BudgetEnergie reviews

01-11-2021

Het termijn bedrag was verhoogd van 50 naar 200 euro na een telefoontje gepleegd te hebben waar ik wel een half uur in de wacht werd gezet, maar goed. Voorgerekend dat het niet nodig was om mijn maandbedrag te verhogen was het weer 50 euro.

Tot mijn stomme verbazing binnen een week weer verhoogd naar 217 euro. Zonder verder overleg.Wees wijzer mensen doe geen zaken met Budget energie.

Adriana
29-10-2021

Alles in 1 contract afgesloten wat vandaag 29 oktober in is gegaan. Nu zie ik dat er 3 sep 57.50 euro is afgeschreven en dat kan evt eenmalig aansluitingskosten maar ook op 7 september is er 57.50 euro afgeschreven dat bedrag is niet het contract wat ik heb afgesloten toen ik mezelf als nieuwe klant heb aangemeld dat is veelste veel geld. Dit zijn geen afspraken.

Margreet
26-10-2021

Ben drie jaar klant en kan verlengen. Aanbod in september gehad via de mail. Wilde dit twee weken terug accepteren maar de toen aangeboden tarieven gelden niet meer. Week erna een mail. Tarieven gelden toch wel, excuusmail. Dus probeer opnieuw te verlengen. Maar krijg een foutmelding. Bellen met de klantenservice ( na 39 min in de wacht) en wat denk je? Krijg toch weer een nieuw aanbod met een verdubbeling van mijn termijnbedrag tot gevolg! En de mail van september kennen ze niet meer. Wat een oplichters. Heb klacht ingediend maar natuurlijk tot op heden geen reactie.

Rik
20-10-2021

Kreeg 3 jaar terug bij aangaan van 3 jaar vast een 'cadeaubon' á €150 besteedbaar bij mediamarkt. De tarieven achter de komma op het in de mediamarkt afgesloten contract weken iets af van hun tarieven welke gewoon openbaar op hun eigen pagina stonden. Laat die kleine afwijking X het geschatte verbruik en vervolgens X 3 jaar nu uitkomen op een bedrag van ruim €150 meer betalen! Wat een toeval! Sigaar uit eigen doos. Ik liet dit er maar bij zitten want was al van plan iets bij mediamarkt te kopen. En 3 jaar lang iedere maand een paar euro meer betalen dat voel je niet dus vooruit dan. Maar eerlijk is dit natuurlijk niet van ze! Nu mag er verlengd worden. Citaat "Sluit je in de winkel een 3-jarig energiecontract af of verleng je je huidige contract bij ons? Dan krijg je een MediaMarkt-cadeaukaart tot maar liefst € 175,-. Direct in de winkel." Proef op de som genomen en naar de mediamarkt geweest. Conclusie: het woordje 'tot' was hun excuus om maar een paar lullige tientjes te ehh.

Willy
01-10-2021

Ik heb een abonnement voor bellen met nummerbehoud. Blijkt niet te kunnen. 30 euro hiervoor betaald. Nu is er 130 euro van mijn rekening afgeschreven voor energie.

Ze zijn niet bereikbaar. Stel oplichters en ik ga Rzdar inschakelen.

09-08-2021

Bedonderd en bedrogen

Bedonderd en bedrogen door een Budget Energie medewerker bij een stand van Budget Energie in de MediaMarkt Eindhoven.

Situatie:

Ik heb netjes voor hen ingelogd op de Essent website waar zij helder mijn huidige verbruik konden zien. De adviseur gaf duidelijk aan alle nodige gegevens te hebben en daarop hun voorstel gingen baseren. Ik zal per maand 5 euro minder gaan betalen en ook nog een MediaMarkt tegoedbon van 175 euro krijgen. Dat leek interessant, dus daar heb ik mijn handtekening onder gezet. Helaas kreeg ik daarna het echte voorstel van Budget Energie. Die was maar liefst 25 euro per maand duurder dan mijn huidige aanbieder.

Er is gerekend met het verkeerde verbruik (of gespeeld met mijn verbruik om lager uit te komen?).

Ik ben bedrogen en bewust bedonderd.

Na contact met de klantenservice word ik helaas niet begrepen en houden ze het op een foutje. ze sturen je van het kastje naar de muur.

Consequentie voor mij?. veel tijd kwijt, geen maandelijkse 5 euro besparing en ook die 175 euro willen ze terugvorderen. Totaal geen begrip voor mijn kant dus.

Joke
01-06-2021

Zéér ontevreden over Budgetenergie

Het verkopen van een pand wordt ten onrechte gezien als contractbreuk, je verandert tenslotte niet van energieleverancier en je kunt de nieuwe eigenaar van het pand moeilijk verplichten om zijn energielevering voort te zetten bij het bedrijf waar jij het had lopen. Een boete slaat dus nergens op. Betreft postcode 1315 BK, huisnummer 139 te Almere. Eenzelfde situatie deed zich in januari 2021 voor (postcode 1315 BJ, huisnummer 85 te Almere) waarbij men de boete heeft gecrediteerd voor een pand wat ik moest verkopen. In januari heb ik meteen gemeld dat er voor het tweede pand dezelfde situatie zou optreden en men bevestigde telefonisch dat ik dan geen boete zou krijgen. Dit werd ook bij mijn gegevens genoteerd. Desondanks kreeg ik de boete nu tóch ondanks dat ik jaren trouwe klant ben geweest met VIER panden tegelijk. Telefonisch is er geen praten tegen ondanks de toezeggingen die eerder gedaan werden. Ik heb er inmiddels al vier keer over gebeld. Wat een slechte dienstverlening en absoluut geen klantgericht handelen.

Mar
07-05-2021

Superslecht

Blijft ex- klanten spammen, zelfs laat op de avond. Waardeloos bedrijf en nog duur ook

Nic
16-04-2021

Lang verhaal

Lang verhaal, zal het kort proberen te houden.

In September gebombardeerd met telefoontjes van een verkoper van Budget Energie , die duidelijk last had van ADHD verschijnselen. Mijn hemel wat een orkaan van flauwekul dat zo'n man uitkraamt.

Enfin, ik was me op dat moment een beetje aan het oriënteren op de Energie markt . Ik was (en ben) op dat moment klant van Oxxio. Na zes keer te zijn lastiggevallen , heb ik gezegd van ok stuur maar op die offerte dan kan ik altijd kijken of het interessant is. Er is toen een mail binnengekomen waar ik verder niet naar gekeken heb en heb die mail na een paar weken in de prullenbak geplaatst. Inmiddels middels vereniging Eigen Huis zag ik een aantrekkelijk collectief aanbod en ik kon dan tevens gewoon bij de Oxxio blijven. In November akkoord gegeven en alles is in gang gezet zodat het contract per 1 januari zou ingaan. Krijg ik half December een mail met "Gefeliciteerd u bent vanaf 1 januari klant bij Budget Energie" - Gelijk gebeld en wat bleek ik had binnen 14 dagen moeten reageren op de offerte destijds, en dus was de offerte automatisch in een contract overgegaan. Toen gelijk de verschillen met de aanbieding van ver. Eigen Huis bekeken , en de conclusie was dat Budget Energie veeel duurder zou zijn. Op jaarbasis zo'n 400 euro!

Gelijk weer gebeld en direct opgezegd, kreeg dan wel een boete van 250 euro, omdat ze zgn al energie voor mij ingekocht zouden hebben!?

Mail ontvangen met opzegging!

Toen eind december (31e) weer gebeld omdat ik het niet vertrouwde . ze gaven aan dat er van opzegging absoluut geen sprake zou zijn. Ze gaven aan dit direct ad hoc te regelen. En inderdaad weer mail met bevestiging opzegging gekregen. Inmiddels via Rechtshulp het hele verhaal juridisch in gang gezet.

Begin januari gebeld met Oxxio of ik inmiddels via ver. Eigen Huis ingeschreven was. Was niets van bekend. Ver. Eigen huis gebeld hoe het zat, snapten er ook niets van maar zouden contact opnemen met Oxxio. Week later weer met Oxxio gebeld . Zij gaven toen aan dat ik uitgeschreven was en wellicht helemaal geen leverancier had op dat moment. Toen gelijk contact van Eigen Huis weer in gang gezet , zou de 23e jan. ingaan. Toen mail gehad van Budget energie dat ik eerste factuur kon verwachten. Gebeld en gezegd dat dat al lang een gepasseerd station was. Toen afrekening Oxxio gehad met daarin een opzegboete vermeld van 200 euro. Is na tel. overleg weer rechtgetrokken.

Daarna gebeld door Budget energie met een waarschuwing dat Oxxio helemaal niet mocht leveren in mijn woonplaats. (had sterk het gevoel dat men mij wilde naaien na al het voorgaande) Inmiddels had ik maanden daarvoor mijzelf voor dit soort klanten afgemeld via het bel mij niet register. Werd gewoon overheen geluld.

Na enkele weken weer gebeld door Budget energie met toen de opmerking , mijn excuses want wij (BE) kunnen namelijk helemaal niet leveren in uw woonplaats!? Heel kwaad geworden en telefoon erop gesmeten.

De juridisch adviseur heeft aan BE gevraagd om de bandopnames van de telefoon gesprekken te mogen beluisteren, en raad eens , het antwoord was "gezien wij in ons recht staan krijgt u deze opnames niet"!?

Kortom we zij er nog mee bezig maar duidelijk is dat Budget Energie welhaast onder de noemer criminele oplichters geplaatst mogen worden. Helaas kan dit uitschot gewoon ongestraft hun gang gaan in deze maatschappij.

16-04-2021

Lokken met lage tarieven, plukken je daarna

Oplichters! Geen zaken mee doen.

Op zich hebben ze heel gunstige tarieven, maar. ze halen je binnen met de gunstigste tarieven, en vervolgens blijkt het toch ietsje hoger te zijn. Niet de moeite om heel moeilijk over te doen, maar je voelt je wel bedonderd.

Vervolgens zijn we verhuisd naar een nieuwbouwwoning zonder gasaansluiting. Nogmaals: nieuwbouw! zonder gasaansluiting! Nieuwbouwwoningen kunnen NB niet eens meer een gasaansluiting krijgen!

BudgetEnergie weigerde dat echter van ons aan te nemen, want ze hadden maandenlang wel op dat adres gas geleverd. In totaal maar liefst 0 kub, maar ook dat was niet een reden om even te dubbelchecken of hun informatie klopte.

Omdat ze weigerden het incassotraject te staken totdat er duidelijkheid over de niet bestaande gasaansluiting was, want klanten moet je in beginsel wantrouwen, hebben ze gedreigd de levering van electriciteit te staken, en heb ik uiteindelijk de aanmaning inclusief extra kosten toch maar betaald. Na tussenkomst van Enexis geloofden ze het dan uiteindelijk, en hebben ze de onterechte facturatie m.b.t. gas gecrediteerd. De aanmaningskosten echter niet. En ook zo pakken ze weer een bedragje waarover je toch maar niet gaat procederen.

Tel hier nog eens bij op dat ze vreselijk slecht bereikbaar zijn, en je domweg voor leugenaar uitmaken zonder ook maar open te staan voor de mogelijkheid dat zij verkeerde gegevens voor de neus hebben, dan is mijn eindconclusie: gunstige energieprijzen, een feilloze overstap, maar onbereikbare, incompetente en onbetrouwbare mensen.

Barry
29-03-2021

Waardeloos bedrijf

2 maanden bij dit bedrijf gezeten a €273 per maand na twee maanden afrekening van nog eens ruim €600 bij betalen

Die zijn gestoord je kunt ze ook op geen enkele manier te pakken krijgen bizar

Nou ik betaal niks we gaan wel naar het gerecht

21-03-2021

Te duur met alles

Er wordt te hoge kosten berekend voor gas en licht eerst 110 euro p.m daarna 135 euro jaarafrekening is altijd bijbetalen daarom zelf uitzoeken wie de goedkoopste is .maar niet

Budget energie want de klantenservice is zeer slecht je staat zo half uur in de wacht.

Ben blij dat ik van hun af is bij mij nieuwe kreeg ik zelfs terug wat ons nooit overkomen is je ziet maar even een avond uitzoeken en je verdient geld

Steffan
23-12-2020

Pure oplichting budget energie

Vorig jaar Kwam ik bij de mediamarkt en werd aangesproken door een verkoopmedewerker van budget energie, normaal gesproken wimpel ik dat af maar omdat ik over wilde stappen naar een ander was het een mooi aanbod .

Kreeg een aanbod van gas en Electra berekend op ons verbruik van 53 euro Electra en gas weet ik even niet uit mijn hoofd meer .

dat samen met een welkomst bonus van 175 euro .

contact hadden we rond gemaakt en ik had een nieuwe leverancier .

3 dagen na akkoord van contract kregen we een nieuwe woning aangeboden dit omdat we antikraak huurde en nu naar een vaste woning gingen .

ik bellen om het contract over te zetten naar het nieuwe adres . dit was nog al een ramp , die bonus moest dus al terug betaald worden omdat ze het contract niet konden wijzigen en hebben hem geannuleerd . nieuw contract aangemaakt en nu kregen we weer die bonus maar nu werd dat dus verrekend met de eind afrekening , dus we hadden al 175 euro voor niks betaald .toen konden ze dus niet leveren vanaf het moment dat we er in gingen dus moest er WEER en nieuw contract . Eindelijk gingen ze leveren . nu 11 maanden later nu we met die corona zitten ben ik zonder werk gekomen en komen de betalingen iets later bij ze binnen , en daar begint de ellende pas . je krijgt al 2 dagen na te late betaling een herinnering 1.5 week erna krijg je een verhoging van bijna 40 euro die je binnen 5 dagen moet betalen , lukt je dat niet word je energie levering stop gezet en kan je het uitzoeken .

BELLEN heeft geen nut , ze hanteren eigen regels . ik had aangegeven dat het later binnen zou zijn en er zouden notities van gemaakt zijn dat ze daar van op de hoogte zouden zijn . NIET DUS

ik weet ook , iedereen moet betalen maar afsluiten om 94 euro omdat je 3 weken later ben met betalen is onbeschoft . nu word mijn contract dus beëindigd op 25 december , fijne feestdagen.

Mijn broertje zit er ook bij en die heeft een lage maandpremie dit omdat het een energie zuinige 1 persoons studio van 28m2 is , hij heeft er dus ook gezeik mee , hij heeft nu 2 jaar een contract bij deze oplichters maar is meer dan een jaar niet thuis geweest omdat hij mishandeld is geweest met letsel heeft meer dan een jaar revalidatie nodig en is dus voor een jaar thuis bij mijn ouders gaan wonen , over dat jaar heeft hij iedere maand bij moeten betalen , Vraag me af hoe dat kan als alles, ALLES uit was. alle stekkers waren er uit tot zelfs de boiler?

Deze organisatie doet zomaar wat en raad niemand maar dan ook niemand dit aan , stukken gaan na de jaarwisseling nog naar de advocaat .Budget energie moet gestopt worden . steeds meer mensen raken gedupeerd door hun .

Illi
18-05-2020

Slechte klantenservice. Slechts een paar dagen viel ik buiten de boot met een actie. Ze komen mij niet tegemoet en ik kan het zelf maar uitzoeken. Slecht begin voor een service.

Joke
03-04-2020

Jaarnota

Jaarnota laat lang op zich wachten. Na 3,5 week nog steeds niets gezien. Maar als jij laat ben, bestoken ze je met mail, sms etc. Lange wachttijden bij klantenservice. Bij andere energiemaatschappijen binnen een paar dagen een jaarnota. Ook die energiemaatschappijen houden 6 weken aan voor het opmaken van de jaarnota. Niet doen! Te laat met betalen - na een maand ligt er een afsluitbrief van de netbeheerder. Echt niet te geloven.

Emmy
10-03-2020

Torenhoge rekening

We moesten nog 6 weken betalen na onze eind nota. Nu kregen we nog even de eindafrekening van die 6.sloeg stijl achterover. Of we nog even € 160 wilden betalen voor het verbruik. Zoveel verbruik ik geloof het niet. Verbaasd me niks als ze ergens iets met die slimme meters doen. Dan vraag je om je maandoverzicht.uiteindelijk gekregen maar wel even zeggen je hebt de eindnota gehad daarom krijg je die niet.beetje vreemd. Maar op de rest van mijn mail gaan ze totaal niet in. Blij dat ik weg ben, want ze zijn alles behalve budget. Sommige maanden werden we ingeschaald op een vrijstaand huis qua verbruik.heel vreemd want we verbruiken niet meer als anders, verwarming altijd dezelfde temperatuur etc.

Ter
08-02-2020

Gellof niks van hun goedkoopste prijzen

Ik ben voorgelogen door een. 10 van budget energie.

Hij verkondigde in 2018 dat zei verreweg de goedkoopste in 2019 zouden zijn met de energie. De goed leek me een goed idee. Ik voor 3 jaar afgesloten en uiendelijk betaal ik veel meer in 2019. Toen ik naar een willekeurige prijs vergelijker ging kon ik bij het bij budget energie zelf ook voor goedkoper krijgen. Het zijn letterlijk een stel oplichters. En ja maak het maar is hard dat dat tegen jouw gezegd is.

Geloof niks vn wat ze zeggen. Ik en ga niet met deze oplichters in zee

Mvg

Chantal
02-08-2019

Boete als je het cpntract eerder op zegt. Mijn huis werd gesloopt, dus kon ook echt niet anders. Gelijk een forse boete minimaal 20 euro als er te last wordt betaald. Lange wachttijd, langer dan 30 min aan de telefoon. En je wordt niet terug gebeld als ze dit wel zelf voorstellen.

Cornelius
21-05-2019

Lager verbruik aan gas dan 500m3 rekenen ze het tarief van meer dan 500m3.

Ze berekenen het hoge tarief voor transportkosten netwerkbeheerder, dus van boven de 500 m3 gas, terwijl Liander (de netwerkbeheerder) een lager standaard jaarverbruik heeft doorgegeven aan hen dan 500 m3. Ze blijven doorverwijzen naar Liander en worden heel klantvriendelijk en beëindigen gewoon de chat, als je hen vraagt de SJV gegevens te geven die Liander dan zou hebben doorgegeven. Totaal niet transparant. Lijkt een extra verdienmodel voor hen. Klanten die een lager verbruik aan gas (SJV) hebben dan 500 m3 gewoon het tarief van boven de 500 m3 berekenen. Het scheelt bijna 50 euro.

Jason
08-05-2019

Prima energieleverancier

Prima energieleverancier.

3 jaar klant geweest en alles is altijd perfect verlopen.

Facturatie altijd correct.

Geen gedoe met voorschotbedragen.

Klantenservice goed bereikbaar en gratis.

Goede adviezen.

Helaas toch afscheid genomen niet vanwege de tarieven maar vanwege dat een andere leverancier de voorkeur krijgt vanwege persoonlijke verbondenheid.