Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Hegazy
22-11-2016

Bagger

Bagger service. Om bij mijn afspraak te komen om 18:30 op een dinsdagavond startte mijn auto niet, heb mijn pasje en kentekenbewijs bij mijn zoon achtergelaten en gevraagd of hij de anwb kon bellen zodat zij de accu kunnen komen vervangen. Hij kreeg een NEE lid moet zelf aanwezig zijn. Dit met als gevolg dat ik de volgende ochtend de auto niet kan gebruiken omdat er geen tijd is om te wachten op de servicewagen. Bedankt al lid sinds 1982

Josine
21-11-2016

Warme douche!

Weer thuis na een gevalletje lekke band. Personeel is allervriendelijkst, behulpzaam, denkt mee en kundig! Bedankt!

Mari
20-11-2016

Super service van de Wegenwacht!

Zondagavond 13 nov. 2016, rond kwart voor 9, reden we over de A50 zuidwaarts richting Heteren. De motor van onze auto hield er plotseling mee op en het lukte nog net om hem op de vluchtstrook te zetten. Buiten stonk het behoorlijk naar benzine. Toen we de Wegenwacht belden, kregen we meteen enkele veiligheidstips, zoals de auto verlaten en in de berm gaan. Er werd binnen een half uur hulp toegezegd en daar heeft men zich keurig aan gehouden. We maakten kennis met een vriendelijke vijftiger die zich voorstelde als Rien. Hij probeerde eerst onder de motorkap de oorzaak op te sporen en vervolgens onder de auto. Daar bleek een benzineleiding losgeschoten te zijn. De auto had ong. 4 weken geleden een grote onderhoudsbeurt gehad. Misschien was er toen iets niet goed vastgezet. De auto werd naar een veiliger plek gesleept en in tweede instantie werd besloten door te rijden naar het naburige ANWB Wegenwachtstation om de auto daar op de brug te kunnen zetten. Onderweg had zich een tweede WW-auto aangesloten voor extra veiligheid. Bij aankomst kwam er al hulp aanlopen om mee te helpen de auto op de brug te duwen. We kregen koffie/thee aangeboden en terwijl we die opdronken en ons opwarmden, werd in korte tijd een afdoende noodreparatie uitgevoerd. Vervolgens konden we na een gezellig, afrondend praatje weer onze weg vervolgen. We zijn aangenaam verrast door de snelle, vriendelijke en professionele hulpverlening. Daar willen we Rien en zijn collega hier nogmaals hartelijk voor bedanken.

Suzan
06-11-2016

Lekke autoband

Vanmorgen een lekke autoband doordat we in een schroef hadden gereden. Anwb gebeld binnen twee minuten was de wegenwacht erbij en zijn we erg goed geholpen. Hierdoor konden we onze gezellige dag voortzetten. Nogmaals dank.

Johan
03-11-2016

Administratie oplichting

Er werd beweerd door ANWB dat zij 4 brieven heeft opgestuurd naar mijn Adres, met daarin de factuur. DIT IS NIET GEBEURT ! Ik heb direct een incasso brief ontvangen met daarop incasso kosten ik vind dit gewoon onvoorstelbaar dom en ongelofelijk. Na dat ik TKB hiervoor op heb gebeld, Vraagt een van de TKB medewerker om een bewijsmateriaal ? HOE MOET IK DIT BEWIJZEN ? zo een vraag ga je toch niet stellen als je de antwoord al weet. Zo te zien hebben jullie een manier gevonden om geld te verdienen. Dit is namelijk mensen in de maling nemen en hun in jullie spel sleuren verdienen op incasso kosten. Mijn mening over dit onherstelbare organisatie is, dat dit bedrijf Geen mensen zijn maar Dieren of te wel Duivels want een verstandige goed/normaal persoon zou in iedere geval een beetje na denken een redelijke beslissingen nemen. Zo te zien werken hier mensen die totaal niks van zijn leven kunnen maken, Die alleen maar op 1 doel zijn gericht. En dat is centen verdienen op de rug van goede burgers. Ik vraag mij af of één van de medewerkers die voor zo een bureau werkt überhaupt kan slapen. Ik zou dat niet kunnen nadat ik geld van andermans rug pluk. In dit geval zou ik mijn eer en mijn menselijke gevoelens kwijt raken. Na deze tragedie voel ik mij hierbij zeer teleurgesteld over ANWB Inclusief de dochteronderneming TKB Incasso. Na deze vervelende ervaring wil ik mijn abonnement opzeggen van ANWB, En ik raad mensen aan voordat het te laat is om dit ook te overwegen.

Hans
19-10-2016

Pech met de camper in zwitserland

Ben dit jaar met de camper gestrand in st. moritz in zwitserland kan wel zeggen dat ik alleen positieve ervaringen heb met de pechhulp in het buitenland camper gerepatrieerd naar nederland vervangend vervoer vlot geregeld en de financiën ook vlot afgehandeld. dus chap po voor de anwb

Adriënne
10-10-2016

Wat een vakman!

Maandag 9 oktober 16.15 uur

Een gezellige filmmiddag bij Euroscoop met mijn moeder gehad in Tilburg. Toen ik uit de parkeergarage reed en na 50 meter mijn auto ineens uitviel dacht ik dat het de accu was. Nog geprobeerd om de auto weer te starten met startkabels. Helaas lukte dat niet! Toch maar de ANWB gebeld en het wachten begon. Zei tegen mijn moeder, nou dat kan wel een uurtje duren als we pech hebben. Echter na vijf minuten stond Marcel al bij de parkeerplaats. Wat een geweldige hulp heeft hij gegeven. Marcel is ongeveer anderhalf uur met de auto bezig geweest om de oorzaak te vinden. Wat een vakman. Hij heeft gevonden wat de oorzaak was en er voor gezorgd dat ik weer kon rijden. Heeft alles opgeschreven en uitgeprint wat er nagekeken moet worden in de garage waar mijn auto altijd naartoe gaat. Helaas mogen deze vakmannen geen fooi aannemen en heb hem toen beloofd dat ik een review zal schrijven op de site over hem. Dus Marcel, bij deze, bedankt voor je geweldige hulp die je hebt gegeven aan mijn VW Polo op de parkeerplaats van de Euroscoop in Tilburg! Hopelijk krijg je dit bericht te lezen.

Jasper
09-10-2016

Zoek het zelf maar zelf uit.

Onlangs met mijn Ford Transit busje en caravan erachter met vakantie naar Frankrijk geweest en onderweg op de snelweg een klapband linksachter van mijn busje gekregen. Zo snel mogelijk de combinatie aan de kant gezet en mijn vrouw ging de ANWB bellen. Die vertelden dat ze op de snelweg, GEEN tolweg, niets mochten doen en ze moest maar telefoonnummer 17 (de politie) bellen en voor hen hield het hier op.

Na een tiental malen geprobeerd te hebben kreeg mijn vrouw steeds geen gehoor. Wij hadden het 'geluk' dat er een Poolse jongeman met een klein vrachtwagentje met een lege tank op zo'n 100 meter voor ons stond. Hij stond al twee uur op de depannage te wachten. We stonden bloedgevaarlijk op een zeer smalle vluchtstrook en de band was ook nog eens linksachter, de rijbaankant dus, geklapt. Zeer druk en 38 graden, sta je daar. Na een kwartiertje kwamen de jongens van de depannage aan en zagen wat er aan de hand was. Om kort te gaan, ze hebben erg geholpen het wiel te vervangen.

Voor de volledigheid (wat de situatie toch wel smakelozer maakt), ik ben meervoudig rugpatient, met een deels aangepast busje en dito caravan, dus kan zelf vrijwel niets. Zo heeft de ANWB ons aan ons lot over gelaten.

Op de klacht die ik thuis stuurde naar de ANWB kreeg ik een laconieke reactie van 'mooi dat die depannage er aan kwam en weer verder kon rijden'. Het is dat ik internationaal vrachtwagen chauffeur geweest ben, dus ervaren in het rijden, anders had dit heel anders kunnen aflopen. Toen ik wederom reageerde kreeg ik geen reactie meer van de betreffende ANWB medewerker, de 'heer' Pardede. Dit had hij mij bij een ander gevalletje ook al eens geflikt dus totaal ongeschikt voor deze functie.

Ontving ik vorige week van de ANWB een mail dat ik een klacht ingediend had die ik WEER moest beschrijven. Denk je dat ik nu WEL een reactie kreeg? Nee hoor, niets.

Ik zie de Wegenwacht, zeker als invalide, als een noodzakelijk kwaad, maar wel beter dan de anderen dus overstappen is niet aan de orde.

Jammer', want dit kan toch niet door de beugel.

Wim
05-10-2016

Vervangen defecte accu

1 okt.j.l was de dag van vertrek na een vakantie in Bretagne.'s Morgens om 06.30 u wilden we wegrijden,maar helaas,de auto startte niet. 06.45 u de ANWB pechhulp buitenland gebeld, vanwaar men hulp zou regelen.We moesten rekening houden met 11/2 a 2 uur wachttijd.Rond 07.30 u een sms-je van de ANWB: de depanneur kan over 50 min bij u zijn.Deze arriveerde met een autotransporter, heeft onze accu doorgemeten.Conclusie: kapot. Onze auto op de transporter en naar de garage,waar een nieuwe accu werd geplaatst. Om 09.45 u waren we al op weg naar Nederland,dankzij de hulp van de ANWB en het Franse garagebedrijf Du Fremu in Henansal.

Atty en Wim

Marcel
03-10-2016

ACCULAMPJE

Op 29-09-2016 was ik op weg naar mijn werk in Den Bosch. Rijdend over de A59 ging ter hoogte van tankstation Labbegat mijn acculampje branden en vrijwel direct was mijn stuurbekrachtiging verdwenen. Mijn multiriem bleek gesprongen. Ik ben ontzettend goed geholpen door een vriendelijke jonge wegenwachter. Hij verving na en kort telefoontje met een leverancier van auto onderdelen in Waalwijk mijn riem ter plekke. Dit was ruim een uur werk. Niks dan lof over deze sympathieke vakkundige medewerker met wagennummer 2807.

Kim
18-09-2016

Super service van Peter in A'dam

Daar stonden we dan vorige week vóór het rijksmuseum in a'dam. De auto viel uit en wilde niet meer starten. ANWB gebeld. Na een kort en duidelijk telefoongesprek met een aardige medewerkster zijn we lid geworden en zou er iemand langskomen binnen een uur. Peter was al binnen het half uur bij ons. Hij wist niet alleen de motor aan de praat te krijgen hij ging even kijken waar het door kwam: we mochten de accu laten vervangen bij zijn verzamelpunt/opslag. Eenmaal daar aangekomen wist hij na nog een controle dat het niet de accu was maar het startblok. Prima! Wij wisten waar we aan toe waren en konden die thuis laten vervangen. Super leuke vent. Niet te lui om er even wat werk van te maken en snelle service van de hele wegenwacht. En ja.Dat ook nog op Zondag. Zullen we eens stoppen met klagen allemaal?

Ben
14-09-2016

Ga met de ANWB op pad of weg waar jij staat met pech.

Al die keren dat wij van de ANWB gebruikt hebben gemaakt was de geleverde service uitstekend. Het lidmaatschap van de ANWB bevelen wij dan ook ieder aan.

Ida
13-09-2016

Vooroordelen!

Maandag 12 september 2016, onze eerste vakantiedag, wilde onze camper niet meer starten. Vanaf de camping in Eerbeek de ANWB gebeld. Vriendelijk te woord gestaan en er zou een monteur langskomen. Driekwartier later is hij ter plekke. Een hele jonge man stapt uit, begin twintig schat ik. Mijn man kijkt naar onze camper uit 1993 en ik zie hem denken: die camper is ouder dan de monteur. Gaat dat wel goedkomen? Je verwacht toch een oudere ervaren man. Onze monteur duikt onder de motorkap en checkt van alles. Vervolgens vraagt hij of we de camper willen starten. Er gebeurt niets. Even later nog een keer, weer niets. Ik dacht, ja hoor, zie je wel, dit wordt niets. Toen nog een keer starten en ja hoor, de camper deed het weer. Hij heeft alles onder de motorkap gecheckt en aangegeven dat de massakabel niet meer goed werkt (hij vergeleek het met een knik in een tuinslang). Hij belde een garage dichtbij en regelde dat we daar direct terecht konden voor een nieuwe kabel. Aangekomen bij de garage hielp een oudere monteur ons die de kabel op aanraden van de wegenwachtmonteur verving. En inderdaad de kabel was voor een deel verbrand. Na een uurtje waren we weer klaar en kunnen nu verder genieten van onze vakantie. Wat een geweldige jonge monteur van de wegenwacht. Vanaf nu hebben wij geen vooroordelen meer over leeftijd.

Seniz
03-09-2016

ANWB moeten vertellen hoe het werkt in Duitsland

Vannacht per ongeluk benzine getankt ipv diesel. Stom! ANWB gebeld en na 20 minuten in de wacht wilde ANWB door de ADAC laten wegslepen en vandaag (zaterdag) eens kijken welke garage geopend zou zijn om dit op te lossen.

Telefoniste verteld dat de ADAC zelf en direct de middelen heeft om dit op te lossen. Na inpraten op de telefoniste was ze bereid om contact op te nemen met ADAC. Het enige wat ze echter heeft geregeld was het wegslepen.

Onderweg met de ADAC viel me de bek open. De meneer van de ADAC was in staat om de benzine eruit te pompen en te vervangen door diesel maar "er hat keine lust".? En wat was ervoor nodig om "lust" te creëren? We moesten het wegslepen direct aan hem betalen. Gelukkig had ik al geïnformeerd bij de ANWB: het wegslepen is voor rekening van anwb, de reparatie zou voor onze rekening zijn. Als ik het wegslepen niet zou betalen, zou hij het probleem sowieso NIET verhelpen was het dreigement van de meneer van de ADAC. Kortom: meneer probeerde even wat extra geld te verdienen en ons op te lichten.

In bijzijn van deze meneer heb ik ANWB weer teruggebeld en mijn ervaringen gedeeld. De telefonist die ik nu aan de lijn kreeg was bereid om de ADAC uit te leggen wat ik direct aan de ADAC zou betalen en wat de ADAC via de ANWB zou krijgen. Tevens heb ik de ANWB gevraagd om de ADAC heel duidelijk de opdracht te geven het probleem zsm te verhelpen aangezien zij de middelen daarvoor tot hun beschikking hebben.

Na 4 uur stress konden we gelukkig weer onze reis hervatten. Dit gedoe had voorkomen kunnen worden als de ANWB in eerste instantie beter geïnformeerd was geweest over de reparatiemogelijkheden van de ADAC en direct de afspraken voor ons had gemaakt.

Catharina
02-09-2016

Uitstekende service!

Zondag 28 augustus in Amsterdam heeft mijn accu het plotseling begeven en kon ik niet meer starten. De ANWB was na 15 minuten ter plaatse en zei dat de accu vervangen moest worden. Op dat moment was het niet heel druk dus de monteur heeft uit de opslagplaats een nieuwe accu gehaald. Hij is een half uurtje weggeweest en heeft hem ter plekke er in gezet. Fantastisch, wat een service, mijn dag kon niet meer stuk! Catharina Haim

Mohammed
30-08-2016

Autopech in Spanje

Op de terug weg van vakantie stond ik met mijn gezin in Burgos Spanje ik moest zaterdag en zondag in een hotel overnachten via medewerker ANWB zou mijn auto maandag heel snel gemaakt worden maar maandag heb ik echt ruzie met de garage eigenaar moeten maken om mijn auto te repareren anders moest ik nog twee dagen in Burgos overnachten de garage eigenaar was zo agressief en onbeschoft dat mijn kind van 6 jaar huilend achter zijn moeder ging schuilen en haar niet meer durfde los te laten wij worden uitgescholden en bedreigt de auto pech was een gas kabel die vervangen moet worden de renault dealer was op 3,5 klm afstand van de garage

Peter
27-08-2016

Geweldige service

Afgelopen donderdag ochtend (6.30) in de buurt van Eindhoven knapte de leiding van de diesel toevoer en lieten wij een flink spoor aan diesel achter op de snelweg. Binnen 5 minuten stond er iemand van Rijkswaterstaat, binnen 10 minuten de afsleepdienst en binnen 20 minuten was de ANWB ter plaatse, dhr van der Rijden (nr 62) Slang was lek werd snel geconstateerd maar vanwege de plaats in de motor ging dat te lang duren. Afsleepdienst gebeld contact met de Landrover garage in Eindhoven en er werd een leenauto geregeld :-)))) Binnen 1,5 uur waren wij weer onderweg en na een dag auto weer gehaald. Geweldig allemaal geregeld!

Kees
26-08-2016

Knipperlichten en ruitenwissers doen het niet.

Plotseling deden mijn richtingaanwijzers en ruitenwisser het niet meer. Hele vreemde storing dus. ANWB gebeld. Uur bezig geweest maar de beste man gaf het op. Wist niet meer wat hij nog meer kon doen. Kon niets vinden ondanks veel inspanningen, dat moet ik wel zeggen. Halve dashboard uit elkaar, van alles doorgemeten enz. Storing dus uiteindelijk niet verholpen. Daarna met gevaar naar de garage. Die trekken er een stekker uit en alles werkt weer. 3 minuten werk. Tja.

Mike
25-08-2016

Pech in buitenland

Lang verhaal kort: reis en kredietbrief met de hoogste graad. ANWB, vertrouwd. Dat denk je.

gestrand in Zweden wo 24 augustus 12 uur. Weggesleept naar garage net binnen de 2 uren wachttijd. Dan begint écht de ellende: de communicatie via de jongens van de "helpdesk". Reparatie langer dan 48 uur, vervangende auto is de regel bij de ANWB. Onze reparatie gaat langer duren dan 48 uur, dit werd bevestigd bij de merkgarage en doorgegeven aan de ANWB. Dan begint het smeren, rekken, lange telefoontjes, onkunde, etc, etc. Vrijdag 26 staat er nu dan een auto klaar (2 dagen later) voor ons is ons meegedeeld. We moeten zelf zien hoe we daar komen. Zeker minimaal 10 telefoontjes gepleegd aangevoerd door ons zelf. Zeer populaire zinnen van de zeer jonge onervaren ongeïnteresseerde telefoonboys: "ik ga kijken", "misschien", "een collega is bezig", "waarschijnlijk". Er worden geen concrete toezeggingen gedaan, op de vraag mij schriftelijk te bevestigen wordt geen gehoor aan gegeven, telefonische toezeggingen worden niet nageleefd. Ik bel u zo weer terug. We hebben een dossier met tijden en namen van zeker 5 verschillende medewerkers van de ANWB genoteerd. Als er dan passend vervangend vervoer moet worden geregeld (V70) komt de beste knul met: "u krijgt een Audi". Grappig worstje -mij interesseert het geen moer, als de baggage van 4 personen er maar ingaat- na 3 telefoontjes krijg je de mededeling dat het druk is en zeer weinig auto's beschikbaar. Dan komt de aap uit de mouw, het wordt een Audi A1/A3 waar u uit mag kiezen. Op aandringen onzer zijde is het nu een Skoda Oktavia geworden. Belt ie 18:00 op dat ie klaar staat 65 km verderop, regel maar een taxi. "Tot hoe laat is het kantoor open?" vraag ik, "ow, dat moet ik even navragen, ik bel u zo terug.".!? Zo kansloos en triest partijtje geworden die: Algemene Nederlandse Wielrijdersbond. Winstmodel is verworden tot het urenlang aan de lijn laten hangen en tot het zo lang mogelijk laten uitsmeren van toezeggingen en acties. Het mist daadkracht en vertrouwen die worden nageleefd. Het verplicht moeten "dealen" met te jong en onervaren omhooggevallen boys van de callcenter is de "bonus" van je reis. Bah. Lidmaatschap: skip.

Jan
23-08-2016

Klachtenafhandeling

2 x een klacht ingediend. Geen enkele reactie. Reden voor mij om - na meer dan 40 jaar - graag weg te gaan bij de ANWB. Blijkbaar zit de manager "Leden" - I. Kruijer - er meer voor haar eigen belang dan voor de leden of voor de ANWB als organisatie.