02-02-2014

EEN HEEL GROOT DRAMA, dit is in het kort gezegd mijn ervaring met DITZO, en dan druk ik me wel heel erg netjes uit.

Het betreft mijn ervaringen met de volgende verzekeringen :

- 2 autoverzekeringen

- rechtsbijstandsverzekering

- zorgverzekering

Begin hier nooit aan, want u komt van een wel heel koude kermis thuis!!!

Andre Grundmann
01-02-2014

Kan geen auto verzekering verhuizen en moet na een verhuizing de verzekering opzeggen en een nieuwe afsluiten. Er kunnen geen wijzigingen op oude polissen worden aangebracht. De slechtere voorwaarden moet je dan ook maar accepteren.

Koos
18-01-2014

Zeer slechte ervaring met Ditzo, bar en boos met andere woorden super slecht!

Op 10 januari 2014 zou ik mijn nieuwe auto krijgen. Was reeds verzekerd bij Ditzo, dus dacht via de site even overschrijven. Nee hoor, werd geweigerd systeem lag plat.

Gebeld met een medewerker, die probeerde hetzelfde wat ook niet lukte. Gegevens genoteerd en zou mij op donderdag 9 januari terug bellen over de status van de verzekering voor de nieuwe auto en het stop zetten van de tot dan huidige auto.

Op 9 januari werd er niet gebeld, ik ging er vanuit, vergeten kan gebeuren, dus nieuwe auto verzekerd, oude eruit!

Maar tot mijn verbazing werd ik op 10 januari om kwart voor elf gebeld met het verzoek, dat ik maar een andere verzekeraar moest zoeken, want het was niet gelukt, het systeem was nog steeds uit de lucht en zou omstreeks 19/20 januari weer in de lucht zijn, zo dacht men.

Dus hals over kop een nieuwe verzekeraar proberen te vinden, wat gelukt is bij Inshared.

Maar als ik s'morgens de nieuwe auto had opgehaald, dan had ik mooi onverzekerd rond gereden!!!

Super, super slecht zo'n verzekeraar als DITZO, bedenk je wel drie keer voor je overgaat om hier je verzekering (welke dan ook) onder te brengen!!!!!!!!!!!!!!!!!

Site is nog steeds uit de lucht, terwijl men wel de indruk wekt via reclamespotjes dat je je kan verzekeren, wat niet zo is. Hier zou de overheid moeten ingrijpen!

Ook onbegrijpelijk dat Independer met zo'n z.g. verzekeraar samen werkt!!!!!

Berry
30-11-2013

Ik heb geen klacht over Ditzo maar wel een vraag.

Waarom kan ik mijn Ford Focus Flexifuel bij Ditzo niet verzekeren?

Ik krijg de melding dat het een bijzondere brandstof is, dit vind ik vreemd zo, bijzonder is het toch niet

groet,

Berry

27-11-2013

Iemand heeft vorige maand schade aan mijn stilstaande auto veroorzaakt. Ik heb 3 telefoontjes (3 weken) nodig gehad voordat ze het schadeformulier eens gingen bekijken. Nog 2 telefoontjes later heb ik nogsteeds geen afspraak met een taxeur om de schade te bepalen, zodat de reparatie kan gaan starten. Sterker nog, ze waren eerst nog van mening dat ik de schade zelf veroorzaakt zou hebben.

R.Sampimon
14-10-2013

Ditzo is een online-verzekeraar, d.w.z. verzekeren en contact gaat via internet. Ditzo heeft geen algemeen telefoonnummer waar je algemene vragen kunt stellen, alleen telefoonnummers over schade en betalingen.

Zo wilde ik weten wanneer ik mijn aanvullende (tandarts)verzekering kan opzeggen. Na een aantal kies dit of dat doorkiesnummer kwam ik uiteindelijk bij de rechtsverzekeraar terecht, die wist natuurlijk van niks. Helemaal uiterst merkwaardig voor een online-verzekeraar is dat je ze niet kunt emailen! Verder heeft Ditzo de afgelopen jaren veel (polis)wijzigingen doorgevoerd in het nadeel van de klant. Zo betaal je voor een autoverzekering na een aantal schadevrije jaren inmiddels niet minder maar meer, wel 10% meer. Uniek mag ik wel zeggen, geen schade dus meer betalen!

Smekkie
15-09-2013

ook ik heb slechte ervaring met ditzo heb auto verzekering afgesloten voor mijn 2 de auto en nu kunnen ze mijn schade vrije jaren niet opvragen die worden volgens hun niet vrij gegeven omdat ik niet bij de zelfde verzekering zit als mijn eerste auto en ze zeggen 2 emails gestuurd te hebben die ik nooit heb ontvangen anders wel gelijk aan de bel getrokken en opzoek naar andere verzekering gegaan wat is dit nou weer voor idioot iets nog nooit last van gehad heb meer auto´s gehad als 2 de auto bij andere verzekeringen en die konden het wel nu hebben ze ff lekker voor 1,5 jaar verzekeringspremie opgestreken in 2 maanden tijd vieze oplichters en op de site stond nog gewoon dat ik 20 euro per maand betaalde maar wel over de 100 euro afschrijven wat kan ik hiermee doen iemand tips om mijn geld terug te krijgen

De boer
14-09-2013

Duurste verzekering bij datzo ik op internet zoeken met mijn 2 schadevrije jaren kwamnik met mijn peugeot 206 1.4 op 42 euro toch nog best aan de prijs voor een 21 jarige met een 1.4 maar wel de goedkoopste ... konden ze in de rodedata mijn schadevrije jaren niet vinden en ging ik 96 euro per maand betalen !!! Voor een simpele wa dekking zonder iets er op of erbij en als je dan opbel krijg je nog een grote smoel ook Grootste afrader

Trudy Oosterman
12-09-2013

Slechte verzekeringssite, je krijgt geen contact. alles via de mail en niet telefonisch. als je een wachtwoord opvraagt dan krijg je die niet toegestuurd na wel 10 keer vragen. dus kan geen overzichten inzien. Ik zit nu bij Ditzo maar mijn dochter en ik gaan zeker overstappen naar een andere verzekering. Wat een SLECHTE verzekeringssite, afrader

Dick Pronk
22-08-2013

Slechte ervaring

Website stelt:

"Alles vastleggen in voorwaarden kan niet. Dat proberen we daarom ook niet. Onze voorwaarden zijn

daardoor simpel en leesbaar. We handelen niet naar de letter maar in alle redelijkheid naar de

bedoeling van deze voorwaarden." FOUT!

Dit is absoluut niet waar, Ditzo handelt tegengesteld hieraan. Gedoe met schadevrije jaren. Al veel te veel tijd besteed en terug naar mijn oude verzekeraar. Spijt dat is daar na meer dan 30 schadevrije jaren vertrok. Maakt niet uit of dat nu op mijn naam of op naam echtenote stond. Je kunt ze overdragen. Echter niet bij DITZO(OI) terwijl de website echt anders suggereert: de auto mag immers ook op naam van de partner staan. Ik betaal graag iets meer voor service en geen ergernis. Dat is beter voor mijn gezondheid. NOOIT MEER DITZO(OI)!

16-08-2013

Waardeloos, ik heb schade en wacht al dik 3 weken op afhandeling van de schade! Ook na diverse telefoontjes met Ditzo. Gisteren (15-8) te horen gekregen dat de schade-expert 2 sept!!!!!!! pas naar de schade komt kijken. Al die tijd staat mijn auto bij het garagebedrijf en zit ik zonder auto. Hoezo Ditzo? Hierna geen Ditzo ooit voor mij, dag Ditzo! en bedankt.

Ditzo maakt reclame: Wij maken weer verzekeringen zoals ze ooit bedoeld zijn: faire afhandeling van schade. ( zeker 6 weken zonder auto)

C. de Bruin
14-08-2013

Naar aanleiding van mijn klacht .m.b.t. het gehannes met de schadevrije jaren, heb ik de geplaatste berichten eens doorgelezen en nu zie ik dat Ditzo een geraffineerd 'business model' hanteert: mensen die wat ouder zijn of een een wat oudere auto bezitten worden actief uit hun klantenbestand gewerkt door opzettelijk met schadevrije jaren te knoeien. Elke maand wordt er met die jaren gerommeld c.q. zonder enige aanleiding jaren afgetrokken en de premie verhoogd.

C. de Bruin
14-08-2013

Vervelend, ik ben al een paar maanden bezig mijn maximale schadevrije jaren te regelen. Zonder enig bericht stelt Ditzo dit (nu voor de derde keer) onterecht naar beneden bij. Stomvervelend.

27-06-2013

Zeer slechte ervaring met Ditzo. Bij het afsluiten van een tweede auto werd zonder te vragen de verzekering van mijn eerste auto stopgezet. I.p.v. de wijziging ongedaan te maken heeft Ditzo een nieuwe verzekering afgesloten, wat bleek dat dit één was met een hogere premie en 'vernieuwde' polisvoorwaarden, waardoor ik vergeleken mijn oorspronkelijke verzekering er op achteruit ging.

Hier kwam ik pas achter na de eerste premie afschrijving, doordat het bedrag een stuk hoger was dan wat ik van Ditzo gewend was. Hier direct achteraan gebeld, maar werd door de telefonist weggewuifd met de mededeling 'dat ze het gingen uitzoeken' en ik er bericht over zou ontvangen. Na 2 weken nog geen bericht en er weer achteraan gebeld. Opnieuw hetzelfde verhaal, dit heeft in totaal meer dan een maand geduurd. Steeds was er wel een wijziging aangebracht in mijn premie of polisvoorwaarden, maar niet de juiste wijziging. Het toppunt was dat ineens mijn schadevrije jaren teruggezet werden naar 0. Terwijl ik helemaal geen schade had gereden! Na 2 maanden eindelijk na meerdere malen telefonisch contant (waar ik zelf achteraan moest bellen) het teveel afgeschreven premie teruggestort gekregen.

Dit was voor mij het moment om de verzekering bij Ditzo te beëindigen. Maar dit was helaas niet het einde van het gedoe met Ditzo. Van mijn huidige verzekeraar kreeg ik kort geleden bericht dat mijn schadevrije jaren niet ingevoerd staan bij Roydata. Dus opnieuw Ditzo gebeld om opheldering te vragen. Enige wat gezegd werd is dat ze het gaan 'uitzoeken' en dat ik er nog van hoor. Na mijn ervaring met Ditzo heb ik hier niet veel vertrouwen meer in. Het is nu maar weer afwachten en anders over een paar dagen weer terug bellen...

16-06-2013

nooit een verz afsluiten bij ditzo allen maar trammelant ze bellen niet terug late je teveel betalen en als je denkt dat alles voor elkaar is sturen ze een incasso

09-05-2013

slechte ervaring met ditzo was all-risk verze kreeg een ongeluk en was mijn schuld belde verze op alles zou geregeld worden (niet dus) kreeg de volgende dag een mail dat ik niet verzekerd was omdat er 2.04 euro openstond en hadden mijn verzekering stopgezet WTF idd ben toen naar me advocaat gegaan met al mijn betalingen en het klopte ditzo storte zelfs 30 terug omdat ik teveel had betaald advocaat belde ze op en was op de dag van de ongeluk ineens wel verzet (HUH) ik snapte er geen bal van ga er een zaak van maken want zit nu met kosten van het slepen en huur van een auto dus bedankt Ditzo

02-05-2013

1/5/2013 - 5 Jaar klant bij DITZO, bij de overschrijving naar de nieuwe auto kreeg ik de melding geweigerd. Tel contact opgenomen, men kon een formulier invullen er zou dan binnen drie dagen bericht komen waarom de nieuwe auto geweigerd was. Zou niet met de nieuwe auto kunnen rijden als ik dat wel wou moest ik maar naar een andere verzekeraar gaan. Dus overgestapt naar Univé.

Vanmorgen (2-5-2013) telefoontje van Ditzo ik kon de auto wel verzekeren bij Ditzo . De weigering was een systeem kwestie en veroorzaakt door het schade verleden. Mijn schades gedurende de vijf jaar dat ik klant bij Ditzo ben geweest zijn een beide in januari 2010 1) achterbumper met achterlicht glas en 2) (14 dagen na 1e schade) diefstal schade van airbags.

Ik had bij Ditzo 23 schade vrije jaren voor de autoverzekering. Belachelijk maar je staat wel mooi voor paal. Nu duizend maal excuus, maar voor mij is het te laat. Ik ben klaar met Ditzo. Je bent er als klant alleen voor de te betalen premie maar mag geen schade krijgen. Slechter verzekeraar is niet denkbaar.

22-04-2013

Zeer slechte ervaring met Ditzo.

Twee jaar overgestapt naar Ditzo, vanwege lagere premie.

Helaas na 23(!) schadevrije jaren 2x een schade gehad binnen korte periode. Dit gemeld en na aftrek eigen risico uitgekeerd gekregen. Afhandeling duurde wel even, maar uiteindelijk toch netjes bijgeschreven. Wat schetst mijn verbazing: ik krijg nu een hele onpersoonlijke en ook wel intimiderende mail dat mijn eigen risico wordt verhoogd naar 500 euro, omdat ik te veel schades heb geclaimd en dat ze mij daarna helemaal kunnen royeren als klant. Zo ga je toch niet met je klanten om? Er wordt toch ook naar een voorgeschiedenis van een klant gekeken?

15-04-2013

Ditzo is wel de meest waardeloze verzekeraar die ik ooit heb meegemaakt. Ik had een autoverzekering afgesloten met 14 schadevrije jaren. Alles geaccepteerd en na een aantal weken krijg ik een mail dat de schadevrije jaren niet overeen komen met Roy-data (dit blijkt een systeem hiervoor te zijn) en dat die zijn teruggezet naar nul.Daarna gebeld en een medewerker gaf aan dat dit kwam aangezien ik de laatste jaren in een lease auto heb gereden, hij kon de schadevrije jaren wel op 10 zetten, dit was iets meer premie maar ik ging akkoord. Aantal weken later wederom een mail dat de schadevrije jaren niet overeenkomen met Roy-data en zijn teruggezet naar nul. Wederom gebeld en krijg een dame aan de telefoon die grappend zegt dat ze waarschijnlijk hebben zitten slapen en geeft net als de eerste medewerker aan dat de schadevrije jaren wel naar 10 kunnen worden gezet. Ik wederom akkoord gegaan, medewerker bood excuses aan. U raadt het waarschijnlijk al aantal weken later wederom mail en een aanmaning om de verhoogde premie niet had betaald. Ik gereageerd op de mail met bovenstaand verhaal en wacht op reactie. Twee dagen later een geautomatiseerde mail dat mijn verzekering is beëindigd aangezien ik te weinig had betaald, ik wederom bellen die vrouw zegt dat ik eigenlijk moet mailen aangezien de contactpersoon niet telefonisch bereikbaar is. Poosje later weer mail dat de incassoprocedure in start is gezet, ik reageren met een gefrustreerde mail en ik krijg als antwoord dat ik moet bellen met mijn klacht en niet moet mailen.

Op dit moment ben ik helemaal klaar met Ditzo en lijkt het wel of ze een wedstrijd 'consumentje frustreren' aan het organiseren zijn. Ik heb al lang een nieuwe verzekaar die wel gewoon mijn schadevrije jaren kan zien en wens Ditzo dan ook veel succes met incassoprocedure. Wel hoop ik dat dit een waarschuwing voor overige consumenten is!

01-04-2013

Auto stond geparkeerd, een buurman heeft met achteruitrijden zijn aanhangwagen in mijn achterdeur van mijn auto geparkeerd. De schade die hierdoor ontstaan is, is door Ditzo prima opgelost een paar dagen later kon ik mijn auto in ons dorp naar een reparatiebedrijf brengen .

Ik heb hierbij een leen auto kunnen gebruiken en na 2 dagen kon ik mijn auto keurig hersteld en gewassen weer ophalen. Ik vind dat het door Ditzo prima is opgelost zonder dat het mij veel tijd heeft gekost.