus. Er kwam een sleepwagen met een monteur van een lokale Peugeot garage. We hebben direct met de ANWB gebeld, een andere medewerker vertelde dat dit normaal was voor Frankrijk omdat er in ons gebied geen wegenwacht monteurs actief waren. De ANWB heeft contact gehad met de sleepwagen monteur en uitgelegd in het Frans wat er mis was. We hebben gevraagd of de auto niet toch bij de Peugot garage kon worden gemaakt. Dat kon niet. De monteur heeft onze auto naar een Volkswagen dealer in Blois gesleept (op 1 uur rijden van waar we zaten).

Vanaf dit moment hield de communicatie vanuit de ANWB met ons op en werden we letterlijk aan ons lot overgelaten met drie kinderen onder de 5 jaar. Wij hebben de ANWB dagelijks gebeld voor meer duidelijkheid die we niet kregen en om uit te leggen dat we in een zeer afgelegen huisje zaten met drie jonge kinderen. ANWB heeft werkelijk waar zo goed als niks gedaan.Wat we wel kregen waren smoezen en leugens. Werd er gezegd dat er geprobeerd was om contact te leggen met de garage, werd vervolgens door een andere collega tegengesproken, ANWB beweerde dat de garage niet te bereiken zou zijn terwijl de garage een receptionistes had en de garage twee keer zo groot was als Martin Schilder in Alkmaar. Tja en een huurauto dat was toch wel heel ingewikkeld want er was een wachtlijst bij het verhuurbedrijf. Wij kregen wel mensen van de garage aan de lijn maar spraken beperkt Frans. ANWB heeft steeds benoemd dat ze het zo druk hadden, waarop ik steeds heb benoemd dat dat niet ons probleem was. Als ik mijn premie niet betaal zegt de ANWB ook niet iets in de trant van goh laat maar zitten voor dit jaar. Mijn man kon mooi wel elke ochtend 40 minuten fietsen voor brood . En hij is een ervaren mountainbikereacties die drie keer in de week traint.

Er is geen supermarkt in Gievres. Boodschappen hebben we kunnen halen dankzij de gite eigenaar die heeft aangeboden dat we zijn auto daarvoor konden lenen.

Woensdag heeft de gite eigenaar mijn man op eigen intiatief naar de garage gebracht om te kijken wat er nu aan de hand was. Ik heb de ANWB gebeld op het adres op te vragen van de garage.Dankzij Google translate en de Gite eigenaar hebben we enigszins kunnen communiceren met de garage. De Volkswagen garage heeft gezegd dat ze proef hadden gereden, meerdere malen hadden geremd en dat ze niets konden vinden. De ANWB heeft waarschijnlijk tegen de sleepmonteur van de Peugot garage gezegd dat de auto remproblemen had waardoor de Volkswagen garage alleen de remmen heeft getest en die deden het. Mijn man kreeg de auto mee terug. Omdat mijn man het zaakje niet vertrouwde heeft hij ongeveer 10 kilometer gereden en constateerde tijdens een stop dat hetzelfde euvel speelde als eerst en is direct terug naar de Volkswagen garage gereden. De garage heeft met een mobiel de temperatuur van de rechter achterband/velg gemeten en gaf aan dat het niet klopte. Mijn man heeft gebeld met de ANWB om te informeren wat de maximale huurprijs van de auto mocht zijn. De garage heeft vervolgens een huurauto geregeld in een ander deel van Blois. Ook heeft de garage een taxi geregeld. We hebben de Volkswagen garage woensdag avond gemaild en gevraagd of ze een prijsopgave zouden kunnen mailen naar mijn man waardoor wij het gemakkelijker konden vertalen met Google translate. Al die tijd hebben we niets vernomen van de ANWB. Ik heb nota bene zelf contact opgenomen met de ANWB toen we de diagnose met prijsopgave van de garage hadden gekregen op donderdag omdat we die vrij fors vonden (700 euro). De ANWB heeft toen contact opgenomen met de garage en vertelde dat de reparatie 680 euro zou gaan kosten en dat de prijs wel terecht was. ANWB gaf aan flink door te hebben gevraagd door een Frans sprekende techneute. Alleen de remblokken en schijven achter zouden worden vervangen aldus de ANWB.

Tot 29-07 hebben we in een huurauto gereden. Toen kwamen we er ook achter dat er in het plaatsje Romerorantin dus ook een Volkswagen garage en die is op minder dan 10 minuten rijden van onze Gite vandaan. Zal wel met het afsluiten van onderlinge contracten te maken hebben met de ANWB maar kapitaalvernietiging is het wel net als een hoop onnodige frustratie kunnen voorkomen.

Bij het ophalen van de auto op 29-07 hebben we de onderdelen opgevraagd en er een foto van gemaakt. Hieruit kwam naar voren dat er veel meer is vervangen dan alleen de remblokken en schijven. De remklauw, schijven en blokken bij de achterrem waren vervangen. Wat wel de hoge kosten verklaarde. De rekening was 700 euro.

Op 1 augustus zijn we met de Touran naar huis gereden.

Onze vakantie was geen vakantie meer en is volledig verpest. We hebben geprobeerd om het er het beste van te maken voor onze drie kinderen maar zijn continu bezig geweest om zaken rondom de auto te regelen. Daar heb ik geen verzekering voor afgesloten bij de ANWB. Het was een omgekeerde wereld waarin wij de ANWB op de hoogte hielden in plaats van andersom

Fuutjan
07-08-2015

Misleiding en totaal geen hulp

Eindelijk vakantie, onze bestemming Moraira, dichtbij Alicante in Spanje.

Vliegtickets zijn vrij prijzig voor ons, gezin met 4 kinderen, dus dan maar met onze Chrysler Voyager op naar Spanje.

Voor de zekerheid ons ANWB lidmaatschap nog even onder de loep genomen en uitgebreid met ANWB-Europaservice, "Onderweg naar je vakantiebestemming kan pech roet in het eten gooien. Met Wegenwacht Europa kun je dag en nacht op ons rekenen en helpen we je snel weer op weg. Zo mis je geen moment van je vakantie"

Niet dus, zijn we net voorbij Lyon(Frankrijk) loopt onze rem aan, deze raakt oververhit en dwingt ons om te stoppen, telefonisch contact met onze garage blijkt dit een klein en makkelijk op te lossen probleem, dus vanaf de parkeerplaats de anwb gebeld(1e keer in mijn 22 jarige lidmaatschap)

Ben heel netjes te woord gestaan, alles opgegeven, adres, kenteken, auto, geboortedatum, woonplaats enz, enz, duurde zo'n 20 minuten bij elkaar, maar wat mij toen al verbaasde, was dat men totaal niet geïnteresseerd was in de locatie waar ik mij bevond, dit leek mij nogal een essentieel punt in deze stranding.

Wat bleek, anwb helpt geen klanten die langs snelwegen staan met pech, dat had ik kunnen weten door de Kampioen te lezen, nou deze heb ik nog nooit van m'n leven gelezen en vindt ik onaanvaardbaar excuus.

Maar goed, we hadden een tomtom als navigatie en die geeft ook de dichtstbijzijnde garages weer en ook hun telefoonnummers, lekker handig, dus maar even zo'n garage gebeld, maar na veel geprobeer in het frans, geen hulp, nog 2 andere geprobeerd, geen enkele hulp.

Dan maar zelf de rem los gehaald en verder gereden naar dichtstbijzijnde garage, maar bij het zien van ons NL-kenteken, een en al non-non en nog eens non, nog 3 andere garages(nota bene frans woord) geprobeerd en allemaal "non-non" en op de vraag waarom ze niet willen helpen, wazige antwoorden als, we hebben hier niet het gereedschap voor of geen ruimte in de planning, oui-oui!

Kort samengevat: een chauvinistisch volk waar je werkelijk niets mee kunt, dat er nog mensen zijn die op vakantie willen naar zo'n land met zo'n volk.

Dan maar verder rijden en de gok wagen tot kort voor de spaanse grens waar we een hotelovernachting hebben geregeld en de volgende ochtend maar even kijken wat we kunnen.

Na een nachtje slapen en een stevig ontbijt, op naar onze eindbestemming in Spanje.

Maar na 20 km, nog niet op de snelweg, weer een vastzittende rem, naar dichtstbijzijnde garage gereden, helaas gesloten, dan maar weer even de anwb bellen, en wat schets mijn verbazing, het eerste wat mij gevraagd wordt, ja ik praat hier over (zaterdag) 9:30uur 's morgens, "heeft u al een hotel geregeld voor vannacht?"

Vraag voor de duidelijkheid, bedoeld u aankomende nacht? ja, want voor maandag wordt u zeker niet geholpen, dus we zouden 2 hotelovernachtingen sowieso moeten regelen en 2 dagen in the middle of nowhere verblijven, financieel zeker een schade van € 700,- voor zo'n klein mankementje.

Maar de anwb had nog wel een steunpunt in Lyon, deze zouden wel een monteur kunnen sturen, mij werd beloofd binnen 10 minuten teruggebeld te worden, maar vanwege de drukte kon dit wel uitlopen tot een half uur, nou ja, we hebben toch alle tijd, dus wachten maar.

Na 1 uur wachten zonder reactie, de rem weer zelf losgemaakt en weer gaan rijden.

Wat schets mijn verbazing, was allang vergeten, 16:55uur,(bijna op bestemming) belt er iemand van de anwb, of we inmiddels al geholpen waren? ik zeg: door wie? door jullie? nou het fatsoen werd beduidend minder en ik moest rekening houden met het feit dat het heel druk was.

Weer komt die slogan in me op, zorgeloos...... oui-oui.

Heb gelijk m'n abonnement opgezegd, komt er simpelweg op neer, dat ze je enkel telefonisch ondersteuning kunt verwachten en niets meer, nou, daarvoor kan ik wel andere mensen bellen.

Rami
04-08-2015

WAARDELOOS!IK HEB ER GEEN WOORDEN VOOR

Mijn ervaring zal nog volgen, heel uitgebreid zodat je als KLANT weet waar je aan toe bent bij het afsluiten van de pechhulp bij de ANWB.

dit is niet in enkele woorden uit te drukken, daarom wil ik iedereen, echt iedereen ten zeerste afraden.

Ik ben nu nog gestrand in Frankrijk, nog van alles aan het regelen om verder te kunnen. het verhaal met de ANWB wordt dus vervolgd....

Ingrid
04-08-2015

Achtergelaten op een verlaten industrieterrein

Voor de zekerheid ANWB Europadekking afgesloten voordat we naar Oostenrijk vertrokken. Mocht er iets met onze auto gebeuren, ondanks een grote beurt voor vertrek, dan werd er in ieder geval naar gekeken.

Op de terugweg om 11 uur 's avonds stopte onze auto ermee, Op de Duitse snelweg, in een landelijk gebied. Wij blij dat we toch nog de Europadekking hadden afgesloten. ANWB gebeld, er zou hulp komen, we moesten rekenen op 1 a anderhalf uur wachten. Prima, het is druk, allang blij dat er hulp komt. Na een uur wachten kwam er een sleepauto die onze auto weg zou slepen. Op onze vraag of hij niet ter plekke even kon kijken gaf deze man aan dat ze dat in Duitsland niet deden. Prima, dan maar wegslepen naar een garage, wij snappen ook dat het pal aan de snelweg niet veilig is om naar een auto te kijken. Ter plekke bij de garage wederom de ANWB gebeld dat we nu bij de garage stonden en wat de verdere afhandeling zou zijn. Samengevat kwam het er op neer dat we ons nu verder zelf maar moesten redden. De man van de sleepdienst wilde zo snel mogelijk weer weg en vroeg dwingend om een handtekening. Hij had geen zin om even te wachten tot het telefoongesprek met de ANWB was afgerond en wij wisten waar we aan toe waren. Toch maar een handtekening gezet en weg was hij. Daar stonden we, om 01.00 uur 's nachts bij een garage ergens in Duitsland, met twee kinderen van 6 en 9 die omvielen van de slaap. Op ons verzoek om te kijken naar een telefoonnummer van een hotel of taxi werd door de ANWB negatief geantwoord. Waren we niet voor verzekerd. Verbijsterd waren we. Telefoonaccu bleek aardig leeg te lopen toen we op het briljante idee kwamen om dan maar onze reisverzekering te bellen. Binnen tien minuten na ons telefoontje was er een taxi die ons naar een hotel bracht waar al een kamer voor ons was geboekt. ANWB had beloofd 's ochtend de garage te bellen en ons daarna op de hoogte te stellen. Om half negen de ANWB gebeld met de vraag of zij contact hadden opgenomen met de garage. Weer een negatief antwoord, ze gingen pas om 09.00 uur bellen omdat de meeste garages niet eerder open gingen. Wij hadden echter die nacht expliciet aangegeven dat de garage om 07.30 uur open was en er tijdig gebeld kon worden. Dan maar zelf contact opgenomen met de garage, deze mensen waren erg hulpvaardig en zouden direct naar onze auto kijken. Om 11.30 uur een telefoontje van de ANWB, of wij inmiddels contact hadden gehad met de garage, want zij konden geen contact krijgen....... Om een lang verhaal kort te maken, om 15.30 uur konden wij onze terugreis voortzetten. Om 17.00 belde de ANWB nogmaals of het allemaal gelukt was. Ja, maar niet dankzij de geweldige service van de ANWB. Alleen als je de allerduurste verzekering afsluit ben je voldoende afgedekt voor pechhulp (dat hoopt ik tenminste) in het buitenland, alhoewel de mooie woorden op de website je iets heel anders doen vermoeden. Wij zeggen onze Europadekking daarom direct weer op.