Centraal Beheer reviews

3.3

Wilco
10-05-2019

CV lekkage

Wegens een lekkende koppeling onder de CV ketel was er schade ontstaan aan de laminaatvloer. Deze schade aangemeld via de app van centraalbeheer en vandaag al volledig afgehandeld.

Complimenten lijken mij op zijn plaats

Christiaan
05-05-2019

Auto inbraak niet vergoed: "had je maar niks in je auto moeten laten liggen

Afgelopen week is er bij mijn auto ingebroken, twee straten van mijn huis verwijderd. Een doodnormale Clio met geblindeerde ramen was ingetikt om buit te maken door mensen die voor een pakje boter nog binnen komen. Gelukkig laat ik nooit laptops, telefoons of andere kostbaarheden achter, dus de schade valt nog mee dacht ik toen ik het zag. Tot het ging regenen en ik mijn jas zocht. Ik reis veel en daarom ligt er vaak een jas in mijn auto, net als wat andere praktische dingen. Uiteindelijke schade: 2 jassen en een colbertje.

Gelukkig ben ik goed verzekerd dacht ik! Met een doorlopende reisverzekering, een kostbaarheden verzekering buitenhuis, rechtsbijstand, kortom het hele pakket wat Centraal Beheer kan bieden, ging ik ervan uit dat iets vervelends als een autoinbraak wel gedekt zou zijn, zeker omdat er niks in de auto lag met echte waarde voor de dieven.

Het antwoord van Centraal Beheer bleek anders. "volgens onze kleine lettertjes bent u niet gedekt voor inbraak in uw auto zodra u een veiligere plek heeft om uw spullen op te bergen". Wat ik eigenlijk te horen krijg is dat ik gewoon een extra weekendtas mee moet nemen om al mijn spullen in te doen, die moet ik dan altijd uit de auto halen, want zelfs in een restaurant is het nog veiliger om mijn spullen onder tafel te schuiven tijdens het eten dan in de auto achter te laten. Ik probeer de medewerker vervolgens uit te leggen dat dit zo'n brede definitie betreft dat ik praktisch nooit verzekerd ben als het Centraal Beheer uitkomt, dat ik me juist verzeker voor onverwachte gebeurtenissen als een inbraak, dat ik daarom het meest uitgebreide pakket heb, en dat met de bijna een rug die ik voor deze dienst elk jaar neerleg, ik voor ongeveer een half jaar aan premie probeer te claimen, iets wat ik al zeer sporadisch doe.

Het antwoord blijft echter onverminderd duidelijk, alsof je een rechtszaak probeert aan te spannen tegen Shell, "U Bent Niet Verzekerd".

Goh denk ik, ligt het dan misschien aan mij, en is elke verzekering zo? Daarom besluit ik eens een andere verzekering te bellen. Univé is de eerste die ik zie en na 2 minuten bellen, 4 minuten overleg met collega's, vertelt de medewerker mij heel duidelijk dat dit bij hen gewoon verzekerd zou zijn. "Tenslotte kon u hier niets aan doen en daarom bent u ook verzekerd toch?" Sterker nog, ik zou niet eens een eigen risico hebben bij zo'n incident!

Voor mij zit er niks anders op da over te gaan stappen zodra dit allemaal is afgerond. Ik ga nog proberen de rechtsbijstand verzekering die ik ook bij Centraal Beheer heb in te zetten - al lijkt mij dat bij elkaar een stuk duurder worden voor Centraal Beheer dan gewoon hun werk doen waarvoor ze royaal betaald worden - en daarna heel hard naar de buren rennen, want blijkbaar is een klant die jarenlang premie betaald voor het uitgebreidste pakket zonder een euro te claimen, niet een klant die je moet hebben zodra hem/haar ineens wat overkomt.

Aan iedereen het advies: "Even Apeldoorn bellen, opzeggen is zo gepiept"

Kim
01-05-2019

Waterschade

Waterschade gehad meteen gebeld

Via het gesprek kon ik meteen videobellen en de schade aantonen het bedrag van d'r schade is meteen overgemaakt en de schade binnen een half uur afgehandeld. Top

Gert
29-04-2019

Uitstekend, zowel door CB als door de klushulp. Prima en adequaat afgehandeld.

Centraal Beheer service “Klushulp”

Als cliënt van Centraal Beheer zag ik hun site een nieuwe service, klushulp.

Wat mij betreft een prima initiatief. Centraal Beheer fungeert als tussenpersoon

en probeert het leven met behulp van klussers eenvoudiger te maken.

Werkopdracht & bemiddeling verloopt uitstekend. Echter.het nakomen van de

afspraken door de klusser “van Centraal Beheer” is werkelijk verschrikkelijk. Een

keer afspraak verzet (dag van tevoren) en een keer gewoon niet op komen dagen.

Werkelijk zo slecht en ondergetekende zit nu met de ellende van een niet afgemaakte klus.

Gert Grobben Oosterbeek

Rick
23-04-2019

2e auto verzekeren

Onvoorstelbaar . wil ik mijn privé auto verzekeren krijg ik een wachttijd voor acceptatie van ruim een week . voorheen de werkauto verzekert en dit was binnen 5 min geregeld . paar dagen gewacht en een bericht gestuurd . antwoord : afdeling acceptatie wil je spreken maar kan pas over 7 werkdagen ongeveer ergens volgende week . wtf . nooit wat gehad met hun of ergens anders . ik ga toch geen dikke week wachten . dan zeg je dat en hoppakee je aanvraag is bij deze geannuleerd . onvoorstelbaar gedrag . je begrijpt dat mijn andere auto ook vertrekt daar . en ik zou notabene net met alles overstappen naar hun . dikke doei zo gaan we niet om met de mensen . voor mij geen centraal beheer . best jammer was er goed over te spreken .

Agnes
19-04-2019

Rechtsbijstand

Geen goede ervaring met rechtsbijstand gehad.

Na overleg claim ingediend.

Deze werd na 2 maanden overgedaan naar iemand anders van centraal beheer.

Was binnen 2 weken niets en einde verhaal met voor ons een slecht resultaat.

Dus nee geen goede ervaring en niet tevreden met de afwikkeling van de zaak.

Bea
09-04-2019

Ongelofelijk wat een empathie

Als 59-jarige vrouw was ik al sinds 17 januari bezig met klussen in huis (vanwege een chronische ziekte ben ik behoorlijk langzaam, maar toch). Behangen (en eerst verwijderen), schuren, verven, witten en dat in 3 kamers, dus toen ik klaar dacht te zijn en de gordijnen op wilde hangen, was het een hele domper toen de hollewandpluggen gewoon los kwamen uit de muur. Bij navraag werd ons verteld dat de structuur van zo'n muur/plafondplaat verandert als er vocht bij komt (het wordt zacht). Nou hadden we het jaar ervoor lekkage van het dak gehad (daarom moest ik hier ook het plafond witten)(8 lagen op die plekken) en misschien was het overtollige water wel naar het laagste punt gelopen, zijnde de muur? Wij legden dit voor aan CB en deze medewerkster achtte het wel aannemelijk. Binnen 2 uur nam een bedrijf contact met ons op en de oplossing wordt bijna uitgevoerd (binnen 1,5 week). Ik was al zo blij en opgelucht dat al het extra werk niet weer op mijn schouders terecht zou komen, dat ik dit aan de medewerkster van CB vertelde. Mijn blijdschap werd nog groter toen er de volgende dag een mooie bos bloemen werd afgeleverd met een allerliefst en meelevend kaartje erbij. Goh, dat doet je (ouwe hart) goed. Lonneke, bedankt!

Berta
04-04-2019

Schadevrije jaren scooter

Jaren geleden een verzekering afgesloten voor de scooter bij CB. komen we er vorige maand achter dat we al die jaren veeeeeeel te veel hebben betaald. dus snel overgestapt naar een verzekering die ruim de helft goedkoper is. althans als je de schadevrije jaren meetelt wel!

helaas bouw je bij CB geen jaren op (blijkt nu). en bij elke andere verzekeraar bouw je die dus wel op.

scheelt nogal wat centen in de premie als je die vele jaren meetelt.

beetje jammer dat we er nu pas achter gekomen zijn.

ook hebben we de auto hier nog verzekerd. maar daar begin ik nu toch wel mijn twijfels over te krijgen.

onvriendelijke klantenservice, die je maar raar ''aankijkt'' op het feit dat elke andere verzekeraar wel schadevrije jaren meetelt bij de premie.

Jellie
04-04-2019

Centraal Beheer, wat een Prachtbedrijf !

Wij hebben alle verzekeringen al jaren naar volle tevredenheid bij CB lopen.

In verband met het overlijden van mijn man, moest ik onze annuleringsverzekering aanspreken.

Er werd door de mw-ster Sandra Bosch heel empathisch gereageerd en het bedrag werd gelijk overgemaakt (ik moest de nota voor alle zekerheid bewaren).

Dat vond ik al een verademing tov andere bedrijven (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?).

Tot mijn grote verrassing ontving ik ook nog een prachtige bos bloemen van haar.

Ongekend, wat een geweldige, mensgerichte verzekeraar!

Zo maak je het verschil!

Mvgr

Jellie Cam-van Bussel

Leen
03-04-2019

Als het op uitbetalen aankomt . NIET THUIS !

Letselschade gehad door val met fietsen,

Weg was slecht en gemeente aansprakelijk gesteld.

Gemeente verzekerd bij Centraal Beheer Achmea. (helaas)

De schade was niet heel hoog, maar uitbetalen ho maar.

Ze verschuilen zich achter van alles en nog wat, traineren de boel enorm door lang niet te laten horen.

Zie ook de afleveringen van RADAR.

Verzeker u hier maar beter niet!

29-03-2019

Waardeloos en respectloos

Ik wil een autoverzekering bij fbto.afgewezen. Dan maar bij interpolis.afgewezen. Ok, dan proberen wij het bij centraal beheer. Nee hoor, afgewezen.

Wat is hier aan de hand? o wacht, ze vallen allen onder de achmea groep. Ik betaal al jaren netjes voor mijn ziektekostenverzekering bij zilveren kruis (achmea). Ik ben overgestapt naar interpolis en betaal netjes. Maar omdat ik 1x door een korte slechte periode mijn maandbetaling voor een woonverzekering (fbto) in mid 2016 veel te laat had betaald waardoor men de verzekering heeft beëindigd, vindt men dit in 2019 nog steeds een probleem. En dat terwijl ik ondertussen probleemloos zonder opslagen reis-, auto- en woonverzekeringen bij o.a. Anwb, allsecur en klaverblad kon verzekeren. O ja, en nu blijkt dat interpolis besloten heeft om alternatieve geneeswijzen uit haar pakket te halen. Deze gaan we dus eind van het jaar opzeggen. Nooit meer achmea.

Yvonne
28-03-2019

Misleid

Vandaag 27 maart voor de 3de keer contact met CB. Ik heb een allrisk inboedelverzekering. Maar van CB mag je niet stofzuigen. Ik heb bij het stofzuigen mijn bank van 1 week oud beschadigd. Ik heb gezegd dat die iets verschoven is, dat valt niet onder de dekking. Net of ik met het hele bankstel aan de haal ga. Dus heb je een allrisk verzekering bij CB, ga dan vooral niet stofzuigen.

EM
26-03-2019

Verschrikkelijk bedrijf

Traagheid hebben ze daar hoog in het vaandel staan. Het enige wat ze doen is zich achter termijnen verschuilen. Walgelijk dat dit kan in deze tijd.

Tahir
18-03-2019

Autoverzekering

Al meer dan 10 jaar een tevreden klant mbt de autoverzekering. Vaak werd de eigen risico al meteen teruggestort als er blijkt dat de tegenpartij de schuldige is.

Thom
15-03-2019

Kijk aub verder voor een anderen verzekering

Na een aanrijding conact opgenomen met CB, dan denk je ok het word wel geregeld. Nou niet dus. zelf 6x op nieuw een bericht moeten sturen over de schaden van de tegen partij. ongeluk oktober en uit eindelijke schade bedrag melding februari

Te SLECHT voor woorden

David
22-03-2019

Wat meer in te leven in de klant en wat meer ondersteuning vanuit Centraal beheer. En niet op basis van een telefonische toelichting van een consument de schademelding af te houden, niet gedekt! Veel consumenten hebben geen kennis van, in dit geval, lekkages etc. Dus wat meer in leven in de klant zou top zijn.

Woonhuisverzekering/opstalverzekering

Vandaag gesproken met een medewerker van de schadeafdeling, centraal beheer. Aangegeven dat er sprake is van een lekkage op de vierde etage, afgelopen dagen natuurlijk hard gewaaid en veel regen, dijkwoning etc. Krijg ik de volgende vraag: waar komt de vocht vandaan? Uit mijn muur en het is goed aan het druppelen! Niet gedekt is: schade door vocht dat door muren komt. Ja maar het heeft hard gewaaid, storm etc. Ik denk dat het daar aan ligt. Schade door neerslag/storm is immers gedekt onder een woonhuisverzekering. Nee is niet gedekt want op basis van uw verhaal komt het vocht door de muren naar binnen en dat is uitgesloten, dat is mijn beoordeling. Oké op welke manier zou het anders naar binnen moeten druppelen? Mmmmmmmm geen antwoord. Wellicht dat de storm, schade aan mijn dak heeft veroorzaakt? Centraalbeheer: ja maar op basis van uw verhaal kan ik al het een en ander beoordelen en aangeven dat het niet gedekt is. Pardon, ik geef alleen door wat ik observeer , ik ben geen expert , geen dakbedekker etc. Maar u kunt dus niet zeggen dat het wellicht gedekt is onder mijn verzekering. Nee dat kan niet want er is geen onderzoek gedaan etc. Nu komt het: maar op basis van mijn verhaal, zonder onderzoek, kunt u wel op voorhand aangeven dat het is uitgesloten. Echt zo schandalig! Vervolgens heb ik via de website van Centraal beheer een klusser ingeschakeld om het een en ander te beoordelen. Conclusie stormschade. Ik ben in afwachting van het rapport en zal deze ook doorzetten naar Centraal Beheer om het een en ander een keer goed te beoordelen. Mensen van de accepatie afdeling zijn altijd vriendelijk en willen je altijd helpen met het afsluiten van verzekeringen etc. Zodra er een schade is dan gaat het toch net even iets anders! Je moet je zelf erin bijten anders heb je gewoon een woekerpolis en ben je voor janlul verzekerd. En het mooie is dat ze geen actie verrichten om de schade te beperken of iets dergelijks. Je moet alles zelf regelen. Ben zelf al 10 jaar werkzaam bij een verzekeraar en het doet mij gewoon pijn om zo slecht behandeld te worden, echt schandalig! Met vriendelijke groet, anoniem.

Mijn schade is nog in behandeling ;)

Petra
11-03-2019

Schademelding word niets meegedaan

Een schade aan mijn auto gemeld. Een flinke tak op de weg nadat er wilgen waren geknot. Wij hebben rechtsbijstand voor de auto bij Achmea, maar ik kreeg als antwoord; als er geen getuige is, is de zaak kansloos dan beginnen wij er niet aan. Dat de tegenpartij dat nu zegt oké, maar je eigen rechtsbijstandverzekering?

Mattie
10-03-2019

Opzeggen i.v.m. overlijden een ramp

I.v.m. aanstaand overlijden heb ik vóór de verlenging de verzekering opgezegd. Toch schrijft men de hele jaarpremie weer af en kan e.e.a. pas na overlijden afgewikkeld worden en moet ik nabestaanden daarmee belasten.

Dit vind ik erg klantonvriendelijk en de verzekeringen die ik (gelukkig) bij andere maatschappijen heb lopen worden wel direct stopgezet én verrekend.

Sluit dus geen verzekering af bij Achmea, ze denken totaal niet aan hun klanten, zelfs niet bij trieste gevallen.

06-03-2019

Absurde premieverhoging opstalverzekering door Centraal Beheer

Dit jaar werd ik geconfronteerd met een absurde premieverhoging voor de opstalverzekering van Centraal Beheer. Maar liefst 120 % . Daarnaast werd ook nog een premieverhoging doorgevoerd omdat ineens werd aangenomen dat wij met 3 personen onder 1 dak leven. Als het niet correct is dan moest ik maar bellen om te vertellen dat wij niet met 3 maar met 2 personen zijn. Deze manier van communiceren is naar mijn mening verre van fatsoenlijk. Gedurende de 40 jaar dat ik bij Centraal Beheer al mijn verzekeringen had ondergebracht was ik altijd tevreden. Tot nu. Zij zijn met hun absurde premieverhoging - die ook niet meer is uit te leggen - en hun wijze van communiceren nu echt te ver gegaan. Ik ben helemaal klaar met Centraal Beheer en ik zal nu op korte termijn al mijn verzekeringen die nu nog bij Centraal Beheer lopen onderbrengen bij een verzekeringsmaatschappij die nog wel oog heeft voor zijn klanten.

Yvonne
05-03-2019

Absurde verhoging premie met 400 euro

Vandaag de nieuwe polis binnen gekregen voor de woonverzekering. De premie blijkt ineens 400 euro per jaar meer. Ik dacht dat is een fout maar bij navraag kreeg ik een koel antwoord dat zo'n verhoging heel normaal is want ze hadden veel hagelschade ( aan anderen) moeten uitkeren. En dan ben je al je hele leven klant. Op Google gekeken bv bij Rabobank betaal ik minder dan de helft van het nieuwe bedrag. Dus ik ga alles opzeggen. Begrijp hier nog steeds niets van. Normaal heb je een verhoging van een euro of 10 hooguit. Wij wonen gewoon in een rijtjeshuis, niks bijzonders.