Babboe reviews

2.9

Tim
04-11-2020

Slechte service en communicatie

Accessoires besteld bij Babboe voor bakfiets. Wacht nu al twee weken op de verzending. Geen communicatie vanuit Babboe, slechte service.

Elke
29-09-2020

Alleen maar ellende

Dikke ellende met babboe bakfiets.

Binnen 2 mnd na aankoop deed de electrische ondersteuning niks meer. Volgens babboe heel vervelend maar omdat ik geen service beurt bij hun afgesproken had had ik pech. Het bleek te gaan om een fabrieksfout van de accu te gaan en heb toen aangegeven dat tijdens een servicebeurt niet aan gekeken wordt naar de accu kreeg ik toch uiteindelijk een nieuwe.

In de jaren erna breken alle spaken, continu slagen in het wiel hierdoor en mijn eigen fietsenmaker geeft aan dat deze spaken extreem slecht zijn en de gehele fiets omgespaakt dient te worden. En daar heb je dan 2300 euro voor betaald.

Nooit meer babboe voor ons!

Ties
13-07-2020

Slechte elektrische bakfiets van Babboe

Ik heb helaas ook een elektrische bakfiets van Babboe uit 2016. Eerst spaken in het achterwiel kapot. Daarna de stuurbediening kapot, dekplaatje kwam los te zitten bij gewoon gebruik. Was helaas net geen garantie meer. EUR 80. Gewoon slecht gemaakt van Qwic.

Nu is de achteras gebroken. Tandwielen zitten los en ratelen; blijkt het aluminium van de as gebroken te zijn. Ik reed weg uit het gras. Ik ben Tu Delft afgestudeerd ir Product Ontwikkeling. Dit zou echt niet zomaar mogen kunnen. Echt super slechte kwaliteit fiets, waar je toch c. EUR 2.000 voor betaald.

14-05-2020

Ongekend slechte bakfiets, wegwerpfiets

We hebben een babboe e-curve, nu 5 jaar in ons bezit.

- accu 2x vervangen

- accu bediening vervangen

- acculader stuk

- versnelling vervangen

- remmen vóór vervangen, wegens slechte kwaliteit

- zadel al 2x vervangen

- alle kabels vervangen

- spaken gaan vaak stuk

- derailleur vervangen

- tandwielen voor en achter vervangen

Alles is eigenlijk vervangen op frame en bak na.

Kortweg , de kwaliteit is zo beroerd dat bij ons In de regio, bijna alle fietsenmakers babboe fietsen niet meer wel onderhouden. Wegens de zere slechte kwaliteit en zeer hoge prijzen voor onderdelen vraagt, welke toch stuk gaan binnen no-time.

Onze laatste onderhoudsbeurt in aug 2019, was €500,-

Ik raad echt iedereen deze fietsen af! Ook al is het gebruiksgemak van zo’n fiets ongekend fijn! Met gezin van drie kinderen.

Drrhdhhb
13-03-2020

Onderdelen/accessoires bestellen heel slecht

Ik heb nu al meerder keren voor mijn 2 bakfietsen onderdelen en accessoires besteld. Op de site staat 1-3 werkdagen aan de telefoon we gaan van alles regelen voor u maar in werkelijkheid laten ze me nu al een week wachten en aan het lijntje houden! Dit is nu de 3de keer

Jurgen
19-09-2019

Super service!

Recent werd onze 6 jaar oude en behoorlijk versleten babboe city teruggeroepen voor een reparatie aan het frame! Wij zijn blij dat babboe deze fout in het frame heeft ontdekt en voortvaren tewerk is gegaan bij het oplossen daar van. Dinsdag 17-9 werd onze bakfiets opgehaald en vandaag 19-9 werd hij weer terug gebracht. Tot onze grote blijdschap was niet alleen het frame vervangen, maar ook; achterwiel, achterspatbord, zadel, koplam, achterlicht, kettingkast en handvatten.

Kortom super service van babboe, hartelijk dank hiervoor!

Ruben
20-09-2018

Slechte kwaliteit

Wij hebben een, toch best prijzige, Babboe City e-curve gekocht een aantal jaar geleden en een keur aan problemen gehad met o.a. de motorbediening en accu.

Ook afbrekende / loszittende spaken in het achterwiel, is een steeds terugkerend euvel (dit lees je veel over Babboe overigens).

Inmiddels is ook het spatbord (achter) weg geroest en dit terwijl de fiets altijd onder dak staat.

De klantenservice is verder slecht telefonisch bereikbaar en op e-mail komt soms helemaal geen reactie.

Ik had achteraf iets meer geld willen uitgeven voor een meer gerenommeerd merk en zou een ieder afraden om naar Babboe te gaan.

Goedkoop blijkt toch maar weer duurkoop te zijn.

An
30-09-2016

Geen sevice

In 2013 hebben we een babboe city gekocht. Toen waren er redelijke openingstijden. Je kon bij ze langskomen, allemaal heel vriendelijk. We waren ook blij met de bakfiets en gebruikten m zeer regelmatig. Een enorme tegenstelling met tegenwoordig. We hebben al enige tijd last van spaken die breken. Zijn daar inmiddels al een keer of 6 mee naar de fietsenmaker geweest. Aangezien het maar blijft voorkomen hebben we nu besloten om er een nieuw achterwiel in te zetten. Het wiel is geen standaardmaat dus je bent minnif meer verdoemd om die bij babboe te kopen. Het wiel ligt bij babboe op voorraad, maar je kan het niet dezelfde dag ophalen. Je kan het alleen op dinsdag en donderdag tussen 14.15 en 16.30 ophalen. De meeste gebruikers van deze bakfietsen werken tegenwoordig, dus de ophaaltijden zijn belachelijk. Telefonisch zijn ze alleen tussen 9 en 14 te bereiken. Niet echt van deze tijd. En als je een reparatieafspaak wilt maken moet je ong 5 weken wachten. En als je dan een nieuw wiel wilt bestellen, ong. EUR 200 moet je ook nog verzendkosten betalen. En dan krijg je ook nog de opmerking 'we zijn een webshop'. Een goedlopende webshop levert binnen 24 uur, heeft minimaal een afhaalpunt waar je 9 van de 10 keer het artikel wat je zoekt dezelfde dag nog kan afhalen, heeft een klantenservice die tot in de avond te bereiken is. Dus koop geen babboe, betaal wat meer of koop tweedehands een beter merk.