Paulb
25-07-2015

Waardeloos bedrijf

Enkele maanden panne op levensgevaarlijk punt op de snelweg richting Rotterdam. ANWB gebeld, geen lid op dat moment, maar men verzekerde mij dat het euvel ter plekke kon en zou worden verholpen. Drie kwartier later weggesleept door Jan de Graaff bergingsdienst pas toen kwam, na interventie van de bergingsdienst, de ANWB. Nee, sorry mijnheer maar dat kan ik niet repareren. Kon alleen accu opladen. Vervolgens voorzichtig naar huis gereden en euvel laten verhelpen door eigen garage.

Vervolgens allerlei aanmaningen en gedreig van TKB incasso, ook een flutbedrijf trouwens. Volgens de ANWB hebben ze nooit gezegd dat het euvel ter plekke verholpen zou worden, ondanks mijn gedetailleerde beschrijving.

Op mijn voorstellen een gedeelte of de helft van het bedrag te betalen wordt niet ingegaan. Kortom, ik betaal niet voor NIET geleverde diensten.

Herman
24-07-2015

Onzorgvuldig en afspraken niet nakomendru

Telefonisch ben ik goed te woord gestaan.. Het beloofde terugbellen vond echter niet plaats. Lang gewacht alvorens hulp in Duitsland kwam.

Het uitvoerende gedeelte is echt een rommeltje geweest. Niemand snapte er wat van.

Het wegsleepbedrijf speelde ook onder 1 hoedje met den ANWB. Bleek dat de eigenaar van het wegsleepbedrijf als Wegenwacht voor de ANWB werkt. Ik krijg er nog de kriebels van als ik er aan denk hoe het een en ander verlopen is. En weer is er nog geen contact opgenomen, wat zeker zou gebeuren. Nee, het verdient geen schoonheidsprijs. Een nare bijsmaak heb ik er aan over gehouden. Begrijpen wat er aan mijn kant gebeurt, lijkt achterwegen te blijven. Ik heb bij wijze van spreken moeten smeken om mijn eigen auto naar de sloop te kunnen brengen en er nog wat geld voor te kunnen krijgen.

Moge de ANWB leren om te begrijpen dat wachten lang duurt, zo langs een snelweg. En als er dan beloofd wordt om terug gebeld te worden en je niet terug gebeld wordt, dan voelt dat als vergeten. Desinteresse. Een keer kan gebeuren. Het is nu echter drie keer gebeurd.

Vraagtekens alom. Wat zou het fijn zijn geweest om van de kant van de ANWB zelf nette afronding na alle missers, tot me te kunnen nemen.

Bastienne
17-07-2015

Waardeloze organisatie, zitten al twee dagen vast in het buitenland

Een bedrijf wat niet kan organiseren. We staan al twee dagen vast in Belgie... het enige wat er moet gebeuren is het verplaatsen van onze kapotte auto van een garage (hartje stad) naar een depot (rand van de stad). Reden: ze kunnen de zusterorganisatie in Belgie niet bereiken. We bellen meerdere malen per dag aan de telefoon, maar er gebeurt niets. Absurd.

G kbibbel
08-07-2015

Burocratie ten top

o vandaag de waarde van een platina lidmaatschapspas van ANWB geproeft. Geweldig die mensen als je in de winkel iets koopt krijg je meteen een email in je mailbox bedankt voor je bezoek wat attent, Gooi je benzine in een diesel auto dat is het verhaal anders

We maken de rekening op 27 liter afvoerkosten meer dan 20 euro oh maar wat is u postcode Ja Apeldoorn oh maar dat is binnen de woonplaats dan kost het 115 euro u bent namelijk niet lid in woonplaats hoe zo bord u verlaat apeldoorn op 50 meter afstand zal ik hem daar dan maar neerzetten nee dat kan nu niet meer. Weetje wat mevrouw van ANWB u bekijkt het maar ik ben ook lid van EVSAK dat is Echte vriend staan altijd klaar. Uh en lidmaatschap zo goed onderhouden met marketingtools als bedankt voor u bezoek en 35 jaar lid belonen wij die gingen net door putje dit jaar zeg ik op even rekenen nog 20 jaar tegen xxx lidmaatschap is "hoe dom en arrogant kan je zijn

Petra van Leeuwen
07-07-2015

Fantastische service!

Afgelopen weekend, hadden we helaas pech met de auto.

De wegenwacht kwam al vrij snel, en in de bloedhitte, ja het was bijna 40 graden, op het heetst van de dag, heeft de man van de wegenwacht zeker anderhalf uur onder onze auto gelegen om het defect te verhelpen, uitlaat moest eraf en daaronder zat het defect.

Helaas toen alles weer ok leek, kwam het defect weer tevoorschijn.

En weer ging hij dapper onder de auto, weer de uitlaat eraf, defect verhelpen, zover dit kon.

En ja hoor we kunnen weer rijden.

Wat een respect voor deze man, die er alles aan heeft gedaan, om ons weer mobiel te krijgen.

In de belachelijke bloedhitte, toch met alle geduld ons geholpen.

Wij vinden dit zeker een vermelding waard, en hopelijk hebben wij in de toekomst de wegenwacht niet meer nodig, want het is balen als je auto het niet doet.

Maar hulde voor deze geweldige hulp, service bij pech!

David
22-06-2015

De ANWB helpt je verder....in de financiele problemen!

een week vakantie Frankrijk, pech op de heenweg midden in de nacht. Moest van de ANWB zelf maar een sleepdienst bellen, daar sta je dan. De volgende dag gaf de ANWB aan dat ik mijn auto maar moest laten maken bij de garage waar hij naar toe was gesleept. Kosten reparatie 2100,- euro, de ANWB heeft niet aangegeven mijn auto naar Nederland te slepen, dus het moest maar. Na een paar dagen jawel, kwam weer een reparatie bij, onderdelen moesten besteld worden dus duurde langer. Heb met moeite mijn vakantie op mijn werk met een week kunnen verlengen. Veel gebel heen en weer met ANWB Lyon, je merkte dat niet iedereen daar al goed was ingewerkt voor dit seizoen. Ook vaak aan het lijntje gehouden; ja ik bel je nog terug voor het einde van mijn dienst, niet dus, dus weer bellen, weer het hele verhaal horen.

Na 2 WEKEN(!) kon ik mijn auto weer ophalen, kosten 2700,- euro. Na nog geen uur rijden heb ik mijn auto weer aan de kant gezet en de ANWB weer gebeld. De reparatie die nodig was (trilling in de auto) is niet uitgevoerd. Na overleg toch maar naar NL terug gereden.

Na thuis een klacht ingediend te hebben geen reactie ontvangen binnen de 10 werkdagen. tussentijds weer een klacht ingediend, tot op heden nog geen reactie op ontvangen.

om het toch nog kort te houden; de ANWB heeft mij niet geholpen, aan het lijntje gehouden, onderling hebben ze slecht contact, laten je zelf een sleepdienst bellen in Frankrijk, geven advies maar zijn niet thuis wanneer blijkt dat de reparatie niet is uitgevoerd.

ECHT SLECHT!

Frank Scholten
06-06-2015

Geweldige service.

Tijdens mijn vakantie in Frankrijk heeft de ANWB ons perfect geholpen, goede adviezen gegeven, en ze hebben goede partners die ze inschakelen. Communicatie vanuit ANWB was zeer goed. Ze hebben ons een hoop ellende bespaard dus ANWB bedankt voor de goede service.

Marloes
01-05-2015

Kil en onbereikbaar

Dit was in eerste instantie de klacht zoals ik netjes volgens procedure verzonden heb aan de ANWB. Inmiddels staat het mail contact op + 10 en het aantal telefoontjes op 6.

"Zojuist voor een 4e maal gesproken met de nota afdeling. Zij adviseerden mij een officiële klacht in te dienen en dat doe ik dan bij deze.

Al bij het eerste contact betreffende het veranderen van de tarieven heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Ondanks de opzegging kreeg ik een factuur. Direct na deze factuur heb ik contact met jullie opgenomen.

Ook na de eerste herinnering heb ik contact gezocht en toen is mijn opzegging bevestigd. Een derde contact van mijn kant leverde excuses en de belofte dat alles in orde zou komen op. Ik ben nu dan ook erg geïrriteerd dat ik deze incasso ontvang. Omdat jullie melden dat alle gesprekken worden opgenomen zal het waarschijnlijk niet moeilijk zijn om deze terug te luisteren. Mijn verzoek is dan ook dit te doen en mijn lidmaatschap zoals gewenst te beëindigen. De reden van deze beëindiging is de tariefsverhoging. Dan is het nu extra zuur dat eea niet loopt zoals het moet en er juist incasso kosten bij komen. Ik was altijd erg tevreden over de ANWB en de opzegging heeft daar ook niets mee te maken."

Tot zover mijn verzonden klacht. De ANWB heeft mij al direct laten weten niet inhoudelijk op mijn klacht in te willen gaan, omdat de vordering bij het incasso bureau ligt. daar ligt nu juist het probleem, die incasso is onterecht en ik heb informatie van de ANWB nodig om dat aan te tonen. Het welbekende van het kastje naar de muur effect. na veel heen en weer ge email kreeg ik te horen dat ik geen kopie opzeg brief kan ontvangen, omdat ze deze nooit verzonden hebben. Echt? Serieus, daar was ik natuurlijk van op de hoogte, anders was de klacht er niet geweest. Hoe dan ook, ze begrijpen mijn teleurstelling en weigeren op de klacht in te gaan. Nu heb ik gevraagd naar de verdere klachtenprocedure, maar tot op heden geen antwoord ontvangen. De klok tikt wel door, want ik ga er vanuit dat het incasso bureau ook niet eeuwig blijft wachten. Natuurlijk heb ik het incassobureau mee genomen in de cc van mijn mail wisseling, zodat ze op de hoogte zijn van alles dat speelt.

Pim
23-04-2015

Arrogantie ten top

In oktober een opgedwongen nieuw servicepakket gekregen waarbij mijn premie bijna 20% stijgt, allemaal om het de consument makkelijk te maken. Diverse keren gebeld, brieven geschreven dat ik het niet wil. Niets gehoord. Ik laat het te hoge bedrag wat automatisch is afgeschreven terug boeken en krijg direct aanmaningen. Inhoudelijk gaat men niet op mijn bezwaren in. Dus opgezegd omdat ik niet akkoord ga met de prijsverhoging. Sturen ze nu een uiterst dubieus incassobureau (TBK Amsterdam) op me af. Die overigens ook inhoudelijk nergens op reageren. Nu een brief naar de directie gestuurd. Als dar geen reactie op komt dan laat ik een stuk plaatsen door TMG (telegraaf) Er zijn zoveel mensen gedupeerd door deze schaamteloze verhogingen om de gouden handdrukken van de bestuurders te kunnen bekostigen. Ik ben een goud lid (23 jaar keurig betaald) en wordt behandeld als een stuk ijzer! Walgelijk dit kantoorgedrag. Wel lof voor de mensen op de weg, die zijn echt top. Maar dat is meestal zo....Let op volgend jaar krijg je een verplichte partnerpas dor je strot gedrukt voor 5 euro. e pas meegeven aan je partner mag dan niet meer. En dat allemaal om het jou makkelijker te maken....Tuurlijk

Freek
23-04-2015

Waardeloos sta bijna 2 uur te wachten

sta hier al 2 uur te wachten en 2 keer gebeld en nig niks gezien.

J. Smit
16-04-2015

Dieven!

Hun opzegtermijn kan gewoon niet anno 2015! Echt belachelijk. Was weer net te laat.....

Verder heb je weinig aan ze in het buitenland, heb steeds alles zelf maar geregeld en opgelost. Vervangende auto nooit gehad, daar komen ze altijd onderuit door hun eigen regels. Echt waardeloze organisatie die alleen op winst uit is.

René Schellevis
15-04-2015

Prijsstijging niet terug gecommuniceerd

Allereerst; In maart 2013 prima geholpen toen ik langs de kant van de weg stond met een gebroken gas-kabel. 2 jaar is er € 55,- geïncasseerd voor het lidmaatschap zoals afgesproken. In december 2014 wordt er opeens € 95,- afgehouden.

Dus ik bellen; 'U had voor 15 november op moeten zeggen.'

Tja, daar heb ik geen reden voor als ik altijd € 55,- per jaar betaalde en geen prijswijzigingen doorkrijg. Dan volgt een maand na uiterlijke opzegdatum de incasso en zit je dus weer een jaar vast aan de ANWB. Maandelijks opzeggen kan niet omdat het een vereniging is.

Gisteren een 2e telefoontje, ze kunnen niets voor me doen. Nee, beter gezegd willen ze niets voor me doen;

Uit de algemene voorwaarden; prijsstijgingen worden uiterlijk 1 november bekend gemaakt in de Kampioen en op de website van de ANWB. Ben je het er niet mee eens dan heb je uiteindelijk dus 2 weken de tijd om op te zeggen.

Kijk je in die 2 weken niet op de site en ligt de Kampioen in de kattenbak, dan heb je dus een probleem.

Ik dus die € 95,- terug laten boeken. We hebben het hier over bijna 100% prijsstijging en daar ben ik het principieel niet mee eens. De eerste aanmaning met incassokosten is al binnen. Een dergelijke manier van werken en het ontbreken van vacatures voor de klachten-afhandeling spreekt boekdelen over het winstoogmerk van de ANWB.

U heeft mij laten staan. Afhandelen Nee, Wel Betalen.

René Schellevis

Najim
10-04-2015

Verrotte anwb service

Ik sta inmiddels 2 uur te wachten! Wat mij betreft weer terug naar de sleepkabel

05-04-2015

Onpersoonlijk, Alleen op je geld uit.

Jaren klant geweest bij ANWB,ik ben afgelopen jaar verhuisd en ben vergeten mijn adreswijziging door te geven aan ANWB, daar zijn facturen verloren gegaan.

Mijn schuld, ik had de adres wijziging moeten doorgeven aan ANWB. Echter vind ik wel dat ANWB erg onpersoonlijk en klantonvriendelijk is geweest door meteen een incassobureau in te schakelen. Een simpel telefoontje of e-mailtje en dit zou zijn opgelost.

Eerko
05-04-2015

ANWB neemt haar klanten niet serieus!

Na herhaaldelijk telefonisch contact blijft de ANWB bij het standpunt dat de opzegging van de Wegenwacht Europa Service niet is binnengekomen en dat deze alsnog betaalt dient te worden voor 2015. Jammer om voor iets te betalen wat je niet nodig hebt. En waarvan je dacht dat het geregeld was met die vriendelijke medewerkster die ons de aanbieding voor deze service deed in 2014.

Alex
01-04-2015

Arrogant en enkel uit op je geld

Twee delen. Mijn vrouw werkt als ZZP'er. Voor haar bedrijf moet de dus facturen inboeken. Deze zijn slecht in de maand van de huidige factuur te download op de site van de ANWB. Vergeet je dit te doen, dan is er geen enkele mogelijkheid om de factuur te krijgen. Enkele keren contact gehad met een enorme arrogant ****. Ze zijn voor geen mogelijkheid genenegen om ook maar iets voor je te doen wat niet in de voorwaarden beschreven staat. Ik ben blij dat wij daar nooit hebben hoeven claimen want dat zou gegarandeerd niet goed gegaan zijn. Deze verzekering is dus opgezegd.

Eind van dit jaar ook het normale lidmaatschap opgezegd. Op tijd, maar volgens de ANWB te laar. Ze hadden de brief pas op 25-11 ontvangen wat gewoon onzin is. Nu proberen ze met alle macht, inlcusief incasso bureaus 16,50 te incasseren. Bel je daar over, net zo arrogant. Schrijf je een brief, geen antwoord. Enkel aanmaningen.

Mijn advies, blijf er ver bij weg. Ben je er al, maak dat je weg komt. Wel ruim op tijd want anders naaien ze je nog even als vertrek premie.

Wat een arrogante vereniging is dit zeg. Nooit verwacht......

04-03-2015

Prima maar veel te duur (geworden)....

Een aantal jaren ben ik lid geweest van de ANWB. Eigenlijk, zoals velen van ons, alleen voor de wegenwacht service. Het maandblad, vol met advertenties voor bejaardenreisjes en -hulpmiddelen die ik de komende jaren echt nog niet denk te gaan maken of nodig te hebben verdween bij ons, ongeopend en ongelezen bij het oud-papier.

De wegenwacht service heb ik helaas een aantal malen nodig gehad. Hierover niets dan lof. Eén keer met de auto een elektrisch probleem waarbij ik binnen een uur weer onderweg was door een noodreparatie. Twee keer met de motorfiets waarbij de WW als formaliteit moest vaststellen dat afvoeren de enige optie was.....

Zowel mijn vrouw als ik waren lid. Dit kostte al het nodige. Daaroverheen kwam de prijsverhoging van dit jaar. Hierover was ik niet te spreken en heb mijn lidmaatschap opgezegd. Tientallen Euros extra betalen voor dezelfde service was mij echt te gortig.

Vandaag ben ik lid geworden van de ADAC, de ANWB van onze oosterburen. Voor 109 Euro hebben zowel mijn vrouw als ik een complete dekking binnen heel Europa, inclusief gekoppelde aanhanger, dus ook caravan (ADAC Plus mitgliedschaft)! Dit kost bij de ANWB minimaal 240 Euro! Door de recentelijke versimpeling van het Europese betaalsysteem kan er gewoon jaarlijks en internationale incasso worden gedaan door de ADAC. Wel kun je het beste langs een ADAC vestiging gaan om problemen met het invullen van NL gegevens in het ADAC systeem te voorkomen.

Ik begrijp dat hulp geld kost maar de ANWB is hierin doorgeslagen.

Jan uit D.
03-03-2015

Geen respect voor trouwe leden

Mijn vrouw heeft gisteren bij de ANWB winkel het z.g. "cadeau" opgehaald wat de leden krijgen als ze meer dan 25 jaar lid zijn. Bij haar thuiskomst kon ik mijn ogen niet geloven!

Dat ik na 46 (!) jaar, ondanks de komst van andere aanbieders, de ANWB trouw ben gebleven, en dan zo afgescheept te worden met een paar pleisters en een plastic pincet (de z.g. ehbo-kit) vind ik ronduit respectloos c.q. minachting voor die leden, die zoals gezegd meer dan 40 jaar lid zijn en die toch mede een grondslag zijn geweest voor de ANWB van nu.

Als de ANWB het dan toch zo nodig vindt om trouwe leden te belonen vind ik meer dan 40 jaar lid toch iets anders dan meer dan 25 jaar lid.

Ik ga het "cadeau" terugbrengen naar de winkel en overweeg ernstig om mijn lidmaatschap op te zeggen!

Er zijn tegenwoordig alternatieven genoeg.

L.
27-02-2015

Zeer onvriendelijk bedrijf.

Ik heb vorig jaar februari mijn aller eerste auto gekocht. Door goedbedoelde adviezen ook maar een abonnement op de ANWB afgesloten, zal altijd van pas komen dacht ik. Inmiddels zijn we nu 1 jaar verder en omdat mijn auto gelijk gekeurd werd bij aankoop, moest ik hem dus ook nog deze week laten keuren. Na de keuring bleek dat mijn auto echt een ramp was! Ik was al enorm geschrokken van deze uit komst. Ik heb samen met de garage besloten om hem op te laten halen door de sloop, zelfs de garage wou hem niet meer voor een prikkie overkopen. Vanaf het moment dat ik mijn vrijwaringsbewijs binnen had ben ik dus alles op gaan zeggen. Als laatste kwam ik uit bij de ANWB. Mijn eerste irritatie factor was dat ik nergens maar dan ook nergens op de site kon vinden waar je het moest op zeggen. Uit eindelijk gevonden, het telefoonnummer gebeld. Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan werd ik geholpen. Ik heb mijn verhaal gedaan en de telefoonmedewerkster leek enorm vriendelijk. 'Sorry mevrouw geld terug geven gaan wij niet doen'. Pardon? Waarom geen geld terug? 2015 is net twee maanden begonnen, mijn auto is niet expres afgekeurd ik heb gewoon dikke pech gehad. Vervolgens het zelfde antwoord. Geld terug, nee dat kan echt niet. Ik begon mijzelf natuurlijk lichtelijk te irriteren, betaal ik dan een jaar lang ANWB voor jan met de korte achternaam? Om de hoge bazen nog lekker een beetje te spekken? Gebeurd dit bij 1000 mensen in een jaar, dan hebben ze een lekkere bonus hoor.

Uit eindelijk nogmaals aan de mevrouw uitgelegd dat ik dit niet vind kunnen. Nou de zo vriendelijke mevrouw aan de telefoon verloor haar geduld zelf een beetje en er werd gewoon opgehangen.

Dan maar via twitter aandacht vragen voor deze belachelijke situatie. Wat blijkt? Daar wordt je ook gewoon uitgekafferd. Ik had het maar moeten weten, dat geld terug geen optie is. Ik had het moeten weten. Ja dat kan ik ook tegen mijn klanten zeggen op het werk, dat ze het maar moesten weten. Maar dat je met zulke opmerkingen klanten kan verliezen? Dat hebben hun nooit geweten!

Ik raad iedereen aan om NOOIT ANWB af te sluiten, bij vele garages, verzekering etc. is er ook vaak een degelijke pech hulp beschikbaar. En vaak bij een garage hoef je er bijna niks voor te betalen als jij ook jouw auto laat keuren bij hun.

ANWB is zo te zien op deze site al vele klanten kwijt geraakt. Jammer, want ik ben nog jong en kan nog minimaal 70 jaar met een auto rijden (als we optimistisch blijven). Als ik tevreden was geweest had ik nog 70 jaar bij ze gebleven. Had ik mijn broertje die binnenkort een auto gaat aanschaffen ook zich zelf laten inschrijven bij de ANWB, maar dat doe ik niet meer.

Mij zijn ze kwijt.

Wat ik hier al eerder las, het is gewoon een crimineel bedrijf!

Ik hoop dat iedereen eerst naar deze site kijkt voor ze bij de ANWB iets afsluiten en gewoon opgelicht worden.

Ria
20-02-2015

Waardeloze administratie

mijn broer is geestelijk gehandicapt en daarom doe ik al zijn administratie/betalingen.

Zijn jaarpremie gewoon betaald voor een brommobiel maar dat hebben ze niet gezien.....

heb ik opgebeld en ook de betaaldatum en contract nr. doorgegeven, terwijl ik op het zelfde moment ook ingelogt sta bij de bank en gewoon naar die betaling zit te kijken.

Maar goed, ze willen dus een bewijs daarvan zien, wat ik dan ook direct doe, ingescand en via mail opgestuurd naar het email-adres wat ze op de website aangeven welke er gebruikt moet worden.

ik doe hier ook de bijlage bij waar het bewijs van betaling staat.

2 dagen later krijg mijn broer problemen met de accu waarop hij de anwb belt en tja.... u raad het al..... hij wordt niet geholpen omdat er volgens hun een betaling openstaat!

En dit is niet de eerste keer kan ik u zeggen dat ik zoiets meemaak met de anwb.

en dan te bedenken dat wij zelf zelden de anwb nodig hebben, en ook nog een goldcard hebben, dwz dat je toch al zo'n 20 jaar lid ben.

Woest ben ik! om dan zo'n jongen te laten staan ook, want ook aan de telefoon kan je al horen dat hij niet goed is!